~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

Judie: Ne mun "kipukohtaukset" on kestänyt aina siis max. tunnin kaksi, ja yhteensä niitä kohtauksia on ollut siis 5 - 10, eikä onneksi ole siis tulleet, kun olen ollut töissä. Yleensä ne on tullut, kun olen kotona, ja sitten voi vaan maata. Kerran tuli, kun ajoin autoa, ja silloin mietin, että pitääkö mun pysäyttää, koska pisti niin kovaa.

Haje + poikanen 28+2
 
Varmasti säikäytti kaatuminen. ..mutta tosiaan oman mielenrauhan takia voi olla ihan hyvä käydä tarkistamassa tilanne..itseltäni meni vaan usko siihen että aikoja saisi helposti...voin olla väärässä. ..toivottavasti!

Eilen oli neuvola ja oma paino oli lisääntynyt, yes:) sf mitta 26..oli nouseva, mutta taitaa silti olla vielä pienehkö?

Saikun jälkeinen työpäivä meni selän kanssa ihan ok, mutta väsyttää jo aika paljon...lasken päiviä äippälomaan, vielä 3 viikkoa ja 3 päivää..

31+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Helena: onneksi vauva liikkuu hyvin! Varmaan säikäytti tosi paljon tuo kaatuminen! :( . Itse pelkään kaatumista myös, mulla huonot polvet jotka saattaa kaatuessa mennä sijoiltaan... Vanha vaiva.

Tömpsis: ei täälläkään mitään valmiina... Kyllä sitä vielä ehtii... Toivottavasti!! :-D! Keskenmenon pelossa en ole oikein hankintoja uskaltanut aiemmin tehdä. Äitiyspakkaus kyllä tuli, se on tosi kiva.
Mitähän sitä pitäis ostaa? Täytyy varmaan listaa tehdä...
Vinkkejä kenelläkään?

Tänään neuvolalääkäri, jatkuukohan sairasloma??

Hyvää viikonloppua kaikille! Jaksamista!

T: Alexa ja Olio 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Taas neuvolalääkärillä käyty. Sairaslomaa äippäloman alkuun asti.Kohdunkaulaa hyvin jäljellä, eli ei ainakaan vielä ole syntymässä.
Maanantaina labraan maksa ja sappiarvoja ottamaan kun on alkanut iltaisin nukkumaan mennessä iho kutisemaan kovasti, kun ei vaan nyt olisi mikään raskaushepatoosi :(

syyselo ja kirppu 30+0
 
Moi taas!

Lääkärillä käyty ja sairausloma jatkuu vuosiloman alkuun, sitten äippälomalle. Kaikki oli "alakerrassa" ok, eli kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja kiinteä. Kivuttomien suppareiden ja väsymyksen takia saan nyt sitten levätä.
Paino oli pudonnut 800g.
Olio siellä mennä rymisteli raivotilassa. Pulssi vauvalla 160. Sf-mitta 27cm.

Paastosokereista vähän keskusteltiin, mutta muuten kaikki hienosti!!

T:Alexa ja Olio 28+6 (huomenna poksuu!)
 
Kiitoksia taas uudesta pinosta!

Täällä ollaan taas valitusvuorossa: Väsyttää niin pirusti! Työpäivät venyy ihan jatkuvasti (nyt syksyltä semmoset 30h ylitöitä, vaikka oli tarkotus lyhentää päiviä niiden supistusten takia) eikä viikonloppunakaan ehdi palautua viikon töistä. Töissä on kyllä tosi kivaa sillon kun siellä on (kiva työ, kivat työkaverit, kivat oppilaat), mutta töihin lähteminen aamulla on tosi stressaavaa, kun tietää että on taas sata asiaa hoidettavana, vaikka on kuinka tehnyt edellisenä päivänä ylitunteja saadakseen edes välttämättömimmän hoidettua. Nyt alkaa tuntua että loppuu vieteristä veto. Jotenkin jatkuva väsymys päällä, ja tuppaan jo unohtelemaan asioita, kun en meinaa enää kestää tilanteen tasalla. Toisaalta en tiiä onko mitään perusteita saikulle, enkä kehtaisi semmoselle vielä jäädäkään, kun jatkajaa ei edelleenkään ole tiedossa. Ja tosiaan töissä on kivaa sillon kun siellä on, tämmönen stressi ja väsymys iskee työpäivien ulkopuolella. Ristiriitasta. Nyt siis flunssan takia toista päivää saikulla, eli ehkä tää pakotettu pysähtyminen saa aikaan tämmösen stressireaktion, kun yht'äkkiä tuntuu että on jotenkin ihan poikki.

Tämmönen kunnon valitus tänään.

Millanen olo muilla on näin loppuraskauden puolella? Kuuluuko tää väsymys vaan asiaan?


Lisconen & pikkuheppu 29+1

PS. Supistelut on jostain syystä helpottaneet (jes!), liitoskipuja on edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti. Pikkukaveri on varsin vilkas heppuli =) Taitaa tosin rueta tila loppumaan kesken, kun liikkeet on kummasti hidastuneet ja jotenkin muuttuneet vähän erilaisiksi kuin aiemmin.
 
Heippa kaikille!

En ole käynyt tarkistamassa mitään kun on ollut hyvä mieli ja vauva on liikkunut. Silti tuntuu että maha on jotenkin liikahtanut? Oisko kyse vaan siitä että lapsi on vaihtanut asentoaan? En osaa kuvailla mutta pientä painetta on vatsassa, onko sitten hälyttävää vai ei.


Harmittaa kun ei ollut aikoja mutta äippäpolille voin soittaa ja kovasti alkaa pelottaa. Nyt yritän luottaa siihen omaan tuntemukseen että kaikki hyvin.

Mä oon todella hermot kireenä tän viikon, raivoon ihan pienestä kaikille.
 
Heippa! Minä tuolta paikkakuntaketjusta tulin tänne huutelemaan.. En ole pitkään aikaan käynyt tuolla Turun seudun ketjussa, ja siellä jossain vaiheessa hiljeni ja tuli mieleen huudella tänne, että jos joku sieltä (tai täältä) olisi vielä kiinnostunut tulemaan facebookiin jutustelemaan (rennosti ja jokseenkin aktiivisesti :)) oman seudun asioista niin on tervetullut :) Mieluusti viestiä minulle sitten.. En vaan täällä juurikaan enää käy, mutta koitan nyt lähipäivinä käydä pari kertaa kurkkaamassa onko tullut yhteydenottoja, niin ilmoitelkaa itsestänne mahdollisimman pian, jos huvittaisi tulla mukaan. :) http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2247695-turun-seudun-odottajat-loppuvuosi-2013-a/sivu21.html

terv. Nimia 39+5 :-D
 
Kiitos taas uudesta pinosta!
Täällä on olo ihan hyvä, onneksi. Ensi viikolla sitten äitipolille tarkistelemaan tilannetta. Äitiyspakkaus tuli, ja siellähän oli kaikenlaista. Kestovaippoja vaan en tarvi, jos joku haluaa ne, niin laittaa yv:ä! Luulen, etten jaksa venkslata niiden kanssa. :)
 
Lisconen mä luulen että tää väsymys vaan kuuluu asiaan.. Niinku aikasemmin kirjotin niin oon kyllä tosi väsynyt ollut vaikka hb on ok. Illalla kotona kyllä huomaa jos töissä on ollut rankkaa. Ei sitä enää palaudu samalla tavalla varmaan? Vai olisko kropan tapa valmistella tulevaa: ole väsynyt ja lepää nyt kun vielä voit.. =)

Äitiyspakkaus-ilmoituskin tuli, jee. Kun jaksaisi sen hakea niin pääsisi hypistelemään niitä tavaroita. Vielä kun työnantaja saisi toimitettua Kelaan sen y-todistuksen niin alkaisi olla asiat reilassa. Uuteen kotiinkin päästäisiin muuttamaan tän kuun lopussa ja sitten, vihdoin!, voisin alkaa laittaa vauvanhuonetta ja vaatteita ja sen semmoisia. Ei malttaisi odottaa!

Jossain vaiheessa oli puhetta noista raskauskiloista, juurikin eillisen neuvolan saldona vaaka näytti + 10kg lähtöpainosta. Oon kyllä herkutellutkin että peiliin saa toki katsoa.. Mut jostain syystä en tuijota tuota painoa enää niin kovasti kuin esikoisen odotusaikana, en jaksa ressata. Esikoisen aikana ressasin ja koitin syödä terveellisesti ja nameja vältellen ja vaikka mitä; painoa tuli siitä huolimatta 17kg. Ja ne lähti kaikki imetyksen aikana. Joten otan nyt rennommin, kroppa kerää sen rasvan jokatapauksessa jotenkin ja alan panikoida sitten kun imetys loppuu jos se ei siihen mennessä ole alkanut sulaa. Mut myönnän et toi herkkupeppuilu sais nyt luvan loppua! =)
Olo alkaa olla kärsimätön. Vaikkei maha vielä mikään iso olekaan niin kyllä se silti jo tielle tuppaa, tahtoisin sen jo pois ja vauvan tilalle.. Joulukuu on niin lähellä ja kuitenkin niin kaukana. =)

Tiikeli ja tulokas 28 + jotain (kait?, Jessicaaaa mitä meillä on.. :D )
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Tiikeli 27+4 meilä tänään :DD
Mie kävin reilu viikko sitten lääkärineuvolassa, kaikki hyvin. Kohdunsuu kiinteä/kiinni.
Painoarvio sillon 26+1 oli 890g, kasvaa sielä 3400-3500g käyrillä lasketunajan arviossa, niinku kaksi edellistäki :)
Sokerirasitus tällä kertaa ok. Eli ei tullu seurantaa siitä tällä kertaa :)
sf mitta oli 27 tuolloin lekurineuvolassa, ja yläkäyrän yläpuolella masu mennee, mutta onneksi ei oo isoa vauvelia silti näilä näkymin tulossa :D
rv36 vielä painoarvio ja ultra :)
 
Moi!

Kiitos uudesta pinosta, en ole kerinnyt käydä kirjoittelemssa taas hetkeen vaikka lukemassa kylläkin melkein joka päivä. :) Kiva tosiaan kun on tällainen mobiiliversio niin kirjoittelu puhelimella on vähän helpompaa. Ostin uuden puhelimenkin eilen, jospa tää toimis nyt mutkattomammin. :)

Täällä kaikki hyvin, töitä ois vielä jäljellä 3 viikkoa. Nyt on alkanut aika pahasti tökkiä vaikka tykkäänkin työstäni ja työkavereista. Nukun niin huonosti öisin, että oon tosi väsynyt päivisin. Js päivisin en saa nukuttua... Tänään olin kotona, pidin oman saikkulomapäivän, kun viime yönä heräsin klo 3 ja valvoin kuuteen asti. Sydän vain hakkasi täysiä ja olin hengästynyt... Iltaisin oon niin poikki että huvittaa vaan itkeä ja mieleen tulee ikäviä ajatuksia. Pitäis varmaan vain hakea sairaslomaa äippäloman alkuun asti!

Jotenkin vain ois niin ihana jo olla kotona ja laitella tavaroita valmiiksivauvaa varten. ? Vaunut laitoin tällä viikolla, sänky on ja vaatteet esillä, ne pitäis vain pestä. Mieheni mielestä oon ihan liian aikaisessa, mutta mulle tulee hyvä mieli kun saan laittaa. :) Äkkiä tää aika kuitenkin menee...

Merve ja masupoju 30+6
 
Tiikeli, niin kai se sitten vaan menee. Noh, viisi viikkoa töitä jäljellä. Kyllähän sen verran vielä jaksaa. Tuli vaan tosiaan melkoinen purkaus tuossa viimeksi kirjoittaessa - varmaankin kun ehti tosiaan pitkästä aikaa pysähtyä aloilleen.

Merve, kuulostaa niin tutulta! Pidän todella työstäni, ei vaan meinaa enää paukut riittää. Toisaalta tää olo on myös aika vaihtelee, toiset päivät ovat parempia kuin toiset, ja niin edelleen =) Toivottavasti myös sinne mahtuu niitä hyvin jaksavia päiviä!

Täällä myös hirmunen vimma pestä vaatteita ja laitella kaikkea mahdollista valmiiksi =) En ikinä kuvitellut haluavani jäädä pois töistä ennen kuin on pakko, mutta jostain syystä kotona oleminen on alkanut houkuttaa enenevissä määrin.

Pelottavalta kuulosti Helena2013:n kaatuminen! Varmasti kuitenkin osaat itse arvioida olon. Taatusti kuitenkin pelästytti...


Lisconen & pikkuheppu 29 + 2
 
Viimeksi muokattu:
Päivät ja viikot menee tosi lujaa. Täällä seesteistä ollut ja ihmeitä ei ole tapahtunut. Tuntuu että mahan kasvukin on pysähtynyt. :O Mutta napero liikkuu entistä enempi ja kovemmin.
Ensi viikolla on äitipolille aika. VIHDOINKIN! Olen odottanut sitä kuin hullu puuroa. ;) Samoin ensi viikolla on perhevalmennusta ja taas minä yksin. Pirun mies, ku on aina iltavuorossa sillon.

Paivih ja napero 28+5 (?)
 

Yhteistyössä