~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~



Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Odottajia yhteensä: 94
Poikaoloja: 9
Tyttöoloja: 3
Kaksosia: 2

23.11.2013
Kurina / 20v. / 1.lapsi / TYKS poikaolo

26.11.2013
VanamoBr / 33v. / 3. lapsi / JS tyttöolo

29.11.2013
jen_ni / 26v. / 3.lapsi / TYKS poikaolo

1.12.2013
Eea / 26v. / 4. ja 5.lapsi / PKKS kaksoset
Leonella / 29v. / 1.lapsi / KOKS

2.12.2013
Taskussa / 28v. / 1.lapsi / JS

3.12.2013
kozella / 30v. / 2.lapsi / NKL?
Minnie85 / ? / 3.lapsi / TYKS

4.12.2013
Na-dene / 27v. / 1.lapsi / SAS tai TYKS poikaolo
Mamimamimami / 30v. / 3.lapsi / JS
Mandeila /?/?/?
reikai / 28v. / 1.lapsi / ?
Maikkis:) / ? / 1.lapsi / ?
Nicola73 / 40v. / 2.lapsi (3.raskaus) / NKL poikaolo
Missy1985 / 27v. / 3.lapsi / NKL
Kuppi / 35v. / 1.lapsi / KOS

5.12.2013
Hyy2 / 26v. / 2.lapsi / TAYS
Stormy / 26v. / 1.lapsi / OYS
thera / 27v. / 1.lapsi / PHKS
Ti / 27v. / 2.lapsi / K-PKS
tömpsis / 34v. / 2.lapsi / LS
helena85 / 28v. / 2.lapsi / OYS

6.12.2013
mileon / ? / ? / ? tyttöolo
Myokine / 25v. / 1.lapsi / KOS
KuutioTasku / ? / 7.lapsi / OYS

7.12.2013
SaaraW / 33v. / 2. (3.) lapsi / TYKS
Mj. / 21v. / 1.lapsi / PHKS
Saru. / 24v. / 1.lapsi / LS

8.12.2013
Jeremias äiti / 31v. / 4.lapsi / NKL
Merve / 27v. / 2.lapsi / VKS
Nuu_Nuu / 25v. / 2 lapsi / ? poikaolo
Amalia89 / 23v. / 1.lapsi / ?
hiisi -78 / 34v. / 1.lapsi / ? tyttöolo
Po / 26v. / 4.lapsi / ?

9.12.2013
Kaislanen / 27v. / 1.lapsi / PHKS
poikienäiti84 / 28v. / 3.lapsi / K-HKS

10.12.2013
Skatta / 27v. / 2.lapsi / PHKS
Niandra / 29v. / 1.lapsi / ?
ÄiteeX / 30v. / 3.lapsi / TAYS
Tiksander / 31 v. / 1.lapsi / TYKS (SAS?)
Cherry87 / 25v. / 1.lapsi / K-HKS

11.12.2013
Onne / 32v. / 3.lapsi / ?
Jansu1982 / 31v. / 1.lapsi / TAYS

12.12.2013
satumyy / 22v. / 1.lapsi / K-SKS
Kootikko / 25v. / 1.lapsi / OYS
Equus / 27v. / 1.lapsi / ?

13.12.2013
emunainen / 30v. / 3.lapsi / NKL
syyselo / 29v. / 3.lapsi / TAYS
riikula' / 29v / 1.lapsi / KYS
Pohjoistuuli / ? / 2. ja 3.lapsi / KOS kaksoset

14.12.2013
Aina_ / 22v. / 2.lapsi / TYKS
-jensku / 27v. / 2.lapsi / KOS
Neyski / 20v / 1.lapsi / TAYS

15.12.2013
Annifrid / ? / 1.lapsi / KOS

16.12.2012
Kuume84 / 29v. / 3.lapsi / ?
Minsa / 28v. / 1. lapsi / KOS

17.12.2013
Rubia / 28v. / 3.lapsi / KOS

18.12.2013
Tafgu / 26v. / 3.lapsi /
Eltzu84 / ? / 2.lapsi / KYS
Raisa. / 35v. / 2.lapsi / KOS

19.12.2013
Lisconen / 27v. / 1.lapsi / EKKS
Martta Hanski / 27v. / 1.lapsi / SeKS

20.12.2013
Anazu / 30v. / 2.lapsi / TYKS

21.12.2013
Vivie / 30 v. / 2.lapsi / ?
Chariot / 22v. / 2.lapsi / JS
Milla+ 2011 / 23v. / 2.lapsi / TYKS
Judie / 28v. / 3.lapsi / SeKS
Alexa / 40v. / 4.lapsi / KOS
Di-mang / 26v. / 1. lapsi / K-SKS
Katrin79 /33v. / 2.lapsi / SeKS

22.12.2013
Nomppeli /?/ 2.lapsi /?
NuNutin / 26v. / 3.lapsi / HYS

23.12.2013

24.12.2013
miranenn / 23 v / 1.lapsi / EKKS
Lakritsa / 22v / 2.lapsi / PS
Kapsukka / ? / 1.lapsi/ JS
Haje / 28v. / 1.lapsi / ?

25.12.2013
princesssa / 23v. / 1.lapsi /OAS poikaolo

26.12.2013
jenninenn / 29v. / 1.lapsi / KOS?
Innu / 35v. / 2.lapsi / LS
MeMaMi / 27v. / 3.lapsi / K-PKS poikaolo
DiipaDaapa / 29v. / 1.lapsi / OYS

27.12.2013
Santsukka88 / 25v. / 1.lapsi / SAS (TYKS)
Sandrastiina / 30v. / 2.lapsi / ?

28.12.2013
Linttu / 31v. / 3.lapsi / SAS (TYKS)
second_edition / ? / 2.lapsi / ?
Helena2013 / 28v. / 1.lapsi / ?

29.12.2013
Barbamama35 / 38v. / 4.lapsi / TYKS
SnowFlakes / 28v. / 2.lapsi / TAYS

30.12.2013
Jeccika / 26v. / 3.lapsi / ?
Tiikeli / 30v. / 2.lapsi / TAYS
Myyttynen / 25v. / 1.lapsi / PKKS

31.12.2013
Anette24 / 24v. / 1.lapsi / ?

5.1.2014
RiksuNa / 23v. / 2.lapsi / LKS poikaolo

14.1.2014
Judidi / 19v. / 2.lapsi / OYS tai OAS poikaolo

?? _jemasu_ / 23v. / 1.lapsi / ?


Tulossa: (täytetään vain ultrat ym. erityisjutut)

Heinäkuu
judidi NP 1.7.
jen_ni RU 15.7.
Missy1985 RU 16.7.
hiisi-78 RU 18.7.
Ti RU 19.7.
Kuppi RU 19.7.
Tiksander RU 23.7.
MeMaMi RU 25.7.
Na-dene RU 25.7.
Skatta RU 25.7.
jen_ni UÄ 26.7.
Equus RU 29.7.
Neyski RU 30.7.
Raisa. RU 31.7.
Myokine RU 31.7.
Merve RU 31.7.
Lakritsa RU 31.7.
Annifrid RU 31.7.

Elokuu
poikienäiti84 RU 1.8.
Aina_ RU 1.8.
Minsa RU 2.8.
marrr RU 5.8.
Alexa RU 5.8.
Katrin79 RU 8.8.
Helena2013 RU 13.8.
princesssa RU 15.8.
miranenn RU 16.8.
Jeccika RU 22.8.
RiksuNa RU 26.8.

Menetyksen kohdanneet:
Minel83
Taru81
Elina31v
3kerta
Tattis
Ellia
annamay
tiiti89
ben&jerry's
Kengu83
NeitiT
Kettula
sunflower86
ralliruutu
Joliana
verppu
evaparadise


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, UÄ = joku muu ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Salaiseen facebook-ryhmään haluavat:
otamme uusia jäseniä vielä kesäkuun loppuun asti, sen jälkeen ryhmä on täynnä!
laita yksityisviesti jen_nille, johon linkität fb-profiilisi. laitan sulle kaveripyynnön ja hyväksyttyäsi sen pystyn lisäämään sut ryhmään. vaihtoehtoisesti voit laittaa etu- ja sukunimesi ja kertoa profiilikuvastasi. ryhmä on salainen ja vain ryhmän jäsenet näkevät ryhmän, sen jäsenet ja julkaisut!


Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen!


Aikaisemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2251739-joulukuun-tonttuset-2013-kevat/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jen_nille uudesta ketjusta!

Varsin omanapainen päivitys luvassa:
Täällä saatiin jännitystä elämään, kun iski eilen vatsatauti/ruokamyrkytys/jokin, ja oksentamisen seurauksena vatsa alkoi kramppaamaan ja lopulta alavatsaa koski niin paljon, etten pystynyt liikkumaan juuri lainkaan. Päivystykseenhän sitä sitten lähdettiin, ja siellä 2,5 tunnin makoilun ja virtsa- ja verikokeiden jälkeen lääkäri totesi, että taisi olla vain lihakset niin kovalla äkillisellä koetuksella, että kyse on vain lihaskivusta. Tuohon siis osasyynä pari päivää jatkunut kova ummetus. Apteekista Levolacia ja Panadolia, näillä mennään.

Olo on onneksi helpottanut jo paljonkin, vaikka tämäkin päivä on vielä mennyt nukkuessa ja vatsan kanssa kärvistellessä. Toivottavasti lääkärin diagnoosi oli oikea. Taidan kuitenkin vielä maanantaina varmuuden varuiksi soitella neuvolaan omalle terveydenhoitajalle, josko vaikka voisi ultrata tai kuunnella sydänääniä oman mielenrauhani vuoksi. Kumpaakaan ei kuitenkaan tehty päivystyksessä. Vaan kaipa tämä tästä, toivotaan parasta. Vuotoa ei ole kuitenkaan ollut, eli sikäli olen hyvinkin toiveikas.

Tietoihin voisi päivittää iän ja synnytyssairaalan, eli 27v. ja EKKS. Olettaen että kaikki menee hyvin.

NT-ultra olisi luvassa 4.6.

Kettulalle ja muille haleja ja jaksamista :heart:
Lisconen & mini 9+2
 
mä en oo nyt kahteen päivään löytäny dopplerilla sykettä, vaikka oon ettiny sitä tosi kauan.. hiukan alkaa huolestuttaa :/ tiedän, et mulla on istukka etuseinässä, mut aikaisemmin oon löytänyt äänet suht nopeesti ja selvästi.. ja koko ajanhan pieni kasvaa ja pitäis olla helpompi kuulla :/ nyt sit saakin jännätä oikein kunnolla torstain np-ultraa, et löytyykö sieltä enää edes elämää... ellen nyt sitä ennen saa niitä sykkeitä kuuluviin.

edit: äsken koitin vielä uudestaan ja nyt löyty syke lähes samantien! tais pieni vaan olla niin hyvässä jemmassa aikaisemmin, ettei sen takia kuulunu. mut saakeli et ehdin jo pelästyä! ehkä mun pitäis heittää toi doppleri mäkeen ku se aiheuttaa vaan stressiä :D

jen_ni ja pähkinä 11+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Hei, miti tulla liscoselle kommentoimaan, kun vähän samassa veneessä. Vaikea viikko kaiken kaikkiaan ja sitten vielä alkoi mystinen tauti; aamuisin maha sekaisin ja iltaisin lämpöä. .toka päivä menossa..ruoka ei maistu ja voimat poissa. Kävin jo pe toisen syyn takia yksityisellä ja kaikki oli ok..nyt taas mietityttää onko kulkutautia vai saanut ruoasta pöpön..äsken tuli taas ( alkuviikosta viimeksi) rusehtavaa valkovuotoa pyyhkiessä...

Ajattelin otattaa listerian yksityisellä...


Pahoittelut kettulalle....


11+3
 
Viimeksi muokattu:
minnie82 en löytänyt sua tuolta listasta.. haluatko olla mukana vai oletko taustailija? :)

kaikki muutkin vois tarkistaa, et omat tiedot löytyy listasta ja on oikein :) jos on jotain lisättävää/korjattavaa niin laittakaa punaisella tai muuten korostaen, niin korjataan :)
 
Kiitos jen_ni uudesta pinosta! :)

Tuntuu, että täällä on keskustelu vähän hiljentynyt, taitaa aika moni olla siellä fb-ryhmässä? Toivottavasti myös täällä pysyisi keskustelu yllä. :) Itse en ole varma, haluanko kuitenkaan liittya sinne fb-ryhmään...

Joku kyseli kesäsuunnitelmista, sekä miehellä että minulla on elokuussa loma ja lähdemme kuukaudeksi miehen kotimaahan. :) Reissu vähän jännittää, koska mies on tosiaan Etelä-Euroopasta kotoisin ja siellä on elokuussa toooosi kuuma... raskausviikkoja olisi silloin n. 22-26, joten saattaa olo käydä aika tukalaksi. Olen ollut esikoisenkin odotusaikana miehen kotona käymässä, mutta silloin oli rv 8-11... :) oli vähän eri asia. Neuvolassa juttelin tästä matkasta, ja neuvolan terkka sanoi, ettei näe ongelmana muuta kuin sen kuumuuden, että pitäis muistaa juoda tarpeeksi.

Merve ja pieni 11+0 POKS! :heart:

PS. Np-ultraan 2 viikkoa ja ja reilu viikon päästä pääsen kuuntelemaan pienen sydänääniä kaverin kotidopplerilla :) :)
 
Kiitos jen_nille uudesta pinosta! :)

Keskustelu on tosiaan vähän hiljentynyt, musta tuntuu, että vähän hitaammin tapahtuu nyt asioita kuin ihan alussa. Odottelen jo kovasti, että tulisi kriittiset 12 viikkoa täyteen ja että pääsisi np-ultraan, sitten ehkä uskaltaa jo vähän hengähtää jos kaikki sujuu hyvin :) Perjantaina kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ensimmäistä kertaa :heart: ja uskalsin käydä jo vähän mammavaatteita ostamassa, kylläpä on mukavaa kun ei farkut kiristä! Tuntuu, että pahoinvointikin on jo vähän hellittänyt.

Na-denella onkin jo huomenna np-ultra, jännää kun näitä alkaa nyt tulemaan! Onnea ultraan Na-dene, tule sitten kertomaan millaista oli! :)

Täällä poksuu kans tänään, mennään Merven kanssa näköjään ihan samaa tahtia! :)

hiisi 11+0
 
Onks muilla mahaa jo? Ihan järkyttävää, olin ajatellut että vasta loppukesästä ruvettais kertomaan ihmisille kun viime raskaudessa pystyi salaamaan varmaan jonnekin 20. viikolle saakka, mutta nyt jännitän että pysyykö salassa edes np-ultraan saakka. Ihan on jotenkin jo tukala olla, viimeks näitä oloja oli joskus 25.viikolla. Varmaanhan se on turvotusta, mutta silti.

Niin tosiaan, ei sillä varmaan paljon merkitystä ole, mutta toi mulle merkitty ultra-aika on kyllä np-ultra, ei vu.

Ihania ilmoja kyllä on ollut! Tulee liikuttua ja oltua ulkona kun on jatkuvasti kaunis kesäsää. Tulispa kesästäkin hyvä...

Skatta 10+4
 
Mulla on maha jo alkanut pömpöttämään esillä ja ihan esikoista odotan. Ensin oli vaan iltaturvotusta, sitten aamuisinkin ja sitten se maha jäi..

Meillä on np-ultra vasta 29. päivä, silloin on vissiin kasassa 12+4. Hullun pitkä aika olisi ollut odottaa, jos ei olisi itse käynyt siinä varhaisultrassa. Niin ja hommannut kotiin doppleria.

Tosin niin kuin joku muukin kirjoitti, niin kyllä se dopplerikin välillä aiheuttaa huolta. Yksi päivä sain sydänäänet kuuluviin samalla sekuntilla kun se laite osui mahaan. Silloin oli ihan wuhuu-fiilis. Tänään vaikka miten yritin niin ei meinannut kuulua. Aina vain ihan hetken. Joko se voi uiskennella siellä karkuun?
 
Mulla vähän samat fiilikset, että kuka kehtaa eka kysyä, miks pömpöttää :D sen verran jo itsestä näkee! Kai se kolmas kerta on venäyttänyt paikkoja sen verran, että nopeammin näkyy! Mutta mietin että jos mulla sellainen taaksepäin kallistunut kohtu, niin auttaisko ettei niin nopeasti näy!? Ärsyttävintä on tällä hetkellä ehkä ku röyhtäyttää ja pierettää koko ajan :ashamed: ja täydet yöunetkin taitaa olla mennyttä aikaa, ku pitää vessaan ja hyvää nukkumisasentoa vaikea löytää... Tietty tää on vielä pientä ja vaivat senku lisääntyy eteenpäin mentäessä :p

MeMaMi ja pieni 10+4
 
On ihan totta, että se meidän fb-ryhmä vie huomiota tältä palstailulta. Täällä pelkään jonkun tunnistavan ja on olevinaan vaivalloisempaa puhelimella kirjoitella tänne. Näillä helteillä ei kyllä tule mieleenkään mennä koneelle istumaan ellei ole ihan pakko! Ja eipä tosiaan ole tapahtunut oikein mitään uutta raskauden suhteenkaan. Nytkään ulkona ei edes paista aurinko, mutta pakko olla pelkässä hellemekossa ettei läkähdy...

Mullakin alkaa jo nyt omat farkut ahdistaa. Outoa kun viimeksi ostin äitiysfarkut vasta puolessa välissä raskautta... Eikä oikein missään ole kivoja farkkuja oikeaa kokoa. Mulla on pieni tuumakoko, kun ei ole lantiota melkein yhtään, oikein poikakroppa :--D Mutta eiköhän jossain vielä ole jotain Mama Licious-farkkuja munkin kokoa! Niitä kivoja, mitkään bootcut-lahkeet ei ole yhtään mua varten.

Hiukan yli viikko NP-ultraan, jännittää :)

Aina_ 10+1
 
Pitääköhän munkin tulla välillä tänne.. Ja mistä sitä alottais.

LA:n saa mun kohdalla muuttaa 23.11. ja NL 24.5. Lisääppä vaikka vielä, että poikaolo. :)

Mun osalta keskustelu hiljentynyt, kun sen verran heikossa kunnossa, ettei tee mieli olla koneella, joten puhelimem varassa näpytän tälläkin hetkellä. Perjantaina tehty reissu tk:hon, jossa olin tipassa ja huomenna ois vielä toinen kerta.

Maha on täällä kaksinkertaistunut siitä lähtötilanteesta, joten kaikki paikkakuntalaiset osaa kyllä jo aavistella ja muutkin tarkat silmät omaavat. Vanhoja housuja en enää edes jaksa yrittää jalkaan - legginseillä ja lökäreillä mennään, kun niin kovin harva vaate miellyttää nykyään silmää. Tässä perjantailta 12+6 masua, jonka jo Facebookissakin vilautin: RLTENJ - Image - Aijaa.com

NP-ultra meillä oli 13.5. ja niskaturvotus oli 1.1mm. Kaikki oli muutenkin kehittynyt niinku pitää ja pieni voi hyvin. <3

2+ löytyy kyllä kirjanmerkeistä, mut jotenkin tuolla Fb:ssä on niin paljon helpompi näpyttää, kun samoista tyypeistä huolimatta porukka tuntuu paljon tutummalta, kun on oppinu tietää ihmisiä nimeltä.. Koitan nyt kuitenkin taas muistaa käydä täällä vähän tiiviimmin. :) Älkääkä ihmetelkö, jos teksti, värit tai tummennukset sekoilee, puhelimella tosiaan koitin niitäkin saada jollain tapaa oikein.. :D

Kurina ja 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoa kaikille!

Täällä myös vatsa pömpöttää jo aika huolella. Kurinan masua hieman isompi vaikka reilu viikko tullaan perässä. Nyt kasassa 11plus4. Noh, näillä tiedoilla menossa pitäisi vielä olla mukana kaksi tyyppiä joka varmaan selittää asiaa....

Meille voisi kanssa päivittää np-ultran 24.05. Odotan sitä kun kuuta nousevaa, sillä jännittää tosi paljon, että onkohan niillä molemmilla nyt oikeasti kaikki hyvin. Äitini tosin totesi osuvasti, että turhaan siitä huolit sillä se ei muuta yhtään niitä perjantain uutisia. Voi, jospa se olisikin niin helppoa että olisi vaan huolimatta...

Maikkis

Ps. Voimia Kurina, toivotaan että olotilat kohta helpottavat
 
Viimeksi muokattu:
Saru: Kyllä musta vauvamasulta jo näyttää:)

Ittellä kans jo maha kasvanut mut suurin osa on turvotusta tai läskiä:D

Tänään ollut kurja päivä:( Tai alkoi mukavasti mut sit käytiin neidin ja äidin kans kävelyllä niin alkoi särkeen mahaa hirveästi:( Oikeelle alamahaan koski aina kun liikuin. Nukuttiin neidin kans pitkät päikkärit mut ei mennyt kokonaan ohi:(
Sohvalla maatessa ei satu mut liikkuessa kyllä.. Vuotoa ei vielä ainakaan näy.. Onneks huomenna on eka neuvola.

Onks teillä muilla kokoajan nälkä? Mä voisin syödä kokoajan tai ainakin on sellanen tunne:) järkyttävä huono olo myös vaivaa päivän mittaan.. onneks raikkaan purkan syönti auttaa:)

Mä voisin myöhemmin liittyä tuonne fb:n ryhmään vielä en "uskalla" :D
 
mulla on superiso pallomaha, varsinkin iltasin :) mut en kehtaa sitä täällä esitellä kun siitä on suurinosa jotain muuta ku vauvaa... ja muilla on pikkasen kireemmät kropat :D

missä just joku sanoi että raikkaan mynthonin syöminen auttais pahoinvointiin? voi luoja, se vasta oksettaakin! purukumia en oo kokeillu, en usko että se auttais kun lisäis vaan nälkää. eli nälkä on täälläkin usein, ja huono olo melko pian jos ei mitään syö.

harmittaahan se että naamakirjassa on omat jutut ja porukat tuntee siellä toisensa sit paremmin... mut ite oon tän valinnu että tuun sinne sit kun tunnetaan paremmin. koittakaa muistaa tännekin kirjotella :)

Oonko mä missannu jotain Maikkiksen uutisia? Kaksoset tulossa ja mikä toi perjantain uutiset on? Onnea odotukseen, toivottavasti sujuu hyvin! :)

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 11+3
 
Liscosella onkin ollut kova tauti :( Mikä sulla on vointi nyt? Toivottavasti parempi...

SnowFlakesin vointeja ja oloja kyselen myös. Mikä olo nyt? Ja ne neuvolakuulumiset kiinnostaa kans. :)

tömpsis: Täällä myös vatsa on jo valtava ja juuri tuosta samasta syystä kuin sinäkin, en laita siitä kuvia tänne tai FB-ryhmään. Suurin osa kun siitä on todella muuta kuin vauvavatsaa. Mutta sen oon huomannu, että eipä sitä omaa vatsaröllykkää myöskään vedetä enää sisäänpäin... tai voi vetää, mutta se ei pienene juurikaan ;)

Saru.: Kyllä toi ihan vauvavatsalta jo näyttää :)

jen_nille kiitos uudesta pinosta. :heart: Ja mulle saa päivittää, että poikaolo. Siltä on nyt hetken tuntunut :heart:

Mulla olis tosiaan huomenna (tänään, kun vuorokausi jo vaihtu) NP-ultra. Kauheesti en oo ehtiny jännätä sitä, kun on ollu tänään niin paljon muuta ohjelmaa. FB:n puolella puhuttiinkin, että noi ultra- ja muut käytännöt vaihtelee aika paljon paikkakunnittain. Meillä (Turussa) viedään pissanäyte NP:n yhteydessä ja verikokeet otetaan ultran jälkeen. Tulokset tulee postissa. Jossain muualla taas veret käytiin antamassa jo etukäteen ja pissanäytteitä ei ollu jne.

Mutta noi muut tapahtumat, mitä tänään oli ohjelmassa... Ne sai aikaan kiukkuitkua useaan otteeseen. Olin siis työkaverin vauvakutsuilla tänään. (Ja nyt te mietitte, et mitä itkemistä siinä on.) Kutsut meni siis ihan hyvin: odottava äiti oli tyytyväinen, ruoka hyvää jne. Mutta...
Joku siinä sitten pohti ääneen, miten kiva on kun paikalla on niin eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Nuorempia tyttöjä, joilla ei ole lapsia ja sellaisia, joilla jo on. Osa on jo mummeja ja sitten odottava äiti, joka saa kohta vauvan. Johon yks työkaveri sitten tokas, että "kohta tulee lisää" (ja viittas tällä siis muhun.) No en ollut sitten ITSE ehtinyt kertoa vielä kuin puolille työkavereista, joten osa oli tosi hölmistyneitä. Sanoin kyllä, että olen ehtinyt kertoa vasta osalle, kun en ole kaikkia ehtinyt nähdä niin, että olisin voinut kertoa ja pidin nyt matalampaa profiilia, kun on kuitenkin toisen vauvakutsut ja hänen julapäivä siis. Mutta siis se mikä aiheutti kiukkua ja kotiin tultua myös sitä itkua, oli osan työkavereiden reaktiot. Tai lähinnä niiden puute: Mua ei oikeastaan edes onniteltu. Vieressä istuva mun ikäinen työkaveri onnitteli. (Meiän työyhteisössä on kyllä ongelmansa, mutta tää oli jotenkin musta törkeetä.) Tälle, kenen vauvakutsuja nyt vietettiin, lähetettiin kuitenkin raskausaikana kotiin kortti ja kukkiakin. Ja mua ei voida edes onnitella. Ja siis se itku tuli, koska tuntu siltä että toisten välinpitämätön asenne vie multa jotenkin sen ilon tästä asiasta ja tällä mun suurella uutisella ei ole mitään arvoa, kun se sivuutetaan noin.
Toki hormonit varmasti höysti totakin asiaa, mutta silti asiatonta. Joku ehdotti FB:n puolella, kun paruin heti ensiksi tätä sinne, että jos ne oli niin järkyttyneitä uutisesta, etteivät osanneet onnitella. Sekin on mahdollista, mutta pahointinpa mieleni tämän vuoksi siitä huolimatta. Että sellaiset vauvakutsut. :headwall:
 
Minnie, toivottavasti on vaaratonta. Varmistelin asiaa vielä tänä aamuna neuvolasta, ja sieltä terveydenhoitaja sanoi, että pitäisi olla vaaratonta niin kauan kun ei ole veristä vuotoa eivätkä kovat kivut tuu takasin. Ootko kysellyt asiaa mistään?

Täällä on jo parempi olo. Kivut loppuvat perjantain jälkeen eikä vuotoa ole ollut missään vaiheessa. Pahaa oloa on vielä, mutta se kai kuuluu asiaan. Työnantaja käski jäädä vielä tänään kotiin lepäämään, ettei vatsatauti leviä (siitä kai tässä nyt oli kyse, kun jatkui viikonlopun yli). Paha olo ja väsymys vie kyllä kaiken puhdin, enkä saa mitään aikaseksi, mutta pääasia toki on, että pienellä on kaikki hyvin. Onneksi mies on energinen ja jaksaa touhuta koti- ja pihahommien parissa.

Voi Na-dene, kuulostaapa ikävältä =/ Tosi kurjaa käytöstä työkavereilta (myös siltä joka meni möläyttämään asian, eiköhän se kumminkin ole jokaisen oma asia kertoa kun siltä tuntuu). Toivottavasti työkaverit ymmärtävät iloita siun puolesta, vaikka sitten vähän jälkijunassa... Miten on mennyt töissä noiden juhlien jälkeen?


Lisconen & mini 9+4
 

Yhteistyössä