*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Terve!

Marttanille onnittelut!!! Aurinko alkaa siis paistaa risukasaankin, loistavaa!

Jaksamista teille flunssaisille ja kutiseville!!! :hug:

Mulla on oikea lapaluu ihan jumissa.. koskee vaan koko ajan.. nyt nousi jumi vielä tohon oikealle niskaankin jumi. Onneksi neidit osaa jo hieman hieroo ja puristella, että pahimmalta vältyttiin, mutta tänäiltana saa kyllä ukko veivata niin kauan, että kaikki jumit aukee. Ärsyttää, kun itse "naksauttelen" asiakkailta (tutut+tuntemattomat) jumit ja lukot auki ni sit saa ite vaan kärsiä. :( Yritin kääntää tuota neitiäkin mahassa, että vaihtais sen takapuolensa jo keskemmälle, ettei nuo kylkiluut katkee.. ei auttanut. Hetken oli paremmassa ja kivuttomammassa asennossa ja sit pinnisti takasi. Raivostuttavaa!!!

Käytin pienet neidit tänään 3 ja 5 vee neuvolassa, lääkärikäynnille sit taas ensikuussa. Kaikki ok, paitsi, että sain viimein lähetteen pienimmälle verikokeisiin, kun epäilen sokeritautia.. tai siis ainakin haluan tarkistuttaa sen. Ja sit toinen neiti saa tarkemman silmätutkimuksen sit lääkärin kanssa, minusta se siristelee liikaa silmiä. Hyvä, että etenee nuo asiat.

Nyt pitää kyllä mennä syömään ja sit saa ukko alkaa veivata tuota lapaluuta ja kylkee.. Ihan törkeenä koskee!!!
 
Niin, siitä synnytyksestä. Pitää kyllä oikeesti sanoa, että vaikka on jo 4 takana ni nyt alkaa jänskättämään..

Eka syntyi 8 tunnissa epiduraalin voimin ja koski ihan törkeesti. Toka syntyi 2,5 tunnissa kohdunkaulan puudutteella, muuta ei kerenny saamaan, mutta se oli hyvä puudute! Kolmonen syntyi alle 2 tunnissa epäonnistuneen kohdunkaulan puudutteen päätteeksi ja ilokaasulla, sekään ei toiminut. Nelonen sit jumittui matkalle, 3 vuorokautta suppareita 10min. välein ja ei edennyt. Viimein lykättiin spinaali ja puhkastiin kalvot, lisäksi sain ilokaasua, joka toimi loistavasti sillä kertaa ja KAIKKI KIVUT JÄI SIIHEN SPINAALIIN!!! Kärsin nelosen aikaan valtavista selkäsäryistä ja söin diapamia ja grammasta panadolia viimeset 2 kuukautta raskaudesta. Spinaalin ja kalvojen puhkasun jälkeen meni reilu tunti ja neiti oli kainalossa tuhisemassa ja oli kyllä aivan törkeen helppo synnytys!

Nyt sitten.. meillä on matkaa sairaalaan noin 120km eli 1,5 tuntia ja ambulanssin saamiseksi meille menee varmaan ainakin 20 minuuttia, joten saattaa huonolla tuurilla tämä neiti syntyä kotiin. Se kyllä jännittää.. Luetutin ukollakin pari synnytyskertomusta siitä, mitä pitää tehä jos neiti päättää syntyä kotikylppäriin.. Näillä näkymin joudun luomusynnytykseen kotona tai ambulanssissa, parhaassa mahdollisessa tilanteessa kerkeen matkalla pysähtyä Iisalmen sairaalaan tai sitten en. Saapa nähä.. mutta kyllä se mietityttää. Lisäistukan takia joudun kuitenkin sairaalaan kaavintaan tai muuhun toimenpiteeseen.. Jospa en kuitenkaan kauaa siellä joutuis homehtumaan, kotona on aina toivuttu parhaiten.

Nyt taas pettää oikea käsi toiminnasta, joten jaksamista teille!

Härkis & Neiti 32+6
 
Täällä on kanssa mietitty jo aika paljonkin tuota synnytystä ....
eka syntyi 12 tunnissa , ilokaasulla , sitten piikkinä kipulääkettä ja tuli koitettua tuota aquarakkuloitakin , sattui enemmän laitto kuin kivut !!!!!! ei auttanut , viimein olisin halunnut mitä vain , mutta sitten aloitettiinkin jo ponnistamaan ! 4500g 54 cm ja paikat repes ...

Toiseen synnytykseen menin käri ojolla , haluan epiduraalin , en saanut paikat jo 4 cm auki , synnytys kesti n. 6 tuntia ja 2 kertaa sain kohdunkaulan puudutetta , toinen ei suttanut ja myöhempi laitto auttoi ! mukana myös ilokaasu

Kolmatta mentiin synnyttämään 2 viikkoa ennen la:ta , vaan eipä halunnutkaan tulla ulos , synnytys kesti 3 päivää , käytin ilokaasua .. ja lopulta ennen kalvojen puhkaisua lääkäri hälytti anesteesia lääkäri paikalle ja sanoi että nyt laitetaan selkäydin puudute , en sitä olisi halunnut ja pelkäsin ihan sairaasti .. pakottivat sen kuitenkin ottamaan että jaksan vielä synnytyksenkin .. no se laitettiin ja sitten alkoikin tapahtumaan ja kipuja paljon vähemmän ! Ja synnytyksen jälkeen olin ensimmäistä kertaa heti ihan kunnossa , olo oli aivan mahtava ! jokaisesta on leikattu myös häppäriin viilto ...

Nyt olen jo valmistautunut siihen että aion pyytää tuon selkäpuudutteen ja ilokaasua päälle , toivottavasti saan puudutteen :)
Tiedossa on sitten selän arkuutta jokunen kuukausi puudutuksen vuoksi ,mutta sen kestää jos synnytyksestä pääsisi helpommalla ... jos en saa sitä , niin pulassa ollaan , toivottavasti sitten on luvassa edes "lyhyt" synnytys !!!!

neitim+onni-irina rv 33+1
 
Marttan hyvä kuulla että on edes joku muukin tällä palstalla jolla ei miestä mailla halmeilla.Vähän haikeaa lukea teidän petipuuhastelumietteitä kun itse tyytyisi edes siihen kainaloon.Oma mieheni kun asuu nyt omien opiskelu/työjuttujensa takia toisessa maassa ja tule joulukuussa viikoksi kattomaan meitä, tyttöä ja minua.Ja ompa sitten kesäkuuhun 09 asti poissa.Sitten palaa.

Kyllä tää helvettiä on tää yksinodottaminen- koskaan en enää tähän hommaan suostu.Se hyvä puoli tässä toki on, että kotona määrään vain minä ja saan röhnöttää valaana ja olla naamio naamassa ja ihan miten sattuu ilman että estetiikantajuni ja miehen silmä kärsii... :snotty:

Muuten ihan ok, vaikka maha painaa jo aika lailla eikä mua huvittaisi oikein missään liikkua mutta pakkohan se toki on ihmisten ilmoilla olla..Hemo laskenut 116 ja koitan nyt nostaa Kreuterblutsaftilla- ottakaa sitä hyvät ihmiset,vanha kunnon yrtti-rautavalmiste luontaiskaupoista eikä pistää vatsaa sekaisin tms!!

Vaavi potkii niin kovasti ja paina usein epämiellyttävästi oikeaan kylkeen..Jotain terävää se sinne tunkee.Niin ja öisin puolen tunnin välein pissalle...Mä oon päättänyt muuttaa Espanjaan kevääksi sitten kun vaavi n. 2,5-3 kk vanha.Olen siellä joku 3 kuukautta.Mitäs mä täällä kökin -kun mieskin on muualla ja on äitiysloma ja äitiysraha juoksee!Parempi siellä lämmössä ja elämänmenossa.Toi tulevaisuudenkuva edes hieman lohduttaa tätä harmaata syksyä ja odotusta.

En voi ukonkaan luokse kevääksi sitten vaavin kanssa lähteä kun hän on nyt Venäjällä Pietarissa ja kuulin just neuvolasta että siellä hirmusesti tauteja,tuberkuloosia,kurkkumätää yms. ja en halua pikkuista tietenkään altistuttaa..Espanjassa sentään hieno terveydenhuolto ja paljon suomalaisiakin apuna ( aurinkorannikolla) On vaan surku kun tytöllä menee puoli vuotta ilman isäänsä...

Voi tätä monimutkaista elämää välillä.....Yrittää olla positiivinen juu.
tv.D ja tyttö 32+1
 
Mielenkiintoista seurata keskustelua noista kipulääkityksistä niiltä ketkä jo kokeneet synnytyksen. Itellä nyt esikoinen masussa ja aion kyllä pyytää kaikki tropit mitä suostuvat vaan antamaan. Ehkä kuulostaa pahalta, mutta mitä sitä kärvistelemään jos helpotus on piikin päässä :LOL:

Onko kelleen muulle tullut mahaan semmosta nipistelyä ja ehkä välillä vähän menkkamaistakin kipuilua? Ei siis mitenkään satu, lähinnä vaan epämiellyttävältä tuntuu hetkittäin. Mietin vaan että onko syy kaverin "tippumiseen alaspäin" vai alkaako tässä kroppa ilmotella tulevasta koitoksesta.... Kokemuksia?

Anoppilaan ollaan vielä suunniteltu reissua, joka siis on noin 300 kilsan päässä kotoa. Jostain syystä jännitän lähtöä, olenko vaan hankala? Mies kyllä tyytyy päätökseeni asian suhteen mutta kun kuitenkin itsekin haluaisi vielä lähteä näin kaksin. Enpä tiedä mitä tekisi.. :headwall:

Mieheltä sain tänään mielenkiintoisen kommentin. " Onko sun jalat kaventuneet?" :LOL: Naurukshan se meni :heart:

Keukeu ja 32+5
 
Keukeu, mulla on ollut menkkamaisia kipuja. Ekat oli jo joskus viikon 19 tienoilla, sit ne oli pitkään poissa ja nyt taas aika ajoin. Tiedä sit, mitä ne on?!

Divinalle jaksamisia vaikeaan elämäntilanteeseen, ei oo varmasti helppoa!

Synnytyksestä... Mä oon ollut aika luottavaisin mielin, tai siis sellasella mielellä että pakkohan se on sieltä saada ulos ja on siitä muutkin selvinneet. Mut nyt on alkanut asia pyöriä enemmän mielessä ja hirvittämäänkin... Eniten ehkä se, että sitä on niin toisten armoilla. Jos en saakaan kivunlievitystä, vaikka pyydän? Jos kätilöt on kovin epäystävällisiä? Onneks mun mies on tosi napakka ja varmaan kyllä pitää mun puolia, mutta silti pelottaa.

Vauva painaa täälläkin ikävästi kylkeen, auts!

merkkari ja pikkunen 32+6
 
B-7
Tuosta synnyttämisestä =) Itse olin siinä onnellisessa tilassa ettei näitä ihanan kamalia nettipalstoja ym ollut kun esikoista odotin ja lähdin synnyttämään :LOL:
Aikasta vihreenä sinne menin,hiukan siskolta ja äidiltä kyselleenä ja vauva-lehtien sivuilta lukeneena.
Synnytys kesti 12h ja oli ihan lempeä epiduraalipuudutuksineen.
Vauvan vaan syntyi mitään sen enempiä miettimättä.

Tällä yritän sanoa sitä että aika harvoin kuitenkaan tulee ongelmia!Nämä kaikki palstat sunmuut pursuaa kauhukokemuksia ja aika moni on "liioiteltukin"!
Kyllä siitä synnytyksestä selviää,jotkut jopa tosi helpolla,toiset ehkä vaikeamman kautta,mutta selviää!
Oman äidin synnytykset on hyviä verrokkeja ja kun luottavaisin mielein touhuun lähtee,kyllä se suttaantuu!!!Toki sitä tässä vaiheessa miettii synnytystä enemmän ja enemmän ja kauhukuvatkin helposti maalautuu seinille.Kuitenkin yleensä sitten kun synnytys käynnistyy,tuntuu ihan luonnolliselta ja luottavaiselta.Kätilöt ja lääkäritkin on meillä suurena tukena!
Tämä vaan tälläisenä uskonluomisena asiaan :hug:
Jos se olis ollut jotain ihan kamalaa,mä tuskin olisin tässä 7:ttä kertaa :LOL: Ja mullakin kuitenkin ollut niitä vaikeampiakin synnytyksiä...

Kohta neuvolalääkäriin,palaan sitten kuulumisin!
Petite ja rv 33+4
 
Moiks!

Peesaan petite-teä siinä, että kauhukertomuksia on karmee lukea ja ne vie kyllä lopullisesti luottamuksen, jos sattuu olemaan jo ennakkopelkoja. Minä en oo tähän mennessä kuullut, että kukaan lapsi olis 18-vuotiaaksi asti mahassa viihtynyt vaan aina ne on ulos tulleet, tavalla tai toisella. Ammattilaiset ne siellä synnärillä meitä hoitaa ja niihin kantsii luottaa. Liian suuret kuvitelmat ja suunnitelmat ei auta vaan ihan rempsee ote vaan lähtee. Jos jokin menee sit kuitenkin eritavalla kuin on suunnitellut niin ihan turhia pettymyksiä vaan tulee. Mulla on ollut vaihtelevasti sopivaa henkilökuntaa.. joidenkin kanssa synkkaa ja toisten kanssa ei, mutta niin vaan sieltä ollaan aina kotiuduttu ja hommasta hengissä selvitty. Nyt jännittää vaan se, että syntyykö kotiin vai matkalle, ei sen kummempaa ja jokatapauksessa: asioilla on tapana lutviutua ja luonto hoitaa kyllä hommansa.

Vetäsin muuten eilen pari panadolia tuohon kamalaan särkyyn, kun ei auttanut ukon hierominenkaan.. no.. lääke sitten tehos ja sammuin kuin saunalyhty sohvalle!!! Vedin siinä tunnin tirsat 21-22 ja sit painuin sänkyyn. Pentu herätti sit 4.32 ja eikun vaan nouse ylös ja vie koirat pissalle. No, sit sainkin jatkaa unia ja nukuin tosi hyvin loppujen lopuksi koko yön, pitkästä aikaa!!! Olo on nyt aika jännä, levännyt mutta outo. Onneksi neiti liikkuu ripeästi mahassa, sillä ei ole mitään hätää. Meen ruuan laittoon, kyllä se siitä ja pari kuppia vielä kahvia ja hyvä tulee.

Härkis & Neiti 33 tasan (viikko 34 siis alkoi jo.. ei kestä enää kauaa tämäkään odotus)
 
Petite-te on kyllä oikeassa, että ei paljon kannattaisi lukea synnytysjuttuja palstoilta, kun kuitenkin kaikilla kokemus on ihan omanlainen.
Ite kanssa 9 vuotta sitten skippasin kaikki kauhusynnytyskokemukset joita ihmiset halusi kertoa ja en juurikaan lukenut vauvalehtiä sun muita, ihan vaan siksi että pääsisin avoimin mielin ilman turhia pelkoja synnyttää.Tosin olin jo silloin päättänyt ottaa kaikki mahdolliset tarjottavat kivunlievitykset. =)

Punahattu ja pesonen 31+4 :heart:
 
heipä hei :wave:

Ei täälläkään tule kovin tuota synnytystä ajateltua...vielä ainakaan :D ...Ehkä sen tajuaa sitten ku jää äippälomalle, saa muutettua ja laitettua vauvanhuoneen valmiiksi :heart:

Sehän tässä onki ku ei tiiä yhtää mitä odottaa kun ensimmäinen lapsi on tulossa :/ ..Mutta mä luotan jo toivon, että kaikki menee hyvin.
Kivunlievitystä olen ajatellut, ja sillä mielellä mennään, että kaikki mahdolliset mömmöt mulle kiitos :D ..Ja jos ei ehdi antaa, nii sitte ei...se on sit mentävä ilman :whistle:

Pääasia että pikkuinen syntyy terveenä ja äidille, eikä lapselle tuu mitään komplikaatioita :heart:

Vielä olis 3 viikkoa töitä ja sit jää tää mamma lomalle...sitä tässä odotellessa!
Ens viikolla olis sitte neuvolakin...liekkö ne sen jälkee alkaa tihentyy...vielä mennään kerran kuussa käynneille.

vauvis neiti 30+3 :heart: :xmas:
 
DoB
KeuKeu ja Merkkari täällä myös menkkamaisia kipuja ollut nyt toista päivää. Lähinnä yöllä. Oon kans ihmetellyt mistä ne johtuu....

Huomenna ois neuvola ja tänään eka synnytysvalmennus. Mulla on myös tuleva synnytys pyörinyt mielessä viime aikoina, tosin ihan positiivisessa mielessä. Kivunlievitystä en oo kauheesti ajatellut, sen näkee sitten miltä tuntuu. Enemmän mua mietityttää synnytysasento ja aion kyllä ottaa sen puheeksi kun on vuorossa tutustuminen synnärille. Haluaisin olla mahdollisimman pystyasennossa, mikäli kaikki vaan menee hyvin ja mua ärsyttää se, kun meidän sairaalassa kaikki (ensisynnyttäjät) automaattisesti laitetaan puolimakaavaan siihen sängylle eikä edes tarjota muita vaihtoehtoja :kieh:

Divinalle jaksamisia, ei ole kovin ihana tilanne sulla selviytyä kaikesta yksin :hug:

Täällä on taas masussa hikka :D Vitsi, että se tuntuu hassulta! Ja ihan käsittämätöntä että enää 6 viikkoa laskettuun aikaan.....vastahan mä sain plussan testiin!

Dob ja pieni 34+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
Öö siis miks epiduraalia ei saa ku on "jo" 4cm auki?!! se vaikutushan kestää pari tuntia aina yhellä satsilla?
Ainakin naistenklinikalla saa nykyään vaikka olisi jo sen 10cm auki...mutta kun olin esikoista synnyttämässä vuonna 05, niin sanoivat ettei saa jos on sen 4cm auki..voi kuulemma viedä ponnistuksen tarpeen kokonaan...mutta, mutta näköjään on sekin kanta muuttunut tässä muutaman vuoden aikana.. :/ oliskohan sairaala kohtaista?
 
B-7
Neukku kuulumiset tässä =)
Rv 33+4
Painoa +1kg/2vkoa(ihan kamalasti jo yhteensä vaikken edes herkuttele :eek: )
Pissa puhdas
Rr 116/58
Sf 29(-30)
Syke 130(mitä nyt jäin jälkeenpäin ihmettelemään,kun ennen ollut 160,taisi vaan nukkua vauva vai?)

Lääkäri tutki kohdunsuun,auki 1,5cm,pehmeä,kaulaa 1,5cm jäljellä ja vauvan pää kuulemma tuntui ihan alhaalla.
Toivotti vaan lempeää synnytystä sitten aikanaan,enää eivät estele jos lähteekin syntymään.
No pysyis nyt 4 viikkoa vielä,sitten en itsekään enää laita hanttiin(ja varmaan kaikista peloitteluita huolimatta roikun koossa vielä 40+ viikoilla :| )

Noi puudutteiden antamiset on kyllä toiaan sairaala kohtaisia.Itsellä ei kovasti kokemuksia,kun en oo tarvinnut,mutta kuullut olen miten joku ei ole saanut kun taas toiselle suorastaan tyrkytetty väkisin...

Mutta hei ladyt,kyllä me jokainen se nyytti vielä lunastetaan,keinolla millä hyvänsä :heart: :LOL:
 
Heippa palstalle!
Eilen oli tuo ylimääräinen ultra ja lääkäri noiden supistelujen ja istukan paikan arvioimisen vuoksi. Masuasukilla kaikki hyvin! Millaisia painoarvioita teillä on ollut vkolla 29 tai 30? Meillä eilen vkot 29+5 ja vauvan painoarvio oli 1200g. Entä paljonko teille on tullut painoa näille vkoille mennessä? Mulla tullut jo +9kg! Kamalasti vaikka tiedänkin osan olevan turvotusta..
Kohdunsuu oli hieman pehmennyt ja hiukka lyhentynyt, ei mitään hälyttävää kuitenkaan. Seuraava kontrolli 3vkon päästä.
Istukka oli edelleen hyvin lähellä kohdunsuuta, joten joudumme synnytystapa-arvioon vkolla 36. Voi kun toivoisin niin, että se sieltä nousisi ylöspäin ja pääsisin synnyttämään alakautta! Eipä tähän päivään muuta! Mukavat päivän jatkot!
 
Nimpä, puudutukset ja toimenpiteet on sairaalakohtaisia ja tapauskohtaisia. Minä en ekalla halunnut, mut väkisin laittoivat. Minusta se epiduraali vaan hidasti koko hommaa, mutta enhän voi varmaksi tietää, kun sen sit laittoivat ja sillä hyvä.

Mut on se vaan sinänsä jännä, että kyllä ne kivut siihen synnytyssaliin jää! Jälkisupparit on tietysti sit ihan omalukunsa.. ja mulle ne tuli ekan jälkeen totaaliyllärinä.. siis niitten rajuus. Ja kun ne pirut kovenee vaan mitä useemman on tehny.. tässä lämmöllä petite-teä ajattelen! :hug:

Mulla olis neuvola ensitiistaina ja sit se viimenen lääkäriaika + ultra on 21.11. aamulla. Pitää yrittää vaihtaa se aika, kun en millään täältä kerkee aamuysiin Iisalmeen, kun on neitokaisten vienti jne. Mulle on varattu jo kaikki neuvola-ajat ihan loppuun asti, meinaa olla hankala saada sopivia aikoja, joten varasin ne viimekäynnillä kaikki valmiiksi. Pitää vaan sit synnäriltä muistaa soittaa neuvolaan ettei turhaan oottele, jos niinku se synnytys alkaiskin hyvissä ajoin.

On muuten ihan kiva toi koiranpentu.. saa todellakin vanhojen muistelun yöheräilyineen jne. tekis mieli laittaa tolle pennulle vaippa ni loppuis toi yöpissaravi.. yöks.. on se kiva kun koiran kanssa kilpaa juostaan pissillä. Onneksi ukko hoitaa yöt suurimmaksi osaksi ja kohtahan se oppii sisäsiistiksi.. mutta nää päivät! Ärsyttää oikeesti, että heti kun oikaset sohvalle ni sit toinen alkaa vinkua ja pitää pihalle päästä.. niinku se nouseminen olis nykyään niin helppoo. Huoh.. mulla särkee nuita alimpia luita ihan kympillä, venyttänee paikkoja alhaalla. Jalkojen siirto kyljeltä toiselle on todellakin oma lukunsa.

Nyt meen kyllä pitkälleen.. neiti myllää taas ihan kympillä, onneksi se pylly ei ole enää tossa kylkiluitten alla vaan ihan keskellä. Jee!

Muuten.. oon lukenut teidän jutuista, että aika monella taitaa vauva tykätä olla oikealla puolella mahassa! Mullakin on. Jännä juttu!
 
Noista menkkamaisista kivuista... Mulla oli niitä + supistuksia, 14 tuntia putkeen, auts. Joku tulehdus päällä, epäilevät virtsarakontulehdusta. Ärsyttävää! Niin hyvin mennyt koko odotusaika ja sitten näin loppumetreillä jotain tollasta. Kun tästä tulehduksesta selvitään, alan käyttää kaksia pikkuhousuja päällekäin ja vielä villahousut päälle!

Synnyttäminen ei pelota juuri ollenkaan. Ehkä sen takia, että tiedän vauvani olevan pienikokoinen. Minä ja mieheni olemme molemmat syntyneet n. 2,5 kg painoisina ja esikoisemme tämän hetkinen painoarvio on 2 kg. Tottakai jouduin johonkin kasvukontrolliin, vaikka yritin selittää mutku mutku... No, kaikki mikä tehdään lapsen parhaaksi, on kaikkien hyväksi. Vai miten se nyt meni?

Aiheesta kolmanteen: Oletteko muuten huomanneet, että Coca Cola Lightia ei suositella juotavaksi LAINKAAN raskaana ollessa? Entinen Light -cola on nykyään Zero, jota voi siis juoda pieniä määriä, mutta tämä UUSI Cola Light on makeutettu sukraloosilla, joka on meillä odottajilla kiellettyjen aineiden listalla. Kyseistä makeutusainetta ei kyllä suositella terveille, aikuisille ihmisillekään, kun sen vaikutuksia ei ole täysin pystytty tutkia. Siis kamalia MYRKKYJÄ ihmiset juovat. Mun pahe näin raskausaikana on ollut Fruity-juoma. Siinä on mehua ja hiilihapotettua vettä. Ei voi olla kovin paha juttu... Siitä voisinkin aloittaa KYSELYN, vaikka näitä mielihalukyselyitä on varmaankin ollut jo paljon.

Eli: [/b]Mitä juomaa sinulla on erityisesti tehnyt mieli raskausaikana?

Aino&kiukkunen rv34+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
G Mulla tekee mieli energiajuomaa :p :p
Ei toi vielä mitään, kunhan pitää sen juomisen kohtuuden rajoissa, mutta jos olisit sanonut, että tekee mieli Virtasta, eli kossubatterya, ni sit vois huolestua... Heh.

Onko kellään muuten tehnyt mieli alkoholia?

Mulla teki jossain vaiheessa mieli siideriä ja löysinkin ihan ok:n holittoman vaihtoehdon, mutta pelkkää sokeriahan se on.
Alkoholittomat viinit on ihan kamalia! Pakko oli maistaa, ihan uteliaisuuttani. Onko kukaan maistanut niitä?

Kauhee kun tästä saa ihan sellasen kuvan, että mulla olis joku alkoholiriippuvuus ja että olis vaikee olla ottamatta raskauden aikana. Ihan normaalikäyttäjä oon ollu ennen raskautta: viiniä ruoan kanssa ja pari siideriä joskus viikonloppuisin. Ja xo-konjakkia juhlatilaisuuksissa. :)
 
pikku87 Niimpä niin.. eipä siinä paljoo kuule voinu pullikoida vastaan, kun eivät mitään kertoneet ja minähän en ennakkotietoja synnytyksestä hankkinut, ihan tietoisesti. Se sit kostautui sillä, etten tienny mitä ne tarkotti.. :ashamed: Eka tuli kuule lääkäri kattomaan tilanteen, tuikkas sormet sekä a että b rappuun yhtä aikaa ja kun säikähin ni se vaan tuumas, että jahas.. tää äiti jännittää liikaa, laittakaa epiduraali. No, sit tuli hoitajatäti ja pisti peräruiskeen.. sit ähelsin itkun kanssa vessassa suolta tyhjäksi suppareitten tullessa samalla.. OLI KUULKAAS IHAN JÄRKYTTÄVÄ KOKEMUS!!! Sit tuli anestesialääkäri (?) ja 2 hoitajaa ja käskyttivät tiukkaan ja pitivät kiinni, kun en ite osannut kuulemmma olla mitenkään. Kivut oli kamalat ihan sen asennon takia.. annoin kyllä sit sen jälkeen kaikkien kuulla kunniansa, p*rkele, mulle ei tulla sanelemaan mitään, koskaan, piste. Sen jälkeen ei olla kyseisen lääkärin kanssa oltu enää samalla aaltopituudella.. ja sen takia oletan, että se mulle tekee aina sen b-rappu -tutkimuksen.. :whistle:

Mutta. Se oli semmonen se. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Mitään kammoja siitä ei jääny, mutta opin kyllä kantapään kautta, että jotain kannattaa jostain tietää, ei kylläkään ihan kaikkee. On ne ammattilaiset minun mielestä silti paikallaan näissä toimenpiteissä. Eihän sitä voi tietää miten synnytys ois menny toisen lääkärin kanssa. Mutta näin siis eka ja kuitenkin olen taas tässä siunatussa tilassa ja seuraavaksi menossa synnärille vitosen kanssa, joten ei se sen kummempia traumoja jättänyt. Tais sattua meille molemmille vaan huono päivä silloin. :kieh:

G Minä juon vettä, ihan tolkuttomasti. Nyt on ruennu tekemään mieli siideriä.. Cobbarbergin (vai miten se nyt oli?) karpalo siiderin ajattelu saa kyllä kuolan valumaan suusta.. :ashamed:

Niistä jälkisuppareista vielä.. jotenkin minusta ne on jo senkin takia kipeitä, kun mulla vaan pyörii mielessä ettei niistä oo mitään hyötyä.. oikeet supparit voi aina aatella siten, että ne vaan vie synnytystä eteenpäin ja on siis hyväksi.. Tottahan tiedän, että jälkkärit supistaa kohtua ja ovat siis hyödyksi, mutta minkä pirun takia niitten pitää olla niin kipeitä?! :eek: Onneksi niihin kyllä saa sit lääkettäkin! Kysissä toivat toiselta osastoltakin mulle lääkettä, ketorinia, kun se tehoo parhaiten. Sanoivat vaan, (kun jotkut kyseenalaisti imetyksen aikana lääkitystä) että eikös ole parempi vaan ottaa lääkettä, että jaksaa, kun se ei kuormita maitoa kuin hetken, mutta vie kivut pois, jotta voi levätä ja jaksaa paremmin. Minusta se on hyvä periaate!!! Ja kyllä minä otan ihan surutta lääkettä niihin, sen verran ne kuitenkin ON kipeitä.
 
Gallup: Siis tekee ihan sairaasti mieli kylmää karhua, tehnyt mieli melkein alusta asti kun oli toi kesä ja lomakin välissä ja edelleen kaihoan sitä. :ashamed:
Aina kun ihmiset juttelee et aattelinpa juoda kaljan niin kuolaa alkaa erittyä meikältä, no jospa sitten keväällä sais sen yhden huurteisen edes.
Muutoin ei siis mitään himoja ruuan tai juoman suhteen ollut tässä raskaudessa, mandariinit on tosin hyviä nyt just ja ei onneksi närästä.
 

Yhteistyössä