~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~

Eli faceryhmä on nyt luotu ! Tehdäänkös tähänkin, joku limit liittymisee nähden? :) Joudun siis lisäämää teidät kaveriks ensin hetkeks, että pystyn liittämään teidät. :D Joten laittakaa yksityisellä viestillä nimi niin vastaan sitten siihen oman nimeni, niin tiedätte kenet hyväksyä tilapäisesti :)
 
Judie Oon niin jumahtanut tonne fb:n puolelle niin ei ole tullut täällä käytyä ja puhelimella niin kurja kirjoitella...
Meillä oli rakenneultran yhteydessä lääkärikäynti ja lääkäri ultrasi sitä kohdunseinämää. Kunnolla ei nähnyt sitä, mutta sen mitä näki sanoi että on huomattavasti ohuempi arven kohdalta mutta siistin näköinen. No ens ke mennään uudestaan ultraan vauvan sydäntä katsomaan niin josko ultrais uudestaan myös sitä seinämää jos näkyis paremmin. Ja saisi toisenkin lääkärin näkemystä asiaan. Tämä kun oli sitä mieltä että seuraava ultra sen seinämän takia vasta 36+!!?! Muut lääkärit sanoneet että seurataan tarkkaan sitä sitten loppupuolella... Neuvolan terveydenhoitaja sanoi että neuvolalääkäri laittaa kyllä lähetettä ultraan. Mulla lääkärineuvola 28+1 ja silloin kuulemma mietitään myös jos jäisi loppuraskaudeksi jo sairaslomalle kun mulla fyysinen työ niin vähän riskejä vähentäis kun voisi ottaa varovaisemmin. Aika menisi nopeammin töissä ja elämä olisi vähän aktiivisempaa, mutta välillä tulee pelkoja ja paniikkeja tulevasta niin ehkä se on helpompaa mielellekki ottaa varovaisemmin.
Niin ja meille lupailtiin tyttöä ultrassa :heart: Olishan se ihan mukava saada prinsessakin kun kaksi poikaa jo on. Olen kyllä ihan varma että vauvalla näkyy hienot vehkeet jalkojen välissä keskiviikkona kun ultraan mennään :D Ihan jo sen takia että olen mennyt jo tyttöjen vaatteita ostelemaan, no eipä sillä niin väliä, pitää myydä ne sit pois :) Ja toisekseen en osaa kuvitella meille tyttöä kun olen niin poikien äiti kuin vaan voi olla, en tiiä miten tytön kanssa sitten ollaan. Ja ihan jo tämä vauva aika mietityttää kun on poikien pyllyjä pessyt niin kuinka se eroaa tytöstä? Musta tuntuu että poika on niin paljon helpompi pitää puhtaana, ei varmasti jää minnekkään kakkia...
Sen kyllä olen päättänyt etten enää aijo yhtään lasta tehdä, on tämä välillä henkisesti niin raskasta pelätä pahinta... :(

Mitäs sulle itsellesi kuuluu? Onko sitä kohdunseinämää ultrailtu ja onko sulle puhuttu millaista tämän raskauden seuranta nyt sitten tämän tilanteen takia on?
Pitää tulla tännekkin useammin, koska on kiva kuulla miten samassa tilanteessa kuuluu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Judie
Minusta tuo uusi fb-ryhmä voisi olla "limititön" (äärettömän tyhmä sanahirviö). Kosks joku meistäkin mammoista saattaa haluta liittyä sinne vasta kun vauva on syntynyt. :) Mutta, enemmistöhän sen tietenkin päättää. :)


Tulipa täsä mieleeni ihan asiasta poiketen täysin, nimiasiasta joka oli jo aikaisemmin tuolas puheenaiheena. Meillä , tai minulla on itsellä tosi hankala miettiä lapselle nimeä tämän päiväkoti työni takia. Varmaan vielä ristiäis aamuna vatvon nimeä. -.-

Tuntuu pikkunen olevan hereillä ku monottaa menemään masussa. <3 ihania pikku-ukon liikkeitä.


Paivih ja palleroinen 21+3
 
poikienäiti84 mulla kaksi tyttöä ja oon kans miettiny, että mites sitä pojan pyllyä sit pesee, ettei oo "liian kovakourainen" :D! Ja kyllä se tyttöjen pyllyn pesu on ihan helppoa kuiteski, että puhtaaks saapi :)!

Neyski laitoin kans yksityisviestin sulle! ja ei munkaan mielestä tarvii välttis rajailla ryhmää...
 
Hei jotkut tajuskin ilman et sanoin ees mut laittakaa linkilla face profiilinne nii ei tarvi ettiä teitä ja arvuutella ;) tähä astisten ei tarvi enää laittaa paitsi yhden jolle laitoinkin viestiä. Mutta jatkossa! :)
 
Moi kaikille!

Pitkasta aikaa tanne kirjoittelen, olemme edelleen reissussa taalla etelassa ja Suomeen tulemme reilun viikon paasta. Kaikki on sujunut taalla hyvin ja kuumuuttakin oon jaksanut paremmin kuin luulin. :) Ihanaa kun taalla on niin aktiivista, yritin lukea nopeasti kaikkien jutut lapi, mutta en muista nyt kommentoida mihinkaan... Naköjaan kaikki saaneet hyvia uutisia ultrista ja muutenkin kaikki hyvin, onnea kovasti kaikille! :heart: On ihan ulkopuolinen olo, kun en ole tanne kirjoittanut, mutta jospa taas aktivoidun kun paastaan kotiin.

SaaraW sinulle kovasti voimia toivon ja etta se virtaus jatkuisi viela sen aikaa etta vauva on valmis kohdun ulkopuoliseen elamaan. :heart: Peukut pystyssa taalla ja tsemppia!!!

Face-ryhmasta harkitsen jos liityn sinne myöhemmin vai pysyttelenkö vain nimimerkilla taalla :)

Me kaytiin tanaan taalla laakarissa ja ultrassa, kaikki oli vauvalla hyvin ja on kasvanut hienosti. Painoa oli jo 750 g ja vastasi viikkoja 24+3. :) Saatiin sama poikalupaus kuin Suomessakin rakenneultrassa eli kai siihen nyt voi sitten uskoa. :) Multa katsottiin myös paino ja painoa on tullut vain 500 g edellisesta neuvolakaynnista Suomessa josta on siis jo 6 viikkoa aikaa... (???) Saas nahda mita vaaka nayttaa sitten viikon paasta kun on neuvolakaynti taas Suomessa. Olen ostanut vauvalle jo haalarin+pipon talveksi ja parit lampimat villa-asusteet sinne alle. Eipa meilta oikein sitten muuta enaa puutukaan, kun kaikki muu on esikoiselta jaljella kotona. Uuden pinnasangyn haluaisin...

Mulla todettiin rakenneultrassa istukka etuseinamassa ihan niinkuin esikoisenkin kanssa oli, joten se selittaa sen miksi liikkeita ei ole tuntunut niin hyvin. Olen tosi kova tarkkailemaan liikkeita, kuten Neyski taalla kirjoitteli, jos ei pariin kolmeen tuntiin ole kuulunut, jalat koukkuun tai jotain makeaa suuhun ja makaamaan, niin kylla sitten taas on alkaneet tuntua. :) Kuitenkin vauva liikkuu paljon, varsinkin iltaisin ja öisin. Potkut tuntuu ja nakyy ulospain. Vauvalle on myös nimi valmiina Nimen löysin mina, joskus puhuttiin miehen kanssa etta kun han paatti esikoisen nimen niin mina saan paattaa seuraavan lapsen nimen, nain se kavi ja onneksi mies mieltyi tahan nimeen myös. Nimi on tosiaan ulkomaalainen nimi, taalta mieheni kotimaasta, mutta helppo myös suomalaiseen suuhun. :)

Merve ja masupoju 23+6
 
Viimeksi muokattu:
Vivie kysy vaan ennenaikaisuudesta, ei se minua haittaa.
Facebook ryhmään voisin kanssa sitten vähän myöhemmin liittyä.
Vauva potkii ahkerasti, tuntuu että koko maha heiluu puolelta toiselle kun siellä jumpataan :)
Täällä ei flunssa meinaa hellittää, 2 viikkoa tämä vasta on kestänytkin :kieh:
Huomenna taas täytyy yrittää saada lääkärinaikaa, neuvolalääkäri kun oli viime viikolla tosi reilu ja antoi muutaman päivän sairaslomaa, ei siis edes hautajaisiin saakka.. Oli vissiin liikaa pyydetty että saisi hetken surra rauhassa ennenkuin töihin paluu.

syyselo ja kirppu 23+2
 
Yritin tänne jo aiemmin lähettää viestiä, mutta se varmaan katosi johonkin bittiavaruuteen. Katsotaan vaan niin kohta se ilmestyy jostakin heti kun olen tämän viestin saanut kirjoitettua. :D

Liittyisin siis mukaan, olen jo jonkun aikaa käynyt tätä ketjua lukemassa mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella vielä. La on 7.12. / 21v / 1. lapsi / SEKS ja tyttölupaus on saatu! :) Nyt täytyy rientää töihin, täytyy myöhemmin tulla kirjoittelemaan lisää.
 
Huh, tyttö pyörii nykyään masussa melkoista vauhtia! Eilen ostettiin sitten vaunut, tuolla ne on hyvässä tallessa ja käyn välissä ihailemassa niitä. Mulla kärähti sievästi sanottuna käämit, kun koko aika muutamat yritti meille tyrkyttää käytettyjä vaunuja vaikka kieltäydyin toistuvasti. Mitään minulla ei ole käytettyjä vaunuja tai muutakaan vastaan, onhan noissa liikkeissä korkeat hinnat. Mutta kun selvsti ilmaisin että millaisia ominaisuuksia me halutaan, ja siltikään se kuullun ymmärtäminen ei oikein tuntunut olevan tyrkyttäjllä kohdillaan... murrr!:mad: No meille tuli just sellaset vaunut kun haluttiin, eli Brion Happyt ja neutraalilla värillä.

Muoks. pari päivää ollut vähän hermot kireällä, en tiedä miksi :) tulipa siis avauduttua tänne :D
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Kovat jumpat taas menossa masussa :) Ihana pikkuinen siellä touhuaa.
Tänään on juhlittu kuopuksen kaverisynttäreitä ja me&i kutsuilla käyty. Vielä olisi viikko lomaa - IHANAA!

poikienäiti84 Hyvä, että olet vielä tallessa! Ihmettelinkin jo mihin olet kadonnut. En ole itse liittynyt facebookiin, joten sen takia en sitten siihen ryhmään voinut tulla. Enkä siis muihinkaan facebook ryhmiin. Täällä kirjoittelen..
Neuvolassa otin puheeksi tämän arven kohdan kun siellä ensimmäistä kertaa kävin, mutta täällä on semmoinen nuori neuvolantäti joka ei mielestäni osaa kunnolla asiaansa - edelleenkään se ei ole sanonut juuta eikä jaata alanko syömään rautatablettia tai en. Poikien aikana oli eri neuvolantäti ja aivan ihana, antoi aina selkeät ohjeet esim. juurikin näistä rautatableteista. Kävimme rakenneultrassa ja siellä ei ole ollenkaan otettu puheeksi tuota kohdunsenämää / arven kohtaa kohdussa. Kysyin sitten ultrauksen aikana, että onko siellä papereissa mainintaa ja katsoisiko kätilö sitä arven kohtaa. Hän sanoi, että se on lääkärin asia ja katsoi niitä papereita kun olen kuopuksen käynyt synnyttämässä. Siellä luki, että äidille kerrottu kohdunseinämän olevan erittäin ohut ja pitää käyttää äärimmäistä harkitsevuutta jos vielä lapsia haluaa. Mulle sanottiin silloin vain, ettei kolmatta raskautta enää suositella. Kätilö sanoi, että neuvolasta pitää laittaa lähete lääkärille joka katsoo tarkemmin kohdun tilanteen. Neuvola on torstaina, mutta siellä on sijainen. Toivottavasti se laittaa heti sen lähetteen niin saadaan selvyyttä kohdun tilanteesta. Toisaalta oli helpotus, että siellä heidän papereissaan luki kohdun tilanteesta jotakin, mutta toisaalta taas heräsi pelko kuinka kohtu kestää :ashamed: Töissä pitää yrittää olla nostelematta raskaita juttuja - vaikkakin tähän asti olen sinnikkäästi niitäkin nostellut.. Toivottavasti lääkäriaika tulisi mahdollisimman pian ja saisin lisätietoa myös siitä, kuinka raskautta seurataan loppuajan.
Onko teidän vauvan sydämessä jotakin?
Onnea tyttölupauksesta :heart: Samaa mietin kuin sinäkin, että osaisiko sille tytölle tehdä näitä perusjuttuja ;)
Kyllä tämä vauva on myös meidän viimeinen. En uskalla enää riskeerata ja haluan nauttia nyt tästä pikkuisesta ihan rauhassa :heart: Pojat kun tulivat niin peräjälkeen, että oli melkein heti kaksi vauvaa hoidettavana.
Miten isot veljet ovat suhtautuneet vauvan tuloon? Meillä esikoinen on aivan innoissaan, usein puhuu vauvasta. Tänäänkin kun halasin häntä ja sanoin: "äidin kulta", niin poju tuumas: "pian sulla on kolme kultaa". Lämmittää niin mieltä. Kuopus yksi päivä laittoi päänsä vatsani päälle ja kuunteli kuuluuko masusta mitään. Nauroi sitten navalleni kun se on oikein pömpähtänyt ulospäin ja keksi, että se on vauvan ovikello. Paineli sitä ja sanoi: "pimpom" :D

DiipaDaapa Onnea oikeianlaisista vaunuista ;) Tuo on ärsyttävää jos jotkut tyrkyttämällä tyrkyttää asioita jotka eivät ole omaan tarpeeseen sopivat. Minäkin käyn välillä ihastelemassa vaunuja ja vauvan vaatekaapilla pikkuisia vaatteita :heart:

Tunafishu Tervetuloa mukaan!

Merve Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja kiva kun olet jaksanut hyvin siellä etelän lämmössä :) Meillä on vielä nimi hakusessa... Esikoiselle keksittiin ennen syntymää ja toiselle vasta syntymän jälkeen, joten uskon että kyllä se nimi sieltä taas pulpahtaa :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Judie + pikkuinen 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: DiipaDaapa
Terve taas!
Kävin maanantaina neuvolassa ja ei ihme, että on kiukuttanut – hemoglobiini oli laskenut alle rajojen. Kävin edellisen kerran neuvolassa kuukautta aiemmin ja silloin ei edes mitattu, koska labrakokeiden mukaan toukokuussa oli niin hyvä. Yleensä minulla on ollut todella hyvä hemoglobiini. Ärsyttää vaan, jos on turhaan tässä kärsinyt kuukauden tai enemmänkin. Sain myös lähetteen sokerirasitukseen. Olen kauhea sokerihiiri, mutta en vain voi sille mitään.. Ainiin ja se voimavaralappunen meni näköjään vaan neuvolan arkistoon, eipä sitä sen tarkemmin tutkittu..
Olen kateellinen, kun kaikki täällä jaksaa hankkia vaikka mitä, mutta itselle kaikki tuntuu vaan pakkopullalle.. Oi voi..
 
Eli facebook ryhmään liittymään kaikki ketkä haluaa! yksityisviestillä minulle linkkiä profiilista, lisään hetkellisesti kaveriksi, liitän ryhmään ja poistan kavereistani, jolloin olette ryhmässä. En aijo pitää teitä kavereissani kuitenkaan :) Meitä on sielä nyt seitsemän ja lisää kaivataan! :)

Täällä kanssa vaavi yrittää hirveesti masun läpi tulla, ainakin sellainen tunne :LOL: kokoajan potkimassa :heart:

Neyski +poitsu 23+1 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla meinas tänään keittää hermo tuon ukon kanssa! Esittelin naapurin lapsen vaunuja ja haluan itse samallaiset. Tosi hyvät työntää ja jämäkät. Eiii, mies oli sitä mieltä et ne on rimpulat!! Minä sille rimpulat vaunut vielä näytän!

No, mutta onneksi on vielä aikaa saada ydinsota aikaiseksi vaunuasiassa hänen kanssaa. :D

Koko päivän pikkuherra on pitäny elämää masussa ja liikkeet alkaa tuntua ulospäin. :heart:

Paivih ja palleroinen 21+4
 
Täällä onkin kaikki vissiin siirtymässä fb-ryhmään, johon en itse halua tulla (työn takia pitää säilyttää yksityisyys). Tämä lista siis ei varmaan enää ole aktiivinen, joten hyvää jatkoa vaan kaikille joulukuisille. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin raskauden ja vauvan kanssa.
 
Raisa: Mä en ole ainakaan siirtymässä täältä muualle! Harmi, jos kaikki loputkin katoaa nyt sinne Fb:hen.

Mulla oli muutama päivä sitten kauhea näköhäiriökohtaus, luulen, että olin vähällä pyörtyä. Voi liittyä mun alhaiseen verenpaineeseen. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Haje + poikanen 21+6
 
Raisa. - älä vielä katoa :) eiköhän täälläkin jutustelu vielä jatku. Itse en ole vielä ollenkaan varma että haluanko liittyä FB-ryhmään. Ehkä vauvan syntymän myötä....

Sokereista - Tahtoo suklaata!!! Huomenna alkaa tarkat mittailut kotona. Käytiin siellä neuvolassa viime viikolla sokereiden takia ja siellä sanoivat että synnäri sitten soittaa ja että sitten mennä sinne kontrolliin. Ärsyttää kun eivät ole vielä soittaneet ja nyt kyttään koko ajan puhelinta.

Vaunut - meille nyt hankittuna. Käytettynä Emmaljungat. Vaunujen mukana tuli myös se seisomalauta sisarelle. Kotona sitten irroitimme sen ja sanoi ukolle että tämän voi varmaan myydä eteenpäin kun hän on aina ollut toista lasta vastaan (itse kyllä tahtoisin) ja ukko totesi että ei se varmaan nyt ihan vielä kannata :) Mulla on siis vielä toivoa!!!

Kotona myös menossa kunnon pesänrakennus. Harmi vaan, että kun pari tuntia innolla puuhastelee niin sen jälkeen saa paria tuntia sohvalla tasoitella. Selkä jumittaa ja vatsa vetää kovaksi palloksi. Harkkasuppareita?

Maikkis ja Juniori
 
Maikkis: Mullakin on ollut pari kertaa tota, että vatsa on niin pinkeä ja kova, ihan kuin olis syönyt liikaa. Mulla on auttanut siihen vaan lepo, ja olen ymmärtänyt niiden olevan niitä harmittomia supistuksia.
 
Älkää nyt kaikki kirmatko sinne faceen, olisi mukava että täällä säilyisi keskustelu :)

Vaunuista vielä (käyn aina hipelöimässä niitä tuolla meidän isossa vaatehuoneessa, missä niitä säilytetään..:ashamed:) että noita kun katselee, niin käy mielessä, että voishan nuo mennä toisellakin lapsella ;) Ja minä nimenomaan olen kiekunut että tämä on ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tässä siunatussa tilassa olen :D Eipä ehkä parane vannoa vielä.

Kuitenkin, koitetaan pitää vaunut mahdollisimman siisteinä, että niillä olisi tulevaisuudessa jonkinlainen jälleenmyyntiarvo. :)

Typykän potkut tuntuvat välillä niin alhaalla että kipeää tekee. Lääkäri kuitenkin lohdutteli, että kohdunsuu on ihan normaali... ilmeisesti olen onnistunut pissatulehduksen kuitenkin tässä hankkimaan : /
 
[B]Neyski laitoin sinulle yksityisviestiä. Valitettavasti en voinut laittaa linkkiä profiilistani, koska työkoneelta en pääse fb:lle ja puhelimeni on perus-nokialainen. Toivottavasti onnistuu näinkin.

Ei ole tullut kirjoiteltua varmaan melkein kuukauteen, kesäloman jälkeen alkoi arkikiiret ja töissä stressiä ollut koko kesän. YT:t pitäisi päättyä ylihuomenna. Saa nähdä kuinka käy. Onko teitä muita samassa tilanteessa?

Tuplarattaita on tullut tsekattua, meidän 2,5v kun ei aina suostu kävelemään itse niin on ehkä helpompi että hankitaan sisarusrattaat ainakin alkuun. Onko teillä ehdotuksia/kokemuksia? Kovin hintavia en edes harkitse, enkä sellaisia jossa vauva on hyvin alhaalla. Siksi ehkä sellaiset vierekkäin istuttavat saattaisi olla paremmat. Ehdotuksia voi laittaa tulemaan =)

Muuten, miten teillä muilla vauvat liikkuu? Tämä neitokainen on todella rauhallinen tapaus, hyvä kun päivittäin pyörähdyksiä tuntee ja nyt kuitenkin jo viikko 24 aluilllaan.

Hyviä vointeja kaikille!

-jenksu & little miracle 23+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Heippa kaikille!
Kyllä minä ainakin jatkan kirjoittamista täälläkin vaikka fb ryhmään liityin :)
Potkuja tuntuu aina kun olet liikkunu ja istahdat hetkeksi, illalla ja yöllä myllertää sitte iha kunnolla.
Kauhee vesisade vaan ei haittaa, asuntoa katsomaan.. mars... :)

Princesssa & Papu 21+5
 
moi taas :) kiva että uusi FB-ryhmä on luotu, kiitos Neyski! Mun mielestä siinä voisi olla ainoona rajotuksena se, että pitää olla kirjoitellut täällä edes jotenkin aktiivisesti, ettei ihan taustailijoita tule mukaan. Mitä ootte miettinyt siitä, otetaanko sinne vain niitä jotka eivät ole menneet siihen ekaan ryhmään? Muuten mitään rajotuksia tuskin kannattaa asettaa mun mielestä :)

Ekat uudet vaatteet ostettu pikkuselle :) Kotiintulovaatteiksi varmaan :) Mistä ihmeestä löytäisi 56cm kokoisia talvihaalareita??? Eikö vielä missään myydä sellasia? höh :(

Nyt täytyy lueskella mitä ootte jutelleet kun oltiin reissussa, palataan pian taas :)

tömpsis ja persikka 24+4
 
Minäkään en ole mihinkään täältä lähtemässä, enkä siis facebookiin liittymässä. Joten Raisa. kyllä tänne meitä vielä jää :)

-jensku Meidän vauveli liikkuu paljon ja iltaisin kun menen nukkumaan niin alkaa aina kunnon zumbajumpat masussa. Jos istuu vähänkin linkussa niin silloin alkaa myös pikkuinen liikkumaan reippaasti. Pääasia, että liikkeitä tuntuu edes vähän! Kyllä se on niin vauvelistakin kiinni kuinka paljon ne liikkuvat.

Onko kukaan ostanut vauvalle kaukaloon jotakin lämpöpussia tms.? Katsoin yhtä lämpöpussia, mutta se oli niin mahdottoman suuri ihan pikkuiselle, että jäi kaupan hyllylle. Lindex:lle oli tullut haalareita, jotka unipussin tyylisiä, mutta niissä oli haaruksissa reijät, että saa turvakaukaloon laitettua. Mutta mikähän olisi paras? Just semmoinen, ettei vauvalle tarvitsisi pukea paljon päälle - sujauttaa vaan kaukaloon jos esim.autolla matkataan eikä olla paljoa pihalla. Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan ja vinkkejä otetaan vastaan =)

Judie + pikkuinen 22+2
 
Raisa: ei se tarkoita sitä että kaikki katoaa täältä :) Mun mielestä olis kiva jos kaikki fb:ssä olevat kirjottelis täälläkin, ainakin siihen vauvan tuloon asti :)

Haje: mä kärsin usein migreenistä, mutta raskauden aikana olen saanut myös erilaisia migreenikohtauksia. Esikoisen odotusaikaan sain sellasen omituisen näköhäiriön, että yhtäkkiä lähti kokonaan näkö, tai näin vain sellaista värinää (samanlainen aura on aina migreenissä, mutta se on ensin pieni ja siitä kasvaa ja sitten peittää osan näkökentästä) ihan yhtäkkiä ja se kesti n. minuutin ja sitten meni ohi. Ei kuitenkaan tullut mitään päänsärkyä tai mitään, nytkin oon tän raskauden aikana kai saanut sellaisen kerran. Jos siihen liittyisi toispuolisia halvausoireita, voimattomuutta, puheentuottamisen vaikeutta jne niin sitten äkkiä lääkäriin, mutta muuten siitä ei tarvitse huolestua. Tietty sä voisit kysyä lekurilta siitä jos et normaalisti sairasta migreeniä. Ja jos niitä tulee useammin.

juu noi supparit ei oo kivoja, kun sitten pitää ottaa iisisti. Eli mitään ei voi touhuta tai juosta esikoisen perässä... :(

Monet tuntuu olevan hankkimassa sisarusrattaita. Minkälaiset ikäerot teille tulee kun sellaisia harkitsette? Meidän esikoinen on siis yli 2v kun tämä pallo syntyy, eikä olla mietittykään sisarusrattaita. No me käytetään rattaita tosi harvoin, ja miehen mielestä silloin riittää seisomalauta. Toivottavasti riittää! :D En halua juosta karkailevan lapsen perässä missään... tai sitten sille pitää laittaa valjaat :D

Voikaa hyvin, taas :D
tömpsis ja persikka yhä 24+4
 

Yhteistyössä