***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja ralli:
Nälkä! Nälkä! Aina vaan. Aamiaiseksi tempaisin sen verran tuhdin satsin että arvelin sen torjuvan päivänälän hyökkäyksen leikiten - ja pah! Hillitön syömähimo. Tekee mieli suolaista ja taas makeaa ja sitten suolaista. Kaappi on kuitenkin sisällöltään tylsä, ei muka löydy mitään hyvää. Ja kuka ne pähkinä-hedelmäsekoituksetkin on syönyt?
:whistle:
Voi täällä on sama oire....söin eilen näkkäriä sillin kera :p ...tänään aamupalaks söin valk.sip.patonkia jonka päälle laitoin amerikan kastiketta...niin namiiiiiiiiiiii...
 
Mun mielestä täällä saa keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä. Kyllähän tänne monesti tulee vuodatettua jutut parisuhteesta, sukulaisista, työstä jne, eikä nekään suorasti liity raskauteen. Jos ei ole johonkin asiaan sanottavaa tai mielipidettä, niin sitten vaan sivuuttaa sen kokonaan eikä vastaa kyselyyn. Ja kyllähän tuo paino homma on kuitenkin asia mihin neuvolassakin kiinnitetään huomiota ja raskaus jättää useimmille painoa, joten minusta tämä on erittäin luonnollinen paikka puhua siitä. Ei tietenkään kenenkään pakko ole painoaan kertoa, sitä en missään nimessä tarkoita, mutta minusta tuo painoasia raskausaikana on yksi semmoinen missä moni saattaa vertaistukea tarvita ja sitä vartenhan täällä ollaan.

Mulla on edelleen ihan järkyttävä suolasen ja rasvasen himo. Eilen väsäsin voileipäkakun kun teki vaan niin älyttömästi mieli. Tänään oon sit sillä elänyt ja paketillisella currynuudeleita. Minä oon normaalisti kauhea pulla hiiri ja suklaaaddikti, niin raskausaikana mulla ei tee makeita mieli.

Poika nukahti päikyille ja mä tässä odottelen että alkas uus soittoaika tuonne neuvolaan. Jos vaikka nyt pääsis läpikin. Sen jälkeen taidan kyllä itekin mennä päikkäreille. Ulkona ois ihana ilma, aurinko paistaa siniseltä taivaalta. Vois lähteä unien jälkeen vaunuilemaan kylille.

Musta on myös tullut palsta-addikti :wave: Jatkuvasti käyn tsekkaamassa onko kukaan kirjotellut kun koko ajan on kuitenkin tietokone auki tässä olkkarissa.

Sanle
 
nina82,voipi olla että ollaan kaikki melko laajalti pitkin Suomenmaata joten ehkä hiukka vaikeaa järjestää mutta voihan tietty vaik maa-aluettain tehdä treffit kuten Pohjanmaa,Uusimaa jne.
Itse taidan mielummin pysyä täällä tietokoneen ruudun takana :D

Kyselinkin jo aikasemmin,että millä perustein olette päässy varhaiseen ultraan tai oletteko menneet yksityiselle ja maksaneet itse? Paljonko on menny euroja?
 
Meillä marraskuisten -07 porukka on järjestänyt tapaamisia, mutta vasta sitten kun lapset on syntyneet. Tosin itse en ole niihin päässyt kun asun täällä kaukana 600km päässä pääkaupunkiseudusta. Kiva ois ollut kyllä nähdä heitä mutta ei maha mittään.
 
itse kuulin täällä ekaa kertää siitä varhaisultrasta :) itse yritän viellä jaksaa odottaa 13pv siihen ekaan neuvolaan... niin oliko kellään ollut löysämaha ongelmia alkuraskauden aikana??? tai onko kellään mitään ajatusta mistä moinen....
 
Alkuperäinen kirjoittaja nina82:
itse kuulin täällä ekaa kertää siitä varhaisultrasta :) itse yritän viellä jaksaa odottaa 13pv siihen ekaan neuvolaan... niin oliko kellään ollut löysämaha ongelmia alkuraskauden aikana??? tai onko kellään mitään ajatusta mistä moinen....

Itsellänikin on eka neuvolakäynti 11.5 mutta eipä se juuri silleen lohduta kun ei sitä ole sen käynnin jälkeen paljookaa viisaampi tai varmempi että kaikki olis hyvin.Ei ne välttämäti edes yritä kuunnella dopplerilla sydänääniä koska ei välttämäti kuulu vaikka sydän hakkaisikin jo.Se on vielä niin pieni ja syvällä tuolla vatsapeitteen alla.Ultrassa näkyy.Ne haluu vaan virtsanäytteen ja jutustelua!
Olisi kiva saada varmuus että masussa todellakin kasvaisi joku eikä mikään tuulimuna tms. :|

Tosta mahan löysyydestä en osaa oikein sanoa,varmasti aivan viaton oire!
Mulla meni keskimmäistä odotellessa vatsa aina aivan sekaisin heti kun olin syönyt roskaruokaa (hampurilaisaterian).
 
Alkuperäinen kirjoittaja MOLLA-77:
Alkuperäinen kirjoittaja nina82:
itse kuulin täällä ekaa kertää siitä varhaisultrasta :) itse yritän viellä jaksaa odottaa 13pv siihen ekaan neuvolaan... niin oliko kellään ollut löysämaha ongelmia alkuraskauden aikana??? tai onko kellään mitään ajatusta mistä moinen....

Itsellänikin on eka neuvolakäynti 11.5 mutta eipä se juuri silleen lohduta kun ei sitä ole sen käynnin jälkeen paljookaa viisaampi tai varmempi että kaikki olis hyvin.Ei ne välttämäti edes yritä kuunnella dopplerilla sydänääniä koska ei välttämäti kuulu vaikka sydän hakkaisikin jo.Se on vielä niin pieni ja syvällä tuolla vatsapeitteen alla.Ultrassa näkyy.Ne haluu vaan virtsanäytteen ja jutustelua!
Olisi kiva saada varmuus että masussa todellakin kasvaisi joku eikä mikään tuulimuna tms. :|

Tosta mahan löysyydestä en osaa oikein sanoa,varmasti aivan viaton oire!
Mulla meni keskimmäistä odotellessa vatsa aina aivan sekaisin heti kun olin syönyt roskaruokaa (hampurilaisaterian).


juu kyllä olisi todella ihanaa saada tieto että onko tuolla mahassa dodella joku asukki

:heart:
 
moikka!
täällä kans yks pohojosen tyttö.:D 600km suunnilleen on tonne pk seudulle matkaa :whistle: mut vaikka tohon viereiseenki isompaan kaupunkiin (ouluun) on vaan 100km matkaa niin en mä sinnekään tapaamisiin kai pääsis/ei tulis lähdettyä..vaikka mielelläni nettituttujakin tapaisin :D

meil toi varhaisultra ei tosiaan maksa mitään, se tehdään ekalla neuvolakäynnillä, täti sen tekee jollai vanhemmalla ultrakoneella (viereisessä rakennuksessa on varsinainen ultra jonka lääkäri tekee sit rv ~12, rv ~18 ja rv ~32). Ja sydänääniäkin varmaan yrittää kuunnella kun mulla ei tota vatsapeitettä niin runsaasti ole, viime raskaudessakin sen sanoi syyksi kun niin aikaisin kuunneltiin....

Ja todellakin, tää on hyvä vertaistukipaikka esimerkiksi noihin painojuttuihin yms, joten keskustelkoon ken tahtoo mistä tahtoo. :) tupakointiin itselläki jyrkät mielipiteet raskausaikana niin siihen en ota muuta kantaa kuin että itse en polta muuten kuin raskauden/imetyksen ulkopuolella vain illanvietoissa kun en ole vauvan kanssa tekemisissä. en halua lapseni joutuvan kärsimään nikotiinin lemusta. :(

nina, saitkohan jo tuon laskurijutun pelaamaan? :D eli siel sivulla jolle oot sen laskurin tehny, on kaks sellaista tekstilaatikkoa joissa toisen alku <a href..... > ja toisen alku [url.... ] niin kopioit ja liität sen [url.... ] koodin kokonaan tänne, ei tarvi mitään muuta tehhä. :) Ymmärsiks mun sepostuksesta mitään? :D
 
soitin tohon lämipään isompaan kaupunkiin ja siellä se hoitsu sano että kyllähän sen vaginaultran voi tehdä mutta se on kyllä viellä niin olematon että ei välttämättä kannate... sanoi että jos nyt vaan jaksais odottaa sinne 5.5 höh :ashamed:
6+3
 
siis masentaa ihan järkyttävästi.... soitin yksityiselle ja olisin jopa saanut ajankin muaat hita oli 150e joten se siitä ja kela ei korvaa mitään jos ei ole lääkärin määräystä mie en jaksa haluan tietää jo!!!! olis paljon helpompaa jos olis eden niitä pirun oirita mutta ei mitään :'( kuvittelen varmaan vain aj syön itteni ihan turhaan läskiksi..... toivotonta :ashamed:
 
Mikä se sinun lähin kaupunkisi on muuten?

Vaginaultra on se joka minullekin tehtiin 5+9 viikoilla ja siellä näkyi syke ja alkion kiinnittyminen etuseinämään. Kyllähän siinä näkee että onko siellä kohdussa jotain.
 
Tervehdys!!

Edelleen hurja tää kirjoitustahti, piti ottaa muistilappu harvan pääni tueksi..

Ekaksi heti onnittelut uusille jouluvauvaa odottaville ja tervetuloa munki puolesta, jokunen on tullut mun jälkeen joukkoon mukaan :)

joni makuusäkki: Jaksamista!! Kolmosta odottaes jouduin jännäämään viikon verran ku ultras näkyi vaan tyhjä pussi, sit seuraavalla kerralla hyvin pienesti syke. Viikkoja en muista mutta oisko ollu et syke näkyi 7. viikolla.

Molla77 Meil on kissa, gerbiili, ja pari akaattikotiloa. Omasta hevosesta haaveilen, ehkä sitten joskus... :) Niin ja tuosta varhaisultrasta, ite pääsen ekan neuvolan yhteydessä, neukkatäti kattoo. Toki pitää mennä vähän tuonne kauemmas neuvolaan, jatkossa sitten tuohon lähineuvolaan. Kakkosta ja kolmosta oottaessa kävin yksityisellä, pienemmässä yrityksessä n15min ultraus+tutkimus maksoi 40-50e ja isommassa samanpituinen keikka yli 100e.

jisse78 et kysynyt multa tuota autoasiaa mutta kommentoin minäkin, eli meillä tila-auto. Paikkoja on seitsemälle kuskin lisäksi. Yksi penkki on irrotettu, sai kauppakasseille lisätilaa ja kätevän lasten lastaustilan joten nyt mahtuu sitten 5 kyytiin mun ja miehen lisäksi (et jos vaikka tuplat ois tulossa.. heheh, ei kai ny sentään.. )

upp3: Mekkoasiaa pohdit ja nyt on aika kivasti juhlamekoissa sellaisia malleja että massuki mahtuu hienosti eikä vaate ole mikään säkkimäinen. Omassa kaapissa roikkuu yksi sellainen ja toivon että jotkut juhlat kesäälä ois ja pääsis sitä pitämään. Pitäis mahtua ainakin syksyyn asti. Se lähtee rintojen alta levenemään ja sit saa laittaa sellasen rusetin siihen mahan ja rintojen väliin jos haluaa, liehuva helma ja polvipituus. H&M:ltä muistaakseni..

Puhin kumppanit: Peesaan myös tuota että aiemmin ennen ku vasta 12-13 viikoilla neuvolaan.. Toivottavasti kaikki olis ok vuodosta ja kivuista huolimatta!! :hug:

pööpötti & äippäliini83 oli saanu ihania ultranäkymiä kokea, onnea teille!! :)

nina82: Tääl ois yks joka haluis ostaa vaikka mitä jo, mutta kaikkea on jo aikas paljon ennestään. Taidankin sijoittaa siis itseeni ja hankin ihania mammavaatteita, vanhat kun ovat liian isoja.. Tästä tulee sitten se seuraavaan aiheeseen vievä siltä eli kokoasiat, täällä 162cm ja aamupäivällä vaaka näytti 63kiloa. Vuosi sitten painoa oli 15 kiloa lähes tulkoon enemmän, ihania raskauskiloja ja muita herkkuilokiloja.. No, toivon etten kovin paljoa ylimääräistä keräisi tässä raskaudessa.

Niin tuosta mahan esiin tulemisesta, jonkin verran turvottaa (ja pierettää!! Sori :ashamed: ) Mutta se on kyl ihan koko maha mikä on paisunu. Kakkosta oottaes maha tuli nopeastikki esiin, ekaa oottaes vasta puolen välin tienoilla. Kolmosen aikaan aika normaalis tahdis, kai. No nyt ei vielä sellaista tarvi kyl miettiä omalla kohdalla, viikkoja niin vähä.

Otin tänään oikein aurinkoa, makasin ja nautin. No, ei kauaa uskaltanu olla, tää kevätaurinko polttaa mun nahkaa ainaki tosi herkästi.

Mites onko teillä jo olemassa joitain nimiä mitä haluaisitte käyttää tulevalla pienellä? Itellä on joitain ideoita, mutta vasta pään sisällä omana tietona..

Jaha, nyt tuli riita pienille, see you :wave:
 
Riita ratkaistu. :D Sellaista piti viel kirjotella että ootteko huomannu sellasen ilmiön että nykyodottajat tuntee liikkeet (muka, mielestäni ) jo tosi aikasin. Tuntuu iha hullulta että jotkut väittää tuntevansa 12 viikolla pikkuisensa potkut. Hmm. Jos pää-perä mitta tuolloin n 6senttiä, ei jalan pituus voi olla kuin max sentin. Ei niillä vielä paljon potkita mammaa hereille yöllä :kieh: Noh, tää oli tällanen purkaus. Jotenki tuntuu että kun noita ketjuja lueskelee niin joillain tuntuu olevan sellainen ns kiire ehtiä tuntemaan liikkeet ennen kuin toiset. En tiä tulkitsenko väärin. Joo no en tuomitse ketään, enkä voi toki olla varma etteikö jotkut tosiaan on niin superhyperherkkiä että tuntevat liikkeet jo niin aikasin että ei edes syke välttämättä viel kuulu dopplerilla. Joo. No nyt oon hiljaa. Oli vaan tällanen mielessä. :wave:
 

Yhteistyössä