***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Nyt on itsellä niin hyvä mieli, että jaksaa kommentoida yleisestikin :) . Eli kohdunkaulan tilanne oli nyt pysynyt ennallaan!!!! Lepo on auttanut. Enää 2 viikkoa makuulla ja sitten saa taas liikkua. Painoarvio nyt rv 32 2 kiloa ja lääkärin mukaan ihan 'standardivauva'.

Esikoinen laskeutui ja kiinnittyi rv 30 (tai jo aikaisemmin) ja syntyi vasta rv 36+5, joten ei laskeutuminen välttämättä ennusta, että heti syntyisi. Mutta silti olin tosi tyytyväinen, että tämä vaavi ei ole vielä laskeutunut niin ei aiheuta sitten turhaa painetta tuonne jo muutenkin lyhyelle kohdunkaulalle.

Koivunkäpy ja haltia! Älkäähän ihan vielä synnyttäkö!

Miracles, Kiva, että vauva oli kääntynyt! Toivottavasti hää nyt muistaa pysyä oikeinpäin!

Upp3! Paranemisia pienelle! Muistan iteki miten kurjalta tuntui kun esikoinen sairasti kunnolla ekaa kertaa. Ja ehkä sulla on nyt jostain kummasta syystä mieli vähän herkemmillä ;) . Mullakin meinasi näet itku päästä kun meidän jo iso poika yski yhden yön.

Onko kaikki muut saaneet jo sikarokotuksen? Mä saan vasta ens viikolla! Toivottavasti ei ole liian myöhäistä....

Sonja ja vaavi 32
 
Miracles ihana uutinen, pieni on ajatellu että kai tässä on käännyttävä ennenku joutuu muljuteltavaksi :D

Meidän pieni oli aiemmin myös pylly edellä tulossa, nyt viimeksi neuvolantäti tunnusteli että hänen mielestään olisi kääntynyt.
Noh, ensi viikolla on tulossa synnytystapa-arvio jossa sitten nähdään miten se pyllystelijä tuolla nyt on.
Potkut tuntuu ylhäällä rintojen alla ja hikka tuolla ihan alhaalla, joten toivon todella että siellä raivotarjonnassa oltaisiin ja pysyttäisiin :)
 
Kommentoin minäkin lyhyesti.

Supistuksista. Mulla on kanssa muuttunu nuo supistukset kivuliaiksi viime viikkoina ja outoa, että ne yöllä tuntuu kaikkein kipeimmille. Päivällä kipua jonkun verran myös, mutta ei lähellekään niin paljon. Eilen tuntui koko päivä aika hankalalle, suppareita tuli pitkin päivää kivun kanssa ja ilman. Onneksi tänään on ollu vähä parempi päivä, huomenna sitten lääkärille näyttö.

Toppapuku on 62 cm ja ajattelin sillä pärjätä toivottavasti koko talven. Hukkuuhan se pieni siihen aluksi, mutta on niin hyvän hintaisia nuo pientenkin vaatteet, että en raski ostaa useampia.

Jouluäippä ja pieni rv 33+0
 
Heipsan,

Teillä on noista talvivaatteista ollut puhetta. Tuli itselleni vähän alivarustautunut olo, täällä on jollain sekä lämpöpussi, että toppahaalari ja vielä pörrö tai fleecehaalari siihen päälle.
Mihin eri tarkoituksiin oikein olette noita ajatelleet? Mulla on pelkkä lämpöpussi, siinä oon ajatellut sekä nukuttaa vaunuihin että autossa kuljettaa, ja eihän sen alle haalaria laiteta?

Mites muuten te jo aiemmin synnyttäneet, voiko menkkamaiset aaltomaiset kivut olla suppareita? Sellaisia nyt monta päivää tullut aina välillä ja mietin mitä mahtaa olla...?

Meritähti :heart: Pömppis 35+2
 
laskeutumisista..kolme viimesintä ei ole ymmärtänyt että vois laskeutua muuta kuin ponnistusvaiheessa.. :whistle: ..saa nähdä miten tämä poikanen asian oivaltaa.. kovasti olen tänäänkin tepastellut ja neuvonut että puskee päätään alaspäin..siis siihen suuntaan mihin se pää nyt näyttää..

toppapuku saa luvan olla se pakkauksen puku.. mikäli tässä nyt ei jotain kivaa pienempää silmiin osu..ei kuitenkaan sinistä tai ruskeeta :x

:headwall: tokaluokkalainen tuli koulusta kotiin ja oli ihan kipeen näkönen.. oli kuuma kuin kekäle.. kuumetta oli 38.1..ja kurkkuun ja niskaan koskee |O :headwall: ..

nukkuin tunnin ja annoin panadolin.. ja pötkötteli vielä tunnin..sen jälkeen on touhunnut ja lämpökin oli äsken 37 tasan joka on lievää lämpöä kun normisti ois jotain 36 ja risat..

nou paniikkia mutta kuitenkin.. tiedämpä ainakin että tulossa aika katkonainen yö..vaikka se nyt ei ehkä olekkaan sitä possunuhaa niin silti..mie olen muutenkin herkkä lasten sairastelulle ja saatikka sitten nyt kun on tämä kungfu master mylläämässä massussa..

siitä tulikin mieleen.. :LOL: http://www.youtube.com/watch?v=yPyLIBD0jK4&feature=related tähän tahtiin on mukava muksia mammaa :D

Dare ja mara 34+3
 
Nonni, nyt on pikkujoulut juhlittu ja nähty muutamaa työkaveria ja asukkaita. Yksi asukas totesi minulle lähtiessä, että pidetään peukkuja, että sinulle syntyy tyttö :LOL: . Ihanasti sanottu, muutamaan otteeseen tän asukkaan kanssa yhteen otettu tietyistä asioista.

Väsy meinaa jo painaa, että jos kattelis hetken telkkaria ja painelisi nukkumaan. Lentsuinen olo ollut koko päivä, että josko tuon saisi lepäämällä pois.
 
Mä en meinaa millään tajuta et vauvan syntymä on jo aika lähellä... täytys varmaan pikkuhiljaa kaivella vauvanvaatteet pesuun....

Mä olen kyllä vauvaa pihalla/kylmällä kuistilla nukuttaessa pitänyt vauvalla toppahaalaria päällä vaikka on nukkunut makuupussissa ja jos on ollut kovinkin kylmä, niin lisäksi on ollut vielä villapuku. Kaukalon pientä lämpöpussia, olen käyttänyt ilman haalaria, kun yleensä kuitenkin ollaan autossa ja ehkä vain pieni hetki ulkoilmassa.... Joskus olen kaukalon lämpöpussiin laittaessa pukenut villahaalarin, mut on ollu lapsi ihan hikinen, niin olen sen jättänyt pois sitten käytöstä....

Mulla tais kompuroinnin yhteydessä murtua pikkuvarvas sekä sen viereinen tai venähtää ainakin, on ollu nyt tän viikon niin kipeä, ettei ole vielä pystyny kävelemään normaalisti, nyt jo tavallinen kenkä menee jalkaan, et ehkä se tästä alkaa paranemaa, harmittaa vaan suunnattomasti kun ei pääse lenkille, tuntuu heti olo paljon raskaammalta... :(

rv 34+4
 
Piti tänään tehdä pikapyörähdys neuvolaan, kun tonttusen asento huoletti. Tai aika varma olin sitten lopulta, että pt:ssä ollaan, mutta potkut ja liikkeet oli niin vaimeita etten saanut mielenrauhaa... Ja eilen oli täälläkin jotenkin huonovointinen ilta. Masu oli ihan kamalan täyden tuntoinen ja kivikova. Aamulla se olikin sitten niin pehmeä, että epäilin lapsen jo karanneen sieltä.. :LOL:

Neuvolassa kaikki oli ok. Perätilassa edelleen istuskelee, mutta terkan mielestä pylly oli aika ylhäällä ja vettä hyvin, että josko vaikka kääntyisi. Sykkeet hyvät myös. Täytyy nyt antaa tontulle asentohoitoa, että tajuais kääntyä... Tuli puhetta myös akupunktiosta ja terkka sanoi, että yksi neuvolan lääkäreistä antaa sitä ainakin raskauspahoinvointiin. Lupas kysyä pääsenkö koekaniiniksi käännösyritykselle :D

Maanantaina haettiin vaunut. Emmaljungaa siis, kuosilla Grey Dream. Edgen kopalla, mutta Mondialin runkoon. Ekan kerran kun näin tuon kyseisen kuosin, niin isännällekin sanoin, että järkyttävä, tuota ei kyllä kukaan koskaan osta... :LOL: Ja kuinka ollakaan... Se olikin luonnossa tosi kaunis. Tosin kaupassakin kävelin siitä ensin suoraa ohi, mutta sitten oikeaa väriä hakiessa kokeilin sitäkin ja ta-daa, siinä se oli :p Haluaako joku kuvan? :saint:

Turvakaukaloksi ostettiin Gragon Locigo S, Gabriel -värillä (eli kokonaan musta).

Hoitopöydästä on ollut puhetta. Meillä on sellainen vanha, esikoiselle ostettu valk. lipasto, jossa kolme isoa laatikkoa. Päälle sitten nostetaan erillinen hoitotaso. On mun mielestä hyvä, juuri tilavuutensa takia. Pikkuvaatteita olen nyt sitten sinne laatikoihin pessyt :heart:

Toppapukuna mulla on yksi 62 cm haalari (mummo osti kirppikseltä). Sitten on vuoden -07 äp-haalari. Viime syksyn enkelille oli ostettuna 56 cm Lindexin ruskea pörröhaalari, joten se tulee käyttöön heti. Sitten on myös valkoinen, nallekuvioinen 68 cm vanupuku (kummipojan peruja). Se käyköön keväällä vaikka autoilussa. Espritin 62 cm toppatakin ostin, kun tuli hyvä ale vastaan... :whistle: Ja sitten on käytettynä ostettu "jääkarhupussi" turvakaukaloon.
Vaunuissa mulla on tapana käyttää ihan sitä äp:n makuupussia ja sinne muksu toppapuvussa tms. kelin mukaan.

Vielä pitäisi tumput ja töppöset löytää vauvalle. Lakin löysin syyslomalla myös alennuksesta.

Nyt meni ohi, millä nimimerkillä uusin jäsen kirjoittelee, mutta tervetuloa kuitenkin :flower:

Ja Haltialle onnea rouviintumisesta :flower: Menihän tämä nimi oikein....

Miracles mahtava juttu, että muksu oli kääntynyt. Samaa toivotaan tännekin...

Neuvola taas ensi viikolla keskiviikkona ja äippäpolille sitten 23.11. Aika menee niin nopeaan ettei perässä pysy :saint:

T. Tintukka ja tonttu 34+3
 
Tulinpa lueskelemaan teidän juttuja, kun ei nyt uni sitten tule millään. Mielessä pyörii kaikki asiat, ja huolettaa, että eipä synnytys nyt alkaisi, kun autossa kesärenkaat ja kamala lumikeli. Sitten kun olin melkein nukahtanut alkoi kamala närästys ja pakko nousta istumaan. supistuksia sitten aloin laskemaan, eipä niitä onneksi vielä liikaa tuu.

Huomenna jos vaikka ompelis vauvalle jotakin kivaa. Rintapumppu ja maidonkerääjät ja rintakumit multa muuten vielä puuttuu, täytyy kai ostaa jostain ennen sairaalaan lähtöä. Kävin muuten kurkkaamassa, niin tuolla lokakuisilla on ainakin hirveän hyvä listä alussa kaikiesta tavaroista joita tarvii olla ja mitä mukaan sairaalaan listakin siinä oli.

Niin ja kiitos onnitteluista. Kyllä minä ainakin olen rouviintunut, vaikka varmasti muutkin kyllä, ehkä minä olin se viimeisin tässä pinossa =)

samoin kuin meritähdellä myös mulla on hieman alivarautunut olo noiden toppavaatteiden kanssa, kun ei ole vielä edes litä lämpöpussia, mutta kai sitä jotenkin pärjätään, ja ostetaan lisää jos ei pärjätä.

tintukka Toivottavasti teidänkin pikkuinen kääntyisi yhtä hyvin kuin Miraclesin. Minua alkoi kiinnostaa vaunujen kuosi, joten jos saat kuvaa laitettua, niin kiva :)

 
Huomenta!
Yö pojan kans meni paremmin kuin uskalsin toivoakaan ; nukkui 11h heräämättä omassa huoneessaan!!! :) pilkoin huoneeseen lautaselle sipulia ja valkosipulia, niin oli nenä pysyny auki. :) huone lemuaa nyt aivan järkyttävälle :x mutta kun itekki aamulla huoneeseen menin nii heti helpotti nenän tukkoisuus joten totesin miehelle että sori meidänki huoneeseen tulee ens yöksi sipuleita :LOL: itekkin siis olen tosi räkäisenä ja kurkku kipeenä, en sit tiiä onko rokotteen aiheuttamaa vai pojasta tarttunutta... semmonen olo että varmaan mullekki iskee korvatulehduksen, eihän mulla olekaan kuin 13vuoden korvakierre takana (tai siis 2kk -> 13v jatkuvia tulehduksia) :/ toivon niin suuresti ettei pojalle tulis samanlaista taivalta!!!! :(

Hoitopöytänä meillä on 2laatikkoinen lipasto jonka päällä hoitotaso ja siinä pehmusteet. Toimii hyvin viel ton pojanki vaipan vaihdossa ;) kesällä toi vasta ostettiin.. pojalla oli pienenä pinniksen päälle laitettava hoitotaso, ihan kätevä sekin jos sängyn vieressä on joku lipasto hoitotavaroille yms... nytkin taso otetaan vauvalle käyttöön meidän huoneeseen, voipi siellä vaihdella vaipat yöllä ja kun esikko on päikkäreillä..

Unet on tahtonu alkaa loppumaan aamuyöstä, monena yönä heräilly ja tuntunu ettei enää tuu uni.. toivottavasti ei enteile vielä synnytyksen lähestymistä, heh :LOL:

Pitääpä lähteä valjastamaan pyykkikone käyttöön, jos sinne taas jotain vauvan juttuja nakkais esikon vaippojen mukaan :)

Upp3 ja masukki 33+3
 
Minäkin ilmottaudun tuolta toisen palstan puolelta. Kiitos vaan TuuliK, seurasin sua =) Eli ikää on 27 vuotta, LA 13.12., esikoista odotellaan, sairaala on HYS ja tyttöä on veikattu. Eli joskos mie ehtisin vie tänne mukaan :)

Milarca ja Nyytti RV 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milarca:
Minäkin ilmottaudun tuolta toisen palstan puolelta. Kiitos vaan TuuliK, seurasin sua =) Eli ikää on 27 vuotta, LA 13.12., esikoista odotellaan, sairaala on HYS ja tyttöä on veikattu. Eli joskos mie ehtisin vie tänne mukaan :)

Milarca ja Nyytti RV 34+5
:wave: tervetuloa siulle ja jos muitakin niin miun puolesta ainakin mahtuu mukaan..

hitsi kun mie eilen taas kiipeilin yläkaapille ja alakkaapille ja siinä sivussa konttailin tuon parivuotisen kans niin johan alkoi illalla tuntua että pää on jalkojen välissä tulossa.. :D tuskinpa kuitenkaan tämä ,svinkaaja svenki jätkä, niinkuin neljä vuotinen nimitteli hetkutteluja :LOL: älyää pysyä alhaalla..

nyt sitten pitäis keksiä mitä sitä söis.. kun ei oikeen mikään maistu..taitaa olla taas jugurttia ja kylmää appelsiinimurskaa..ja kohta neuvolalle :wave:

Dare+maradona 34+4
 
täällä hyvin nukuttu yö takana :eek:

Ja kiva tilanne, ukolle ei sit ollukkaan tullut tili tänään, olin kovasti kauppaan menossa |O nyt siellä on 350 erittäin äkästä miestä kyselemässä missä rahat. ja huomenna tois tytön snttärit järkättävänä.

Kiesus tuo pojan naama on kamalan näkönen, onneks sen voi lykätä hoitoon niin ei tarvii kauppaan mukaan ottaa, siis mikäli nyt sattuu että sitä rahaa tulee ja voi lähteä sinne kauppaan..

Uusille tervetuloa!
 
Huomenia :wave:

Kaikkien kuulumiset luettu, niitä olikin taas monta sivullista.. Tulin vain hätäpäissäni tännekin kertomaan aamun juorulehdet luettuani, että parasetamoli saattaa heikentää possurokotteen tehoa :O En tiedä sitten kuinka oikea tieto on mutta tämän iltalehti kertoi :eek: Ja itse olin yllättynyt, että jos sairastaa sikainfluenssaa, niin aspiriini on kielletty särkylääke :O se taas tekee vakavia sydän/maksasairauksia.. Hyvä itse kertoa näistä kun on ihan paniikissa, lähes viikko sitten otettu rokote ja vieläkin jännittää jos siitä jotain tulee :whistle:

Eipä muuta, hyvin jaksan (tasan KUUKAUSI) ja tuntuu ettei vauva tule ainakaan ennen laskettua. Meilläpäin ei kai mitään synnytystapa arvioita, kahden viikon päästä lääkärineuvola. Terkkari lupailee keskikokoista lasta, itse veikkailen vähintään viisikiloista :D
Hyviä viimisiä viikkoja kaikille :)
 
Tervetuloa TuuliK ja Milarca!

Hyvin nukuttu yö takana, mutta tukkonen olen. Taitaa lentsu yrittää päälle. Ei tarvitsisi. Eilen miehelle sanoin, että katotaan vaan, niin se nostaa mulle kovan kuumeen (mitä mulle ei koskaan nouse, aina pysyy vain lämmön puolella) ja synnytys alkaa siihen samaan syssyyn. Toivottavasti ei näin kuitenkaan käy.

Näin viime yönä unta, että olin ultrassa ja ultraaja ultrasi pikkuisen haaroväliä niin selvästi, että näkyi selvä "hilloviiva". Ultraaja ei itse mitään sanonut, mutta itse näin ja tiesin siinä vaiheessa, että tyttö se on. Saas nyt nähdä, kumpi sieltä oikeasti tulee.

Kai se pitäisi lähteä jotain suuhun ottamaan. Ei hirveästi mitää tee mieli. Kahviakaan ei tee mieli (ensimmäinen merkki, että kipeäksi ollaan tulossa). Onneksi tuolla on paljon anopin keittämään mustviinimarjamehua, juon sitä koko päivän :D.

Kattiina ja Möykky 37+1
 


rv 36+0

kävin eilen siel painoarvios ja vauva paino 2646g... viikol 40+0 painais arviolta n. 3,3kg... eli kilon painais vähemmän kuin esikoinen... toivotaa että jäis alle 4kiloseks... :D joten dietti on auttanu. todennäkösest esikoinen on ollu sokerivauva sitten...
 
Meritähti: Ei oo meilläkään mitään toppavaatteita hommattu äp:n haalarin lisäksi. Tai no on mulla tilaus vetämässä huutiksessa yhteen pieneen Jonathanin beigeen toppikseen. Kaukaloon on semmonen jääkarhunpussi ja onhan meillä tuolla jemmassa esikoiselle rattaisiin hommattu kamalan paksu toppapussi joten jospa ei tartteiskaan mitään toppapukua välttämättä... Syysmarkkinoilta en voinut olla ostamatta lampaantaljaa, esikoisella ei ollut ja olisin sitä kaivannut. Nyt ajattelin sitä käyttää vähän joka paikassa eli pinniksessä alustana ja vaunuissa ja lattialla köllöttelyalustana ja sitä rataa.

Juu ja huomenta vaan ja uusille tervetuloa.

Kerronko taas että sormukset mahtuu edelleen sormiin ihan tunkematta :eek: Olen vähän shokissa ettei ole yhtään turvotusta. Eikä närästä edelleenkään. Eikä juurikaan supista, kovottelee kylläkin. Selkä on kyllä kipeä, olenkin miehelle sanonut että jos tuo alaselkä yhtään enää löystyy liitoksistaan niin jalat kyllä irtoaa. Seljällään kun yrittää (nimenomaan yrittää) vaihtaa asentoa, niin paukaus kuuluu jostain tuolta ala-osastolta. En oikein tiedä mikä siellä niin on löysä että oikein paukkaa :x Mutta muuten tässä menee melkoisen sutjakkaasti vaikka olo aika täyteläinen onkin. Olen siis hengessä mukana kaikkien niitten kanssa jotka ovat olojensa suhteen vähemmän onnekkaita.

Raparperi ja Mötkö-Taimikki 34+2
 
Mulla taas ei oo lämpöpussia, käytetäänkö sitä siis haalarin tilalla?? Ihan uus juttu mulle. Esikon aikaan vaunuillessa oli aina haalari ja sitten kopassa äippäpakkauksen makuupussi, hyvin pärjäsi -20asteen pakkasessakin, mitä kylmempää, sitä paremmin nukkui päiväunet rattaissa, ihan kuin minä vauvana. Haalarin alla oli yleensä tyyliin body, sukkahousut ja sitten joku collegepuku tms.

Sikarokotteesta joku kysyi, niin minähän en sitä aio edes ottaa, rokotteen olisin kyllä jo saanut pari viikkoa sitten, mutta liikaa tulee kaikenlaista tietoa päivittäin, joten en ala tässä vaiheessa rokotetta ottamaan, ehkä sitten synnytyksen jälkeen sitä voisin harkita, mut nytkin tuli juuri tuo tieto, ettei rokotteen jälkeen saisi ottaa parasetamolia, hittoako tässä vaiheessa vasta paljastuu tuollaisia asioita... Ihme meininkiä. Tyttö vajaa 6v saisi rokotteen 2,5 vkon päästä, sille ehkä käyn rokotteen hakemassa, riippuen nyt ehtiikö sitä ennen tautia tulla, ja onhan siinä se 2vkon aika ennenkö ees suojan saa.

Meillä ois muuten kaikki valmista vauvaa varten, mutta pinnasänky on edelleen *huokaus* osina ja maalaamatta varastossa... Nyt ois melkein ainoo viikonloppu kun sen ehtis tekee valmiiksi, koska ensi viikolla tulee talopaketti ja voikin heittää hyvästit vapaa-ajalle. Ja mieskin pääsee tekee 3 viikonloppua ylitöitä, hyvä hyvä, saa viikon palkan yhdestä vkl, mutta viimeisin yltsä vkl on juuri silloin kun mulla on laskettu aika. Mä jo sanoinkin miehelle, että syntyi tää milloin vaan, niin isyyslomaa ei kyllä aloita ennenkuin on noi yltsät saanut tehtyä.

Tuuli ja Milarca onkin tuttuja tuolta toiselta palstalta! :)

ansku ja POKS vaan 35+0 :heart:
 
Huomenta!Lunta sataa =)
Eilen äippäpolilla ja aloitettiin se ins piikki,pillerit pois.Luoja miten kauheeta oli ekan kerran itteään pistää:p piikkikammon omaava.Olin ihan varma et pyörryn tuikkasin ja pidin silmiä kiiinni laskien.....Hassua miten joku asia voikin inhottaa niin.Samaan syssyyn ajelin sitte tk:hin ja otin possupiikin...eipä tässä vielä ole kun käsi kipeä,toivottavasti selviää sillä.ensvkolla sitte antavat vasta kausiinf.rokotteen...yhtä hyppäämistä.

Rv 33+2
 
Perjantaita kaikille! Ja uusille tervetuloa vaan mukaan =)

Ei tässä mitään ihmeempiä, poksumispäivä eli nyt 36+0 POKS :heart:

raparperitaivas, mullakaan ei vielä turvotusta! Sormukset mahtuu ihan hyvin sormiin.

Muita vaivoja sitten onkin, tuo närästys edelleen pahin kaikista! Supistelee jonkun verran ja välillä ahdistaa jo henkeä tuo kasvava masu, tuntuu et happi loppuu :eek:

Ulkovaatteista, mulla tuo jääkarhu lämpöpussi, sit pari isoa (64-68 cm) toppapukua. Hukkuu kyllä pikkuinen noihin pukuihin vielä, pitää vissiin vaikka joku pieni pörröpuku tai fleece ostaa mitä voi tuon lämpöpussin alla käyttää.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille! :wave:

takhisis + masukki tyttö 36+0
 

meillä on kahdella edellisellä ollu ihan vain toppapuku, ja mitään makuupusseja ei oo käytetty, koska kun ne on laittanu pehmeeseen kantokoppaan ni on ollu just sopiva kunhan toppapuvun alla ei ole ollut muuta ku sukkikset ja bodi, ehkä joku oikein ohut lisäkerros sen lisäks, ja toki töppöset yms. ei noilla vieläkään ole toppapuvun alla pakkasilla muuta ku sukkikset tai kalsarit ja joku pitkähihanen kun kotona ulkoileevat. itellä onki sit senkin edestä vaatetta jos on pakkasta :xmas: uko kulkee -20 pakkasilla t-paidassa ja takkiauki, hattu ja hanskat sentää on. ja ei se edes omista pitkiä kalsareita :eek: eli minoon ainut vilukissa meillä.

Jaha, jos alottas hommat ni ei menis koko yötä sit niihin, päivän saapi kytätä monelta tulee rahat, kuulemma tänään joka tapauksessa.
 
Huomenta kaikille!

Tekstiä on tullut hirveästi sitten viime lukemisen... täytyy lukea illalla ajan kanssa. Nyt vietetään viimeistä työpäivää, eli n. 5 tunnin päästä alkaa vihdoin äippäloma!!! :attn: :D Viimeisenä työpäivänäkin pitää kiirusta ihan kiitettävästi... välillä vaan piti pitää taukoa ja tulla lukemaan kuulumiset. Ja vaikka kaikki on mennyt hyvin raskaudessa tähän asti, niin ei tuo loma kyllä yhtään liian aikaisin ala. Nyt on alkanut olla menkkamaisia kipuja alavatsassa ja selässäkin aina silloin tällöin, kai ne on jo supistuksia??? ( kyselee tyhmä ensisynnyttäjä )

Ja meillä on töihin ehtinyt sikainfluenssakin sitten... kahdella kuulemma on jo, toinen oli eilen töissä ja toinen tuli tänään käymään :headwall: - ei hel**tti!!! Miks pitää tulla töihin tartuttamaan muutkin?! Tampereen seudulla on muutenkin epidemia jo käynnissä... onneks maanantaina sain rokotteen, eli vasta-aineiden määrä lisääntyy kropassa koko ajan, mutta oikein pisti vihaksi kun aamulla kuulin näistä imbesilleistä! :headwall: |O

Niin ja uusiakin tais olla tullut joukkoon - terveuloa vaan! :flower:

Nyt viimeinen rutistus ja sitten lomille lomps! =)

Killi ja Topi 34+4 :heart:
 
Milarca ja anskuuuu :wave:

Ulkovaatteista, Meillä on pienenpieni pörröhaalari Lindexiltä, kokoa 50. Lähinnä kotiutumishaalariks ja sitten menee varmaan hetken aikaa. Ja sitten kun se jää pieneksi niin 56 lindexin koirahaalari. Ja jos yhtään isoveljeensä tulee niin 56 vaatteet on pari kuukautta käytössä. Ja jos taas menee heti pieneksi niin kyllähän ne saa myytyä eteenpäin. Säästämään en taida rueta, kun lapsiluku on aika varmasti täynnä..

Ja jotenkin tuntuu, että nuo haalarit on pikkusen isompia, kuin samankokooset vaatteet. Esikoiselle hommattu 56kotiutumishaalari oli sopiva vielä 5kk:n iässä. Voitte kuvitella, että oli aika koomisen näkönen laitokselta kotiintullessa, kun oli niin valtavan suuret vermeet päällä :heart:

Myöskään täällä turvotusta ei ole havaittavissa. Itseasiassa paino ei ole noussu yhtään tämän raskauden aikana. Tosin painoa on liikaa jo ennestään, mutta hyvinhyvin tyytyväinen olen tähän. Tänä aamuna oma puntari näyttä, että ekasta neuvolasta paino on 900g miinuksen puolella. Paino on vielä kaksinumeroinen ja tavoite olis, että siinä pysyis. Olis helpompi sitten aloitella ruokaremonttia yms. synnytyksen jälkeen :)

Tuuli & Arhippa 35+1
 

Yhteistyössä