Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

Hui, kun vauvat ovat säikäytelleet, onneksi kuitenkin kaikki hyvin, niin Annah, kuin Rödluvan. :heart:

Juron-jaurella varmaan vauva jo sylissä, kuulumisia odotellessa...

Itsellä iski eilen epätoivo, että ei tämä varmasti synny ennen joulua... Ne vähäisetkin supistukset kadonneet, eikä muutenkaan mitään tuntemuksia, että yhtään mitään tapahtuisi :| En mä mitenkään malttamaton ole... Vauva onneksi liikkuu kuten ennenkin eli eiköhän masussa kuitenkin kaikki hyvin ole. Lapsetkin alkaneet päivittäin kyselemään, että milloin vauva oikein syntyy??? On sen verran iso maha, että alkaa heistäkin tuntua, että kohtahan sen jo täytyy tulla tuolta ulos :LOL: Mahanympärys huimat 105cm eli en kuulu pienimahaisiin :ashamed: Herkutkin maistuu ihan liian hyvin ja painoa tullut enemmän kuin aiemmissa raskauksissa...

Tombatar, hyvä että pääsit kotiin ja sulla ei enää ole kauan odoteltavaa. Mitä tarkoitti, kun sanoivat, että paikat ihan epäkypsät? Oliko siellä siis mitään aukeamista/kohdunkaulan lyhentymistä tapahtunut? Sanoivatko tarkemmin?

Milha, hienoa, että käännös onnistui! Ja toivottavasti vauva on pysynyt oikein päin.

Jouluvauva 37+1 eli täysiaikainen vauva jo!
 
jouluvauva meillä kanssa alkaa menee jo lapsilla hermot. Eilen kerhossa helistivät marakassia masua vasten lauluhetkessä ja kun kysyin, että miksi noin teitte niin totesivat että yritettiin säikyttää se ulos. Tänään kanssa ovat kovasti kyselleet, että eikö se nyt vaan voisi tulla jo ulos kun sitä on odotettu ikuisuus!??! Olen heidän kanssaan kyllä samaa mieltä, tuntuu ikuisuudelta...
 
Täällä kanssa vauva liikkuu hyvin epätasaisesti: välillä tosi myllertäen, välillä taas hiljaisempia päiviä/iltoja. Ja yöt hän nukkuu totisesti, ei liiku juurikaan?! Tai sitten en niitä tunne kun itsekin ihan hyvin nukun lukuunottamatta n. 4 vessassa käyntikertaa... Olen kysellytki neuvolasta, että voiko olla niin, että masuvauva jo nukkuu yöt, että hänellä olisi vuorokausirytmi, koska liikkeitä tosissaan niin vähän verrattuna päivään. Neuvolassa sanoivat, että kyllä näin on. Monta kertaa vaan öisin pelästynyt jos en ole heti unta saanutkaan ja rientänyt mehulasilliselle/suklaan syönnille.

Rödluvan sulla oli paniikki myös noista liikkeistä: kysyisinkin että miksi laittoivat sut vielä uudestaan käyrälle jos kerran sykkeet ensimmäisellä käyrällä normaalit ja vaihtelevat?? Eikös se tarkota, että kaikki hyvin kunhan sykkeet vaihtelee, vaikkei sillä hetkellä liikkeitä niin näkyisikään?? Mies on aina iltaisin kuunnellut korvalla alamahalta vauvan sydänäänet: kuuluu kuulemma tosi hyvin ja kuulee myös sykkeen vaihtelut. Olenki tuudittautunut aina tähän, että jes kaikki hyvin, vaikka liikkeitä tuntuiski vähemmän...

Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, ettei oikein tiedä miten paniikissa/rennosti pitäisi olla, jos jotain vähän poikkeavaa ilmenee!
 
kiitos malttamaton sukkapuikkotiedoista, voikohan vauva jurnuttaa siellä edes taas, kun tuntuu niitä päiviä että on helppo hengittää, eikä liitoskip./eikä sukkapuikkoja tunnu, mut sit vieläkin tulee niitä päiviä kun tuntuu et kaikki hermot ottaa osumaa :)
Itseäkin hirvittää nuo vauvan tauot liikkeissä- mut vielä selvitty ihan herättelyllä..

ja poksutaan 37+0 eli eikös se ole täysiaikainen vauva sillon ?? :D:heart:

p.s. sen kunniaksi piparitaikinan teko illalla.. pakastan osan, saan sitte enne joulua paistaa osan :)
 
täällä touhuttu koko aamu, siivosin tuosn lasten/vierashuoneen valmiiksi. mun mutsi tulee huomenna. ja sit otin vanhan rikki menneen jouluvalon kuistilta pois ja ripustin uuden. siinä ois voinu joiltaki tulla sanomista,mä ku kiipeilin sohvan päällä siellä katon rajassa :LOL:

jouluvauva mulla siis kohtu ei oo lyhentyny yhtään ja kiintee. kahelle sormelle auki,mut se on tyyypillistä uudelleensynnyttäjällä... nyt on pari päivää tullu kellertävää limaa,liekkö sit limatulppaa. ei lääkäri mitään sanonu eilen ku mainitsin. mut ei ainakaan hiivaa onneks oo!

mä se joudun vielä vaihtaa pojan kotiintulovaatteet kassiin. taitaa olla sen verran iso,et ei meekkää noi mitä siel on :whistle: mä lahjotan ne sinne osastolle. en mitään kuitenkaan niillä tee... ja vaatetta on kaks lipaston laatikkoo täys. siis ihan sisävaatteita! siis bodyjä ja potkareita/sukkiksia...

täällä kans on vauvalla hiljasempia päiviä. mut se on ihan normaalia. siellä osastolla tiistaina ei millään meinannu rauhottua, siks pitivät tosi pitkään käyrillä,et ois saanu leposykettäki. mut sit eilen aamulla oli ihan normaali"unelias" ittensä. tää kun on aktiivinen just iltasin. nytki se tuos vähä liikuskelee,mut voi unissaanki öheltää siel :heart:

mitähän tuo taapero tuolla touhuaa. kolina kuuluu ja välillä ittekseen naureskelee :saint: täytyy vissiin mennä kattomaan...
 
Täällä myös vauva rauhottunu ihan huomattavasti...pieniä liikkeitä tuntuu, mutta ei enään sellasta muksimista mitä aikasempaa. Kaippa tuo tila alkaa loppumaan. Muutamia kertoja oon joutunu herätteleen ihan kunnolla tuota, että tuntuisi edes liikkeet. Synnärille en kuitenkaan ole soitellut kun ne tarvittavat liikkeet on sitten tuntunu.
Viime yönä tuli nukuttua melko hyvin ja aamusta olikin tosi pirteä olo, mutta nyt iski taas ihan mahdoton väsy. Pitäisi jaksaa lähteä siivoskelemaan ja laittamaan tuota tulevaa makkaria. Ja ehkä sen sairaalakassinkin vois katella, jos vaikka lähtö tulisikin.
Onks teillä muilla ruokahalu vähentyny? Tuntuu ettei mikään maistu eikä tuonne mahaan edes kummosia mahdu. Koko ajan sellanen olo, että olisi täysi vaikkei olisikaan syöny melki koko päivänä mitään.

Mutta nyt niskasta kiinni ja touhuilemaan.
Jabadaba77 ja 37+4
 
Siellähän on useampikin vauva ruvennut pelottelemaan liikkumattomuudella! Onneksi kuitenkin kaikki hyvin. :)

Täällä on vauva-arki pyörinyt jo hyvän aikaa. Kotiuduttiin maanantaina ja heti rupesi 6v isosisko oksentamaan. Ei se sitten tautia ollut kun muuten oli hyvässä kunnossa eikä tarttunut kehenkään muuhun. Varmuudeksi pidettiin myös 7v isoveli kotona eli ihan suunnitellun rauhalliseen arkeen ei pienen kanssa päästykään.

Nyt kuitenkin eka päivä kun isot ovat taas koulussa ja parhaillaan istusken Andys Leklandin (paikallinen hoplop) kahvilassa imettämässä vauvaa, vietetään samalla isosiskon 2v synttäreitä. Eka neuvola sovittiin maanantaiksi, isosiskon 2v-neuvolan yhteyteen. Jännä nähdä miten painon kanssa menee, täysimetyksellä tyttö on ja hyvin syö ja muutenkin tyytyväisen oloinen.

Madicken ja pikku-neiti 1vko:a
 
Onneksi hiljaisista hetkistä huolimatta kaikkien vauvat on kunnossa!!:heart: Täälläkin oli eilinen aamupäivä hyvin rauhallinen liikkeiden suhteen, mutta taas illalla ja tänään on tuntunut liikkeitä senkin edestä..:) Ilmeisesti pienet vaan kerää voimia tulevaan..:)

Hieno kuulla Madicken, että vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin.. Eikä tullut mitään vatsatautiepidemiaa heti päälle.. Ilmeisesti sullakin on haava hyvin parantunut?!

Maidontulosta, ei ole täälläkään pisaraakaan herunut vielä.. Nousee varmaan sitten laitoksella, toivon mukaan..:whistle:

Milha, tervetuloa mukaan, jos en vielä muistanut toivotella..:flower: Hyvä, että kääntöyritys onnistui, toivottavasti pieni vaan malttaa pysyä oikein päin..:)

Pikaisesti omia neuvolakuulumisia.. Pissa puhdas, hb noussut hyvin, 123->135, vaikka lopetin lisäraudan syömisenkin pari viikkoa sitten.. Paineet aavistuksen koholla, mutta mulla on aina neuvolassa, sellanen paineen jännittäjä kun olen..;) Uutta neuvola-aikaa en enää saanut, tätsky oli niin varmana, että seuraavan kerran nähdään kotikäynnillä..:D Eli oli aika varma, että tiistaina käynnistelevät tuon veden vähyyden takia..

Nyt pitäisi olla vielä kahen päivän aikana ryntäys laitoksille, että saataisiin tuo marraskuussa syntyneiden arvaus-pino vähän korkeammaksi.. Mä olin aivan varma, ettei se noin pieneksi jää...:LOL:

Muuten Tombatar, hyvä, että saivat sun paineita laskettua.. Sä meet käynnistykseen maanantaina, mä luultavasti tiistaina, että saatetaanpa törmäillä...:wave:

Sofi ja ekavekara esu 39+2
 
Onpa kyllä vauvat pelästyttäneet, onneksi kaikki on kuitenkin ollut kunnossa. Itsekin olen huomannut, että öisin on vaikeampi saada liikkeitä, vaikka kuinka hieroo ja tökkii pikkuista selästä ja takamuksen kohdalta.

Mie säihkähdin tuossa keskiviikko aamuyöstä, kun en saanut mitään liikkeitä pikkuiselta, vaikka yritin tökkiä ja hieroa. No, alunperin heräsin siihen, kun minulla alkoi yskittämään ihan hirveästi, ja sen takia meni yläselkä, rintalasta ja kurkku kipeäksi. Kävin juomassa kuumaa mehua keittiössä, mutta samantien, kun sain juotua sen, alkoi kunnon horkkapalelut, vaikka kuinka kääriydyin peittoon. Kävin hakemassa sitten huovan ja villasukat olohuoneesta, mutta tuntui ensin, että niistäkään ei ollut apua. Kuumetta oli sitten melkein 38 astetta. No, tärinästä oli se apu, että selkäkipu katosi siinä. Kävin sitten syömässäkin, kun uni ei tullut. Kun menin takaisin sänkyyn, aloin miettiä, että miksi pikkuinen on niin hiljainen, vaikka olin ollut hereillä ja aloin sitten tosiaan herättelemään sitä. Kyllä sitä kerkesi jo vaikka mitä pelätä, mutta sitten alkoi taas yskittämään kamalasta ja oli pakko mennä vessaan. Onneksi siellä lattialla istuessa alkoi vatsastakin tuntumaan liikettä ja sain huokasta helpotuksesta. Kerkesin jo pelätä, että tuo minun yskiminen on vaikuttanut lapseenkin. Kuumekin sitten laski, kun sain nukahdettua reiluksi tunniksi. Nyt on vain vähän lämpöä tänään ja olo muuten tukkoinen. Toivottavasti tämä olo paranee pian, koska pitäisi saada laitettua vielä loput vauvan tavarat ja joulujutut paikalleen ennen kuin pikkuinen päättää syntyä. Minun tällä viikolla tehdä nuo jutut, mutta sairastellessahan tämä on mennyt.

Kävin sitten tänään neuvolassa. Pyysin eilen soittopyynnön terveydenhoitajalleni, koska olisin kysynyt, tulenko neuvolaan vai pitäisikö sitä siirtää, mutta hänellä ei sitten ollutkaan enää soittoaikoja eiliselle ja tämän vastaajan piti laittaa se jollekin muulle hoitajalle. No, tämä toinen hoitaja ei sitten soittanutkaan takaisin, joten sen takia menin tänään sitten vähän puolikuntoisena tuonne neuvolaan. No, eipä se mun terveydenhoitaja vaikuttanut vihaiselta, vaikka flunssaisena tulinkin. Verenpaineet oli samoissa kuin viimeksi, hemoglobiinia ei mitattu tälläkään kertaa, mutta olen jatkanut raudan syömistä joka toinen päivä. Sf-mitta oli kasvanut 1 cm viime kerrasta ja oli nyt 33. Syke vaihteli 135-150 välillä. Painoni oli taas tippunut 700g, vaikka yritän kuinka syödä ja oli nyt 68kg eli yhteensä painon nousu ekasta neuvolasta on 6 kiloa. Sain sen Liberon-kassin ja Pampersin-laatikon jo mukaani, että pääsen lukemaan sitä imetysohjetta. :)

Peppi1981 ja Sykerö 38+3
 
Ajattelin että ei varmaan mun kannata edes tänne nyt kirjoitella kun tällä hetkellä vaan tympii, kyrsii, v*tuttaa yms...oon niin sanoinkuvaamattoman kyllästynyt tuohon mahaan että en mitään muuta halua niin paljon kuin päästä eroon siitä. Mäkin haluan käynnistykseen ja nyt heti, voiko käynnistyksen saada jos on tarpeeks kyllästynyt tähän olotilaan :kieh: Lisäksi öisin en saa enää nukuttua, uni ei vaan tule. Nojoo, jos lopetan tämän itsekkään valituksen tähän :ashamed:

Täälläkin vauva viettää välillä rauhallisia päiviä mutta toisaalta niin on ollut kyllä koko ajan eli en sen takia niistä huolestu. Toki jos tuntikausiin ei liikkeen liikettä tuntuisi niin ehkä sitten huolestuisin. Mutta hyvä että kaikki on ollut kunnossa teillä jotka liikkeistä olette huolestuneet! :)

Ja tsemppiä teille joilla vauvantulopäivä on jo suurinpiirtein tiedossa, olen "vähän" kateellinen ;)

Kärsimätön Wera 39+2 (ja tosiaan LA:kin on vielä edessä...)
 
Milha, hienoa että ulkokääntö onnistui! Toivottavasti pieni on pysynyt nyt oikeinpäin.

Joululahja2012, luulisin että jouduin käyrille uudestaan siksi että varmistettaisiin että liikkeitä alkaa tuntumaan kunnolla. Eihän se käyrän vaihtelevuus takaa hyvinvointia jos vauva ei liiku. Näin ainakin ymmärsin.

Kylläpä monella muullakin on vauva säikytellyt liikkumattomuudella! Kai se sitten on normaalia että näillä viikoilla vähän tahti hiljenee.

ON. Tänään olin äitipolilla taas, ultrassa vettä yhä ihan liikaa ja taas ihmeteltiin että kyllä sen pitäis lähteä vähenemään. Istukan toiminta kuitenkin hyvä ja vauvan kasvu hyvä, painoarvio nyt 3200g. Puhetta oli kuitenkin että vettä on niin paljon että istukan toiminta voi paineen takia huonontua äkistikin : / Kohdunsuulla sama tilanne kuin viikko sitten eli puolipehmeä, kanavaa 2 cm ja sormelle auki. Vähän taas paikkoja rassattiin sillä ajatuksella että saataisiin homma käyntiin. Ruikutin kans että olo alkaa olla tosi tukala ja henkisestikin alan vähän uupua tähän jatkuvaan huoleen mikä on kyllä ihan totta. Lopputuloksena sain käynnistysajan ensi viikon tiistaille!!! :) Ilmeisesti lähinnä siksi että silloin vauva on jo täysiaikainen (37+3) eikä ole mitään syytä enää lykätä synnytystä kun on kuitenkin olemassa vaara että istukan toiminta huononee. Apua! Toisaalta tosi ihanaa ettei tarvikaan enää kärvistellä tän mahan kanssa viikkokausia, toisaalta hirveän jännittävää ja pelottavaa että jo viiden päivän päästä pitäisikin synnyttää :O Suunnittelivat käynnistystä ballongilla, mikä sopii mulle koska kaverien kokemukset siitä on olleet hyviä. Sen laitto tulee tod näk sattumaan koska mulla on niin herkkä kohdunkaula että papa-näytteen ottokin sattuu, mutta what the heck, synnytys sattuu kumminkin enemmän joten en tuhlaa hyvää murehtimisaikaa mihinkään ballonginlaittoon ;) Ja on siellä roplattu aiemminkin monta kertaa inseminaatioiden ja alkionsiirtojen yhteydessä ja niistäkin selvittiin vaikkei mukavaa ollutkaan.

Sisätutkimuksen jälkeen on ollu alapää ihan jäätävän kipeä, joka liike sattuu. Ei supistele kuitenkaan mutta odotan yötä :p

Wera, yksi käynnistyskriteereistä on odottajan uupuminen. Luulen kyllä että muitakin syitä täytyy olla, mutta kun itkee fyysistä ja henkistä uupumusta niin voi saada vaakaa kääntymään käynnistyksen suuntaan :p Sulla ei toisaalta kumminkaan oo enää kauaa, max 2 viikkoa (joo tiedän, ei lohduta yhtään mutta silti)

Rödluvan ja ensi viikolla valon näkevä Beetakingi 36+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mameliini
Rödluvan mulle laitettiin tuon taaperon aikana ja nyt maanantaina. se viime vuotinen laitto tuntu kyllä niin inhalta,tuli kunnon suppari ku yritin nousta siitä tutkimuspöydältä pois. kaksin kerroin piti olla ja en meinannu saada vaatteitakaan päälle. mut sit se siitä helppas ja ihan omin jaloin kävelin osastolle. on muutes aika perseestä kävellä ku jalkovälistä roikkuu putki,samoin käyminen pissalla tökkii :kieh:

Sofi voi hyvinki olla et törmätään :D

huomenna pitäs käydä pikaseen neuvolas kusasemassa purkkiin. pitää tarkistaa et on puhdas. tosin mun paineet on ny pysyny 135/80 tasolla lääkkeiden ansiosta.
 
On kyllä vauvat nähtävästi säikytelleet paljonkin.
Täällä kans ollu eilisen ja tänpäivän aika hiljainen. Sillon tällön tulee muutama potku. Ihan kuin ilmoittaisi, että "hengissä ollaan mutta nyt ei vaan jaksa liikkua hirveästi. Älä panikoi":LOL: Outoo silti, että liikkuu näin vähän kun on tottunut siihen hirveeseen myllerrykseen.

jabadaba77, kyselit onko ruokahalu vähentynyt, niin ei mulla ainakaan. Viimeisen kuukauden aikana on iskenyt sellainen, että varsinkin iltaisin mulle iskee järkyttävä nälkä ja koko ajan pitäisi vain syödä. Enkä jaksaisi iltaisin koko ajan väsätä itselle jotain ruokaa. Nykyään ei riitä illalla se, että syö pari leipää ja si muutaman mandariinin. Tarvis vähintään kaksinkertaistaa se määrä. Ja päivällä kyllä ihan kunnon ruokaa tulee syötyä silleen, että joutuu yleensä käymään santsaan vähän lisää ku jäi muka viä nälkä:D

Rödluvan, vou kivat sulle! Sulla sitten kans pian vauva sylissä;) Tais tulla aika yllätyksenä, että muutamien päivien päästä synnytät.

Madicken04, kiva että on vauva-arki lähteny hyvin käyntiin ettekä saaneet sitten koko porukka mitään ikävää tautia.:)

Täällä ei oo vieläkään tapahtunut mitään. Ei oo tuntunu supisteluja eikä näkyny limatulppia. Tää vauva on päättänyt sitten varmaan yllättää mut joku päivä tai sitten se odottelee, että käynnistetään. Sais yllättää mielummin:D

Tänään poksahdellaan! Eli 38+0! Outoo ajatella, että on näin pitkällä kun justiinsa viikkoja oli 12+0.

ceecee
 
Moikkis moi!!!

Muistattekohan ees et oon täs ryhmäs ollu :saint: noh mä nyt aattelin tulla ja kertoa et olen synnyttäny 22.11.2012 pienen pienen tytön rv 39+1 mitoilla 2440g ja 44cm :heart::heart: ja pieni kertomus teille: eli 21pv lääkäri päätti käynnistää synnytyksen koska "bonsku" ei ollu kasvanu yhtään viime kontrollista. joten laittoivat sellasen balongin kohtua avaamaa tai sinne kuitenkin. olin sairaalas 6h ja sain kinuttua iteni kotiin yöks, aamulla takas sairaalaan kun esikoinen oli lähteny kouluun, toinen hoitoon ja me mentiin sairaalalle. kello 10.10 puhkottiin kalvot olin jo 3auki. sit sitä vaan odoteltiin 13.00 sain sen tipan käteeni ja taas vaan odoteltiin, tuli kyl supistuksia mut ei ne ollu mistään kotosin. tasaset supparit alko 15.00 ja samaan aikaan tuli kätilö lepohuoneeseen katto tilanteen 5auki kysy haluunko saliin ja sinne mentiin ilokaasua hönkimään tai tarkotus oli kerkesin mä siihen sängylle ja ottamaan kaks kertaa sitä ja typy oli ulkona 15.27 (5min synnytys) typyl oli napanuorakaulan ympäri mistä johtu että meni niin alhaallesella käyrällä.. oltiin 3pv sairaalas eli to-la ja nyt sit syödään 3h välein että kasvettais, hienosti on jo syntymä paino ylitetty kyl pelkällä rintamaidolla.. ukko kuvas synnytysta tylsäks kun ei ollu raamaa :D :D

Minsku82 ja Bonsku 1viikko
 
Onnea Minsku ja muutkin synnyttäneet!

Itse olin tänään äitipolilla ns. synnytystapa-arvioinnissa ja ultrassa. Kaikki oli hyvin ja koko-arvio oli 2600 g. Ei tehty lainkaan sisätutkimusta, kun ei se kuulemma mitään kerro ja on aivan turhaa. Mun mielestä on tosi outoa, ettei katsottu kohdunsuun tilannetta. Olisin kyllä halunnut tietää, onko edistystä tapahtunut ja mun käsittääkseni on yleinen käytäntö.

Nyt lääkäri sanoi, että toinen keskeytetty sikiö voi sitten synnytyksessä näkyä istukan tulon yhteydessä ja sitä voi katsoakin, jos haluaa. Nyt ainakin tuntuu, ettei ole tarvetta nähdä sitä.

Labrasta sain hemoglobiinin tulokset ja oli loistava 132. Luulin, että on alkanut laskea, kun välillä huimaa.

Täällä liikkeet on myös hiljentyneet ja vähentyneet, mutta yritän olla panikoimatta. Kerranhan jo kävin liikekontrollissa.

Tsemppiä käynnistykseen meneville!

Kiri 36+4
 
Minsku, muistan kyllä sut :) Onnea kauheasti pikku prinsessasta!!!:flower: Kiva kun jaksoit tulla kertomaan uutiset ja jakamaan synnytyskertomuksen, sullahan meni synnytys tosi mallikkaasti! Itsellä tosiaan viiden päivän päästä ballongikäynnistys, menispä mullakin noin :p Mut onnea nyt koko perheelle, nauttikaa tuhisijasta :wave:

tombatar, siis ymmärsinkö oikein että sulle laitettiin maanantaina se ballonki? Vai laitetaan tulevana maanantaina? Oon vähän pihalla :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Minsku, onnea tytöstä! :) Me kuullaan huomenna, onko lääkäri tyytyväinen vauvan kasvuun vai aikaistetaanko sektiota. Alkuviikosta tosiaan väläytettiin, että saatettaisiin aikaistaa ensi viikolle (rv 37+), kun normaalisti suunniteltu sektio tehdään rv 39+. Meillä siis tosiaan kanssa vauva arvioitu pieneksi.

Madicken, kiva kuulla, että vauva-arki on lähtenyt sujumaan hyvin :) miten itse olet toipunut? Ilmeisesti ihan hyvin, kun viikko sektiosta istut kahvilassa :D

Täällä taas oltu käyrillä tunnin verran ja kaikki näytti ilmeisesti ihan normaalilta. Vauvalla on ollut hieman laiskempi päivä tänään, mutta niin niitä on ollut koko raskauden ajan aina välillä. Liikkuu kuitenkin sen verran, etten ole huolissani. Myös mulla on ollut raskas päivä, alkaa hermot pettämään tämän jännityksen kanssa, eikä tarvittu kuin yksi pieni juttu, mikä sai minut tuntemaan itseni petetyksi ja koko ilta on mennyt itkua niellessä... Kyllä osaakin olla herkkää aina välillä :p Olen tosi kova jännittämään asioita ja nyt, kun sektiopäätös on tehty, olen kauhuissani.

Huomenna poksuu 37+0, saas nähdä poksuuko viikot viimeisen kerran :D ei varmaan nyt, kun olen varautunut siihen.
 
Onnea kaikille oman nyyttinsä saaneille!!! Ja tsemppiä teille, joilla käynnistykset lähestyvät...

Vähän ehkä käy kateeksi, täällä nimittäin on pari päivää ollut jo ihan hirveä alaselkäkipu, ettei kunnolla pysty kävelemään :'(
Muutamana päivänä on ollut kaikenlaisia tuntemuksia alakerrassa ja menkkapainetta sekä niitä kivuttomia suppeita koko ajan enemmän, niin toiveikkaana täällä ollaan, että josko jotain olisi tapahtumassa.. Aika tuskaiseksi taitaa tämä loppuraskaus mennä juuri tuon selän takia.

Huomenna alkaa rv 39 eli teoriassa vauva voi syntyä milloin vain, jännäähän tämä kieltämättä on :xmas:

BoB 37+6
 
Täälläkin sut Minsku muistetaan, onnea hurjasti! :)

kiri, sullakin ilmeisesti vähän samantyylinen "synnytystapa-arvio" ollut. Tai itse ainakin oletan, että jos johonkin menen, niin tutkitaan sitten samalla kaikki ja kunnolla, vaikka eihän se kohdunsuun tilanne tosiaan välttämättä mitään tulevasta kerrokkaan... Toivottavasti lääkäri oli edes mukava ja asiantunteva muuten..! :)

Johan on ollut hiljaisia hetkiä monella pikkuisella... Onneksi kuitenkin kaikilla ollut kaikki hyvin! :) Täälläkin ajoittain noita hiljaisempia päiviä, mutta tökkäilyihin on ainakin tähän asti vastailtu.

Pihla varmasti kiva kun sovitte siitä sektiosta! Ei kyllä ensikertalaisena täälläkään tulisi mieleen synnyttää perätilavauvaa.

Mihla onneksi ulkokäännös onnistui, ja toivottavasti pikkuinen pysyy nyt "oikeinpäin"! :)

Kyllä on varmasti jännät paikat teillä kaikilla, joilla jo sovittu tai edes vihjailtu käynnistys-/sektiopäivästä! :popcorn: Ei sitä itse oikein pysty kuvittelemaan, kun ei tosiaan minkäänlaisia merkkejä tän poitsun ulostuloon ole... :whistle:

Vatsanympärys täällä oli eilen 93cm, eli pieni masuisiin taidetaan täälläkin kuulua. :wave:

Ruokahalu on täällä kyllä vaan lisääntynyt, varsinkin aamuisin tuntuu, ettei tule millään kylläiseksi... :ashamed:

Saako jo poksua? :LOL: Puolen tunnin päästä täälläkin ollaan "täysiaikaisia" 37+0 !!
 
Tulipa vaan mieleen tuosta Minskun kirjoituksesta katsella vähän tota etusivun listaa, ja siellä on kyllä suuri määrä sellaisia jotka ovat käyneet tasan sen listalleilmoittautumisviestin kirjoittamassa ja sen jälkeen ei ole foorumilla näkynyt, tai sellaisia joiden viimeisin käynti foorumilla on ollut joskus kesä-elokuussa. En nyt aio listaa enää tässä vaiheessa ruveta "puhdistamaan" kun onhan se mahdollista että jotkut heistä kuitenkin käyvät lukemassa ja saahan sitä niin tehdä, ei kukaan pakota kirjoittamaankin. Itseäni vaan hiukan häiritsee kun olis kiva tietää mitä heille kuuluu, meniköhän esim. monella vielä raskaus kesken? Että jos tätä luette ja kuulutte kuvailtuun porukkaan niin antakaa ihmeessä joku elonmerkki itsestänne :)

Rödluvan ja Beetakingi 36+6 (hähää, vuorokausi vaihtui :D)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mameliini
helou..

Täällä koittanu kellottaa supsituksia kun nyt 1,5h tullut kipeitä.. nousin ylös niin melkein tuntuu että lyhenty.. Äsken tulikesken kirjotuksen kyllä jot iehämmällä välilläki kipeämpi..
Nää ois nyt jo niitä kuhan eivät vaan lopu...
Toivottavastis e nyt ois menoa.. Tais miehen tavarat auttaa ;)
 
Huomenta!
On ruvennut vaihtelevasti valvottamaan näin öiseen aikaan ja nytkin olen jo jonkin aikaa hereillä ollut.. Rupesin sitten riisipuuroa väsäämään :)

Onnea Minsku82 pienestä tytöstä, oli kyllä nopeaa toimintaa kun alkuun pääsi!! huh..

Omassa olotilassa ei nyt ole tapahtunut yhtään mitään eriskummallisuuksia.. Supistelee edelleen päivittäin mutta kivuttomasti. Tosin kestoiltaan ovat pitkiä. Sukkapuikkokivut ovat myös kiusanneet huolella mutta nyt nekin vähenemään päin. Paineen tunne alakerrassa on ajoittain suuri ja vauvan pää on mielestäni porautunut jo mukavasti lähtökuoppiin.. Niin totesi kyllä terkkarikin viimeksi.

Synnytystapa arvio olisi myös minulla ja se tehdään ensiviikon tiistaina. Edelliset synnytykset ovat olleet imukuppi synnytyksiä molemmat. Ensimmäinen sen takia että vauva ennenaikainen ja pieni, sydänäänten lasku supistuksen tullessa. Toinen taas nopean avautumisvaiheen seurauksesta. Ilmeisesti kohtu oli tehnyt niin kovasti töitä avautumisvaiheessa että kun sai luvan kanssa ponnistaa niin supistuksia ei enään kuulunutkaan??

Nyt olen tehnyt sen verran synnytys suunnitelmaa että toivoisin voivani ponnistaa jakkaralla/seisten/kontaten.. Ihan sama kunhan en joutuisi sängylle ajetuksi.

Miten te muut, oletteko tehneet synnytys suunnitelmia?

081012 ja rv 35+4
 
onnea Minskulle :flower:

Rödluvan laitetaan nyt maanantaina se ballonki.

suunnitelmia[/B en isompia oo tehny,koska sitte vaan vituttaa jos ei onnistu. niinku kävi taaperon aikaan. mähän en missään tapauksessa halunnu olla sidottuna sänkyyn ja suihku oli toivelistalla. no,kumpiki meni sit perseelleen. kylkiasennossa jouduin olemaan piuhoissa melkein koko sen synnytysajan,ei suihkua ei mitään :mad:
 

Yhteistyössä