***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Jättisuuret halit ja pahoittelut vauva-10:lle
Kaikille uusille tervetuloa ja onnea plussasta!
Onnea E-V-A varmasti ihanaa kuunnella oman vauvan sydämmen sykkivän, ehkä itekin siinä vaiheessa sit jo uskois et kaikki hyvin. :heart:

Mullakin on alkanut ihmeellisesti jo maha turpoomaan, nyt vasta rv 4+3 ja oikeesti maha on niin iso et on jo vaikeeta peittää pömpötystä.
Autossa istunkin nykyään farkut auki ku muuten painaa :LOL:

Mua ärsyttää eniten ehkä nukkumisessa nyt se että vaikka väsyttää ihan sikanaa ni ei saa kunnolla unta, voi mennä monta tuntia että nukahtaa ja miehen mukaan oon myös ollut paljon levottomampi nyt ku aiemmin. Oon kyllä ollu aina kova juttelee unissaa, mut nyt kuulemma oikee saatan ruveta huutamaan..

Pikkasen jännää... tänään mennään maistraattiin vihittäväksi, (vappuna vasta ns virallinen hääpäivä) jännittää silti, tänään oon ROUVA

Mitäköhää muuta piti sanoo, ainii en oo viel uskaltanu ees neuvolaa soittaa :|
 
Onnittelut jenninholle rouviintumisesta!!! :flower: ja ihanaa kun E-V-A oli kuullut vauvansa sydämen sykkeen jo :heart: voi kumpa minäkin pääsisin pian...vielä pari piinaavaa viikkoa edessä. Tervetuloa ja onnea uusille!

käytiin vauvelin kans vaunuajelulla, hitsit kun matkalla huomasin syyn miksi vaunut kulki niin huonosti: toinen eturengas oli melko tyhjillään :whistle: pitää pumpata ilmaa siihen kunhan poika heräilee...
 
neuvolas käyty. hb 150.. pissanäyte ok, veret otettiin, ja eikä painoakaan oo tullu ku 1kg. se mikä on uutta, niin tehdään joka tapaukses sokerirasituskoe, koska oon yli 25v... :kieh: mut ehkä se on syytä tehäkkii kun on tuo esikoinen ollut niin iso syntyessään. ja synnytystapa-arvio tehdään kun tuli tuo eka imukupilla pihalle.. mut ei muuta. nyt päikkäreille, väsyttää niin vietävästi... |O esikoinenkin nukkuu tuos sohval niin meen pötköttelee sen viereen...

ja illal ultraan... :D
 
nyt ku katsoi tota vauva taloa faktalta niin haluais että tää masu alkais äkkiä kasvaan :D onko teidän paikkakunnalla hyvä mahdollisuus käydä synnytysvalmennuksessa ja uimassa yms... odotan innolla että voin aloittaa kaiken tuon... onko kukaan muu höyrähtäny niin että olis jo käyny kurkistaan netissä jo vähän vaunuja, sänkyjä yms en voinut vastustaa :)
 
Joku kyseli vitamiineista niin mä oon syöny Multitabs Raskaus -vitamiineja jo ennen kun edes olin raskaana.. söin niitä sillon kun imetin esikkoa ja kun imetys loppu tammikuussa, niin jatkoin vielä niitten syömistä kun niitä tuolla kaapissa oli. :) ja nyt jatkan edelleen kun kerta raskaana oon. :)

Onko muilla paha maku suussa koko ajan?? Mua ihmettyttää kun suussa maistuu nyt raskauden aikana rauta/ruoste koko ajan... en muista liittykö se jotenkin hemoglobiiniin tms..?? Muistaako joku?
 
Heippa mammat!

Valtavan nopeasti tulee tekstiä.

Heti ekana vauva-10 :hug: :'( En osaa sanoa mitään järkevää, epäreilulta tuntuu kun eka annetaan aihe onneen ja sitte se otetaan pois.

Miehen innostumisesta oli puhetta eikä täällä mies ainakaa itke onnesta tai muutakaan, aika neutraalisti ottaa asian. Miehillä kai menee vähä kauemmin asian sisäistämises ja ainakaan oma mies ei kauheesti puhu siitä menettämisen pelosta vaikka sitä yhtä lailla pelkää, ehkä siinäkin syy etäisempään suhtautumiseen kuin äidillä?

Äitiysrahasta sen verran että hienoa kun se on ees noussu tuon verran!! Esikoinen kun syntyi, sain minimiä, 10e/pvä. Kakkosen aikaan ä-raha laskettiin työttömyyskorvauksesta ja sain 27e/pvä. Kolmosen aikaan taas minimiä, n 15e/pvä. Että kiitos kelpaa enemmänki mutta aika paljon tosiaan noussu 7 vuodes minimin määrä. Hyvä niin. Sillä minimillä mennään taas tulevaisuudessa.

Oireettomuus Vaivaa joitain ja sama täällä. Sama homma oli edellisessä raskaudessa, ei sitte mitää ellei tosissaan hakemalla hae. Olis ees jotain etomista, tissikipua, jotain. Vaikka eipä nekään mukavia oo ja niiden toivois olevan poissa kun sellaiset vaivaa mutta molempi pahempi, ei tääkää kivaa oo ku jälkeen päin ajateltuna vain.

Faktan vauvaohjelmat Jes Ihan mahtavia, samate ku kaikki muukin vastaava ohjelmatarjonta. Katoitteko taannoin sitä 4d dokumenttia missä brittimammat oli ihan helvetin idiootteja raskaus+viina asioissa. Jessus et tulin vihaiseksi siitä. Eipä tuo maailmaa kaada jos ottaa vaikka annoksen viiniä tai mitä ny haluaaki juoda, mutta se todellinen kännin ottaminen maha pystys oksettaa pelkkänä ajatuksenaki. Kätevästi aasinsilta tuli tässä toiseen juttuun Sanle: mainitsit juonees alkumaljan. Oon ainaki yhtä pahis ja juon myöskin viikonloppuna ruoan kanssa viiniä. Että ollaan sit pahiksia molemmat. Juhlava ateria tiedossa enkä todellakaan halua "jäädä kiinni" vielä. Ja jos sen lasillisen tai puolikkaan otan ruoan kanssa niin seuraavan kerran sitten joskus tulevaisuudessa kun lapsi on jo maailmassa.

Tintukka76 Täällä yksi kuntoilija, käyn spinningissä pari kertaa viikossa ja samalla teen muita lihaksi noin tunnin verran. Sinne 12 viikolle asti toimin ihan normaalisti ja sitten täytyy laatia uus kunto-ohjelma jossa otetaan masukki huomioon. Aikoinaan kun odotin kolmostani niin kysyin eräältä synnytys/gyne asioiden lääkäriltä että kauanko saan harrastaa ratsastamista, se oli silloinen aktiivilajini. Niin hän sanoi että 12 viikkoon asti huoletta, sitä ennen tapahtuvat keskenmenot tuskin johtuvat ulkoisista tekijöistä. No tästäkin löytyy varmasti monta mielipidettä mutta näin olen kuullut.

jenninholle Onnea rouvalle!! :flower: :wave:

E-V-A :lle myöskin onnea ihanista ultrakuulumisista :)

Voi kun aika nyt menis ja pääsis katsoon navan alle, mitä siellä on ja sais sen virallisen lasketunki ajan. Jouluaatosta oon puhunu miehelle kun siihen se keskimäärin ajoittuu. Se on nyt sit vaan siitä kiinni että kuinka ultraaja saaki mitattua pikkuisen, voi heittää hurjastikki kuitenki la. Kolmosen aikaan laskettu aika tarkistettiin polilla ultrassa. Kätilö aikaisti sitä omista laskelmistani vajaalla viikolla eikä auttanut vaikka selitin ettei ole käytännössä mahdollista että aika vois aikaistua kun sitten olisin tullut raskaaksi pyhästä hengestä. Noh, poitsu syntyi tarkasti sinä päivänä jonka olin hedelmöittymispäivästä laskenut :D Vaikka eipä sillä niin väliä, heittääkö la muutamilla päivillä, syntyy kun siihen valmis =)

Taidan mennä hetkeksi pitkälleni sohvalle, 2 pienintä nukkuu tuolla yhtä aikaa ja se on todella harvinaista kun ei meinaa enää uni tulla kakkosella päiväsaikaan.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja eve85:
Joku kyseli vitamiineista niin mä oon syöny Multitabs Raskaus -vitamiineja jo ennen kun edes olin raskaana.. söin niitä sillon kun imetin esikkoa ja kun imetys loppu tammikuussa, niin jatkoin vielä niitten syömistä kun niitä tuolla kaapissa oli. :) ja nyt jatkan edelleen kun kerta raskaana oon. :)

Onko muilla paha maku suussa koko ajan?? Mua ihmettyttää kun suussa maistuu nyt raskauden aikana rauta/ruoste koko ajan... en muista liittykö se jotenkin hemoglobiiniin tms..?? Muistaako joku?
heippa juu mulla on myös outoja makuja suussa varsinki tuo raudan maku on suussa
 
Saanko udella teiltä,jotka pääsette varhaisajanultraan,että millä perustein pääsette tai menettekö yksityiselle ja maksatte itse?

Kiva lukea,että muutkin ovat jo huomanneet masun pömpöttävän.
Itselläni ei ole kyl muutenkaan ollut litteä vatsa,kaukana siitä,mutta eron jo huomaa itse kun farkut ahdistaa =)
Odotan siis neljättä lasta ja jokaisen lapsen kohdalla masu on nopeammin ja nopeammin tullut esiin.Kai tuo reppu on jo niin venähtänykki :ashamed:
Eräs työtoverini odottaa esikoista (syyskuussa laskettu aika),on ruumiinrakenteeltaan lyhyt,pieni ja siro ihminen mutta voi herranen aika mikä vatsa!!! :eek:
Itse kyllä odotan innolla sitä vauvamasua...eipä tarvi peitellä läskejään ;)

Minkäs kokoisia ihmisiä täältä muuten löytyy?
Itse olen siis 32v.169cm pitkä ja painoa on 70kg.
Olen kyllä aikoinaan ollut paljon,paljon isompikin :ashamed:
mutta olen kyllä melko tyytyväinen että olen nyt pysynyt tämän kokoisena eikä liikakiloja ole kuitenkaan kymmeniä kiloja...vaikka toki muutama kilo sais viel lähteä synnytyksen jälkeen!
En nyt muista paljonko mulle on tullut kiloja edellisten raskauksien aikana mutta noin pyöreesti 15kg ja kaikista olen päässyt nopeasti eroon.Sairaalaan jää aina ainakin puolet kiloista ja muut ropisee itsekseen ilman vaivannäköä.
Mulla on aina kyl ollu reippaasti myös turvotusta.Ja onhan kaksi nuorinta syntyessään ollut noin 4,5 kilosia :)
 
pääsiskö mukaan tähän ketjuun. eilen kävin veritestissä ja siellä hcg arvo oli 163 eli ihan hyvä. odotan nyt siis toista lasta( esikoinen 10kk). laskettu aika on joskus joulukuun viimesinä päivinä en ole vielä ihan varma. varhaisajan ultra on minulla 13.5. sit olen viisaampi tässäkin asiassa. nyt on viikkoja jotain 4+. olen 32v.
 
mie olen 155cm pitkä ikää 27 ja paino 55kg... eli tällainen tappijalka ja muutamia kiloja liikaa.... noh ei se haittaa nyt.. pitäs vaan olla hiukan tarkempi mitä suuhunsa pistää... noh taidanki mennä syömään
 
Moikka!!!

Hui kuin paljon oli tekstiä taas tullut, en millään pysy perässä, en lukien saati sitten et muistaisin mitä olette kirjoitelleet.
Molla-77 teille myös tulossa neljäs, minkä ikäisiä teillä on murut? Meillä 5v, 2,9v ja 9kk. Millaisella autolla kuljette? Nyt tuli kamala paniikki miten autoon survoudutaan seuraavaksi....

Jerpuska, saanko udella vieläkö imetät? Tai onko joku muu joka vielä imettää? Meille tuli hivenen yllätyksenä juu tämä raskaus, kun tosiaan usein vielä imetän pitkin päivää ja yötä ja kuukautisiakaan ei siis ollut vielä näkynyt. Ole siis terveydenhoitajan kehotuksesta tehnyt parin viikon välein tehnyt testejä... ja näin siis kävi :heart:

Minä myös yritän syödä vitamiini tabuja, jotain mitä raskaudenaikana suositellaan...

Hah... minäpä höpöpäissäni ostin jo tuplat?!?!? Siis uudet matkatuplat, tulee ne siis heti jo käyttöön kun ei tuo 2,9v tyttö vielä pitkiä kauppareissumatkoja kävele, tai kävelee, mutta jos vähääkään kiire niin.... Ja oli siis päättänyt et uudet ostan jos plussaan :p

Mutta yritän pysyä tahdissa, tosin voi olla välillä hankalaa...

Ja uusille tervetuloo ja tarrasukkii!!!
Ikävän uutisen kohdanneille :hug:

Jisse
 
Jisse78:kyllä me farmarilla kuljetaan.Viidet kolmipistevyöt löytyy.Nyt on ukkelilla vissiin hakusessa tilaauto =) Kaksi autoa löytyy taloudesta ja täytyy sanoa että loppujen lopuksi melko harvoin kuljetaan kaikki viisi yhtä aikaa,ainakaan mitään pitkiä matkoja.
Ja nytki välillä kun ukkelin tyttö on meillä niin silloin ei kyl enää liikuta minnekkään yhdessä saatika kun on vauva...huh,huh :D
Itselläni on siis kolme tytärtä jotka täyttää tänä vuonna 9v. 7v. ja 5v. :heart:
 
Moikka!
Täällä on 19v, 161cm ja 47kg neiti.. ennen ekaa raskautta painoin 49kg ja raskauden aikana tuli 15kg lisää, ja ne kaikki karisi aika nopeaa, ja vähän ylimääräistäkin lähti, vaikkei ois kyl tarvinu... tämmönen hoikkis siis oon, ja aika litteä vatsainen olin mut nyt on masu ihanasti turvonnut pallukka jo :heart: Tulis vaan se "oikea" vauvamasu jo... :heart: :whistle:

Millaisenhan juhlamekon sitä hankkisi heinäkuun puolen välin tienoille, kun miehen sisko menee naimisiin.. oon sillon n. rv 18 menossa jos oikein pikaisesti laskeskelin... ei noihin aikoihin mikään jättisuuri masu viel taida olla (ei ollu ainakaa esikolta) nii ei varmaan tartte äitiysmekkoa ostaa.. pitäis löytää joku sellanen "normaali" mekko joka on joustavasta kankaasta... hmmh.

Onnea jerpuskalle ja tervetuloa :flower:
 
milloin olette alkanut kattelemaan tarvikkeita yms.. onkoe kellään sitä vikaa että olis jo nyt käynyt jotain haaveilemassa :whistle: en malttanut olla käymättä kattelemassa netissä vaunuja yms.. tiedän että on liian aikansta mutta silti....
6+2
 
Mun mitat on 160cm ja 49kg. Samankokoinen olen ollut aina, raskausaikoja lukuunottamatta. Raskaus tuo sen 10kg, joka lähtee aika helposti sitten pois.

Ja liikuntaa harrastan paljon. Tekee hyvän olon ja mielen =)

MOLLA-77 - itsellä viides raskaus ja todellakin vatsa tuntuu tulevan esiin edellistä aiemmin. Onko se sitten jotain venymistä vai onko tämä raskaus vaan omanlaisensa - tuplia en meinaa edes ajatella.. :|

Mutta koska tämä on meidän viimeinen vauvamme, niin aion nautiskella odotuksesta niin paljon kuin mahdollista =)
 
Täälläkin tavaroiden haaveilija :D Olen laittanut edellisisten vauvajutut jo pois koska meidän lapsiluku piti olla täynnä ;) Mutta ihanaa, nyt saan ostaa uutta. Haluaisin rattaatkin vaihtaa vaikka nuokin uudenveroiset, vain 9kk vanhat :ashamed: Turvakaukalon ostin kun löysin ihanan värisen, aika turhamaista.... Ja joku ihana talvihaalari täytyy etsiä uudelle pienelle.

Eli jos joku kaipaa uudenveroisia rattaita, yv:tä vaan :D

Mutta väsymys on kyllä kamalaa, juuri herättiin päiväunilta. Ja nälkä vaivaa, kädet oikein tärisee jos ei syö ajoissa.
Painoa ollut 56kg ja pituutta 164cm, edellisistä tullut 25kg ja nyt yritän hillitä syömistä :p

Onnea taas uusille :hug:
 
Miehen innostumisesta.. täällä innostui mies paljon näkyvämmin; halaili, paapoo yms yms..
sekin saattaa tosin loppua.

Kävin nimittäin ultrassa noin tunti sitten ja vappuaattona uusi. Saattaa olla tuulimuna. Että näin. "Kiva" fiilis raskausoireiden kera tällä hetkellä..saikulla muutenkin rajun pahoinvoinnin takia :(
 

Yhteistyössä