Joulukuun tontut -15 *kesäkuussa*

Heippa kaikille!

En ole kirjoitellut aikoihin. Maha kasvaa ja vauvalla kaikki hyvin. Nt-ultra oli reilu pari viikkoa sitten ja äitipolille tiistaina. Mulla siis siellä seuranta ja raskauden hoito. Liikkeitä tuntuu jonkun verran. Jokunen aina päivittäin.

Täällä mietittiin tuplarattaita, jos esikoinen on alle parivuotias. Minä itse sanoisin, että hankkikaa ehdottomasti! Ainakin oma kokemus on, että helpottavat elämää huomattavasti. Itse olen kova liikkumaan enkä aja autoa, joten en kyllä pääsisi yhtään minnekään ilman rattaita. Sellainen parivuotias tai pienempi ei jaksa kyllä kauan seisomalaudalla olla, joten voivat esim. vaunulenkit jäädä aivan olemattomaksi, jos niitä hauaa. Meillä lapset nyt siis neljä- ja kolmevuotiaat sekä vuosi ja kahdeksan kuukautta.

Helmitoivo ja Neljäs, 15+1
 
Juhannuksen vietosta palattu kotiin :) Oltiin Imatralla kylpylöimässä ja hillumassa Angry Birds-puistossa. Mukavaa oli ja pojat tykkäs!

Liitoskivut mulla ainakin tuntuu tuossa häpyluun kohdalla. Mulla ei liikkuessa satu, mutta sitten kun tulee kotiin vaikka lenkiltä tai uimasta ja hetken huilaa, niin on tosi vaikea päästä enää liikkeelle. Ja sitä vihlomista voi kestää sitten monta tuntia. Välillä ne säteilee nivusiin ja sitten välillä on sellaisia puukon isku-tuntemuksia eli ihan kuin joku iskisi puukkoa tuonne jalkoväliin. Nyt ei ole onneksi vielä tuollaisia kipuja ollut, mutta tuolla ab-puistossa huomasin, että kun mönkii pitkin tunneleita ja kiipeilee lasten perässä, niin alamahaa alkoi kiristää. Kai ne vaivat sitten alkaa joka raskaudessa vähän aiemmin.

Mutta positiivista on se, että pahoinvointi alkaa olla selätetty:) Voin juoda taas kahvia ja ennen kaikkea vettä!! Uskokaa, että olen kaivannut kylmää vettä, kun en ole kahteen kuukauteen voinut sitä juoda.
 
Meillä juhannus menikin ihan kotona. Käytiin me Lintsillä, mut muuten ollaan vaan nautittu yhteisestä ajasta, kun viime aikoina se on ollut kortilla.

Lastentarvikeliikkees alkoi nyt ale, joten vaunut pitäisi käydä laittaan tilaukseen. Täällä välillä supistelee. Onneks neuvolalääkäri on parin viikon päästä, jolloin katsotaan kohdunkaulan tilanne.

Jaanel ja 16+2
 
Täällä pieni pikainen huutelu vuoden takaa....olin silloin täällä samoissa fiiliksissä ja eri nimimerkillä. Oli ihan pakko vaan tulla kurkistaan mitä tän vuoden joulukuisille kuuluu, ja täytyy myöntää että ihania jännittäviä aikoja elätte. Viime vuoden joulukuisille kävi sellainen hassu juttu, että suurin osa porukasta siirtyi Facebookiin ja alettiin pitää siellä ihan tapaamisia ja ystävystyttiin. Toivon teille kaikkea hyvää ja taitaa olla, että pieni uusi vauvakuume täällä on puskemassa. Mitään en myönnä ;) Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja Pioni77
Mnulla sekosi uudistuksen myötä koko tämä kaksplussan sivusto, joten se on verottanut hieman osallistumista tähän ketjuun. Pahoinvointi jatkuu joka toinen päivä menetelmällä, kaikille lähitutuille ja sukulaisille on nyt asiasta tiedotettu ja seuraava neuvola on 1.7.

Söin näemmä epähuomiossa jotain gluteeniviljaa vkl aikana, ja nyt särkee taas lonkkia ja sääriä niin, ettei öisin saa nukuttua. Lisäksi oikea ranne jatkaa kipuiluaan, en ole vielä löytänyt sopivaa tukea siihen yöksi, niin sekin valvottaa. Nyt odotellaan vaan että mies selviää tämän viikon töissä, ja päästään lomamoodiin kunnolla. Ensi viikolla alkaa esikoisen uimakoulukin, toivokaa lämpimiä säitä :)
 
Moi kanssa ihmiset. :)
minäkin viimein sain rekistöröityä jotta pääsee kirjoittaan. Eli kolmatta odotetaan syntyväksi 14.12. Synnytyssairaala on mikkeli tai kuopio. Savonlinnassa kun ei enään synnytetä.. mikä on minusta todella hölmöä.
Hankinnoista oli puhetta, meille täytyy lähes kaikki hommata. Mutta meinaan kyllä osan käytettynä ostaa.
Oma olo alkaa pikku hiljaa korjautua ja olo on pirteämpi. :) Masu kasvaa jo ihan hyvinkin.. ei paljon enään piilotella.
Mari ja myökky♡ 15+0
 
Mä ainakin toivon, että keskustelu ei täällä kokonaan hyydy. Olen kyllä naamakirjassa, mutta en halua siellä (edes suljetussa ryhmässä) hirveän henkilökohtaisia asioita jakaa.

Juhannusta vietettiin mökillä sukulaisten kanssa. Hyttysten syötävänä ja sateessa, mutta tosi mukavaa oli silti. Aurinko alkoi paistaa kun ajeltiin kotiin päin :D

Nyt on pari päivää tuntunut pieniä liikkeitä tuolla mahassa! Vain muutamia, mutta kuitenkin selviä hipaisuja.

Minma 14+6
 
Heippa taas pienen tauon jälkeen!

Täällä maha tuntuu kyllä jo käsiin erilaiselta, mutta näyttää vaan lihoneelta. Painoa on kyllä tullutkin lisää ja taatusti pääosin läskiä, joten vaikutelma lienee ihan oikea. :whistle:

Hankinnat Vaunut saadaan siskoltani ilmaiseksi ja mies selvittelee turvakaukalojen ihmeellistä maailmaa. Pinnis varmaan pitää hommata ja äidilläni olen teettämässä baby nestiä. Itse ajattelin kutoa vähän talvipäivien lämmikettä vauvalle ja olenkin jo hitaana kutojana aloitellut, mutta sälähankintaa mietitään sitten syssymmällä. Luultavasti mennään aika minimihankintojen periaatteella. Hommataan sitten sitä mukaa kun tarvitaan.

Liikunta Mulla jäi alkuraskaudesta liikunta käytännössä pois kokonaan, koska kaikki illat meni työpäivien jälkeen sohvalla maaten. Pahoinvoinnista en kärsinyt, mutta väsymys oli aivan jäätävää. Nyt oon ottanut reippaat 6km kävelylenkit ohjelmaan 3 kertaa viikossa. Josko sitä kohta pomppaisi myös pyörän päälle ja salitreeni olisi tarkoitus ottaa takaisin ohjelmaan. Ajattelin vanhalla ohjelmallani painaa 2x viikossa, jotta saa koko kropan treenit tehtyä ja toivottavasti pidettyä näin itsensä paremmassa kunnossa mahdollisimman pitkälle syksyyn. (y)

Juhannus meni perinteisin menoin mökillä. Aaton sää oli jopa hieno, lauantaina sitten lenkkeiltiin ja ongittiin vesisateessa. Sunnuntainakin ilma oli niin hieno, että ei ihan alkupäivästä viitsinyt lähteä kotiin ajelemaan. Ja tulipahan syötyä! Just kun olin ehtinyt iloita, että väsymyksen poistumisen myötä arkiruokailut ovat olleet aika hyvällä mallilla, niin sitte tuli ahdettua kolme päivää kaikkea roskaa napa täyteen. :D No nyt sitten tasoitellaan kevyemmillä vaihtoehdoilla.

).( Muutoin täällä elellään aika seesteistä keskiraskautta. Seulat oli normaalit ja tänään toisella neuvolavisiitillä kuunneltiin sydänääniä. Hyvin kuului voimakkaat lyönnit. Verenpaine oli allekirjoittaneella vähän koholla, mutta epäilen valkotakkikammoa. Seurailen vähän kotona tilannetta, vaikka siis neuvolassakaan arvot eivät olleet vielä liian korkealla. Nyt sitten jännäillään milloin pienen liikkeet alkavat tuntua. :)

tamariini ja hukkis 13+6
 
Ultrassa käyty luotto gynellä ja pikku kaveri hillu ja potki julmetun paljon:love: ja saatiin poika lupaus oih ihanaa tyttöjen jälkeen saahaan poika :). Itellä onki ollu koko ajan vahva poika olo :ROFLMAO:. Pikku pojulla painoa 200g ja edelleen neljä päivää isompi tyyppi masussa. Monotti istukkaa joka hyvällä paikalla ylhäällä.. Tää päivä ollaa nyt pilvissä :love::barefoot:..

Hookoo 17+0 poksuu
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Munkin tekisi mieli mennä yksityiselle vielä ennen rakenneultraa. Mutta koska ainoa syy on se, etten meinaa malttaa odottaa, että saan tietää sukupuolen, niin en kuitenkaan viitsi :) Mua tässä raskaudessa jännittää kaikkein eniten, että kumpi tuolla mahassa on. Sinänsä ihan positiivista, ettei sitä kahdessa ekassa ollutta kokovartalopaniikkia ole nyt ollut.
 
Hui pitkästä aikaa on aikaa taas täällä kirjoittaa. Mies teki kesän alun keikkatöitä toisella paikkakunnalla niin olin kahdestaan esikoisen kanssa. Ei siinä muuten ongelmia mutta kun meillä ei nukuta niin kyllähän sitä oli miehen palattua väsynyt.

Np-ultrassa käyty viikko sitten. Tänään saatiin soitto perinnöllisyysklinikalta ja jatkotutkimuksiin olisi meno. Niskapoimu oli 2,8mm ja muita arvoja en nyt muista. Tuli hieman puskasta tuo puhelu ja nyt on vähän ajatukset miehen kanssa sekaisin.

Laskettuaika siirtyy 25.12 kun olin katsonut sen aluksi väärin.

Hokkeli 13+2
 
Tsemppiä, Hokkeli, jatkotutkimuksiin. Onneksi ihan ylivoimaisesti suurin osa seulahälytyksistä osoittautuu vääriksi.

HooKoolle onnea poikalupauksesta! Mullakin on ollut koko ajan ihan poikaolo, mutta juhannuksena näin unta, että meillä oli tyttövauva. Nyt en sitten oikein tiedä. Mulle ei kyllä oikeastaan ole tärkeää sen sukupuolen tietäminen ennen kuin vauva syntyy. Jos se näkyy siinä rakenneultassa, niin sitten näkyy, mutta ei aiota erikseen mennä sen asian takia esim. 4D-ultraan.

Täällä porskutetaan eteenpäin vaihtelevalla tahdilla. Välillä tuntuu, että aika menee tosi nopeasti. Tällä hetkellä suurin murhe on ennen juhannusta diagnosoitu radi. Sokerirasituksessa oli paastoarvo koholla. Nyt sitten mittaillaan sokereita ja yritetään ruokavaliolla saada homma kuriin. Aamuarvo ei oo vielä kertaakaan ollut sallituissa rajoissa, vaikka olen kokeillut kaikkea, mitä olen keksinyt (syönyt illlalla paljon hiilaria, vähän hiilaria, herännyt yöllä syömään, jne.). Pitää huomenna ottaa yhteyttä henkilökohtaiseen radi-hoitajaan ja kysellä vähän neuvoja. Aterian jälkeisiä sokereita mitataan vasta ensi viikolla, mutta luulen, että niihin pystyn aika hyvin vaikuttamaan ruokavaliolla. Sokerirasituksessaskin 1 ja 2 tunnin arvot olivat tosi hyvät.

Muuten kaikki ihan jees. Huomenna on toinen neuvola, ja tapaan ensimmäistä kertaa oman neuvolatädin. Toivottavasti on mukava.

Maybelle ja pikkutyyppi (jonka työnimi vaihtuu koko ajan) rv14+6
 
Moi, ajattelin täällä kysyä että onko jollain kokemusta Kuopiossa ja Mikkelissä synnyttämisestä??
Minäkin toivon että juttu ei täällä hiivu kokonaan jos suurinosa siirtyy faseen. Minä en sinne siirry kun en ole siellä. Joten täällä jatketaan.
 
Mari; mä oon kuopiossa kaikki lapset synnyttäny ja oon todella tykännyt, henkilö kunta ihania ja ystävällisiä ihmisiä ja kannustavia. Jää hyvä maku jokaisesta synnytyksestä. Mutta nyt jatkossa synnytellään uudessa sairaalassa ja siitä ei vielä kokemusta.

Hokkelille suuret stempit jatkotutkimuksiin (y)

( . ) kun supisteluita ollu nii gyne kahteli ultralla kohdunsuuta 6cm että siitä ei ainakaan huolta oo :LOL:. Niin minäkin kävin ultrassa ihan sen takia koska en ole varma tunnenko liikkeitä, monotteli istukkaan ja olen riskiraskaus tyyppi eli mulla aina tullu raskausmyrkytys ja tämä on 17raskaus ja kuusi elävää lasta syntynyt. Että en nyt ihan huvikseen silleen siellä poikennu kahtomassa mitä sukupuolta tyyppi on :eek:. Lääkäri samalla kertoi sen kun heitti jalat haaralleen :ROFLMAO:.. mutta yhyy sataa, se lämpimistä ihanista säästä.

HooKoo & poju 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mari ja möykky ♡
HooKoo, joo en sitä epäillytkään, että sen takia olisit käynyt ultrassa :). Jälkeenpäin luettuna tuon kirjoitukseni saattaa kyllä tulkita niin.

Tää mun ultrasepustus meinasi lähinnä sitä, että meille ei oo niin tärkeetä tietää etukäteen kumpi sieltä on tulossa. Ymmärrän toki niitäkin, jotka haluavat tietää, ja menevät esim. ylimääräiseen ultraan jos sukupuoli ei selviäkään rakenneultrassa. Sukupuolen etukäteen tietäminen ei kuitenkaan meillä tule juurikaan ohjeilemaan hankintoja, ja nimetkin on jo valmiina kummalle tahansa. Ennen raskautta ajattelin, että pakko saada tietää sukupuoli mahdollisimman aikaisin, että osaa sitten henkisesti valmistautua. Nyt sillä ei kuitenkaan tunnu enää olevan väliä. Kumpi tahansa on hyvä vaihtoehto.
 
Sukupuolesta: aivan sama kumpi tulee enkä lähde sitä erikseen selvittelemään. Jos näkyy rakenneultrassa niin voi jopa olla, että haluan pitää yllärinä joulukuulle :) Kahden pojan jälkeen olisi uutta saada tyttö, mutta pojat ovat tutumpia ja jotenkin on taas poika olokin. Saa siis nähdä kuin käy :)

Liikkeitä: ei tunnu vielä, mutta istukka olikin taas etuseinässä joten en niitä odottelekkaan vielä :)

Oletteko muuten heittäneet veikausta koska arvelette vauvan syntyvän? Itse löin tänään vetoa 21.12 maanantaista. Saa nähdä voitanko :D

Hookoon 17 raskautta kuulostaa hurjalta määrältä, taidat todella haluta paljon lapsia :D Itse sain kuittia seksistä pitämisestä kaveriltani tänään vaikka mulla tämä on vaan neljäs raskaus. Ymmärrän kyllä että haluaa käydä tarkistuttamassa tilanteen, kun on ollut kurjiakin juttuja menneisyydessä. Helpottaa sitten mieltä kummasti, hienoa kuulla, että kaikki on hyvin ja Onnea poika lupauksesta! :)

Täällä pk-seudulla piisaa lämmintä tänään, auton mittari näytti 28 aamupäivällä ja minä olin pukenut niin muksut kuin itsekin lämpimään :D Hiki virtasi kun telmittiin puistossa. Toivotaan, että nyt pysyy tämä lämpö ja pääsisi vihdoin uimaan!

Nyt teen keittoon ja nauttimaan tuoreesta croissantista, sitten joogaan rentouttamaan kroppaa, elämä ja sen pienet ilot <3

Poikien äippä ja herra c 13+5
 
Mari mulla on tuo sama pohdinta päällä, että mihin sitä lähtisi synnyttämään. Kuopio on tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona ja kakkosena Lappeenranta. Jostain syystä tuo Mikkeli ei houkuttele, vaikka lähinnä onkin. Tiedätkö, missä vaiheessa se pitää lyödä lukkoon?
 
Voisin liittyä mukaan nytkun jo ehkä uskallan (y)
LA 29.12 ikää 32v(kohta 33) 3:s lapsi ja synnäri HYS
Tänään käyty np ultrassa jossa pää peppu mitta +5pv mutta pään mukaan -3 joten la ei muutettu. Taustalla on keskenmenoja myös myöhäisillä viikoilla joten varovaisin tuntein eteenpäin mennään.
Toivoisin pyyntöä/ohjeistusta myös tuonne fb ryhmään :)
 
Hei!

Voisin liittyä tänne jonon jatkoksi..
Täällä mennää viikoilla 14+6 ja laskettu aika olisi 17.12. Synnytys EKKS jos sinne asti päästään. Toinen lapsi siis olisi tulossa.

Meillä on huomenna lapsivesipunktio edessä kun oli niskaturvotusta 3,17 ja veriseulakin hälyytteli. HcgMoM oli 1,19 ja PappaMoM 2,53. Eihän noi veriarvot välttämättä mitään mistään kerro mutta sen verran olen kuitenkin tutkaillut et eivät ne ehkä downniin viittaisi.. Siinä kun useimmiten on korkea hcg ja matala pappa. Riskiluku oli kuitenkin 1:136.

Täytyy sanoa että ei ole paljon tullut tästä raskaudesta nautiskeltua.. Pari viikkoa sitten hellitti ällötykset ja nyt sitten nämä muut huolet.

Minä olisin myös kiinnostunut fb-ryhmästä.

NunuQ
 
jaahas tähän sitä on tultu en saa nukuttua (n) noh piti nousta ja keittää vähä kahvii ja tulla koneelle, oiski sitte aamupäivällä menoo tohon 80km (per.matka) päähän kotoo että näillä unilla jepjep :confused:.. No ei auta, nukkuu tirsat vaikka ennen lähtöö jos nukuttaa :whistle:.. Täytyy muutes vielä todeta että meilläkii on kolme tyttöö ja kolme poikaa, silleen ei mittää välii kumpi tulloo kun kumpiakin on tasapuolisesti :LOL:
vettäki näköjää rupes satamaan älyttömästi :unsure:.
Huomenna käväsen uudestaan jyväskylässä kun ei se aita liike ollu auki viime viikolla, sais lisä aitaa ostaa lampaille ja ehkä jotai muutaki maatalous juttuja :).
Telkusta ei taida tulla voittoputken tai ennustus juttujen takii mitää o_O

uusiaki tullu tervetulloo uuvvet (y)

HooKoo 17+3rv
 
Pikaisesti tulin moikkaamaan flunssan kourista! Laittakaa fb:hen haluavat mulle yksityisviestillä linkki teidän profiiliin tai koko nimi ja kuvaus profiilikuvasta, jotta osaan lisätä oikean henkilön kaveriksi ja sen kautta ryhmään.

Kaikki manaa tuota huonoa ilmaa, mutta migreenialttiille ihmiselle tää on pelastus. Aurinko pahentaa migreeniä ja monesti silloin iskee päälle. Nyt oon flunssassa ja tän limaisuuden takia on pää kipee ja oksettaa. Meiltä ei löydy ees kotoa särkylääkettä. :(

Jaanel ja 16+6
 

Yhteistyössä