***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Heissuli!
Hui kuin paljon tullut teksitiä, muutamien päivien aikana!!! En ihan kaikkea ehtinyt lukea ja taitaa tulevaisuudesakin käydä niin... :(
Mutta onea uusile plussalaisile myös täältä ja kovasti niitä tarrasukkia kaikille!!!

Mukavaa, että on muutama muukin, joilla alle vuodenikäinen vaavi myös. Itselläni juuri tuo jaksaminen päällimmäinen huolenaihe.
Ja meille siis tulossa se neljäs, kun muistaakseni joku kyseli suurperheistä?!? Olisikin mukava vaihtaa enemmän juttua juuri suurperheiden kanssa, miten arki teillä rullaa ja miten jaksamisen laita on?

Meillä tuplarattaat käytössä, teutonian team s 4, eli isopyöräiset, etupyörät kääntyvää sorttia, asutaan siis maalla ja no ovat kyllä tänne passelit. Sisätiloltaa isot ja ei välttämättä kaikkein pienemmät ulkomitoiltaan, mutta tosi näppärät.

Mutta nyt pakko joutaa kotihommiin! Aurinkoista päivää kaikille!!

JIsse
 
Täällä verenvuoto jatkuu edelleen. Iltapäivällä vasta lääkäri. Tää taitaa olla yks piina päivistä. Katsotaan jos sitten joudun jättämään pinon, mitä lääkäri sitten sanookin. Fiilikset ei oo hyvät.

Mutta onnittelut kaikille uusille plussalaisille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jisse78:
Heissuli!


Meillä tuplarattaat käytössä, teutonian team s 4, eli isopyöräiset, etupyörät kääntyvää sorttia, asutaan siis maalla ja no ovat kyllä tänne passelit. Sisätiloltaa isot ja ei välttämättä kaikkein pienemmät ulkomitoiltaan, mutta tosi näppärät.
Minkälaiset nuo teutoniat on sisämitoiltaan? Mahtuuko isokin taapero niihin vielä istuskelemaan? Mites noi renkaat, onko ne umpikumit vai ilmakennot? Miten ne menee kuoppaisella soratiellä tai sitten lumessa. Me kun kans muutetaan kesällä maalle ja teiden auraus saattaa hoitua aina "hieman" viiveellä..

 
Huomenta :)
Ja Onnea uusille :heart:

Nyt alkaa tekemään tiukkaa syödä aamupala ja juoda kahvi,jotenkin päin yritän vaan juoda kuitenkin sen kahvin,muuten iskee päänsärky :/

Niin tupakanpoltosta,testin jälkeen poltin vielä parina päivänä muutamia ja sitten lopetin kokonaan,viikon verran tais kestää pahimmat oireet,mutta nyt ei ole tehny enään yhtään mieli,pelkkä haju jo tekee pahaa.
Koivunkäpy tsempillä vaan eteenpäin!

 
Sanle ensinnäkin tsemppiä kovasti!!! Ja tuplista... ilmakennorenkaat, ja ne saa lukittua myös eteenpäin ettei "heilu" meidän noin 90cm tyttö mahtuu istumaan hyvin kuomun alle, mutta ihan suorana ei enää mahdu nukkumaan. Mahtuu esim kaksi emman kantokoppaa vierekkäin. Kyllä ainakin lumet ja sohjot on ihan hyvin päästy liikkumaan, mutta jos ihan hirmu lumi tai sohjo, niin eipä taida mitkään renkaat liikkua hyvin?! ;) Täällä siis soratietä, asfalttia ja kaikkea mahdollista, enkä kyllä jumiin ole jäänyt :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jisse78:
Sanle ensinnäkin tsemppiä kovasti!!! Ja tuplista... ilmakennorenkaat, ja ne saa lukittua myös eteenpäin ettei "heilu" meidän noin 90cm tyttö mahtuu istumaan hyvin kuomun alle, mutta ihan suorana ei enää mahdu nukkumaan. Mahtuu esim kaksi emman kantokoppaa vierekkäin. Kyllä ainakin lumet ja sohjot on ihan hyvin päästy liikkumaan, mutta jos ihan hirmu lumi tai sohjo, niin eipä taida mitkään renkaat liikkua hyvin?! ;) Täällä siis soratietä, asfalttia ja kaikkea mahdollista, enkä kyllä jumiin ole jäänyt :D
Joo tottahan se on että ei meijä nyksöis emmaljungiakaan jaksa kovin paksussa sohjossa työntää ja sillon viisaampaa jäädä kotiin kuin lähteä ärsyyntymistä kasvattamaan sohjon sekaan. noi vaikuttaa kyllä ihan päteviltä peleiltä. Ainut mitä ehkä kaipaisin ois tuo heittoaisa. Meillä kun on maalla vaan pitkä ja suora tie ja aina tuulee tai paistaa väärästä suunnasta niin sais kätevämmin käännettyä suuntaa. Ainakin meidän yksöisvaunuissa tuo heittoaisa on ollut suht ahkerassa käytössä.


Vuoto loppui onneksi. Eikä sitä tullutkaan kun paperiin parin pyyhkäisyn verran. Ja sit tuli semmosia rusehtavia niinku limakalvon paloja. Sori ällökuvailut! Jospa tää oli jotain ihan normijuttua vaan eikä mitään vakavaa.

Sanle 4+5
 
Huomenta ja kiitos kun huolitte mukaan. :)

Joo ihan omasta kokemuksesta puhuin tuossa alku vuosi/loppu vuosi asiassa, silleen aavistuksen helpompaa jos lapsi on syntyny eka päivä tammikuuta kuin jos syntyny viimeinen päivä joulukuuta, koska täällä ainakin täytyy käydä kouluvalmiustutkimukset läpi jos haluaa siirtää koulun aloittamista ja vaikka olis kuinka vain päivää vajaa seuraavan vuoden lapsi. No, niissä käytiin esikoisenkin kanssa ja kovin tarkasti puntaroitiin että laittaakko vuotta myöhemmin kouluun ja psykologin ja oma arvio oli että turhautuisi jos lykättäis, näin ollen meni kouluun ja ratkaisu oli oikea. Ja alkuhankaluuksien jälkeen on pysynyt hyvin mukana opinnoissa ja ero näihin "vuotta vanhempiin" pienenee koko ajan. Näin meillä ja jokaisella saa olla oma mielipide näissä asioissa.

Väärää aikaa syntymälle ei ookkaa, mut jos valita sais niin jouluaatto aamulla tää ei tahtois lähtee :D

Reilut pari viikkoa pitäis odottaa ekaa neuvolaa ja ultraa. Huh. Jännittää.. Nyt koitan taas lukea juttujanne, jos ees jotain jäis tähän harvaan päähän.. :whistle:
:wave:
 
Moikka kaikki.
Täällä ei mitään muuta uutta kuin ihan hillitön ruokahalu kasvu. Ei pysty olee ees tuntii syömättä.
Aamulla söin normaalisti aamupalaa ja työmatkan aikana (kestää tunnin tulla maalta töihin) tuli jo ihan kaamee olo ja nälkä :$
Pitää vissiin ruveta pakkaamaa jotaa hedelmii tai leipii mukaan.
Anoppi tulee tänään epsanjasta suomeen kesöksi ja aivan varmasti "haistaa" heti et oon raskaana, viimeistään mökillä ku tarjoaa viinii ja mie yritän keksii jonkuu hyvän tekosyyn.
Oisko mitään ideoita?
 
No niin, vähän sain luettua juttujanne, menee hetki ennen kuin opin tuntemaan teidät ja sitten jutut jää varmasti paremmin mieleen.

Vuotoa on ollut joillain, peukut pystyssä että ei olis mitään ikävää!! Ite muistan varsinki kakkosta odottaessa olleen vuotoa, rusehtavaa ihan siinä plussauksen tienoilla ja sitten myöhemmin ihan veritippasia, varmaankin samasta syystä kuin SANLE epäili vuotonsa johtuvan. Kiitos muuten Sanle opettajan näkökulmasta tässä kouluasiassa :wave: Siitä vielä että pojalleni annettiin kouluavustaja suositus, no, eipä se sen enempää vissiin luokassa mukana ole ollut kuin olisi muutenkaan. Opettajan aikaa poika vie vähän normaalia enemmän jos sattuu sellainen päivä että tekis mieli vielä leikkiä. Ja tuo pointti että vuosi lapsuutta vähemmän oli hyvä. Näinhän se on. Kuinka monesti eskariaikana poika sanoikaan että eskaritehtävät on tyhmiä, hän haluis vaan leikkiä. No mutta edelleenkään en väitä että tässä ois vaan yksi oikea tapa, ja varmasti loppu vuoden lapsissa on kehittyneempiäkin kun tuo oma villikkoni :heart:

Keskenmenojutuista, suuri :hug: sen kohdanneille. En uskalla edes ajatella sitä vaihtoehtoa.. Sitä on niin rakastunut jo siihen johonkin joka tuolla kasvaa..

Tupakka jäi täällä viikonloppuna kahteen puolikkaaseen ja nyt toinen täysin savuton päivä menossa. Vähän aamukahvin päälle meinaa kirpaista :whistle: Mutta en antaisi itelleni anteeksi jos kiskoisin savuja raskaan ihan oman mielihyvän tähden. Joka raskaudessa olen lopettanut, ja imetysajankin ollut täysin ilman. Mutta sen verran idiootti oon ollut että aina oon sit aloittanu uudestaan. Tyhmää, sen tiedän. :ashamed:

Jokos olette kertoneet lähipiirille vauvauutisia? Pari ystävää tietää tilanteestani, mutta muille kerrotaan myöhemmin, vasta silloin 12 viikon tienoilla. Jos ei sitten itse asiaa joku huomaa.

JISSE78: Tänne tosiaan tulossa myöskin neljäs ja yhtä lailla jaksaminen jännittää. Ensi talvena meillä on kolme alle nelivuotiasta. Hui. Mutta kai sitä selviää kun ei stressaa ja toivottavasti mies osallistuu entistä enemmän myös talon sisällä tapahtuviin asioihin..

Tyttö vaiko poika olosta vielä että ei sitten mitään hajua.. Rakenneultrassa sitä varmaan taas kysellään. Kumpaakin lajia on jo, että ei todellakaan väliä kumpi siel ois tulossa. Toisaalta jos nyt ois poika tulossa niin kuopuksen vaatteet sais hienosti jatkaa työtään. Mutta toisaalta toinenkin tyttö olis kiva, ois sitte tasan sekä tyttöjä ja poikia. Voi kuinka hölmöt perustelut!! :kieh:

Ei nyt meen pois jaarittelemasta, jos vaikka aamiaistiskit laittais koneeseen.. :wave:
 
tässä juuri pikkuhilhaa heräilen tähän päivään... olen niin onnellinen että on loma että saa vain olla ja tehdä juuri sen mitä jaksaa... mulla vaan nyt pelottaa ihan kamalasti ku tuolla luki että listerian pöpön oireet on nuha ja pääkipu ja mulla nokka vuotaa ja kova päänsärky koko ajan... ja kaikkihan tietää miten se päätyy :'( ei kiva.... nyt kun on 6+1 7rv.... kumpaa te muuten luette jos noista raskaus viikoista luette mitä milloinkin on ton 6+1 vai ton 7rv.. anteeksi tyhmyyteni :ashamed: miten teillä muilla on varmasti onni kukoistaa ja mies on tosi onnellinen entä onko ketään jolla olisi samanlainen kohtalo kuin minulla yhdessä kyllä päätetty että pillerit pois ja sit saa tulla kun on tullakseen mut sitte kun tapahtuikin se mitä olen haaveillu niin mies alkaakin epäilemään... tai ressaa että jos ei saakkaan töitä yms... eli ei hyppiny riemusta ku kerroin plussasta.... en tiedä oikein miten suhtautua... sori tää kauhee novelli oli vaan pakko purkautua....
 
Nina82 Kyllä se sun mies siitä vielä innostuu. Meilläkin oli esikoisen aikaan vähän sama tilanne. Tuntu että vaikka ihan tietoisesti oltiin jätetty ehkäisy pois ja niin silti itestä tuntui että kun plussa tuli niin mies suhtautu asiaan kuin vahinkoon. Ja kyllähän se varmaan johtuu siitäki nettä noi miehet on jotenkin niin äärimmäisyyksiin järjellä ajattelevia, että meilläkin mies ajatteli minun valmistumista jne. Eikä se ikinä oo semmonen että se mitenkään "höpsähtäis" asioista ja pomppis riemusta missään tilanteessa. Mut tosi onnellinen se kuitenkin on tuosta pojasta ja sen kanssa touhuaa, hoitaa ja leikkii. Ehkä se on vaan sitä normaalia miehen "järkevyyttä" että jos ei tosiaan töitä oo ja muuta niin ne miettii että miten sitä perheen elättää. Ei meillä tästä toisestakaan mies mitenkään kattoon hypäänyt riemusta. Nauro vaan ja sano että meillä se on tuo mamma niin hedelmällinen :D Mut ei se oikein vielä oo innostunut näistä mun vauvatouhotuksista. Mutta kyllä mä tiiän että viimeistään joulukuussa sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Nina82 Kyllä se sun mies siitä vielä innostuu. Meilläkin oli esikoisen aikaan vähän sama tilanne. Tuntu että vaikka ihan tietoisesti oltiin jätetty ehkäisy pois ja niin silti itestä tuntui että kun plussa tuli niin mies suhtautu asiaan kuin vahinkoon. Ja kyllähän se varmaan johtuu siitäki nettä noi miehet on jotenkin niin äärimmäisyyksiin järjellä ajattelevia, että meilläkin mies ajatteli minun valmistumista jne. Eikä se ikinä oo semmonen että se mitenkään "höpsähtäis" asioista ja pomppis riemusta missään tilanteessa. Mut tosi onnellinen se kuitenkin on tuosta pojasta ja sen kanssa touhuaa, hoitaa ja leikkii. Ehkä se on vaan sitä normaalia miehen "järkevyyttä" että jos ei tosiaan töitä oo ja muuta niin ne miettii että miten sitä perheen elättää. Ei meillä tästä toisestakaan mies mitenkään kattoon hypäänyt riemusta. Nauro vaan ja sano että meillä se on tuo mamma niin hedelmällinen :D Mut ei se oikein vielä oo innostunut näistä mun vauvatouhotuksista. Mutta kyllä mä tiiän että viimeistään joulukuussa sitten.

tuli tosi helpottunut olo kun tietää että ei ole yksin näissä asioissa.....

 
nina82 Minusta miehen reaktio on ihan normaali :) Meillä molempia lapsia (siis esikkoa ja tätä joka on nyt masussa) on tietoisesti yritetty tai ainakin sovittu että saa tulla jos on tullakseen. Ja SILTI on iskenyt epäilys ja pelko pärjäämisestä kun testi on näyttäny plussaa! Molemmat on kyllä pohjimmiltaan onnellisia, mutta varsinkin mulle itselle on aluksi tullu kamala pelko/ahdistus-olo.. Onko musta oikeesti jonkun äidiksi? Entäs jos en saa töitä? Mitäs jos sitä ja tätä! Onhan raskaus ja lapsi aina iso muutos vanhempien elämään, varsinkin se ensimmäinen. :) Pakosti siinä tulee mieleen just tuo taloudellinen tilanne ainakin ja muutenkin oma jaksaminen.. Eli minusta epäilyt ja muut pelot kuuluu alkuraskauteen, ja myöhempäänkin raskauteen ja epäilyä ja ahdistusta saattaa olla vielä sittenkin ajoittain kun vauva syntyy ja kuitenkin lasta rakastetaan yli kaiken! :heart: Raskauteen ja vauvan tuloon pitää myös sopeutua ja toisilta se käy helpommin ja nopeammin kuin toisilta vaikka molemmissa tapauksissa vauva olis toivottu!

Hih.. ymmärsiköhän kukaan mitä koitin sanoa?? Mä oon vähän huono ilmasemaan itteeni mutta pointti oli että epäilevät tunteet on myös normaaleita! :)
 
Meillä mies on tosi lapsirakas, ja hän se sai tartutettua vauvakuumeen minuun molempien raskauksien kohdalla :D mut jotenki tosi epätodellinen olo tässä on viel molemmilla tän raskauden suhteen, ja mies kokoajan hyssyttelee ja toppuuttelee minun intoa, ja varsinkaa kellekkää ei saa kertoa ennenku ultrassa on käyty.. tosihan se on että mikään ei oo varmaa vielä tässä vaiheessa, mutta eipä se oo toisaalta sen varmempaa missään vaiheessa, aina voi sattua mitä vaan :snotty: Mies on ostelemassa jo uutta autoa ja tuplarattaistakin puhunut, että salaa sisäänpäin "hössöttää" ihan yhtä paljon ku minäki :LOL:

kahvin juonnista oli aiemmin puhetta.. oon hirvee kahvihiiri, mut nyt oon tietoisesti vähentänyt 3-4kuppiin päivässä, ne on tosin tosi pikkukupillisia ja reilulla maidolla höystettyjä, eli lähinnä "maitoa kahvilla" :D

Kävin eilen kuntosalilla vähän treenamassa muutaman viikon tauon jälkeen, oli ihanaa.. ekaks kun menin sinne, oli ällö olo, mut sit kun sai vähän hikeä pintaan niin olo helpotti..:) mut sit kun lähdin odottelee miestä (sekin käy salilla) kirjastoon et se tekee treenin loppuun, niin lehtienlukusalissa ihan yhtäkkiä maailma alko pyöriä ja korvissa humista, oli melko lähellä pyörtyminen istualteen :eek: onneks meni pian ohi ja jaksoin viel kauppaankin lähteä..
 
Hirmuisesti onnea plussanneille ja tervetuloa pinoon.Tekstiä näyttää ainakin tulevan ihan reipasta tahtia,hyvä joss kerkii kaikkia edes lukemaan niin jo uutta ilmestyy. =) Hyvää niin! -Eilen sitten sain tilattuu ajan ekaan neuvolakäyntiin joka on 11.5.
Vointi on ollut hyvä.Raskaus on vielä minun ja avokin yhteinen salaisuus,eli muille ei olla vielä kerrottu.
Onko muita jotka jännittää jostain syystä kertoa raskaudesta jollekkin tietylle ihmiselle?
Mua ei oikein jännitä kuin omille vanhemmille kertominen!Tai tarkennettuna:isälleni.
Muille kertominen on sit vain silleen hauskalla tavalla jännää kertoa.
Oma isäni kun ei tule pomppimaan tasajalkaa ainakaan ilosta...koska lapsen isä ei ole sama kuin kolmella muulla lapsellani ja hänen mielipide taitaa olla,että uusi suhde alkoi eron jälkeen liian varhain,MUTTA...omapahan on elämäni ja päätökseni ja onhan mun elettävä myös sen mukaan!

Hyvää päivän jatkoa kaikille! =)
 
kiitos kun kannustatte minua :) osaako kukaan sanoa vielä siihen jotain kun epäilin tota listerineabakteeria...... pääkipeä ja nuha.... entä niistä raskaus viikoista luetteko siitä rasausviikosta vai siitä 6+1....
 
Eiköhän Nina82 kuitenkin oo kysymys ihan tavallisesti flunssasta. Käsittääkseni tuo listeria on Suomessa kuitenkin aika harvinainen, että ei kannata turhaan pelätä. Ja noista raskausviikoista, ite ainakin ilmotan aina että 4+5 tai sitten saatan sanoa että viidennellä raskausviikolla oon. Mutta siis kun tarkkoja ollaan niin tuo 4+5 malli on tarkempi ja sitä ne neuvolassakin käyttää.
 
nina82 mulla itellä ei oo kokemusta tuosta miehestä joka ei ois innoissaan, siis ei munkaan ukko muuta sanonu ku et aijaa, kiva juttu yms.. mut mun kaveri ja sen ukko suunnitellusti alkoivat yrittämään ja kun sit tärppäs niin kaveri tietty ihan innoissaa, mut ukko muuttu kirjaimellisest kusipääks ja vast np ultran jälkeen alko hiljalleen innostuu joskus vkon 12 jälkeen. ennen ultraa oli sanonu et mitäs v*ttua mä sinne lähen kun nään sen sit ku se syntyy... jne. muuta typerää kommenttia. mut nyt kaveril yli 20rv ja mies innoissaa mukana hommas. kait siinä käydään läpi kaikenlaisii tunteita. meilläkii tää raskaus/vauva on haluttu, raskauden suhteen en oo niin innoissani, koska tiiän suurinpiirtein mitä se on ja mitä seurataan jne. sitä ootan et maha alkaa kasvamaan. mut kun tietää etukäteen että tää väsymys ja kuvottava olo tulee, niin sen plussauksen jälkeen ei ihan riemusta hyppiny kattoon. ja sit on itellä ainakii pelko tulevaisuudesta miten pärjätään taloudellisest ja riittääkö äp rahat ja mitäs sitten kun äitiysloma loppuu niin ei todellakaa pärjätä kotihoidontuella pelkästään, mun on ainakii keikkailtava tai sit vaan kylmäst pistettävä molemmat hoitoon ja sit pitää kuitenkii maksaa jotain lähelle 400e/kk lapsen hoidosta ja mitäs jos ei riitäkkää rahat.. meil on kuitenkii rivarikolmio, johon menee yhteensä n.1000e/kk laina+yhtiövastike... joten kotihoidontuki 350e (käteen jää 290e) ei tuu todellakaan riittämään... mutta oon nyt ottanu sen asenteen, että pärjättiin kun esikoinen synty, niin kyl nytkin pärjätään ja täytyy vaan elää hetkessä, yrittää pärjätä 1kk kerrallaan, niin kyl se siitä.. ja sit kun maha kasvaa ja väsymys helpottaa niin asiast innostuu kyllä kunnolla. :heart:
 
Äh, mun pitäs tehdä kouluhommia kun vein pojan ihan sitä varten hoitoon, mut en mä osaa keskittyä. Mielessä pyörii vaan se aamunen vuoto ja äsken tuli ihan semmosta ruskeeta limaa. se on niin helppo toiselle sanoa että jos ei oo runsasta ja kirkkaan punaista niin nou hätä, mut sitten kun itelllä vuotaa jotain niin paniikkihan siinä iskee. Alamahassa tuntuu semmosia kohdunkasvu jomotuksia, tai ainakin toivon että ne on niitä.

Saatiin tuossa kuulla just että meijän kaveripariskunnallekin tulee elokuussa vauva. Heillä ennestään pari vuotias tyttö. Nyt meilläkin mies innostu auton vaihdosta kun tuo kaverinsakin sitä suunnitteli. Meijän nykyinen auto on niin ahdas että esim. esikoisen turvaistuin ei mahdu takapenkille selkä menosuuntaan. Niinpä se on sitten etupenkillä, mikä ei kyllä paras ratkaisu oo. Ja kasvot menosuuntaan en kyllä laita ennen kolmea ikävuotta. Mut jospa se isompi auto saatais.

Meilläkin tuo taloudellinen tilanne vähän niin ja näin. Mä oon edelleen opiskelija ja jos en nyt jostain ihmeestä saa työpaikkaa ennen äitiyslomalle jääntiä, niin tulen saamaan sen minimi äitiyspäivärahan. Me rakennetaan taloa parhaillaan ja lainan lyhennykset alkaa syksyllä. Onneks laina ei oo kovin iso, joten sinänsä kk erä ei niin huima tule olemaan. MIeskin on ihan perusduunarina kiinteistöhuollossa joten ei senkään kk tulot päätä huimaa. Mutta eiköhän sitä pärjätä, kun on tähänkin asti pärjätty.

Sanle
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Äh, mun pitäs tehdä kouluhommia kun vein pojan ihan sitä varten hoitoon, mut en mä osaa keskittyä. Mielessä pyörii vaan se aamunen vuoto ja äsken tuli ihan semmosta ruskeeta limaa. se on niin helppo toiselle sanoa että jos ei oo runsasta ja kirkkaan punaista niin nou hätä, mut sitten kun itelllä vuotaa jotain niin paniikkihan siinä iskee. Alamahassa tuntuu semmosia kohdunkasvu jomotuksia, tai ainakin toivon että ne on niitä.

Saatiin tuossa kuulla just että meijän kaveripariskunnallekin tulee elokuussa vauva. Heillä ennestään pari vuotias tyttö. Nyt meilläkin mies innostu auton vaihdosta kun tuo kaverinsakin sitä suunnitteli. Meijän nykyinen auto on niin ahdas että esim. esikoisen turvaistuin ei mahdu takapenkille selkä menosuuntaan. Niinpä se on sitten etupenkillä, mikä ei kyllä paras ratkaisu oo. Ja kasvot menosuuntaan en kyllä laita ennen kolmea ikävuotta. Mut jospa se isompi auto saatais.

Meilläkin tuo taloudellinen tilanne vähän niin ja näin. Mä oon edelleen opiskelija ja jos en nyt jostain ihmeestä saa työpaikkaa ennen äitiyslomalle jääntiä, niin tulen saamaan sen minimi äitiyspäivärahan. Me rakennetaan taloa parhaillaan ja lainan lyhennykset alkaa syksyllä. Onneks laina ei oo kovin iso, joten sinänsä kk erä ei niin huima tule olemaan. MIeskin on ihan perusduunarina kiinteistöhuollossa joten ei senkään kk tulot päätä huimaa. Mutta eiköhän sitä pärjätä, kun on tähänkin asti pärjätty.

Sanle


sulla on edes jotain oireita raskaudesta vaikka noi ei ole kyllä kivoja... mulla taas ottaa ihan prk eesti päähän ku mulla taas tänään ei ole yhtään sellainen olo että tuolla mahassa olis yhtään mitään siis mie toivon ihan hulluna pahoinvointeja yms yms ku mie en jaksa kohta näitä epäilyjä tuulimunasta olen niin vihanen miksi sekin pitää näkyä positiivisena... koskakohan sellainen tuulimuna tulee kesken???yritän pestä keittiön kaappeja että ei koko ajan miettis sitä... masentaa vaan ihan hirveesti

 
Raha-asioihin kommenttia: olemme mieheni kanssa opiskelijoita, joten tilanne ei ole mikään päätä huimaava :/ Miten nuo tulot (äitiys- ja kotihoidontuet, isyysraha?) oikein lasketaan? Ajattelin, jos joku osaisi hienosti tiivistää, sillä nuo Kelan sivujen tiedot menevät hieman yli hilseen...

Grace & pikkuinen 6+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nina82:
sulla on edes jotain oireita raskaudesta vaikka noi ei ole kyllä kivoja... mulla taas ottaa ihan prk eesti päähän ku mulla taas tänään ei ole yhtään sellainen olo että tuolla mahassa olis yhtään mitään siis mie toivon ihan hulluna pahoinvointeja yms yms ku mie en jaksa kohta näitä epäilyjä tuulimunasta olen niin vihanen miksi sekin pitää näkyä positiivisena... koskakohan sellainen tuulimuna tulee kesken???yritän pestä keittiön kaappeja että ei koko ajan miettis sitä... masentaa vaan ihan hirveesti
Joo, kyllähän mulla noita oireita sinänsä on. Lämmöt korkeella, rinnat paisuneet, välillä ällöttää ja väsyttää. Mut silti tuo tämän aamuinen vuoto masentaa. Että jos se km alko nyt. No ei kai tässä auta kun ootella pari päivää ja katella että vuotaako lisää. Nyt näyttäs taas loppuneen. Ja vois tehdä vaikka ens viikolla uuden testin, että onko viiva vahva, haalea vai hävinnyt jo kokonaan.

Sanle

 

Yhteistyössä