~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

Minä myös olisin kiinnostunut tulemaan siihen seuraavaan facebook-ryhmään. Esitin silloin aiemmin sen toiveen, että se ryhmän nimi olisi sellainen neutraali (siltä varalta, että salaisuudesta huolimatta näkyy se nimi ulkopuolisille), mutta jutellaan näistä sitten lähempänä. :rolleyes:

princessa ja paivih - mulla kanssa LA 25.12. ja poika tulossa! Oikeen poikasuma siihen :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Moi!

Uutena tällä palstalla. Ja koko kaksplussan foorumissa. (Menee hieman opetteluun, että löytää oikeat ketjut jne.) =)

Mulla laskettuaika 16.12/Pia-84/ ikä 29/2.lapsi tulossa/KOS
Ja poikaolo oli, mutta kätilö sanoi, että toinen tyttö tulossa! :)

NIIN, ja olisin myös halukas tulemaan fb-ryhmään jos sellainen tulee!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja helena85
Mäkin voisin tulla sellaseen fb-ryhmään :D! Ja saa nähä miten mun käy princessa, paivih ja vivie ku mulla olis kans poikaolo ja la. 26.12...viimeks ei saatu tietoa,mutta jospa myöhemmin näkyis :)!

Ihanaa, kun ei enää väsytä niin paljon (ei tarvii joka päivä päikkäreitä ottaa) ja tuntuu pikku potkuja päivän mittaan :heart: Harmittaa,ku herkut ruvennu maistuu liian usein...eikä taho päästä karkki himosta eroon :(! Painoa tullu varmaan hurjasti, eikä se vauvallekaan varmaan mitään hyvää tee, höh!

Ensi viikon to. olis neuvola taas ja saa nähä onko hb pysyny hyvänä ku tuota Floradixia käyttäny. Ja taitaa saada sen raskaustodistus lappusen ja "pääsee" Kelan lappuja täyttelee :p!

Eipä ihmeempää, ku marjoista nautittu ja koko ajan tekis mieli olla anopin karviais ja viinimarja puskilla napostelemassa (se sentään on terveellistä) ;)...

MeMaMi ja pieni 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Kiitos Helena85 kun jaksat päivittää uudet tiedot :) Mää voisin myös liittyä facebook ryhmään, jos sellanen tehdään.
Hemmetti kyllä tuo itelle maistuu myös karkit ja voi namii roskaruoka! Noh, synnytyksen jälkee pääsee sit tiputtaa painoa :)

Paivih: Olispa kyllä kiva ku satuttais samaan aikaan synnärille :) hei, oletko/onko Kajaanissa synnytys valmennusta? Me ollaan nyt syksyn alussa muuttamassa vasta sinne päin.

Onko normaalia tai muita joilla vaavi perätilassa?
Ompa kiva et tulee uusiakin vielä ketjuun mukaan ja kun 25.12 laskettuu aikaa porukka lisääntyy ja meidän pojut <3 :)

Hyvät viikonloput!
Princesssa & Papu 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
princessa Joo, täällä on tuossa perhevalmennuksessa tutustuminen synnärille ja siellä kerrotaan synnytys. Ja jos siihen perhevalmennukseen ei osallistu, niinku mulla luultavasti käy, niin synnärille voi mennä tutustumaan omalla ajalla. Soittaa vaan sinne ja sopii ajan. :) Mutta oletteko missä vaiheessa syksyä tänne muuttamassa? Mehän siis olisimme samassa perhevalmennuksessa.

Täälläkin tuo karkki on jotenki maistunut paremmin. Ja suklaa! Nam.
 
Ihanaa kuulla, että muillakin karkki maistuu... Itsellä kans meinaa sellainen himo, että ihan hävettää :ashamed:.

En muista päivittelinkö mun rakenneultrakuulumisia, mutta erittäin vilkas ja suht iso (430 g rv 21+5) vauva näkyi ja kaikki oli kunnossa :heart:. Sukupuoli jäi vielä salaisuudeksi :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja helena85
Paivih: Me muutetaan toivon mukaan 1.9 pääsis vain äkkiä sinne, vaikka ei kyllä oo edes tuttuja sielä päin! :D no mutta sehä vielä ku oltais siinäkin samassa! Onko siellä muuten ollu sitä laajaa terveystarkastusta sinulle ja miehelle?
Oijoi, pandan toffee suklaa! Njam
 
princessa ei meillä mittää sellasia oo ollu. :O Ja eka perhevalmennus ois 1.10, et kannattaa kysellä oman alueen neuvolasta siitä. Muutatteko te työn perässä tänne, vai mikä Kajaaniin vetää? Tosi kiva paikka asua, ei siinä. Ite koko pienen elämänsä täällä asunu :D Tietty riippuu alueesta missä asuu. :)
 
Paivih: nii justiin, täällä mieheni sai ihan kutsun laajaan terveystarkastukseen, voimavara lapun yhteydessä, koitin netistä etsiä tietoa mut kieltämättä ei kyllä kiinnostais mennä raatailee henk.koht asioita tuntemattoman kanssa kun osaamme keskustella kaksistaanki ja hakea apua jos tarvitsemme. :) Miehelläni on loppu työ koulussa jouluun asti, siksi muutamme :) mm.. asunto selviää nyt ens vk alussa et muutetaanko keskustaan vai laajakankaalle.
 
Princessa mun esikoinen oli perätilavauva, kääntöyrityskin tehtiin mutta neiti ei kääntynyt ja pysyi "istuvassa" asennossa koko loppuraskauden ajan. Olisin suostunut synnyttämään hänet alakautta mutta raskausmyrkytys puuttui peliin ja mulle tehtiin sektio. Ei perätilassa pelkäämistä ole, sitä vaan seuraillaan tarkkaan ja yritetään vauvaa kääntää ja alatiesynnytyksessä et voi itse valita esim. synnytysasentoa ja lääkäri on paikalla auttamassa vauvan pään ulos (joka siis tulee tietenkin vasta viimeisenä). Itse en kokenut hommaa mitenkään kamalana enkä pelännyt (tai osannut pelätä) siinä mitään. =)

Tarviipa laittaa kaikkien kakkosfb-ryhmään haluavien nimet ylös, tehdään ihmeessä uus ryhmä sitten joskus joulukuussa tai siel main. =)
 
Princessa: Ai teillä on ihan sellainen. Eikai täällä... (?) Ensi kerralla katsellaan niitä Kelan papereita.


Ja joo, kyllä kannattaa jonnekkin paperille kirjoittaa ylös halukkaat seuraavaan fb-ryhmään. Ja mielestäni silloin joskus joulukuun slkupuolella olisi ihan hyvä laittaa se pystyyn, kun alkaa olla synnytys osalla jo aika lähellä ja jollakin jo ohi :)
 
Mun puolesta sen fb-ryhmän vois perustaa vaikka samantien :)! Aattelin vaan että miten sitä sitten enää ehtii koneella käydäkään tai ainakaan olla kovin aktiivinen kun pieni on maailmassa ja arki kolmen äitinä alkaa :p!?
 
:wave: Mä voisin vaikka perustaa sen faceryhmän? :) haluatteko että se on salainen vai avoin? Että vain kutsutut vai kaikki voi liittyä? :) Voisin perustaa sen vaikka heti näillä näppäimillä!! Ja mikä nimeksi tulisi? ''Äidit joulukuu'' tai joku vastaava? :)

Noista syömisistä.. Joo o.. :LOL: onneksi en ole ainut. Irtokarkit, sellaset oikein makeat sokeriset ja tupla-suklaapatukka on heikkouduet!! :popcorn:

Neyski +poitsu 22+6 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Huoooh nyt alkoi sitten sen selkäkipu.. Tänään aamulla viel imuroin ja pesin lattiat kotosalla, sitte menin töihin normaalisti. Ja töissä olikin kauheasti hommaa, laatikoiden nostelemista ja kaikkea muuta. Illalla piti kerätä terassilta pöydät ja tuolit pois, onneksi eivät paina paljoa, ja sitten se iski. Oikealle puolelle alaselkään sattuu niin kamalasti että melkein itku meinaa päästä. Jatkuu viel persustan puolelle mukavasti. Kävely sattuu ja tietyt asennot. Loman jälkeen meni siis hurjat 4 päivää ja nyt ollaan tässä kunnossa jo, kivakiva. Huominen viel ois töitä, katotaan sit mitä teen maanantaina.. Mielelläni töissä kävisin, ei innostaisi kotinkaan jäädä makoilemaan vielä.. Mutta minkäs sitte teet jos selkä sanoo sopimuksen irti.. :/
Oisko kellään jotain kotijumppailuvinkkejä selkää varten? En oikein tiedä miten sitä vois vetreyttää näin raskauden aikana.. Ja hierojalle soitan kyl heti maanantaina.

Suvi & Saltarina 23+1
 
Jos se face ryhmä ois sellanen, et se ei näy kaikelle kansalle....? Kun mä en halua kaikkienn omien naamakirjakavereiden tietävän mun raskaudesta. Ku eikö siitä saa sellaisen että siihen liittyminen ei näy kaikille? :D Tulipa seko viesti mutta ymmärrättrkö pointin?
 
Kirjottiko joku täällä et sattuu rintojen /kylki luiden alle? Hemmetti tuntuu ettei voi istua kohta ku massu painaa ja ihoaki lähtee rintojen alta, koittanu olla kiinnittämättä huomiota mut ääääää.. :(
Nii ja perätilasta, kai se voi itsekkin kääntyä oikeinpäin? Ultraaja sanoi kuitenkin et kaikki on hyvin että normaalit neuvola käynnit riittävät.
 
Perätilavauva voi hyvinkin kääntyä itse vaikkapa päivää ennenkuin syntyy, kaikki on mahdollista. Raskauden loppuvaiheessa oli ainakin mulla täällä pirkanmaan suunnalla pari ylimäärästä ultraa ja se kääntöyritys, et kyllä sitä siinä mielessä seurattiin vähän enemmän kuin normaalisti. Mut ehkä eri paikkakunnilla on eri tavat sitten.
FB-ryhmä vois olla salainen et kukatahansa ei vois liittyä, jos ajatellaan et se olis meidän jouluvauvojen odottajien ryhmä. Nimellä ei taida väliä olla, ainakaan mulle. =)
 
No tarviisin yhden nimen näin alkuun, että pystyn sen perustamaan :) JOTEN? Nimeksi laitoin ''<3joulukuun mammat'' :) Joten nimiä kehiin!ja ryhmä on siis salainen, ettei kukaan näe ketä ryhmässä on tai mitään :) ei voi liittyä ilman että häntä liitetään sinne :)

Ainiin, tänään haetaan pinnasänky, kun saadaan tutuilta. Meijän kämppä alkaa näyttään, että täällä asuis jo vauva :D

Neyski +poitsu 23+0 POKSSS :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle passaa kaikki nimet, jos vain me kerta se tiedetään ja sitä ei kukaan ulkopuolinen näe. ;) En tosiaan halua kaikkien naamakirjakavereiden tietävän asiasta ennenkuin tämä pikkukaveri oikeasti syntyy.. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä