**Joulun odottajat** Huhtikuu

Tänne sitä vaan kummasti kurvaa, kun netin saa auki :D .

Onnittelut Mötkylälle ihanaisesta neuvolakeikasta :flower: . Meillä neuvolassa ei ole ultraa, vaan naapurikaupunkiin asti joudun ajamaan, kun kunnallisen ultran aika koittaa. Eipä silti, kävin samassa kaupungissa lapsettomuusklinikalla, joten sinne on vain mukava mennä. Onko täällä muuten ketään, joka olisi saanut raskauden alulle hoitojen avulla? Ekan plussani sain 7 kk yrityksen jälkeen yllärinä ja luomuna, mutta sen mentyä kesken ja kuukausien jälkeen menimme tutkimuksiin. Multa löytyi pcos. Ihana lääkäri määräsi hevosen annokset lääkkeitä ja 3,5 kuukauden kuluttua ensikäynnistä tämä tärppi kävi, taisi olla siis kolmannesta kierrosta :) . Lääketiede on ihmeellinen :flower: .

Sätsenkö ( :D ) ja joku muu se oli, kun suositteli niitä siidereitä. Mies kantoi heti molempia mulle tänään kaupasta :p . Vielä en korkkaa, vichy kelpaa treenijuomaksi.

Sit niistä hankinnoista. Ei todellakaan olla hankittu mitään vielä, eikä edes suunniteltu, kun ei tätä raskautta ole vielä kunnolla edes tajunnut. Ultran jälkeen saapastelen kyllä heti ostamaan ensimmäisen pienen potkupuvun :heart: . Tänään ostin myös yhden babydoll-mallisen paidan, noin niinkuin varmuuden vuoksi, jos maha alkaa turvota. Töissä pitää piilotella ;) .

Mulla on myös tosi p**a tilanne töissä. Olen saamassa juuri viran, ja syksyllä virastossamme tulee lakimuutoksen myötä uusia tehtäviä, joista mä joudun osittain vastaamaan. Mua on opetettu tähän virkaan jonkin aikaa edellisen jäätyä eläkkeelle, ja mä tiedän, että esimies räjähtää, kun kuulee minunkin jäävän äitiyslomalle juuri pahimpaan aikaan. Vaan ei aio tuntea syyllisyyttä asiasta, mun perhe-elämä on mun elämä. Aion sen viran saada ja kerron töissä raskaudesta vasta, kun se alkaa näkyä.

Mites muuten tuon solariumin kanssa, uskaltaako siellä vielä käydä? Mun salikorttiin kuuluu solarium ja haluaisin sitä hyödyntää, että iho pysyisi parempana (pco:n aiheuttamat finnit rauhoittuvat). Paitsi että olen huomannut, että finnit ovat kadonneet tämän viikon aikana, vaikka olen hulluna herkutellut. Raskaus kaunistaa =) .
 
Ihanaa lauantai aamua kaikille. :wave:

Hetki sitten heräsin, isäntä vielä nukkuu ja tyttö on hereillä mut makoilee vielä sängyssään... =) Kerrankin aamulla heräsin niin ettei väsyttänyt. :eek: Okei, eilen tuli nukuttua reilun kahden tunnin päikkärit iltasella, mut kuitenkin... :whistle: :D

Timantti: Meillä pikkupyörilijä täyttää parin viikon päästä 2v. :heart: Vähän alkaa neiti olla pitkä sinne taakse, aina kolisee jalat yhteen. Tai sitten mulla vaan on väärä tekniikka. :D Mut on yllättävän hyvää kuntoilua mulle kun paljon en pyöräile, kun laittaa ton reilun 14kg puntin sinne taakse istumaan ja eikun ylämäkeen. :LOL:

Tuitsuko unista kärsi. :D No mulla on kyllä vauhdikkaita unia, mutta sellaiset unet on harvassa. Tosin täällä(kin?) on hiljaisempaa ollut makkarin puolella plussan jälkeen. Tai paremminkin tän väsymyksen alkamisen jälkeen. :D Jotenkin ne "jumppaamiset" sijoittuu aina kun neiti nukkuu, ja jotenkin on turvallisempi olo kun on makkarissa, ovi kiinni ja vielä oven taakse jotain ettei esikko kesken herätessään saa ovea auki. :D Ollaan laitettu tytön huoneen ovi niin, et kuullaan jos tulee huoneestaan pois, niin ei sit kuitenkaan pitkään tarvii seistä suljettujen ovien takana... Oonkohan mä turhan neuroottinen? :ashamed:

Ja tosiaan, neuroottisuus (raskauden suhteen) tuntuu olevan vähenemään päin. :D Itsellänikin. :whistle: Ehkä sitä hiljalleen alkaa tajuamaan et ehkä sitä onkin ihan oikeesti raskaana. :D Täytyy kyllä tunnustaa, kun olin joskus tuolla kuumeilu puolella lukenut, et ovistestikin näyttää jos on raskaana, niin kun niitä tuolla vielä pari on, niin piti sitten testata... :whistle: :ashamed: Ja pärähtihän siihen heti eka viiva, sitä kontrolliviivaa sai sitten hetken odotella... Niitä siellä on vielä et jos uskonpuute iskee niin voi koittaa. :LOL:

Ja kyllä mä Tuitsu menisin ylimääräiseen ultraan mikäli mahdollista. Kivahan sinne masuun on päästä kurkkimaan... :D

Hiidi kyseli minimi äippärahalle jääviä... Mä ilmottaudun. :wave: Mä ehdin just ehkä valmistua ennen, joten ei kerry mitään ennen... Tosin tarkoitus on jäädä lomalle vasta kun tonttu syntyy, sais sitten paperit kuitenkin ennen joulua. Olen koulussa jo jutellut luokanvalvojan kanssa, niin tuo sanoi että mikäli saan vaan työharjoittelun hoidettua ennen, niin sitten ei valmistuminen siirry. Sovitaan sitten vaan et miten tehdään, tosin sitten mennään palaveriin opon ja koulutusvastaavan kanssa, mutta mulla on sen verran hyvin tähän asti koulu hoidettu, et ongelmia tuskin tulee. =) Oishan se kiva saada alta pois, kun niin pienestä jäis kiinni. =)

Hienoa Mötkylä et kaikki on hyvin. :heart: Mulle neuvolassa sanottiin, että hän ei saa enää ottaa verikokeita, kun SPR:lle ehtiessään näytteet on sitten jo liian vanhoja. Sain sitten lähetteen niin otetaan ne sitten samalla sokerirasituksen kanssa... =)

Terppari oon sun kanssa samaa mieltä, et aika on tosiaan menny nopeammin.. EI se esikoisen kanssa näin nopsaan menny. :D Ehkä sekin just auttaa, kun on puuhaa periaatteessa koko ajan, niin ei niin kovin ehdi miettiä millä viikoilla ja päivillä mennään, kun esikoisesta niitä tarkkaili koko ajan... =)

ON: Sama meininki kuin aikaisemminkin. Ihanaa paha olo on poissa - kiitos inkiväärikapseleiden. Väsymys edelleen kova, mut sit nukutaan. :D

Mennään tänään mun vanhemmille illalla, vähän jännittää alkaako äiti kysellä oonko raskaana... Miehen veljen vaimosta huomas ihan alku viikoilla, oisko ollu näillä main mitä mä nyt olen. :eek: Selästä sen kuulemma heti näkee... Mä tosin silloin en paljastanut et tiedän et on sukulaisille pikkuinen tulossa, koska niin oltiin sovittu. :D Kamalaa valehdella - ja vielä omalle äidilleen! - vaikka onkin sitten toiseen suuntaan lupausta pitämässä... :\| Toivottavasti ei kysy mitään, mä ensinnäkin olen niin huono valehtelemaan et se ei mee äidille ees läpi. \|O :ashamed: Kuitenkin tuo vaan sanoo et ok, vaikka ei uskokaan, on sitten mullakin hyvä mieli kun luulen muka et uskoi... :D

Jaaha, isäntäkin on hereillä ja ne nyt tuolla sängyssä tytön kanssa leikkii ja höpöttelee, jos vielä liittyis hetkeksi joukkoon nauttimaan kiireettömästä aamusta.

Viikonloppuja kaikille. :wave: <br><br>
 
Huomenta kaikille joulun lapsen odottajille! =)

Täällä vointi edelleen hyvä. Eilen oli taas illalla pientä huonovointisuutta ja illalla menen kyllä jo aikaisin nukkumaan, kun ei meinaa hereillä pysyä. Kahvi maistuu edelleen eikä muutenkaan ole tullut etovaa oloa ruokien suhteen. Eilen kävin pienellä pulahdus reissulla, järvessä. Nyt on siis talviturkki pois otettu.

Maha pömpöttää jo kivasti. Oma äitini ei ainakaan mitään tokaissut, kun saunassa käytiin (kun ei vielä raskaudesta tiedä), että olenko raskaana. :) Kaippa tuo ajatteli että on vähän päässyt lihomaan. :LOL:

Itse olen katsellut kaukaloa, sänkyä ja sisaristuinta. Tuli osa tavaroista myytyä esikoisen jälkeen. Mutta onneksi ei ole kiire ostella. Mietitty ollaan if-vakuutusyhtiön vuokra kaukalo systeemiä. Onkohan kellään kokemusta noista vuokraistuimista?

Päivä kerrallaan mennään. Odotan jo innolla ensimmäistä neuvolakäyntiä, jos vaikka saisi kuulla ensimmäiset sydämen äänet, kun esikoisellakin ne kuului ekalla käynnillä. :heart:
 
Huomenta. Pikana käväisen lukemassa jutut, eilen illalla kun jostain syystä en tänne päässyt koneella.. kauheet vieroitusoireet heti :kieh:

Ihanaa Mötkylä et pääsit kurkkaamaan masukin elämää. Edellisessä neuvollasani oli myös ultrausmahdollisuus mutta nyt täällä uudessa ei ole kun on vaan sivu neuvola.

Tuitsulle piti sanoo et mä ainaski päätin mennä ens keskiviikon kontrolliultraan (ja muutakin asiaa lääkärille on samalla) vaikka jo kävinkin toteamassa sydämen sykkimiset ynnä muut. On se vaan niin ihanaa :heart: Vaikkei np ultraan enää kauaa oo niin silti.

Nyt ei ehdi kauempaa jutustella, hommia liikaakin tälle päivälle.. :whistle:

Niin joo..

Jos jonkun tiedot puuttuu tai niitä pitää muuttaa niin yyveetä kiitos =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 13:26 Shamandalie kirjoitti:
En ole muiden odottajien juttuja käyny lukemassa, mut mitä teitä nyt lukenut niin parasta olla täällä joulukuisissa. :D Jos muualla kerran on ilkeilyä sun muuta, pidetäänhän me se täältä loppuun saakka poissa? :attn: B) :D
Huomenta kaikille =) !
Kannatan ehdottomasti Shamandalieta tuossa, että pidetään meillä tää loistava henki yllä täällä loppuun saakka :heart: !

Mötkylä: Ihanaa, että kuulit sydänäänet neuvolassa =) .

Tavaroiden hankinnasta Shamandalie kyseli. Mä ihailen salaa vaunuja ja auton turvaistuimia ja vaatteita, mutta mitään en ennen syksyä osta. Aion myös äitille ja anopille sanoa, että saan raivarin \|O jos he jotain etukäteen hankkivat. Skeptinen kun olen...
Ja siitä tulikin sopiva aasinsilta siihen, kun neuroottisuuden vähenemisestä puhelitte. Se on kyllä ihan totta. Enää ei ole niinkään huolissaan siitä, että mitä jos tämä meneekin kesken, vaikka tiedän kyllä hyvin, että se on edelleen mahdollista, mutta miksipä sitä turhaan murehtimaan. Np-ultra sen sijaan pelottaa mua aivan kamalasti :( . Jos ja kun se on kunnialla ohitse, niin lupaan etten sitten enää murhedi mitään :saint: . Paitsi ehkä vähän rakenneultraa... :whistle:

ON: Tänään selällään maatessakin tuli yökki ja piti pinkoa vessaan. Koko aamun olen kakonut niin lujaa, että jos nyt ei tosiaan sisuskalut tule ulos niin ainakin naapurustossa varmaan luullaan, että taas on tuhottu punaviiniä liiankin ärhäkästi.
Tracy75 yhdessä kun silloin oksennusta odoteltiin, niin nyt voin todellakin koko sydämestäni :heart: sanoa, että olet kyllä tosi onnekas, kun et voi pahoin = oksenna. ( Taisin sen jo mainita kyllä eilenkin...)Edelleenkin kannan tietysti pää pystyssä oman kärvistelyni kun sitä niin toivoin ja olen onnellinen että on näinkin selviä oireita :saint: , mutta en kyllä muistanut että oksentaminen voisi olla näin kamalaa \|O .

Aurinkoista lauantaipäivää kaikille B) !<br><br>
 
huomenta kaikille!

eilen ei päässyt palstalle, kun tökki niin mukavasti taas.

tervetuloa uudet

täällä ei taas nyt oo mitään oireita, aamulla mietinkin että olikohan se uni siis se plussa. vessassa käyn ja aina paniikissa onko verta tullut, mut juontaa varmaan tuosta parvosta.

nimiä en viel oo oppinut täältä, mut vastailen nyt yleisesti.

kahvi maistuu vielä. mut jauheliha mauste haisee tosi pahalle. vatta ollut koko viikon kuralla, mut mietin tuossa että niin se tais olla viimeksikkin.

töitä pitäs jaksaa tehdä lasten parissa ja mietinkin kuinka kauan sitä jaksaa ku on nosteltaviakin.

tavaroita oon jo katellut, mut en kyllä uskalla vielä ostaa. sisarusten tavarat ku ehdin antaan pois ku plussaa ei kuulunut. no hyvä syy saada uusia :D

mut nyt tekeen kakkua, poika täyttää 12v. ja suku tulee. jotka ei tiedä vielä, paitsi äiti

lilleriina
 
Selittäkää nyt mulle, mitä on np-ultra ja rakenneultra?

Sitten joku teistä kertoi että maha jo kivasti pömpöttää. Tarkotat varmaan hormonien aikaan saamaa pömpötystä? Mulla kyllä ainakaan itse maha ei ole vielä alkanu kasvaa, ja neuvolassa sanottiin ettei vielä hetkeen aikaan kasvakaan.

Pitäs lähtee tekeen tämän loppuviikon viimeinen tentti, johon olen aamun yrittäny päntätä. Siispä hyvää lauantain jatkoa!
 
Jätän suosiolla tarkemman selittämisen niiden armoille, jotka ovat jo synnyttäneet, mutta siis ainakin täällä kunta tarjoaa 2 ultraa, joista ensimmäisessä viikon 12 kieppeillä mitataan se niskaturvotus (se on siis se np eli niskapoimu) ja sitten joskus viikon 20 aikoihin on se rakenneultra, jossa taas voi selvitä mahdolliset muut kehityshäiriöt yms.
Olipa huonosti selitetty.

Onnea tenttiin Mötkylä =) !

Oli pakko mennä vielä vähäks aikaa nukkumaan, kun oli niin huono olo :eek: .
Nyt tekis karkkia mieli :p . Rakas mieheni kipaisee kauppaan ja tuo vaimolle jotain herkkuja :heart: .
 
Heippa ja päivää!

Ihana kuulla että MÖTKYLÄ teillä kaikki hyvin!!
Kysyit siitä np-ultrasta ja rakenneultrasta, Np=niskapoimu ultra
joka tehdään vko:lla 11-13 myöhemmin tehtynä ei anna luotettavaa
tulosta. Eli niskapoimun turvotuksesta jos sellaista löytyy voi riski olla että vauvalla olisi kromosomipoikkeavuus. :/ Rakenneultrassa (vko 18
-20) taas mitataan vauvan raajat ja määritellään näin tarkka LA..
Rakenneultrassa myös katsotaan että sisäelimet ovat ok ja munuaiset toimii jne. jos jotai ongelmia ilmaantuu osataan syntyvälle lapselle jo varata esim: leikkaus tms.
Tällöin vielä voidaan raskaus keskeyttää
mikäli lääkäri katsoo että vauvalla ei olisi jonkun rakenteellisen syyn takia esim. elinmahdollisuuksia syntymän jälkeen..
Korjatkaa jos joku meni väärin.

Kaikille ihanille TASAPUOLISESTI hyvää viikonloppua!
Täällä on tosiaan niin oaljon tekstiä että kaikki mihin piti kommentoida
jottain unohtui jo ekan lauseen jälkeen.
Mut me ollaan kaikki raskaana ihanaa :heart: :heart: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 11:37 Schätzchen kirjoitti:
Oli pakko mennä vielä vähäks aikaa nukkumaan, kun oli niin huono olo :eek: .
Nyt tekis karkkia mieli :p . Rakas mieheni kipaisee kauppaan ja tuo vaimolle jotain herkkuja :heart: .
*hih* voin kuvitella kun toinen huolestuneena kyselee voisiko auttaa jotenkin/tehdä jotain, ja sitten mussukka pinkoo reippaana karkkiostoksille ja tuntee itsensä hyödylliseksi :D On siinä ihana mies :heart:
 
Aurinkoista lauantai-aamupäivää!!

Eilen illalla en päässy tänne, ja pahasti alko jo vieroitusoireiden merkkejä tulla :kieh:

Mötkylälle onnea ultrasta!! On se varmasti ihmeellistä kun eka kerran näkee oman pienen sydämen sykkivän :heart:

Vaunuja olen netistä vähän katsellut... tavattoman kalliita vaan tuntuvat olevan ja mitään tarjoushinnalla olevia en juuri uskalla katsoa... jos vaikka sattuis niin, että löytyis jotku ihanaiset edullisesti, niin tulis himo ostaa ja toisaalta oon vannottanu itelle, että isot hankinnat jätetään syksyyn!!!!

Tänään on pakko mennä ostamaan pakkaseen kasallinen Twistereitä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 11:56 Tracy75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 11:37 Schätzchen kirjoitti:
Oli pakko mennä vielä vähäks aikaa nukkumaan, kun oli niin huono olo :eek: .
Nyt tekis karkkia mieli :p . Rakas mieheni kipaisee kauppaan ja tuo vaimolle jotain herkkuja :heart: .
*hih* voin kuvitella kun toinen huolestuneena kyselee voisiko auttaa jotenkin/tehdä jotain, ja sitten mussukka pinkoo reippaana karkkiostoksille ja tuntee itsensä hyödylliseksi :D On siinä ihana mies :heart:
Onhan se oikea aarre :heart: :heart: :heart: . Korvaamaton. Jos rakkaudesta mieheenkin tuntuu välillä pakahtuvansa, niin mitenköhän sitten sen vauvelin kanssa käy, jos se rakkaus on ihan omaa luokkaansa, kuten kaikki sanovat :) ...
Ja eipähän taida olla huono miesvalinta tehty sielläkään päässä - eikös se sun mies niitä ruusuja tuonut sua lepyttääkseen ;) ? Hyvin koulutettu :D !
 
Kiitti ultra-selityksestä. Olihan tuo sama asia löytyny nuosta neuvolan esitteistäkin :ashamed:

Ja kiitti oman vauvan näkemis-onnitteluista, kyl mä edelleen leijun ihan pilvissä eilisen vuoksi.

Tentti alkaa vasta 14.30, en jaksanutkaan mennä sitä edeltäville tunneille, on niin epäreipas olo... Noh, jos tässä vielä vähän kertailisi... :whistle:

Mulla ei löydy vaatekaapista mitään vaatteita, kaikki puristaa jostain, tai on venyneitä ja vanuneita. Näytänkin ihan kamalalta, tekis mieli vain hiihtää kotosalla villasukissa, onko muilla samoja fiiliksiä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 12:08 Mötkylä kirjoitti:
Mulla ei löydy vaatekaapista mitään vaatteita, kaikki puristaa jostain, tai on venyneitä ja vanuneita. Näytänkin ihan kamalalta, tekis mieli vain hiihtää kotosalla villasukissa, onko muilla samoja fiiliksiä?
Todellakin on samoja fiiliksiä :ashamed: . Ja tää sipsi-/karkkihimo ei ainakaan helpota tilannetta :eek: . On niin läski olo koko ajan... Onneks tulee kesä niin voi hameilla peittää edes jotain kriittisiä kohtia B) . Juoksemaan tekis koko ajan mieli, ettei kaikki ruumiinosat löllyisi, mutta kun ei jaksa... Väsyttää... \|O
 
Just sama täällä joo, paitsi et sipsit ei laske. Ne maistuu tunkkaisilta. Sen sijaan salmiakkia tekee kokoajan mieli ja muitakin karkkeja. Neuvolassa suositeltiin harrastaan kevyttä liikuntaa päivittäin, edes puolentunnin kävelyä, mutkun ei jaksa! Jo kaupassa ja töissä käyminen vaatii ponnistelua :LOL:
 
Tuohon rakenneultraan vielä lisäisin, vaikka kaikki oleellinenhan olikin siit jo laitettu, et siinä katsellaan sitten veren virtauksia, et virtailee oikeeseen suuntaan ja silleen. Ja tosiaan kaikki sisäelimet tarkastetaan ja rakenne muutenkin, sormia ei välttämättä pysty laskeen jos kaveri kovin liikkuu. ;) Ja siinä saa sukupuolenkin joskus selville jos haluaa. Me oltais esikoisesta kysytty, mutta neiti oli tiukasti jalat ristissä niin ei näkynyt kumpi on. :D

Täällä neiti päikkäreillä ja isäntä vielä urheilusivuja lehdestä lueskelee, ajattelin jospa sais isännän houkuteltua pahoille teille, ja jos sitten itekin menisi hetkeksi nukkumaan... ;) :p Nyt ainakaan ei niin paljon väsytä, et nukahtaa samantien kun vaakatasoon menee, mut valmiiksi ei kyllä uskalla mennä odottelemaan. Sit nukkuu ihan varmasti. :LOL:

Mun niin tekis mieli jo kertoa kaikille et oon raskaana, mut pakko kai se vielä on jonkin aikaa odottaa tai sitten puhua mies ympäri. :D No toisaalta äkkiä se aika kyllä sitten meneekin... =)

Mitä sä Mötkylä opiskelet, tänäänkö olit tenttiin menossa? :eek: Entä onko täällä muita opiskelijoita? Mulla vielä lähihoitajan opinnot kesken, loppusuoralla tosin ja jouluksi ois tarkoitus paperit saada. =) Ei sitten ole niin kovaa kiirettä jatkamaan kun on paperit valmiina.

Ennenaikaista tosin, mut oon miettiny vähän jo esikon hoitojuttujakin... Hän on nyt yksityisellä pph:lla, ja on aivan mahtava paikka; hoitaja pitää tytöstä, tyttö hoitajasta ja me kans tietty tykätään hoitajasta... Niin paljon kun siitä varmasti haukkua sitten tuleekin, mutta nyt ainakin olen sitä mieltä että vauvan syntymän jälkeen tyttö on tietty jonkin aikaa kokonaan kotona, mutta kuitenkin jatkaisi osahoidossa. En haluisi menettää tota paikkaa, se on niin mahtava. En sillä, ettenkö haluaisi esikkoa kotona pitää, mut jossain vaiheessa kuitenkin on paluu työhön, niin sitten olisi ihana paikka valmiina. Ja ehkä kakkosenkin sinne sitten sais jos tilaa on. ;)

Mut nyt päikkäreille. ;) :wave: :wave:
 
Shamandalie: Opiskelen töiden ohessa, olen siis aikuisopiskelija! Siksi tentti lauantaina... On vaatinut viime aikoina vähän ylimääräisiä ponnisteluja toi opiskelu, töissä alkaa olla jo tarpeeksi sisältöä päivälle nukkumisen lisäksi :LOL: Mut yritän nyt suorittaa mahd. paljon opintoja pois vauvan alta, sit mistään ei tuu ainakaan vuoteen mitään, tiedän sen itestäni.

Luin just vauvalehteä sängyssä ja melkein nukahdin \|O Tarttis tosiaankin pian lähtee siihen tenttiin... \|O
 
Tervehdys!

En ole oksentanu tänään kuin 7 kertaa! Voi, kun tää loppuis tai edes vähenis. Poikaa kun odotin niin, jouduin käymään sairaalassa tankkauksessa, kun oli niin paha tää raskauspahoinvointi. :x

Tavaroiden hankkimisesta oli ollu puhetta. Tyttöjen tavarat oon laittanu kiertoon, mutta pojan kaikki tavarat ja vaatteet on vielä tallessa. Tietty vaunut ja kaukalokin. Paitsi että nyt vasta tajusin, että joudun ostaan tuplarattaat!! Tuo poika täyttää toukokuussa vuoden, niin taitaa olla paras vaihtoehto. Heti alko poltteleen lähteä surffaan kaikki vaunusivut läpi :D

Shamandalie Viime keväänä kun poika synty, pidin tytöillä vielä hoitopaikan. Niillä oli 8 päivää kuukaudessa. Osin samoista syistä kun sinäkin mietit ja sitte meillä oli menossa rakennuspuuhat samaan aikaan, niin ihan omankin jaksamisen kannalta pidin sen. Tietysti niitä kieroon kattojia löytyy, mutta :flower: niille ;)


Mulla ei vielä huvita kertoa kellekkään tästä raskaudesta. Halutaan nauttia vielä pikku salaisuudesta kaksistaan. Perjantaina hain esikkoa kerhosta, niin se selitti kerhotätille, että äitillä on varmaan se Noro, kun äitiä oksettaa kokoajan. Tätit vilkuili heti vatsanseutua merkitsevästi. Puistelin vaan päätä ja työnsin tyttöä pihalle. Eli toivotaan että neiti hölösuu pitäis suuta pienemmällä.

Tytöt kinuaa pyöräileen. Pitää kai lähteä käymään, sais itekki vähän happea.

:wave:
 
moi

Täällä sama ongelma kuin oliko se mötkylällä ja schätzchenillä. eli mulle ei sovi enää mitkään mun vaatteet.. tai muutama tietenkin, mutta ei puhettakaan että enää farkut menis.. taidankin tilata hm:ltä jotku kivat mammahousut. tivoliolitko se sinä joka siitä solariumista kysyit.. solarium ei ole haitaksi sikiölle mitenkään, mutta raskaana ollessa ei kannata käydä ainakaan hirveästi solariumissa, kun voi tulla herkemmin niitä pigmenttiläiskiä.
Käytiin eilen mieheni kans saunassa mies otti itselleen olueen saunaan, ja minä tein itselle aivan ihanan drinksun. puristin sitruunan ja pari mehukasta appelsiinia, lisäsin vähän vettä ja laitoin noin 10 jäistä mansikkaa. ah että se oli hyvää :p ja mikä parasta... ei pelkoa että juoma lämpenee. vinkkinä vaan teille. kokeilkaas

-Pi pa re ja kidneypapu 9+1-
 
Onnea Mötkylälle pikkuisen näkemisestä!

Voi kamala kun ei jaksais mitään tehdä, kauheen saamaton olo, tekis vaan mieli maata sohvalla, mahassakin kiertää koko ajan niin mukavasti, no kai se taas tästä...

Meillä on varmaan kanssa tuplakärryjen osto eessä kun poika on tosiaan sillon joulukuussa vuosi ja 11 kuukautta, pakko vaan kyllä yrittää käytettyjä ettiä, mites muuten muitten tällaset päälle vuoden ikäset, syökö vielä tuttia? Meillä se on hyvin tärkee pojalle, unilla siis varsinkin kai se vaan olis hyvä ennen vauvaa saada pois,täytyy yrittää pitää silmällä sellasta hyvää hetkeä, mutta ei ihan vielä raaskis =)

Kai se täytys yrittää raahautua jotain järkevääkin tekemään, hauskaa päivänjatkoa kaikille =)
 
Hei taas. Tää mun käyminen täällä on niin pikaista ettei ehdi muka millää keskittyä lukemiseen niin et muistaiski viel jotain.

Mutta nyt kaivelen päätäni jos jotain viel muistaisin.. Niin vaatteet tai siis oikeestaan farkut ahdistaa, vatsaa turvottaa sen verran. Mieluummin ihan verkkari linjalla on muutenki ku niin on mukavempaa..

Shamandalie: Määki opiskelen, oon sitä varmaan jo toitottanutkin.. öö?? en muista. Dementia. Niin mutta minimi ä-rahaa sit nautiskellen lomalle sitten joskus.. Onnex se on kuitenki enemmän ku opintotuki.

Uusille tervetuloa, MUUMUU: onko nimim kirsi vai muumuu?

Päivittelen ja sitten panostan lukupuuhiin että saisin jotain järkevääkin kirjoitettua. :wave:
 
Nonniin.. vähän paremmin kärryillä teidän kuulumisista. Neuroottisuus juu vähän vähentynyt, ehkä se tosiaan johtuu siitä et nyt ollaan tajuttu oikeen oikeesti että mehän olla raskaana :D
Karkin mussuttaja löytyy täältäkin. Torstaina ostin kilon säkin irtokarkkeja, sielt ei oo mies ja poika montaa ottanut ja öö.. varmaan vajaa 100 grammaa jäljel enää.. :ashamed: muttakumuttakumuttaku.. ne on niin hyviä!! Salmiakkiset wanhat autot ja suklaa pallo yhtäaikaa... namnam. No on sitä tullut vastapainoksi syötyä tosi paljon kasviksia ja hedelmiä.. janottaa koko ajan ja ne auttaa siihenki kivasti.

Joo että näin hyvä muisti.. Oli viel jotain mutta katos sitte ajatuskupla pään päältä kokonaan..

Palailen taas..
 
Minttuliina harmaana
Apua ku täällä on paljon tullu juttua,no pitää vain yrittää pysyä perässä.

Anteeksi ku en muista teidän nimimerkkiä tai että kuka kyseli mitä kun tää pää on mitä on :D ehkä sit jouluun menessä opin teidät muistaan kuunnol.

Joku kyseli kahvin juonnista mie pystyn juomaan kahvia ihan kohtalaisen hyvin,mutta jos on vähänki kylmetyny niin tekee pahaa.
Ja ennen kauppaan menoa haluttaa vaik mitä,mutta sitten kun on kaupassa niin ei halutakaan mitään ku ällöttää.
Täällä ei vielä hirveesti okseta semoista pientä ällötys oloa on ja toivottavasti siinä pysyyki,en halua oksentaa mikään ei ole niin hirveetä.

Millä viikoilla teillä on eka neuvola?
Mie sain ekan ajan 25.5 vasta miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa sinne asti,no pakko kai se on.

Täällä on edelleen väsymystä,voiku sais vain nukkua.
Aika monella oli tunteiden heittelyä,minäkin voisin ilmotautua siihen ryhmään,pienetkin asiat alkaa ärsyttään,mutta yritän pitää sen omana tietona ja välttää turhat riidat.

Kieukarakohan se oli joka kyseli jostain 3d ultra hommasta,en ole kuullutkaan ja tuskin olen pääsemässä kun neuvolakin on noin myöhään,mutta ois kiva kuulla lisää siittä?

Täällä on ihan hirveet alaselkä kivut,siis ihan kauheen tuskasta,jos jollain ois jotain vinkkejä mikä helpottais niin vastaan otetaan?
:'( Välillä tuo kipu oikein viiltää jalkaan asti.
Mulla on muutenki niskat ja selkä hunos kunnos,pitäs saada aikaseksi päästä hierojalle.
Mahaa juilii edelleen,niinkuin menkat ois ilman vuotoja.

Mie olen jotenki hiorveen luottavaisin mielin tämän raskauden kans ja siinä että kaikki menee hyvin ja toivottavasti näin myös käykin.
tuli vähän omaa kertomusta nyt,mut toivottavst kestätte sen


=)
Kaikille oikein hyvää viikonloppua :flower:
 
Iltoja kaikille!

Äsken olin minun vanhempien luona kylässä. Esikoinen jäi sinne yöksi ja nyt saan itse huilia. Ennen lähtöä alkoi ihan jumalattomat viiltävät kivut alavatsassa. Piti mennä vessaan hieman huilimaan, kun olisi väki hieman ihmetellyt, mitä minä kyykin siinä. Onneksi kivut hellitti sitten kun päästiin autoon. Miehelleni vaan tokasin, että lähdetään ja autossa sitten kerroin kivuista. Nyt minun passitettiin sitten lepämään ja kaupassa en saanut kantaa mitään. :whistle:

Toivon mukaan kaikki on pienokaisella hyvin ja nämä oli vain kasvusta johtuvia kipuja. Kun en yhtään muista esikoista odotellessa että oliko alussa tällaisia kipuja vai ei.

No toivotaan parasta ja pelätään pahinta. :snotty:
 

Yhteistyössä