***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** huhtikuussa

No ihan kiva kuulla kokeneempien kokemuksia näistä kaikista tuntemuksista...Miesreppana on vielä enemmän pihalla kun minä, menee ihan ymmälleen kaikesta infosta jota sille yritän tuputtaa ;) onneksi on aika tyynesti asioihin suhtautuvaa sorttia, kun joutuu aina välillä vähän räjähtelemään sille pikkuasioista :headwall: ah, ihanat hormoonit!
Niin, en sitten näköjään päässy vielä nukkumaan...tietää sitä että huomenna väsyttää aivan sairaasti. Ja suoraan töistä lähtö leireilemään...onneks autossa on aikaa nukkua pari tuntia niin jaksaa EHKÄ vetää vielä iltareenin. Mitähän tästäkin viikonlopusta tulee, huh
|O
 
hirveasti tekstia tullut, kun olen pahanolon ja jatkuvan oksentelun takia pitanyt lepo/kirjoitus taukoa.
vauva-10 olen pahoillani.
JM toivotaan parasta viela, jannitan puolestasi.
tervetuloa uudet onnea kaikille!
vihrea tee olen juonut kylla. oliko se nyt sitten niin ettei saisi juoda? Eihan vihrea tee ole varsinaisesti perinteinen yrttitee? Yrttiteeta sinallaan en ole juonut kylla.
imetyksesta joku kyseli Mina imetan viela iltaisin. neuvolan mukaan ei mitaan ongelmaa. Yritan kylla pikkuhiljaa lopetella (seuraavan parin kk sisaan) kun tuo meidan neiti tayttaa huomenna jo 1-v. Ja imetys siis lisaa pahaa oloani, supistuksia ei kuitenkaan ole ollut.

katrinainen ja kirppunen 8+3
 
Huomenia!
Täällä jälleen herätty ennen kuutta... |O No ei kannata totutella myöhäisiin nukkimisrutiineihin, niin ei tule sitten muutosta joulunkieppeilläkään ;)
Meillä siis tosiaan on tila-auto, 7 hengella, mutta.... kun taaimmaiset kaksi penkkiä kääntää käyttöön, ei jää oikeesti mitään tavaran kuljetus tilaa, eikä mahdu es rattaat... Me asutaan maalla ja täältä jos johonkin haluat mennä on aina otettava auto käyttöön... Ei busseja ja lähin kauppakin 5km päässä...

Illalla oli taas niin kurjan huono olo, et melkein meni jo ihan hermot... Mulla siis lähinnä tuo pahoinvointi on iltapainotteista, ja vatsa usein siis ihan ripulilla, kun siitä joku puheli. :x

Minäkin sitten menin varaamaan sen varhaisultran, ja mulle sanottiin et 7-8 viikolla olis paras tehdä... Minä olisin halunnut ennen meidän lapin reissua päästä, mutta noista viikoista kun ei ole ihan varmuutta, niin meen sitten vasta loman jälkeen. Täällä tuo maksaa tosiaan 120e paikkeilla, mutta kyllä haluisin silti tietää missä mennään ennen kuin neuvolaan ajan varaan. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Ja :hug: niitä kaipaaville...
Harmillisia/ikäviä asoita on kurja lukea, ja toki itsekin pelkää paljon näin alussa, mutta pitää yrittää ajatella positiiviä asioita keskittyä tämänhetken olemiseen :heart:

Tuossa kun aikas nopeesti ja ihan kaikkea en ehtinyt lukea, niin oletteko jo kertoneet raskaudestanne? Pomoille? ystäville, vanhemmille???
Me ollan menossa kesällä naimisiin ja tehdään itse mun puku, ja mietin koko ajan et pitäiskö mun mainita asiasta äidilleni, hän siis tekee puvun.... Toisalta haluisin vielä odotella, mutta varmasti seuraavan 3kk aikana masuni kasvaa niin ettei mahdu pukuun sitten.... :LOL: kääk...
Mun äiti on vaan niin hirvee hölösuu, et vaikka sanoisin ettei saa sanoa kellekään, niin sanoo 100% varmuudella jo ens viikolla töissään :/

Mutta hei, kaikille aivan ihanaa perjantaita ja mukavaa viikonloppua!!! :wave:
Jisse
 
Tyttö nukkuu vielä, tällaista ei ole käynyt ainakaan puoleen vuoteen! Yleensä sen yöunet on max. 9 tuntia, nyt on vedellyt jo yli 10.

Soittelin sinne Femedaan varhaisraskauden ultrasta, niin sanoivat, että siitä ei saa enää Kela-korvausta. Mutta niiden lääkärit ottaa vastaanottomaksun ja sen päälle jonkun ultrauslaitteen käyttömaksun, ja sen Kela-korvauksen voi kuitenkin saada siitä vastaanottomaksun osasta. Viimeksi pääsin 60 e:lla, nyt maksaa 80 e tämän muutoksen takia.

Iltapahoinvointia täälläkin.

Aiotaan kertoa sukulaisille yms. vasta juhannuksen kieppeillä, kun tullaan kesäreissusta. Np-ultra on juuri ennen reissua. Monille täkäläisille kavereille olen kertonut jo. Viimeksi kerroin työpaikalla rv 20 ja masu oli vielä niin pieni, että vain muutama sanoi, että oli vähän miettinyt, että onkohan se...

 
Huomenta tonttumassut! :D Ootte te kyllä reippaita kirjoittajia!

Täällä kans varattu tuo varhaisultra, joka on sitten ens maanantaina 11.40. Viikkoja sillon onki 8+6. Eilen jouduin loppuviikoksi saikulle, kun on ollut niin heikko olo. Huimaa tosi pahasti. Täällä kans muuttunu tuo pahoinvointi ympärivuorokautiseks :x


Mukavaa aurinkoista kevätpäivää kaikille! :heart:



Delfis ja pikkudee 8+3
 
Minä ainakin sain kuvat mukaan.

Kiva kun niin moni suunnittelee varhaisultraa hinnasta huolimatta. Siitä tulee ihana varmuus kuitenkin eikä tarvi stressata.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://md.lilypie.com/xDfnp3/.png[/img][/url]
 
huomistus.
täällä tosiaan aamu aamulta olo on kamalampi :x hyvä ettei oksu lentäny ennenku puuroa suuhuni sain......yöh.

eilen illalla oli tosi kipee alamasu, kunnon menkkakivut.. jospa ne ois niitä normaaleja kipuja.

Upp3 ja masukki 7+1 sekä yöllä pitkästä aikaa syömään herännyt pikkuherra 8kk


 
Alkuperäinen kirjoittaja Jisse78:
Huomenia!
Täällä jälleen herätty ennen kuutta... |O No ei kannata totutella myöhäisiin nukkimisrutiineihin, niin ei tule sitten muutosta joulunkieppeilläkään ;)
Meillä siis tosiaan on tila-auto, 7 hengella, mutta.... kun taaimmaiset kaksi penkkiä kääntää käyttöön, ei jää oikeesti mitään tavaran kuljetus tilaa, eikä mahdu es rattaat... Me asutaan maalla ja täältä jos johonkin haluat mennä on aina otettava auto käyttöön... Ei busseja ja lähin kauppakin 5km päässä...

Illalla oli taas niin kurjan huono olo, et melkein meni jo ihan hermot... Mulla siis lähinnä tuo pahoinvointi on iltapainotteista, ja vatsa usein siis ihan ripulilla, kun siitä joku puheli. :x

Minäkin sitten menin varaamaan sen varhaisultran, ja mulle sanottiin et 7-8 viikolla olis paras tehdä... Minä olisin halunnut ennen meidän lapin reissua päästä, mutta noista viikoista kun ei ole ihan varmuutta, niin meen sitten vasta loman jälkeen. Täällä tuo maksaa tosiaan 120e paikkeilla, mutta kyllä haluisin silti tietää missä mennään ennen kuin neuvolaan ajan varaan. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Ja :hug: niitä kaipaaville...
Harmillisia/ikäviä asoita on kurja lukea, ja toki itsekin pelkää paljon näin alussa, mutta pitää yrittää ajatella positiiviä asioita keskittyä tämänhetken olemiseen :heart:

Tuossa kun aikas nopeesti ja ihan kaikkea en ehtinyt lukea, niin oletteko jo kertoneet raskaudestanne? Pomoille? ystäville, vanhemmille???
Me ollan menossa kesällä naimisiin ja tehdään itse mun puku, ja mietin koko ajan et pitäiskö mun mainita asiasta äidilleni, hän siis tekee puvun.... Toisalta haluisin vielä odotella, mutta varmasti seuraavan 3kk aikana masuni kasvaa niin ettei mahdu pukuun sitten.... :LOL: kääk...
Mun äiti on vaan niin hirvee hölösuu, et vaikka sanoisin ettei saa sanoa kellekään, niin sanoo 100% varmuudella jo ens viikolla töissään :/

Mutta hei, kaikille aivan ihanaa perjantaita ja mukavaa viikonloppua!!! :wave:
Jisse
MOI


PUHUIT LAPIN REISSUSTA MIHIN PÄIN OLETTE MENOSSA MIE NÄÄA OLEN LAPINTYTTÖ NIIN AJATTELI ETTÄ JOS OLETTE LÄHELLÄ NIIN VOIS VAIKKA KAFFET JUODA

=)
 
tässä juuri heräsi njust nii kello on jo vaikka mitä ja mie nukuin olen ihan ihmeissäni... mutta mulla oli eilen vähän ei niin hyvä olla ku taisin tehdä vähän liian rankan lenkin niin alamahaa juili aika pahasti.... noh tänään rennommin sitte...
kertomisesta sen verran että olen omalle isälle olen kertonut mutta miehen vanhemmat ei tiedä ja muutama mun ystävä mulla hiukan lipsu vaikka mies nimenomaan pyysi että ei kerrottas hups.... noh tiedän että on hölmöö kertoa koska jos sitte menee kesken/tuulimuna.. niin on sitte ikävä alkaa oikomaan mutta olen ajtellu että sellasta elämä on kullähän sitä iloittee monesta muustakin asiasta vaikka" ostamassa taloa ja kaikille hehkuttaa hei me ostetaan talo sitte meneeki kaupat mönkään niin yhtälailla pitää kaikille kertoa ei se onnistunutaan" no hohi olipas vertaus mutta kai joku ymmäsi mun pointin :LOL:
 
Molla - mä ostin sen angelsoundsin vai mikä onkaan viime raskaudessa. Ajattelin että säästytään päivystysreissuilta sitten jos ei esim ole tuntenut liikkeitä vähään aikaan.

Mutta itse asiassa MINULLA tuo vekotin lisäsi vain huolta. Oli tosi hankalaa saada kuuluviin sydänääniä vaikka oltiin oltu pari tuntia sitten ultrassa ja kaiken piti olla ok. Minulla siis ei niitä ääniä kuulunut helpolla ja tuossa raskaudessa ei ollut mitään extraa läskiäkään mikä olisi estänyt ääniä.

Mutta ehkä se on sitten yksilöllistä. Myin vekottimen lopulta pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MOLLA-77:
Huomenta!

Onko kenelläkään kokemuta kotidopplerista?
Millainen?Onko todella toimiva?Kannattaako ostaa?Tai onko aivan turha kapistus?
Itse tekis mieli ostaa mut en sit tiedä...
Mulla on tuo angels sounds. Ja mua se oikeesti helpotti. Eli tämä koti dopleri semmoisille jotka ei mene paniikkiin jos ei sydänäänet kuulukkaan.
Kun ne kuuluu vasta sit myöhemmin kotidoplerilla...

Mä tykkäsin ku oli niin alussa harvoin neukka käyntejä, niin halusin aina illalla etsiä pikkusen äänet, mutta ne tosiaan kuului vasta esim rv14>rv16...ja pikkunen kyllä oppi meneen sit piiloon kun doplerin laitoin masun päälle, eli eipä aina kerinny kuulla.
Mä en vaan siitä ottanu paniikkia...joten sopi mulle hyvin.
On nyt serkulla olli lainassa, ja hän sanoi samaa, eli tosi hyvä aina neukka käyntien välillä. Ja ei hänkään ottanu paniikkia jos ei kuulunut sydänääniä joka kerta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nina82:
juu ja itse olen aika pohjoisesta ja olen ymmärtänyt että kaikki on aika etelässä minuun nähden heh noh ei se mitään.... :flower:
tääl yks joka on aika pohjoisesta.. tai siis oikeestaan ei kuitenkaan lapista vaan oulun seudulta.. Rovaniemeltä tänne lennähin parivuotta sitten :D
 
Mäki oon saanu jotain aikaseksi.. nimittäin uskalsin soittaa neuvola-ajan.. vähän kyl ihmetytti, ku th kysy et onko edellisissä ollut onfelmia, samoin et esikossa ei mitän, mut et sain km 1/09, se oli vain et oikei.. tule neuvolaan 14.5. et aika pitkälle menee.. täs päivittäin tekee mieli soittaa uudestaan ja kysyä voisivatko vilkasta et onko tuol elämää, ettei tartteis viel 3vk:a jännittää..
tääl ei masulle mitään ihmeempää, iltapahoinvointi on tullut kuvioihin ja karsee väsymys, mut muuten tämä elämä uljuu ihan mukavasti eteenpäin.. ei olla vielä kerrottu raskaudesta lähipiirille.. töissä"kärähin", ku tosiaan olen sh:na tk:n vastaanotolla ja mun vastaanotolle olis tullu laps jolla oli tulirokkoepäily, ja piti siirtää se toiselle hoitajalle.. :|

 
Minä käyti näsken poikaa lääkärissä kun oli kuuma ku kekäle aamulla ja yöllä oli ruennut korvasta valumaan märkää eli puhjennuthan se oli. Antoi antibioottikuurin ja sanoi että päätä ite syötätkö sen vai et. Sanoi että luonto on kuitenkin hoitanut jo asian kun on puhjennut itsestään ja paranee kyllä. Antibiooteista vois olla vaan enemmän haittaa. Nyt oon sit kallistunut sille kannalle että en anna kuuria pojalle, kun kuitenkin panadolin voimalla kuume laskee ja syö ja leikkii normaalisti. Resepti on kuitenkin varalla että jos näyttää ettei ohi mee.

Sain varattua eka neuvola-ajankin. Se ois 11.5 Mutta eipä siinä kummempia oo ku vaan ne perusnäytteet ja liput ja laput. Antaa sit lääkärineuvola-ajan parin viikon päähän ja sit ultrataan. Tuo on kyllä niin mukava tuo meijän äitiysneuvolan terkka, että ihan mukava on taas päästä sen asiakkaaksi. Tuo lastenneuvolan terkka on niin nuiva että siellä ihan tympii käydä.

Sanle 5+1
 
Täällä olo on niin surkee kuin vaan voi surkee olla :( Oon niin äkee ja kiukkuinen.. ja tietysti puran sen sit lapsiin. Nyt ei ole ollut vatsa kipeä, mutta verta tulee ihan kiitettävästi :/
Miten voi onni ja toiveiden toteutuminen muuttua niin nopeasti tuskaiseksi ja piinaavaksi odotteluksi. Tässä tilanteessa kun ei voi muuta tehdä kuin odottaa.
rv 7+5
 
Pikkukakkosta odotellaan ja laskettuaika on 12.12.09! Esikoinen täyttää huomenna 1 vuoden, joten olen vähän haikealla mielellä tänään. Uskomatonta, että siitä on vuosi kun oltiin synnärillä. Pahoinvoinnista kärsitään täälläkin mikä on ihmeellistä, koska edellisissä 3:ssa raskauksissa pahoinvoinnista ei ole ollut tietoakaan. Meillä on siis ollut keskenmeno ennen esikoista ja nyt sitten taas esikoisen ja tämän raskauden välillä. Pelottaa siis kamalasti, että päästäänkö tällä kertaa loppuun asti. Varhaisultrassa käytiin maanantaina ja siellä pikkuinen sydän kovasti jumputti, että hyvältä näyttää tähän asti. Myös mahan kasvu/turvotus on yllättänyt, toisaalta syön kyllä koko ajan, kun yritän sillä karkoittaa pahaa oloa. Kauhulla odotan neuvolan punnitusta :ashamed:

malttamaton&masuasukki rv 6+6
 
täällä on myös yks jolla niin pinna tiukalla voi ukko parkaa kun tulee töistä... siis musta tuntuu että ihan kaikki ärsyttää ei jaksais mitään väsyttää..... pahaa oloa tai mitään muuta ei ole...
mulla toi paino laskee ei nouse vaikka syön koko ajan :|
 

Yhteistyössä