**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Toivotaan, että tämä nyt merkkais jotain :p - mulla kun ei alavatsalla näitä tuntemuksia ole ollut sitten viime maaliskuun...

Tyhmä kysymys jo synnyttäneille
: Jos lapsivettä vaan tihkuttaa, niin mistä sen sitten tietää, että se on nimenomaan lapsivettä eikä valkovuotoa tai pissaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: ? Jos ne kerran kaikki on kirkkaita (periaatteessa) ja valkkarikin tässä vaiheessa aika mitätöntä :/ .

Vesseli: Mitkä Gessleinit te ostitte?

 
Mullakin tuli lapsiveden mukana verta, vesi oli siis vaaleanpunertavaa. Kyllä sen jotenkin erotti, että se on lapsivettä - mulla se ei menny hulahtamalla, vaan oli ns. korkea vedenmeno ja siksi tihkutti. Kävin pöntölläkin sitä välillä valuttelemassa pois minkä supisteluilta pystyin.

Tsemppiä kaikille joulukuisille, erityisesti teille, jotka jo lasketunajan yli kärvistelette. Voitte uskoa, että tiedän tuntemuksenne!
 
Onnea vauvautuneille!!

Ja erittäin paljon jaksamista vielä yhtenä oleville.. :hug:

Suokaa anteeksi että en osaa kommata nyt mitää sen kummemmin, raskausajan dementia on pahentunu ihan älyttömiin mittakaavoihin.. En ees muistanu mitä on vauvan syntymän jäkeinen dementia..huhhuh..

Kävin tänään poitsun kanssa lastenpolilla bili arvoja tarkistamas, olivat lopputarkistuksessa korkeella. No oli laskenu riittävästi, hyvä niin.

Pistänpä mäkin parit vauvakuvat tähän..

http://www.aijaa.com/v.php?i=1334105.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1334107.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1334109.jpg

Sellasta.. Taustalla hillun ja sitä hetkeä odotan että jokainen jouluvauva on maailmaan tullut. Tähän asti kaikilla on ollut kaikki loppujen lopuksi hyvin, hyvä niin :)
 
Onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!! Taas tippa linssissä tuli katteltua noita nyyttejä..niisk.

Oli puhetta isyyslomista,meillä pidetään ne todennäkösesti samalla lailla kuin viime vuonna pojan kanssa eli parissa kolmessa satsissa. Miehellä muutenkin pidempiä vapaita töistä niin pystyy olemaan toista viikkoa helposti. Mies jää kotiin kun kotiudutaan sairaalasta ja jatkossa tarpeen/jaksamisen mukaan.

Omasta navasta sen verran että viime yönä tuli melkein TAAS lähdettyä..koko illan supisteli ja sitten alko selkää polttelemaan pirusti. Jonkun ajan päästä vatsa meni sekasin ja tuli tosi kökkö olo. Nukuin pätkissä ja heräilin,yritin vakuutella että on vaan vatsa sekasin mutta supisteli vaan ja selkäsärky ylty.Pari tuntia kävelin ympäriinsä ja hermoilin..välillä sattu koko keskikroppaan niin että en erottanu supisteleeko vai ei. Olin jo menossa isäntää herättämään mutta ajattelin että enpäs turhaan huolestuta että oottelen..siitähän se sitten rauhottu niin että supisteli 2-3 kertaa tunnissa. Eli koko yönä en nukkunu ku pikkupätkiä mutta ihmeen energinen oon ollu,ihan pelottaa ;)
Kävin kaupassa,kirpparilla,oon laittanu joulukoristeita,siivoillu ja nytkin mielessä että mitäs seuraavaks. Lapset tossa leikkii keskenään kiltisti niin sais ehkä jotain vielä touhuttua.

Huomenna on neuvola..vähän pelottaa onko paineet noussu. Mutta aamulla huomasin että mulla on neljässä päivässä hävinny 2 kg painoa,se mikä viikossa oli tullu viimeks :eek: turvotus muutenki vähän laskenu eikä päätä särje. Ei tästä kropasta ota selvää mitä se meinaa..
Huomenna alkaa viikko 39..huh..täytyy yrittää nauttia nää viimiset hetket raskautta. Nää on nimittäin mun viimeiset päivät raskaana ikinä..lapsia en enää tee,3 riittää. Jotenkin outo ajatus,tiedän että joskus vuosien päästä vielä kaipaan tätä raskaana olemisen tunnetta. Onhan tässä paljon hyviä puoliakin ollu..mulla on ainakin hiukset ja iho voinu tosi hyvin. Ei oo finnejä tullu ja oon jopa voinu ittekin myöntää olleeni suhtkoht hehkeen näkönen. Tai ainakin sinnepäin :ashamed:
Mutta näitä hormooneita mä en jää kaipaamaan,en todellakaan!!

Menihän syvälliseks..toivottavasti joku hassu jaksaa näitä horinoita lukea ;)

Mutta nyt joulukoristeiden kimppuun ja sitten suklaalevy kouraan (kunhan lapset nukkuu) :p
Morjens ja tsemppiä tuskaileville!!
 
scätzchen:Ostettiin sellaset gesslein M1 merkkiset..tilattiin saksasta
http://www.pingpong-online.com/?gclid=CObftvyopI4CFQYbEAodEBGyRQ
Otettiin pehmeellä kantokopalla.
Entäs teillä?
Jokos muuten ne menkkakivut on koventuneet tmv? toivoa herättelen joskos sitte täälläki nuo merkit viittaisi samaan ;)

Mä just mietin tossa kävelyllä ollessani, että kun supisti, muttei sattunut, tuntui silti sellaista supistelua ja jonkinlaista painetta, niin onko se kivuton supistus vai kivuton..siis kun ei oikeesti SATU?
hankalaa...

Mua ei edelleenkää pelota synnytys, vaan se, että tajuukolähtee oikeeseen aikaan,ei liian aikasin eikä liian myöhään...voi ku oiski jo sairaalas siin mallis et hoitsut kertoo aina missä mennään =)

Myrskynmerkki: voi ku iteltäki lähtis tuota painoa välillä pois muuta ei..tasaista nousua vaan=)

Ajatelkaas oikeesti, siis aikuisten oikeesti, jouluun on enää VAJAA KAKSI VIIKKOA!!!!!
Huij
:xmas:
 
Täälläkin ollut koko iltapäivän menkkamaista jomotusta ja supistellut lievästi... Pakkasin äsken kassia, jos sattuu yöllä lähtö olemaan edessä.

Mulla on aiemmat kolme synnytystä alkaneet lapsiveden tihkumisella, joten tällainen kotona supistelu onkin ollut ihan uusi juttu. Nyt varmaan supistelen kaikkien neljän edestä???

Meillä isäntä pitää kahdessa satsissa isyysloman. Joulun aikaan on muutenkin hänellä pitkät vapaat, ni taitaa tulla viikon vapaasta kuitenkin melkein kaksi viikkoa. Loppu isyysloma sitten kesällä, niin tulee kunnon loma koko perheelle.

Vaunujen suhteen ollaan tai mä olen, (isäntä on vetäytynyt jo irti mun jahkailusta) päädytty "lihaliemikuutioihin" eli Knorreihin. Päätin, et jos uutena ostetaan, ni neljänsadan eken kipuraja täytyy pitää. Loppusuoralle sit päätyi Brio Kombit (399,-) vanhaa mallia tarjouksesta ja Knorrit (379,-). Kummassakin puolensa, mut saksalaisten vaunujen väri oli enempi silmää miellyttävä. (Aih, ja nyt sattuu taas...)

Jotenkin odotan, et taas nää supistukset hiipuu. Mut välillä tulee myös aivan järkyttävä vihlaisu toiseen lonkkaan... Selkäkipu on kyllä yltynyt... Täytyy lopettaa hetkeksi...

timantti 38+6
 
Iltoja!

Ja onnittelut kaikille vauvaantuneille!!!

Joko sätsis on mennyt?? hu huuu? mullaki oli noita menkkakipuja koko eilisen päivän..

minäkin olin ihan varma viimeyönä että lähtö tulee.. Heräsin ennen kolmea kauheisiin kipuihin ja ne vaan jatkui ja jatkui. Otin särkylääkkeen mut ei siitä mitään apua ollut. Sit kuuden aikaan sanoin miehelle että nyt meen kuumaan suihkuun ja jos se ei helpota oloa niin sit soitat "keijolle" niin lähetään sairaalaan. Mut se kuuma suihku sit helpotti oloa niin paljon että pääsin seitsemän jälkeen vielä torkahtaa vähäksi aikaa.. Aamulla vielä supisteli mut sit ne loppu yhdeksän jälkeen. Nyt on vaan ollut sit maha sellainen arka koko päivän ja tuntuu että vauva vaan painaa tonne alamahaan ja se kohta repeää irti. :|
Voikohan tällaista jatkua kauankin??

Ihquja vauveleita taas kuvissa!!! :heart:

Niin.. minäki kävin neuvolassa eilen ja ihka ekakerta ku ei ollut painoa tullut yhtään!!!! :whistle: :D Ja kuitenki kaks viikkoo edellisestä punnituksesta!! No enkös olekkin ansainnut geisha levyn palkaksi? :whistle: :x :ashamed:
häivyn vähin äänin koluamaan tuon kaapin että mihis mää sen piilotin.. :whistle:
 
Ihana poitsu Maukkiksella :heart: .

Vesseli: Meillä on Gessleinin Swing Fin:it :heart: . Meidänkin piti tilata Saksasta, mutta kun käytiin vaunukaupassa, mun oli vaan pakko saada ne. Mies ymmärsi yskän ja niin siinä ei sitten tarvinnut liiemmin neuvotella :heart: :saint: .
Menkkakivut on ennallaan. Maha on jotakuinkin kivikova koko ajan, joten en tiedä onko tuo jotain supistukseen liittyvää vai onko vauvelilla joku ihme asento :/ . Kivuliaita supistuksia ei kuitenkaan ole edelleenkään. Ne on toistaiseksi täysin vieras käsite mulle :| . Joulukortteja kirjoittaessa äsken alavatsasta vihlaisi muutaman kerran aika lailla, mutta niin on tapahtunut jo viikkoja eikä mitään edistystä silti ole saatu aikaiseksi :whistle: ...

Meillä isyysloma pidetään kans 2 erässä. Nyt pari viikkoa ja sitten keväällä joko talviloman tai pääsiäisen yhteydessä viikko :heart: . Kuinkakohan sitä malttaa miestä enää töihin takaisin päästää B) ?

Niin ja muakaan ei pelota synnytys yhtään. Lähinnä vaan odotan, että pääsis nyt edes kokemaan mitä se on |O .

*muoks* Lumienkeli: Taisi olla toiveajattelua täällä... :whistle:
 
(.) noniin, noniin, alkaahan se täälläkin jotain kärvistelyä yrittämään; tänään lenkillä alkoi vihlomaan alamahaan eikä loppunut koko lenkin aikana ja nyt taas sama juttu. Lisäksi otus on kääntynyt eli selvästi porannut nuppiaan alemmas, kun vko sitten vielä heilui vapaana. Joku muukin sitä täällä kertoili että hassua kun potkut on yhtäkkiä toisella puolella. Huomenna neuvola, kiva kuulla mitä mieltä th on siitä päästä. Mutta tosiaan voi olla että meikäläisen pitkät metsälenkit on sitten hetkeksi tehty, mennään sitten hiljakseen vain... Sais vain tuon flunssan ohi, haittaa sekin nukkumista ja toisaalta ottaa vedon veks.

Vointeja kaikille!

Ainiin, vaunuista, saatiin käytettynä yhdellä lapsella olleet ABC:t (+ matkasänky yht 70e) ja toiset ollaan ensi vkolla saamassa, ne olis Emmaljungat jotka on olleet kahdella lapsella (pyyntö kai 100e). ABC:tkin on musta tosi käyvät, ainoa vaan että täyttävät koko farmariauton takaluukun-> täytyy testata kummat on kätevämmät sekä kuljetukseen että ulkona kun paljon liikutaan, eli kummat päätyy partsille seisomaan. Niin, voiko niitä siellä pitää koko aikaa, ei ole lasitettu ja aika helposti sinne sataakin???
 
Onnea Asrai :flower: :heart: :hug:! Eipä sitten mennytkään enää kauaa. Ja oliko joku muukin :flower: :ashamed: !

Söpöinen poika Maukkiksella. Ja maukkis on eka, joka uskalsi naamansakin näyttää :D .

Vesseli, meillä on kolmipyöräiset, superhienot Teutonian Spirit S3-yhdistelmävaunut.

Lila, tai joku :whistle: , kysyi rintsikan suojista. Mä ostin kertakäyttöisiä, oisko ollu niitä Helmi-merkkisiä. Inhottaa jo ajatuskin tukkeista liiveissä, kun en toppauksia ole koskaan tarvinnut . Ne tulee varmaan kaula-aukosta ulos joku kerta :kieh: .

Meillä mies pitää isyyslomaa alkuun pari viikkoa ja viikon sitten joskus keväämmällä tai kesäloman yhteydessä. Jos vauva suostuisi syntymään jouluna, niin mies saisi joulunpyhät ja uudenvuoden samaan syssyyn.

Tänään on ollu karsee närästys koko päivän ja parien päikkäreiden jälkeen ei nukuta nyt yhtään. Mitähän sitä seuraaviksi tunneiksi keksisi, kun koko päivä ja ilta on mennyt lukien, tv:n ääressä tai netissä. Blaah. Mieskin jo nukkuu, ettei viitti alkaa soitella kenellekään.

Synnyttäneet hei :wave: , mitä oireita huomasitte itsessänne päivää-paria ennen synnytystä? Nythän niitä voi tulkita, kun synnytys on takanapäin. Meille muille toiveajattelijoille siis vinkiksi ;) .

Huomenissa taas neuvolakäynti. Jokohan bebe olis laskeutunut.

tivoli 38+5
 
Kiva kiitos vain, koko teksti katosi taivaan tuuliin ja näillä nakkisormillahan on ihanan helppoa kirjoittaa :|

Onnea vauvautuneille ja kaunis kiitos ihanista kuvista ja synnytys stooreista :heart: :heart: :heart: :heart:

Kiitos myös sängynsuojaus vinkeistä Täällä kans suhteellisen uudet patjat ja niitä kovasti varjelisin.. No minun tuurilla ne vedet menee marketissa, kun ensin olen vuorannut sängyn oikein viimesen päälle :D

isyyslomasta: Meillä isäntä ei ilmeisesti ihan heti syntymän jälkeen sitä pidä, mutta saattaa sillä mieli muuttua kunhan vauva tulee :)

Liivinsuojista: Laukkuun laitoin äippäpakkauksen paketit ja kotiin olen ostanut Ainun kertakäyttöisiä..

joulumami: mitä tykkäsit LKS:n meiningistä?? Itse olen myös sinne menossa synnyttämään..

Minun supistukset katosi kuin pieru saharaan kun niille ihan lupa saatiin lääkäriltä :kieh: .. On se satn* kumma homma, ensin ollaan sairaslomalla ennenaikaisen syntymäuhkan vuoksi ja kun lupa olisi niin ei pienintäkään tuntemusta :kieh: .. Taidan vain olla malttamaton :ashamed:
Mutta sille ei voi mitään, että ajatukset ravaa koko ajan synnytyksessä ja mielikuvasta kun lähdetään ajelemaan kohti synnäriä..

No jospa saisin unta kaaliin..
Huomenna neuvolakuulumisia taas..
Olette kaikki ihania.. Tämän mamin kuuppa olisi aika päiviä sitten jo räjähtänyt ilman tätä palstaa..

Rillukka ja bebe 38+2
 
Huomenta

Täällä tuli lähtö äippäpolille :). Lapsivedet hurahti tuossa vajaa tunti sitten :whistle: Sitä ennen heräsin vähän vaille kolme alavatsan menkkakipuihin ja muutaman supistukseen... nyt alkaa supistukset tihentyä, mutta kätilö puhelimessa käski ottaa rauhallisesti ja tulla muutaman tunnin sisällä.. HUI, nyt alkoi hieman jännittää :whistle:

Eilen muuten oli tosi energinen olo - kävin reilu 4 tuntia shoppailemassa, hääräsin kotona, kävin 2 kertaa 4 kilsan lenkin ja en edes nukkunut päikkäreitä.. liekö heppu säikähtänyt äipän menoa.. Nyt sitten jännitetään sitäkin saadaanko Heppu tänään, huomenna, vai ylihuomenna... minulla on huomenna synttärit ja taidan saada maailman ihanimman lahjan :heart:

Vointeja kaikille :hug:

-Veeruska ja heppu huoleton 41+3
 
Veeruskalle tsemppiä synnytykseen!

Mulla ei oo lähtö todellakaan lähellä, mutta nukutakkaan ei...Eilen tein ns.suursiivouksen, mut vaan selkä tuli kipeeks siis ei todellakaan mitään supistuksia. No sit palkitsin itseni siivousurakan jälkeen ripsien- ja kulmien värjäyksellä..

Onnea vauvautuneille Mrs Nobody, Tiia-Marianne ja Asrai! :flower:

Asrai ja Maukkis aivan ihania kuvia teidän vauvoista :heart: :heart:

Mirsu: Oon ite miettinyt ihan tota samaa, että miten ne alkaa käynnisteleen tossa joulun alla. Mulla tulee 21.12. täyteen 42 viikkoa...No mut huomenna meen äippäpolin lääkärille ja kai ne siellä jotain kertoo...

Timatti Me hankittiin muutama viikko sitten vaunuiksi Oran Saagat. Oliko se Veeruska jolla oli samat? Onko teidän vaunuissa pyörät täynnä ilmaa siis iha kivikovat vai sellaiset vähän löysemmät? Tiiätkö mitkä kuuluu olla? Meillä ne on vähän sellaiset löysät, mutta napakat siitä huolimatta...

Schätzcen Kyselit isyyslomasta. Meillä mies on aluksi kaksi viikkoa ja sit myöhemmin viikon. Ja sit hän harkitsee myös isäkuukausen pitämistä...mut senhän näkee sit joskus...

No mua ei väsytä yhtään ja tänäänkin ois kaikenlaista tekemistä, että pitäis varmaan yrittää nukkua....
 
Voih, Veeruska synnyttämässä, siistii....

Scätzshen(mä muute kirjotan ton varmaa aina erilailla, hihih) : me kans käytiin testailemassa vaunuliikkeessä ja sitte ku sattu löytyy hyvä,googletettiin ja hokattii et sa saksasta..arvaa vaa oisko ollu kans karmee hinku saada ne siit samantien vaikkei kiirut ollukaan ;)

Kukas se nyt oli ku oli kans ennenaikaisen synnytyksen takia saikkella..sama juttu meinaan..
Pari viikkoo ennen äippälomaa alotin loman ja siitä pari viikkoo ennen lääkäri totes että jos nyt kuuakduen sisällä pidettäs..no, on pidetty ja tosiaan saisi tulla jo ni sitten ei...mä kyl sanoinki sillo et kun kerran on varotettu ennenaikaisuudesta, menee satavarmasti yliaikaiseksi...saapi nähä..

Vime yönä taas heräsin menkkakipuihin alkuyöstä ja piti nousta ja hiukan kävellä mutta ei muuta....
Nytkin vähän väliä on sellaisia jänniä jomotuksia muuuuttaa siinä kaikki.
Tuotanoiniin, mä en ole ottanut sen yhtäkään särkylääkettä tässä odotusaikana ni nyt siis kysyn että voiko siis jotain särkylääkettä ottaa ihan siis supistuksiinkin vaiko...???
Tai siis auttaako ne siinä kohtaa jotenkin......

Uni ei taaskaan tullu enää ku mies heräs...outoo...no, onneksi päikkärimahdollisuus on aina joten ei ku ylös, aamutelkkuu kattooo ja tietty vähän nettii;)

Meillä ekaa odottavilla onkin eri asia ku ne joilla jo lapsia on..oon aatellu et tää on aika "historiallista" aikaa ku odottaa eka koska tosiaan tää äippäloma ennen vauvan syntymää on vaan sitä omaa aikaa ja rentoutumista..kun tuossa vieressä touhuaisi joku taaperoikäinen niin ei oisi ihan niin rauhallista :whistle:
Tosin, aika saattaisi kyllä mennä sitten nopeammin että.......

Meenpäs aamupalan tekoon....
 
Nonni, nyt mä oon sitten ihan virallisesti pisimmällä junnaaja. Kun Veeruskakin päätti lähteä synnyttämään! Onnea sinne!!

ite ei mitään. Eilen seksiäkin ja mitään vaikutusta. Mä en varmaan koskaan synnytä. Voitasko sopia että mä saan lähteä seuraavaksi, rupee meinaan oleen pinna aika pinkeenä?

Nyt on kiristellyt vähän mahaa mut aina kun kokoilen niin siellä on pylly törröttämässä jossain kohtaa eli johtuu vissiin vaan siitä.

perkeleenperkele. On vissiin taas oikeen yltiöpositiivinen päivä alkamassa.
Anteeksi siis.

Onnea ASrai vauvasta! Hurjan kuulonen synnytys, mutta onneksi vointi on hyvä ja lahja mitä ihanin! :heart:

Palaan kun mulla on jotain kivaa sanottavaa, Mä tuun teijjän masennus kerhoon Riikkuli, kanssa.

Tuitsu ja ihme-junnaaja-Tirppa rv 41+2
 
Itku silmässä heräilty aamulla.Laskettu aika oli ja meni.Nyt sitten 18.12 äippäpolilla käynti ja yllättäen käynnistys olisi 23.12 :'( Kysyin että eikö joulu vaikuta käynnistyspäivään NIIN EI!

Eikä muutenkaan joulunpyhät vaikuta...muuta kuin MINUUUN ne vaikuttaapi kun haluaisin olla lasten kanssa kotona :'(

Enkä haluis koko KÄYNNISTYSTÄ kun mun tuurilla käynnistellään monta päivää...ja plää plää...Kiukuttaa ja masentaa...ja sekin pelottaa että mies ei ehdi sitten sairaalaan kun vauva syntyy jos se joudutaan käynnistelemään...
Pää on jo ihan sekaisin koko odottamisesta.Kai sitä sitten itse oli jo suunnitellut että vietetään joulua KOKO perheen kesken...nyt koko joulu fiilis kadonnut kun olen jo asennoitunut etten ole näkemässä lasteni ilmeitä kun paketteja avaavat ja näkevät joulupukin...mummulaan tulevat kaikki minun sisarukseni perheineen ja ihanat jouluateriat ja yhteiset hetket jäävät kokematta.. :'(

JA tottakai eniten odotan vauvaa...että pian näkisin pienen potkijan ja saisin nyytin syliini...mutta hän ei nyt halua tulla ulos ei sitten millään.Saunottu on joka ilta ja siivottu, mutta kun ei niin ei...
Tosi tuskaista tämä odottelu ja kuitenkin jossain sisälläni toivon ja haaveilen että syntyisi ennen joulua ja että synnytys lähtisi luonnostaan käyntiin.

Anteeksi oma napani ja masentava kirjoitus mutta tällaisissa tunnelmissa tänään.Voimia toisillekkin mammoille ...vietetään sitten mukava Uusi vuosi...vauvan kera.Vaikka onhan se vauvakin ihana ja paras joululahja!
JA ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :flower:
 
Täältäkin onnittelut vauvautuneille. Onpas niitä syntynyt paljon... :flower:

Täällä kuitenkin vielä yhtenä kappaleena, vaikka su-ma yön supistelikin säännöllisen kipeästi kymmenen minutin välein klo 00-05.30, kunnes parin Para-Tabsin voimalla sain kivut hellittämään ja uni tuli pariksi tunniksi, kunnes lähtö neuvolaan. Siellä totesivat virtsassa olevan verta neljällä plussalla, sikiön sydänäänet selvästi laskenu entisestään (syke 110-115) ja täti neuvolan oli aivan varma, että nyt se synnytys on lähteny käyntiin. Pisti lähetteen Kyssille, passitti äitipolille, josta pistivät neljäks tuntia makoileen synnytysosastolle supistuksia ja sydänääniä seuraileen, mutta ei niin ei.
Lääkäri lopulta anto luvan lähteä, kysästiin, saahaanko lähteä ihan Helsinkiin asti, kun ois hautajaista sun muuta tievossa... Totesi, että joo, miksei, kunhan meette vaan lähimpään sairaalaan sitten kun siltä tuntuu. Täällä sitten ollaan, oman äidin helmoissa. Päivittäin supistelee kipeästikin, närästyskin vaivaa entistä kauheampana. Viimeyönäkään ennen kolmea unta saanu. Aamulla oli pikkuhousut aivan läpimärät, liekö lapsivettä tihuutellut...?! Ja on kyllä semmonen olo, että ehkä tää tässä viikon sisällä suuntaa Jorviin ja puskee tuon pienen maailmaan. Vaikka, mun tuurilla kuitenkin oireilee ja supistelee vielä ensvuonnakin...
Vaikka ei edes laskettua aikaa saavutettu, alkaa olo olemaan todella tukala näitten "menkkakipujen", supistelujen ja närästyksen vuoksi, että melkein saa itkua vääntää ja toivoakin jo, että tulis jo ulos... katsellaan. Ehkä täältä reissusta kotiudutaan lisääntyneinä. Autoon kuitenki pakattiin hätävarasairaalakassi ja tulevat mummot kyllä huolehtii, että pienellä on vaatteita, jos täällä syntyy...
 
Onneksi olkoon vauvautuneille :flower:

Aivan ihania kuvia tullut tänne :heart:
Odottaa innolla että pääsee omaa ryppynaamaa ihastelemaan.

Neuvolassa eilen käyty ja tällä kertaa hyvillä mielin, nimittäin paino oli tippunu ja kaikki muutkin oli hyvin. Sf-mitta oli tippunu kans 2cm (viimeks 34 ja nyt 32) eli vauva on laskeutnut, mutta ei edellenkään kiinnittynyt.
Ja tämä olo on edelleen mitä ihmellisin, nimittäin ei tunnu missään, tietoa raskaudesta ei olis jos ei olis mahaa, th ihmetteli että eikö paina edes alas kun vauva on jo niin alhaalla niin ei paina ei.

Vähän jäi vaivaamaan semmonen kun th kysyi lopussa että onhan munkin mielestä vauva pääalaspäin, ettei ole kääntynyt, mutta en minä tiedä tuskin se enään on kääntynyt täys käännöstä, mutta muuten en kyllä osaa sanoa miten päin on jalat potkii tuonne sivuun. No toivotaan että on oikein päin tuolla.
Mihin teillä tulee potkut?

Esikoinen synty just tähän aikaan, mutta tällä ei näytä olevan mitään kiirettä ja ei mullakaan sinäänsä, mutta pelottaa juuri se että se menee joulupyhille enkä saa olla esikon kans silloin =(
Ihan kyyneleet vierähti kun luin ma78 jutun, toivotaan että pääset synnyttään ennen pyhiä ja pyhiksi kotiin.

Meillä isyyslomaa ei pidetä muutakuin joululomien aikaan koska mies on opiskelia niin niillä ei semmosia ole.

Mun puolesta Tuistu saat olla seuraava lähtiä :hug:

Meillä ei vielä kärryjä ole, mutta oran tuplat olis mietinnässä.

Jotain muutakin piti kommata, mutta enpä muista nyt yhtään mitä se olis ollut.

Nyt ulos puuhastelemaan.
 
Ei tullut Lucian päivän vauvaa tänne :( - tai no päivähän on vasta alussansa, mutta kaikki raskausoireet on kaikonnu taivaan tuuliin. Toisella kertaa kun heräsin pissalle yöllä, jäin vaan istumaan sängyn laidalle ja mieli teki itkeä :headwall: . Olin jo niin kovasti toivonut, että lähtö olis tullut viime yönä.
Veikkaan, että käynnistys joskus 29.12. tuo mun käsivarsille oman pikkuisen nyytin. *syvä huokaus* |O

Minttuliina: Mulla potkut tulee vasemman kyljen viereen. Peppua pukertaa kovasti ylöspäin tuosta rinnan alta, mutta varsinaiset potkut on jo pitkään tuntunu vaan vasemmassa kyljessä. Th aina sanookin tuntevansa siellä pikkuosia :heart: :heart: :heart: . Minun mussukan varpaat :heart: ...

Vesseli: Minkä väriset ne teidän ihanuudet on? (Vaunut siis :D )

Veeruskalle Onnea matkaan :hug: !

Kohta varmaan alkaa puhelin pirisemään "joko, joko?"-soittajista. Toivottavasti kukaan ei uskalla sanoa, että:
a) vauva tulee kyllä kun on valmis.
b) Ei kukaan ole sinne masuun jäänyt
c) Vain 5% vauvoista syntyy laskettuna aikana
TIEDÄN TUON KAIKEN JO EIKÄ SE YHTÄÄN MUUTA SITÄ TILANNETTA, ETTÄ HALUAN VAUVANI!
 

Yhteistyössä