Joulukuun tontut -15

moii, 2kk pituinen krapula edessä huh.. tänään meinas jo tulla ykä..kaupassakin kun kävelee ja katsoo joitain tuotteita ni alkaa jo etoo. mua helpottaa kun syö jotain(mitä pystyy) kun tulee paha olo. salmiakki helpottaa :) mulla tää on aamusta iltaan niinkuin edellisissä raskauksissa. mut näillä mennään :)

6+1
 
Voi olla, että tarkoitti "normaalia" oksentelua, koska sitä oikein rajua oksentelua joka monesti johtaa tiputukseen, esiintyy vaan 1%.lla. Toivottavasti tää ei nyt ainakaan omalla kohdalla enää pahene!

Tiistaina pääsis sinne ultraan. Jänskättää! :) Toivottavasti kaikki hyvin. Vuotoa ei ole enää ollut.
 
Täällä ilmoittautuu yks elämänsä parasta joululahjaa odottava :) <3 Laskurin mukaan la 13.12 ja viikkoja 5+6. Esikoista odottelen, myönnettäköön että hitusen jännittää ;)Kauhea stressi keskenmenosta ja tuulimunasta jne. On meinaan erittäin toivottu ja odotettu tapaus :) <3 Neuvola-aika 28.4. Omia lapsia ei ole ennestään, mutta miehen 3v. tyttö asustelee meidän kanssa :)


13.12 / isbee92/ 23 / 1 / PHKS
 
Tänään tullut vähän sellaista ruskeaa limaa? Mitä mahtaa olla? Mulla kova pelko että tulee keskenmeno tai tuulimuna :( ja kun tosiaan ei niitä "vaivoja"ole.. Välillä pientä pahaa oloa ja huimausta. Mutta ei muuta. Kai tuo lima on normaalia? Anteeksi ällötys :D

- Bettinah & Hani 5+3
 
On mulla muuten yksi raskausoire! Tullut erilaisia himoja. En yleensä tykkää ruisleivästä niin yksi ilta tuli pakottava tarve sitä saada ja olen niitä nyt syönyt reippaasti. Ja yhtäkkiä ei suklaa tai karkit tai limu enäö maistunut vaikka olen niiden suurkuluttaja. Tänään piti kyllä mennä hakee irtokarkkeja mut tuli paha olo nopeasti enkä jaksanut syödä sittenkään :D
 
Tervetuloa uudet! :)

Yyh, täälläkin alkoi yhtäkkiä aivan jäätävä yökötys :( Yökkäilly olen, en oksentanut. Vielä. Esikoisesta etova olo kesti raskauden puoliväliin... Nyt aattelin olla kärsimättä ja kokeilla akupunktiota, joka kuulemma vie monilta raskauspahoinvoinnin. Auttaispa, ihan pepusta olla toimintakyvyttömänä kylpparissä illat pitkät. Ei tässä ainakaan painoa saa nousemaan, hyvä jos edes tarvittavat ravintoaineet. Vitamiineja otan itsekin, kalaöljyä myös.

Meillä on jo turvakaukalo, telakka, vaunut, pinnasänky... tytölle esikoiselta jääneet vaatteet, pojallekin niissä jotain sopivaa... Mitäs sit :D

Me aateltiin että varhaisultran jälkeen voidaan kertoa kelle vain. Nytkin jo on km-riski aika pieni enää. Otan miehen mukaan ultraan, mies tykkäis itekin, mut vain jos saadaan esikoiselle hoitaja! Ajanvarausilmoituksessa luki "lapsia ei mukaan vastaanotolle" :(

Kurkkasin muuten Kelan sivuille, uus äitiyspakkaus on lähteny jakoon 3/2015! :) Näytti ihan superkivalta minusta!

Lukka ja Pikku G 6+0
 
Pioni ei jaksa kirjautua :
Viime yö meni ihan päin seiniä. Esikoinen Oksanen puolen tunnin välein klo 23-04.30,ja pikkuveli aloitti siinä 04.30, on tähän mennessä oksentanut vain kerran. Todella hurmaavaa siivota sotkuja pitkin yötä kun itsekin yököttää kaikki. :(

Mies siivosi onneksi kanssani ja ilmoitti että hän on varmaan seuraava. No kiva. Mulla on tentti keskiviikkona, arvatkaapa koska mulla lentää laatta...
 
Pioni-77: Itsellänikin on tentti ensi viikolla ja käy kyllä stressiä siitä, että entäpä jos oksennuspahoinvointi alkaakin sitten juuri sinä päivänä.

Onko täällä muuten noin yleisesti muita opiskelija-odottajia? Itse opiskelen amk:ssa.
 
Terve kaikille! Täällä yksi joulukuinen odottaja lisää ketjuun!

22.12 / tosi-ko / 36 / 2 / KAKS

Ekan odotuksen aikana kävin täällä foorumilla taustailemassa, mutta nyt ajattelin uskaltautua kirjoittamaankin. Oireina toistaiseksi ollut pms-oireiden puuttuminen, pienet nippailut sekä hengästyminen esikoista kantaessa ja nostellessa. Edellisessä raskaudessa hemoglobiini tippui aika rajusti ja jouduin syömään lisärautaa lähes koko raskausajan. Saa nähdä miten käy tällä kertaa.

tosi-ko & tosikko 4+5
 
Tervetuloa taasen uusille! :wave:

Lukka voi ei! :( Toi on kyllä tosi kurjaa! Ei mulla sentään noin pahan ole. Sympatiat sinne! :hug: Mitä tarkoitit, että km riski on nyt enää aika pieni? Onko sulla jotain tilastotietoa? Mä haluaisin kertoa kaikille ultran jälkeen, mutta niin paljon oon kuullu siitä, että ultrassa kaikki ok ja seuraavassa todetaan, että sikiö kuollut päivän jälkeen edellisen ultran jne. :( Ja oon lukenu, että viikko 8 on aika yleinen km viikko.

Piula mullakin niitä menkkakipuja on ollut pitkin matkaa, nyt harvemmin. Ole huoleti! Niin kauan kuin verta ei tule menkkatyylisesti, paljon ja kauan, ei ole syytä huoleen. :) Ja mulla ainakaan se parin päivän tärinä ei vaikuttanut mitään.

Geesa ja piepi 6+2
 
Nyt tuli vessassa käynnin yhteydessä kun pyyhin niin pientä veristä limaa paperiin :( mä niin toivon että ei mitään olisi huonosti. Kuitenkin monta kuukautta yritystä takana. Aion nyt ottaa muutaman päivän rauhallisesti kotona. Soitan varmaan silti huomenna neuvolaan vaikka ei sieltä varmaan mitään osata sanoa.

- Bettinah & Hani 5+5
 
Tuulentavoittelihalle halit ja toivotaan että pian tärppää uudestaan.
Bettinah tuskimpa mitään hätää on :hug:

ON: ajoa ollu tällä viikonlopulle joka päivä.. olo aika jees välillä oksettaa, välillä hyvä. Paleltaa vieläkii ja väsymystä aika kohtalaisesti vielä. Turvottaa joo :D Ruokahaluakin nyt vaihtelevasti :)

HooKoo & ismo 7+6rv
 
Varovaisesti ilmoittaudun nyt tänne :) testit edelleen näyttää plussaa ja jotain pieniä oireitakin on näkyvissä, vaikkei pahoinvointia juuri ollenkaan. Esikoisestakin alkoi pahoinvointi suht myöhään, joten katsellaan nyt päivä kerrallaan.

Viikoista ei tarkkaa tietoa, mutta veikkaisin että jossain 7+0 mennään. Jossain vaiheessa olisi varmaan hyvä siellä AR ultrassakin käydä, mutta en tiedä saanko lähetettä. Tietty yksityistä olen miettinyt mutta katsellaan nyt vielä.

Onneksi on tuo neiti 4v niin ei niin hirveästi ehdi näitä miettimään tällä kertaa.

7.12/ Iriinia/ 37/ toinen/ VKS

Meniköhän oikein tuo rimpsu nyt... :)
 
Viime aikoina on ollu ummetusta, oon oottanu tota Laxoberon tippoja neuvolasta varmistettu käyttö. No aamukahvi jää taas juomatta, ällöttää pelkkä hajukin.. parin päivän päästä neuvola ja inhottaa valmiiks jo, neukkutäti me ei tulla toimeen.. Sen vihjailut ehkäisyn käytöstä ois pitäny olla ja puhe kun olemme uusperhe niin aina sanoo oli asia mikä tahansa "sellasta se on uusi raskaus kun miestä vaihtaa" ärsyttävää todellakin!! Oon miettiny yksityistä neuvolaa mutta minkä hintanen se ois js toisaaltaan ei tarvii uudelleensynnyttäjän usein käydä neuvolassa. Tää nyt oli tallänen valivali aamu..

HooKoo ja ismo poksuu 8+0rv
 
Täältäpä hypellään mukaan ryhmään tänä aamuna tehdyn testin jälkeen. Virallista rimpsua en vielä laita, koska lasketusta-ajasta ei mitään tietoa. Meillä esikoinen himpun yli 10kk, ja hänen jälkeen ollut kahdet kuukautiset ja niitten välinen kierto oli 39 (ennen esikoista ollu se 28), niin en nyt tiiä millä tässä laskis. Mutta joulukuun puolivälin jälkeen luultavasti hyvällä tuurilla meidän perhe saisi pikkusiskon tai -veljen :)

Olo on tosi onnellinen ja epäuskonen, vaikka toivottu plussa onkin! Nyt vaan miettimään tekosyitä vapuksi miksi kuohuviini ei maistu (menossa miehen siskolle, missä UV:nä tuli se lasillinen otettua puolen yön aikaan vaikka imetän). Vaikkapa hampaitten tulon takia uudestaan alkaneet yöimetykset? :D Viime raskaudessa pidettiin asia omana tietona sinne viikolle 12, katotaan miten tän kanssa käy..

Tsemppiä hirveesti sinne kaikille, ja toivotaan että mahdollisimman moni pysyy mukana!!
 
Moikka taas,
Kellään muulla kaamee väsymys vaivaa? Mua vaivannu jo parisen viikkoa ja oon ihan zombie vaikka kuinka paljon nukkusin.
Tänä aamuna kävin otattaa hemoglobiiniarvon niin se oli 95. Eli rautakuurille nyt sitten, ei ihme kun väsyttää näillä arvoilla. Mitkäs ruoka-aineet ne nostikaan Hb-arvoa? tai auttaa rautaa imeytymään? C-vitamiini?
 
Täällä ollaan "jo" rv6-7 ja ihmettelen missä mun pahoinvointi viipyy. Kahdesta ensimmäisestä tuli pari päivää plussauksen jälkeen viikolla 5 sekä kaksi keskenmenoa saaneena samoin tuli niissä raskauksissa viikoilla 5 ja onkin ollut joka ainoassa raskaudessa aivan kammottavaa. Lääkärin pitänyt määrätä omassa harkinnassaan lääkkeet siihen. Ihan pelottaa puhua koko aiheesta, kun tietenkin se iskee tyyliin huomenna kun menin nyt tätä pohtimaan. Sen verran "herran pelko" mulla on sitä pahoinvointia kohtaan ihan oikeesti, mä pelkään sitä! ;o
Niinpä ei voi kun miettiä onko kaikki hyvin kun sitä ei nyt ole.
Noh, katsellaan päivä kerrallaan :):flower:
 
Viimeksi muokattu:
Tuulentavoittelijalle voimahalit :hug:

Kylläpä aika kulkee hitaasti... :|
VU varattu ensi viikon maanantaille joten viikon verran vielä pitäisi odottaa.
Vaikka eipä se odotus tästä mihinkään lopu. Aina saa kauhuissaan odotella seuraavaa virstanpylvästä. :D

HooKoo-82 Siis ihan asiatonta toimintaa neuvolatädiltä jos tolla tavalla leukojaan louskuttaa. :O
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty. Joiltakin puuttui synnytyssairaala tiedoista, jos haluatte ne sinne, nii ilmoitelkaa niitä. :)

Täällä oli pitkä vkl takana, kun mies oli reissussa. Ei ole helppoa esikoisen kans kahdestaan, kun aamut menee potiessa pahoinvointia.

Mun pitäis varata aika sinne ar-ultaan.

Jaanel ja 7+3
 
No olipa Hookoo:lla melkoinen neuvolakokemus :( mistähän tuommoisia "ammatilaisia" sikiää...

Aurinko kysyi väsymyksestä, itse olen pirteämpi kuin normaalisti mutta kamala nälkä vaivaa koko ajan. Melkein niin että toivon edes hiukan pahoinvointia :D
 

Yhteistyössä