~*~Joulukuun tonttuset 2013 syyskuussa ~*~

Raskausarvista Aikaisemmista lapsista ei ole tullut kuin napakorun kohdalta lähtevä pieni viiru. Nyt eilen huomasin, että tämä viiru on vähän levinnyt ja kasvanut :O Masua rasvailin poikien aikana ja samaa olen jatkanut nytkin.

Sf-mitta rv22+5 oli 24,5. Iso masu ollut poikein aikanakin - ja yli 4kg tyyppejä sieltä poksahteli :D

Helena2013 Kyllä on neuvolantäteissä eroja. Mulla on ollut hb 108, 112 , 115 ja nyt vasta kun oli sijainen se oli 108 ja tämä sijainen antoi kehotuksen ruveta rautaa syömään. En pidä yhtään tuosta vakkarineuvolantätistä, kun ei se puutu mihinkään asioihin... :( Voi kun olisi ollut sama Marjo kun kuopuksen aikaan, silloin neuvolakäynneillä naurettiin ja itkettiin. Ikävä kyllä he muuttivat pois.

VAPAAPÄIVÄ ja 8 työpäivän putki takana! Nyt olen kolme viimeistä yötä nukkunut tosi huonosti :( Selkä kipeä, mutta varmasti tekee 8h seisominen per päivä hallaa. On ollut kyllä toisaalta ihana olla töissä, päivät ovat menneet nopeasti ja ihana ollut nähdä työkavereita :)

Nyt laittamaan poikia kouluun..

Judie + sintti 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Noni, neuvolalääkärissä käyty. Muuten kaikki oli OK, mutta sokerit olikin koholla, vaikka kaks-kolme viikkoa sitten rasituskokeessa arvot oli kunnossa. Nyt sitten paastoarvoa mittauttamaan labraan lähipäivinä... ääh. Toivottavasti ois kunnossa :|

Painoo on nyt sitten tullu yhteensä 5kg, lääkärin mukaan oikein hyvä. Et ehkä just sen raskausarpien määrän :) Tai sitten on sellaset geenit :saint: Nyt on kyllä viimeisen parin viikon aikana tuntunu et mä k a s v a n ! Ja vähän alkaa painaa jo keuhkoja ja sisäelimiä silleen, et on vähän sellanen pallero olo :rolleyes:

Sf-mitta oli 26. Ja viikkoja 27+1. Komea kumpu tuossa nenän alla onkin!

Syke oli pikkusella 120-125. Tyyppi otti coolisti :heart:

Nyt pitäis alkaa laittaa ne kelan "paprut" eteenpäin (tai siis täyttää verkossa). Tietääks joku, kun siellä kysytään tulonhankkimiskuluja, voinko merkkaa siihen työhuonevähennyksen, kun se on verotuksessa otettu huomioon? Pitänee soittaa Kelaan, siellä vaan saa jonottaa aina niin tuskastuttavan pitkään...

Voikaa hyvin!
 
Eipä haittaa vaikka tunkeilee, jos tietää jostain enempi. :)

Raskausarvista oli tuolla puhe ja aikaisemmassa kirjoituksessa en muistanu mainita. Mulla on arpia teinivuosien rajusta lihomisesta vatsassa, nyt ne ovat jatkuneet pidemmälle. Mutta onneksi ne on vain vatsassa, navan ympärillä. Ei ole selässä, pakaroissa, reisissä, missään muualla kuin vaan masussa. :)

Paivih ja palleroinen 24+1
 
Kiitos Talventähti :wave:

Oli kiva ku kävit!

Ehdin soittaa jo Kelallekin, ja tosiaan, ne on vähennyksiä, myös työmatkavähennykset, eli vähennetään palkkatuloista. Onpas outoo :O Kun mulla on noussu tulot vähän reilu 20% vuodesta 2011, niin nuoko voi heikentää mun mahdollisuutta saada avustusta nykyisten tulojen mukaan? Tosi reiluu :whistle:

Kiukustuva Kuppi :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Talventähti
Kuppi, juu noi matkakulut todellakin vähentää sitä rahaa ja siis käytännössä viimeisen puolenvuoden tulojen on pitänyt nousta yli 20 %, että niitä voidaan käyttää. Ne on sielä tosi tarkkoja siitä.

Mulla on kans yhtä laskemista ja sählinkiä noitten kanssa, että miten saisin parhaan äippärahan, vaikka loppujen lopuksi aika pieneksi ne jokatapauksessa jää. Laskin sillä Kelan laskurilla, että jos mun tulot parhaalla mahdollisella tavalla menee läpi, niin noin 1350 euroa saisin äippärahaa kuussa ja sithän se laskis tosta vielä parilla sadalla. Mutta opiskelija kun olen, niin tottunut elämään pelkällä opintotuellakin :).

Ja mähän tein muuten silleen, että en laittanut mulle työmatkakuluja viimeiselle puolellevuodelle ja Kelan täti sano, että se on ok, jos en sitten laita niitä verotukseenkaan. En siis olisi laittanutkaan, koska tuskin olis ees omavastuu ylittynyt.

Äippäpaketti saapu tänään postiin, mutta se painaa 8 kg niin enhän mä sitä saa haettua :mad:.

Muutenkin täällä on aikalailla kaikki vauvalle hommattuna, vaatteitakin varmaan 1-vuotiaaks asti (saatu hirveesti lahjoituksia). Kaikki ollaan muutenkin hommattu/saatu käytettynä paitsi tutti ja tuttipullo on uusia ;). Ja myös lipasto mihin vauvan vaatteet tulee, ostettiin myös uutena. Hoitopöytä on mun miehen vanha ja sen isä on sen aikoinaan tehnyt. Nyt siihen laitetaan vaan uudet pinnat. Ainoa vaan, että laskeskeltiin noita hintoja mitä noihin suteihin, maaleihin yms on mennyt niin samalla hinnalla ois saanu jo uuden hoitopöydän, mutta onpahan ainakin uniikki :LOL:.

Eipä tänne kai muuta, vauva on erittäin eloisa tapaus ja pitää kivasti jo yölläkin hereillä potkuillaan :stick:. Cherry ja joulutonttu 26+2 (tai jotain sinne päin).
 
Kuppi, ihan oikein olet ymmärtänyt. Minullahan tilanne oli se, että hain äitiyspäivärahaa viimeisten 6 kk tulojen mukaan kun olin tämän kesän töissä. Aluksi luulin, että saisin ihan kohtuullisesti parempaa päivärahaa noiden tulojen mukaan kuin sen minimirahan. Sitten myöhemmin huomasinkin, että koska minulla on verotuksessa vähennettäviä työmatkakuluja niin paljon (työmatka oli lähes 70 km/suunta), tulen saamaan vain sen minimin. Kyllä ottaa päähän! Soitin sitten Kelaan, että en aio sitä palkkalomaketta alkaa toimittelemaan turhan takia kun lopputulema on kuitenkin sama.

Tuli tänään käytyä sokerirasituksessa, ensin tuli toosi huono olo mutta onneksi se meni pian ohi. Luulin kyllä ihan pyörtyväni sinne penkille. Toivottavasti arvoissa ei ole mitään ongelmia.

Tuntuu, että masun kasvu on pysähtynyt kokonaan! Toivottavasti ei kuitenkaan, se on nimittäin vieläkin sen verran pieni, ettei sitä kaikki ole vielä edes huomanneet. Jotenkin se maastoutuu niin hyvin vaikka onkin kasvanut. Tässä vaiheessa haluaisi vaan sellaisen pallomahan, vaikka jossain kohtaa se voi kyllä alkaa jo ärsyttää ja olla tiellä. Nyt tuntuu ihan kuin ei raskaana olisikaan. No, eipä ainakaan ole tullut raskausarpia. :)

Tunafishu & Mimmi 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Täällä on puhe raskausarvista näköjään! Mä pelkään niitä! En halua että mulle tulee niitä, masu on sf-mitan yläkäyränkin yläpuolella ja pelkään että loppu raskaudesta tulee ;s jaiks.. Rasvailen kyllä mutta parilla kaverilla on arvet ja ei oo mitkään rasvat sillo raskaus aikana auttanut.. ;s
Mun kenelläkään sukulaisella ei oo raskausarpia niin aattelin että ehkä ne ei sitten tuu mullekaan :D oon kuullu jostain että nekin olis jotenkin jossain määrin periytyvää?? o_O

Huomenna on ultra ja menen sinne oman mummuni kanssa.. mitähän siitä tulee kun on sellainen tättähäärä ja höpöttäjä :D

Neyski +poitsu 25+5 :kiss:
 
Pieta: onko sulla paino noussut paljon? Kysyn vaan ton takia kun sanoit että sullakin on ylipainoa ennestään. Kyylääkö ne sun painoa jotenkin ahdistavan tarkasti? Mulla ei vielä ole paino noussut lähtöpainoon, viimeksi oli noussut kai n. 300g muutamassa viikossa.

SI-vyö: mä sitä kaipailin silloin esikoista odottaessa ja nyt en edes lähde kyselemään koska sen joutuisi ostamaan jostain - meillä ei fysioterapeutti niitä lainaa tai vuokraa :(

Raskausarpia: esikoisesta tuli pari pientä söpöä kylkiin, nyt on maha revennyt ihan mahottoman kamalaksi! Paksuja punaisia koko maha täynnä :( Eli ei tainnut olla kiinni ihotyypistä meikäläisellä :(

joo... ei sillä äippärahalla paljon juhlita kun minimin saa... :( niin se valtio kannustaa lasten saantiin :headwall: Oi että yli tonnin kun sais, oisin NIIIN kuningas :D :D :D

Nyt mulla on ollut antibioottivoidekuuri siihen strepto B:hen. Kauhee kutina ja kirvely vaivaa :( Varmaan saan sit hiivankin heti perään, ei kivaa :( Toistaiseksi ei ole ainakaan supistukset hävinneet, eli tuskin johtuivat sittenkään siitä. Menen uuteen labrakokeeseen loppuraskaudesta, varmaan se pöpö sieltä löytyy taas. No testataan.

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 27+0
 
tömpsis: painoa on nyt tullut reilu 5 kiloa. Paljon enemmän kuin viime raskaudessa näihin aikoihin, mutta silloin kärsinkin ihanasta pahoinvoinnista. Neuvolassa eivät oo painosta valittaneet ja äitipolillakin sanoivat, että ihan ok on. Mutta tiedän kyllä, että ei kärsis enää painoa juuri tulla. Mutta minkäs teet, kun on nälkä?! Syön nyt paljon terveellisemmin kuin ennen raskautta. Onko sulla paljon painoa tullut? Ja oletko ihan varma, että ne jotenkin erityisesti sitä kyyläävät? Mulla ainakin on huono omatunto painon noususta, niin herkästi tuntuu kaikki kyyläykseltä.
 
Täälä on 4,5kg tullu painoa, tuntuu että nyt vielä enemmänki! Ihan hirveä makeantuska kokoajan, mehujäätelöä, salmiakkia, suklaata, leivonnaisia!!! nams!
24.9 on seukki käynti lekurineuvolassa, samalla otetaan seurantaverikokeet ja samana päivänä ennen näitä myös sokerirasitus. (se pittää käydä kun edellisessä raskaudessa pomppasin, niin joutuu automaattisesti).
Sf mitta oli täälä viikolla 22+0 tasan 22cm! yläkäyrän yläpuolella se näytti olevan, saa nähä tasaantuuko, mutta masu on kyllä iso!
23+3 tänään :)
 
Pieta: siis mun paino oli viimeksi n. 500g vähemmän kuin raskauden alkaessa, eli olen laihtunut tasaiseen tahtiin. En saa siitä mitään huolestuneita kommentteja, vaan kehuja... :( :( Tuntuu tosi pahalta, että normaalipainoisten kuuluu "lihoa" raskauden aikana - se on vauvalle tarpeellista!!! - mutta mun ei. :( Esikoinen oli kamalan laiha syntyessään, eikä pystynyt pitämään lämpöä tai sokereita kunnolla, enkä kyllä haluaisi että tämäkin vauva on "liian laiha" mun syömättömyyden takia... :( Ei sitä mun painoa mitenkään kyylätä, kun ei ole kerta noussut mutta olen saanut esim äippäpolilla siitä aika inhottavia kommentteja kuulla. Neuvolassa onneksi ei ole sanottu mitään ilkeetä, mutta ei kyllä kannustettu syömäänkään... : / Ei sulla sitten varmaan olekaan paljoa ylipainoa ennestään jos sanovat että ok on :) Älä tunne huonoa omatuntoa siitä! Jos syöt terveellisesti niin vauvalle tai imetystä varten se kaikki paino menee ja on vain hyvästä! :heart:

Jeccika: meillä joutui jo alkuraskaudesta rasitukseen kun viimeraskaudessa oli RD :( Mä oon syöny vähän suklaata ja joskus jotain leivonnaisia, ja niistä tulee ihan hillittömän paha morkkis... :( Pelkään että sokerit nousee liikaa, vaikka ne ei ole koskaan nousseet yli rajojen esim. suklaapatukan jälkeen... :(

Olikohan mun sf-mitta viimeksi 24... se pompsahti tosi paljon, mut lekuri sanoi, että taitaa olla vähän "isompi mittaaja" :D

ja viikkoja nyt 27+0
Voikaa hyvin! :)
 
Heipsis kaikille, vähän kuulumisia täältä suunnasta.
Olen ollut jo parisen päivää kipeänä, flunssassa, ja vaikkei kuumetta olekaan niin olo on järkyttävän huono. Mitään ei jaksa tehdä, nenä on tukossa ja yskittää kauheesti. Onneksi pikkuinen kuitenki mylläilee samaan tapaan kuin ennenkin, ellei jopa enemmän. Mut inhottavaa sairastaa raskaana ollessa kun tuntuu et se tauti on tuplasti pahempi vaikka onkin "vaan" tavallinen flunssa. Tai en tiiä miten muut asian kokee, mut näin minusta tuntuu. :|
Raskausarvista sen verran että olen kanssa kuullut niiden tulemisen olevan jossain määrin perinnöllistä. Äidilläni ei niitä ole, enkä minäkään saanut yhtä ainutta esikoista odottaessa. Tosin kyllä rasvasin ahkerasti semmoisella kookos-rasvalla jossa oikein luki että se auttaa ettei raskausarpia muodostu.. Huuhaata varmaan, mut ei niitä kyllä tullu. =) Nyt kun on sektio-arpi tuossa alavatsalla niin on taas jännitystä ilmassa, siinähän mulla jo on heikko kohta ihossani. Mut toivon kyllä että se pysyisi ainoana arpenani..!
Vitsit miten ihana lukea kuinka joillakin on niin valmista vauvan tuloa ajatellen.. Me täällä vuokrakämpässä lusmuillaan niin ei jaksa mitään laittaa kun muutto on kohta edessä. Ollaan ostettu oma asunto ja muutetaan toivon mukaan lokakuun aikana tai lopussa. En malttais odottaa, kodinlaittovimma olis kova mut ei yhtään viitsi tähän asuntoon sitä tuhlata. Ja sit pelottaa ettei jaksa mitään siel lokakuussa. Äääh. Mutta ainakin saadaan oma koti, kai se on sitten sen odottamisen väärti. =)
Kela-jutut on aina jotenki niin vaikeita. Mun seuraava neuvola on Kela-neuvola ja sitten on samat paperihommelit edessä kuin teillä muillakin. Mun työt ei nyt onneksi oo pahemmin muuttuneet, joten ei varmaan tartte niistä ressiä ottaa. Mutta katsotaan, Kelan kanssa saa vissiin ressin aikaan jokatapauksessa.. Hih!!
Mutta nyt lähden työterveyteen sairaslomaa hakemaan, ei tästä olemisesta nyt tule oikein mitään..
Hyviä vointeja teille muille!

Tiikeli ja tulokas 23+3
 
Heissan,

selvisin kuin selvisinkin sokerirasituksesta yllättävän hienosti - olo huononi vasta loppuajasta sellaiseksi nälkä-heikotukseksi, mut sitpä oli enää vartti jäljellä ja mies tuli pitämään kädestä :D Ja mikä parasta, arvot oli ihan ok kun soittelin neuvolaan :)

Maikkis:kohan se oli, joka hoitopöytäasioita mietiskeli ylä- ja alakerran välillä. Meillä on myös 2 kerrosta, molemmissa suht tilavat vessat (yläkerrassa varsinainen kylppäri), alakerrasta kuitenkin löytyi paremmin tilaa hoitopöydälle joten hankittiin sinne sellainen kokoontaittuva taso, jossa tuli myös amme mukana. Yläkerrassa hoitohommat suoritetaan pinnasängyn/tarvittaessa pesukoneen päälle nostettavalla tasolla, joka kyllä on vielä hankintalistalla. Alakerran ammekokonaisuutta kuskataan sitten välillä yläkertaan, jos päädytään kylvettämään vauva yläkerrassa :)

Me haettiin eilen äitiyspakkaus :heart: Ja eihän noista kouluhommista nyt enää tänään mitään tuu kun pitää alkaa pyykkikonetta pyörittämään ja noita pieniä vaatteita laittelemaan. Mä olen ainakin äkkiseltään ihan tyytyväinen pakkauksen sisältöön, toki hajakokojahan siellä on mutta hyvää täydennystä itse ostettuihin vaatteisiin ja haalarit+makuupussi oli oikein tervetulleita. Ainoa mitä olen ihmetellyt on sen peitteen, siis täkin, koko. Eihän mistään saa siihen sopivankokoisia pussilakanoita?! Ikeassakin esim. kaikki on vähän suurempia. Onko kukaan muu huomannut?

Mä rohkenin eilen palata kuntosalille :eek: Tosiaan keväällä joskus viimeksi käynyt ja sittemmin pahoinvoinnin vuoksi jäi, ja olon paranemisen jälkeen en ole jotenkin uskaltanut hirveesti liikkua, mitä nyt kotona venytellyt ym. Vähän kyllä hirvitti, mutta tein pääasiassa yläkroppaa iiihan kevyesti ja oloa kuunnellen, ja ei ollut ongelmia. Jotkut liitos- ja iskiaskivut mulla lonkissa vaivaa öisin/aamuisin ja massua kivistää välillä päivisin niin että käveleminenkin tuntuu tosi ikävältä, mut kuulunee asiaan ja toivotaan, että liikkuminen ei ainakaan pahentaisi asiaa.

Di-mang 24+6 - huomenna POKS!
 
Di-mang mä tein niin noiden pussilakanoiden kanssa et ostin Ikean settejä ja pienensin niistä sitten täkkiin sopivaksi. Mut jos valmiita haluaa, niin Finlaysonin vauvojen pussilakanat on sopivia ( täkki 80x120, pussilakana 85x125). Onhan ne kalliimpia, mut joskus niitä saa esim. Prismasta, Cittarista tai Anttilasta alesta. Samaten Finlaysonin omasta verkkokaupasta. Siellä oli aikoinaan joku tarjouskin, jos liittyi kanta-asiakkaaksi ( tyyliin 20% alennusta tms.)

Pohjoistuuli & tuplat 26+0 (poks)
 
  • Tykkää
Reactions: Di-mang
Tännään saatu todistus että ollaan virallisesti raskaana :) Mietin vaan tässä, riittääkö jos tulostan kelalle palkkanauhat viimeisen puolen vuoden ajalta? Kun olen ollut samalla työnantajala viimeisen kaksi vuotta ja nyt syyskuun viimeinen päivä loppuu sopimus
Eikä näillä näkymin jatku enää ennen äipplomaa tuolla. Minulla on siis kuukausipalkka. Vai mitä minun on tehtävä? Tietenkin voin ensi viikolla käydä kuluttamassa aikaani kelalla, mutta jos te ihanat mammat voisitte vähän valaista minua niin tiedän maanantaina soittaa palkanlaskijalle.


Paivih 24+2
 
Heissan :)

Siitä on tosi kauan aikaa, kun olen kirjoitellut. Jotenkin arki vie voimat. Lukenut kyllä olen, silloin tällöin.

Täällä supistaa välillä, hiukka närästää ja tuskaisia liitoskipuja. Muuten vointi on raskauden osalta ok. Tuo selässä oleva välilevyynpullistuma sen sijaan on heittäytynyt hankalaksi ja kiusaa koko aika. Lääkkeet yritän pitää minimissä mutta jos en ota niin kävelykyky menee. Esikoinen 2,5v on hoidettava kuitenkin.

Äitiysavustuksen otin rahana ja se maksettiin eilen tilille. Äitiysraha päätökset tulivat myös. Saan saman rahan kuin esikoisesta, kun ei ehdi täyttää 3-vuotta. Loistava juttu. Teen perhepäivähoitajan työtä, joten palkka olisi pudonnut töihin palatessa kuten myös äippäraha seuraavasta, jos olisin töihin ehtinyt tässä välissä. Jotain positiivista siis :)

Me käytiin 4D ultrassa ja oli ihana kokemus. Saatiin varmuus, että kaikki todellakin on hyvin. Lääkkeiden käytöstä huolimatta :) Hämmästyttävää miten tarkkaa kuvaa voikaan nykytekniikalla nähdä.Vauva painoi melkein 900g ja oli 34sm pitkä :) Meillä siis odotetaan esikoiselle pikkusiskoa :heart: Esikoinen on aivan onnessaan, kun koko aika puhunut että meille tulee tyttö ja on sitten itse vähän jarruteltu ja muistutettu että voi olla poika. Rakenneultrassa saatiin varovainen tyttölupaus mutta nyt se sitten varmistui :) Salaa kyllä tyttöä toivoinkin vaikka tokikin poikakin olisi ollut tervetullut.

Jännittää miten esikoinen tulee ottamaan vauvan. Olen myös huolissani jaksamisestani tämän kokoaika heikkenevän selän ja uhmakkaan esikoisen + vauvan kanssa. Eniten pelottaa, kun esikoisen olisi tarkoitus antaa vaunut vauvalle ja ruveta kävelemään. 2v9kk ikäerolla en ajatellut tuplia ostaa. Esikoinen kun on hyvin tempperamenttinen ja heittäytyy pitkin katuja, karkailee nytkin ja itse kun en saa yhtään juosta, nostaa tai kantaa. Onneksi talvella on pulkka!

Täällä kovasti mietityttää, että hankkiako vauvalle kantoliina vai manduca reppu? Esikoisen kohdalla oli joku perus rintareppu mikä oli selälle huono ja vauva roikkui siinä ihmeellisesti eli sellaista ei kiitos. Manducasta olen kuullut paljon positiivista mutta kantoliinalla saisi kuitenkin kai moniin eri asentoihin vauvan. Osaako joku sanoa, että löystyvätkö nuo käytössä eli onko ihan sama ostaako uuden vai käytetyn? Huono kuntoisen selän kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että kantamisasento on oikea selälle ja siksi tämä on asia mihin aion satsata.

Paljon täällä on kyllä hankittu kirppareilta ja alennuksista. Hyviä löytöjä tekee, kun jaksaa kiertää :) Esikoiselle ostin aikanaan melkein kaiken uutena, no oli rahaakin enemmän silloin. Nyt jotenkin tajunnut että turhaa pistää yhteen bodyyn rahaa tuhottomasti, kun se käyttöikä on kuitenkin niin kovin lyhyt. Turvakaukalo ja tuo kanto systeemi puuttuu + jotain pientä.

Meinaamme vuokrata vaavisängyn ensimmäisiksi kuukausiksi. Onko jollain kokemusta?

Painoa on täällä tullut jo yli 10kg :ashamed: saman verran mitä esikoisesta koko raskausaikana. Minulla aloitettiin hermokipu lääkitys juuri raskauden alussa ja se kuulema voi nostaa painoa myöskin. En ole syönyt mitenkään erikoisesti ja makeaakin vain pari kertaa vikossa (silloinkin tyyliin pari palaa suklaata). Liikkuminen on kylläkin heikkoa, kun kipu ei anna periksi.

Minulle tullaan tämän selän takia tekemään suunniteltu sektio. Se pelottaa hirveästi. Etenkin se, kun leikkaus tapahtuu vasta viikolla 39 maissa. Jos lähteekin sitten syntymään ja joudutaankin tekemään hätäsektio jne.

Aika on oikeasti mennyt tosi vauhdilla, enää 3kk jäljellä. Hui!

Marrr ja pikku tyttö 25+5
 
heips!
Tänää oli siis ultra ja kaikki hyvin! :)
Kuolleeseen ei enää kierrä veri, eikä ole kasvanut sitten viime ultran! onneks! Painoa pikkuisella on melkein 900g, iso mies jo! Hoitaja siinä sanoikin että taidatte tietää sukupuolen ja että jossei poika ole niin tuutte häneltä pyytämää kaikki rahat sitten takasin, että sitten on ollut 13vuoden turha koulutus! :D kyllä semmoset vehkeet pikkunaperolla ettei voi erehtyä :D

Ostimpa tänään (mummuni osti minulle) ensimmäisen äitiyspaidan HMltä ja imetysliivit! :) ja sellasen bodyn poitsulle mis lukee ''2013 here i am!'' :D aivan huippu! siinä on mukana myös pipo :) :heart:

Mulla on tullut painoa tähän mennessä noin 7-8kg.. jaiks! :D

Neyski +poitsu 25+6 :kiss: HUOMENNA POKSUU!
 
Hienoja uutisia Neyski!

Itsellä on ollut tämän viikon kaikkien aikojen flunssa. Vieläkin yskittää rajusti että nivusissa tuntuu. Olin kyllä jostain lukevinani ,että raskaana infektiot voivat kestää kauemmin, mutta tauti oli kyllä muutenkin rajumpi kuin yleensä. Mutta taitaa nyt onneksi olla voiton puolella.

Ensi viikolla alkaa perhevalmennus. En ole siitä kauheasti kehuja kuullut. Lisäksi vielä neuvola ja sokerirasitus. Sokerirasitus piti olla jo tällä viikolla, mutta flunssan takia siirrettiin.

Vauvan huone odottaa maalaamista, mutta lipasto on ostettu. Päälle tulee sitten hoitotaso. Vaatteitakin olen vähän tilannut h&m ja ellokselta. Kokojen kanssa olen vähän pähkäillyt, kun ei tiedä minkäkokoisena vauva syntyy. 56 ja 60 kokoa olen ostellut eniten, pienempää kokoa on hajakappaleita. Ammekin on hankittu, mutta turvakaukalo ja vaunut on varmaan seuraavana listalla.

Kävin metsässä kävelyllä huomasin, että muija ei ole enää niin notkea kuin ennen. Ojan ylitys ei enää ollut oikein sulavaa. Varmaan tuo etupainoisuus alkaa vaikuttaa...

Hanne70 24 +3
 
Tänään on ollut oikein touhurikas päivä. Innostuin pesemään ikkunat ja voi äiti miten se otti kunnon päälle. Aivan kun oisin maratoonin käyny hilipasemassa. :D Muutenkin vähän siivoilin ja pesin taas vauvanvaatetta. Kohta alkaa loppua sekin urakka, mutta sitten tulee oma ihana äitiyspakkaus. :heart: Isäntä on koko päivän viettänyt koiran kanssa autoremontissa, niin olen saanut rauhassa touhuta kotihommia. Ei kyllä isäntä ole vieläkään tullut kotia, joten varmaan piakkoin soiteltava perään. =)

Huomenna olisi edessä leipomisurakka, töihin ihanille työkavereille tehtävä pätkiskakku.Saa nähä mitä muuta sitä innostuu leipomaan. :whistle:
Maanantaina se koittaa; viimeinen työpäivä näillä näkymin ennen äippälomaa. Yhyy. :'( No, kerkeepä laittaa vauvaa varten kunnolla kodin muutenkin valmiiksi :)


Tänään täyttelin Kelalle hakemukset. Jospa ne meni oikeinkin... Pitää vain maanantaina soittaa palkanlaskijalle, että ilmoittaa niitä palkka-asioita sitten Kelalle.


Paivih ja pelleroinen 24+3
 
Hei marrr en löytänyt tietojasi ollenkaan etusivulta, kadonneet matkalla? kerrotko uudelleen, niin lisään sinut listalle :)

Täältä pikaisesti vain omaa napaa, poju potkii minkä ehtii, ja venyttelee niin, että tuntuu jo mahan vastakkaisilla puolilla yhtäaikaa muljahduksia, ihanaa :heart:

Kovasti odotan ensi viikon lääkärineuvolaa, että miltä paikat tuntuu, välillä on niin paljon supistuksia, etteihän olis liian innokas tulemaan tämä kaveri maailmaan...

helena85 ja tirppapoju 27+3 :)
 
Painonnoususta on paljon ollut keskustelua ja monet jo 5 kilonsa takia ovat aivan paniikissa! :D viimeksi neuvolassa oli painoa tullut 8 kiloa lisää ja tämä siis noin kuukausi sitten jo, nyt varmasti muutama kilo tullut taas eli joku 10 olis ehkä kasassa. Mutta päältäpäin ei kukaan usko että noinkin monta kiloa on jo kertynyt! Enkä itsekään huomaa niitä missään, reidet ja perse hieman pyöristyneet vaan. Masukin pysynyt pienenä ja sievänä vielä :p eli ei kyllä itseä yhtään huoleta vaikka se vaaka näyttäis mitä vaan jos en mitään sotanorsua muistuta todellakaan. Eivätkä neuvolassakaan ole kommentoineet painonnousuani mitenkään, lähtöpaino siis 53 ja viimeksi oli 61.

Suvi & Saltarina 26+3
 
Täällä kanssa painoa tullut jo 7 kg. Vähän tullut pyöreyttä kasvoihin ja takamukseen sekä reisiin, mutta pääasiassa näyttää lisääntynyt paino menevän tuohon vatsalle - täällä on siis jo yllättävän iso ja pyöreä vauvamasu =) Takaa ei edes näe, että olen raskaana, mutta edessä onkin sitten melkoinen pallomasu =D En siis miekään ole huolissani painonnoususta. Jos tulee jossain kohtaa sanomista, niin pohditaan sitten uudestaan. Ja toisaalta, syöminen on kuitenkin pysynyt melko terveellisenä, mihin olen oikein tyytyväinen (vaikka nyt on muutaman viikon ajan ollutkin aivan kyltymätön makeanhimo...).

Poju potkii ja pyörii täälläkin ihan mahottoman paljon =) Etenkin tällasina päivinä, kun ehtii olla enemmän aloillaan, niin saa kyllä nauttia pojun liikkeistä niin paljon kuin haluaa.

Vähän alkaa huolettaa tuo töissä pysyminen äitiysloman alkuun asti, kun meinaa olla kävely jo nyt vaikeaa. Hmh. Ja elokuun alussa siis alotin uudessa työpaikassa. Voihan pirulainen. Mutta katsotaan, jospa tää ei tästä pahentuisi? Miten teillä muilla on töiden tekeminen sujunut?

Ja Kelalta ootellaan edelleen päätöksiä kaikesta mahollisesta, pöh. Noo, kaipa ne sieltä jossain vaiheessa. Onhan tässä vielä ihan reilusti aikaa.

Huh, olipa taas omanapaista selitystä! Miten muilla on syksy sujunut?


Lisconen & pikkujannu 25+3
 
Heips.
Neuvolassa käyty, tämänhetkinen painonnousu yht 8,5 kg :D No, jospa se imetys ne karsisi tälläkin kertaa. Hb oli 128, sf mitta 23 cm ja vauvan sykkeet n.150. RR 121/71. Kaikki siltä osin siis hyvin.

Illalla aika päivystykseen näistä supistuksista kun ei nlalääkärille ollut.
Mukavaa viikon alkua kaikille !

syyselo ja kirppu 26+3
 

Yhteistyössä