~*~Joulukuun tonttuset 2013 syyskuussa ~*~

Jep, syyskuu taas pian vaihtuu seuraavaan, vielä näyttäis siltä, että voisin tuon lokakuun pinon vielä päivittää, ellei ole muita halukkaita? Mutta sit marraskuuta en taida enään jaksaa/ehtiä...toivottavasti teistä joku olisi siihen valmis reippaana ryhtymään :)

Meillä taitaa melkein hankinnat olla vauvalle valmiina, esikoinen kun niin pieni, etten mitään ehtinyt välissä hävittää...Ykköskoon vaippoja ja tutteja pitäis hommata, tuplarattaita oon miettiny, mutten oo vielä mitään päättäny suuntaan tai toiseen, pitkähihaisia haalareita hommasin, nyt niit on ainaki kymmenen, (liikaako? :) ) kun esikko oli kesähellevauva, niin oli paljon vain vaippasilleen unosilla, nyt koitin siis varautua pakkasiin...öö sit turvakaukalon se vastasyntyneelle tarkoitettu pienennysosa on hukkunu johonki, en tajua mihin oon voinu senki tunkea, mutta pitää koittaa ettiä se...Lasten sänky on löydetty käytettynä edullisesti, hiottu ja maalattu ja valmis käyttöön, eli pinnasänkykin nyt sit vapautuu pikkuiselle, iiks, ajatella, että kaikki tosiaan alkaa olla jo pian valmista :) Hankintoihin ei siis kauheesti oo mennyt tälläkään kertaa, viimeksikin ostin kaiken melkein käytettynä ja osan tavaroista sain ihan ilmaseksi kavereilta ja sukulaisilta, kierrätys kunniaan ;)

Vauva touhuaa mahassa melkoisen reippaasti, nyt alkaa ilmeisesti tila vähän käymään ahtaammaksi, kun poju venyttelee jo niin makian näköisesti, että näyttää ku koko maha halkeis kahtia, ja sit tulee sellasia yhtäkkisiä laukka-askeleita ja luinki, että näihin aikoihin alkaa sikiön kävely- ja ryömimisheijasteet, vai mitkä ne oli, niin toimia, kun jalkapohja osuu kohdunseinään, ja nää liikkeet tuntuu just tuolta, että voi kuvitella toisen siellä koittavan melkein juosta :D Muilla tällaisia tuntemuksia?

Sairaalakassi ja sen sisältö ollut mielessä jo muutamia päiviä, vaikka aikaistahan se ehkä vielä on, mutta musta on kiva ajatella, että mitä enemmän laitan valmiiksi, sen lähempänä vauvan syntymä oikeesti on, siis eihän siihen oo enää ku reilu 2kuukautta!

Vaivoja ei nyt kauheesti oo, mitä nyt väsyttää välillä aivan tuhottomasti, mutta välillä taas oon tosi pirteä. Hemoglobiinihan mulla oli viimeks 99, ja siitä sain vähän noottia, mut nyt oon sitä rautaa vetäny, ni saa nähä mitä näyttää ens neuvolakerralla, joka on jo siis ylihuomenna. Meidän neuvolatätsyt on kyllä kaikki ollu mukavia tähän mennessä ja outoa lukea noista erikoisista kommenteista, mitä joillekkin on sanottu, siis todellakin kannattaa mennä oman olon mukaan, en nyt muista, kelle oli sanottu jotain aivan muuta :/

Jaa olihan mulla muutakin asiaa, mutta hajamielisyys vaivaa täällä suunnalla aina raskauden aikana, joten koitetaanpa taas ens kerralla muistaa paremmin...

helena85 ja poju (HUOMENNA ISO POKS) 29+6 :kiss:
 
Pikainen päivitys:

Meillä oli eilen se synnärikäynti ja hieman asiat taas lutkahtivat eteenpäin. Viimeisen seurantajakson sokerit olivat nyt sitten jostain mystisestä syystä ok, joten kätilö ei nyt oikein tiennyt että mitä tehdä. Maanantaina ultraan niin katsotaan pikkuisen koko ja päätetään siten jatkosta. Olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Kuukausi sitten oltiin jo viikkoa edellä joten jos kasvu on samanlaisena jatkunut tuon "korkeat sokerit" ajanjakson niin sitten voipi olla että olla viikkoja edellä huomattavastikin....no maanantaina sen sitten näkee. Jänskää!

Maikkis 30+1
ps. 3/4 osaa jo takanapäin!
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Vaivoista...

Kuinka te nukutte yön? Minulla on ollut jo aiemminkin,mutta etenkin tämän viikon aikana kipuja yöllä. Vaihdan asentoa usein...kyljelläni nukkuessa herähdän, kun vatsaan sattuu etenkin sivuille ja välillä selällään nukkuessa selkään. Kipu loppuu, kun nousen ja kävelen vähän aikaa...Pelkään jo yöunia!

30 poks
 
Mulla on ainakin unirytmi taas ihan sekaisin. Ja siihen itse nukahtamiseen menee kyllä aikaa. Mitään kipuja ei ole, mutta jotenki tukala olo ja sellaista ähräämistä se on ennenkuin Nukkumatti kalauttaa tajun kankaalle :) Mies siinä vieressä tietenkin nukkuu hyvin, ja herää korkeintaan yhden kerran vessaan....:p
Kovasti tyttö alkanut liikkumaan ja välillä tekee ihan kipeää, kun heiluu ja runnoo tuolla yksiössään :)

Ja tänään poksahti rv 27, jee :D
 
Nukkuminen onnistuu kyl vielä melkoisen hyvin, tietenkin pissalla pitäa käydä 3-4 kertaa yössä :p mutta parempi mun selälle on ollu nukkuminen ku esimerkiksi istuminen.. Tunnin ku istun niin johan on selkä jo kipeenä. :/
Kyljellään kaikki nukkuvat varmaankin jo? Selällään nukkumista ei kai oikein suositella ku maha painaa jotain suurta valtimoa.. Montako tyynyä tarvitte nukkumiseen? :D täällä yks jalkojen välissä ja yks masua tukemassa ja tietenkin sit muutama pään alla :p joku kaveri sano et laitti viel yhen selän taakse ettei vahingossa käänny nukkumaan selälleen..

Poks tänään Suvi & Saltarina 29!
 
Yöllä selviän 1-2 kertaa vessakäynnillä. Mutta tosiaan unen saanti on just tuollaista ähräämistä ja ukko vieressä kuorsaa. Tekis mieli potkasta seki aina sängystä alas. :D aina kun pitää asentoa vaihtaa, niin sekin on ähräämistä ja maha on tosiaan hellä. Sitte pikkumies alkaa kans riehua mahassa ja argh!!


Ja kaikki vaatteet.... AHISTAA!

Paivih ja palleroinen 27+1
 
mulla on pitkä "vartalotyyny", se on jalkojen ja käsien välissä. herään yöllä vähintään 2 kertaa vessaan, sen lisäksi sata kertaa kääntämään kylkeä kun alempi käsi ja olkapää alkavat särkeä :( Sen lisäksi esikoinen herättää, herään kun mies lähtee töihin, kun koirat metelöivät jne.... ja sitten en välttämättä saa unta pariin tuntiin :( :( :( ei oo kivaa! :( Joskus on vaikea nukahtaa kun on niin levottomat jalat :(

Ultrassa kaikki hyvin! Painoarvio nyt 1,6kg :) (meidän silmään vauvan jalkojen välissä oli jotain "ylimääräistä" :O mutta ei nyt sitten kyselty lekurilta mitään mielipidettä kun rakenneultrassa kuitenkin tyttölupaus saatiin... hui jännää :D onhan se voinut olla vaikka napanuorakin, ei me olla mitään asiantuntijoita...)

Maikkis: kiva juttu! :) mäkin sain luvan mittailla vähän harvemmin :) kunhan arvot pysyy hyvinä niin ei tartte niitä lähetelläkään kuin kerran kuukaudessa jeeee! :) Kiva nähdä minkä painoarvion sä saat sitten maanantaina :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 30+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa mennään 1-2 vessakäynnillä. Mä kyllä nukun pelkästään selällään tyynyt jalkojen alla. Heti kun menen kyljelleni vatsaan sattuu, juniori alkaa huitomaan hulluna ja on vaikeasti. Vain selällään on hyvä olla....Luin jostain itsekin tuon että selällään ei saisi nukkua mutta oon ajatellut että oma olotila sen sitten kertoisi jos se ei mulle sopisi. Kylkiasennot ovat vaan ihan mahdottomia....pitääkin kysästä tuota huomisaamun neuvolassa :)

Maikkis
 
Mulle kerrottu, että selällään saa nukkua, jos hyvälle tuntuu, itellä kyllä jo ahdistaa hetken päästä, ja usein heräänki yöllä kun oon selällään, mutta en mä muuta ku vaihdan kylkiasentoon ja jatkan unia :) Nyt ei oo tarvinnu pissallekkaan nousta kun vauveli ehkä noussut ylemmäs niin ei niin kovin alhaalle paina, usein kyllä herään yössä ja esikoinenki haetaan vielä viereen jossain vaiheessa aamuyötä kun ei rauhoitu uudelleen omaan sänkyynsä, joten jos se on oikein levottomalla unella, niin sit on vaikeuksia itekki nukkua, kun tulee sitä jalkaa ja kättä ja halia ja kutitusta jne, mut jos poju jatkaa rauhassa unia niin kyllä mäkin onneks nukahdan uudelleen melko helpolla. Onneksi, sillä jos tässä on pian samanlaiset 8kk unettomia tissittelyöitä edessä ja tunnin välein heräilyjä jne niin unta kyllä tarviis varastoon edes jonkun verran ;) Mulla menee yöt yhdellä muhkealla tyynyllä pään alla, ellei poju vie senki sit aamuyöstä niin pelkällä peitolla sit mennään aamuun asti :D

Ai nii, huomenna taas neuvola, viimeks oli alle 3 viikkoa sitten, missä vaiheessa siellä pitikään käydä joka toinen viikko? ei kait vielä kuitenkaa...

helena85 ja poju jo 30+0 hihii...
 
Iltaa!

Kiirusta pitänyt kun olen pääosin iltavuorossa ja välivuorossa ollut, niin olen vain ehtinyt tekstit lukaisemaan, mutten syventymään itse kirjoittelemaan kuulumisia.

Kukahan se kysyi siitä äitiyspäiväraha hakemuksesta, että koskas olen sen jättänyt kun ei ole vieläkään päätöstä tullut. Jätin sen silloin heti kun sain paperit neuvolasta. Joten tuntuu jo ikuisuudelta tuo aika. Eiköhän se päätös sieltä pian tule... Ajattelin työnantajalle kertoa sitten vasta kuinka tulen takaisin töihin kun päätös tulee ja näen päivämäärät paperilla. No, eilen sitten kelan laskurilla laskin ja annoin tiedot sen mukaan. 29.9.2014 olisi sitten viimeinen vanhempainvapaa päivä, ellen toisin päätä sitten ensi kesänä. Kuinka te muut olette ajatelleet olla töistä poissa?

Nukkumisesta myös ~ Nauratti nuo kommentit, kun mies nukkuu tyytyväisenä vieressä ja itse kääntyilet ja puhiset vieressä. Tuttua touhua :D Vaihtelevasti nukutaan täälläkin. Kylkiasento vain alkaa jossakin vaiheessa yötä sattumaan tuohon tisujen alle, että joskus olen luovuttanut ja kääntynyt myös selälle nukkumaan. Olen fyllännyt tyynyjä pääni ja selkäni alle että en aivan makuulta olisi. Luin myös tuosta selällä nukkumisesta, mutta olen myös ajatellut, että kyllä oma kroppa ilmoittaa kun näin ei saa olla. Sitten jos itse saa nukuttua hyvin, niin joko mies ravaa yöllä vessassa että siihen herää tai lapset herättää tai koira... No, nukutaan varmaan taas sitten hyvin kun tämä pikkuinen on sen verran vanha, että nukkuu heräämättä yöt :)

Yksi päivä ihmettelin, että mikä se sydämensyke jyskyttää alavattalla. En saanut selvyyttä, kunnes luin vauvan hikasta. Pikkuinen se siellä taisi hikotella :D Kyllä on paljon voimistunut vauva, kun välillä pönkää niin lujaa, että mahaan sattuu.

Nyt nukkumaan, huomenna aamuvuoroon ja sitten lähdetään koko perhe kahdeksi yöksi kylpylään :) IHANAA! Tarkoitus olisi samalla käydä ikeassa hakemassa vauvalle pinnasänky jos saadaan se vain mahtumaan autoon...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Judie + sintti huomenna POX rv28
 
Heippa,

Täällä kanssa kaikki hyvin, tänään mulla oli lääkärineuvola, joka meni tosi pikasesti, ei ihmeempiä juttuja siellä, maha kasvaa kuulemma komeasti. :)
Onnekas oon ollut myös, että mulla ei ole juuri mitään vaivoja, joskus jotain pientä selkäsärkyä tai närästystä, mutta eipä juuri mitään muuta. Nukkuminenkin onnistuu kaikissa asennoissa hyvin ja kauhean jaksavainen olo on ollut, tosin päiväunia otan aina kun pystyn. =)
Monella on ostettuna kaikki tavarat jo valmiina, meillä on vasta vaunut ja sänky + joitain vaatteita, joita olen saanut tutuilta/kevereilta....Jotenkin on tuntunut niin kaukaiselta vielä se synnytys, että en ole alkanut mitään muuta hankkia, mutta eiköhän nyt lokakuussa jo jotain vois alkaa katsoa.... =)

Kaikille hyviä vointeja!

Haje + poikanen rv. 28
 
Tulin juuri päivystyksestä, yöllä alkoi alaselkä/kylki kipuilla ja kovaa...isolla hädälläkin käytätti kahdesti ja silloin varmaan supisteli. Aamulla soittelin päivystykseen,jotka ohjasivat synnärille ja sieltä taas takaisin päivystykseen,koska kuullosti selkäperäiseltä kivulta...

Nuori mies lääkäri totesi äsken samaa...mutta ei tehnyt sisätutkimusta tai muuta. Luultavasti aikaisemmin mainitsemani yölliset kivut ovat supistuksia olleet. Saikkua 5 päivää, josta kaksi menee muutenkin vapaalle viikonlopulle,kun en tajunnut sanoa...arhg!! Kylki/selkä kipeä edelleen...mutta istua ja seisoa voin..pitkälleen ei ole asiaa ja en uskallakkaan...lääkäri epäili,että loppuaika mennään näin..tämmösillä unilla...
 
Minnie82 - kuulostaapas kurjalta. Toivotaan että olisi kuitenkin ohi menevää kun joulukuuhun on vielä aikaa...

Kysäsin tänään meidän neuvolasta siitä selällään makuusta ja meillä sanottiin että ei suositella että nukkuu ihan selällään vaan että pitäisi tukea esim.tyynyillä itsensä enemmän "puoli-istuvaan" asentoon. No, ensi yönä meidän taloudessa kokeillaan tätä. Viime yönä yritin sitä kyljellään nukkumista ja eipä sitten ole kamalasti nukuttu....

Maikkis
ps. tänään taas aamusokerit korkeella...Mä en tajua!!!!
 
Maikkis muistathan syödä riittävän runsaan iltapalan, jossa riittävästi hitaasti vapautuvia hiilareita? Saattaa olla että sokerit on aamuyöllä olleet liian alhaiset ja elimistö korjaa sitä nostamalla veren sokeripitoisuutta, verensokeri nousee.

Siis mikähän puutostila mulla on, koko viikon kun oon pyykkiä pessyt on tehnyt mieli kauhoa pyykkipulveria suuhun, se vaan tuoksuu niiin hyvältä ja voin kuvitella kuinka se sulaa suussa :p
syyselo ja kirppu 29+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Onko kellään muulla ollut maksa/sappiarvot koholla? Minä olin yön synnärillä seurannassa, kun alkoi tulla sappikivikohtauksia monta peräkkäin. Maksa-arvot ovat jo aika korkealla ja sain kokeiluun lääkettä. Siellä muut mammat lipuivat isojen masujen kanssa synnyttämään ja minä hiippailin pienen masuni kanssa nolona siellä :D Paino on laskenut, kun ruoka ei ole pysynyt sisällä. Onneksi tyttö voi hyvin ja vielä ainakin koko vastaa viikkoja :heart: Olin ihan onnessa kun pääsin kotia, vaikka koska vain voi tulla uusi reissu sairaalaan. Lääkäri meinaili että synnytys aikanaan käynnistetään noiden maksa-arvojen yms ongelmien takia. Mutta vielä toivotaan, että sinne on pitkä aika!
 
Tsemppiä DiipaDaapa maksa-arvojen kanssa!:hug: Onko niille oikein mitään tehtävissä? Jospa pysyis edes ne kipukohtaukset kurissa sulla nyt ja hyvä, että vauvalla oli kaikki ok.

Nukkumisesta ollut puhetta täällä: mulla nukahtaminen haastavaa ja öisin pitää usein herätä vessaan ym. Lisäksi uutena kiusana tullut öinen käsienpuutuminen ja särkeminen. Kerrassaan tympeä vaiva sekin. Aiemmin valittamani sisäreisikivut ovat toistaiseksi hävinneet onneksi.

tömpsis: Onko sulla hyviä vinkkejä hiivatulehduksiin? Mulla käytössä maitohappobakteeri suun kautta ja Canesten lähes viikottain eikä meinaa millään saada vaivaa kuriin.

Äippäpolilla käyty ja siellä Junnu oli viikkoja vastaavan kokoinen ja kaikki muutenkin ok. Vielä ei siis ainakaan koholla olevat aamupaastot ole vaikuttaneet vauvan kokoon. Oon vaan melko varma, että nyt alkaa vauva ottaa mittaa kunnolla.

Miten te muuten koette sen, että laskettu aika on loppuvuodesta? Mulla se on siis 30.12 ja yleensä ihmisten reaktio siihen on pahoittelu, kun on niin loppuvuodesta. Onko se siis ihan kamalaa olla syntynyt vuoden viimeisenä kuukautena? Mulla ei ole omaa kokemusta asiasta, kun olen kevättalvesta itse syntynyt.

Pieta ja Junnu 26+5
 
Pieta, mullakaan ei omakohtaista kokemusta ole tuosta loppuvuodesta syntymäpäivien vietosta, toukokuussa itse syntyny, mutta saattaahan se harmittaa just vaikka täysi-ikäisyyden kynnyksellä, jos kaverit yksi toisensa jälkeen pääsee esim. baariin (jos sellaista harrastaa), ja itse et pääse. Mutta minusta on vallan outoa, että semmoista asiaa pahoitellaan tms, sehän nyt on maailman yhdentekevin asia, milloin olet syntynyt, kun olisit vain terve ja kaikki menee hyvin raskaudessa/synnytyksessä yleensäkkin...
 
Pieta: voi kun olisikin :( mä oon kokeillu kaikkea: alkkarit on ollu jo pitkään vain puuvillaisia, otan ilmakylpyjä joka päivä, en pese alapäätä saippualla, käytän ceridalia, mieheltä on hoidettu hiiva varmuuden vuoksi monta kertaa, oon kokeillu hiivatonta ruokavaliota jne jne jne ja mikään ei auta! :( mulla tulee tosin "vain" kuukauden välein, tosin nyt näyttää siltä että taas on tulossa vaikka viime kuurista on vain muutama viikko - se emätintulehdusantibiootti teki todella pahaa jeeee. ootko kokeillu emättimeen laitettavia maitohappobakteereita? joskus ne auttaa tosi hyvin :) onko sulla vain raskauden aikana ollu koko ajan? mulla alkoi tää kierre esikoisen syntymästä eli nyt on ollu n. 2 vuotta koko ajan :(

vähän mä oon harmitellu tota loppuvuonna syntymistä, itsekin olen syntynyt keväällä. monet loppuvuonna syntyneet on surkutellu sitä että kaikki kaverit täyttää ennen itteä esim. 18 tai että on aina luokan nuorin. mutta ei kai sillä oikeasti ole mitään merkitystä, kouluaikana ehkä vähän :)

syyselo: heheh :D mun äiti aina kyselee että tekeekö mieli syödä laastia seinästä tms :D noi tollaset puutetilat tais olla yleisiä ennen monivitamiini-aikoja, mikäköhän puute sulla olis? saippuan, hajusteen, myrkyn? :D

käytiin pikaisesti ilta-ajelulla ja kaupassa ja supisti niin kovin että piti puuskuttaa ja nojailla autoon :eek: hui. nyt tuntui ylävatsalla ja ihan reisissäkin, ei hyvä.

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 30+2
 
tömpsis: On mulla ollut aiemminkin satunnaisesti hiivatulehduksia, mutta tässä raskaudessa ne on olleet lähes jokaviikkoinen riesa.:stick: Alkuraskaudessa kokeilin niitä maitohappokapseleita emättimeen, mutta ei auttanut. Pitäis varmaan uudestaan taas kokeilla niitäkin. Sulla on kyllä ollut turhan kauan jo tämä vaiva, jos edellisestä raskaudesta jo jäänyt kiusaksi. Tsemppiä kovasti, toivotaan että synnytys viimeistään vie tämän vaivan meiltä!
 
Itse olen syntynyt lokakuun lopulla joten melko loppuvuodesta.. Eikä se nyt niin kamalaa ollut, monet muutkin luokalla olivat loppuvuodesta syntyneitä :p erikoisin asia mitä en itse ollut ajatellut ollenkaan tähän liittyen eli lasten fyysinen kehitys. Miehet tätä ovat enemmän kommentoineet joten veikkaisin sen näkyvän enemmänkin poikien keskuudessa. Koulun liikuntatunneilla pärjäävät kuulemma ne alkuvuodesta syntyneet paljon paremmin kuin loppuvuodesta syntyneet. Jotkut jopa väittäneet, että huippu-urheilijat ovat suurimmalta osin alkuvuodesta syntyneitä, tiedä häntä. Onhan siinä lähes vuosi eroa kehityksessä, jos joku on syntynyt tammikuussa ja toinen taas joulukuussa. Saattaa pienempi jäädä painimisessa toiseksi..

Suvi & Saltarina 29+3
 
Pieta: on mulla yksi lääke tähän maksa-arvoihin, lähinnä jos alkaa kutista enemmän. yllättävän vähillä kutinoilla on vielä menty, vaikka arvot ovatkin jo melkoisen korkealla. Naamaan on myös ilmestynyt punaisia pisteitä, ikäänkuin katkenneita verisuonia. (silmien alle, näyttää kuin ois neulatyyny osunut :$) Lääkäri sanoi niidenkin johtuvan maksa-arvoista. Tässä nyt sitten aktiivisesti seurataan verikokeilla näitä arvoja.
Oudoista mielihaluista: mulla tekisi mieli jyrsiä tuollaista suolasaippuaa, mikä meille on ostettu. :D
 
Tervehdys!

Nukkumisestasen verran, et on öitä ettei tarvi käydä vessassa ollenkaan tai sit riittää kerta. Muutaman kerran oon herännyt siihen, et oon maannut osittain vatsalla ja on tuntunut pahalta. Mulla on toi kokovartalotyyny kaverina ja pääsääntöisesti nukun vasemmalla kyljellä (kuulemma parempi nukkua vasemmalla kuin oikealla?)

Esikoisen aikaan mulle tuli jonkin sortin rannekanavaoireyhtymä(käsi/kädet puutui yön aikana, eikä välttämättä palautunut päivän aikana.. :| ) Sain sellaiset yöksi laitettavat lastat.. Toivon, ettei täs raskaudes moisesta tarvis kärsiä. Tympeintä oli et se ei loppunut synnytykseen vaan tais kestää kk tai pari senkin jälkeen.

Oon muuten pistänyt insuliinia viikon verran iltaisin. Aamuarvot on silti välillä mitä sattuu, joten annosta tässä joutuu nostelemaan : / Insuliinistä huolimatta kyllä täs joutuu katsomaan mitä suuhunsa laittaa, mut vauvan parhaaksihan tän teen ja pysyypähän itellä paino kurissa.

Katrin&AinoEino 28+1 :heart:
 
Pieta: onko sulla labrassa todettu hiiva? ootko kokeillu tota Ceridalia, että jos limakalvot on kuivana tai rikki ja se auttais? Monesti mulla kutisee ja kirvelee ihan sen takia, ja öljyllä läträämällä saan pidettyä oireita poissa, tai hillittyä. Neuvolassakin sanovat aina että ei välttis ole hiivaa vaan vain raskauden aiheuttamaa limakalvokipua, joka lähtee ceridalilla, mut kyllä mulla on niin selkeästi sit kk välein hiiva - joka lähtee vain canestenilla, että tiedän mitä tuo on. Labrassa ei näkynyt mulla hiivaa, se otettiin sellaseen aikaan sitten ettei ollut, ihan outoa :O

katrin: mullakin meni ranne ja sormet ihan morjens viime raskaudessa. onneks vielä ei oo alkanut. ja sitten kun kanniskelin esikoista niin oikean käden ranne oli täysin rikki :( olikohan mullakin joku tuki siinä...

Suvi: onhan se totta että loppuvuodesta syntyneet on pienempiä, vuoden ikäero on aika iso pienien lapsien kohdalla. Mutta onneksi liikuntataidot riippuu täysin kiinnostuksesta ja motivaatiosta, voi tietty pienemmillä olla vaikeampaa mutta ihan henkilökohtasta se on että miten pärjää. :) Siitä en olis huolissani yhtään, mun mies on syntyny joulukuussa ja on aina ollut todella hyvä kaikessa urheilussa :) ja huippu-urheilijoita on varmasti ihan kaikista vuodenajoista, onneks aikuisia ei lajitella enää iän mukaan silleen kuin koulussa :)

sokeriarvoista: eilinen vuorokausikäyrä oli aika mielenkiintoinen, mun korkein arvo taisi olla 5.2 eli en yhdenkään aterian jälkeen päässyt ees yli paastorajan :O Mitäköhän sitä pitäis syödä...

Onneks pahoinvointi helpottaa taas - siis se palasi yhtäkkiä! Tänään pystyin taas juomaan kahvia ja hampaidenkin harjaus onnistuu pikkasen paremmin... :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja persikka 30+3
 
Pieta itse olen syntynyt 21.12, eikä oo ikinä menoa haitannu :D! Mulla tosin äiti laittoi mut kouluun vuoden myöhemmin ku ois pitäny...koska olin niin pieni hänen mielestä (ehkä hyvä idea) Sitten mulla hyvä kaveri oli kouluaikoina kans syntyny joulukuussa ja tullu ihan "oikeaan" aikaan kouluun...eikä meillä mitään eroja tainnu osaamisessa olla =)! Mullekin yks ihminen on sanonu että harmi ku loppuvuodesta, mutta muuten tullu enempi sitä että "ihanaa, saat parhaan joululahjan", ku ite enempi "murehtinu" sitä että joutuu olla jouluaaton ehkä sairaalas erossa muusta perheestä...Mutta eihän sitä tiiä jos menee sen 2 viikkoo yli lasketun niin tuleekin alkuvuoden vauva :D!
 
tömpsis Juu en ite ookaan yhtään huolissani, tommosia kommentteja vaan jotkut heittelee :D ja ihan tuntemattomat viel, asiakkaat tai muut! Huvittavaa :) ja usein ne kommentoijat on kyllä ollu vanhempia miehiä eli varmaan joskus 50-luvulla koulussa meininki ollu hieman erilaista kuin nykyään :p
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis

Yhteistyössä