***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

No voi Jajepoo :hug: Niin siis ymmärsinkö oikein että joudut työskentelemään yksin? Kurjaa :| En voisi kuvitellakaan nostelevani mitään lihalaatikoita, kauppakassitkin jää täysin miehen harteille. Mä tekisin niin että itkisin ensin kunnon itkut (se helpottaa), ja sit hakisin saikkua, ei kannata tehdä mitään mikä tuntuu pahalta :/
 
pikasesti kirjotan. lumienkeli: joo, kyllä tuo tickeri pitää aina hakea sieltä jos haluaa liittää sen joka tekstiin, mutta ei se oo vaikeaa jos ei monta kertaa päivässä kirjota. laita vaikka se osote suosikkeihin. en minäkään nyt sitä jaksanu tähän liittää. Mutta jos laitat sen omaan profiiliin, niin siellä se päivittyy automaattisesti. mullakin on se siellä.
 
Jajepoolle iso :hug:

saatko lapsia vietyä johonkin puistotädille, kerhotoimintaan tai vähäksi aikaa jonkun jelppimään esim. MHL:n babysitterin pariksi tunniksi kotiisi jotta saisit levätä vähän tai pakkailla rauhassa? Kovasti voimia! Lääkärisi oli ilmiselvästi mies, tai huoleton sinkku ilman lapsia, vihaksi pistää tuollaiset olet [b]vaan[/b] kotona-kommentit, olen läheltä seurannut kotiäidin hommia ja huh kun mulla on toimistossa paljon helpompaa.

Omaa napaa: ei tullut valituksia neuvolasta painnonnousun suhteen,kaikki ok ja vipeltäjä melskasi neuvolakorttiin merkinnän liikkeet ++, melkein potkaisi dopplerin kumoon ja potku jopa näkyi iholla. Juhlistin maltillista painonnousuani ostamalla kasan karkkia ja jäätelöä. Hyh kun tuli taas syötyä.
 
Pi pa re: Kiitos kun valaisit mua! Mietin pääni puhki että en kai voi olla niin tyhmä etten tajua.. mutta en sit oo ku ei se "pysy" muillakaan. Mietin koko ajan että mihin hiivattiin se pitää tallentaa ku ei tässä oo paljo mahiksia!! :headwall: huoh.. ;)

Jajepoolle paljon jaksuja!! lopputulos on kuitenki ihana kun nyt jaksaa viimeisetkin varat itsestä rutistaa.. pääsette omaan kotiin!! Itse kun kovasti haaveilen siitä. Meillä se rakennusprojekti on vielä edessä. Nyt taistellaan tonteista! ;) tai siis yritämme saada kaupungilta.

Kiiuska: Minä juhlistin ei niin maltillista painonnousua mustikkapiirakalla ja vaniljakastekkeella.. :x :whistle:

Tuosta kutomisesta.. mulla ei oo ikinä pysyny kädessä mitkään puikot eikä koukut! :ashamed: koulussakin kun piti kutoa jotain niin aina "kysyin muka äidiltä neuvoja" että äiti olisi tehny mulle aina muutaman rivin etiäpäin sitä työtä. Ompelukonetta osaa jotenki käyttää.. mutta mulle on varmaan sattunu liikaa noita mies geenejä matkaan että ei onnistu toi kutominen. :p
 
Ilmoittelempa minäkin itsestäni...olen kyllä taustalla roikkunut mutta laiska mitään kirjoittelemaan...Tänään kävin lääkärineuvolassa ja onneksi sattuikin tällepäivälle tuo aika kun koko aamun oli menkkamaisia tuntemuksia alamasussa ja supisteluja...hoitoalalla kun työskentelen niin lääkäri kirjoitti heti sairaslomaa...Kaikki oli muuten ok.

Minä täällä pakkailen tavaroita tarkoitus olisi muuttaa isompaan asuntoon viikonlopun aikana ja on aika rankkaa ja stressaavaa pienten lasten kanssa pakkailla...öitä on valvottu korvatulehdusten kanssa ja väsymys painaapi.Tosiaankaan sairaslomasta ei täällä kotona voi puhua lapset kun ovat 1v ja 2v. että touhua riittää...joskus tosiaan toivoisin kun väsyttää kovasti että lähellä asuisi joku tuttu tai sukulainen jolle lapset hetkeksi antaisin...JOTEN YMMÄRRÄN HYVIN TILANTEESI JAJEPOO :hug:

mutta jospa tämä tästä toivon kuitenkin että tämä muutto olisi pian ohi ja loppuisi tämä pakkaaminen ja tavaroiden seassa kaaoksessa asuminen...

Masun asukki on myös minulla tosi vilkasta sorttia...täytyy kyllä sanoa että edellisiin verrattuna todella eloisa:)
Taitaapi nämä Joulukuiset lapsoset olla vilkkaita viikareita mitä olen juttujanne lukenut.

Voimia teille kaikille mammat...paisutaan ja voidaan hyvin.

Ma78 ja masu 24vk
 
Lumienkeli öh unohdin laittaa sen maltillinen painonnousu -ilmaisuni lainausmerkkeihin, sillä mun mielestäni +7-9 kiloa riippuu siitä nyt mikä todellinen alkupaino oli ei todellakaan ole mun mielestäni maltillista nyt kun viikkoja on 22+2 :D Odotin haukkuryöppyjä mutta +350 viikossa mikä on ilmeisesti nykyinen vakitahti ollut jo pari kuukautta ei ole liikoja.

Mutta jotain pitäisi tehdä ettei mopo karkaa käsistä...

SISKOT KEKSIKÄÄ MULLE VÄHÄKALORISIA MUTTA HERKULLISTA HERKULLISEMPIA tai ainakin terveellisiä HERKKUJA!!! Haastan koko joulukuun porukan tähän kisaan :D :D :D Reseptit kiertoon:

mä olen jätskin joukkoon yrittänyt laittaa maustamatonta jugurttia että olisi edes vähän kevyempää kun joka päivä pitää naamaan ahtaa makiaa.

jajepoo lupaa mulle ettet polta itteäs loppuun vaan harkitset vaikka jonkintyyppistä osa-aikaista apua edes silloin tällöin!

voimia myös ma78:lle! :hug:

laskettu aika oli muuten laskettu alunperin väärin, 24.12 on nyt sitten se todellinen! :D
 
Kiiuskalle tuo piimä pirtelö on mun suosikki... :) vaikka en piimää paljaaltaan suostukkaan juomaan niin tuossa se on hyvää :LOL: :LOL:

Pirtelö
1½ dl rasvatonta piimää
1½ dl sokeritonta mehukeittoa (valmista kaupan esim. mustikka, vadelma tms)

Sekoita keskenään ja nauti

Mustikkamuisku
2 dl (100 g) pakastemustikoita
maun mukaan makeutusainetta
2 dl maustamatonta rasvatonta jogurttia
0,5 tl vaniljasokeria

Mittaa aineet esimerkiksi tehosekoittimeen tai monitoimikoneen kulhoon ja sekoita tasaiseksi juomaksi. Kaada juoma lasiin ja tarjoile heti.

Arktinen juoma
3dl pakastepuolukoita
1 banaani
3 dl appelsiinitäysmehua

Sekoita kaikki aineet juomaksi monitoimikoneessa tai sauvasekoittimella.
 
Tuhannet kiitokset ja halaukset kaikille minua rouviintumisesta onnitelluille! :flower:

Miun vauvainspis on ihan nollassa, taitaa johtua häähymusta jonka juuri ohitin sekä myös kamalasta flunssasta joka alkuviikosta iski!

Kuka ei oo vielä hankkinu vaunuja saati muitakaan vauvan tarvikkeita vaatteista puhumatta? Täällä nimittäin ois yks semmonen :ashamed:
 
mansikkajäätelö (4 annosta)
4 kananmunan valkuaista
300-400 g jäisiä manskoita
2 tl vanilijasokeria
maun mukaan makeutusainetta

Nosta jäiset mansikat huoneenlämpöön 15min enne jäätelön valmistusta.
Rouhi mansikoita monitoimikoneen leikkausterällä.
Lisää joukkoon kananmunanvalkuaiset yksitellen ja anna koneen olla käynnissä. Muutamassa hetkessä jäätelö alkaa valmistua. Lisää mausteet ja tarjoa heti.
 
(4 annosta)

3 kuivattua luumua
1 banaani
2 tl sitruunamehua
2,5 dl maitorahkaa
1 dl rasvatonta maitoa
1 tl vanilija- tai vaniliinisokeria
makeutusainetta maun mukaan

Liota tai kiehuta luumut pehmeiksi vesitilkassa. Anna Jäähtyä
Soseuta luumut sekä banaani, lisää joukkoon sitruunamehu ja sekoita seos rahkan joukkoon.
Vaahdota rasvaton matio jääkylmänä.
Sekoita kaikki aineet keskenään ja mausta makusi mukaan makeutusaineella. Anna makujen tasaantua jääkaapissa n.15-30 min. Jaa neljäksi annokseksi jälkiruokakulhoihin ja nauti heti.
 
Mötkylä: täällä yksi joka ei ole vielä hankkinut mitään. Yksiä kierrätysvaunuja pitäisi käydä katsomassa pe, tai varmaankin ostaa samantien mukaan kun halvalla saa, oikeastaan en haluaisi niitä vielä tänne tukkimaan paikkoja.

Kiitos noista resepteistä, me ostettiin keväällä Meksikon reissun innoittamana kunnon tehosekoitin ja muutamat smoothiet väänneltiin + pirtelöitä miehen muksujen kanssa, juuri tänään mietin että on jäänyt vähille käyttö, mistähän löytyisi ohjeita... Kiitos siis!

Ja kuten ennenkin olen todennut että täällä tulee aina ilmi samoja juttuja kuin itse on juuri huomioinut, nuo nenäverenvuodot osui kohdalle. Tai itseasiassa olen säästynyt varsinaisilta vuodoilta mutta aamuisin niistän veristä.

Hui! tulipahan hassu fiilis äsken kun katsoin ikkunasta: näytti kuin tie ja autot olisi huurussa, ihan jännä talviolo hetkellisesti! Kastettahan (kosteutta) se onkin, ja juu, ihan on puissa lehtiäkin, mutta kun on hämärää niin hetkeksi hämäännyin. Ehkä kuitenkin odotan talvea, vaikka lämmin maittaa mulle.

Lumienkeli: minultakaan ei neulominen (eikös kutominen ole mattojen tekemistä :p ) luonnistu, itse asiassa ei voisi vähempää kiinnostaa. Yläasteella piti neuloa villapaita. Sain aikaiseksi liivin, senkin myöhässä, ja ylläri ylläri, silmukoiden lasku EI ollut osunut oikeaan, neuleella oli enemän leveyttä kuin "korkeutta", täysin epämuodostunut yksilö. Ei tullut kummoista lukemaa silläkertaa käsitöistä. Ompelukoneella oli hauska huruttaa ja kyllä minä housut lyhennän jos on tarvis, äitille tosin täytyy mennä sitten jos konetta tarvitsee. Ja äiti aika helposti pienestä vihjeestä tarjoutuu tekemään nekin mun puolesta, aijai! :saint: Veistosta olisin kyllä tykännyt enemmän...

Jajepoo, paljon voimia sinne! Ei teille olisi kevyempiä laatikoita tarjolla, siis että voi siirrellä ennen täyttöä, täytön jälkeen olisi kyllä jonkun muun homma niitä pinota ja siirrellä... Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty, kyllä sitä itsekin tulee ehtyä kaikennäköistä ei-ehkä-sopivaa kun ei jaksa odotella apuja.

Itselläni kyykistely/kumartelu on alkanut ottaa koville: aina jos joutuu kyyristelemään alhaalla (= kyykkäämään, selkääni suojelen sillä etten ihan vain kumarru missään), ylösnoustessa supistelee ja sattuukin usein hetken. Koira teloi tassunsa tuossa viime viikolla ja sitä on pitänyt suihkutella päivittäin, sitten kuivata ja paketoida, ja ihan molempien koirien tassuja aina sisäntullessa pyyhkäillä, alkaa ärsyttää koko homma. Ja töissä joudun myös tuon tuosta pahoihin asentoihin, mutta sitä rääkkiä on enää reilu viikko jäljellä, jeah!

Selällään nukun toistaiseksi, paitsi eilen illalla oli pakko yrittää heilauttaa kaveri toiselle laidalle kun riehui niin kovasti oikealla puolella (oli möykännyt jo monta tuntia mutta kun itse menin nukkumaan, monotti/nyrkkeili kovemmin kuin tähän asti koskaan- ja pitkään, ja tasaisesti). Tänään muuten kun itsellä oli stressi ja kiire töissä, mahamöyrijä oli hirmusti liikkeellä, ressas kai sekin! Ja kun pääsin vihdoin kotiin, on ollut ihan hiljaa. Jopa nyt vaikka istun koneella, ollut ennen varma heilumispaikkam samoin auto (ei tykkää kai turvavyöstä).

Höpinäsalkku sulkeutukoon, hyvää yötä!
minimi ja orankiPOIKAnen (jostain yhtäkkiä tullut olo että olis jätkä?)...ööö... 22+2
 
ei mulla muuta mutta mua hymyilytti tuo minimi.. :) kyllä meillä kudotaan sukkia ja vanttuita. =) ja tuo veisto oli paljo kivempaa!! tuliki muuten hieno puujuna minkä tein joskus! ;)

apua minä oon aina täällä!! nyt minä menen poiiiiisss... :x
 
Hihiih, hymähdin täällä ääneen minimin neulomisjutulle :D . Ihan kuin meitsi. Äiti neuloi mun kouluaikaiset lapaset ja neulepaidan loppuun. Lapaset näyttävät ihan päärynöiltä, koska se alkuväkerrys on mun tekemää löysää silmukkaa ja loppu äidin neulomaa siistä kireämpää neuletta :LOL: . Ja hemmetin hienon ja vaikean neulepaidan sain (myöhässä ) aikaiseksi - äiti kun sen väänsi loppuun :D . Ja todellakin, kutomalla tehdään mattoja :LOL: .

Jo on älykkäät jutut mulla heti aamusta. Ei vaan taas nappaisi yhtään työnteko. Ihan juhlaa, huomisen jälkeen pääsen taas lomalle. Johan sitä on 3 viikkoa töitä tehtykin :p . Munkin tekisi hirveästi mieli reissuun jonnekin, kun peruutettiin se keväällä mainitsemani Italian reissu vauvahankintojen ja sisustamisen takia. Porsche, arvaa vaan harmittaako nyt :/ . Kattelin taas aamun lehdestä, jos vaikka jollain paatilla seilaisi Itä-Viroon ensi viikolla tai jos löytyisi edullisia Tukholman lentoja. Plää, mä haluun haluun haluun!

Jajepoo, en voi tuntea kuin myötätuntoa :hug: . Älä miestä kiukkua liikaa, jonkun se talokin on rakennettava. Itse syyllistyn usein myös miehen parjaamiseen, kun kotona saan mielestäni liikaa tehdä kotiöitä. Muutama mehevä riitakin ollaan siitä saatu aikaiseksi ja viime kertaisen jälkeen olemme ehkä molemmat oppineet. Mies tekee osuutensa ja mä yritän olla jäkättämättä :ashamed: .

Mötkylä, meille ei ole ostettu vielä mitään vauvakamaa, ainoastaan muutama pieni potkupuku ja varattu vaunut. Kattelin tuota palstalla ollutta hankintalistaa ja näköjään olisi syytä alkaa haalimaan tavaraa hyvissä ajoin. Voi jumpe, mikä rahareikä. Mä kun haluan kaikki tietysti uutena, niin saan maksaa itseni kipeäksi.
 
Moikka!

Mulla on kanssa hankkimatta vielä kaikki tarvikkeet. Esikoista kun odotellaan, niin mitään ei ole valmiina, eikä edes tuttavilla ole lapsia, niiin "perintö" tavaroitakaan ei juurikaan ole tulossa. Viime viikonloppuna sentään kiertelin kaverin kanssa vähän kirppareita ja löysin muutaman ihan ok pikkuvaatteen, et siinä meidän hankinnat. Jos nyt syys-lokakuussa saatais aikaiseks lähtä kiertelemään ja koeajamaan noita vaunuja ja istuimia. Täytyy sitten tutkia kannattaako tilata netistä vai ostaa suoraan liikkeestä.

Tuo neulominen puolestaan on minun juttu :) Hirveän hyvä en siinä ole, mutta intoa riittää. Eilen aloitin tekemään ensimmäistä vaatetta vaaville. Sellaista ruskeaa pehmeänpörröistä nallehaalaria :)

Ai niin, aikaisemmin taisi olla juttua nimistäkin. Keksittiin vauvalle tekonimi, joka voidaan sitten sanoa sukulaisillekkin, jos kyselevät ennen ristiäisiä nimeä. Vaavi, jonka sukupuolesta ei siis ole mitään käsitystä, mutta mulla on sellainen poikafiilis on nykyisin Manne Muhamed :p Oikeasta nimestä meillä ei vielä ole mitään käsitystä, ainoastaan se, että lapsi ei tule saamaan kumpaakaan noista nimistä...

Riinuska ja Manne 24+3
 
Täälläkään ei ole vielä vauvalle tavaroita hankittu.. Jotenkin sitä ei vain osaa!? Meillä on mahdollisuus, että miehen siskolta saadaan käytettynä jotain tavaroita, mielenkiinnolla kyllä odottelen mitä sieltä löytyypi. Hmm, ja pikkuhiljaa myös malttamattomana!

Mä en ole enää aikoihin nukkunut selälläni. Se vain jotenkin tuntuu pahalta.. tulee jotenkin huono olo? Nukun vaan kyljelläni, eri variaatioita, hehheh.

Vauva on kovasti masussa muljannut, mutta nyt on ihan hiljaista.. (huiiii.. ehkä hän siitä kohtapuoliin herää...)

Täällä kans aivan totaalinen tumpelo neulomisen suhteen! Koulussakin oli aina kässän tunnit yhtä tuskaa.. Kovasti yritin (muistaakseni..), mutta epämuodostuneita niistä tekeleistä aina tuli :ashamed:

Margaret 24+0
 
Tervehdys täältä! Minä sain nyt sitteen lääkäriltä käskyn olla hissukseen, eli mitään mikään rasittaa "alapäätä" ei saa tehdä!! Mulla kun on ollut ihme vuoteluja enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan mutta välillä ne on poissa, kunnes taas tulee takaisin. :( Nyt sitten pari päivää sitten tuli kesken työpäivän vähän verta... sen jälkeen ei juuri mitään, mutta pikkuisen rusehtavaa valkovuotoa. Jotenkin rassaa kun ei tiedä että mikä tää nyt oikein on!! On todettu että vauvalla on kaikki ok, mutta kyllähän tuo mietityttää... Eikä oikein voi joka toinen viikko juosta ultrassa katsomassa miten masussa voidaan. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
 
Mä kuulin kans jostain, et parikymmentä kertaa päivässä pitäis jo tuntea liikkeet. Voi olla ihan joku urbaani legenda, mutta kaikenhan sitä tässä vaiheessa nielee :/ .

Mutta eiköhän sillä vauvelillasi Margaret ole kaikki hyvin. Välillä täytyy rauhoittuakin :hug: .
 
Älä oo huolissasi. Mulla on ollu sama homma viime sunnuntaina. :/ Oli muutto viikonloppuna ja sitten huomasin ettei pikku ystävä liiku ollenkaan. Itkuhan siinä illalla pääsi, jonka jälkeen se muksikin kunnolla... :ashamed: Nyt on taas muksinut ihan tarpeeksi. Kaveri vaan lepäili muuton ajan, en siis tuntenut mitään la ja su päivien aikana. Tosin vasta pari viikkoa olen tuntenu jotain liikehdintää. :)

Muuten täälläkin samat vaivat kuin muillakin :D Hissukseen olen ollut kun on ollut muutot ja muuta semmosta. :) Hyvää joulunodotusta kaikille.... ;) :xmas:
 
Ihania reseptejä, wau noi on oikeita vitamiinipommeja KIITOS TYTÖT!

Margaret mulla oli eilinen päivä yhtä muksimista, tänään en ole tuntenut juuri mitään. Ilmeisesti riippuu siitä minne päin vaavi potkii. Ja ehkä riuhtoi ja esitti niin paljon eilen neuvolassa, että lepäilee tänään
;)

Anni76 mulla oli tossa pari kuukautta sitten tuota vuotelua enemmän ja vähemmän, kävin yksityisellä, antoi Starogyn-kuurin ja vuotelu itse asiassa loppui. Sain myös diagnoosin ektopia / ectopia (?), kohdun suun 'eroosio' elikkä siellä on herkästi vuotavia verisuonia. Istukka oli silloin myös suht edessä, sekin oli saattanut vuodella. Nyt on noussut ylös ja täällä tiputtelee ihan vähän vain silloin kun annan miehelleni :xmas: (anteex karmea ilmaisu) :kieh:
 
Anni76:lle vielä onko sulta otettu papa ettei ole mitään tulehduksia? Multa otettiin silloin rv 13(?) tietämillä ja tuon Starogyn kuurin sain varmuuden vuoksi. Tulehdukset täytyy ehdottomasti hoitaa pois. Oli miten oli, mulla papa oli täysin puhdas mutta jotain tuo kuuri teki kun vuotelu loppui.
 

Yhteistyössä