~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~

Jospa nyt vihdoin ja viimein kirjoittelisi itsekin tänne, seurattua on tullut jo viimeiset pari kuukautta päivittäin :)
Eli Suvi88 / 25v. / 1. lapsi / HCS (Hospital Costa del Sol, Marbella) / LA 12.12. / RU 24.7.
Tosiaan siis Espanjassa asustelen, ensimmäistä lasta odotan. Hieman jännittää kun täällä vieraassa maassa raskaana olen, mutta kaikki mennyt hyvin tähän asti :) Espanjan terveydenhuolto hoituu varmaan paremmin ku Suomen, monet täällä tätä mieltä.. Että ei siitä ainakaan valittamista. Ja sairaala, jonne menen synnyttämään, on ihan Espanjan parhaimpiin kuuluva.
Ensimmäiset äitiysfarkut ostin eilen, ei mene mitkään omista enää päälle :p vaikka ei tuota masua nyt niin kamalasti vielä edes ole..
Pienoiset potkut tuntunut jo, kovasti odottelen lisää liikkeitä!

Suvi ja Saltarin 16+6 <3
 
Täälläkin kovasti odotellaan kunnon potkuja, edellisistä tuntuneet suurinpiirtein näillä viikoilla. Rakenneultraan enää kaksi viikkoa. Sukupuolta ei aiota selvittää, mutta onhan se kiva nähdä pieni ja toivoa että kaikki olisi niinkuin pitää :)
Kovasti odottelen postin pakettia, viikonloppuna tilasin anton ninasta äitiysvaatetta, kun olivat -40 %. Aika edukkaasti siis sai, niin pakkohan oli tilata :p

Rakenneultran jälkeen sitten isommat hankinnat pikkuhiljaa, niinkuin moni muukin on suunnitellut :)

syyselo ja kirppu 16+5
 
Heippa, täältä loma reissun päältä kirjoittelen kännykällä ku Helsingis ollaan :)! Saa nähä miten onnistuu kirjoittelu... Katoin että mun RU. oli väärä eli siirry 7.7 ja kiitos vaan kovasti helena85 päivityksistä :)! Eipä ihmeempää ku poks 15 keskiyöllä :D...

MeMaMi ja pieni rv. 15
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Ainiin, unohdin sen laittaa että Rakenneultra 3.9.2013. Ei oikeen huvita koneella istua, migreeniä, migreeniä.. Omituista, kun viimeksi noin 5 vuotta sitten ollut tuota migreeniä. Kaikkea se raskaus (kai?) saa aikaan.

Judidi ja Venkula 12+1
 
Raisa: sama täällä! tosin ei lääkkeiden määrän takia vaan tän raihnaisen olon takia! Mulla on selkä ja lonkat jo nyt niin rikki, että tunnen olevani 88-vuotias :( En pysy esikoisen perässä, itkua vääntäen koitan jaksaa häntä hoitaa kun sattuu niin kovin joka paikkaan... ja sitten oon tosi masentunut :( Joo, mitäköhän tästä vielä tulee kun nyt on vasta alle puoliväli...

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 18+0
 
Hei vain! :)

tömpsis: minullakin jostain syystä apea mieli, tulee koko ajan kaikkia ikäviä ja masentavia ajatuksia mieleen... itkettää herkästi. Kaipa se johtuu hormoneista? Ja olo on tosiaan raihnainen, kaikenlaisia kipuja mahan alueella, kohdun kasvukivuiksi ja liitoskivuiksi ne ajattelen. Töissäkin väsyn hirveän helposti, teen tosin fyysisesti raskasta työtä, mutta esikoisen odotusaikana jaksoin olla töissä melkein äippäloman alkuun asti, saas nähdä miten nyt tällä kertaa...

Pienen ihanan masuasukin liikkeet tuntuu jo niin hyvin, esim. eilen koko päivän hirmuinen myllerrys ja potkut tuntui ja näkyi ihan paljain silmin. :heart: Mietin paljon, miltä hän mahtaa näyttää, onko isoveljensä näköinen vaiko ihan omanlaisensa. :) Meillä töissä on yksi toinenkin, joka odottaa (la muutama viikko mun jälkeen) ja hän oli juuri saanut ultrassa kuulla odottavansa kaksosia. :) Huomaa, että mulla tunteet pinnassa kun toi uutinen alkoi melkein itkettää ja oli kylmät väreet koko päivän kun kuljin ja mietin... :heart:

No, eipä tässä muuta tällä kertaa. Pitäis mennä jo nukkumaan ,kun aamulla klo 5.30 herätys, mutta tuossa alkuillasta kun pesukone oli valmis, huomasin että vaippa oli joutunut koneeseen ja hirveä sotku. :/ Nyt sit pesin koneen tyhjänä 90 asteessa, pyykit uudestaan koneeseen ja kuivausrumpuun... en tiedä miten tuon sotkun saa pois vaatteista. Taitaa olla kello yli puolenyön, ennen kuin pääsen nukkumaan, blaah.

Öitä kaikille.

Merve ja masuvauva 17+4
 
Ajattelin liittyä joukkoon, kun olen taustalla seuraillut. Odotan ylläriesikoista 42 vuotiaana. Pari neuvolaa ja lääkäri sekä nt ultra ovat takana.

Eilen oli neuvola, ja sain tietää labratulokset. Täällä päin ei soitella, jos tulokset ok. No tietty haluaa kuitenkin tietää. Down riskiluku oli 1:2500.

Verenpaine oli laskenut, mutta painoa tullut sen verran, että samalla vauhdilla jos nousee, niin 20 kg tulisi koko raskauden aikana. Tiesin kyllä että jussina vähän retkahdin. Nyt täytyy vähentää makeat minimiin. Seuraava neuvola on 14.8.

Lääkäri oli sössinyt sen verran, että oli jättänyt lähettämättä lähetteen TYKSiin myooman takia. Ilmankos ei ole sieltä mitään kuulunut. Meinataan nyt, että TYKSissä tekisivät rakenneultran samalla kun tutkivat myoomaa. Näin ei tarvitsisi mennä varta vasten erikseen rakenneultraan. Vaikka voisinhan mä pikkuista useammin tiirailla. Myooma huolestuttaa enemmän kyllä kuin rakenneultra tällä hetkellä. Jaksamisia muillekin!

HANNE70/42v/ 1. lapsi/TYKS/LA 25.12/RU?


Hanne70 15 +2
 
Heippa taas,

Mulle ja vauvalle ei kuulu mitään ihmeempää, raskausoireina jäljellä vaan ajoittainen hirveä päänsärky ja joskus kauhea väsymys. Odottelen kanssa rakenneultraa, joka muuten mulla on 7.8, jos sen voisi päivittää...Kiitos!

Vatsa kasvaa hitaasti mutta varmasti, enää suurin osa housuista ja shortseista eivät mahdu. Kävin katsomassa äitiysvaatteita, mutta en voinut uskoa, kuinka vähän valikoimaa kaupoilla oli tarjolla. Ehkä erikoisliikkeissä on enemmän? Muutenkin vähän hankala ostaa vaatteita, kun ei tiedä, mihin kokoon mahdun kuukauden päästä, ja en haluaisi olla koko ajan ostelemassa uusia vaatteita...

Mulla oli alussa vahva poikaolo, mutta nyt en enää ole varma...selviää sitten reilun kuukauden päästä kai.

Vauvelin potkuja odotellessa!

Tsemppiä kaikille, kohta ne rakenneultratkin lähestyvät!

Haje + masu 15 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Pikkuisemme sairastaa nyt sitten : Sikiön kasvun hidastumaa :'(

Tuntuu tosi pahalta, jos johtuukin siitä että en vain saa alas ruokaa. Mutta lääkäri sanoi, että voi olla istukassakin vikaa. Tarkempiin tutkimuksiin menemme maanantaina. Pelottaa hurjasti, jos jälleen kohtaan menetyksen. Toivotaan nyt parasta! Oma olo on ehkä hieman parantunut, pari ruoka juttua oon saanu lisättyä mutta vielä käy niin että tulee ylös :( Lääkäritkin on jo ihmeissään kun mikään ei tahdo auttaa, toivottavasti menee paremmaksi

Hyvää viikonloppua kuitenkin!sä

Saara ja Mini 18+2
 
SaaraW: Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin, nyt vain koitat levätä ja syödä niin hyvin kuin mahdollista ja yritä olla huolehtimatta, vaikka vaikeaa se onkin :hug: Maanantaina kuitenkin jo saat tietää lisää. Kovasti tsemppiä!

Tervetuloa kaikille uusille, kiva että tässäkin vaiheessa vielä tulee uutta porukkaa :)

Mullekkin raskaudet on aiheuttaneet aina päänsärkyä, viimeksi pari aivan kauhiaa migreenikohtausta, ja tässä raskaudessa enemmänkin sellaista keskikamalaa jomotusta useana päivänä viikossa...

Myös täällä mielialat vaihtelee, saatan yhtäkkiä olla tosi surullinen ja peloissani, että jotakin kamalaa tapahtuu pikkuiselle ja sitten hetken kuluttua aivan innoissani uudesta ihanasta vauvasta ja varma siitä, että kaikki sujuu hyvin. Viime raskaudessa mielialat ei vaihdelleet todellakaan näin laidasta laitaan, huoh.

Kamalasti odotan jo rakenneultraa, johon on 19 päivää aikaa. Onneks tässä välissä on suunnitteilla vielä pientä pintaremonttia, kesäreissu ja esikoisen 1v synttärit, joten ehkä en ehdi niin kovin sitä murehtimaan...

helena85 ja tirppa 18+1 :)
 
Anteeksi, että kommentoin tähän väliin. Olen tosin myös joulukuinen, mutta lapsemme sai alkunsa kymmenen vuoden odotuksen jälkeen, joten koen enemmän kuuluvani tuonne lapsettomien ketjuun...

HANNE70: Sinun viestisi sai minut kirjoittamaan, kun kerroit, että sinulla on myoma. Itsellä on kaksi kohdun ulkoista myomaa n. 7 senttisiä, joista toinen tai osa siitä ilmeisesti meni kuolioon viikolla 14, kun olin kovissa kivuissa, eikä muutakaan syytä kipuiluun löytynyt... Sitä ennen ja siitä lähtien kaikki on ollut kunnossa, nyt viikkoja 17+4. Mitä lääkäritä ovat kertoneet sinulle myomista? Onko huolesi lääkäreiden aiheuttamaa huolta vai omaa pohdintaasi? Olisi mukava kuulla sun tuntojasi ja mitä lääkärit ovat sinulle sanoneet?

Saaralle: Iso voimahalaus!!! Toivotaan, että kyseessä ei ole mitään vakavaa, vaan jotain tilapäistä. Tulethan joskus päivittämään kuulumisiasi myös tuonne lapsettomuus-ketjuun! Voimia!
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Sorry en oo tänne kirjotellut aikoihin, fb:n puolel kylläkin. Oon yleensä vaan puhelimella netissä niin tää kaksplussa jumittaa sillä ihan hirveesti ko kirjottaa, lukenut oon kyllä.

SaaraW:lle voimahalit! Toivottavasti ei nyt mitään kovin pahaa löydy maanataina!

Mielialat kanssa vaihtelee. Välillä on ihan häpihäpi ja välillä ei jaksa mitää ja masentaa ja ahdistaa jajaja... kuuluu vissiin "taudin" kuvaan :D

Liikkeet tuntuu jo ihanasti päivittäin! :) Rakenneultraan kolmisen viikkoa, sitä odotellessa... :D

Voikaa hyvin!

Nuu_Nuu ja pieni 17+6 (pistin eka 17+5 mut vuorokausi vaihtukin jo :D )
 
Saaralle tsemppiä! :hug:

Merve: selkäkipujen kanssa vielä voi taistella, mutta kun vatsan alueelle sattuu niin pitää hiljentää tahtia... ja sekös masentaa kun ei mulla toi tahti oo kauheen kova muutenkaan :headwall: Tunnen kamalan huonoa omatuntoa tästä, etten ole esikoisen kanssa tarpeeksi, ettei kotityöt hoidu ajallaan ja että mies on joutunut olemaan pois töistä mun huonon voinnin takia :( :( :( Neuvolasta suositeltiin meille perhetyöntekijää, mutta mitä ihmeen apua siitä on, että joku vieras tulee meille juomaan kahvia??? Se ei auta kotitöissä eikä missään konkreettisessa niin en tosiaankaan tajua mikä sen idea on?

Onneks välillä on onnellisiakin aikoja, mies ja tyttö on vaan niiiiiiin :heart: :heart: :heart:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 18+2
 
Ompas täällä taas hiljaista! Vissiin aika moni on nyt facen puolella? Itsekin olen siis siellä, mutta en kaikkia nimiä yhdistä nimimerkkeihin...

Piti tulla vain kliseisesti toteamaan, että aika kuluu hirveän nopeasti. Ensi viikolla miehellä on kauan odotettu loma, raskaus on menossa jo 18.viikolla ja rakenneultrakin häämöttää jo ensi kuun ekana päivänä. Raskausmasukin erottuu jo, vaikkei vielä iso olekaan! Mitä ihmettä täällä oikein tapahtuu :D Vasta äsken aika mateli.

Oikeastaan mulla ei ole mitään asiaa. Kunhan roikun koneella. Pitää varmaan mennä nukkumaan jo, kun ei keksi mitään järkevää sanottavaakaan.

Aina & Mini 17+1
 
Huomenta,

ja uusille tervetuloa :wave:

Täällä on jäänyt kirjoittelu vähemmällä näin kesälomalla, kun kaikki mahdollinen aika tulee vietettyä ulkona, ja reissun päälläkin on oltu jonkin verran. Vähän on sellainen "tehdään spontaaneja lähtöjä, kun vielä helposti voidaan" -mentaliteetti, eli hypätään autoon ja lähdetään vaikka toiseen kaupunkiin aamukahville tai päiväpatikalle, jos siltä tuntuu. Oletan, että tämmöset vaatii ensi kesänä enemmän valmistelua ja pakkaamista ;) Onneksi on ollut pääsääntösesti aurinkoista ja lämmintä, niin on ollut kiva reissata ja ulkoilla.

ON: Täällä on mitä ilmeisimmin nyt saavutettu se paljon puhuttu seesteinen keskiraskaus: kaikin puolin hyvä olo, väsymys hävinnyt ja mieli on iloinen, odottava ja rauhallinen. Kotia on laitettu, ja esim. pinnasänky ja syöttötuoli odottavat varastossa hiomista ja maalaamista. Lastenvaatteita saatiin miehen veljen perheeltä iiiso kassillinen, niitä on nyt ihasteltu ja lajiteltu koon mukaan kaappeihin =) Saatetaan olla vähän liian ajoissa, kun eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu, mutta jotenkin ollaan nyt niin innoissaan, että tulee helposti touhuttua kaikkea tulevaan vauvaan liityvää. Ensimmäinen lapsi tosiaan kyseessä, kuten voi varmaan tekstistä päätellä.

SaaraW, tuuthan päivittämään kuulumiset, kun tiedät enemmän? Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Niin ja Helenalle suuren suuret kiitokset ketjun päivittämisestä! Eihän tämä ilman onnistuisikaan =)


Lisconen & pikkukaveri 16+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Uusille tervetuloa mukaan! =) Kivaa, kun löytyy vielä uusia odottajia, täällä tosiaan tuntuu olevan aika hiljaista, ilmeisesti moni kirjoittelee pelkästään siellä fb:n puolella...

No eipä mullakaan mitään ihmeempää kirjoitettavaa ole... Odotellen ylihuomista neuvolaa... ja varsinkin rakenneultraa, johon on vielä reilut 3 viikkoa!

tömpsis: Eikös se perhetyöntekijä yleensä esim. ulkoile lapsen kanssa tms. sen aikaa että äiti saa levättyä? Tai auttele kotihommissa, esim. laita ruokaa? Muistan lukeneeni tuollaista joskus.

Mulla on ollut nyt viikonloppu vapaa, ihanaa! Mahakipuja ei ole nyt ollut, mutta jännityksellä odotan ensi viikkoa, kun oon melkein koko viikon töissä, vain torstai on vapaa. :( Loma alkaa 4 viikon päästä ja silloin ollaan tosiaan lähdössä ulkomaille kuukaudeksi, mieheni kotimaahan, on kotoisin Etelä-Euroopasta... Reissu jännittää hurjan paljon, koska siellä on niin kuuma elokuussa ja mietin, miten tulen jaksamaan ja selviämään, huh huh. Ollaan me siellä oltu monta kertaa ja aina sen kuumuuden on jotenkin kestänyt, mutta nyt olen sitten vielä raskaana...

Kuinka usein tunnette vauvan liikkeitä, siis ne jotka on jo tunteneet? Täällä on päiviä, että tunnen koko ajan, kun menen makaamaan tai istumaan (seisoessa tai liikkeellä ollessani en vielä tunne liikkeitä), mutta esim. tänään en oo tuntenut koko päivänä taas... Blaah, olen tällainen murehtija.

Merve ja masuvauva 18+0 POKS :heart:
 
Merve: mä oikein kysyin, että mitä se tekee ja vastaus oli vain että "ei auta kotitöissä jne" ja sain neuvolan tädiltä sen käsityksen, että se tulee lähinnä juttuseuraks :eek: :eek: Eli en yhtään tajua mikä sen idea sit on...

Mä tunnen liikkeitä melkein joka päivä, mut ne on niin hentosia, että ei oikein osaa varmaksi ottaa ja kunnolla iloita.

Kirjottelu voi olla hiljasta senkin takia, että alkuinnostus on laantunut ja sit loppua kohden taas vilkastuu. Nyt on vaan sellanen odotellaan -kausi varmaan kaikilla eikä mitään uutta taida tapahtua. Ehkä sit RU:n jälkeen :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 18+3
 
Juu, mukavaa että tännekin kirjoittelette tapahtumia! facebook on tosiaan se ykkönen
kaiketi, mutta kaikki ns facebook ystävät ei ole samassa elämäntilanteessa:)
Itse koen olevani aika nuori äiti ( 23v ) ja omassa ystäväpiirissäni olin ensimmäinen joka
vauvelin sai. Nyt sitten pyöritän kotia, hoidan reipasta taapaeroa ja odottelen uutta
tulokasta:heart: Tämä ns puoliväli on ainakin minulle energistä aikaa, jaksaa vielä
reissta, ei ole enää aamupahoinvointia ja nyt kesällä on kiva olla ulkosalla! Talvella saadaan
sitten nauttia uusista tulokkaista pakkasissa ja kynttilänvalossa:)

Me matkataan vielä pariksi viikkoa loppukuussa Kreikan helteisiin, tarkistutin kyllä että
huoneistossa on varmasti ilmastointi!!! En meinaa maata tuskanhiessä ja kieriä sivulta
sivulle kahta viikkoa!:D Toivottavasti herra pakkaa mukaan läjän kärsivällisyyttä ja
pitkiää hermoa 10m kun minä ja pikkumies heittäydytään hankalaksi!!:LOL:
Ei vaiskaan, eiköhän rantaloma tee kaikille terää!!

Kaikille toivotan mukavaa alkuviikkoa, kiitos Helenalle päivityksestä ja rinta vieroitus
jatkukoon!! Tänään juhlin kun vesikuppi meni täydestä...!! Itse olen halunnut imettää
reilun vuoden ikäiseksi, mutta se on vaan venynyt...ja nyt kun uusi on yllätyksenä
tuloillaan niin iski pieni paniikki;)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Täällä kanssa uusi tulokas :) LA 9.12 ja sairaalana Kätilöopisto. Esikoista odottelen ja ikää minulla 20v. Rakenneultra 22.7

Täällä kanssa lueskeltu tätä palstaa jo jonkin aikaa, mutta nyt sain vasta aikaiseksi kirjottaa. Raskaus meillä sujunut paremmin, kuin hyvin. Säästyin jopa pahoinvoinnilta kokonaan. Pari päivää sitten alkoi potkut tuntumaan ja nyt eletään siis 18+0.
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Heippa ja tervetuloa mukaan Suvi88, Hanne70, Emmanen ja Saanu! Kivaa kun saadaan uusia.

Se Facebook-juttu siis tarkoittaa sitä, että aluksi tästä ketjusta kerättiin facebook-ryhmä ja monet menivät sinne eivätkä enää kirjoita täällä (ryhmään en pääse enää). Itse en mennyt, koska haluan pitää anonymiteetin ainakin jollakin tasolla..

SaaraW, tsemppiä ja voimia. Oletko edelleen sairaalassa? On tosi pelottavaa, kun ei voi itse tehdä mitään, mutta missään tapauksessa tilanne ei ole sinun syytäsi. Onneksi saat hyvää hoitoa.

Tömpsis, saanko kysyä, onko sinulla diagnosoitu masennusta vai onko kyse raskausajan hormonaalisista tuntemuksista? Kysyn siksi, että sairastin itse esikoisen kanssa synnytyksen jälkeisen masennuksen, ja minulla on siis hiukkasen kokemusta siitä, miten kannattaa toimia. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka jonkun verran pelottaa, että se uusiutuisi tällä kerralla, niin se helpottaa, että yhden kanssa on selvinnyt hyvin kaikesta huolimatta. Ollaan me äidit vaan ihmeellisiä, kun venytään aivan käsittämättömiin suorituksiin! Mullekin muuten tarjottiin heti perhetyöntekijää, kun raskaus alkoi, siis tulemaan vasta toki vauvan synnyttyä. Jotenkin silloin ymmärsin, etä hän kyllä nimenomaan auttaisi eli veisi vaikka vauvan ulos tai jotain, että äiti saa omaa aikaa (ei tosin siivoa!).

Mulla tuntui viikonloppuna ekat varmat liikkeet. Muutama potku, mutta ihan satunnaisia. Luulin vain kuvitelleeni tunteneeni pari kertaa käännöksen (mahassa oli kohollaan oleva kohta, joka liikkui ja se tuntui inhottavalta), mutta ilmeisesti sen tosiaan voi tuntea näin aikaisin, koska Mervelläkin oli samankaltaisia tuntemuksia.. Ekan kanssa muistaakseni vasta muutamaa viikkoa myöhemmin.

Voi että, Lisconen, kirjoituksestasi tuli elävästi mieleen esikoisen odotus.. Miten sitä laitteli kaikkea jo hyvissä ajoin valmiiksi ja teki asioita "varastoon" :) Oli jotenkin ihanaa lukea juttuasi :) Täytyy myöntää, ettei pienen kanssa nyt ehkä ihan spontaani voi enää olla, mutta hei, tilanne helpottaa aika nopeasti. Muutaman vuoden päästä ne menevät jo melkein ilman hoitoa ;)

Millaisia ne teidän mahakivut muuten on? Mulla tuntuu välillä (kun yritän kääntää kylkeä tai vaikka tehdä jumppaliikkeitä) sellainen kipu kuin lihas olisi venähtänyt. Menee pois muutaman minuutin odottelulla. Onkohan nää nyt niitä kasvukipuja? Selkä on ainakin tosi kipeä edelleen, olen käynyt hierojalla ja jumppaan joka päivä, se vähän auttaa. Mutta kai se on vaan jo niin löystynyt. Hieroja sanoi, että selkäni tuntuu "oudon löysältä", siis verrattuna siihen, mitä se on ennen raskautta ollut. (Vaikka jumissa se on silti.) Kivaa.

Tähän liittyen nolo vaiva: koska paikat ovat löystyneet, niin pissat karkailee multa aina välillä. Älkääkä nyt saarnatko lantionpohjan lihaksista, ne on mulla treenattu ja hyvässä kunnossa. Lääkäri sanoi (suunnilleen näin): "ei tahdonalaisten lihasten treenaaminen mitään auta, jos ei-tahdonalaiset paikat ovat löystyneet". Eli pissaa voi lirahtaa yhtäkkiä ilman varoitusta, jolloin en ehdi mitään lihaksiakaan jännittää. Mahtavaa.

Haje, nyt ei olekaan kaupoissa paljoa äitiysvaatteita, mutta kohta tulee syksyn mallit. Mutta kannattaa myös googlailla, nettikaupoissa myydään nyt äitiysvaatteita alessa!

No siinäpä tulikin ihan riittävästi taas juttua. Mukavaa viikkoa kaikille!
Raisa 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Haje
Heip!

Minä olen myös facebookin puolella, mutta luulisin, että molemmissa kirjoittelen yhtä paljon tasapuolisesti :) Ja tätä palstaa on kyllä mukava päivittää, tulee jotenkin tutummaksi kaikki, kun lueskelee tuota etusivua useammin :D

Olen hieman erimieltä Aina_:n kanssa ajan kulumisesta, viikkoja on tosin kertynyt jo yllättävän paljon, mutta aika tuntuu silti matelevan, ehkä ajatukset on jo liiaksi rakenneultrassa, ja kun odottaa jotakin niin kovasti, se tuntuu aina kaukaiselta. 16 päivää vielä. Luulen, että keskustelu täälläkin piristyy taas, kun RU-ajat koittaa ja ihmiset uskaltaa taas iloita raskaudesta enemmän. Omalla kohdalla ainakin näin.

Itse tunnen vauvan liikkeitä useimmiten makuultaan ja joskus istualtaan, mutta joskus niitä saa kyllä tovin odotella. Ja joinakin päivinä on kyllä touhukkaampi ja toisinaan taas hiljaisempaa. Mutta kuulostelen kyllä melko tarkkaan, että iltaisin nukkumaanmennessä saan ainakin viitisen liikahdusta, ennenkuin nukahdan. Vaikkei liikelaskentaa voi näillä viikoilla oikein tehdä eikä siitä ole hyötyä, muutoin kuin helpottamaan omaa mieltä, oppii tuntemaan oman vauvan rytmiä vähän <3

Emmanen; meilläkin tämä tulokas oli ylläri, sain tietää kun esikoinen oli 8kk ja juuri lopetin imetyksen, että odotan jo toista! Yllätys oli ihana, kun poikaa toivottiin puolitoista vuotta, ja tämä yhden kierron jälkeen onnistui, ja ilman yritystä :) Mutta tuosta imetyksestä piti sanoa, että minä pystyin juuri ja juuri tuohon 8kk asti imettään, loppui vaan maito. Olin tosi tyytyväinen kyllä tähänkin määrään imetystä ja helpotus oli suuri kun tein päätöksen lopettaa ja poika oppi nukkumaan heti seuraavasta yöstä kun ei enään päässyt tissille, niin ei sitten sitä kaivannutkaan. Oppi siis nukkumaan hyvät yöunet vasta 8kk iässä, kun lopetin imetyksen :)

Mulla ei tällä hetkellä paljon vaivoja, allergianuha tuntuu jatkuvan läpi kesän, vaikka edellisessä raskaudessa selvisin vain kahden viikon lääkekuurilla :/ Kivuttomat supparit on alkaneet rv 14 ja jatkuu edelleen, kuten viimeksikin. Ja nyt on nivuset vähän hellänä/kipeinä, se on ehkä rajoittavinta tällä hetkellä...

helena85 ja tirppa 18+4
 
Kaikki taitaa olla lomailemassa :) Itsekin lomalla (tai oikeastaan työttömänä, kun työt loppui).. Olotilassa ei hirveitä muutoksia. Mahan turvotus on ehkä hieman vähenemään päin ja ns. oikea vauvamasu näkyy paremmin. Pieniä, satunnaisia liikkeitä tuntuu. Itsellä kovasti mietityttää jo sekin, että miten sitä sitten jatkossa liikkeiden vilkastuttua erottaa, että kummat on kummankin liikkeet. Et jos loppuaikana pitää tehdä jotain liikelaskentaa, niin tuleeko ne liikkeet "rekisteröityä" oikein.

Nyt kun noi suuremmat hankinnat on saatu tehtyä, niin on aikaa keskittyä kaikkeen pieneen.. Meillä on jonkin verran esikoiselta jemmassa 50 cm vaattetta. Mä oon miettinyt, että niitä pitäis varmaan ostaa jokunen enemmän, kun todennäköisesti nämä kaksi käyttää niitä pidempään, kun on syntyessään pienempiä. Sit mietin jo sitäkin, että pitääkö ostaa esim. 44cm vaatteitakin. Niitä kun on hankalampi sitten viime tipassa metsästää. Löytyisköhän niitä kirpparilta?

Toinen mietityttävä asia on haalarit. Tulossa on kuitenkin talvivauvat, niin minkä kokoinen haalari pitäis olla. Jos tietty tulevat kovin aikaisin, niin sittenhän alkuun varmaan tarvis ehkä jotain fleecehaalaria tms. On tämä vaikeaa. Kovasti sitä haluais ite valmistautua jo hyvissä ajoin, kun ei koskaan tiedä, että joutuuko olemaan pitkään vuodelevossa tai sairaalassa. Miehen vastuulle kun näitä vaatehankintoja ei "uskalla" jättää. Ei sillä etteikö se osais, mutta se onkin eri asia, että mitä sieltä tulis ;)

Mä en muista, että mainitsiko joku muu vai mainitsinko itse, mutta oltiin ajateltu, että sellaset kaukalopussit vois olla hyvät. Mutta eihän ne poista kokonaan niitä toppahaalareiden käyttötarvetta. En tiedä. Tuntuu hassulta miettiä tällaista keskellä kesää :LOL:

Rakenneultraa odotellessa.. Siihenkin on vielä parisen viikkoa. Jotenkin aika tuntuu matelevan.. huoh.

Tervetuloa uusille tasapuolisesti!

Pohjoistuuli ja tuplat 17 + 3
 
Heip!

Viime viikolla oli neuvola numero 2, kaikki oli hyvin, sydänääniäkin kuunneltiin ekan kerran ja hyvin jumpsutti edelleen 155<3

Kaikki pissatestit ja labratestit negatiivisia. Paino tippunut 700grammaa viime neuvolassa joka oli 6 viikkoa aiemmin. Kaikin puolin jäi hyvä fiilis.

Ultra ru on tosiaan 13.8 edelleen ja seuraava neuvola oliks se 4.9.2013 :D

On jännää olla näin pitkällä, sain tänään vasta kerrottua yhdelle perheenjäsenelle.
 

Yhteistyössä