~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~

vivie ihanaa että saitte lopulta hyviä uutisia! tuo odottaminen ja epätietoisuus on nii raastavaa!

täällä käyty eilen pikaisesti ultrassa, jossa lääkäri tsekkasi vielä vauvan munuaiset ja virtsatiet. kaikki näytti hyvältä. sukupuoliveikkauskin oli sama kuin aiemmalla ultraajalla, eli mulle vois päivittää tyttölupaus. seuraava ultra olis 20.9.

huh, nyt sitä uskaltaa ensimmäisen kerran hengähtää ja alkaa odottaa vauvaa! vaikka voihan edelleen sattua vaikka mitä.. mut jospa enää ei pelottais ihan niin paljon.

mulla itellä todettiin sunnuntaina hydronefroosi (vesimunuainen), kun menin lääkärin nopeasti alkavien ja voimistuvien selkäkipujen vuoksi, joihin ei auttanut edes panadol. luulin jo synnytyksen olevan käynnissä, kun kivut oli niin helvetilliset ja säteili alamahaankin. ultrassa sitten todettiin nestettä oik munuaisessa ja maanantaina mulle asennettiin stentti, joka on nyt sitten raskauden loppuun asti. et kaikkea sitä joutuu kokemaan.. viime raskaudessa vauvalla oli häikkää munuaisissa ja nyt sitten mulla.. mut parempi näin, kun tää ei oo mitään hengenvaarallista!

maanantaina taas paluu töihin 4 viikon kesälomalta ja työkaverit saa tietää raskaudesta! onneks töitä jäljellä enää max 12,5 viikkoa, eiköhän sen jaksa!

jen_ni ja pähkinä 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Merve
Vivie onneksi kaikki hyvin :heart:
Maanantaina olis taas neuvola!
vielä 3viikkoa ja 4pv ultraan! Aika matelee taas!
Onneksi nyt ollu kivoja ilmoja, ollaan oltu paljon ulkona :)
Nimiä saattaa olla valmiina, tai ainaki sinnepäin, en ole jaksanu vielä oikein vaivata päätä niilä :D
Sukupuolta ei nyt tiedustella, tyttö ja poika löytyy, ja molemmille valmiina kaikkea :)
17+5 tänään!
 
Hei!
Oon ollut parisenviikkoa pois koneelta ja nyt kävin lukemassa taas ketjua :)
( tuli miekkosen kanssa niin suuria erimielisyyksiä, että lähdin pariksiviikoksi kotikonnuilleni, mikä kyllä teki ihan hyvää varmasti molemmille, toivottavasti saatais nyt asiat taas rullaamaan ). Mä olin rakenneultrassa torstaina, poikaolo on ollut ja ultrassa näkyikin että poika sieltä olisi tulossa :D kaikki näytti olevan hyvin, kasvoja ei vain millään suostunut pienokainen näyttämään, nyrkkiä vain laittoi eteen! :) painoa pienokaisella oli n. 400g, laskettuun aikaan nähden oli kaikki ok, sanoi että nyt näyttäis että la 4.12 mutta kun neuvolakortissa luki 5.12 niin ei ruvettu muuttamaan sitä päivällä..Oon ruvennut tuntemaan liikkeet selvemmin ja niitä tuntuu nyt enemmän, myös vatsa on kasvanut parissaviikossa huomattavasti, nyt jo varmasti "ulkopuolisetkin" näkevät että vauva on tulossa. Mulla on varsinkin tullut huomattavasti kylkiin/jenkkoihin paljon pyöreyttä. Yleensä olen ollut kesäisin paljon rannalla ja ulkona aina kun mahdollista nauttimassa auringosta, nyt kyllä tänäkesänä olen aina etsinyt varjoa kun muut nauttivat auringosta :D Mulla on ollut muutenkin kamalan kuuma, ( aivan niinkuin jotain "kuumia aaltoja", ja jalat on turvonneet viimepäivinä ).
Mies ei ollut ollenkaan rakenneultrassa, siitäkin meille tuli pientä kinaa, kun mulle se ois ollut tosi tärkeää että hänkin tulee. Olinkin sitten kotikonnuilla ne pariviikkoa niin oma äitini tuli sitten mukaan ( oli mukavaa että joku oli mukana ), käytiin sitten ultranpäälle kirppareilla ja kaupoissa. Löysinkin alesta äitiysfarkut ja toiset kirpparilta edullisesti, ja myös muutaman pidemmän/suuremman topin ostin.
Tulipas nyt paljon taas omaanapaa kirjoiteltua. Mä en oo hankkinu vielä mitään vauvan tarvikkeita tai vaatteita, aattelin nyt ruveta katselemaan/ostelemaan pikkuhiljaa.

voimia kaikille näille hellepäiville :)
 
  • Tykkää
Reactions: Merve ja DiipaDaapa
Hei kaikille! Kesästä nautittu täysin rinnoin...mulla nimittäin tissit kasvanut ja tullu aremmiks
(ku siitä aikasemmin valitin ettei tisseissä muutosta) :D! Mut siis ihania ilmoja ollu <3
On mökkeilty, uitu, saunottu ja syöty hyvin (liiankin)... Mun äiti on ollu täällä pohjanmaalla
lomalla tuolta etelä-Suomesta ja nyt yllätys yllätys muuttaa tänne meidän lähelle! On sellanen
city ihminen et saa nähä miten viihtyy maalla ;)! Mutta tämä kolmas pikku ihminen vaikutti
lopullisen päätöksen että haluaa meidän lähelle <3

Sitten oli tuossa pe. neuvola ja oli niin ihanaa kuulla vauvan sydänäänet <3 saattaapi istukka
olla edessä ku aluksi vaikea saada äänet kuuluviin ja itekin tuntee liikkeet niin vaisusti! No ru.
ois 9 pv:n päästä että sielläpä selviää varmaan :). Sitä odotellessa!

MeMaMi ja pieni 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: DiipaDaapa
Mihinhän se mulla meinaa raskausmahan tehdä, kenties selän puolelle? ;) Aavistuksen verran housut kiristää, mutta ne ainokaiset äityshousut, jotka ostin, suorastaan putoavat jalasta.
Käytiin neuvolassa, ja minulla ei ole paino noussut yhtään! (eikä haittaa kun on valmiiksi liikatäytettä..) Sentään jostain sai kehuja siis :D Nyt kuului tosi hyvin sydänäänet, ja siellä oli taas sellanen mekastus päällänsä, että nauratti. Meidän pieni rakas siellä möykkää :heart: Rv 18+4 on menossa, tarkka aika siis. Näillä nettilaskureilla saa vähän aina eri lukemia.
 
Huomenna rakenneultra, wuhuu, niiiin kauan oon odottanut ja jännittänyt! :) Meilläkään ei mies tule mukaan, mutta äitini lupasi tulla tueksi. :) Jotenkin vain en halua mennä sinne ihan yksin, jos vaikka kaikki ei olekaan hyvin... haluan, että joku on siinä mun vieressä jakamassa suuren hetken. Jos kaikki on hyvin, kysyn sukupuolta, toivottavasti se näkyis, ois kiva tietää kumpi tulee niin vois alkaa ostella kaikkea (vaatteita) pikku hiljaa...

Vivie ihanaa, kun saitte hyviä uutisia ja kaikki hyvin. :) Varmasti helpottunut olo ja rupeaa nauttimaan odotuksesta. jen_nille myös onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Ja tietysti muillekin, jotka ovat ultrassa käyneet! :)

Mä kävin eilen ylimääräisessä neuvolalääkärissä, kun ollut kaikkia pikku "vaivoja", mm. paineen tunne alapäässä ja ihmeellinen kipu toisessa nivusessa... Onneksi pääsin lääkärille ennen meidän ulkomaanreissua, ollaan siis ensi viikolla lähdössä. Kohdunsuun tilanne oli hyvä ja lääkäri sanoi, että tuo paineen tunne on ihan normaalia. Toi nivuskipu vaan vaikuttais olevan nivustyrä, menen huomenaamulla nivusten ultraääneen ennen sitä rakenneultraa...

Masuvauvan liikkeet on alkanut tuntumaan paremmin. :heart: Yleensä hän herää ja alkaa jumppailla heti, kun pysähdyn hetkeksi, istun alas ja tai menen makaamaan... Esikoinenkin antaa vauvamasulle pusuja ja silittelee masua. :)

Merve ja masu 21+2
 
Tasan 2 viikkoa rakenneultraan, jippii, ja vähän yli kaks viikkoa että lähdetään hyvän ystävän kanssa viikoksi ulkomaille lämpimään, shoppailemaan vauvajuttuja, parantamaan maailmaa, nauttimaan ruoasta. Ah en malta odottaa!

Sydänäänet kuului eilenkin hienosti, nykyään painelu tosin sattuu, onko sitten kohtu sen verran ylhäällä jo. Masu alkanut kasvaa, mutta on edelleen suurimman osan päivästä epämääränen läskiklöntti.

18+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun tulis jo toi omakin rakenneuä jo pian.. Elokuun 20. päiväkö se nyt oli, ei malttais odottaa..! Ihania ultrakuulumisia on ollut.
Tulipa mieleen tuossa pikku kysymys pahoinvoinnista, nimittäin onko kenelläkään muulla sitä että syömisen jälkeen tulisi huono olo? Nyt kun pääsin eroon tuosta 24/7 pahoinvoinnista, on uutuutena tullut tämmöinen ilmiö.. Syönköhän jotenkin liian nopeasti sitten vai mikähän tuonkin aiheuttaisi, kenelläkään kokemuksia? Inhaa, varsinkin kun se nälkä iskee niin se on heti sitä luokkaa että äkkiä ruokaa tai tulee nälkäkuolema ja sitten kun syöt niin plöääääh, huono olo.. :p

Jotain oli nimistä ja vauvan sukupuolen paljastamisesta juttua.
Meillä ei ole nimiä ehditty edes miettiä, ehkäpä sitten sen rakenneuä:n jälkeen mietitään. Lopullisesti sitä ei voi päättää ennenkuin näkee minkälainen uusi vauva on, että sopiiko nimi hänelle. Tai silleen mun aivo toimii tässä asiassa. =) Esikoisen nimeä ei pidetty salassa ristiäisiin asti, ellei joku sukulainen halunnut ettei paljasteta sitä hänelle ennenkuin kuulee sen sitten "papin suusta". Esikoisen sukupuolta ei myöskään selvitetty ennen hänen maailmaan tuloaan, joten sitä ei voinutkaan kenellekään kertoa. Nyt uudesta vauvasta haluaisin kovasti tietää etukäteen kumpi olisi tulossa mutta mies taas haraa vastaan, hän haluaa pitää siinä sen yllätyksellisyyden.. Kuka täällä salaa toivoi tyttöä, mulla olis kans ihan sama salainen toive vaikka tietenkään sillä ei loppujen lopuksi ole merkitystä, kunhan on terve vauva. Mutta kaks tyttöä olis niin ihania.. =) :D

Huh, täällä on nyt sitten muuttorumba takanapäin, eilen luovutettiin vanha asunto. Uusia haasteita päin, tarkoitus olisi rakentaa oma talo tai ostaa sitten ihan uusi. Aika puhki olin ja olen edelleen tuosta muutosta, kesälomaa on enää tämä viikko jäljellä ja akkujen lataus on ihan kesken.. No täytyy toivoa aurinkoa nyt että päästäisiin esikoisen kanssa vähän vielä biitsille tän loman lopun aikana. Aurinkoa!! :cool:

Tiikeli ja kakkospapunen (eiii muista nyt viikkoja, 15 tai 16..)
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Tiikeli mulla on ollut juurikin sitä tässä viimeiset 2kk, että syömisen jälkeen iskee armottoman huono olo, oksettaa jne. Itselläni ainakin osittan apua toi närästyslääke mitä pyysi reseptillä lääkärillä ja nyt ei onneks yhtä pahasti enää moinen vaivaa!
 
Kiitos - nyt on ollut kyllä tosissaan huojentunut olo :) jotenkin kummallista kun vihdoin antoi itselleen luvan nauttia tästä raskaudesta, niin yhtäkkiä on jo puoliväli! Alku on mennyt ihan sumussa ja huomaamatta. Ja yhtäkkiä vatsakin on pömpähtänyt ulos, tuntuu että on vain pallo tuossa edessä :) sivusta näyttää hauskalta...

Joku puhui rintojen kasvusta ja mulle kävi ihan samoin. Esikoisesta rinnat turposi ja muuttui araksi heti, mutta tässä raskaudessa ei aluksi tapahtunut mitään. Nyt viime viikkoina vasta turvonneet!

Liikunnasta on ainakin aiemmin ollut puhetta, mutta miten nyt, oletteko jaksaneet urheilla? Mä olen tähän saakka käynyt reippailla kävelylenkeillä tai pyöräilemässä, ja nyt kävin pitkästä aikaa kuntosalilla. Pitää ottaa se tavaksi, oli hauskaa. :)

Nyt on alkanut jalkoja turvottamaan. Työpäivät toimistolla istuen ei varmaankaan helpota tilannetta...

Hyviä vointeja :)

Vivie 18+6
 
Mj.
Kauhean kateellisia ovat tuttavapiirin äidit mun pienestä vatsastani ja siitä että edelleen ainoa "raskausoire" on ollut väsymys :) Poika, näin totesi hyvin varmasti kätilö rakenneultrassa, liikkuu aivan mahdottomasti. Liikkeet tuntuneet jo vatsan päältäkin pari viikkoa :))

Ystävät ja sukulaiset täyttää jo meidän kaappeja ja autotallia vauvantavaroilla ja vaatteilla mutta nyt olisi sitten suuri kysymys; millaiset vaunut? Itse olen ihan pihalla että millaiset renkaat nyt olisi sitten parhaat talviajeluita ajatellen, pehmeä vai kova kantokoppa ja mitä näitä kaikkia ominaisuuksia nyt sitten onkaan..
Säilytystilaa on reilusti ja autossa tuskin tarvitsee paljon vaunuja kuskailla joten ei tarvitse olla pieneen tilaan menevät kunhan ovat mukavat itselle ja työnnettävälle.

Täällä varmaan joku osaa neuvoa, tai ainakin laittaa linkkiä jonnekkin mistä löytyy lisää asiasta.. Suunnitelmissa on ollut mennä myös lastentarvikeliikkeisiin ihmettelemään erilasia kulkupelejä, mutta ei kyllä ole hajuakaan miinne kannattaa Lahden alueella mennä?

21+3
 
Mj. Mä tein silloin esikoisen odotusaikana aika paljon tutkimustyötä hyvien vaunujen löytämiseksi ja itse päädyin silloin Emmaljunga Duo Edge-vaunuihin. Niillä kyllä pääsee eteenpäin hangessa kuin hangessa. Aika jykevät ovat, eli eivät sovellu jos kaipaa kevyitä ja ketteriä vaunuja. Meillä vaunut on kovalla vaunukopalla, mikä meillä toimi hyvin, kun ensin talvella koppaan mahtui makuupussia ym. ja sitten taas kesällä vauvan ollessa puolivuotias, siinä kopassa oli hyvä köllötellä kun oli tilaa. Joskus se koppa toimi meillä "matkasänkynäkin" kun on niin tilava. Me valittiin sellaiset vaunut, joissa on metallinen säilytyskori, joka osoittautui tosi käteväksi jos vaunujen kanssa kävi kävellen kaupassa, kun sinne pystyi laittamaan monta kauppakassia. Hyvää on myös se, että vaunuissa on kiinni hyttysverkko ja tuuletusaukot. Nyt niitä käytetään rattaina meidän esikoisella (reilu 1,5 v.) ja hyvin toimivat. Esikoinen nukkuu niissä vieläkin päiväuniaan. :)

Kuten aiemminkin mainitsin, niin kannattaa ainakin vilkaista (tori.fi, huuto.net), jos vaunuja löytyisi käytettynä. Me ostettiin käytettynä ja olivat ihan uudenveroiset.

Tsemppiä valintoihin ja ostoksille :)
 
Tere taas kaikille,

Nyt taidan pikku hiljaa tarkoittaa mitä se seesteinen toinen kolmannes tarkoittaa...ei tapahdu oikeastaan mitään. Hieman vieläkin pesänrakennusvietti on päällä jo joo, ehkä hieman väsyttää enemmän, mutta voipi myös olla että vaan laiskottaa :)

MJ - mä olen kanssa pohdiskellut noita vaunujuttuja ja aikamoinen viidakko varsinkin näin ekakertalaiselle. Noita Emmaljungan Edgejä, joita Vivie suositteli, olen itsekin miettinyt tai sitten ehkä Gesslein F6. Meillä kriteereinä on että pääse hyvin liikkeelle talvellakin, asutaan aika metsässä ja meidän hiekkatietä ei aina todellakaan aurata, joten Emmaljungan tukevuus houkuttaa. Toisaalta käydään paljon myös kauppakeskuksissa yms ja sinne Edget tuntuvat aika kömpelöiltä, noi Gessleihin vaunut tulevat kaksilla etupyörillä joten voisi vaihtaa pienet kääntyvät sitten kauppakeskuksiin. Haastavinta tässä on se että mun auto on tosi pieni, ja vaunujen pitäisi sinne jotenkin mahtua. Ajattelin mennä tässä joku päivä kokeilemaan että mahtuuko se Edgen runko sinne takakonttiin. Koppa menee sitten joka tapauksessa takapenkille.

Vivie - mulla on kyllä urheilut jääneet ihan minimiin. Pitäisi vaan taas ottaa itseään niskasta kiinni. Jotenkin vaan nyt tää raskaus on hyvä tekosyy jäädä kotiin sohvalle...

Helena2013 ja Tiikeli - kuulostaapas tosi kurjalta. Toivottavsti pian helpottaa

Jen_ni - pikaista paranemista. Onneksi vaivasi ei ole mitään vakavaa

Onneksi nuo helteet nyt hieman hellittivät,

Maikkis:)
ps. Lukaiskaapa kanssa sisaret. Sain ainakin itse tästä mielenrauhaa: Äitien uusi villitys - realistiset vartalokuvat nettiin | Nainen | Iltalehti.fi
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista !
Täällä alkoi kahden ja puolen viikon sairasloma tuon alhaisen hb n ja harjoitussupistusten vuoksi. Onneksi ainakaan vielä supistukset eivät olleet saaneet tuhoa aikaan =)
Vauva pyörii ahkeraan masussa ja potkii ja nyrkittelee hyvin vilkkaasti :heart:
syyselo ja kirppu 20+5
 
Heipsan, täällä on taustalla lueskeltu ahkerasti mut omat kirjoitukset jääneet vähiin kun lähinnä kännykällä nettiä selaillut.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, ihana lukea teidän kaikkien tilanteista - ja tsemppiä teille joilla on haasteita. Toivotaan että kaikki kääntyy hyväksi pian.

Viimeksi avauduin pahoinvoinnista, joka ONNEKSI on helpottanut viime viikkoina ja ilmenee enää satunnaisena etovana hetkenä silloin tällöin. Ruokavaliotani tarkkailen aika huolella enkä syö rasvaista/paistettua/tulista ruokaa jotta närästyskin pysyisi kurissa. Mulla on hirveä jano aamupäivisin ja päivisin koko ajan! Onko muilla tällaista oiretta? Oon koittanut juoda vain vettä, mutta vichy on himoni ja usein otan turvotus/närästysriskin kun se vain on niin hyvääää.... :D

Massu on kasvanut, tuskin kukaan enää epäilee etteikö olis vauva tulossa :) Kovasti myös pikkuinen potkii päivittäin. RU on ens maanantaina eli 5.8. Se jännittää kovasti, vaikka pari viikkoa sitten neuvolassa kaikki vaikutti olevan ok, niin vaavin sykkeet kuin kaikki omat arvotkin, hemoglobiinikin oli jopa noussut vähän. Kaikin puolin jännää ja uutta nyt nuo neuvolajututkin, kun on muutettu Jyväskylään ja lähes täysin uusi kaupunki meille molemmille! Hyvin ollaan kyllä viihdytty.

Hei noista vaunuasioista olen aivan pihalla minäkin, joten lisää suosituksia ja vinkkejä valintaan otetaan ilolla vastaan! Ei taida auttaa muu kuin lähtee kiertelemään lastentarvikekauppoja ja kyselemään ja testailemaan.. Pinnasänky ja patja meillä jo on, löydettiin alesta Troll-merkkiset :)

Onko muilla ilmennyt näillä viikoilla vuotoa rinnoista? Mä oon huomannut muutamana aamuna läiskät yöpaidan rinnuksissa ja viime yönä ilman paitaa nukkuessani heräsin märkään ylläriin käsivarrella :O Pitäis varmaan hankkia jotkut pehmoiset liivit yöasuksi ja ehkä sitten jo jotain liivinsuojiakin.. Hassua jotenkin.

Di-mang ja vaavi 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrassa käyty tänään ja voi että kun jännitti! Viime yönä en nukkunut juuri yhtään ja näin ihmeellisiä unia... No, ultrassa kuitenkin kaikki hyvin, pikkuinen vastasi täysin viikkoja ja painoa oli 440 g. :) Rakenteet normaalit. Sukupuolikin näkyi, meille tulee poika :heart: Tuleva isoveli saa pikkuveljen :) Olo on hurjan helpottunut ja ihanan onnellinen.

Onko joku muuten halukas päivittämään elokuun pinoa?! :)

Vaunuista: Meilläkin on esikoisen ajoilta Emmaljungan Duo Edge yhdistelmät ja ne on edelleen käytössä rattaina 2,5-vuotiaalla esikoisella. No, vauva saa ne sitten käyttöönsä taas, meillä on siis se kova vaunukoppa. Ostetaan esikoiselle seisomalauta. Nuo Emmaljungan vaunut on aivan ihanan lämpimät talvivauvalle, ne on tosiaan tukevat ja renkaat paksut (meillä ne on sillä Sport-rungolla) niillä kyllä pääsee hangessa eteenpäin... vaunukoppa on tilava ja meillä poika nukkui 1-vuotiaaksi asti vaunukopassa, vaihdettiin se ratasosa sitten ja hän nukkui siinäkin ulkona vielä 1,5-vuotiaaksi. Ainoa miinus, että ne on tosiaan isot ja painavat, jotenkin koin "hankalaksi" ottaa ne aina joka paikkaan mukaan... Nyt meillä on kuitenkin isompi auto ja ne mahtuu hyvin takakonttiin.

Nyt kun kuultiin, että toinen poika on tulossa, tuli ekana mieleen että no eihän meidän tarvii ostaa paljo mitään vauvalle, ku kaikki on jo valmiina. :) Jotain vaatteita aion silti ostaa... ja ne aion ostaa kyllä käytettyinä, esikoisen aikana tein sen virheen että ostettiin uutena tosi paljon, en yhtään tajunnut noita kirppareita, niiltähän saa ihan täysin uudenveroisia vauvanvaatteita halvalla...

Hyviä vointeja kaikille! :)

Merve ja masu 21+3
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Moikka,

Mä oon ehkä enemmän kirjoitellut tuolla tupla-keskustelussa, niin tää jäänyt vähän vähemmälle. Kiva kuulla muidenkin ultratuloksia.

Meillä oli esikoisella Brion yhdistelmät. Tykkäsin niistä kyllä kovasti. Tässä niiden tiedot: http://www.brio.net/~/media/Files/ToGo_Manuals/Earlier/HappyKombiDuo_CompactTelescopic.ashx (mallin esittely s. 12-17). Esikoinen syntyi 02/2010, joten lumessa niitä sai lykkiä aika paljon. Kulkivat kyllä hyvin eteenpäin. Nämä olis mulla Helsingissä myynnissä, jos jotakuta kiinnostaa :D Hp. 200 euroa.Väri punainen (ei sellanen kirkas vaan ehkä enemmän sellanen joulunpunainen tms.)..

Pohjoistuuli ja tuplat
 
Heip!
Nii sehän on huomenna jo elokuu, äkkiä menee aika :)
Minä voin ainaski ens kuun vielä päivitellä, ja tuolta löytyy:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285393-joulukuun-tonttuset-2013-elokuussa/

Onnea ultrakuulumisista, ihania uutisia tullut kaikilta :)
Tällä hetkellä poitsut voitolla!

Huomenna neljäs neuvola aamusella, ja kelan paperit täytellään :)

Eipäs muuta nyt kun pikaisesti vain, "nähdään" elokuun pinossa! :D

helena85 ja tirppa-poju 21+6 HUOMENNA JO 22+0 jee <3
 

Yhteistyössä