***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Juhannuksen vietosta kotiuduttu... Mitenkäs teidän juhannuksen vietto sujui? Meillä rauhallisesti miehen vanhempien mökillä... Onneksi ilmat suosi ja aurinkoa ja lämpöä riitti kaksi päivää :) Syötyä tuli enemmän kuin tarpeeksi ja se tuntuu pikkuisena turvotuksena. Minulle maistuu tuo suolainen ruoka aika hyvin... =) kauhea flunssa päällä ja se aiheuttaa ikäviä lisälyöntejä sydämessä. Nyt muutamana päivänä tullut useaan eri otteseen selviä lisälyöntejä. Ne tuntuu tosi kurjilta. Tuntuu kuin ilma loppuisi kesken. Onneksi ne kestävät vain noin sekunnin, mutta huomaan ne kyllä selvästi. Onko muilla ollut vastaavaa flunssassa tai muuten?
Vielä olisi viikko töitä ja sitten pääsee kauan odotetulle lomalle... Rakenneultrankin sain tilattua heinäkuun loppupuolelle.
Omasta navasta vielä sen verran, että eilen illalla tuntui mukavasti grillauksen jälkeen liikkeitä... taitaa pikkuinen tykätä myös suolaisesta. Flunssa ja väsymys painaa, mutta muuten olo on ollut ookoo... B)

Riikkuli ja rv 15+6

Heippa!

Täällä juhannus vietettiin ihan kotosalla grillaillen ja saunoen. Oli ihana käydä ulkosaunassa. :)

Noista sydämen lisälyönneistä, oletko käynyt lääkärissä niiden vuoksi? Itselläni oli edellisessä raskaudessa niitä koko keskiraskauden ajan ja pääsin keskussairaalaan tutkimuksiin, koska olivat tosiaan jo normaalia elämää häiritseviä. Sain seurantalaitteen vuorokaudeksi ja alan spesialisti totesi niitä todellakin olevan runsaasti. Luulin niitä lisälyönneiksi, koska todella tuntuvat siltä kuin sydän löisi yhden kerran liikaa sinne väliin, mutta silloin jää itseasiassa yksi lyönti väliin. Näin se ainakin minulle selitettiin. :eek:
Jotain beta-salpaajaa? siihen olisi kai voitu kokeilla, mutta ei lääkäri sitä raskausaikana kuitenkaan suositellut aloitettavaksi, joten siis oli vain kärsittävä. Onneksi kuitenkin loppuivat suurelta osin kun siiryttiin viimeiselle kolmannekselle. Toki vaivaavat yhä silloin tällöin, mutta en ole kyseisiä lääkkeitä kuitenkaan vielä "halunnut", sen verran harvoin kuitenkin niitä on.
Ajattelin niiden johtuvan vauvan hurjasta kasvuvauhdista, kun niitä vain keskivaiheessa esiintyi!? Tiedä tuota.

Nyt on menossa rv. 17+1 ja kauhulla odotan milloin ne taas alkavat. :/

Pikaista paranemista flunssasta! =)

Kuukiitäjä

 
Kuukiitäjä ja Riikkuli , tässä pikavastaus kun mun juhannus vielä katsokaas jatkuu :LOL: . Käykääs tytöt biovita.fi sivuilla vierailemassa mitä voisi ottaa noihin lisälyönteihin, voi olla kuulkaa ihan magnesiumin puutetta, sikiö verottaa sitä ainetta vallan kauheasti: tässä vähän tolosen tekstiä: Magnesium lisää yleistä vastustuskykyä ja suojaa ihmistä monilta aineenvaihdunnan häiriöiltä, sairauksilta, rappeutumiselta ja vanhenemiseen liittyviltä muutoksilta. Erityisesti magnesium rauhoittaa hermoja, ehkäisee ja hoitaa stressiä, suojaa sydäntä rytmihäiriöiltä, sepelvaltimotaudilta ja infarktilta. Magnesium ehkäisee myös syöpää, erityisesti rintasyöpää. Magnesium parantaa urheilijoiden ja kuntoilijoiden suorituskykyä ja kestäv...

hyviä magnesiumvalmisteita esim twinlab 400mg, kelasin 340mg. Magnesiumin kanssa kantsii myös ottaa vahvaa b-vitamiinia, esim bevitabs. (äitini takia tiedän jonkun verran luontaistuotteista). Kantsii kokeilla näitä ensin ennkuin ottaa beetasalpaajia, ei aiheuta sikiölle todellakaan mitään haittaa kun ottaa ohjeen mukaan kera ruoan.

kommentoin muita juttuja sit myöhemmin kun juhannus loppuu :wave:
t. kiiuska ja rääpäle päälle 13 viikkoa
 
Kiitos Kiiuska vinkistä! Itseasiassa olen syönytkin magnesiumia jo ennen tätä raskautta. Aika jännä muuten ettei se lääkäri maininnut mitään muuta kuin ne beetasalpaajat tähän vaivaan. :eek:
Anopiltani sain vinkin käyttää tuota magnesiumia, kertoi siitä löytyneen hänelle avun! =)
 
Heips!

Voi kun harmitti eilen sieltä mökiltä lähteä... Ummali, mullakaan ei tuota lomaa ole kertynyt kuin hurjat 2 päivää (ei kauheasti sijoittamisvaikeuksia ainakaan...), koska vaihdoin työnantajaa juuri sopivasti maaliskuussa... :/ Viimeksi on tullut lomailtua viime jouluna viikon verran... Aika työrupeama siis. Mun pitäis tonne marraskuuhun saakka yrittää jaksaa. Näin kesäaikaan harmittaa vietävästi, kun muut pääsee lomailemaan ja itse istuu hikisessä konttorissa koko armaan kesän! :headwall: Toisaalta, se on mun tapauksessa ollut ihan ammatinvalintakysymys. Palkatonta vapaata voisin pitää, mutta nyt ei ole sellaiseen varaa, kun on tullut tuo uusi asuntokin ostettua.

Riikkuli, mulla itsellä käytössä propralin miedoin versio, joka on hyvin auttanut noihin rytmihäiriöihin. Muistaakseni pakkausselosteessakin lukee, että voi huoletta käyttää raskausaikana. Mulla on lisäksi ollut matala verenpaine (beetasalpaajat laskevat sitä entisestään), mutta tuon miedon kanssa ei ole ollut mitään ongelmia senkään suhteen. Kunhan ottaa rauhallisesti lääkkeen oton jälkeen. Jos sua oikeasti alkaa nuo rytmihäiriöt ahdistamaan, niin käy uudelleen lääkärissä. Itsellä ongelmana oli vielä sekin, että rytmihäiriötuntemuksen yhteydessä tuli kauhea huoli ja paniikki (muljahdukset tuntuu TOSI inhottavilta!) ja nää fiilikset lisäsi inhottavaa oloa entisestään. Suurimmaksi osaksi nämä rytmihäiriöt ovat kuitenkin vaarattomia, se kannattaa muistaa.

Tällä viikolla kauan odotettu muutto! :D me muutetaan mmiilia myös kakskerroksiseen rivarikolmioon (sellaisessa ollaan tähänkin asti asuttu, mutta nyt muutetaan ihan omaan!). On se muuttaminen toisaalta rassaavaa, mutta toisaalta tykkään järjestellä tavaroita. Ens viikonloppuna mies lupasi tulla huonekaluostoksille (joka muuten on ennenkuulumatonta, että itse sitä ehdotti! :eek: ) Mä oon selannu jo kaikki mahdolliset mainokset, nettisivut ja esitteet läpi! :) Kämppä on käytännöllisesti katsoen jo kalustettu :D
 
Kiva lukea muiden kuulumisia, kun tuntuu, ettei lähipiiri jaksa kuunnella näitä raskausjuttuja. Kävin neuvolassa tänään, sydänäänet kuulu hyvin. Käski lepäillä, kun on ollut tiputteluvuotoa ja ei meinaa mikään pysyä sisällä. Tympii jo syödäkin, kun tietää joutuvansa uusinta katselemaan sen pureskeltuna hetken päästä.
No lomalla olen, joten ihan rennosti vaan... luvan kanssa!
Joku kyseli onko hommailtu vauvakamaa... Menen tänään ostaamaan vaunut, kun on niin hyvä tarjous vaunuista jotka haluan ja jos ostan ne 2-3kk päästä niin hinta on 250e kalliinpi, kun ei mua haittaa vaikka väri on 2006 vuoden väri - mieluinen on kuitenkin. Kaikki muut kopan turvallisuus ja ratasosuus jne... on kuitenki samat ku 2007 vuoden malleissa.
Sitterin ostan kaverilta ja olen säästänyt paljon esikoisen vaatteita, pinnasängyn jne... joten vaunut on kai isoin hankittava. Vähän arveluttaa näin varhain, mutta... aion uskaltaa silti :)
synnytyssairaalani on KHKS.

Pinkeiju 14+0
 
Mä hajoon näihin mun selkävaivoihin!!!! :kieh:
Eilen illalla alkoi saatanallinen vihlonta tuolla pakaroissa ja kun yrität olla ihan miten päin vaan niin vihloo ja sit sätkit kun pieni elukka kun se on jotenkin niin halvaannuttavaa toi issiassärky...
Huomenna on fysioterapiaa, toivottavasti ne muljoo mua jotenkin että laukeis toi tilanne.
Töissäkin kävin taas sairaslomalla tekemässä töitäni joita muut ei voi tehdä ja on se helvetti että ne ei siellä oikeesti saa mitään aikaseksi ilman mua.Homma seisoo ja kaikki rästissä. kiukuttaa, aikuisia ihmisiä joille maksetaan palkkaa siitä että työ tulee tehdyksi. mut ei...

Tervetuloa Estu mukaan! Jollei Mauahtava enään kerkee sua listoille päivitellä niin minä laitan sitten ensi kuun listaan kun se tässä tällä viikolla pystyyn pykätään.

Mun Ukko tulee tännään viikon reissulta etelästä, on ollu kyllä ikävä! Miten semmoisesta maanvaivasta tulee niin rakastettu kun on muutaman päivän poissa? :D :heart:
Mitähän mä saan tuliaiseksi? :whistle:

Jees, koitan tästä ängetä itseni taas jumpaan.Piti mennä aamulla mut töissä meni niin pitkään että en kerenny.

Tui ja Napa rv 16+6 (olin muuten eilen päivän edellä, uskomatonta että näissäkin voi mennä sekasin...)
 
Tervetuloa Estu ja pinkeiju :wave: pinkeijun kanssa meillä onkin sama laskettu aika eli jouluaatto, Estun kanssa taas sama synnäri, ja sullakin oli aika samoihin aikoihin la eli eihän sitä tiedä vaikka samaan aikaan siellä oltaisiin :)

Kiitokset papana03 synttärionnitteluista! Eipä tuo vuosi lisää tunnu sen ihmeemmältä, välillä pitää ihan laskeskellä että minkäs ikäinen sitä nyt onkaan :LOL: Ehkä ensi vuonna muistuu vähän paremmin kun tulee jo tasavuosia täyteen :whistle: (hui!)

Jaajepoo, mmiilia ja Kuukiitäjä, ihanaa että olette päässeet sydänääniä kuuntelemaan. Meillä on lääkärineuvola ensi viikolla, odotan kovasti sitä sydänäänien kuuntelua kun en ole niitä aiemmin kuullutkaan (ultran yhteydessä ei kuunneltu). Tsemppiä myös kaikille kenellä ultra on vielä edessä päin!

Ummali, mä en ole syönyt varsinaisesti rautalääkkeitä, mutta syön Lady Vita Plussaa, ja siinä on myös rautaa joukossa. Se on tarkoitettu erityisesti raskaana oleville ja imettäville, eli ei ole A-vitamiinia ja foolihapot yms. löytyy suositellut määrät. Mulla ainakin viime neuvolassa oli suhteellisen hyvä hemppa, oisko ollu 135, mutta en tiedä auttaako tuollaisen monivitamiinin rauta-annos jos on oikein alhaalla arvot. Ikävää ettei sulla ole lomaa, ja Snoopy myös, mutta koitakaahan jaksella töissä ja ottakaa sitten ainakin illat ja viikonloput rennosti B)

Snoopy ja mmiillia taisi olla muuttohommissa, tsemppiä ja voimia siihen touhuun! Munkin mielestä itse muutto on tosi rasittavaa mutta se sisustaminen ja tavaroiden järjestely on ihanaa! Me muutettiin viime syksynä ja vieläkin on tosin tauluja laittamatta ja makkariin tarvittais yöpöydät ja kaikkea sellaista pientä kesken... :ashamed: vaikka yleensä mä olen melkein yhtä friikki kaiken järjestyksen suhteen kuin Frendien Monica :LOL: Kaikki pitäis kyllä saada kuntoon kesän aikana ennen kuin ajatukset ja voimat on ihan jossain muualla ;) Meidän pitäisi myös muuttaa työ/tietokonehuone lastenhuoneeksi kuiten Tuitsun, mutta ei olla vielä tehty asian eteen mitään...mä olen kyllä henkisesti yrittänyt valmistaa isäntää ajatukseen, että pitää luopua ainakin isosta työpöydästä ja työtuolista :D Mitään vauvakamaa ei olla vielä ostettu, se johtuu aika paljon siitäkin ettei ole ehditty shoppailemaan. Pitäisi ensihätään ostaa itsellekin uusia vaatteita, kohta ei ole kuin yhdet housut mitkä tuntuu mukavilta jalassa...onneksi kohta on loma ja voi työvaatteet heitää hetkeksi nurkkaan ja keskittyä vaikka siihen kaupoissa juoksuunkin =)

Ai niin, me keksittiin juhannuksena mökkeilyn lomassa vihdoin viimein työnimi vaavelille, siitä tuli Nisu :D Radiossa soi joku biisi missä mainittiin jossain sivulauseessa nisu, ja mies sanoi että sehän on hyvä työnimi, pikkuinen on meidän oma nisu, kun on kerran "pullat uunissa" :LOL:

Nelma ja Nisu rv 14
 
Tulinpa nopsaan piipahtamaan, kun sain kuopuksen ulos nukkumaan ja isompikin hääräilee tussien parissa keittiössä :) Hetki omaa aikaa...seuraavan kerran sitä taas onkin nukkumaan mennessä :whistle: =)

Nelma, vähän veikkailen, että mä "kärvistelen" vauvamahan kanssa vielä ensi vuoden alussakin :) Ei semmosta säkää voi tulla, että tää syntyis tismalleen laskettuna, saati sitten ennen sitä. Mulla meni esikoinen viikon yli ja kuopus käynnistettiin 41+6...joten paras kai totuttautua ajatukseen, että tammikuussa synnytän :)

Estu ja vauva (ei työnimeä) 13+3 (kai)
 
Tervetuloa Estu mukaan. :wave:

Tuitsu ei kyllä kateeksi käy sun selkäkipuja... :/ Toivottavasti ne alkais pian helpottaa, se kun vaikuttaa koko kropan liikkumiseen... :hug:

Nelma: Ihana työnimi teidän pienellä. :D Ja erittäin loogisesti keksitty. :D

Jees, siis tänään oltiin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä kun 14+ ei kuulunut... Eilen illalla aloin jännittää ihan silleen et alkoi vatsa vaivaamaan ja tänään aamulla mahaa poltti ja oli ruikulla. :x No, kuitenkin sydänäänet kuului heti ja kaveri potkikin. :heart: Nyt voi hyvillä mielin lähteä reissuun... Sykkeet oli matalimmillaan 160, pääasiassa oli 168 paikkeilla... Jospa se sitten ois se poika kun esiksosta oli 140-150 sykkeet. :D

Mutta nyt tiskailemaan et saan sitten laitettua ruokaa... :p Isännän piti antaa mulle periksi et tänään saan paistettua perunaa, koska hän saa huomenna broileria (mitä mä inhoon yli kaiken. :x ) Ehkä mä sen kestän näiden paistettujen perunien voimalla. :LOL:

Shamandalie ja Histamiini 16+0 :heart: :heart:
 
Tuitsu, toivottavasti nuo selkäkivut pian hellittävät. Tiedän, kuinka hirvittävä kipu voikaan olla. Hyvä, että huomenna saat apua. Toivottavasti on osaava fysioterapeutti.

Nelmahan on keksinyt miehineen hyvän työnimen! Ja on tosiaan ajatustakin takana... :LOL: Meillä mies nimesi projektin "snickersiksi", syytä en tosin tiedä, eikä oikeastaan kuulemma hänkään. Snickers tuli hälle ekana mieleen kun ekan ultrakuvan näki. Taitaa olla aikamoinen assosiaatiokyky tuolla miun miehellä.. :LOL:

:wave: teretulemast Estu! Teillä taitaakin olla lapset aika pienellä ikäerolla vai? Haluaisin itsekin lapsille suht pienet ikäerot, mut jos nyt vaan keskittyisi tähän ensimmäiseenkin... :whistle:

Pinkeiju aikoo jo käydä vauvatarvikeostoksilla. Menisin kyllä itsekin mieluusti hypistelemään vauvakamoja, mutta en ole edes ehtinyt. Ja taitaa se vielä aika aikaista olla... :/ Nuo vaunut on kyllä aika löytö, vaikka vanhaa vuosimallia ovatkin (mitä väliä silläkin on...) ja tottahan ne kannattaa käydä ostamassa! Alkaakohan noissa lastentarvikeliikkeissäkin nyt alennukset, kun muuallakin...?

Shamandalie on käynyt kuuntelemassa sydänääniä, ja hienosti kuulunut! Onnittelut! Teilläpä on toimii tuo teitin ruokahuolto solidaarisesti... =) Minä kun meillä usein teen ruokaa, niin harvemmin on tullut miehen mielipidettä kyseltyä... :ashamed: ;) Ei oo kyllä jättänyt syömättä, vaikka välillä laitankin liiaksi vihreää... :)

ON: muutoin ihan jees, vielä tuntuu välillä repimistä ja vihlontaa. Luulen että kasvukipuja. Vatsa on päättänyt pompahtaa esiin ihan viime aikoina, nyt alkaa olla työ ja tuska sitä piilotella :| Muutoin kun olen kovin hoikkavarsinen. Tänään on huimannut todella paljon, ja välillä tuntuu että ihan taju lähtee vaikka istualtaan olen.. Pelottavaa.. Mitä oireita siihen matalaan hemppaan kuuluikaan? En oikein tiedä mihin tämä mahtaa liittyä.
 
Maukkis kirjoitti Ootko varma et ne tarkoitti sun tapaukses nimen omaan hevosella ratsastamista :LOL: hehhee, enpä tiedä enää kummasta puhuivat, ponista vai meidän siitosoriista mutta joka tapauksessa soitin tästä lievästä tiputteluvuodosta 3 eri paikkaan ja sain 2 eri ohjetta, 2 kielsi touhuamasta (mä en kestä sillä näen nyt joka yö seksiunia eli merkki siitä että tämä ämmä on kyllä nyt puutteessa) ja 1 sanoi että anna palaa ja elä normaalia elämää. sanoi myös, että jos työmatkalle lähden, ota siteitä mukaan varmuuden vuoksi ja käy paikallisessa terveyskeskuksessa kun usein tulee paha mieli jos sitten verta alkaakin tulla. Tästä suivaantuneena soitin neuvolaan ja pääsin onneksi kuuntelemaan rääpäleen sydänääniä jotka kuuluivat vahvana. harkitsen nyt edelleen niitä työmatkoja, kyllä meidän puljussa löytyy niin paljon ihmisiä että en ole lainkaan korvaamaton. menen myös yksityiselle gynelle tällä viikolla tarkistamaan paikat,tuo neuvolalääkäri mikä mut otti vastaan oli kokematon sijainen eikä gyne. Uskon, että monet vastavalmistuneetkin voivat tietää asioista hyvin (ei kritiikkiä sulle, Asrai) mutta alkaa jo ottaa kupoliin kun joka paikasta tulee ihan erilaisia ohjeita. tämänpäiväinen terkka ei sentään luvannut keskenmenoa ja pääsen EHKÄ kunnalliselle puolelle tutkittavaksi jos tiputtelu jatkuu pidempään. Menen siis yksityiselle tällä viikolla, pieni hinta mielenrauhasta ja siellä nyt ei heti leimata hulluksi. Menen väestöliittoon kun niillä on oma neuvolakin.

Pinkeiju saanko udella minkälaista tiputtelua sulla on ja mitä sulle on asiasta sanottu?

Tuitsu hyvä kun pääsit fysioterapiaan, pyysin lähetteen kahesta paikasta, sekä työterveydestä että neuvolasta, menen neuvolan terapeutille heti kun työterveyden käynnit loppuvat ja voin sanoa että kyllä apua olen saanut enkä Anitojakaan ole käyttänyt alun selkävaivojen jälkeen. Mutta kuten me kaikki heikkoselkäiset tiedämme tilanne saattaa kääntyä milloin tahansa päälaelleen :| mut kaikki sympatiat sinne, tiedän miltä tuntuu kun selkää SÄRKEE ja tekee mieli vaan ulista paikallaan vaikka sekään ei helpota oloa juuri ollenkaan. Mut fysioterapia auttaa varmasti!

Kuukiitäjä Lekurit kai ei oikeastaan voi tai saa suositella mitään luontaistuotteita.kun synteettisistä lääkkeistä on kerran tutkimustietoa, niistä voi kertoa. Näin olen ymmärtänyt äidiltäni. Ei niitä rytmihäiriöitä välttämättä tulekaan tässä raskaudessa kun olet sitä magnesiumia jo alusta asti ottanut.

Snoopylle ja muille kämpänsisustajille hauskoja hetkiä
 
Snoopy: Meilläkin minä pääasiassa ruoanlaiton hoidan, joskus porukalla ja vielä harvemmin isäntä yksinään innostuu kokkailemaan, mut mä en ikinä keksi mitään mitä ruokaa laittaisi. :D Mä niin tykkään jauhelihasta, et sitä ois vuoropäivinä pullina, murekkeena ja kastikkeena jos itekseni kokkailisin. :LOL: Isännällä alkaa jo jauheliha tulla korvista... :whistle:

Piti tulla hetkeksi tähän hengittämään (kerrankin kun kone on auki ;) ) kun sain tiskattua (jessus mikä hiki siitäkin tuli. :D Mut en valita, viime syksystä saakka odottanut kesää... :LOL: ) ja nyt on perunat hellalla hiljalleen paistumassa. Isäntä nauttii lomastaan parvekkeella esikon kanssa. :heart: Odotan ihan innolla et päästään keskiviikko aamuna lähteen reissuun... :)

Kiiuska kertoi nähneensä seksiunia... Mä en muuten oo pitkään aikaan, mut viime yö oli oikein rietas. :LOL: Ehkä sit jäi vaan meno päälle, kun touhuiltiin ensin isännän kanssa ihan livenä ja sama meno jatkui (unessa) koko yön. :saint: Isäntä kysyi aamulla et onko kuuma kun oli kuulemma posket ihan punaiset... :whistle: Totesin vaan et on iltainen meno jatkunut koko yön unissa niin johtunee siitä. :D Mut olihan taas aamulla tosi väsy, ei saanut kunnolla edes nukuttua. :LOL: Oiskin joskus noin tosi elämässäkin... :whistle: :D No, ajattelin isännälle ehdottaa, jos sitten vaikka loppukesästä hommattais neiti vaikka viikonlopuksi hoitoon niin voitais mennä vaikka pienelle häämatkalle, se kun jäi vuoden vaihteessa tekemättä... Saas nähä innostuuko tuo... :D

Mut nyt taas kokkailemaan... :p
 
Tuitsu: Tiedän sun tunteen, mullakin on selkä ihan rikki. Ei oikein löydy hyvää asentoa missä istus tai seisos ja nukkuessakin vain kyljelleen ei satu. Mulla kipu on ihan alaselässä. Esikoista odottaessa oli myös selkäkipuja mutta ne alko vasta reilusti raskauden puolen välin jälkeen. Varmaan pitää munkin harkita fysioterapeutille menoa. Tosin työpaikan fysioterapeutti on just heinäkuun lomalla joten pakko elokuuhun asti pärjätä.

Kivoja työnimiä teillä. Meidän vauvan työnimi on tiikeri. Mies kutsuu omalla äidinkielellään ja minä omalla. Ja tyttö puhuu pikkuveljestä :LOL:

Shamandalie kirjotti inhoavansa broileria yli kaiken. Broisku ja kana ja kalkkuna ja kaikki siipikarja on mun herkkua :p Sitä tulee syötyä vaikka missä muodossa. Ja meillä mä hoidan kokkaamisen. Mies on tosi surkea ruuanlaittaja ja sotkee niin hemmetisti kun yrittää jotain tehdä että ihan mielelläni laitan hänelle porttikiellon hellan ääreen.

ON: Ei mitään kummempaa. Naapuri kauhisteli et sunhan vatsa turpoo silmissä. Joka ikinen kerta kun tulee vastaan niin hän sanoo kuinka valtava vatsa mulla jo on. Alkaa jo tympimää sillä tiedän että se on iso joten ei siitä tartte joka päivä muistuttaa.
Niin ja tuntee on mulla pinnassa koko ajan. Kyyneleet valuu mitä ihmeellisimmistä asioista. Lauantaina minä, mies ja tyttö 3v. pötkötettiin sängyssä ja mies ja tyttö riehu keskenään ja mä nauroin niin paljon että loppujen lopuksi tuli kyyneleet. Mies ihmetteli et mikä tuli ja mä kyyneleitten seasta selitin että kun mä rakastan teitä kahta niin paljon. Nyt vähän huvittaa asia mutta tosiaan tunteet on niin pinnassa että mainoksetkin saa kyyneleet silmiin.

Ummali ja tiikeri rv 16+? vai 15+? (ei pysy laskuissa mukana :ashamed: )
 
jussista selvitty. oltiin mökillä. olipa niin kiva tulla kotiinkin, mut takaisin sinne hiljaisuuteen haluaisin.

noista lisälyönneistä. mulla tulee välillä tosiaankin lisä lyöntejä. pulssi saattaa hakata 250. elimulla todettu sairautena se, mut siihen ei ole määrätty lääkkeitä. sen vuoksi mun normaali pulssi on 80-100.

täällä olotila helpottunut. maha nahka tuntuu vain siltä niin kuin se kohta ratkeaisi. väsymystä riittää.

vielä olis viikko töitä ja perjantaina olisi tarkoitus aloittaa keittiö remppa. pitäs jaksaa alkaa pakkaamaan keittiön kaikki tavarat.

mut ny nukkuun. onnea viel uuden kodin saaneille ja tervetuloa uudet
 
Huomenet :wave:

Ikävävn harmaata :/ Huomenna pitäisi mennä Sea Lifeen poikien kanssa, mutta toivottavasti ei ala sataa kaatamalla.

Snoopy: Meillä on esikoisella ja kuopuksella ikäeroa 2v3kk ja tälle tulevalle ja kuopukselle tulee ikäeroa 1v5kk, joka ensialkuun vähän mietitytti kyllä, mutta nyt jo ihan luottavaisin mielin =) Esikoisen ja kuopuksen kanssa meni hyvin kuopuksen vauva-aikana, kun esikoinen oppi kävelemään jo 9kk, niin meidän ei tarvinnu hankkia mitään sisarrattaita tms. Ja kuopus on taas tosi helppo vauva ollut ihan alusta asti, joten senkään takia ei oo paljon tarvinnut stressata mistään. Tosin nyt veljekset on alkaneet nahistella keskenään (siis isompi kiusaa pienempää), mut se kuuluu asiaan. Tosin esikoisen ei tarttis aamusta iltaan toista kiusata :kieh: Kuopus täyttää heinäkuun puolivälissä vuoden ja ei vielä kävele, kuin tuen kanssa, seisoo hetkittäin ilman tukea, mutta mitään kiinnostusta kävelemiseen ei ole. Kaipa tuo joulukuun lopussa jo osaa kävelläkin =)

Pitää mennä...tulee kaveri lapsineen kohta kylään =)

Estu
 
Kiitti kaikille, jotka jaksoi vastailla mun :heart: vaivoihin... Tarkemmin kun illalla mietin, niin joskus nuorempana sain propral-nimistä lääketä korkeaan verenpaineeseen ja lieviin "muljahteluihin". Oli stressaava elämänvaihe silloin menossa töiden ja opiskelujen takia. Mulle vaan ne propralit aiheutti enemmän muljahduksia joten jouduin lopettamaan sen käytön ja oireetkin hävis, kun hiukan elämäntilanne helpotti. Mutta jos tää vielä jatkuu, niin täytyy soitella lekurin puolelle ja sitä magnesiumiakun vois kokeilla, joten kiitos vaan vinkistä...
Sairaslomapäivää viettelen, kun flunssa on äitynyt niin pahaksi, ettei ääntä tule aamuisin ja yskinyt olen keuhkot kipeiksi... Huomenna pitäis yrittää jaksaa raahautua töihin... Onneksi enää 4 päivää lomaan, sitten saa levätä...

Tuitsu Tiedän tasan miltä tuntuu tuo ihana iskias-kipu. Itse aloin kärsiä siitä rv 11 ja kipu vaivaa lähes päivittäin. Välillä niin kovana, että kävely tekee tosi kipeetä. Mutta toivottavasti tämä vaiva hiukan hellittää synnytyksen jälkeen... Itselläkin välillä kurja olla töissä, kun olen päiväkodissa pienten ryhmässä ja siellä ei voi välttyä nostelemisilta ja kantamiselta. Kun neuvolassa valittelin ongelmaani, niin vastaus oli, ettei sille oikein mitään voi. Kannattaa vaan venytellä ja levätä... No, sehän päiväkodissa onnistuu tosi hyvin. :LOL: Mutta kärsin mitä vain kunhan pikkuisella on kaikki hyvin =)
Iloista kesäpäivää toivottelee Riikkuli ja rv 16+2
 
Taas uusia, mukavaa :) . Taitaa tosiaan joulukuussa olla synnytysosastoilla ruuhkaa.

Kotiuduin juhannuksen vietosta vasta eilisiltana, kävin kotiseudulla. Nyt tietää loppukin suku ja mökkinaapurit, että vanhemmistani tulee isovanhemmat ja vieläpä tuplana. Valikoin itselleni vanhoja vauvanvaatteita, mitä äitini on 30 vuotta säästänyt =).

Aamulla kävin tokassa neuvolassani ja kaikki oli ok. Veriseulan tulokset tuli viime viikolla, ei syytä huoleen. Neuvolan verikokeissa ja virtsanäytteessä kaikki oli ok, hemppa pysyi samana 125 ja verenpaine oli laskenut edellisestä aika matalalle, suolakuuristani huolimatta. Painoakin oli kuukauden takaiseen tullut 700 grammaa ja väitän, että se on tullut nyt juhannuksen aikana :LOL: . Viime viikolla oma vaaka näytti nimittäin kiloa vähemmän.

Ei mitään uutta eikä ihmeellistä, pari viikkoa vielä rutistusta töissä ja sitten kesälomalle.

tivoli 15+0 (14+4)
 
eka neuvola uudessa paikassa ensi nyt torstaina. Ekat ajat siellä vasta 8:15, ja sijainti ihan totaalisesti eri suunnalla kuin työpaikka... Tulen siis myöhästelemään töistä joka kerta, kun neuvolassa vierailen. Mites te (jotka ette aio töissä vielä kertoa) olette ratkaisseet ongelman? Inhottavaa valehdella, mut oon tähän asti selitelly käyväni lääkärissä, hierojalla, tms... :ashamed:

tivoli:Mites terkkari osaa ton vatsan pyöristymisen ennustaa? Onko kyse kohdun asennosta vai mistä? Mitähän se tarkoitti, kun mulle sanottiin että istukka on takana...? (varmaan ihan idiootti-kysymys, mutta mulle kun nuo paikat ja sisälmysten asennot ei kerro mitään.... :ashamed: )

Riikkulille vielä :heart: -juttuja. Mulla nuo muljahtelut on melkoisia, jos oon kipeänä. Varsinkin kuumeisena ne tuntuu useasti. Nyt mulla on ollut jo kauan *koputtaa puuta* suvantovaihe, eikä rytmäreitä ole ollut nimeksikään. Mulla oli alkuun hankaluuksia sen propralin kanssa, en oikein osannut ottaa sitä oikein eikä siitä ollut ensin apua. Sen jälkeen lääkäri kirjoitti mulle diapamia ( :eek: :eek: :eek: !!!), jota en kuitenkaan koskaan käyttänyt. Aloin ottamaan puolitoista-kaks tabua beetasalpaajia/ laaki, ja se annostus on ollut riitävä ja hyvä. En siis syö tabuja ennaltaehkäisevästi, vaan ainoastaan tarpeeseen. Toivottavasti sulla noi tuntemukset menee flunssan myötä ohi, onko sulla muuten ikinä tutkittu kilpirauhasarvoja...?

ON: ei mitn uutta. Töihinlähdöt aamuisin venyy toooosi pitkiksi, kun kaapista ei tahdo enää löytyä mitään päällepantavaa! Ei tää maha vielä sen kokoinen ole, että tarvitsis mammavaatteita ostaa, mutta mitkään vanhat housut ei mee enää jalkaan! :headwall:
Lenkeillä on alkanut selvästi hengästyttämään, eikä oikein millään jaksa pitää vauhtia yllä. Yhtä puuskuttamista, kun koiran kanssa koitan pitempiä lenkkejä kulkea :/
 
Sue
Heippa taas pitkästä aikaa

mmilia ja Ummali ainakin kärsii samoista vaivoista kun minä eli alhaisesta hempasta ja sen ah niin ihanista seurauksista. Viime viikolla ryhdistäydyin ja aloin juomaan sitä Kräuterblutsaftia (rautayrttijuoma) ja olo koheni silmissä! Pääsin lopultakin nauttimaan energisestä keskiraskaudesta, olo on virkeä ja touhukas. Juhannuksena teinkin vaatekaappeihin suursiivousta, nyt on ihanaa kun vaatteet on nätisti ja pölyt poissa. Suosittelen juomaa, valmistajalta löytyy myös gluteeniton versio jos on tarvis. Otan juoman päivällä, varmistaen että en ole juonut kahvia tai maitotuotteita lähiaikoina. Tosi nopeasti olo koheni, jopa ne sydämentykytykset loppui ja teinkin jussina kävelylenkkejä.

3 herätystä ja odotettu kesäloma alkaa, ihanaa! Loman aikana käydään myös rakenneultrassa. Meinaan kysäistä näkyykö jalkojen välissä jotain tunnistettavaa. Meillähän on 3 ja 4 v pojat, eli tyttökin olis tervetullut. Jos ei tavallisessa ultrassa näy, niin mihinkään erikoisultriin ei olla menossa. Kyllä sen sitten salissa näkee kumpi tuli

Mitäs muuten te joilla lapsia jo on, oletteko pitäneet niille osa-aikahoitopaikkaa vai onko seurakunnan kerhot riittänyt ohjelmaksi? Itseä vähän mietityttää, että hyppiikö pojat seinille jos ei mitään ohjelmaa löydy. Meidän kylällä ois molemmille omat kerhot ja vielä avoin kerho koko perheelle.

Viikko sitten tunsin varmaksi vauvan liikkeet, ja liikkeitä on tuntunut lähes joka päivä. Liikkeet on yllättävän selviä, mutta aika kevyitähän ne vielä on. Aamulla herättelin kaverin niin tunsin ihan selvästi miten pyörähteli kohdussa. Ihana saada yhteys salamatkustajaan!

Tuitsun puheet vain yhdestä lapsesta tuntuu siinä mielessä tutulta, että mulla ei kans ikinä ollu mitään haaveita lapsista, kunnes... tapasin nykyisen mieheni. Takana siis pari pitempää suhdettä mutta ei vauvahaaveita. Minäkään en ikinä tiennyt mitä puhua lapsille tai mitä niitten kanssa pitäis tehdä. Yllätyin itsekin tätä omien lasten kautta tullutta lapsirakkautta, nyt teen paljon vapaaehtoistyötäkin lasten hyväksi. Nyt masussa kasvaa jo kolmas vauveli ja haaveissa vielä neljäs, mutta eletään nyt tämä odotus ja vauva-aika ensin ja katsotaan sitten. Mies on sanonut että niin monta lasta saa tulla kunhan minä vaan pysyn järjissäni. Mulle tuli jonkun sortin uupumus poikien jälkeen ja lähdin siksi töihin vähän huilailemaan. Nyt tuntuu jo ihanalta jäädä kotiin, ehkä edellisestä yli kolmen vuoden rupeamasta jotain oppi.

Tulipas pitkästi tarinaa, kiva jos joku jaksoi lukea loppuun asti. Vointeja teille ihanat kanssaeläjät!

Sue 17+3 (joka näkyy jo valtavana kumpuna)
 
Estu, sulla on sitten todennäköistä että menee ensi vuoden puolelle, jos kerran kaksi aikaisempaakin on olleet selvästi yliaikaisia. Mulla on vähän niillä rajoilla, että malttaisikohan pikkuinen olla mahassa vuoden vaihteen yli...mies on syntynyt ihan tammikuun alussa joten isäntä on koko ajan sanonut että sen synttäripäivänä Nisu kuitenkin syntyy :D

Kiiuska, toivotaan että sun tiputtelu loppuis, mutta pääasia että kaikki kuitenkin on pienellä kunnossa. Mulla on ihan pari kertaa tullut pyyhkiessä sellaista lievästi vaaleanpunertavaa valkkaria, mutta onneksi ei ole varsinaista vuotoa ollut. Ensimmäisellä kerralla sitä tuli jonkun aikaa petitouhujen jälkeen (se oli onneksi ainoa kerta) ja toisen kerran ihan muuten, tiedä sitten että mistä ne johtui...

Shamandalie, ihanaa että sydänäänet vihdoin kuuluivat :heart: Meillä on muuten aika erilainen maku ruuan suhteen,sillä mä tykkään kovasti broilerista ja muusta siipikarjasta (Ummali, samoilla linjoilla ollaan), sen sijaan jauhelihaa en ole itse ostanut moneen vuoteen :D Muutenkin syön tosi harvoin punaista lihaa, enimmäkseen siis broileria/kalkkunaa ja kalaa. Onneksi miehellä on aika lailla sama maku ruuan suhteen ja se tykkää itsekin kokkailla, joten ei ole tarvinnut hellan ääressä nahistella. Nyt kesällä lihan kulutuskin kyllä lisääntyy kun grillisapuskat on niin hyviä :p

Sympatiahalit kaikille selkäsärkyisille :hug: Mä olen siinä mielessä onnekas että en oikeastaan ole ikinä kärsinyt selkä- tai hartiaongelmista. Hieroja on päässyt vähällä ja se sanoi että se varmaan johtuu juoksuharrastuksesta, sillä pysyy kuulemma selkäkin kunnossa. Mä todella toivon että raskauden aikanakin säästyisin noilta selkävaivoilta (vaikka juoksut täytyy jättää), voin vain kuvitella miten ikäviä ne on...mun yks kaveri sanoi että itse synnytyksessä sillä pahimpia oli selkäkivut :eek:

Mä odottelen kovasti että milloin mulla koittaa tuo Suen mainitsema energinen ja virkeä keskiraskaus...vaikka toisen kolmanneksen puolella mennään niin huono olo ei ole vieläkään hellittänyt, väsymyksestä puhumattakaan. Mutta ei se mitään, kyllähän sitä hyvän tarkoituksen vuoksi voi vähän kärsiäkin :xmas:

Nelma ja Nisu 14+1
 
: Kilpirauhasarvot minulta katsottiin viime vuoden marraskuussa, kaikki oli ok. Eli joko flunssasta johtuvaa tai sitten jotain muuta... Toivotaan, että nää tästä helpottuu ja kiva oli saada täältä infoa muiltakin. :)
Omasta navasta sen verran, että tää flunssa on ihan hirvee... Onneksi pikkuisen liikkeet on alkanut tuntua selvemmin ja se tekee mielen iloiseksi. =) samoin esikoinen, joka innolla pusuttelee ja halii massua...

Riikkuli taas 16+2
 
: Kilpirauhasarvot minulta katsottiin viime vuoden marraskuussa, kaikki oli ok. Eli joko flunssasta johtuvaa tai sitten jotain muuta... Toivotaan, että nää tästä helpottuu ja kiva oli saada täältä infoa muiltakin. :)
Omasta navasta sen verran, että tää flunssa on ihan hirvee... Onneksi pikkuisen liikkeet on alkanut tuntua selvemmin ja se tekee mielen iloiseksi. =) samoin esikoinen, joka innolla pusuttelee ja halii massua...

Riikkuli taas 16+2
 

Yhteistyössä