~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

Onnea taas kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista! :heart:

Äitiyspakkauksen saapumisesta kyselin itse aiemmin, niin päivitän jos jotakuta muutakin kiinnostaa, että meillä meni noin viikko päätökseen ja parin viikon sisällä siitä pitäisi tulla pakkaus. Eli kolmen viikon sisällä hakemuksen jättämisestä. Jännää!

Voimavaralappuset mekin saatiin, mutta ei olla täytetty vielä, ens kerralla pitäisi viedä neuvolaan. Värikkäitä unia minäkin näen, mutta onneksi ei ole painajaisia vielä ollut. 4D-ultraan ei ehkä olla menossa, täytyy vielä tuumia.

Kestovaipat kiinnostaisivat, täytyy jossain vaiheessa paneutua asiaan. Tuskin kokonaan kestovaippaillaan, mutta olisihan se jokainen säästetty kertis positiivinen asia. Tosin kun ei ole pikkuvauva-arjesta mitään käsitystä, niin voi olla että kädet on täys hommaa ilman kestovaippojakin ja ihan suosiolla käyttää kertakäyttövaippoja.

Noita hankintoja meidänkin pitäisi alkaa tekemään. Manducasta olen kuullut niin paljon hyvää, että siihen varmaan päädytään kantorepuissa. Sitteri- ym. kokemukset ja suositukset kiinnostavat minuakin!

Hyvät viikonloput kaikille! :)

hiisi ja poika 22+5
 
Hei kaikki! On mennyt tää uus ketju ihan ohi silmien, tosi harvoin tulee kyl muutenkaan enää tänne kirjoiteltua, on jotenkin niin sekavaa :/

Täällä masu kasvaa, viikon päästä RU. Liikkeet tuntuu päivittäin ja päivät senkun vähenee! :)

miranenn & joulurakkaus 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Ihanaa maanantaina ollaan puolivälissä! Masu kasvaa kovasti. Rakenneultraa saa melkein 2viikkoa oottaa vielä, mutta äkkiä se aika mennee ja sinnekki onneksi päästään miehen kanssa kaksin :)
22.8 RU, 26.8 Neuvola ja siinä sitte sen jälkeen tullee se sokerirasitus (jouduin siihen nyt siitä syystä että pojasta pomppasin siinä ja seurailin arvoja kotona, muuten olisin välttyny) Noh hyvä se on kaikki tarkastaa!
Ihania uutisia on ultrista tullu :) Onnea kaikille tasapuolisesti!
19+4
 
Eilen jäi pariin juttuun vastaamatta...

Mua kyllä ärsyttää kaiken maailman kyselyjen rustaaminen. Olen ne kaikki samat liput ja laput täyttänyt kaksi vuotta sitten... Taidan sovinnolla kadottaa koko voimavaralapun, kun terkkakin sanoi ettei se ole pakollinen. Ne kysyy kuitenkin kaikki kyselyihin rustatut asiat x 15 uudestaan, kun eivät viitsi lukea papereistaan...

Meillä on kantoreppuna Manduca. On ollut esikoisen kanssa tosi vähällä käytöllä, mutta saa nähdä miten nyt käy. Olen ihan käsi sen säätämisessäkin :D Tulasta olen kuullut pelkkää hyvää monesta suunnasta, joten sitä uskallan suositella ilman kokemuksiakin!

Aina_ & Mini 21+6
 
Mj.
Joku kyseli painajaisista; täällä kanssa nähty monena yönä mutta ei se vielä mitään kun kuvioihin on tullut myös yöheräilyt. Toisinaan se on koiranpentu joka nuolee naamaa ja tahtoo ulos keskellä yötä mutta useimmiten herään ihan ilman syytä parin-kolmentunnin välein katsomaan kelloa..Aiemmin kuitenkin mun unta ei oo keskeyttänyt juuri mikään meteli, hyvä jos herätyskello aamulla..
Eipä ainakaan tuu yöheräilyt uutena asiana sittenkun poika syntyy :)

Kestovaipat.. mä haluisin ettei kukaan käyttäis tota sanaa mun kuullen, serkulla nyt 4,5kk poika ja he ovat yli-innokkaita kestovaippojen kanssa muttakun mä en oikeasti ole edes hirveän kiinnostunut asiasta. Mitenköhän sitä kauniisti osaisikaan kertoa että ei tartte säästellä kestoja meidän pojalle. Mun totaalikieltäytymiselle ei ole perusteltua syytä joten kai mua voi vielä käännyttää :D

Mari ja jätkä 22+6 (mihi tää aika katoo, just vasta oli se 20+0 :eek:)
 
Moroo!

Onnea kaikille rakenneultrasta, hienoa kuulla että suurimmaksi osaksi hyviä uutisia. Mulla on ru tiistaina eli ei montaa päivää enää ja kyl jännittää. Et onko kaikki hyvin.
Nyt on vahvasti parina päivänä tuntunut outoa kuplintaa vatsassa mutta en voi edelleenkään sanoa tunteneeni liikettä selvästi.

Kovasti toivon tyttöä ja kaikki kenet tunnen on tänä vuonna saaneet tytön mutta kun katson teidän isoa poikaporukkaa niin alkaa hiipiä mieleen et poikahan se voisi olla.

Töissä on ollut rankkaa kun torstai iltana ilmotettiin että perjantaina on kuulemistilaisuus ja saan varoituksen. Mikä sitten peruttiin tilaisuudessa. Asia mistä olisin sen saanut oli ihan naurettava. Teki mieli ratkee nauramaan. Mua kiusataan. Suorastaan. Mutta ei se mitään. En ole vielä kertonut raskaudestani koska pomo palas juuri 6 viikon lomalta ja päräytti heti kuulemistilaisuuden mulle. Yllättäen. Not.
Mut sain vihdoin kerrottua kaikille joille halusin ja ystävien kadonneesta tuesta huolimatta yritän pitää pääni ylhäällä.
 
Mä täällä sairaalassa makoilen,

Virtaus on hidastunut vähäsen :'(
Kunhan rakas pysyisi masussa edes ensi kuun alkuun! Tai ylipäätänsä virtaus ja että sydän jaksaa pompottaa!
Olen koko-ajan tällä hetkellä kaikissa koneissa kiinni ja lääkäreitä ja erikoistuvia ravaa. Yrittävät kekseä keinoja millä saataisi virtaus pysymään tässä.
Sekä sikiön kasvunhidastuma

Mutta jatkan lepäilyä, vointeja!

Saara ja Allu 23+3?
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Voi Saara! Kaikki enkelit nyt pientä auttamaan, jotta jaksaisi vielä vähänaikaa kasvaa masussa <3
Jaksamista Saara, on varmasti ihan kamala tilanne!

Mulla on kans tää tänne kirjoittelu jäänyt, kun en kännykällä jostain syystä pääse kirjautumaan ja ne muutamat hetket ku oon päässy jostain muualta tänne ni oon käyttänyt tuolla lapsettomuushoidoista plussanneitten puolella :ashamed: oon tiukasti kyllä käynyt lukemassa kaikki jutut :)

Mutta siis meillä oli RU pari viikkoa sitten ja täysin terve pikkusisko masussa möllötti :) ultran jälkeen olen ollut jotenkin hirveän onnellinen. Ja vain nauttinut joka hetkestä. Hankintoja oon tehnyt jonkinverran. Oikeastaan kaikki mitä tarvi hankkia alkaa olla kasassa. Esikoisen tavarat on kaikki säästössä ja kerta toinen tyttö on tulossa ni hirveitä ostoksia ei oo tarvinnut tehdä.

Kesälomakin on lusittu ja pari viikkoa olen ollut jo töissäkin. Onneksi on ollut hiljaista tilausten suhteen eikä ole tarvinnut hötkyillä. Jotenkin ajatukset on niin muualla ettei oikeen tommoseen ajatusta vaativaan suunnitteluhommaan meinaa riittää kapasiteettia :) mä niin odotan jo äippälomaa, en vaan mitenkään tunnu pystyvän orientoitumaan siihen töissä käymiseen, vaikka tiedänkin että kyllä sinnekin taas ikävä tulee.

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille!

Hyy2 ja pikkusisko 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Raisa. ja helena85
Heips!
Täällä muutaman päivän ollu semmonen itkupotku raivari tunne myräkkä, tuntuu ettei mikään onnistu ja kauhee stressi joka asiasta, muutto syyskuun alussa uuteen kaupunkiin ja sitte vielä tää ulkonäkö asia, massuni ei minua häiritse mutta naamani näyttää mielestäni kummalliselta, ärgh! välillä ihan pelottaa, eikai tässä ny flippaamassa olla mut kaippa tää ihan normaalia vielä on. :D
Ihme uniakin olen nähnyt, sellasia missä jään vauvan kanssa ihan kahdestaan :(
Niin tosiaan tuo voimavara lappunen ärsyttää kyllä itteäkin, mut eiks siinä lapussa lue että ei sitä ole pakko neuvolaan palauttaa?
Mua suuttuttaa jo nyt niin paljon kahden viikon päästä mennä koko neuvolaan mieheni kanssa, joka ikinen kerta ne multa kysyy se sama helvetin akka et onko tämä ollu ihan suunniteltu raskaus! Tulipa tähän mielialaan sekavainen kirjoitus! :)

Mut voikaahan paksusti ja kivat viikonloput kaikille! :)

princesssa & Papu 20+3
 
SaaraW jaksamisia kovasti ja pidän peukut pystyssä sun ja vauvasi puolesta. :heart: :hug:

Mulla kans ollu ihme mielialanvaihteluita ja nyt uutuutena semmonen etten kestäis edes omien vanhempien läsnäoloa. Haluaisin olla ihan rauhassa esikoisen ja miehen kanssa. Ihan jopa ärsyttää (!) jos vanhempani soittavat ja sanovat tulevansa kyläilemään. Ja pinna on niin lyhyt että heti napsuu poikki jos jokin ei mee niinku mä haluan. Onnellisuusolo on vähemmän pinnalla, nyt on menossa joku tällänen raivarikausi. Äh. En muista et esikoisen odotuksessa olis ihan näin ärsyyntynyt ollut, taitaa olla jotain stressiä taustalla nyt. Se onnellisuusolo, sen haluaisin takaisin.
Painajaisia en ole nähnyt, mutta todella todella outoja unia kyllä muuten. Mut niitä muistan nähneeni esikoisenkin odotusaikana, taitaapi kuulua tähän taudinkuvaan. =)
Ja Manducasta vielä että itse hommasin sellaisen kun esikoinen oli jo 1-v. ja oli siinä tosiaan opettelua aluksi mutta kyllähän se sitten on hyvä kapine kun sitä vaan käyttää. Mulla oli esikoisella semmonen BabyBjörn ja se oli aika huono, otti hartioihin tosi kovaa (lapsen paino pelkästään hartioiden varassa) että ei sitä voi suositella. Se siinä oli ainut hyvä puoli että 6kk ikäistä pystyi kantamaan sillain et lapsi oli etuperin eli näki mihin mentiin, Manducassahan ei sillain saa. Mut manducan lantiovyön puolesta liputan, jaksoi kyllä lasta kanniskella pitempiäkin aikoja eikä tullut paikat kipeiksi. =)

Tiikeli ja tulokas (lunttaanpas äkkiä jessicalta) 19 + 4 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Voi SaaraW, toivottavasti kaikki menee hyvin! :heart: itse kanssa pelkään kun tarkkaillaan joka ultrassa noita virtauksia ja sydäntä, sen toisen kuolleen takia. kauheesti voimia sinulle! :hug:

Meillä tänään 22+0! Poitsu potkii kovasti kokoajan! ja kauhee huoli heti jos ei ole tuntiin tai puoleentuntiin potkassut, heti jalat koukkuu sylii että potkasis :LOL: kaikki kuitenkin hyvin tällähetkellä. :)

Neyski +poitsu 22+0 :kiss:
 
Nii ja onpa inhottava, et niin monella on ärsyttävä tms. neuvolatäti, mulla on kaikki (sijaisetki) sattuneet olemaan niin rentoja, ettei siitä voimavaralapusta oo tarvinu repiä ollenkaa ressiä! Ne vaan lukasee sen läpi ja kommentoi jotai johonki ja siinä vaan nyökyttelet päätä ja hymyilet ja "joo synnytys jännittää joo" ja "joo ainahan tuo rahatilanne on epävakaa mutta en oo huolissaan joo" jne sit se on siinä :D Outoa, että joku kyselis, että onko tää ihan suunniteltu raskaus, melko epäkohteliasta..? Ja valitettavasti luulen, et jos ei palauta sitä lappua tms, niin saa vaan enemmän kyselyjä asioistansa, et helpommalla varmaan pääsee kun laittaa vaan raksia ruutuun, liimaa hymyn kasvoille, ottaa puolisonsa käsikynkkään ja eiku menoksi =)

helena85 ja tirppa-poju 23+2
 
Heippa taas :)

mies osallistuu niin paljon kuin haluaa, eli ostaa itsekin lapsille joskus vaatteita jos sattuu näkemään mitä haluaa. Ja leluja ja tavaroita (joskus vähän liikaakin :D ).

50-56cm sukkahousuja mä en hanki ollenkaan, potkuhousut on paljon helpompia pukea niin pienelle :) Me tykätään pienelle laittaa kietasubodeja, johtuu tietenkin siitä että tyttö ei tykänny pienenä yhtään siitä että jotain pujotettiin pään yli, mutta se on ihan makuasia, toiset inhoo kietasubodeja ja toiset rakastaa :D Yöasuksi oli tosi hyviä sellaset "unipussit" eli pitkät yöpaidat mitkä sai narulla kiristettyä pussiksi - tosi helppo vaihtaa yöllä vaippaa jne :)

Vaatteista vielä sen verran, että vauvat oikeasti kasvaa niin huimaa vauhtia ihan pienenä, että äkkiä saa jo olla vaihtamassa vaatekokoa :) Meillä oli vain muutama 50cm vaate, sit 56cm oli enemmän mut 60-62cm kokoa jo tarvittiin pidempään ja enemmän. (mut siinä koossa kyl taitaa olla liikaakin vaatteita, ei ehitty kaikkia pitämään ees :D ) Niin ja kantsii oikeasti valkata sellasia vaatteita joissa on hyvät nepparit/vetoketjut, pienten nappien kanssa näprääminen on melko hermoja raastavaa tossa vaiheessa :D varsinkin miehille ;)

Me kestoillaan taas, niin kauan kun on helppoa = vauva pysyy paikallaan niin kauan että saa vaipat päälle :D Yöksi varmaan laitetaan ihan kaupan vaippa, niin ei tartte yöllä välttis vaihdella sitten ollenkaan :)

Paino on laskenut nyt edellisestä neuvolasta kilon. Ei tullut mitään kommenttia asiasta, vaikka ihan suoraan kerroin että en syö tarpeeksi... : /

Suvi88: soija ei ole niin terveellistä kuin luullaan, tietyssä muodossa. Eli kai ne maidot ja sellaiset on ihan ok? Mä käytän kyl surutta soijarouhetta, kun muuten jäis proteiinin saanti luvattoman pieneksi... Entäs kauramaitotuotteet? Sopiiko ne sulle? Täysjyväleipää/muroja/puuroa, juustoja, vihanneksia, kananmunaa jne. niin pitäisi kai saada kaikki tarvittava :) Hitsi mä oon unohtanu taas ihan kananmunat! Pitääkin muistaa syödä heti huomenna.

Princessa: juu saatiin se voimavaralomake. Meillä ei miehelle tule mitään kutsuja neuvolaan kun käy siellä kutsumattakin niin usein :D

SaaraW: :hug: :hug: :hug: !!!

Helena: voimia sinnekin :hug: Mikä tollanen työpaikka on jossa on jotain kuulemisia? Kyselee utelias :D Älä suostu kiusattavaksi!

Tiikeli: voi jeeeveli että mulla oli kamala "en kestä mun mutsia"-kausi! taas tässäkin raskaudessa, mut onneks se on jo helpottanut. En tainnu puhua sen kaa muuta ku säästä pariin kuukauteen, ja siitäkin palo käämit :p

(voi jestas että raskausajanseksihalut vaan pahenee päivä päivältä.... :mad: :ashamed: :LOL: )

Voikaa hyvin!
tömpsis ja persikka 23+3
 
Huh,kova viikko ollut. Äitini menehtyi tuossa muutama päivä sitten :'( Nyt pitäisi sitten jaksaa kaikki hautajaisjärjestelyt sun muut. Onneksi on veli ja isäkin hoitamassa asioita.

Unista, näen melko vilkkaita unia, mutta onneksi ei painajaisia. Yöllä saattaa herätä pari- kolme kertaa vessaan.

SaaraW , täällä on peukut pystyssä että vauva jaksaisi vielä muutaman viikon kasvaa ja vahvistua ennen syntymää :heart:

syyselo ja kirppu 22+2
 
Heips!

Joo olen töissä asiakaspalvelussa toimistolla ja tosiaan toukokuussa alkoi "kiusaaminen". Sain olla ihan typeristä asioista koko ajan ahdisteltavana. Otin lopulta yhteyttä luottamismieheen sekä liittoon ja sainkin esimiehen pois kimpustani koska hän joutui muidenkin valitusten takia tutkinnan alle. Nyt 6 viikon loman jälkeen hän palasti töihin ja heti saman tien olen kuulemiostilaisuudessa asiasta joka ei todellakaan ollut virhe. Olin ilmoittanut eteenpäin asian, jota ei oltu hoidettu vaikka luvattu. Vika oli toisessa päässä mutta se katsottaan minun viakseni vaikka en ollut enää siihen aikaan töissä kun asia piti hoitaa. Tässä kohtaa ei tehnyt enää mieli ees nauraa kun tilanne oli niin perseestä.

Kiitos tsempeistä! Pomolle aion kertoa viemällä kirjekuoressa raskaustodistuksen pöydälle ja sen enempää en aio keskustella asiasta paitsi tietysti pakolliset milloin jään äitiyslomalle jne.

Mulle on kans epäselvää että mitä kaikkii vaatteita ostaisin pienelle. Kuitenkin yhä vahvemmin tullut siihen tulokseen että en ottaisi äitiyspakkausta.

20+0 poks!
 
tömpsis: Juuri päinvastoin, maito yms on juuri ne pahimmat. Ainoastaan fermentoidut soijatuotteet ovat vaarattomia. Ne ovat käyneet maitohappokäymisprosessin, jonka aikana terveydelle haitalliset ainesosat tuhoutuvat. Tällaisia soijatuotteita ovat esim. tempeh, natto ja miso. Näitä syödään paljon mm. Japanissa.
"Soijaruoat aiheuttavat myös D-vitamiinin (tärkeä luustolle) ja B12-vitamiin (tärkeä anemian ja vanhuusiän aivojen surkastumisen ehkäisyssä) sekä A-, B-, C- ja E-vitamiinien puutosta." Eli varsinkin nyt raskauden aikana yritän kyllä välttää soijan syömistä..
Kokeile säki vaikka tempehiä, loistava lihankorvike ja oikeilla mausteilla siitä saa tosi hyvää :) ja maitona käytän ite luomuriisimaitoa tai luomukauramaitoa.
Asun Espanjassa ja täältä on välillä hyvin hankala löytää joitan tuotteita, mutta onneksi sentään hedelmiä on saatavilla ympäri vuoden :p
Juustoja en siis voi syödä ja täysjyväleipää yms tulee kyllä syötyä. Kävin muutama vuosi sitten ravintoaineintorelanssitestissä ja sieltähän tuli mukavan pitkä lista, mitä ruoka-aineita kannattaisi välttää. Esim. maito, speltti, sitrushedelmät, pähkinät, mantelit, sienet, viinietikka, vuohenmaito, kookos ja kofeiiniton kahvi(tätä piti kokeilla kerran, kuulosti niin oudolta, kahdesta kupista maha ihan sekaisin..). Näitä oon nyt välttänyt, monet tiesin jo etukäteen ihan omasta kokemuksesta. Olo ollut paljon parempi :) mutta joo tämä siis tekee elämästä hieman hankalaa, oon kyllä nyt raskauden aikana syönyt välillä kaikkea mitä en saisi, jos on tehnyt kauheasti mieli :p mahahan siitä menee sekaisin, mutta eipä mahda mitään..
Kyllä tulee ihan monipuolisesti syötyä, mutta kun aina ei tee kaikkea mieli ja sitte pitäis taas keksiä uusia juttuja :D nää hormonit tekee mut hulluksi välillä... :p onneksi pian saan sentään suomalaisia mustikoita pakkaseen niin niistä voi taas kehitellä kaikkea kivaa.
Niin ja lisää tietoa soijasta Soija-ongelmaruokaa | Elina Hytönen
 
Heippa, taas oon taustaillut pidempään ja vain lueskellut teidän muiden juttuja. Mä näen kans tosi kummallisia unia, joku muukin täällä kertoi aina niissä jäävänsä vauvan kanssa kaksin ja mä oon myös nähnyt tosi paljon sellaisia, joissa minä tai mieheni ollaankin yhtäkkiä jonkun ihan muun kanssa muka yhdessä tai mies on jättänyt minut.. Mies on ihmetellyt, että mistä tollaiset unet tulee :D Mut näyttäisi siis kuuluvan asiaan.

Mielialanvaihteluja on myös paljon, välillä tuntuu että joka toinen päivä on yhtä kilahtelua ja kaikki v-tuttaa, välillä taas mieli on ihan tyyni. Närästys ja jonkinlaiset öiset hermo/iskiasvihlonnat vaivaavat myös, en tiedä millä noita kipuja sais ehkäistyä.. Ja olen todennut, että Rennie tekee mulle huonon olon. Pitänee ens neuvolakäynnillä pyytää lääkäriä suosittelemaan jotain muuta lääkettä närästykseen :/

Meillä oli rakenneultra viime maanantaina, kaikki näytti siltä kuin pitääkin ja vaavi esitteli koko temppukavalkadinsa niin, ettei esim sydämen tarkemmasta tarkastelusta meinannut tulla mitään :D Ja niin..jalkoväliäkin pieni esitteli melko monesta kulmasta ja ultraaja sanoi, että tyhjältä näyttää. Tänne siis tyttölupaus :heart: Onnesta soikeana ollaan, miehellä on ennestään 6v. poika ja prinsessa on oikein tervetullut tähän perheeseen.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Huomenia!

Täällä on paljon hyviä ultrakuulumisia, olipa hauskaa lukea niitä.. ja poikia taitaa tosiaan olla paljon tulossa!

Jaksamista ja kaikkea hyvää SaaraW:lle ja Syyselolle. Halaus :hug: Sekä Helena2013:lle toivon työpaikan ilmapiirin paranemista. Kamalaa joutua tuollaisen kiusaamisen kohteeksi raskaana ollessa.

MeMaMi, mä olen käsittänyt, että etinen istukka tarkoittaa kohdunsuun päällä olevaa eikä edessä olevaa? Mulle ainakin sanottiin, että omani olisi kohdunsuun päällä. Vai onko se sitten kuitenkin sama, kun säkin olit saanut kontrolliajan? Joka tapauksessa olen ohjeiden puutteessakin ottanut aika rauhallisesti eli hikijumpat jne. jääneet pois.

Mä olen ajatellut käyttää pääasiassa kestovaippoja. Esikoisen kanssa ei käytetty lainkaan kertiksiä alusta loppuun saakka, mutta nyt ajattelin säästää sen verran itseäni, että reissussa, kipeänä ym. voisi niitä kuitenkin käyttää. Ekologisista syistä alunperin siihen ryhdyin, mutta oli ne kyllä lapsellekin tosi hyvät. Ei ikinä mitään vaippaihottumaa tms. ja hänestä tuli täysin kuiva 2v 4kk iässä. Mutta katsellaan, miltä tämä kerta tuntuu.

Muutaman neutraalin vauvanvaatteen ostin viikonloppuna, enkä tietysti enää muistanut, että paidat pitää olla kietaisumallia. Innokas esikoinen ehti leikata niistä hintalaputkin, eli täytyy vaan pystyä vääntämään ne vauvan pään yli :)

Mä näen jonkin verran painajaisia, mutta yleensä vaan todella ihmeellisiä ja/tai levottomia unia. Viime yönäkin nukuin ehkä 5-6 tuntia pätkissä kuumuuden ja kipeiden lonkkien vuoksi ja koko yön näin samaa unta vauvan villahaalarista. Pöh.

Princessa, mitä varten se neuvolantäti kyselee oliko raskautesi suunniteltu? Ihmeellistä toimintaa ammattilaiselta. Onneksi muutat uuteen paikkaan ja saat toivottavasti vähän järkevämmän tädin :)

Kantorepusta vielä; meillä oli esikoisella BabyBjörn lantiotuella. Mies tykkäsi, mun mielestä se oli taas tosi huono eli hartiani kipeytyivät välittömästi ihan pientäkin vauvaa kantaessa. Mutta mulla on muutenkin aina niska-hartia-seudun ongelmia. Ajattelin nyt joka tapauksessa hankkia kantoliinan, jos paino jakautuisi tasaisemmin.

Mukavaa viikkoa kaikille!
Raisa 21+4
 
SaaraW : Pikkuiselle voimia, että jaksaisi kasvaa vielä masussa. Halaukset sinulle!

Syyselo : Voimia sinulle surun keskelle :heart:

Unista. Itse olen nähnyt myös tosi vilkkaita unia ihan laidasta laitaan.

Helena2013 : Onneksi saat pian jäädä mammalomalle, toivotaan että olisi myrsky työpaikallasi laantunut kun töihin lomilta palailet. En osaa edes kuvitella millaista olisi käydä töissä jos siellä olisi kiusaamista, myös pomon osalta – varmasti raskasta!

Voimavaralapusta en ole kuullutkaan, meidän neuvolassa sitä ei ole ainakaan vielä jaettu.

Vauvatarvikkeista. Nyt on kaikki lähes valmiina vauvalle, pinnasänky vielä puuttuu. Sain ostettua tutultani alle vuoden vanhan gracon turvakaukalon telakalla ja huomenna olisi tarkoitus käydä hakemassa niihin uudet matkarattaat, jotka kulkevat sitten auton perässä. Tuttipulloja, tutteja ym. pientä vielä olisi hankintalistalla. Vaatepuoli näyttää jo hyvältä. Ostin myös käytettynä trikoisen kantoliinan. Kokemusta on kantoliinasta kuopuksen ajalta ja pidin sitä hyvänä, joten samalla linjalla mennään.

Huomenna rakenneultra – huh kun aika on mennyt nopeasti. Mies innoissaan odottaa näkevänsä kumpiko se siellä masussa lelluskelee. Itselleni ei ole väliä. Poikien aikana toivoin kovasti tyttöä, mutta nyt on ihanaa kun ei ole oikeasti väliä kumpiko se siellä masussa kasvaa. Toivon vain kovasti, että vauva ei olisi samanlainen puklusankari mitä pojat olivat. Ystävät nauravat edelleen kun pojilla oli pienenä kankainen kuolalappu usein kaulassa (useimmassakin kuvassa juu), kun se oli paljon helpompi vaihtaa kuin vaatteet joka puklun jälkeen ;) Oli kiva mennä ystävien luo kylään, kun siellä sai ensimmäisenä sanoa, että meillä on nyt syöty porkkanasosetta – valkoiset matot kannattaa raivata pois :D Eikä alle vuoden vanhana kävelyn aloittaminen lopettanut puklaamista! Nyt katsoinkin, että pikkuisille on tullut ihania kaula”huiveja” jotka ovat nepparilla kiinni. Toivotaan ettei meille olisi käyttöä sellaiselle – muuta kuin hampaiden tulon aikaan.

Pojilla alkoi viimeviikolla koulu joten tästä se arki taas alkaa… Outoa kun nyt aamupäivisin kesälomani aikaan ehtii tehdä paljon ns.tekemättömiä asioita. Selkä meinaa jo vähän kipuilla jos nukun aamuisin pitkään. Närästys on myös ihan hirveätä! Eikä rennie meinaa auttaa :x

Judie ja pikkuinen 21+2
 
SaaraW: Voimia ja tsemppiä. Onneksi olet osaavissa käsissä.

Syyselo: Osanotot ja voimia tuleville viikoille.

Helena2013: Onpa kurjaa työpaikka. Onneksi ne päivät vähenevät yksi kerrallaan.

Omanapa: Kuten arvasin jäimme kiinni niistä pirun sokereista. Eka arvo oli rajalla 5.3 ja viimeinen arvo rutkasti yli. Torstaina neuvolaan kuulemaan saarnaa. Mä arvasin tän kun liikunta on jäänyt, painoa tullut enemmän hirveästi ja olo muutenkin tympeä. Jostain syystä saan vissiin lähetteen myös kättärille, vaikka en kuulu ko. piiriin mutta sinne kuulemma jos kaksi arvoa heittävät....No, oma tyhmyyttä kun en ole paremmin pitänyt itsestäni huolta ja syönyt mitä sattuu mieli tekemään. Rehellisesti sanottuna vi%&%&%&%aa.
Maikkis
 
Aattelin tääl kysästä, että koska ootte ajatellu jäädä mammalomalle? Mä ite jään tossa 17.10 eli sen 50 arkipäivää ennen laskettua. Koska oon koulussa ja muilla on työharjottelua joka päättyy 19.11 ja mun pitäis viimeistään jäädä 8.11 mammalomalle, joten en ehtis käydä sitä loppuun.. :)

Meillä kestoillaan kyllä sitten kun vauva vaan syntyy. Yöllä kuitenkin normi vaipat käytössä, yöllä paljo helpompi. Äitini osaa tehdä vaippoja ja näin niitä saa halvemmalla, pelkällä kankaan hinnalla ja saa sellasia kun haluaa :)

Kantorepuista sen verran, että sain kaverin äidiltä babybjörnin reppu. Saa nähdä millainen on sitten käytössä, mutta haluaisin myös kantoliinan, paljon nätimpi ja äidillä ollut ja sanoo, että on hyvä käytössä :)

Neyski +poitsu 22+2 :kiss:
 

Yhteistyössä