***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

nedee meillä on 2v5kk vanha poika.

mulla nous edellises raskaudes kans paino about 18kg, synnärille jäi vaan 5kg (ai että oli silloin pettyny :D ), mut sit alko laskee 500g-1kg/pvä kun olin ollu niin kovas nestelastissa ja loput 6kg oli vaikeempi tiputtaa... nyt on tullu joku kilo painoo lisää... :whistle:

heräsin vähä yki 7, nyt väsyttää ihan törkeesti, mut en saa enää nukuttua. harkitsen vakavast päikkäreitä... aamupalan söin äsken väkisin... kahvi odottamassa mua tuolla... esikoinen ja ukko nukkuvat vielä.
 
Olen surullinen ikävien uutisten kohtaajien puolesta :'(

Täällä on kuvotus hävinnyt ja ruoka taas maistuu. Väsyttää kyllä sitten siitäkin edestä. Pääsiäinen meni osaksi töissä ja osaksi vapaalla. Nyt alkaakin sitten tiukempi putki, saa nähdä, miten kroppa siihen sopeutuu. Neuvola-aikakin alkaa häämöttää pikkuhiljaa.
 
Huomenta ja jälleen otan osaa surullisten suruun :(

Meillä on kaksi päivää vajaa 4-vuotias kotona ja kerrottakoon että edellisessä raskaudessa sain painoa jonkun 12kg jotka kaikki lähti jälkitarkastukseen mennessä pois. Tosin ylimääräisiä kiloja on muutenkin kyllä. Nyt ajattelin pitää sen verran tiukkaa linjaa, että jos kymmeneen kiloon jäisi painonnousu niin olis tosi hyvä.

Olo ei ole muuttunu miksikään, ällötys tulee ja menee ja tälleen istuessa tuntuu enemmän menkkakipuja alavatsassa, joten taidankin mennä sänkyyn kirjan kanssa. :wave:
 
julia orvokki :'( :hug:
Mul esikosta paino nous n. 10kg puoleen väliin saakka paino putos tai oli samassa (bmi 26), et ei haitannu vaik putoski.. muaki peloteltiin vauvan isolla koolla (paino arvio tehtiin useampaan otteeseen), mut maha oli pieni ja ihan hyvän kokonen sielt synty 40+1 3490g ja 49cm (paino arvio heitti melkein 500g). Ihan niin ku lääkäri sano jossain vaiheessa, et sit nähdään, ku vauva on syntynyt ja nostetaan puntarille.. nuo ovat vain arvioita. Sokerirasituksessa kävin x2 ja sinne joudun nytkin, ku en imetyksen jälkeen kerenny juurikaan painoa saada putoamaan..
Mul on kyl vieläkin vahvasti sellainen olo, etten ole raskaana.. tissit on kippeet mutta ei muita oireita.. kahesta edellisestä on tullu pahoinvointi mukaan jo heti alussa..
 
Meillä tosiaan esikoista odotetaan, niin painonnousukeskusteluihin en oikein pyty osallistumaan, mutta valtavan ruokahalun ansiosta mun paino on nyt jo noussu 2½kg plussapäivästä :LOL: Eli toivottavasti tämä ruokahalu tästä tasaantuu jossain välissä. Toisaalta musta tuntuu kun tissit on niin raskaat ja kipeät ja kuppikoko jo tullu, että niissä on se 2kg! :D

Onko teillä muuten siitä tietoa kuinka perinnöllistä on tuo painon palautuminen "normaaliin" synnytyksen jälkeen? Mulla on äidiltä ja siskolta lähtenyt aika hyvin aina raskaudesta tulleet kilot. Siinä toivossa siis eletään.


delfis 6+6
 
pakko kirjottaa tosta painoarviosta... mulla veikattiin ultran mukaan 3,5kg ja "käsikopelolla" 3.7kg painosta lasta... poika painoi seuraavana päivänä 4,355kg... että todellakiin vain arvioita vaan on... :D eikä ollu raskausajan diabetesta...
 
Ajattelin nyt varovasti pinoutua teidän muitten "joulupaketin" odottajien joukkoon =)

Olen 32v. ja positiivisen raskaustestin sain aikaseksi 10.4 :heart:
Kyseessä on itselleni neljäs lapsi,miehelle toinen (eka yhteinen) ja kyllä on jännää :D
Laskettu aika olisi joulukuun puolessavälii,joku 17 päivä...kattoo sit mitä sanovat neuvolassa.

Mielessä pyörii tietysti kaikki ikäväkin asiat kuten jos onkin kohdun ulkopuolinen,tuulimuna tms.vaikken koskaan semmoista ole kokenutkaan mutta turhaa niitä on surra etukäteen.
Vointi on kuitenkin hyvä.
 
Pahoittelut kaikille surun kohdanneille.. :hug:

Aamuällötys tuli ekaa kertaa. Muuten on ollut kellon tarkasti 12-13 välillä alkanut oksettava olo. nyt tuntuu painetta vasemmalla puolen.. tuo paine ärsyttää. Sitä tulee kaikkea mieleen, kun keskenmenojakin on takana :( Sitä sitten ravaa vessassa kuin joku puolijärkinen tarkistamassa ettei mitään tule ulos :headwall:

Ja aamun aamupala: isännän eilen tuoma marabou daim :kieh: se makea on ainoa mikä oksetusta helpottaa.

JM+ Pumba 6+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäliini83:
pakko kirjottaa tosta painoarviosta... mulla veikattiin ultran mukaan 3,5kg ja "käsikopelolla" 3.7kg painosta lasta... poika painoi seuraavana päivänä 4,355kg... että todellakiin vain arvioita vaan on... :D eikä ollu raskausajan diabetesta...
Sama täällä,esikoisen painoarvio oli 3,5kg, hätäsektiolla ulos, paino oli 4,6kg.
Eikä mullakaan diabetesta.

Mulle tuli 16kg joista ainaki melkein puolet oli nestettä.
Sairaalaan jäi puolet, ja ennen joulua jo olin yhtä kiloa vaille lähtöpainoa, mutta joulu toi 5kiloa takas, ja siinä olen nyt pysyny...
 
Makuusäkki, et ole ainoa joka ravaa vessassa ku vähä järkinen :ashamed:

Mollalle tervetuloa!

Meillä alko aamu vallan rattosasti, pienempi tuli kertomaan että anna käti pipi palo.. no eiku sinkoomaan alas että mikä täälä on meininki (en siis ollu heränny ku penskat nous :ashamed: )
Neiti oli kokeillu onko mikä levy kuuma, painamalla käden levylle :headwall: no kahvi kitusiin ja palasta naamariin ja lääkäriin, kuitenkin kun täältä menee lääkäriin ajellessa n.puoltuntia niin pakko se ea antaa kotona kunnolla, ehti hyvin molemmat syödä :D tohtorissa sujuvasti jonojen ohi, rasvaa, laput, sidettä ja sukka kouraan, resepti ja neula mukaan, hyvää päivän jatkoa, kiitos näkemiin. ja kehoitus olla enää laittamatta kättä levylle.. :LOL:
 
Mollalle tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

Mulla eka raskaus, joten en osaa sanoa tuohon painonnousuun vielä mitään. Toivon kuitenkin, että jäis siihen 12-13kg, niin se yleensä jää sitten laitokselle tai sitten imettäminen viimestään palauttaa normaaliin. Olen kevyehkö ja tiedän, että kroppa alkaa tuntumaan tosi vieraalle jos nyt hirveesti ottaa kiloja tän raskauden aikana.

Viime yönä nää menkkamaiset alavatsakivut vaivas enemmänkin, mutta aina auttaa kun laittaa käden alavatsalle. Onko nämä siis kohdun kasvamisesta johtuvia kipuja vai mitä? Onko muilla ollut vastaavaa?
 
leppäkerttu3 mäkin ajattelin että toivottavast en lihois paljoa, mut en mahtanu loppupeleis ite sille mitään, kun suurin osa kiloista oli turvotusta... mulla on raskausarvet nimittäin pohkeissa ja rinnoissa, mahaan ei tullu yhtään, vaikka kiloja tulikin se 18kg... jässikkä oli 55cm pitkä syntyessään, niin kaikki neste pääs sisään mut ei ulos... :D söin koko raskauden ajan samal taval kuin ennen ja jatkoin myös synnytyksen jälkeen samalla tavalla syömistä ja seurauksena oli kuitenkin alkuun 0,5-1kg painonputoaminen/pvä... mut täl hetkel painan -3kg kuin ennen edellistä raskautta...
 
Koivunkäpy Onneks ei käynyt pahemmin! Että semmonen maanantai sitten :whistle:

Mollalle teretulemasta minunkin puolesta!

En enää jaksa uskoa painoarvioihin.. esikosta veikkasivat yli 4kg ja eikun sektioon -> 3,5kg. Kuopus sitten oli lääkärin mielestä 3,5kg ja alatiesynnytyksellä 4,1 kg :snotty:
Paino nousi esikosta varmaan 25kg, söin kuin hevonen. Muita oireita ei ollut kuin mahottoman iso nälkä :LOL: Kuopuksesta sitten pahaa oloa 4kk ja tämä näyttää menevän samaa rataa.... Mutta niin kauan kuin kaikki on ok, painon saa aina pois. Nyt olisi lisäpaino tervetullutta...

Jannu 6,5v herätti päikkäreiltä omalaatuisella tavalla: heräsin kun pojan pää oli vatsan päällä ja herra koputteli mahaa ja kyseli millon se Pumba alkaa potkiin. Ja että sen on kyllä oltava poika.

Leppäkerttu Ne menkkamaiset kivut on ihan normaaleja kuulemma. Itselläkin niitä sillon tällöin, ne ajaa vain tälle puolijärkisyyden asteelle kun itse ainakin alan luulotteleen pienessä mielessä kaikenlaista. Ne menee sitten ohi.

Kauhulla ootan kuun vaihdetta että alkaako menkat, jos tää onkin ollut vain huijausta koko alkuodotus :whistle:
 
Heippa :wave:

Kiva se on aina kotiin palata, oli kiva mökkireissu!

Tänne on tullut monta sivua juttua ja näköjään ikäviä uutisia ihan liikaa joukossa :( Minä pidän hauskaa mökillä ja täällä tapahtuu ikäviä. :hug: :hug: :hug: teille huonoja uutisia kohdanneille!

Tervetuloa uudet plussaneet!! :flower: :flower:

Mulle on tullu ainaki pari kiloa painoa kun on vähän syöpötelly :ashamed: Mulla ei muuten oo oikeestaan vieläkää oireita ollu. Eilen oli vähän äklö olo, mutta johtu varmaan taas valvomisesta ja miten sattuu syömisestä yms. Tai sit ei. Tänään on ollu koko päivän alamahassa ja -selässä iha sellanen olo, että ois menkat. Jännä tähän asti ei oo oikeestaan ollukkaa sellasta. No oletan siis, että kaikki on ok ja oon raskaana. Kamala epäluulo nimittäin edelleen päällä ku ei oikein noita oireita ole.

Mökkireissu meni mahtavasti. Sanosko, ett nappiin. Join pari alkoholitonta kaljaa ja voisin, vaikka vannoo, että mulla puutu nenä (aina ku juon alkoholia puutuu nenä) ja sekosin sanoissa. No aika hyvä mielikuvitus mulla jos alkoholittomasta kaljasta saa ittesä humalaan :LOL:

Mulla ois neuvolaan vielä pari viikko. Kiduttavan pitkä aika, kun haluais sen varmistuksen raskaudesta. Tosin ultraa joutuu tosta vielä oottamaan, joten odottavan aika on pitkä. Sellasta tänne.

 
Meillä tytöstä oli painoarvio n.3,5kg täysiaikaisena, synty 38+6 ja paino 3400g, pojasta oli torstaina painoarvio maks 3kg, varmaan kylläkin lähempänä 2,8kg sunnuntaina kun syntyi oli 3460g viikkoja 37+3 tai 4..

Ukolle just sanoin että ihanaa kun ens ma on ultra, jotenkaan ei vieläkään usko todeksi tätä, toisaalta tekisi mieli alkaa hössöttämään, mutta en toisaalta uskalla ollenkaan, ainakaan vielä.. tosin eilen piirtelin pikkuruisten vaatteiden kaavoja :ashamed: ja ekat pikkuruiset vaipat oon jo tehny..
 
Mulla oli viime raskaudessa nämä oudot vahvat oireet
- lämmin ruoka ei maistunu koko aikana
- yksi jakso söin vain yrttikanaa
- alku vaiheessa teki mieli suolasta, esim. aamupala oli näkkäriä jonka päällä silliä
- rv10 aikoihin oli ihan tajuton väsy
- ja yksi ainut outo oho-oksu loppuvaiheessa.


:wave:
 
raparperitaivas mullakin voi vielä muuttua laskettuaika suuntaan jos toiseenkin :) onnittelut! Samoin muillekin plussanneille!

Pahoittelut kaikille surullisista uutisista :hug: Vetää mielen erittäin hiljaiseksi etenkin kun on vielä omakin raskaus niin alussa eikä mitään varmistusta ole vielä saanut.

taaperotx4 kiitos onnitteluista! Ei ihan samaan pinoon osuttu tällä kertaa :)

Koivunkäpy hui, onneksi ei käynyt mitään pahempaa ja toivottavasti oppi jotain... Meillä kyllä tuo 1 v ei ole tajunnut oikein vieläkään ettei takkaa voi koskea kun siellä on tuli, vaikka tosiaan on jo muutamaan otteeseen siihen tökännyt sormensa... Ehkä se joskus ymmärtää.

Mulle taisi esikoisesta tulla noin 12-14kiloa, ihan en varmaksi muista kun ei ollut mitään neuvolakorttia tms. Nyt oli vielä pari kiloa enemmän kun edellisen raskauden alussa. Silloin esikoista odottaessa sokerirasituksessa oli joku arvo vähän koholla ja jouduin dietille, mutta loppuraskaudessa sitten seurattiin koko ajan vauvan painoa ultrassa, kun vaikutti pienikokoiselta. Loppujen lopuksi esikoinen 03/08 syntynyt painoi syntyessään 3210g.

leppäkerttu3 täällä on kanssa ollut vähän samankuuloisia kipuja sillon tällön, mutta en oikein osaa sanoa mistä johtuu.

Lievää pahoinvointia on ollut aamuisin ja iltaisin, mutta muuten vaan janottaa ja väsyttää. Päätä on kanssa särkenyt edelleenkin, mutta voi johtua siitä että on niskat jumissa tuon pikkumiehen kanniskelusta.
 
Tervetuloa mimomamo! :) Eiköhän kaikki ole tänne tervetulleita, välillä varmaan tulee vaan niin paljon juttua, että osa menee pakostikin ohi :)

Meidän esikko on nyt noin 1v7kk ja jos kaikki menee hyvin niin lapsille tulee ikäeroa 2v 3kk.. Mua peloteltiin esikosta että voi tulla vaikka 4,5 kilonen ja kävin sen takia ylimääräsessä ultrassakin yksityisellä loppuvaiheessa, mutta lopulta poika synty rv 39+3 mitoin 50cm/3820g.

Kun aloin oottaa esikoista, niin painoin 72kg joka on tosi paljon kun oon vaan 158cm!! Viimesillään raskaana painoin lähes 90kg, mutta paljon oli nestettäkin raskausmyrkytyksen takia.. Kahden viikon jälkeen synnytyksestä, oli paino tippunu jo 12kg... MUTTA imetysaikana paino taas nous ja viime syksynä painoin 84kg... :ashamed: Sillon alotin laihduttaa varovasti koska imetin vielä hiukan ja nyt painan 76kg.. Toivon suuresti ettei tämän raskauden aikana paino nouse enempää kun 10kg ja tarkotus on jatkaa kevyellä linjalla raskauden jälkeenkin.. tavoitepaino olis noin 60kg..

Onko muilla jo särkyä nivusissa? Mulla särkee nivuset lähes aina kun istun.. muistelen et esikosta tää alko myöhemmin.

eve85 ja tonttu 5+4 :)
 
Kuinka moni on muuten menossa varhaisultraan ja millä viikoilla?

Ite oon vielä kahden vaiheilla.. Mies on sitä mieltä et se on täysin turha, mut ite kuitenkin haluaisin tietää et onko masussa ees mitään.. eihän se tietenkään mitään muuta ja kesken voi mennä myöhemminkin mutta silti haluisin..
 
mimomamo tottakai olet tervetullut! :flower: Tekstiä on tullut niin valtavan paljon ja vielä ollut paljon huonoja uutisia, täytyy myöntää, että minulla ainakin meni täysin ohi. Olen pahoillani. :ashamed:

Siispä: Lämpimästi tervetuloa ja onnea plussasta! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
mimomamo tottakai olet tervetullut! :flower: Tekstiä on tullut niin valtavan paljon ja vielä ollut paljon huonoja uutisia, täytyy myöntää, että minulla ainakin meni täysin ohi. Olen pahoillani. :ashamed:

Siispä: Lämpimästi tervetuloa ja onnea plussasta! :heart:
Komppaan tervetuloa tänne ja onnea plussasta :D :flower:
 
mimomamo Minä ainaki huomasin sillo ku "ilmottauduit" tähän pinoon. Sillonki taisin useammalle laittaa tervetulotoivotukset kimpassa :ashamed:

Mutta nyt tervetuloa :flower:

Oon torkkunu melkei koko iltapäivän tossa sohvalla. Sellasia pikku pätkiä nukkunu. Voi ärsytys, kunhan sit illalla nukkus.
 

Yhteistyössä