Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Eea
Leonella eiks siullakin pitäis olla viikkoja nyt 4+4, jos laskettuaika 1.12? :) Tai ainakin mie olen sellaset viikot itelleni saanut.

Kertonut olen kahdelle hyvälle ystävälle, jotka tiesivät yrityksestä. Katsotaan nyt millon kerrotaan muille. En ole ajatellut tietoa pihdata, kunhan nyt vaan sais ekaks varmuuden, että masussa on kyytiläinen. :heart:

4+4
 
Kettula mies on kertonu äidilleen ja mä kerroin töissä yhdelle vuokralaiselle, kun se oli aikasemmin kätilönä Kätilöopistolla monta vuotta. Siltä voin sitten kysellä kaikkea tässä odotuksen aikana, jos jokin alkaa mieltä painamaan :) Äidille varmaan tulee kerrottua lähiaikoina, veljelleni kerron kun ollaan ultrassa käyty, mikäli vaan on jotain kerrottavaa.
 
Mä olen kertonut jo yhdelle läheiselle ystävälle sekä nettiporukalle, joka tiesi yrittämisestä. Mun vanhemmille ja siskon perheelle kerron todennäköisesti nyt tulevana viikonloppuna kun on pienimuotoinen sukujuhla. Vähän kyllä mietityttää, kannattaako vielä kertoa...
Miehen perheelle kerrotaan todennäköisesti vasta heinäkuussa, kun tulevat käymään. Eli saavat omin silmin todeta, masua kun pitäisi olla jo jonkin verran näkyvissä silloin. =)

Mä aloin syödä raskausvitamiineja ym. (monivitamiini + D-vitamiini + foolihappo + koliini + omega-3) jo aikoinaan yrityksen alkaessa, joten jatkan samalla setillä nytkin.

Mun mieheni on australialainen (selittänee nimimerkkini =) ) ja neuvolan th soitti eilen perään ja juteltiin kieliasioista, englanninkielisistä materiaaleista jne. Tuli tosi kiva olo, että ottavat miehen noin hyvin huomioon.
Neuvolasta soitti tänä aamuna myös ihan lääkäri, joka sanoi kirjoittaneensa mulle sähköisen reseptin tuon km-riskin vaatimaan lääkitykseen. Eli kaikki on mennyt toistaiseksi ihan putkeen.

Varasin eilen myös varhaisultran Femedaan 22.4. eli samalle päivälle kuin eka neuvola. Harkitsin ensin 17. päivää, mutta silloin olisi vasta viikkoja 7+0 ja kiihkeä toive olisi tietenkin nähdä se pikkuinen syke. :heart: Yritän siis malttaa 22.4. asti...

4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Taru81
Joo jos laskee oviksesta niin viikkoja nyt 4+4 mut jos menkoista niin sitte olis 4+6 :) Mä oon ihan kuutaolla tän asian kanssa muutenkin ku ekaa kertaa asialla.

Mulla alkoi raskausoireet ekan plussan jälkeen, tosin kun asiaa ajattelin niin oireita oli jo ennen sitä mutta en osannut yhdistää - röyhtäytti ja kusetti jo paria päivää aikasemmin. tällä hetkellä väsyttää, vituttaa, kusettaa, tulee ällö olo jos ei syö kokoajan, tissit kipeät ja vatsassa nippailee. Jos huomenna tekis vielä yhden testin :) eilee apteekin omassa oli testiviiva vahvempi kun kontrolliviiva :D

Meillä kaksi siskoa tietää asiasta sekä miehen veljen vaimo. Muille kerrotaan varhaisultran jälkeen. Onhan se mentävä katsomaan et onko tuolla mitään mukana jne.
 
Mä soitin äsken pomolle ja kerroin tilanteesta. Hän oli kotona sairaslomalla, mutta oli kovin ilahtunut soitosta ja varsinkin uutisesta! Pomolleni kerroin jo alkuvuodesta km:stä ja hän oli kovin ymmärtäväinen ja osanottavainen. Onneks pomo on todella ihana ihminen ja meillä on kovin luottamukselliset välit :)

Taru 4+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
ei olla kerrottu vielä kenellekään.. paitsi mä oon kertonut yhdelle nettiporukalle :) perheille kerrotaan varmaan sitten, kun ollaan varmistettu että masussa tosiaan on joku ja kavereille varmaan vasta np-ultran jälkeen. töissä taas aion kertoa vasta rakenneultran jälkeen.. mulla on takana rankka kokemus raskauden keskeytyksestä ja sen takia oon melko varpaillani tän asian kanssa :'(
 
Heipparallaa ja onnea kaikille plussista! :heart:

Olen (tänään) 34v, odotan siis ilmeisesti toista lasta, esikko on 1,5v ihana tyttö :) Selkeä viiva, vaikka vielä aika haalean punainen, on kyllä paras synttärilahja mitä voi saada :) Ja jos lapsi syntyy joulukuun alussa niin voisi vaikka olla miehelle paras synttärilahja :D

Eka haalea plussa tuli kp 82... eli ei aavistustakaan vielä viikoista! :O Tosin olen testannut n. 2 viikon välein tässä kierrossa ja viimeksi oli vielä ihan selkeä nega, eli ei tämä mikään "vanha" tapaus ole. Aikaisemmatkin raskaudet tulleet pitkistä kierroista, meillä takana yksi keskenmeno ennen esikoista. Ilmoitan tarkemmat viikot kun tiedän, laskurin mukaan katsottuna LA olisi -menkoista katsottuna- 10.10. :D no se ei pidä paikkaansa :p ja oletetusta hedelmöittymisajankohdasta laskettuna LA olisi 2.12. :)

eli mun rivi taitaa olla ?.12/ tömpsis/ 34 / 2. / LS

Minkälaista lääkettä Kengu saat? Uteliaisuuttani kyselen ja kun itselläkin tuota km taustaa... Ei ole pakko kertoa tietenkään. :)

Oireita oli kipeät nännit, sen takia testin teinkin ja todellakin yllätyin! Sen jälkeen on ollut kovaakin juilimista ja jomotusta kohdun seuduilla sekä ennen plussaa olin todella pahalla päällä pitkään, tämä siis taisi selittää senkin ;) Niin ja migreeni melkein joka toinen päivä.

Oikein iloista odotusaikaa kaikille, toivottavasti pysyy pikkuinen meilläkin mukana :)

Niin ja hyvää pääsiäistä!
tömpsis ja Persikka <3
 
tömpsis, Hyvää syntymäpäivää! =)
Saan päivittäisiä Klexane-pistoksia eli verenohennuslääkettä. Kuulun veritulppariskiryhmään ja vaarana on (itselle muodostuvan veritulpan lisäksi) veritulppa istukassa, mikä lähes varmasti aiheuttaa keskenmenon. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy, kun pääsen aloittamaan lääkityksen jo nyt. =)
Nähtäväksi jää, joudutaanko synnytys käynnistämään jo esim. viikolla 38. Siinä tapauksessa kyseessä olisikin marrasvauva, mutta hengaan nyt tässä ryhmässä kuitenkin, kun laskettu aika osoittaa joulukuun puolta.
 
Sain neuvola-ajankin tänään, tosin eri päivälle kuin olisin toivonu. Nyt vaan täytyy toivoa, että saisin tuon 23.4. aamun vapaaksi töistä, niin pääsisin hyvillä mielin lääkärin ultrattavaksi.
Tässä vielä päivitystiedot Taru81, NL+VU 23.4.

Sitä piti vielä sanoa, että tänään on melkei koko päivän ollu etovaa oloa ja röyhtäyttää kovin, mutta ainakaan ihan vielä ei ole tarttenu oksentamassa käydä...

Taru 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Voisin lyöttäytyä mukaan. Eilen jo tein ekan positiivisen testi ja tänään vielä valmistelin, vahvistunuthan se oli :)

Taustaa sen verran että meillä on 2,5 vuotias esikoistyttö ja pikkukakkosen yritystä takana 1,5 vuotta. Mulla on pco toisessa munasarjassa joten raskautuminen on ollut hankalaa kun ovis tapahtuu puolen vuoden välein. Tämä raskaus onkin saatu aikaan clomien ja pregnyl-pistoksen avulla. Oviksen ajankohta onkin siis kellontarkasti tiedossa ja sen mukaan LA olis 5.12. Koska raskaus on alkanut hoidoista, pääsenkin varhaisultraan lapsettomuuspolille joskus 7 viikon tuntumassa. Tuntuu kyllä hyvältä päästä tarkistamaan, onko masussa todella elämää.

Itse olen ihan päivätöissä insinöörinä joten en ihan kovin aktiivisesti ehdi kirjoittelemaan, lukemassa todennäköisesti käyn joka päivä :)

Listalle vois siis päivittää 5.12/Hyy2/26v/2.lapsi/TAYS
 
Kiitos onnitteluista! Piti viettää synttäriä sitten nukkumalla, taas tuli migreeni :( Mutta ei sekään vie mieltä matalaksi kun on plussa mahassa :D

Mä otin jo neuvolaan yhteyttä, kun tajusin, että kilpirauhasarvot pitää kai tarkistaa heti ja lääkitystä alkaa muuttamaan... en tiedä miten pitää toimia, kun tuo vajaatoiminta on mulla todettu vasta ekan raskauden jälkeen.

Nyt syömään, vähän on ollut heikotusta tänään jo... onneksi ei ihan vielä okseta koko aikaa, ah en yhtään kaipaa sitä jatkuvaa yökötysoloa vaikka muuten raskaana olo olikin viimeksi ihan parasta aikaa :)

Kiitos Kettula! siirretään sitten ku ollaan viisaampia :) Kengulle kiitokset sivistämisestä :)

tömpsis ja Persikka
 
Mä kävin tänään lääkärissä, on pari sellaista kyseenalaista lääkitystä et voiko käyttää raskauden aikana vai ei. Gyne oli sitä mieltä et voi viimiseen 4 viikkoon asti. Sitte täytyy vaihtaa väliaikaisesti lääkkeet.

Eka neuvola olis 15.4 ja varasin ajan yksityiselle varhaisultraan 16.4 :)
 
Kiva kun ollaan saatu tänne taas lisää porukkaa :) :wave:

Täällä on hyvin samalaisia oireita, kuin edellä on jo mainittu. Tosin tänään viilteli toosaa :confused: no lienee sekin ihan normaalia. Eilen illalla nukahdin sohvalle puol ysin aikoihin ja heränsin puol yks. Sit olikin tosi paha olo parisen tuntia, joka sitten onneks meni ohi, kun sain vihdoin syötyä jotain. Ei sentään mitään oksentelua kuitenkaan.

Vähän ärsyttää, kun oon tilannu briteistä kolme viikkoa sitten Clearbluen tupla-digitestipaketin ja ne ei oo vieläkään tullu. Pistin sähköpostia ja pyysivät odottamaan vielä maanantaihin ja palaamaan asiaan, jos eivät ole tulleet. No eipä ainakaan tarvii pyytää lähettämään uusia tilalle, jos ne testit ei koskaan tule :LOL: Taidan hakea lauantaina digin apteekista. Haluan nähdä ne viikot siinä näytöllä :heart:
 
Eea
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet! :wave:

Välillä iskee ihan kamala epätoivo.... Eihän kaikki vaan voi mennä hyvin. tän on pakko olla tuulimuna tai mennä kesken. Tai sitten menetetään tämäkin vauva myöhemmillä viikoilla tai vasta synnytyksessä. Huoh! Ahdistavaa. Ei pitäis antaa pelolle valtaa, vaan nauttia. Joulukuuhun on kuitenkin niiiiiin kauheen pitkä aika.

Onneksi lapset pitää kiireisinä, eikä ehdi liikaa murehtia tai miettiä. :) meidän 1,5-vuotias poika on ihan mahdoton viikari ja kiusantekijä. Jatkuvasti saa olla kieltämässä tai nostamassa alas pöydältä. Sais olla silmät selässäkin.

Eea&manu 4+4
 
na-dene: tilasitko amazonista? mä yritin tänään tehdä sinne tilausta noista testeistä, mut en saanut tehtyä... on vaan niin suolainen hinta maksaa yhdestä r-testistä yli 10€, mut pakko munkin se on varmaan kerran elämässä edes tehdä :D tänään ostin vaan cittarista pari halpistestiä.. saa nähdä mihin niistä on.

eea: tiedän tunteen! mulla on ihan samanlaiset fiilikset nyt koko ajan.. kaikki vatsatuntemukset ja muut mitä tunnen, niin ajattelen vaan heti että no nyt tää on keskenmeno.. en oo kuitenkaan ikinä (tietääkseni) kokenut keskenmenoa. mut kaipa tää huoli liittyy vaan jokaiseen raskauteen, oli takana epäonnistumisia tai ei :/
 
:heart:pakko tulla kuokkimaan :saint: Ite viimé vuoden joulukuista ja muistan tuon plussaus päivän 23.3 kuin eilisen =) Niin uskomattomalta kun se tuntuukin nähdä 2viivaa, omat synttärit olis just ollu ja parempaa synttärilahjaa ei ois voi toivoo.... nyt tuo ihanuus puksuttaa unta tuolla sängyssä.:heart:

oikein hyvää odotusta kaikille :heart:
 
Kengu83: Mun kälylläni (exkäly siis) on ollut verenhyytymis tauti, tai on vieläkin. Hänellä on kaksi tervettä lasta, jotka täysille viikoille pääsivät tuon lääkityksen turvin :) Ennen kuin tauti löydettiin, menetti kaksi lasta myöhäisillä viikoilla ja sai itse tulpan aivoihin.
 
jen_ni: Tilasin täältä Clearblue Digital Pregnancy Test x2 - Free Delivery - feelunique.com
Oon tilannut tuolta monesti ennenkin, yleensä hiustenhoitotuotteita, kun ovat niin paljon edullisempia ja paketit on useimmiten tullu reilussa viikossa. Tää on nyt ehkä toinen tai kolmas tilaus (ehkä kaikkiaan 30-40 tilaukssta), jonka tulo kestää tai se jää tulematta. Lähettävät kyllä uuden, kun pistää viestiä. Joskus vaan paketteja hukkuu postissa. Ja siis tuolta tuplapaketin clearbluen digeja sai n.15e (yks testi siellä taitaa maksaa siinä 12e paikkeilla, hinnat siis puntina, kun brittifirma.) Toi firma sijaitsee brittien veroparatiisissa Jerseyn saarella, eli ei kuulu EU:hun, joten tilatessa pitää muistaa tullirajat, jos ei halua maksaa tuotteista veroja. Verottomasti voi tilata, kun tuotteen hinta on alle 22e (raja laski vuoden vaihteessa) ja toi raja perustuu siihen, et alv. on 24%, mutta jos sen määrä tuotteen hinnasta on alle 5e, sitä ei tarvii maksaa (Tää tieto saatto olla sulle tuttua, jos oot tilaillu ulkomailta ennekin, mut laitan varmuuden vuoks, ni ei tuu ikäviä yllätyksiä :))

Ne cittarin testit (jos siis ostit Pregcheckejä) ei oo muuten ollenkaan hullumpia. Hyvä hinta-laatu-suhde. Plussasin niillä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein tänä aamuna clearbluen digitestin. Hämmentää.

VMK49m - Aijaa.com

tän viikon sunnuntaina tulee oviksesta 3 viikkoa. Hieman ihmetyttää että miksi minulla on raskaushormoonia elimistössä niin paljon et testi antaa viikkoja enemmän? Mulla on ollut viikon verra tuntemuksia kohdun alueella, onko se ihan normaalia? Meinaan vaan ettei ole kiinnittynyt johonkin väärään paikkaan tms? Tai ettei vaa olis kaksi tulossa?
 
Eea
Leonella Voihan siellä olla kaksikin. :D Raskaushormoni kuitenkin kohoaa jokaisella omaan tahtiin, eli voi se selittyä ihan vaan silläkin.

jen-ni kyllä se tietty huolehtiminen taitaa kuulua jokaiseen raskauteen. Ekaa odottaessa en osannut pelätä. Mutta nyt kun noita epäonnisia raskauksia on ollut jo kolme, niin tuntuu, että on suurempi todennäköisyys taas epäonnistua kuin saada vauva terveenä ja elävänä kotiin. Mutta nämä ajatukset sikseen, nyt vaan nautin joka päivästä ja olen raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan. :)

Eea & Manu 4+5
 
aamulla tehty taas testi ja niin selkeä testiviiva tuli että <3 nyt alkaa kunnolla odotus! ens viikolla soittelen neuvolaan ekaa aikaa :) eilen jo kävin vähän kurkkimassa turun kaupungin äitiysneuvolan sivuja ja huomasin, että mulla onkin äitiysneuvola vaihtunut siitä mikä se oli esikoisen ja enkelin odotusaikana. toisaalta ihan kiva, jos vaan neuvolatäti on mukava!

eea: mulla sama, että ekan kohdalla en osannut pelätä mitään. ajattelin automaattisesti että kaikki menee hyvin loppuun asti ja alusta asti puhuttiin "kun meille tulee vauva", ei sitä ajatellut et omalle kohdalle vois mitään pahaa sattua. näin ajattelin myös kakkosen kohdalla, mut silti mulla oli siitä raskaudesta koko ajan sellainen olo (ennen rakenneultraa), et onkohan kaikki kuitenkaan hyvin.. no eipä ollut ei. nyt on ihan hyvä fiilis tän raskauden suhteen, ainakin vielä toistaiseksi.
 
Mä tein kans tänä aamun ton digin ja se näytti iha odotettua Raskaana 2-3. Kuvan yritän muistaa liittää myöhemmin, en jaksa vielä alkaa käynnistelemään tietokonetta.

Leonella olisko mahdollista, että hedelmöitys olid tapahtunu viikkoa aikasemmin? Voihan se olla, että teille olis tulossa kaksoset :)
 

Yhteistyössä