joululahja työnantajalta?

Eli tapaatteko saada lahjaa jouluna työnantajalta? Mitä olet saaneet? Mitä miehesi on saanut? ja mikä on ollut se mieluisin? Entäs karmein?

Taas pitäisi ideroita löytyä et mitä laitettais..
 
Vieras
Jep, joka joulu saadaan. =) Olen aika isossa kaupassa töissä.
Lahjat on vähän joka joulu erilaiset:

-kirja/cd-lahjakortti
-Konvehtirasia (tylsä)
-paistinpannu
-lahjakortti ko. kauppaan

Ja pomolta sain viime jouluna itse tehdyn kortin ja vähän hienomman glögin.Se oli kiva ylläri. =)

Yhdestä paikasta sain kynttilän ja se oli minusta tylsä. =( Varsinkin kun sen paikan pomo jakso kesästä lässyttää kun työntekijöille on PAKKO ostaa joululahjat. Ja meitä työntekijöitä oli 2...
 
Mies saa joka vuosi työnantajalta 100 euron bensalahjakortin ja suklaata. Muilta yhteistyökumppaneilta on tullu jotain mainosvaatteita, työkaluja, autonhoitosetti (pesuaineita jne), karamellia, viinaa. Viinat lähtee meiltä kiertoon, mutta muut lahjat on pääsääntösesti ollut ihan mieluisia ja käyttöön tulleita.
 
Itse kun en ole töissä en ole saanut mitään. Viime vuonna mies sai arkillisen joulupostimerkkejä ja vuoden lehtitilauksen (sai valita listasta mieluisen). Vaikea arvata millä firmalla mies on töissä :D Tietääkseni tänä vuonna tämä iso firma ei muista ketään kun korkeintaan antamalla kengän kuvan perseeseen.
 
Yhtenä vuonna saatiin pienet herkkukorit missä oli pähkinöitä ja pipareita ja glögipullo jne. Nauratti vaan kun se jostain syystä laitettiin mulle postitse ja tosi hyvin kestää piparit postitusta :LOL: Niistä olis saanu hyvän kakkupohjan hyydykekakulle ihan vain rasvaa lisäämällä, kas kun ei tullut mieleen... Yhtenä jouluna saatiin firman logolla koristellut huovat (on kyllä hyvä huopa ei siinä mitään) ja yhtenä jouluna firman logo koristi pellavaista pyyhettä joka nykyään toimittaa erittäin loistokkaasti laudeliinan virkaa. Kynttilän olen kans saanunna lahjaksi, semmosen tajuttoman ison pöytäkynttilän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Itse kun en ole töissä en ole saanut mitään. Viime vuonna mies sai arkillisen joulupostimerkkejä ja vuoden lehtitilauksen (sai valita listasta mieluisen). Vaikea arvata millä firmalla mies on töissä :D Tietääkseni tänä vuonna tämä iso firma ei muista ketään kun korkeintaan antamalla kengän kuvan perseeseen.
Ööööö,Oiskohan Posti? :D
Minusta toi on kyl tosi hyvä lahja.
 
piia
-se et työntekiä vois valita ottaako alko-pullon vai esim. 12 pakettia kahvia
- lahjakortti kyseiseen liikkeeseen
- joulukinkku/joulukuusi
- joulukukka (ehkä ei niin miesten mieleen, mut naiset/vaimot tykkää)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Itse kun en ole töissä en ole saanut mitään. Viime vuonna mies sai arkillisen joulupostimerkkejä ja vuoden lehtitilauksen (sai valita listasta mieluisen). Vaikea arvata millä firmalla mies on töissä :D Tietääkseni tänä vuonna tämä iso firma ei muista ketään kun korkeintaan antamalla kengän kuvan perseeseen.
Ööööö,Oiskohan Posti? :D
Minusta toi on kyl tosi hyvä lahja.
Meillä kans mies joskus työskenteli postilla ja samat oli lahjat. Lehtilahja oli kiva, tosin sillon ainakin hiukan huonot lehdet valittavana, meille tais tulla SEURA... :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Itse kun en ole töissä en ole saanut mitään. Viime vuonna mies sai arkillisen joulupostimerkkejä ja vuoden lehtitilauksen (sai valita listasta mieluisen). Vaikea arvata millä firmalla mies on töissä :D Tietääkseni tänä vuonna tämä iso firma ei muista ketään kun korkeintaan antamalla kengän kuvan perseeseen.
Ööööö,Oiskohan Posti? :D
Minusta toi on kyl tosi hyvä lahja.
No tavallaan juu, Itellasta puhun siis. Mies on logistiikka puolella, mutta samaa puljuahan ne postin kanssa. Kyllä se viime vuoden lahja oli ihan kiva, mutta ei tuleva jos saa kenkää. Mä toivoisin että sais niitä postimerkkejä taas tänä vuonna.
 
vieras
Meillä mies saanut yleensä jonkun joulukorin ja meistä se on ollut mukava lahja :) Korissa on ollut erilaisia jouluisia (ja vähemmän jouluisia ) herkkuja ja kyllä ne on siinä joulupyhien aikana tullut käytettyä (jos ei itse jostain tuotteesta olla niin tykätty niin ollaan tarjottu vieraille =) )
Korissa on ollut ainakin pipareita, glögiä, sinappia, kahvia (ei kannata laittaa mitään joulukahvia, vaan tavallista ), jotain muitakin keksejä kuin pipareita, lakuja, suklaata, marmeladeja... Hyvä mieli on tullut koreista aina :)
 
Mä olen saanut esim
-lahjakortin risteilylle (sellasia ei kai nykyään saa antaa?)
-mankan
-herkkukorin
-uunivuoan jossa valmiina uunipuuroannoksen ryynit

Mies on saanut
-leathermanin
-talvitakin
-lautapelin
 
vieras
Minä en mitään saa, mutta mies saa välillä työnantajalta, enemmän kuitenkin kaikenmaailman liikekumppaneilta.

Huonoimpia ovat viinipullot ja alkoholi ylipäätään, niitä lahjoittelee yleensä eteenpäin työkavereille. Konjakit tulevat minulle leivontaan, on monen monen vuoden varasto, mutta kaipa nuo v.s.o.p. ja v.s. laadut sen säilyvät. Ei meillä myöskään mitään tehdä jollain riistareseptikirjalla.

Parhaita on ollut erilaiset syötävät jutut, tosin sillit ja sinapit on jääneet käyttämättä, pyyhkeitäkin tulee väliin käytettyä. Yksi hyvä on ollut myös ihan laatuastia-sarja, mitä on tullut samaa yhdestä ja samasta paikasta monen monena vuotena aina uusia osia kahvipöytään.
 
Lisää vaan esimerkkejä.. Miehia tosiaan noi työntekijät. Hinta haitari on 50-100 euroa/ per nuppi. Ovat vuosien varrella saaneet ainakin saunasetin, pari kertaa toppapuvut, fleecetakit, lahjakortit, juustoveitsi- ja juusto pakkauksen sekä joululohet...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ertsi:
Lisää vaan esimerkkejä.. Miehia tosiaan noi työntekijät. Hinta haitari on 50-100 euroa/ per nuppi. Ovat vuosien varrella saaneet ainakin saunasetin, pari kertaa toppapuvut, fleecetakit, lahjakortit, juustoveitsi- ja juusto pakkauksen sekä joululohet...
Unohtakaa ainakin kaikki firman logolla olevat jutut! niissä ei ole mitään järkeä.
 
vieras
erittäin rankan työvuoden päätteeksi esimies antoi meille kaikille Sisu pastilli askit j.lahjaksi, jottei sisu lopu kesken. Tarkoitti sillä ehkä jotain positiivista, mutta minä loukkaannuin. Työpaikka on todella haastava ja kuluttava psyykkisesti ja sitten yksi tuo Sisuja lahajaksi..

Mies saa aina mielettömän kivoja lahjoja, joista tosin minä kai nautin enemmän. Saa aina jotain ruotsalaista design tuotteita, välillä taidelasia, toisinaan pyyhkeitä tms. Suomen firmoilta tulee usein herkkukoreja, kalaa, paisteja tms. kotimaisia herkkuja.
 
mie
Itse olen tykännyt tönantajan lahjoista, ovat olleet laadukkaita ja käytännöllisiä. Olen saanut esim:
- hackman savonia ateriansetin 6hlölle
- hackman matador paistinpannun
-marimekko pyyhesetin (kaksi käsipyyhettä ja kaksi kylpypyyhettä)
- laatukan ulkoilupuvun (ilman firman logija )
 

Yhteistyössä