~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~

lukaisin teidän kirjoituksia..oli ihana lukea kuinka teillä niin jo potkii ja tuntuu liikkeet hyvin :heart: . Mä olen nyt tasan 19 viikolla ja maha ei ole kyllä noin suuri ku monella jo on..tai mun mielestä ei ole :( . Ja aika hiljasta on mun masussa..yhden kerran tuntenut ku käätyi mahassa..mut potkuja en tunne. Neuvola oli maanantaina ja kaikki oli hyvin..sydämmenlyönnit kuului ja nauvola täti sanoi et kyllähän se sielä meukkaa koko ajan :D et kyllä mä ne liikeet pian tunnen ja hyvin :heart: . Mulla rakenne ultra 5.8 ei oo sinne pitkä aika enään ja haluan ottaa sukupuolen selville jos vain toinen näyttää :)
 
Tömpsis taisi tuolla aiemmin kysellä mun happopöllyistä, niin tosiaan teen osittain laboratoriotyötä ja kaikki raskautta vaarantavat aineet on multa kiellettyjä, mutta onhan ne muutkin hapot ja emäkset "väärinkäytettynä" aika huono juttu :|. Harmitti toi tapaus ihan vietävästi, koska normaalisti olen labrassa todella varovainen ja yleensä työkavereita vielä huvittaa mun varovaisuus ja nyt omaa huolimattomuuttani sain happohöyryt naamalle :mad:. Mutta koska vauva todellakin potkii ja paljon päivittäin ja pitkin päivää, en usko että mitään vakavaa tuosta "tapaturmasta tapahtui". =)

Vaunuista kun oli puhetta, niin olen aikalailla kallistunut Teutonia Mistraleihin (isoilla pyörillä), Hartan Toplineihin tai Emmaljunga City crosseihin... Ollaan koitettu kattellla noita myös käytettyinä, kun ei ole oikein rahaa tonnia laittaa vaunuihin. Huomenna mennää kaupoille testailemana noita kaikkia ja toivotaan, että saataisiin myyjää taivuteltua tekemään joku hyvä tarjous meille :D, vaikka vanhasta värimallista yms... Kertokaahan kokemuksia, jos jollain on näistä vaunuista :). Ja mihin vaunuihin ootte muut tykästyneet??

Nimet on meillä valmiina jo molemmille (ainakin etunimet), mutta ne pidetään salassa ristiäisiin saakka ja samoten sukupuoli yritetään pitää salassa synnärille asti :D. Nimistä voin sen verran paljastaa, että tytön nimi on sellanen 70 -luvun perusnimi, mitä ei löydy kovin montaa viimevuosina kastetuista ja pojan nimi on aika vanhahtava, mutta ei kuitenkaan missään TOP10 suosituissa nykyään :).

Cherry ja joulutonttu 19+ jotain :D
 
Täällä ei ole oikein tapahtunut mitään uutta niin en ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua tänne. Teidän juttuja seurailen useamman kerran viikossa ja olenkin jännittänyt SaaraW:n puolesta! Paljon tsemppiä, pidättehän lipun korkealla :heart:

Rakenneultraan on tänään tasan kaksi viikkoa. Tuntuu niin lyhyeltä, mutta silti pitkältä ajalta. En enää millään jaksaisi odottaa... Sukupuoliarvuuttelujen lisäksi mielessä pyörii pienen terveys, jolle haluaisin varmistuksen. Olen lukenut varmaan liikaa kauhujuttuja noista sikiöseulonnoissa kärähtäneistä, mutta minkäs sille enää mahtaa. Onneksi sain edes aikaistettua sitä ultraa muutamalla päivällä, parempi kaksi kuin melkein kolme viikkoa :D

Meilläkin alkaa olla jo nimet valmiina sekä tytölle että pojalle. Tytön nimi on pysynyt samana jo esikoisen odotuksesta saakka. Esikoinen on siis poika ja hänen nimensä päätin jo teini-iässä, ennen mitään varmuutta lapsista :) Onneksi mies on tähän mennessä hyväksynyt suurimman osan ehdotuksista - ainakin ne mun omat suosikkiehdotukset! Nimi pidetään salassa ristiäisiin asti. Isovanhemmille ja kummeille kerrotaan syntymän yhteydessä viimeistään. Työnimikin varmaan vaihtuu, kun vauvan sukupuoli selviää.

Aina_ & Mini 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaako käytettyjä vaunuja ostaa? Mitkä on parhaita paikkoja löytää (hyviä) käytettyjä vaunuja? Ääh, olin jo varma et hankitaan uudet, kun käytetyistä ei oikein voi tietää, miten niitä on pidetty, mutta nyt öääh.

Hankinnoista, mitäs aattelette, että milloin on hyvä aika hankkia noita isompia juttuja? Tai lähinnä milloin on vielä liian aikaista... Mitä kaikkea teillä on "ostoslistalla"? Onko kellään mielessä mitään "vauvabudjettia"?

Niin ja mahan koosta. Mulla on jo sen verta kokoa mahalla, että on selvää kyllä, että raskaana ollaan. Viime neuvolaan (4. päivä oli) painoa oli tullut alkuun nähden reilu 2 kg lisää, mutta nyt just viimeisen kahden viikon aikana luulen, että on tullut varmaan saman verran.. En mielestäni syö mitenkään enemmän kuin ennen.. Ahdistaa hieman painoasiat.

Liikkeet on tuntuneet 15+6 alkaen, mutta nyt viikon sisällä voimistuneet hurjasti ja pieni melskaa pitkin päivää urakalla. En osaa sanoa, mitkä oisivat potkuja ja mitkä pyörähdyksiä..

Rakenneultra meillä on ensi viikolla. Ensisijaisesti toivotaan, että näyttäisi terveeltä vauvalta, mutta kyllä odotetaan myös, että sukupuolen näkisi. Meillä ei ole yhtään nimikandidaattia pojalle.. Auttaisi myös hankintoja ajatellen, kun ikävästi tämä maailma tuntuu olevan sukupuolikoodattu ja syntymästä lähtien. Toisaalta sukupuolen tietäminen parantaisi myös mielikuvan luomista vauvasta. Tietääkö kukaan muuten mitään hyvää nimikirjaa?

-Tiitsi ja beibe 19+5 (?)
 
Pitkästä aikaa. Olen kyllä aamuisin käynyt viestit lukemassa, mutta nyt kun olen ollut välivuorossa en ole enää iltaisin koneelle jaksanut istahtaa.

Ensimmäiset liikkeet tuntuivat rv14, nyt parin päivän sisällä ovat liikkeet voimistuneet huimasti :heart: Tänään on ollut kovin vilkas tapaus masussa :) Selvä vauvamasu jo on ja on tullut kyselyjä odotanko lasta? Että epäilystä ei ole..

Suvi88 Olenkin laittanut tuonne rv15 masukuvan, näkyy ylimpänä tuolla sivulla. Pitäisikin ottaa taas uusi masukuva.

Vaunuista oli puhetta. Ostimme käytettynä ruskea/mustat emmaljunga duo edget. Kova vaunukoppa ja ratasosa. Ensimmäisten lasten aikaan tuli vaihdettua vaunuja tiuhaan tahtiin, joten kokemuksesta tiedän, että nämä ovat meidän tarpeeseemme sopivat. Kun pikkuinen siirtyy ratasosaan haluaisin city crossit - ovat mukavan kevyet ja näppärän kokoiset. Positiivista sanottavaa kokemuksen puolesta siis niistäkin :)

Nyt nukkumaan. Voikaahan hyvin :)

-Judie + pikkuinen 17+5
 
Täälläkin tuntuu vauvan liikkeet jo jopa vatsan päälle asti! Ekan "tökkäisyn" tunsin rv 14+4, mutta rv 15 varmistui liikkeiksi. Istukka sijaitsee takaseinämässä niin auttaa asiaa aika paljon, kuten myös aiempi raskaus. Esikoista odottaessa tunsin ensimmäiset liikkeet rv 17+1 ja istukka oli silloinkin takana. Vielä ne liikkeet on ihania, kun kylkiluut ei ole vaarassa :) No joo, onhan se silloinkin ihanaa tietää, että pieni voi hyvin vaikka kylkiluut ovat jo ihan mutkalla!

Aina_ & Mini 18+5 (pian vaihtuu taas)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Hei kaikille,

Meillä oli tänään aamusta se pelätty rakenneultra. Yllättävän aikuismaisesti selvisin kokemuksesta vaikka pari päivää sitten jännitti ihan kamalasti. Eilen ja tänään ei oikeastaan enää niin paljoa ja nukuttuakin viime yönä sain.

Pikkuisella oli kaikki normaalia. Painoa kertynyt melkein 400 grammaa ja kaikki mitat vastasivat viikkoja 20+2 - 20+3. Meillä kasassa nyt juuri tuo 20+2. Huh ja onnenkyyneleitä :)

Makoili rauhaisesti melkein ultran loppuu asti ja kätilökin sanoi että hän oikein katso kelloa että koska on saanut näin nopeasti kaikki mitattua. Kotimatkan sitten pyörintä olikin melkoista, jostain syystä tuo auton penkki saa aina mylläyksen alkamaan.

Yritimme selvitellä sukupuoltakin, mutta juniori makoili tyytyväisenä jalat ristissä masun päällä ja oli siis selvästi päättänyt että pitää vanhempiaan vielä jännityksessä. Olisi kyllä ollut kiva tietää, mutta just nyt mulle riittää että kaikki oli normaalia.

Hankinnat meillä nyt sitten alkavat pikku hiljaa, mutta just tänään nautin vaan tiedosta että kaikki on ok.

Maikkis
 
Täällä on näköjään ollut paljon puhetta liikkeistä, mulla poksuu pian 20 viikkoa ja jotenkin tuntuu, että vauvan pitäisi liikkua enemmän(?) tai ainakin mun pitäisi tuntea liikkeitä paremmin... Mä olen jatkuvasti ihan tosi paljon liikkeessä itse, eli kävelen/seison, työ on fyysisesti raskasta työtä enkä siellä pahemmin kerkee istuskella... kotona sitten töiden jälkeen touhuan esikoisen kanssa ja kaikki kotihommat päälle. Vauvan liikkeet kyllä tuntuu heti, kun asetun aloilleni esim. iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Ehkä en vain ehdi tarkkailla liikkeitä niin paljon... Istukan pitäisi olla takaseinämässä, mutta nyt oon miettiny, että voisko se sittenkin olla etuseinämässä kuten esikoisellakin oli. Muistaakseni esikoinen kyllä liikkui näillä viikoilla paljon enemmän. No, pian on rakenneultra, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin. :)

Masun koko: Mielestäni masuni on paljon pienempi kuin esikoisesta näillä viikoilla... töissäkin kaikki sanoo, että onpas sulla pieni maha. Kyllä masu on silti selvä vauvamasu eli selvästi näkyy että raskaana ollaan! :) Töissä työvaatteiden alta ei kuitenkaan vielä niin hyvin näy, että kaikki kehtaisi kysyä. Työpaikalla kaikki siis tietää, mutta esim. jos sijaisia/uusia tulee, niin ei ne välttämättä huomaa.

Vaunuista oli puhetta, me ostettiin esikoiselle Emmaljungan Edge Duo Combit, yhdistelmät, ja ne on sitten käytössä tällä pikkukakkosellakin. :) Ne on olleet koko ajan käytössä meillä, ollaan vaan siirretty vaunukoppa varastoon, saa sen sitten talvella ottaa uudelleen esiin ja ostetaan seisomalauta esikoispojalle. Ollaan tykätty noista vaunuista, vaikka ne onkin aika isot ja painavat. Kuitenkin ihanat ja lämpimät vaunut juuri talvivauvalle, kuten esikoinenkin oli. :)

Me ei olla hankittu vielä yhtään mitään tälle masuvauvalle. Uskon, että rakenneultran jälkeen alan ostella jotain. Eipä meidän paljon mitään tarvitse hankkiakaan, kun kaikki on esikoisen ajalta tallessa. Uusi pinnasänky ostetaan, tai saadaan se käytettynä. Vaatteita varmaan täytyy vähän ostella, ainakin jos vauva on tyttö. Ja joku talvihaalari... Turvakaukaloa mietin vähän, että pitäisikö ostaa uusi. Meillä on nyt uusi auto, jossa on tuo Isofix-mahdollisuus, niin vois ostaa ainakin sen telakan. Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, vaikka otettiin esikoisestakin. :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! =) Meillä ei mies pääse mukaan ollenkaan rakenneultraan töiden vuoksi, ja se harmittaa mua ihan vietävästi. :( On ollut mukana kaikissa esikoisen ultrissa ja tämän masuvauvan ultrissa myös tähän asti... Jotenkin tuntuu että tuo on ns. viimeinen kunnon ultra ja tosi tärkeä, jos vaikka kaikki ei olekaan hyvin... haluaisin niin, että mies tulisi mukaan. Äitini on luvannut lähteä mukaani sinne, ettei tarbitse mennä yksin. Lasken päiviä ultraan, vielä ois 12 päivää.

Merve ja masuvauva 19+5
 
Hih, tänään sain pari pientä potkua masuun kun olin päikkäreille menossa.. eilen jo mies väitti että tuntee, mutta minä en ole tähän asti oikein kunnolla tuntenut ja vieläkin mietin, olenko onnellinen vain jostain ilmavaivoista :D Mutta kyllä ne potkuja oli tänään, kahteen kertaan.. enemmän on sellainen "painon" tunne mahassa.
Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski ja helena85
Heipsis kaikille, vähän kuulumisia päivittelen.. On ollut pikkaisen sutinaa nyt, ensin oltiin Bulgariassa lomailemassa ja sitten alkoi muuttohässäkkä joka tässä taustalla jatkuu koko ajan.. Ok-talosta muutetaan hetkeksi aikaa vuokra-asuntoon, siinäpä onki hommaa kun pitää miettiä että mitkä tavarat mukaan ja mitkä varastoon muualle kun ei kaikki mahdu tietenkään pieneen vuokrakoppiin. Oon melkomoisessa stressissä, olen nyt lomalla mutta eihän tää jatkuva pakkaaminen ja siivous -kuvio paljo lomalta tunnu, perkele. Masuvauvaa ei juuri kerkiä ajatteleen, oon lueskellu että täällä on jo liikkeitä tuntunut mut itse en osaa vielä sanoa.. Esikoisesta tunsin rv 17 ja luulis että tästä toisesta himppusen aikaisemmin tuntisi, mutta en kyllä tiedä onko niitä ollut.. Jotain masumöyryjä on ollut mutta en tiedä ovatko vain omia ilmakuplia.. =) Huhhuh helpottaa vähän tää avautuminen.
Vaunuista joku kyseli että uskaltaako käytettyjä ostaa. Me ostettiin esikoiselle Emmaljungan Ceroxit käytettynä eikä niissä ole ollut mitään vikaa. Pitää vaan tarkkaan syynätä joka kohta ennenkuin ostaa. =) Sehän pelastaa paljon jos vaunuja on säilytetty lämpimässä, kylmäsäilytys tahtoo tehdä sitä hometta niihin ja siitä on hankala päästä eroon (tai niin olen ymmärtänyt). Samoin saatiin Oran turvakaukalo käytettynä (ystävältä), eikä siinäkään mitään ole ollut. Tietty näissä käytetyissä käytön jälkiä saattaa näkyä, olla rispaantumisia yms. mut jos ei itseä sellainen haittaa ja tavara näyttää muuten olevan kunnossa niin ei muutakuin ostamaan. Tori.fi:stä oon ite tehnyt löytöjä, mm. manducan sain sieltä edullisesti ja sitä oli käytetty vain pari kertaa eli se oli kuin uusi.
Masun koosta vielä, omasta mielestä masu on jo valtava pallo, vaikkei se taida todellisuudessa kovin iso olla.. Omat housut ei kyllä mene enää kiinni joten mammahousuihin on jo pitänyt siirtyä. Nyt kun toista odottaa niin masu jotenkin pullahti paljon aiemmin näkyviin, ja on heti tommoinen kauniin pyöreä, esikoisen odotuksessa sitä pyöreyttä piti malttamattomana odottaa. =)
Sadepäivän jatkoja kaikille!

Tiikeli ja kakkospapunen, 15 + jotain.. =)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Täälä on nyt 16+4 , ja vielä kuukausi rakenneultraan! Sukupuolta ei varmaankaan nyt kysellä, ellei sitä nyt sieltä sattumoisin itte huomaa :D Maha on selvästi aamuisin pienempi ja iltaisin ihan jättimäinen!
 
Pikainen myöhäinen poksuminen vain, elikkäs 20+1 jo :) Ja rakenneultraan kokonaista 5 päivää... Luulin että esikoisen jälkeen raskaana oleminen/odottaminen ei tunnu ihan samalta, ettei jännitä kaikkia noita ultria jne mutta pyh, kamala jännä taas päällä : /
 
Heippa!

Aivan ihanaa kun liikkeet tuntuu jo niin hyvin ja välillä on todella vilkkaita hetkiä ja päiviä :heart: Hirveesti olen alkanut vauvalle juttelee ja pojat haluaa myös jutella vauvalle ja välillä kuiskailevat salaisuuksia hänelle :heart:

Meillä isompi poika 5v toivoo uutta pikkuveljeä ja pienempi poika 4v toivoo pikkusiskoa. Mulla on poikien jälkeen ollu hirmuinen toive että joskus saisin tytönkin, mutta nyt se toive on oikeastaan kadonnut enkä tiiä kumpaa toivoisin. Ehkä kuitenkin pieni salainen toive siitä tytöstä, mutta mä haluan päästä käyttää noita poikien vanhoja ihania vaatteita. Mun äiti teki ite meijän esikoiselle liituraita puvun kun oli 4kk vanhana kummiensa häissä ja se oli niiiin söpö :heart: Ja sitä ei ehkä tytölle tule puettua... Nimetkin saatiin vihdoin molemmille niin en malttais odottaa kumpi siellä on. Tytön etunimi oli mun keksimä ja olen siihen nimeen niin tykästynyt, mutta pojalle oli myös ihan hyvä nimi, jotenki tuntu että tässäkin asiassa pojille vähemmän valikoimaa. Tytölle olisi monta hyvää ja ihanaa, mutta pojalle oli vain tämä yksi minkä mies kelpuutti.

Esikoista odottaessa jännitti kaikkea hirveesti, mutta ehkä kuitenkaan ei osannu odottaa että rakenneultrassa jotain ikävää löytyisi, jotenki odotti vain sen sukupuolen paljastumista, mitä ei edes sit saatu tietää :D Toista odotusta ei ehtinyt paljoa miettiä ja se meni vähän siinä samalla kun seurasi esikoisen kasvua ja opetteli vauvan hoitoa, ikäeroa siis se 11kk. Nyt kun pojat jo isoja ja edellisestä raskaudesta on jo aikaa ja kun on vielä nämä isot riskit loppuraskaudessa niin sitä pelkää ja jännittää kaikkea ihan hirveesti. Tiedän ettei se kohtu nyt vielä repeä kun on vielä niin pieni, mutta silti miettii koko ajan mikä kipu on ok ja mikä ei. Ja rakenneultraa jännitän ja pelkään ihan hirveesti! Pelkään ettei kaikki ole kuitenkaan kunnossa... : / No ei sinne enää pitkälti ole, tän kuun vika päivä.

Nukkunut olen nyt pari yötä tosi huonosti kun vessassa saa rampata ja tosi ahdistavia painajaisia näen tähän raskauteen ja sen päättymiseen (kohdun repeämiseen) liittyen... Välillä tulee ihan pakokauhu koko asiassa tällai hereillä ollessa ja vaikka hirveesti tätä vauvaa odotan ja jo rakastan niin silti hetkittäin tulee katumisia... Täytyis yrittää olla ajattelematta mitä voi tapahtua pahimmillaan.

Lääkäriltä sain jo todistuksen työnantajalle työnkuvan kevennyksestä. Saa nähä miten oikeasti voi työtään keventää..? No pakko ainakin yrittää, en viitsi tarkoituksella tehdä jotain mikä voi aiheuttaa jotain ikävää kun isot riskit kuitenkin on. Sairaslomalle en kuitenkaan haluaisi vielä. Ensinnäkin jo ihan tulojen takia ja toisekseen aika menee nopeammin kun on töissä. No vielä kesälomalla! :) Ja varmaan korkeintaan se 2kk töissä ennen ku jään sieltä pois. Nopeesti tää aika muutenkin tuntuu menevän. Vaikka sit välillä tuntuu että vielä niin monta viikkoa.

Tänään sienimetsään koko perheen voimin! Kanttarelleja on tosi hyvin täällä ainakin, ensimmäiset jo ihan omalla pihalla eikä tarvi paljoo pidemmälle metsää talsia kun saadaan varmasti hyvä määrä kerättyä :) Mustikat jää tältä vuodelta kun kertaalleen käyny niitä kerää ja tuntui aika ikävältä ja kotiin kävellessä veti mahaa niin kovin että ei meinannu eteen päin päästä.

Poikienäiti 19+5
 
Tiedättekö, heti kun kehuin että meillä alkaa olla Minille nimet valmiina niin isäntä päätti ettei olekaan... Keksin omasta mielestäni kaksi todella kaunista nimeä tytölle, mutta nyt toiseksi nimeksi kaavailtu ei käykään. Miehen täytyy miettiä vielä ekaakin. Mitä?! Kun ehdin jo luulemaan, että mieskin tykkäsi niin eihän tää nyt näin voi mennä!

Jotkut miehen ehdotukset on ihan kamalia ja mä en haluaisi alkaa vääntämään, mutta nimi on tietysti tärkeä juttu. Diktaattori en toki tässäkään asiassa ole, mutta eihän sitä kukaan lapselleen halua sellaista nimeä, josta ei itse pidä. Vaikeaa! Esikoisen nimi onneksi löytyi helposti - ensimmäinen ehdotukseni lumosi miehenkin :) Olisipa se yhtä helppoa nytkin. Jos mies vaikka ehdottaisi jotain kivaa nimeä tai keksisin uuden "tämä se on!"-nimen, josta mieskin pitäisi.

Aina & Mini 19+0
 
pikaisesti vaan masentunutta valitusta:

RD ahdistaa, pelkään etten voi syödä mitään... ja tunnen jatkuvasti huonoa omatuntoa syömisestä. Paino ei ole vielä noussut yhtään mikä sekin huolettaa: vauva ei saa tarpeeksi ravintoa tai imee musta itseensä kaiken maailman myrkkyjä :( Oon ollu aika kiukkunen siitä, että mä saan kehuja kun ei paino ole noussut, mutta jos joku normaalipainoinen olisi samassa tilanteessa niin varmasti oltaisiin huolissaan ja tarkkailtaisiin ruokailua... :headwall:

ja pikaisesti onnellistakin:

Rakenneultrassa kaikki hyvin! :) :) :) Tyttö taitaa tulla :) :) :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja helena85
Nyt tää aika matelee, rakenne ultraan vielä yli 3 viikkoo ei millään jaksais odottaa :s
Täällä kaikki hyvin, päänsärkyä aina välillä. Ensimmäiset liikkeet tunsin pari päivää sitten niin ainakim luulen :)
Tää oli taas tämmönen pikainen päivitys, ennen nukkumaan menoa :)
Voikaa hyvin!
Princesssa & Papu 17+4 ??
 
Tulin pikaisesti poksumaan, tänään puoliväli rv 20+0!!! =)

tömpsis: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :) Onko sulla rd todettu vai riski, että se tulee? Mullakin on painoa tullut tähän mennessä vain kilo, esikoisesta oli tullut jo 4 kg puoliväliin mennessä. Mä ainakin touhuan koko ajan, niin ei ihme ettei paino oo noussukaan, mut kyllä se varmasti vielä nousee :p Mä kans välillä mietin syömisiä, mut esikoisen aikana herkuttelin kans aika lailla... Eiköhän se vauva ota sen, mitä tarvitsee. :)

Mä oon alkanut vähän niinkuin "salaa" toivomaan, että vauva on tyttö. Nimi ois valmiina tytölle, aivan ihana nimi, jonka minä keksin ja mieskin kelpuutti. Meillä vauva tulee saamaan nimen isänsä kotimaasta, kuten esikoinenkin. Tämä nimi on kuitenkin myös ns. kansainvälinen nimi, joka on helppo myös Suomessa. :) Pojalle nimeä ei vielä ole... Totta kai olisin hurjan onnellinen myös pojasta. Pääasia, että kaikki on vauvalla hyvin, kun siitä on välillä vähän huoli.

Merve ja masuvauva 20+0
 
Moi kaikille, uusille ja vanhoille :)

Fb:ssä tulee pyörittyä, en ees muista koska viimeks täällä käynyt.. Kirjottelu on ollut sielläkin vähänlaista, kun tyttö (1v3kk)ei oikein tykkää, et äiti istuu koneella ja näpyttelee :) eikä joulukuisten ryhmä ole ainoa, jossa oon mukana.. Täytyy sanoa tosta FB:sta et itestä tuntui oudolta, et ryhmään otetaan vaan tiettyyn pvm asti, koska esikoisen aikana FB-ryhmä perustettiin lähempänä LA:ta ja täällä sekä tuolla salaisessa ryhmässä kirjoteltiin ahkerasti. Mutta minkäs teet.

Huomenna neuvola, jee.. Mähän narahdin sokerirasituksessa, ja oon tarkkaillut noita arvoja; ei hälyyttävää onneksi. Silti voi varautua siihen, et jossain vaiheessa voi kohota :( Toi neuvolakäynti oli yks syy, etten kahvittanut eilen lähipiiriä synttäreiden johdosta. Pe käytiin siskonmiehen synttäreil ja jos ois kahtena päivänä herkutellut, niin huh huh.. Tuntuu et mulle on tullu joku pakkomielle tosta painosta :/

Liikkeitä oon tuntenut parisen viikkoa <3

Nyt täytyy rientää, tyttö heräs päikkäreiltä :)

Katrin&AinoEino 18+1
 
Täällä väännetään edelleen nimistä. Nyt on pojalle yksi koko nimi valmiina ja pari etunimeä "varalla". Tytölle on parikin nimikokonaisuutta, mutta mua edelleen harmittaa se yhden oman suosikkinimen torppaaminen :( Mikään ei vain kuulosta yhtä ihanalta toiselta nimeltä! Yritän kuitenkin hormonien takaa muistaa, että on tämä lapsi yhtälailla miehellekin tärkeä :') Pojalle olisi myös osuva "työnimi" keksitty. On kiva muuttaa työnimi sellaiseksi, että siitä selviää sukupuoli. Kumpaakaan sukupuolta yhtään väheksymättä, sukupuolen selviäminen masunimestä tekee asiasta jos mahdollista, entistä todemman.

Tasan 10 päivää rakenneultraan! Tuntuu niin pitkältä, mutta samalla lyhyeltä ajalta odottaa. Ei vaan millään jaksaisi enää yhtään yötä. Haluaisin nähdä pienen ja kuulla, että kaikki olisi kunnossa. Sukupuolen selviämisestä iso plussa, ettei tarvisi sitä enää jännittää :)

Potkutkin tuntuvat jo niin selkeästi, ettei kyllä voi unohtaa olevansa raskaana. Puhumattakaan selkä- ja liitoskivuista :( Miten ne jo nyt alkoi? Enköhän mä kestä, kunhan saan hiukan edes valittaa välillä.

Aina_ & Mini 19+2
 
Huomenta vaan kaikille,

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Tömpsis ja tsemppiä kaikille ultran odottelu kärvistelyyn.

Nimistä - meillä on tytölle melkein jo nimi valmiina. Ongelma on vaan siinä että etunimi on ollut aika suosittu viime vuosina ja se vähän jotenkin tökkii vastaan. Ei ole kiva, jos samalla luokalla on esim. monta saman nimistä sitten kun pienoinen joskus kouluun esim. menee. Pojallekin olisi ehkä ajatusta etunimestä, mutta vielä haahuillaan...Onko kukaan löytänyt mitään toimivaa nimilistausta netistä? Noita listauksia jossa on Suomen nimipäiväkalenterin nimet on pilvin pimein mutta jotain listausta jossa olisi muitankin nimiä.

Hankinnoista - me oltiin päätetty että ei hankita mitään ennen rakenneultraa ja nyt ollaan sitten pikku hiljaa alettu miettimään vaihtoehtoja. Käytiin ensi kerran lastentarvikeliikkeessäkin ja ihan hetkeen en ole tuntenut itseäni niin avuttomaksi. Vaihtoehtoja on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon. Onneksi tässä on vielä aikaa arpoa :) Mulle iski viikonloppuna joku ihme pesänrakennusvietti ja kolusin kaappeja oikein kunnolla. Viikonlopun saldo no 2,5 jätesäkillistä kamaa kierrätykseen ja pääsin vasta alkuun. Voipi olla että kun mies tulee viikon päästä reissusta kotiin, meillä ei enää tavaraa kotona olekaan :LOL:

Painosta - ahdistaa!!!! Mullle painoa tullut tähän mennessä 9 kg!!! mikään vaate ei mene päälle ja kaikki kiristää. Olen aina ollut tosi urheilullinen ja suht ok kunnossa ja nyt kaikki kiristää ja joka paikka vaan höllyy. Äitini kiertoi että hänelle jokaisesta meistä kolmesta on tullut paljon päälle 20 kg joten sen mukaan puolessa välissä mentäisi. Neuvolassa kukaan ei kuitenkaan ole mun painonnousua kommentoinut joten kuvittelen sen olevan normaalia. En kuitenkaan ymmärrä miten muille on tullut vain muutama kilo ja meikäläinen on paisunut oikein kunnolla. Aikamoista mielenhallintaa tarvitaan että en panikoi nyt tuosta painosta. Sen olen kyllä päättänyt että kun tämä projekti on ohi niin alkaa meikäläisen (ja isäntä pääsee kyllä tähän mukaan) kuntokuuri. Saapi nähdä vaan miten käy ensikertalaisena pienen vauvan kanssa. Voipi olla että huomio on hiukka toisaalla :D

Maikkis 20+5
 
Hankinnoista sen verran et ite kans päätin ostella kaikkea vasta rakenneultran jälkeen.. Mutta joitain tarjouksia tullut vastaan ja pakko on ollut muutama asia ostaa jo! Pinnasängyn ostin kaverilta, perus Ikean puunvärinen. Antoi mukaan kolmet lakanat ja täkin, sängyn reunapehmusteen, hyttysverkon ja joitan leluja. Eräs tuttu myi matkasänkyään niin halvalla, että oli pakko ostaa pois jo. Samoin Manducan kantoreppua myi 60 eurolla niin ostinpa senkin.. Et semmoset hankinnat on tehtynä jo :) ajatuksena on, että suurin osa tavaroista saatais käytettynä, eipä tuota ylimääräistä rahaa niin reilusti ole että vois uutena ostella kaiken. Ja monet tutut ovat syytämässä tavaroitaan ihan ilmatteeksikin eli vielä parempi. Tällä hetkellä rahaa mennyt siis 60 euroa pinnasänkyyn+tarvikkeisiin, 15 euroa matkasänkyyn ja 60 euroa manducaan.

Huomenna taas mittailemaan verenpainetta.. Oli hieman alapaine koholla neuvolassa ja sitä tosiaan parin viikon välein tarkkaillaan, että ei oo mitään vakavampaa. Ja ylihuomenna rakenneultra! Toivottavasti se pikkuinen suostuu näyttämään sukupuolensakin ;)

Äitiyspakkaus olis kyllä niin kiva itekin saada.. Harmi kun en kuulu Kelan piiriin enää niin enpä sitä saa :/ sekin vissiin vasta vuos sitten muutettu, ennen ulkomailla asuvat suomalaiset äidit saivat sen ostaa vaikka eivät Suomen sosiaaliturvaan kuuluneetkaan enää. Että jos joku ei sitä halua niin olisin halukas sen ostamaan! ;) tai äiti lähinnä olis innoissaan sen mulle ostamaan :D missä vaiheessa sen muuten yleensä saa hakea?

Sukupuolen ja nimen kertomisesta sen verran, että itse en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä sukupuolen salassa pitämistä, jos sen itse siis tietää. Jotkut sanovat, että pitäähän sitä joku "yllätys" olla muillekin. Ei-niin-läheisistä en niin välitä edes, että onko heille nyt tullut tyttö vai poika eli ihan sama siis tiedänkö sen etukäteen vai en, ei minulle mikään jännityksen paikka eikä siis mikään yllätys. Jompikumpihan sieltä nyt aina tulee, mahdollisuudet fifty-fifty :D ja läheisimmistä mielestäni olisi ihan kiva tietää, helpottaa mahdollisten lahjojen ostoa ja kaikkea voi ostella jo etukäteen ihan rauhassa (vaikka en perus sukupuoleen liitettyjä värejä nyt kannatakaan..). Mutta kyllähän silti pojalle tulee ostettua ehkä erilaisia asioita kuin tytölle. Sukupuolen tietäminen myös mahdollistaa tietynlaisen yhteyden luomisen tulevaa vauvaa kohtaan sekä tietenkin vanhempien kanssa.
Tuntuu, että Suomessa harrastetaan enemmän tätä sukupuolen salassa pitämistä. Täällä Espanjassa kaikki yleensä kertovat samantien kun sen sukupuolen saavat tietää ja ihmiset sitä usein myös kyselevät (ihan tuntemattomatkin ovat minulta jo kyselleet, harmi vaan kun ei vielä tiedä ;) ). Samoin myös nimen kanssa, täällä nimi annetaan samantien jo laitoksella ja useimmiten kaikki sen tietävät jo ennen synnytystä. Ei samanlaista tapaa kuin Suomessa, että nimi annetaan ja kerrotaan vasta kastajaisissa tai nimijuhlassa.
Tottakai kukin tekee omalla tavallaan, tämä vain oma mielipiteeni :)

Suvi & Saltarin 19+4
 
Terveisiä lomalta, huh, kyllähän teki hyvää :) Nyt on siis lomat pidetty tällä erää ja ihmettelen tässä että miten sitä töissä enää jaksaa ollakaan ;) Nukuin lomalla päikkärit lähes joka päivä ja väsy on ollutkin aikamoinen. Nyt se vähän helpottaa, että jaksaa vähän jotain tehdäkin.

Mutta tärkeyksiin, eli RU oli, ja voi kamala että se jännitti! Kaikki oli kuitenkin ultran mukaan hyvin, ja olihan kyllä helpottunut olo...! Pikku muru oli aivan ihana <3 ja sulatti meidät kyllä. Ja ihan oikeissa mitoissaankin (+1pvä) ja välillä vilkutteli ja välillä otti torkkuja vaikka mamin mahaa paineltiin niin että sattu :D

Liikkeet tuntuu jo selvästi, mikä rauhottaa mieltä ja tuntuu aivan ihanalta. Hän tuntuu innostuvan musiikista, eikä genrellä niin väliä, klassinen ja hevi on kumpikin saanut masussa jumpan aikaan :) Sain kaverilta yllättäen dopplerinkin, mutta ei ole tullut kuunneltua kuin kerran sydänäänet, kun liikkeet tuntuu, niin tietää että siellä sitä kasvetaan. Hankintoja ei olla tehty, mutta pikku hiljaa niitä tässä ollaan mietitty ja suunniteltu. Onhan tässä vielä aikaa. Äitiyspakkaus otetaan kyllä. Paitsi että! Ollaan me vaatteita ostettu jo joitamia :)

Painosta; se nousi loman aikana 2kg. Ajattelin, että on varmastikin ok, koska masukin on kyllä jo aika muhkea. Samat vaatteet menee hyvin päälle mitä viime neuvolassakin reilu kk sitten, eli lisäkilot on pikkuselle tulleita tarpeita tuonne vatsan seudulle. Nyt on siis paino noussut yhteensä 3-4kg.

Nimeä ollaan pyöritelty, mutta ei vielä todellakaan päätetty. Varmaankin suvusta tulee ainakin toinen nimi, ei liian vanhahtava muttei mikään tosi modernikaan. Halutaan nimi, mikä on helppo lausua ja mitä ei tarvii montaa kertaa kaikille toistella tai selittää miten se kirjoitetaan. Siinä raamit, enää vaan nimi puuttuu :D

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea iloisista ultrauutisista kaikille jo siellä olleille!

Kuppi ja pikkuruinen 20+5
 
Nyt voi huokaista helpotuksesta! Eli pari tuntia sitten päästiin rakenneultrasta ja kaikki oli hyvin :) Meille voi myös päivittää tyttölupauksen. Jännitti odotustilassa, niin että meinas oksennus tulla... Pääasia että kaikki kuitenkin hyvin! Painoa neidillä 333grammaa :) Oli ihan pakko suunnata nokka kohti jumboa, heti kun ultrasta pääsi! Pieni vaaleanpunainen muumi body ja vähän jotai muuta pientä lähti mukaan..:D

saanu ja mahan asukki 20+0
 
Heissan! Apua nyt pelottaa, auttakaa mua! Söin eilen ja toissa päivänä voileipäkakkua missä tuorejuustoa ollu maha kipeä ja oli lämpöä, nyt vasta tyhmänä tajusin ettei tuorejuustoa saisi edes syödä :s Eikai mulla se listeria ole?
 
Hellou. Neuvolassa käyty, kaikki ok. Yllätyksekseni paino oli noussut vain vähän :) Jeejee, se kun aina vähän ressaa vaikka normipainoinen olenkin. Vauvan syke oli 130.

Torstaina töihin, tähän niin kivasti jo tottui taas olemaan lasten kans kotosalla :)
Vauva liikkuu kivasti, useamman kerran päivässä huomaan liikkeet ihan jo niin ettei aivan tarvi ite pysähtyä.

Hmm, täs vaihees ei juuri muuta, ultraa odotellessa siihen viä kaks viikkoa.

princesssa onko tietoa mitä merkkiä tuorejuusto on? Mulle neuvolantäti sanoi että valion violaa voi syödä turvallisesti myös kylmänä.

Tafgu (huomenna jo 19+0, käsittämätöntä :D)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä