~*~Joulukuun tonttuset 2013 lokakuussa ~*~

Minullekin tuo mahan naksuminen on ihan vieras juttu, ei ole omalle kohdalle sattunut ainakaan vielä. :)

Tänään poksuu rv 34+0! Hui, aika on mennyt nopsaa - enää 6 viikkoa laskettuun aikaan... villi veikkaukseni on, että tää masuvauva tulee ennen laskettua aikaa. :) Veikkaisin, että joko marraskuun vikalla tai joulukuun ekalla viikolla. Äippäloma alkaa ens perjantaina, mutta saikullahan tässä ollaan jo... Mun esikoispoika on hoidossa vielä kaksi päivää ja sitten saa jäädä mun kanssa kotiin. Pieni mies 2,5 vee odottaa jo kovasti pikkuveljen saapumista. :heart:

Huomenna ois neuvolalääkäri, viimeinen lääkäri ennen synnytystä. Meillä otetaan myös se streptokokki B -näyte. Esikoisen aikana ei otettu, nyt on uusi käytäntö täällä.

Öisin ei tuu uni, nukkuminen on ihan onnetonta täällä. : / Jos menen aikaisin nukkumaan, herään puolenyön jälkeen ja valvon 2-4 h. Jos menen puolenyön aikaan nukkumaan, herään aamuyöstä ja valvon taas... pissahätä se on joka herättää ja sit en saa jostain syystä enää unta. Herään aina siihen, kun vaihdan asentoa. Nyt on esikoisen iso imetystyyny apuna asennon vaihdossa. Masuvauva on öisin kovin aktiivinen... Kuulostelen ja mietin kaikenlaista. Onneksi ei tarvi enää töissä jaksaa, muuten ois ihan tuskaa.

Jännää, koskahan täällä alkaa ekoja vauvoja putkahtelemaan. :heart: Silloin kun esikoisen odotusaikana kirjoittelin täällä palstalla, niin rv 34 alkoi syntymään vauvoja. :) Toivottavasti kaikki vauvat kuitenkin pysyis masussa vielä vähän aikaa kasvamassa ja niin kauan kuin heillä on masussa hyvä olla. :)

Jaksamista kaikille viime metreille. :heart:

Merve ja masupoju 34+0
 
Merve: Lohdullista kuulla, että muillakin yöt tuollaisia. Täällä kärsitään muiden vaivojen lisäksi voimakkaasta unettomuudesta ja hermo on tiukalla. En ole edes sairaslomalla vielä vaan töissä pitäisi jaksaa. Kirjoittaako lääkärit pelkän unettomuuden perusteella sairauslomaa?

Pieta ja Junnu 30+6
 
Syyselo tää on jännää, jos sä ootki eka joka meistä poksahtaa ;)!

Mahan paukkumisesta en oo ikinä kuullutkaan tai ite kokenu missään näis kolmes raskaudes!? Miltä se tuntuu ja missä?

Vauva nukkuu sit luultavasti vieressä ja pinniksessä, ainakin uskon edellisten lasten perusteella näin :)...Esikoinen ei ikinä suostunu nukkuu omassa sängyssä vauvana ja siirty perhepedistä omaan sänkyyn ja huoneeseen vasta reilu 3 v. Toinen tyttö suostu välillä pinnikseen mut ku yöllä imetti usein niin nukahin ja oli helpompi pitää vieressä...puoli vuotiaana rupesin opettaa enempi omaan sänkyyn, mut lopullisesti siirty siskon kans samaan huoneeseen 1 v. 9 kk....Toivon että tää poitsu suostuu olla enimmän ajan omassa sängyssä eikä söis niin usein tissiä ku tytöt söi (et sais ite nukkua)...mutta aion kuitenkin taas imettää pitkään jos ja kun onnistuu :heart:

Tänään listailin sairaala kassiin tavaraa ja pakkailin jo vauvan kotiutumisvaatteet, ihanaa :heart: Ja tutin aion taas ottaa heti mukaan ja totuttaa sitä syömään jos on niin kovat imemishalut ku edellisillä :D...ei oo ainakaan ennen haitannu imetyksen onnistumista meillä ja niin hyvä apu hiljentämiseen ja et voi kaupassa ja kylässä käydä eikä tarvii olla koko ajan tissi suussa!

MeMaMi ja poju 31+3
 
Pieta mä sain sairaslomaa lääkäriltä mm. juuri unettomuuden ja raskaan työn takia. Kerroin että oon niin väsynyt, että mietin ihan liikaa kaikkea ja alkaa olla jo huolestuttavaa... tuli kaikkia pahoja ja ikäviä asioita mieleen. :( Samalla sit lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja sielläkin oli jo muutoksia tapahtunu niin tuossa oli hyvät syyt jäädä saikulle.

Missä vauva nukkuu - Meillä kun on tää kaksio ja nukumme kaikki samassa huoneessa niin luonnollisesti vauvakin nukkuu täällä meidän kanssa. :) Oon laittanut tuollasen korisängyn ihan meidän sängyn viereen ja ajattelin, että yritän nukuttaa vauvaa siinä jos suinkin onnistuu... siitä in helppo nostaa yöllä viereen kun imettää. Pohdin vain, että mitä sit ku oon niin väsynyt että nukahdan ja vauva jää siihen viereen. Esikoista imettäessä nukahdin aina ja sit se vauva vaan jäi siihen viereen nukkumaan. Meillä tuo esikoinen on aina ollut ns. huono nukkumaan ja ollaan nukuttu perhepedissä suurimman osan ajasta, ajoittain on poika nukkunu omassa sängyssään. Tällä hetkellä 2,5 vee nukkuu edelleen meidän sängyssä useimmiten, vaikka nukahtaakin omaan sänkyyn iltaisin.

Merve
 
Minnie: hyvä että joku muu vastasi sulle :D mä oon kotona esikoisen kanssa, ja otin varhennettuna äitiysloman eli en osaa vastata muiden päivämääristä, kun en omaanikaan muista :D

Vihdoin sain hankittua osan vauvan tavaroista! jeeeee rakastan nettikauppoja :) :heart:

Merve: mäkin oon miettinyt että yllättävän kauan ollaan pysytty kaikki kasassa, yleensä on jo pari pikkuista syntynyt näillä viikoilla ennen aikojaan per kuukausiryhmä. Hyvä että kaikilla vielä voidaan masussa hyvin :)

Meillä on pinnis meidän makkarissa. Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 10kk iässä, saatiin kaikki nukuttua paremmin :) Tämä vauva saa nukkua ainakin noin kauan meidän kanssa, ja pääsee perhepetiinkin jos tuntuu siltä että helposti onnistuu. Nyt mies taitaa jo luottaa itseensä, ettei pelkää niin paljon kierivänsä unissaan vauvan päälle.

Pieta: kyllä pitäisi saikkua saada! Unettomuudesta tulee fyysisesti ja henkisesti niin äkkiä kipeeksi, eikä ole vauvallekaan turvallista liika valvominen. Mä nukuin kanssa aika huonosti tossa vähän aikaa sitten, heräsin tunnin välein enkä saanut enää unta... yksi äiti mainosti kovasti magnesiumia univaikeuksiin ja mä aattelin että höpönlöpön, mutta kumma kyllä, nyt kun oon ottanu joka ilta magnesiumia (se auttaa myös lihaskipuihin) niin oon nukkunu paljon sikeämmin... et tiedä sit häntä johtuko siitä vai mistä :)

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 34+3
 
Mukavaa viikonalkua kaikille =)

Puutuuko teillä muilla kädet öisin? Tuntuu että herään useasti joka yö siihen kun kämmenet ja sormet on ihan puuduksissa, ärsyttävän tuntuista.
Onneksi lonkkasäryt on vähäsen helpottaneet.

syyselo ja kirppu 33+3
 
Hei ja hyvää alkanutta viikkoa!

Neuvola tänään:
-turvotus: +
-RR: 116/82
-pissa: ok
-Hb: 117, noussut onneksi!
-Sf: 30cm, keskikäyrillä
-lapsiveden määrä normaali
-raivotarjonnassa, mutta ei lähelläkään kiinnittymistä!
-liikkeet: ++
-syke aluksi liian korkea (yli 170), mutta hetken odottelun jälkeen laski n. 162:een.
-paino 82.5kg, kokonaisnousu 7.5kg

Kaikki siis ihan hienosti. Sais kyllä alkaa laskeutua jo, tosin edellinen ei laskeutunut laisinkaan ja sitä ponnistinkin sitten salissa synnytyskanavaan pari tuntia, plääh!

Nukkumisesta: Tarkoitus olisi, että perhepedissä mentäisiin ainakin muutamat ensimmäiset kuukaudet. Edellisen imettäminen oli näin tosi helppoa, ei juuri tarvinnut itse herätä... tissi suuhun vaan. Mutta kaikkihan ei mene aina samalla tavalla, eli tilanteen mukaan. Olisi kuitenkin kiva saada pinnis meidän makkariin, jos se nyt sinne jotenkin mahtuu...

Parina iltana on supistellut aika kivuliaasti n. 1-2 tuntia kerrallaan, mutta ei todellakaan sellaisia oikeasti kipeitä suppareita!
Nukkuminen on myös aika mahdotonta, heräilen pissalle tai ihan muuten vaan, enkä saa enää nukahdettua. Nenä on koko ajan aivan hemmetin tukossa, sekin vaikeuttaa nukkumista. Onko muilla samaa ongelmaa? Vinkkejä? En siis ole flunssassa.

Synnytysstressi/paniikki on jatkuvasti pahempi, ja stressi siitä, etten saa mitään aikaiseksi... siis hankintoja vauvalle!

Tömpsis: Missäs nettisivustoilla teit hankintoja??

Terveisiä ja jaksamista kaikille!

T: Alexa ja Olio 32+2
 
Heippa! Nenän tukkoisuutta on täälläkin ollut, mulla se on allergista nuhaa. Oon käyttänyt allergialääkettä, lääkäri sanoi että voi käyttää, vaikka paketissa lukee että ei saisi...

Meillä on vissiin laskeuduttu, pitänee varata neuvolalääkärille aika että tarkistavat paikat että onko kypsynyt enemmän. Viime neuvolassa siis oli ulkosuu sormelle auki. Tänään on supistellut kipeesti ja tuntuu niinku ois pallo jalkojen välissä kun kävelee. :(

Onko muut tehny isyyspakkauksia? Itse oon tilaillut netistä kaikkea meidän näköistä tavaraa vauvaa varten (tutteja ja vaatteita) ja niistä teen sen isyyspakkauksen. Vielä pitäis jotakin keksiä isää varten sinne pakettiin... Ideoita?

Judidi ja Venkula 28+6 (huomenna poksuu!!)
 
Judidi - toivotaan että olisi vielä paikat kiinni että vaavi ehtii vielä hieman kehittyä masussa.

Alexa - täällä ei ole nenän tukkoisuutta mutta nukkuminen on muuten aika mahdotonta. Muutaman tunnin pätkissä mennään, sitten aina herään kun jonnekin sattuu tai on jotenkin vaikeesti tai pitää mennä vessaan....jännä että aamulla sitä on kuitenkin ihan pirteä vaikka on herännyt triljoona kertaa yön aikana.

Itsellä tänään viimeinen työpäivä. Ihan hassua että huomen aamulla ei tarvi mennä töihin. En kyllä olisi enää jaksanutkaan, sen verran tuo istuminen turvottaa ja ahdistaa.

Tsemppiä pimeyteen, Maikkis
 
Alexa: mulla on öisin ja aamuisin pää täynnä räkää, ja saan niistää koko ajan. Ei mitään flunssaa kuitenkaan, rasittavaa nimenomaan öisin niistellä jatkuvasti. Tein nettikauppavertailuja ensin koko päivän, ensin piti löytää kaupat josta saa kaikki samasta paikasta ja sitten verrata hinnat. Kaksi kauppaa selvisi loppuvertailuun: Lastentarvike Baby Style Oy. ja Leluja, lastenvaatteita ja pelej olivat ainoat mistä löytyi kaikki ja lopulta päädyin tilaamaan lekmeristä, koska siellä sai maksaa laskulla - siellä oli vielä tänään joku 20euron alennus minkä kanssa se oli sitten se halvin vaihtoehto :)

judidi: mä oon tehnyt isyyspakkausta :) esikoisen aikaankin tein, silloin sinne tuli kaikkea ihan turhaa mitä sitten jäi käyttämättä, sen takia nyt laitan sinne vain oikeasti meille käyttöön tulevia juttuja :) Miehen rentoutumista varten uudet rumpukapulat, vauvalle hieno "miehen tyylinen" haalari, jalanjälkitaulu ja jotain muutakin kait. Oon tilannu sen haalarin jo ikuisuus sitten, missäköhän se viipyy... hmm.

hitsi kun selkä on tulessa!!! ja reidet!!! AUUUUUU!

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Täälä on ilmaantunu riesaksi liitoskivut! Tuntuu ku jalkopäässä olis keilapallo ja vihloo penteleesti. Ei ole muissa raskauksissa vaivannu, ei kovin kivoja :/
Neuvolassa käyty perjantaina, painoa tullu yht. 9kg, hemoglobiini oli noussu 105 -->113. sf mitta oli 29 (tasasesti yläkäyrää mennään) Viikkoja oli neuvolakäynnillä 30+4
Nyt sitte viikkoja 31+1 :) kyllä se aika mennee..
 
Täälläkin on tuota käsien ja jalkojen puutumista... jos yhtään istuu kauemmin samassa asennossa, niin heti jalat puutuu. Ja kädet öisin, jos on nukahtanut johonkin huonoon asentoon.

Aamuisin on nenä tukossa, saa niistää herättyään... päivällä ei ole sitten mitään.

Eilen mulla oli lääkärineuvola rv 34:

RR: 130/81
Pissa: puhdas
Turvotukset: -
Painonnousu: +233 g/vko (yhteensä tullut koko raskaudessa nyt 8,5 kg)
Sf: 31 cm (keskikäyrällä)
Sikiön syke: 140+
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++

Lääkäri otti streptokokki B -näytteen alapäästä ja teki sisätutkimuksen, kanavaa 2 cm jäljellä ja kohdunsuu pehmeä mutta kiinni. Sanoi, että tilanne ihan normaali uudelleensynnyttäjälle. Tuntui ikävältä, kun pyöräytteli sormia lantiossa, että mahtuuko vauva tulemaan. :| No kai se nyt mahtuu, kun esikoinenkin mahtui! :O Vauvan pää on aika alhaalla, mutta ei kiinnittynyt, heilui vielä. Vauvan painoa myös arvio käsikopelolla (??) ja arveli että jos syntyy lasketussa ajassa, niin paino ois välillä 3,5-4 kg. Seuraava neuvola ois rv 36 ja sen jälkeen saa käydä sitten viikon välein synnytykseen asti. :)

Merve ja masupoju 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Noniin... Eiköhän heti edellisen viestini jälkeen lorahtanut verta housuihin ja tuli pikanen lähtö OYS:iin. Käyrää otettiin ja joitakin näytteitä alapäästä (streptokokkia yms.). Lopuksi ultrattiin, kohdunsuun tilanne ei oo muuttunut miksikään, mutta vauva on raivotarjonnassa sekä laskeutunut, niinkuin arvelinkin. Pikkuisen painoarvio oli "jo" 1300 grammaa :) Säikähdyksellä selvittiin, verisen vuodon syyksi lääkäri epäili jotakin tulehdusta, soittavat sitten kun tulokset tulee. Hiivakuurin ainakin käski käyttää.

Judidi ja Venkula 29+0, poks!
 
Täälläkin öisin puutuu kädet. Kai se jotenkin johtuu noista suht rajoittuneista nukkumisasennoista. Päivisin sit taas sormien nivelet on kipeät. Ei tuu enää neulomisesta mitään.

Joku kysyi siitä mahan naksumisesta... Ääni kuuluu siis mulla ainakin satunnaisesti. Ei ole sidoksissa isoihin liikkeisiin tms. Ääni kuulostaa siltä, kuin joku napsauttaisi sormia (ehkä hieman kirkkaampi ääni). Mulla se ei ainakaan tunnu miltään. Outo oire :)

Nenä on kans aamuisin tukossa, vaikka flunssaa ei ookaan.

Aamulla käväsin labrassa ottamassa uudestaan maksa- ja sappiarvot sekä vein pissanäytteet, kun proteiinit on jatkuvasti +1.

Eilen käytiin Kättärillä monikkovalmennuksessa. Eipä siellä tullut oikein mitään uutta tietoa. Tai no, kaksoset syntyy keskimäärin 36+5 ja ovat painoltaan n. 2500-2800gr. Käytiin tutustumassa synnytyssaliin, mut se olikin jo ennestään tuttu paikka. Jos jotain siellä yritti kysellä, niin vastaus oli melkein kaikkeen, että tapauskohtaisesti mennään. No, näinhän se tietty on..

Tälle viikolle ei ihmeempää ohjelmaa. Ens viikolla on vasta seuraava ultra. Ehkä siellä jo sitten selviää, että syntyykö nämä sektiolla vai olisivatko kääntyneet.

Jaksamista kaikille :)!

Pohjoistuuli ja tuplat 33+4
 
Minulla myös puutuu kädet ja viime yönä jalkojakin särki. Guuggeloinnin tuloksena löytyi tämmöinen teksti terve.fi-sivustoilta: raskausvaivat, joita ei aina osaa odottaa

"Oireet: rannekanavaoireyhtymä, punaiset kämmenet

Lisääntynyt nestevirtaus kehossa raskauden viimeisellä kolmanneksella saattaa tukkeuttaa käden verisuonistoa, mikä aiheuttaa käsissä turvotusta tai pahimmassa tapauksessa jopa rannekanavaoireyhtymän. Toisinaan tästä aiheutuva viiltävä kipu, tunnottomuus ja kihelmöinti voi säteillä käsivarteen ja olkapäihin asti.

Lisääntyneen verenvirtauksen vuoksi joillakin naisilla kämmenet ja jalkapohjat saattavat myös muuttua punertaviksi 12 raskausviikon jälkeen."

Minä en enää uskalla laittaa sormusta sormeen kipujen takia, vaikken mitään turvotusta ole vielä havainnut itsellä.

En tiedä miksi, mutta mulla on tunne että meitin neiti tulee etuajassa maailmaan... mulla ei mene raskaus kuulemma 37-38 vkoa pidemmälle näiden ongelmien takia, vaan aletaan käynnistella/päädytään sektioon, mutta silti on jotenkin sellainen olo että tämä syntyy aiemmin. En kyllä tajua mistä moinen tunne tulee sitten, enkä toivo missään nimessä että kovin etuajassa tulisi.
Vauvalle on pinnasänky valmiina meidän makkarissa, pieni kämppä natisee liitoksistaan kun joka puolella on vauvatavaraa. =)
 
Nenän tukkoisuutta tosiaan on täälläkin. Eiköhän sekin liity tuohon ylimääräiseen nesteisyyteen, kaikilla limakalvoilla on vähän turhan turpeaa. Voisiko kylmä kääre (mitenkähän on aamuyöstä kylmä..) nenänselällä auttaa? Ja täälläkin uni on ollut varsin huonoa, toisaalta nyt kun kutinavaiva on helpottanut syystä tai toisesta, on kyllä unen laatukin parantunut roisisti. Välillä (harvoin) nukun jopa koko yön.

Judidi siellähän tapahtuu, enteileeköhän synnytystä jossain vaiheessa?

Merve onpas teillä tiheään neuvolat, meillä oli viimeksi 32, nyt lääkäri tulossa 36-viikolla ja sitten terveydenhoitaja 38-viikolla. Joillain kavereilla on lasten pään koko vaihdellut tosi paljon, eli ehkä se on mahdollista ettei kaikki mahtuisi ulos samaa reittiä?

Itseä mietityttää tulevassa neuvolassa tuo avautuminen, kun kohdunsuu oli auki sormelle ja vähän pehmeä jo viikolla 26, mitenköhän nyt. Supistuksiakin tuli pitkästä aikaa tänään muutama kun pääsin vähän pidemmälle kävelylle ihanan uuden tukivyön ansiosta. Mulla se ainakin tuntui helpottavan lonkkien kipuun tosi mukavasti, oli hieno olo, kun käveli pitkästä aikaa mielellään.
 
Täällä kans nenän tukkoisuutta aamuisin. Ja yöllä saa herätä siihe ku on jotaki niiiiiiiin sitkeetä räkkää kärsä täynnä että HUH! Eikä oo nuhaa ollu koko raskausaikana.


Tänään käyty neuvolassa 32+0 ja kaikki mallillaan. Kahen ja puolen viikon päästä uudelleen. Oli mukava sijaistäti ja aikaakaan ei menny ku 20 min.

Yritän tänään tehä uuden pinon tänne jos vaikka osaisin. Jos en niin joku muu saa tehä ensi kuun. :)


Paivih ja palleroinen 32+0
 
  • Tykkää
Reactions: Merve
Omanapa päivitys....puolentoista tunnin päästä koko ultra ja mua jännittää ihan vietävästi. Itsellä on sellainen olo että juniori on nyt jo valtava kun viimeksikin oltiin viikkoja selkeästi edellä. Kuukausi sitten kokoarvio oli sen 2 kg. Synnytys on oikeasti alkanut pelottamaan vaikka tähän asti en ole asiaa sen enempää mietiskellyt. Entä jos sieltä on tulossa joku 5 kilon tyyppi?

No, kohtahan tuo selviää....Maikkis 35+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt vauva alkanut liikkumaan todella paljon ja neuvolatäti oli varmaan oikeassa että pää on alas päin, koska nyt on pari päivää tuntunut liikeet ylhäällä. Vielä ei satu mihinkään. Eilen illalla lenkillä oli varmaa harjoitus suppareita. Ainakin vatsa oli kivikova, pingottunut ja tuntui kuin halkeaisi eikä pystynyt hengittämään kunnolla. Toisaalta kun pääsin kotiin oli vatsa sekaisin, joudun käymään vessassa.. ehkä se oli sitten vaan sitä.

Olen onnellinen että viikko 31+3 menossa tänään ja ollaan jo tavallaan aika turvassa lapsen selviämisen kannalla.
Tänään tehdään vaunukaupat ja sit olenkin pari päivää vapaalla ennen viikonlopun vuoroja.

Ainiin äitiyspakkaus saapui postiin tänään, sormet syyhyää että pääsen avaamaan sen!

Jippii!
 
Maikkis:) Tsemppiä ultraan ja toivotaan, ettei vauva ole "liian" iso. :) Kuitenkin nuo kokoarviot saattaa mennä aika usein pieleen... tai siis on vain suuntaa antavia. :) Muakin vähän jännittää tämän pikkuisen paino, kun rv 32 sanoi lääkäri painon olevan 2,5-2,7 kg. Neuvolalääkäri sanoi maanantaina tuon olevan mahdollista, koska vauvalla tulee keskimäärin 100 g painoa viikossa tästä eteenpäin... ja kuulemma omat syömiset vaikuttaa niin paljon tässä vaiheessa, kun vauva kerää painoa.

Paiju täällä päin neuvolakäynnit on kuukauden välein rv 30 asti ja sen jälkeen 2 viikon välein rv 36 asti ja sen jälkeen viikon välein. :) Nythän on THL antanut uuden suosituksen että neuvolakäyntejä vähennettäis. Ilmeisesti tulee vuoden alusta voimaan tuo uusi systeemi. Neuvolassa terkka sanoi mulle, että mun kohdalla menee vielä vanhan systeemin mukaan. Varmaan myös aika paikkakohtaista, tietääkseni pääkaupunkiseudulla on vähemmän neuvolakäyntejä? Itse oon täältä Pohjanmaalta...

Merve ja masupoju 34+3 (jippii, mammaloma alkaa ylihuomenna :heart:)
 
Neuvolakuulumisia: kaikki arvot yms. oli kunnossa mutta lääkärin ultratessa paljastui että tämäkin pikkuinen on perätilassa. 1,5kg oli kuitenkin painoarvio ja jollain mittarilla se lääkäri katsoi että rv 40 tämä painaisi sen 3200g niinkuin isosiskonsakin joka syntyi
rv 40+5. Siroja vauvoja mulle.. =) Ihan kiva jos tämä(kään) ei käänny ja alateitse syntyy. Niin, ja sairaslomaa kirjoitti ä-loman alkuun että työt oli sitten tässä. Ihanaa, oli kyllä motivaatiotkin hukkuneet jo ajat sitten. Mua seurataan neuvolassa hieman useammin sen edellisen toxemian takia, täytyis nyt pitää peukut pystyssä että se ei uusisi.. Vaikka mitäänhän sille ei voi, tulee jos tulee.
Mutta nyt esikoista hoitamaan, on tullut "kakkahaisu" kylään.. =D

Tiikeli ja tulokas 31+1 (tai jotain sinnepäin.. )
 
Hei taas!

Maikkis: Miten ultrassa?? Mikä oli painoarvio? (en mä mitenkään utelias ole...:ashamed: )
Ja kuten Merve sanoi, ei se aina ihan pidä paikkaansa tuo ultran antama kokoarvio! Itsellä heitti nuorimmaisen kanssa 600g, tosin kyllä toiseen suuntaan... eli ultran antama arvio oli 3900g, mutta poika painoikin sitten 4500g.

Merve: Ensiksi, ihanaa, että olet Pohjanmaalta!! Itsekin olen sieltä kotoisin, Etelä-Pohjanmaalta!
Mutta joo, aika vähän noita käyntejä on täällä Helsingissä ainakin. Mulla oli siis maanantaina neuvola ja seuraava käyti olis ollu tuo lääkärineuvola n. viikolla 36. Meidän neuvolassa ei lääkärikäynnillä edes ultrata, kun ei ole siihen perehtynyttä lääkäriä talossa.

Helena2013: Äitiyspakkausta oli kyllä aivan ihanaa avata! Jotenkin tosi pieniä ne vaatteet... mulla onkin jo kuusi vuotta edellisestä vauvasta, joten on päässyt unohtumaan vauvan pienuus (tosin omani ei aivan pienimmästä päästä ollut: 4500g ja 54cm :LOL: Ei sitten mahtuneet 50cm:n vaatteet päälle!

Itse ostin eilen kirppikseltä sellaisen villamyssyn. Ensin ajattelin jättää sen ostamatta, kun oli niin pieni, mutta mutta.... tajusin, että en suurempaa kuulaa halua ulos työntää!!

Huomenna on aika Kättärille, kokoarvio tuon radin takia ja varmaankin saan nyt sitten sen insuliinin, voi kökkö! Olis kyllä saanut mennä tämä viimeinen raskaus ilman tuota vaivaa!!

Jaksamisia kaikille!

T: Alexa ja Olio 32+4
 

Yhteistyössä