Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Hei kaikille uusille ja vanhoille :wave:

Meillä on ihan hyvät tukiverkostot lähellä. Toiset tulevat isovanhemmat asuu samalla paikkakunnalla ja toiset parin sadan kilometrin päässä. Myös miehen sisko asuu samalla paikkakunnalla. Lisäksi tietty on ystäviä, jotka varmasti tarpeen tullen auttaa.

Nimiä ei olla päätetty, joitakin vaihtoehtoja/ehdotuksia ollaan toisillemme heitelty... mutta siihen se on vielä jäänyt, tosin eipä sillä kiire olekaan vielä pitkään aikaan. Ehkä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen uskallan alkaa enemmän tosissani miettimään nimiä, hankintoja yms. :D

Oireista Muutama muukin on todennut, että väsyttää ihan kamalasti. Täällä on sama vaiva, tuntuu että voisin nukkua koko ajan. Myös etova olo on vaivannut tässä parin viikon ajan. Tällä viikolla etova olo on kestäny oikestaan koko päivän. Kahvi ei maistu enää ollenkaan...

Alkuviikosta monella näyttää olevan ultra-aikoja, tsemppiä niihin! Tulkaahan sitten kertoilemaan ultrakuulumisia =)

Stormy 7+3
 
miranenn hurja tuo teidän äiti! Kertoko se mistä sille sellainen tunne tuli? Kuinka jännittävää!

Täällä ei sukupuolesta kyllä mitään oloa. Muita oloja onkin senkin edestä. Tänään taas ellotellut oikeen olan takaa. Onneks iltapäivällä meni ruoka alas ihan hyvin ja satsumat jeesaa yhä. Myös eksrtomsin mustaherukkamehu jääkylmaan veteen on aika kiva ellotushelpotus!

Onko teillä muilla minkälaisia puhelinsovelluksia tähän raskauteen liittyen?
Mulla on toi vauva-lehden appi iphonelle ja Libero app kanssa. Niistä on ollut kiva seurata juttuja. Harmitta akun nyt ei tuu telkasta mitään vauvaohjelmaa, tykkäsin seurata sitä vauvan tarina ohjelmaa ja erilaiset äidit oli kanssa tosi ihana. Teiniäidit sai välillä hermot kireelle.
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
kaislanen sillä on vissiin vaan joku kuudes aisti :D Tosiaan kun se sillon miun siskonki raskaudesta tiesi. Hänen vaistot sai varmistuksen sit siitä vielä lun ei oo nähny miun polttavan enää tupakkaa :D

Appivanhemmille kerrottiin sit kans tänään. Anoppi purskahti itkuun :D voi että.. toivotaan vaan että kaikki nyt menee hyvin. Kiellettiin kertomasta muille.

oloista miulla on ollu paljon menkkakramppeja ja oon huolesta sekaisin. Tänäänkin kun imuroin ja pesin lattiat koko kämpästä, niin sen jälkeen alko vihlomaan :/ aamusin kuvottaa, mut menee ohi heti kun jotain syö. Nälkä tulee useammin. Pissillä tulee ravattua kans paljon.

Tuntuu että ootte kaikki muut jo hirmusen pitkällä.. Huomenna soittelen neuvolaan ja varaan ajan sinne.

miranenn & muru 4+5
 
satumyy laita mulle yksärillä linkki sun fb-profiiliin, niin pyydän sua kaveriksi :) sitten kun oot hyväksynyt kaveripyynnön niin saan lisättyä sut ryhmään. sen jälkeen mut saa vapaasti poistaa kavereistaan, ellei halua pitää tuntemattomia :)
 
Mun mies sano heti kun kerroin raskaudesta, että hänellä on ihan tunne, että tyttö on tulossa. :) Itsellä on kyllä ihan poika-olo. Yhdyntäkin oli päivän ovulaation jälkeen ja sanotaan että poikasiittiöt on nopeampia ;). Ihokin parantui heti raskauduttua! :) Mutta molemmat ovat tänne tietenkin tervetulleita :) Ja tytölle on kaksi nimiehdotusta valmiina (ollut jo ennen plussaa) ja pojallekin ainakin eka nimi on varma...

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään. Ajateltiin, että vasta ultran jälkeen kerrotaan. Mutta tosiaan neuvolaa eikä ultraa olla vielä varattu, mutta ehkä ens viikolla voisin ottaa asiaksi :D

Mulla on välillä ollut aika kovia mahakipuja, koska mulla on kohtu kallistunut taaksepäin ja se sielä puskee "lihaksia" eteenpäin :/. Noin mulle ainakin sanottiin kun olen ollut aikaisemminkin raskaana, mutta se pääty keskeytettyyn keskenmenoon. Muuten olo on ollut ihan hyvä ja oikeestaan ihmeellisen rento. Yleensä stressaan tosi helposti pienistäkin asoista, mutta nyt tuntuu, että olisin jotain rauhoitavia vetänyt :D

Cherry87 ja pieni joulutonttu 5+6
 
kurina. minkä pituinen kierto sulla on? neuvolassa yleensä lasketaan aina sen 28vrk:n mukaan.. onko sulla lyhyempi? mun LA on neuvolan laskujen mukaan 29.11, mut ultrassa just varmistu et joulukuussa vasta :)
 
Tuleeks kellään muulla maha kipeeks (ilmavaivaa) iltaa kohti? Mulla monena iltana/yönä oikee vääntää mahaa kun niin paljon ilmaa mahassa..auuu! Muutenki karmeet ilmavaivat pitkin päivää. Onneks teen yksin töitä ni saa kaasutella ihan rauhassa ja pitää löysiä housuja.
 
kaislanen täällä kans sama! Itekin saan pääasiassa tehä töitä yksikseen, niin ei niin nuo kaasuttelut haittaa :D iltaa kohden vatsaa vääntää, menkkakramppejakin. Nyt on parina päivänä vihlonu peräsuolessakin jossain ja ollu ihan paniikissa.
 
miranenn: munkin äiti varmasti tietää kertomattakin, taas :p ehkä senkään takia en oo halunnu vielä kertoa, ku se sanoo kuitenkin että "tiesin" :D en tajua mistä se tietää!

kylläpäs väsyttää, huomenna rankka päivä tiedossa. voikaa hyvin!
tömpsis ja persikkabanaani 7+6
 
Mä taas teen asiakaspalvelutyötä ja työkavereita on toisinaan aika lähelläkin, joten kaasutteluun ei oikein oo tilaisuuksia ;) Ja sen kyllä sitten työpäivän päätteksi huomaan, jos on sellanen päivä ollu, että kaasuja olis kertyny. Työhousut kiristää ja vatsaa kivistää. Ja sit mies joutuu kärsimään kotona ;)

Täällä tehdään taas gradua ja jokunen tunti pitäis vielä jaksaa jatkaa. Oikeestaan tää olis tänään illalla pitäny olla kansituskunnossa, mutta eilisen äärettömän huonon olon vuoksi oon vähän jäljessä. No onneks päivissä on muutama päivä jouston varaa. Se vaan, että alkaa takapuoli olla jo aika "hellänä" tästä istumisesta. Oon koittanu tuoliakin vaihtaa, mutta ei tunnut auttavan. Loppuukohan tää gradun tekeminen koskaan? Huoh.
 
heippa taas uusille ja vanhoille!

Na-dene voin kyl kuvitella et aika tuskaa voi olla toi gradun teko! Sillon ku tein dippaa niin muistan vieläki et oli kyl loppuvaiheessa olin ihan kypsänä siihen, ku olin jo niin kyllästynyt koko hommaan ja se oli vaa sellasta viilaamista ja tuntu ettei vaa tuu valmiiks :D Ja en ollut edes raskaana ;) Mut tsemppiä, sehän on vissiin ihan just valmis!

nimistä meillä on aika vahvoja nimiehdokkaita, joista oltiin puhuttu jo aikaisemmin. Mut ihan mitään varmoja nimiä ei olla vielä päätetty. Eikä nyt olla nimistä vielä tän raskauden aika edes puhuttu, varmaa sitten jos päästään pidemmälle niin voi alkaa miettiä. Esikoisen kohdalla oli aika helppoa, kun kummanki suvusta löytyi kivat nimet jotka haluttiin antaa ja ne sopi myös hyvin yhteen.

sukupuolesta mä en oikeen tiedä vieläkään onko tyttö vai poikaolo. Tytöstä oli aika vahva poikaolo alussa, joten se siitä olosta :D

oireet niitä on kyllä ollut, eilen oli tosi paha olo. Ja koko viikonlopun nukuin aika paljon, tntuu ettei mikään unimäärä riitä! nyt tänä aamuna on ihmeen ok ollu.. saa nähdä jatkuuko...
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Heippa, täällä ilmoittautisi mukaan yksi joulukuinen.. Eilen illalla plussannut, ylläri vauva tulossa <3 LA ei ole varma mutta joulun tienoille tai yli asettuu luultavasti. Mä oon ihan uus näillä palstoilla vaikka yksi melkein kolme vuotias löytyykin!

4+6 nyt jos edellisistä kuukautisista lasketaan. Nyt vaan toivomaan että kaikki sujuisi hyvin !=)
 
Mulla on aika vahvasti poikaolo, kun on alkuraskaus ollut aika samanlainen kun poikaa odottaessa.Mutta saa nähdä mitä tulee. Pitäisi yrittää päästä nyt säännöllisesti kävelylle, jos voisi estää viime raskaudessa vaivanneet tuskalliset liitoskivut nivusissa. Liikkuminen oli tosi vaikeaa. :(

Tänään onkin monella neuvola-aikoja, kivaa! :) Mullakin on se lääkäri. Toivottavasti siellä olisi ultra..
 
Tervetuloa uusille!

Joku tuolla kyselikin aikasemmista synnytyksistä, meillä syntyi 41+0, kokonaiskesto oli 9h30min ja ponnistus vain 10min siitä.. Sairaalassa kerittiin olemaan alle 2tuntia kun poika olikin jo maailmassa (siitäkin meni 30min vielä käyrillä), lapsivedet kivasti matkalla auton penkille :D Mies jo sillon sano että josko seuraavan kanssa sit vois jo lähtee himpun verran aiemmin ajelemaan, ettei sitten synny autoon, matkaa kun kuitenkin on noin 45min :D

Nimiä on mielessä, mutta mitään ei lukkoon oo lyöty, eikä varmaan ees lyödä lukkoon ennenkuin lapsi on maailmassa :)

Nomppeli ja Hipsu 5+1
 
Näköjään, kahden viikon otannan perusteella, tästä maanantain oksentamisesta on tulossa tapa. Hmm... Äsken tuli kiire vessaan. Viimeks se paransi oloa lähes koko viikoks, joten toivotaan, että nyt käy samoin. :whistle:


Uusille taas tervetuloa :wave: Ihanaa kun tää porukka kasvaa. :heart:

kozella: Kiitos tsempeistä. Viilaamista vaille valmis alkaa olla toi gradu, joten kai tää tästä... Mut tosiaan alkaa kyllästyttää jo ja aina vaan tuntuu että on kesken vaikka kuinka tekee. Ja nää pahoinvoinnit tuo tosiaan "kivan" lisän tähän :D

Noista synnytyksistä ootte puhunu täällä. Itse tosiaan vasta esikoista odottelen, mutta äiti muistaa aina kertoa, miten vauhdilla mä olen syntyny. Sairaalan ovista tulon ja mun syntymän välillä kun on tasan 16 min välissä ;) Mun isä oli pakottanu äitin lähtemään kotoa, ja onneks pakotti, koska olisin syntyny muuten autoon :D Ja olen ymmärtäny, että myös mun veljiä synnyttäessä äiti ei oo ehtiny sairalassa olla kuin jokusia tunteja. Olenkin miettinyt, että miten nää mahtaa periytyä vai periytyvätkö. Eli ennustaakohan tää mun synnytystä jollain tavalla :)
 
Eea
Tervetuloa kaikki uudet!

Esikoisen synnytys kesti melkein 24 tuntia, toisen n. 2 tuntia. Enkelin synnytys kesti n. 6 tuntia. Ei meinannut millään lähteä käynnistymään. Kätilöt sanoi, et miun keho ei ole herkkä käynnistyslääkkeille, joten toivon ettei koskaan jouduttais synnytystä käynnistämään. Esikoinen on syntynyt 39+3 ja kuopus 40+4, eli vaikka eka lapsi syntyiskin ennen la:ta, niin toinen voi mennä yli. :) Kaikki hoki kakkosta odottaessa, ettei varmasti mene yli lasketun ajan, mutta menipäs kuitenkin.

Eea & Manu 8+1
 
Heips! Liityn joukkoon:). La 25.12..olin jo tuolla marraskuisissa, mutta meni kesken ja heti perään raskauduin uudelleen <3 en edes uskonut, että näin voi käydä :O
Oloja ei ole, terkkari epäili, että kroppa kerkes jo jonkin verran tottua hormoonimyrskyyn, joten ei niin vahvasti oireile heti..sopii mulle :D

Kirjottelen lisää, kun kerkeän:).

Tattis/27v/3.lapsi/la 25.12
 

Yhteistyössä