JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Minä käväsin eilen terkkarilla, kun ei vauva liikkunut sunnuntaina kovin hyvin. Sykkeet oli ok, mutta ei liikkunut kunnolla, vaikka terkka paineli ja väänteli ja käänteli mahaa. Tänään sitten lääkärillä katottiin miten jakselee, virtaukset oli ok, mutta huomenna pitää mennä Iasiin otattaman ekg-käyrä varmuuden vuoksi...
 
Tsemmppia Annukka! Varmasti kaikki on ihan hyvin, alkaa vaan vaavilla tila loppumaan tai pitaa pari paivaa huilimista etta sitten taas jaksaa. Hyva etta ne nyt silti sen kayran ottavat etta saat itsellesi paremman mielen. :hug: Ilmoittele mita sanovat Iasissa.
 
Annukalle voimia!!! Minä mietin kans nuita liikkeitä.. ei mielestäni ole enää tarpeeksi, vaikka siis liikkuukin. Päiväliikkeet on vähentyneet parissa päivässä huomattavasti.. iltaisin sit kunnon meuhkausta. Ja ottaen huomioon sen, että asiaan ei vaikuta se, että teenkö jotain vai oonko tekemättä.. Noh.. ootastellaan.

Petite-telle kiitokset vadelmanlehtitee-valaisusta!!!

Naputtaja: niinpä!!! Ihmiset on paskiaisia toisilleen ja kun mulla tätä mittaa ei ole kuin se 150cm ja olen ilmeisesti aika nuoren näköinen (myöhemmin siitäkin lienee hyötyä) niin mummelit ottavat aina hampaisiinsa.. Muistelisvat pirut vaan omaa aikaansa, silloin lastenteko aloitettiin 18-vuotiaana ja jos ei ukkoa ollut 25 vuoteen mennessä ni haukuttiin vanhaksi piiaksi. Että näin se maailma muuttuu.. mutta jospa niillä kaikilla vanhoilla kääkillä on dementia.. tai ihan vaan peruspatoutumat nykymaailmaa kohtaan. Ääliöitä ne on silti.. ei siis kaikki, en halua sinänsä yleistää, mutta siis ne idiootit on ihan omalukunsa, jotka tuleevat päätä aukomaan ja hakkaavat kärryillä, joka ei tosin sekään ollut eka kerta..

Mutta näin täällä Savossa!!! Jippii vaan!!!
 
Härkis: Onko teillä siellä sonkiksella omaa neuvolalääkäriä vai käykö iasin lääkäri siellä? Tuli vaan mieleen, kun oot puhunu siitä inhottavasta lääkäristä, että onkohan kenties tuo kaikkien "rakastama" iasin gyne? Siis toinen niistä... Olipa sekava selostus :whistle:
 
Täällä ollut vähän huonompi päivä tänään.Nivusiin,kylkiin ja selkään sattuu.Puhumattakaan väsymyksestä. Kyllä taas muistaa miksi sitä on sairaslomalla.Töissä en jaksais tässä kunnossa millään.
Tuttipulloja en oo vielä ostanu enkä miettiny tuota pesua sen enempää.

Juli+nuppu 32+3
 
Härkis kamala mitä mummoja teillä!!! Hyi, oikein vihaksi pistää. Sellaisille pitäisi saada luu kurkkuun poikittain... Ainakin henkisesti! Inhottavaa. Miten kehtaakin, aikuiset ihmiset.

Kathrinelle kyllä varmaan kannattaa just omankin mielenrauhan vuoksi käydä sit vaikka yksityisellä. Mä oon käynyt kaikki lääkärit privaatissa kun oman terkkarin lääkäri on mies ja vähän turhan tuttu kollega. Nyt vikan käynnin maksut pääsen välttämään, kun joudun/pääsen ä-polille synnytystapa-arvioon ens maanantaina =) Meillähän on sun kanssa muuten la samana päivänä =)

Sit omaa napaa... Olo on aika tukala, liitoskipu vaivaa varsinkin öisin. Vauva on laskeutunut vähän, mut sen iso pää tuntuu pyörivän edelleen ikävästi tuossa rintalastan alla. Suurella mielenkiinnolla odotan sitä synnytystapa-arvioo, että onko vauva yhtä iso kuin aiemmat ja miten siellä suhtaudutaan tähän etuseinäistukkaan vs kääntöyritykseen (aion joka tapauksessa kyllä kieltää kääntämisen) ja perätilasynnytyksen mahdollisuuteen vs vanha sektioarpi. Suppareita ei juurikaan oo, vauva liikkuu mukavasti. Se on jotenkin hassusti sivuttain; käsien ja jalkojen liikkeet tuntuu ihan tuolla oikean kyljen myötäisesti, rinnan alapuolelta kyljestä suoliluun yläpuolelle. Vasemmalla taas ei tunnu oikeastaan mitään. Eikä edessäkään, paitsi pään liikkeet. Varmaan juuri siksikin että istukka on tuossa edessä siis ja vaimentaa.

Onks kellään muulla epätodellinen olo siitä että vauva oikeasti tulee ihan pian!? Mulla on kyllä.. Kaikki vauvan tavarat on valmiina, mut en osaa ollenkaan miettiä että "no tuossa hoitopöydällä mä kohta sit hoidan sitä vauvaa". Osaan ajatella eteen päin suunnilleen synnytykseen asti, siitä eteen päin on sit tuntematon suuruus =)

Huomenna poksahtelee taas =)

Terkuin
Aubrieta + "Siiri" rv 35+6
 
Pikapikaa - olen vielä illan ratoksi lähdössä töihin muutamaksi tunniksi nyt kun mies tuli kotiin (päivällä olin kipeän esikoisen kanssa kotona). Annukalle piti vaan toivottaa :hug: ja että kaikki olisi hyvin! Hyvä kun tutkitaan, ja toivon mukaan on vaan kasvuspurtista johtuvaa väsymystä pienellä.

Härkänaisella järkky kokemus - syytteet pahoinpitelystä ja laittomasta sikiön lähdettämisen yrityksestä pitäisi tuollaiselle... Herranjuutas miten kukaan voi tehdä tuollaista ja vielä nauraa päälle?!!

Naputtaja mietti hankkiako tuttipulloja. Itse olen edelliskerran jälkeen niin skeptinen, että aion kyllä keitellä esikolta jääneet pullot jo valmiiksi. Mullahan ei siis tullut maitoa :'( . Melko harvinaistahan se on, eli sun tuskin tarvitsee olla huolissasi (ja kun on jo esikoisenkin kanssa onnistumisen kokemus) mutta minä pelaan varman päälle. Tietenkin toivon, että tällä kertaa maitoa tulisi, olisin minä esikkoakin halunnut imettää.

Grynna 33+0
 
Kiitos vaan kaikille tuesta! Järkyttäviä ne mummot onkin ja joka pirun odotus on sitä samaa jauhamista ollut.. Varmaan nyt ymmärrätte, miksi mieluummin pysyn kotona lasten kanssa kuin kuljen tuolla Iisalmen kylillä.. Ei niihin aina jaksa suhtautua positiivisesti, ei vaikka miten yrittää. Onneksi minun sanainen arkkuni ei kovin suppea ole.. :whistle: :kieh:

Mutta Annukka84 Laitan sulle yv:nä sen lääkärin nimen.. en viiti julkisesti sitä levittää, tiiä vaikka syyte tulis. :ashamed: Kyllähän kaikki sen miehen tietää, mutta... eli on se ISA:n gyne. Sonkajärvellä ei omia ole. Meillä neuvolalääkärikäynnit on ISA:ssa muutoin, mut rakenneultra oli KYS:ssä ja se piti maksaa itse, muut on Sonkiksen kunta maksanut.

Aubrieta Juu, on epätodellinen olo! Tämä on aina tätä loppusuoralla.. sitä vaan elää tämän päivän ja hetken ja suunnitelmat on lähinnä olemassa synnytykseen asti.. Kohta tätä mahaa tulee oikeesti ikävä, mutta eihän sitä nyt tajua.

Huoh.. kylkikipu antaa periksi, mutta liikkeet on aika vaimeita. Ihan hyvä sinänsä.. tartte kokoajan ryskää. Suppareita riittää taas.. on se vaan kumma, kun niistä pitää nyt jatkuvasti kärsiä. Ihmeen virkee oon kuitenkin ollut.. Ukkokin on virkee, käsittelin sen olkapäät ja selän eilen ja nyt sen kädet toimii ja nousee jopa korvien viereen suorana, eipä nimittäin nousseet eilen, jäivät vaakatasoon. Se kyllä kärsi kovasta migreenistä ni laukasin sen kivun sitten. Onneksi nykyään osaa jo tehä, ei tarvii säälivänä vaan vierestä kattoo. Ei meillä silti vielä hyvin mene.. mutta onhan toista autettava, oli suhteen tilanne mikä tahansa. Eikös juu.

Jahas.. ruoka on myöhässä, joten menen tekemään sitä.
 
Taidankin palstailla.. Ukko laittaa ruuan.. on liian hyvällä päällä nyt vaihteeksi, kun sai ne kädet toimimaan, eikä koske enää.

Sitä piti kysymäni, että onhan se normaalia, kun tämä maha napsuu?! Mulla ei oo koskaan aiemmin napsanut eikä napsunut.. kalvotko ne siellä napsaa vai mitä siellä oikein tapahtuu? Vai lapsivesikö se sitten loiskaa?

Kertokaa viisaammat.. pliis!
 
Äh..näin ystävän 2kk vauvelin viikonloppuna ja sitä vaan toivoo koko ajan enemmän, että olis jo omankin täällä!

Mä ostin sellasen vanhan turvakaukalon työkaverilta ja nyt oon tullu katumapäälle sen kanssa. Ei sitä kehtaa missään edes käyttää ja onko se turvallinenkaan.. Ostan nyt sit vielä sen Brion Primon..vai mikä olikaan, sillä telakalla. Se on vaan aikas kallis.. Ja olis myös päättänyt tulla toimeen ilman hoitopöytää (että olis käyttänyt alustaa esim pesukoneen päällä), mutta oon tullu myös siitä toisiin ajatuksiin, pitäisköhän sittenkin vielä hankkia jostain se pöytä...??!! Ääh..niin vaikeeta. Ja nuo tuttipullot, onko järkee ostaa sellanen isompi vai se pienempi..vai molemmat??

Neuvolakäynti oli tänään, eipä siellä ihmeitä:
rv 32+6
hemppa 121 (noussu sillä Maltoferillä)
paineet 137/88
pissi puhdas
syke 145 (oma syke 108..aika korkee..)
ja rt (ultralla varmisti)
mitäs muuta, ainiin sf 31,5 eli ihan yläkäyrällä..mitenkähän iso sieltä on tulossa!! hui..

Huomenna täytyy mennä käymään töissä selvittää jotain tilinpäätöstä! En tajua, miten se pomo edes kehtaa pyytää sairaslomalla tulemaan!! Uskomatonta.. Mutta ei kai se auta kuin käydä siellä pyörähtää. Sen jälkeen en sit mene kun vasta vauvaa näyttää. Se mun sijainenkin soittaa melkein päivittäin jotain pikku asioita..miettis vähän ensin ite ennen kun soittaa. Mua vaan ärsyttää niin! Muut on varmasti saanu olla äitiyslomalla ihan rauhassa..ja mä oon nyt vielä sairaslomalla. Huh..mikä vuodatus tuli..

Ja sit huomenna taas pääsee jumppaamaan odottavien jumppaan =)

Milja +vaavi 32+6
 
No johan on Savossa tungettelevia mummoja! Mä olen toistaiseksi päässyt hyvin vähällä mahan ronkkimisella, ei ole pahemmin ventovieraat kylillä huudelleet. No nyt kun tuon kirjoitin niin varmaan heti huomenna jotain kivaa kohtaan.

Mies kokosi eilen hoitopöydän ja anoppi oli käynyt ostamassa siihen pehmusteen. Se oli ostanut myös toppahaalarin :heart: . Hankinnat alkaa olemaan aika pitkälti hankittu, nyt vaan vartutaan että "jotain" tapahtuisi.

Maha napsuu täälläkin, en tiiä mitä se sitten meinaa. Kivan kuuloista on kyllä! Mä olen parina päivänä vuotanut nyt jotain pinkkiä ja tänään tuli vähän isompia ja kiinteämpiä liman palasia. Limatulppaa? Mene ja tiedä. Ei supistele kuitenkaan.
 
Heips!

Kyllä meitä ihmisiä riittää moneen junaan ja osa jää vielä asemallekki :headwall: Mä ihmettelen edelleen, miten vanhemmat ihmiset naputtaa ja toivoo nuoremmilta kunnioitusta itseään kohtaan, mutta tommosella käytöksellä on ihan turhaa mun mielestä kunnioitusta odottaa. Mä olisin varmaan itte hakannu mummelin siihen kaupan käytävälle, jos mua olis tultu kärryillä tökkimään :ashamed:

Juu, ja sit omaa napaa, jota tulin tänne päivittään :whistle: Eli neuvolassa tuli tänään poikettua:
rv 33+6
hemppa 113 (taas laskenu, mut tais johtua siitä, että sitä tippaa lypsettiin ja lypsettiin siitä sormen päästä, joten oisko sitä kudosnestettä sit ollu kiitettävästi mukana ja sen takia näytti niin alhasta?)
rr 121/64
paino 67,8 (edelleen hieman laskua, no jos 100g/2vko voi laskuks sanoo, nyt ei kuitenkaa enää epäilty syömättömyyttä )
sf 32 (edelleen yläkäyrällä)
rt, syke ja liikkeet ok

Nyt oli jo terkka sitä mieltä tosta painosta, että ei oo huolissaan, ku sf kasvaa tasasta käyrää ja sanoin sit ittekki, et mulla ei oo sillai ollu kauheesti turvotusta, ku kaiket yötki hyppään vessassa, päivällä ei ehkä niin useesti, mut sit ku menee nukkuun ja rauhottuu, niin sit lähtee nesteet liikkeelle.

Parin viikon päästä olis sit oikee neuvolamaratooni, ku ekaks terkalle, sit lekuri ja viä ultra päälle, kaikki putkeen samana päivänä :D

Paksuja vointeja kaikille :wave:

Muoks. Tuli tosta Kamomillan tekstistä mieleeni, et täälläki napsuu aina välillä ihan kivasti, joten ei se varmaan mitää ihmeellistä sit oo.
 
Heipat vaan kaikille...

..pakko oli tarttua virtuaalikynään kun tuo Härkänaisen kohtaaminen mummojen kanssa sai vähintään veren kiehahtamaan! Grr tuommoisille!

Oon tässä oikeasti miettinyt, että pitäiskö suunnata yksityiselle vielä jonkinlaista painoarviota tms. tsekkausta saamaan..ens viikolla on viimeinen nla-lääkäri, mutta koska tk:ssa ei mitään ultralaitteita ole, niin näppituntumalla mennään. Th viimeksi vitsinä veikkasi, että jossain kolmen ja viiden kilon välillä se on, mutta kun oikeastikaan ei tuolla osata tuon tarkempia arvioita tai lausumia antaa! Tarjontaakaan th ei kykene kokonaan sanomaan ja kun tällä hetkellä itsestä tuntuu vain että vatsa on vauvaa täynnä... Ja kai siellä lääkärillä kellari taas tsekataan, mutta mitään synnytystapa-arviota ei tehdä..jos jotain hämminkiä ilmenee, niin sitten lähete äpkl:lle. Oon yhden kerran käynyt yksityisellä tän odotuksen aikana mutta vastaanotto siellä oli taas lievästi nuivaa, joten en ainakaan samaa setää halua tapaamaan..mietitään, mietitään...

Ehdin tuossa tovi sitten nostattaa itselle kunnon hienkin jo päälle. Vatsassa tuntui semmonen outo tärähdys-muljahdus- kohtaus..kesti joitakin sekunteja. Vähän niinkuin megalomaaninen hikka olis vauvalla ollut. Tämän muljahduksen jälkeen seurasi täysi liikkumattomuus ja hiljaisuus vatsassa. Ensin puoli tuntia seurailin..ei mitään..sitten aloin laskea..juu pääsin seuraavassa puolessa tunnissa kahteen olemattomaan liikkeeseen..sitten söin ja join ja läpsyttelin vatsaa..eikä mitään. Ja sitten tuli (kylmä )hiki ja ramppasin yläkertaan ja alakertaan ja kellariin ja istahdin koneelle ja nytpä tuo asukas tuolla entiseen malliin möyrii. *sigh* Ehdin jopa jo torua, ettei noin saa pelotella! Ehkä sekin teki asiaa, kun yleensä tämä aika illasta on sitä taukoamatonta jumppaa, niin tuo reilun tunnin totaalihiljaisuus pelästytti senkin takia.

Täällä tuttipulloja hankittuna nolla kappaletta, joten luonnollisesti en oo pesemisasiaankaan asti vielä ehtinyt. Yksi tutti sen sijaan tarttui jo kaupasta mukaan..huimaa. :D

Jaiks, iltapalanälitys vaivaa kovin - siis keittiön puolelle.

Täällä menee Ente vauvan kanssa sitten..35+3! Näin paljon jo!
 
Härkänaiselle voimia lapsikatraan kanssa. Ne mummot oli varmaan ite vanhojapiikoja ja helevetin kateellisia sun ihanista lapsista. Niitä ei kato kukaan tuu kattomaan sinne vanhainkotiin, kun taas susta pidetään hyvä huoli sitten vanhana. :heart:

Annukalle kans jaksamista. Kyllä kaikki vielä kääntyy hyväksi!

Aika vähän Kätilöopistolla synnyttäviä osui silmään tuossa la-listassa, ainakin alkukuussa... Ei taida olla muita Haikaranpesässä synnyttäviä täällä?

Kukas muuten aikoo tehdä ton Vuoden Vauvan, josta oli kyselyä Odotusaika-listan alussa? Mies haluis, mutta mä en, joten ei tuu varmaankaan meidän vauvasta vuoden vauva.

Täällä liikutaan ja riehutaan vatsassa vielä todella paljon. Mahdollistaisikohan vauvan pieni koko suuret liikkeet, kun sf-mittakin on ihan normaali? Tiedä häntä, mutta elossa ainakin on!

Flunssa iski ihan yllättäen...

Aino&kiukkunen rv36
 
Kiitosta vaan teille taas!

Annukka Teillä on siellä hyvä gyne, se on ihan erimukava tyyppi.

Kamomilla Limatulppaahan se nyt sit sulla pistää ulos.. ONNEA VAAN!!! Siitä se lähtee, oletkohan sinä seuraava, kun nepsus oli eka!!!

Hmm.. minua vähän ihmetyttää, kun OmituinenOtus puuttuu.. onkohan niillä sen muuton mukana menny netti nurin vai jotain muuta?!

Huoh.. Väsättiin eilen isäinpäiväkortteja ja kylläpä tuli sotku, mutta valmistakin tuli. Onneksi. Nyt on postikuskia varten heijastin laatikossa ja kuoret siellä, vielä ne kerkee!!!

Neidillä on nyt hikka.. vaihteeksi. Liikkeet on nyt normaalit ja kaikki ok. Pitäis vaan nyt olla vaan.. kylkeen vihloo hieman..mutta ei siihen mustelmaakaan tullut. Pyykkipäivä on tänään, mutta pitää rauhaksiin tehä. Kyllä se siitä.

Nyt meen tutustumaan "vuoden vauva" juttuun, en oo kattonut sitä aiemmin.

Härkis & Neiti 35 tasan
 
Joo, Iasissa käyty ja kaikki ok! Mutta onneks tutkittiin... Sano hoitaja että 10 pisteen käyrä. On siis kai vaan tavallista leppoisampi vauva mulla...

HärkänainenEi voi kun ottaa osaa että ootte sen lääkärin saanu... En tajunnu ollenkaa aiemmin, että se voiskin se olla ja arvaus osui ihan oikeaan! Täällä meillä oli vielä vuosi sitten myös sen vastaanottoja, ja kun ekan ultran varaus tuli, niin sanoin että sitten semmonen päivä kun on V tutkimassa... Sanoi vaan hoitaja että ei ole enää kun tämä lääkärinä, onneks!!!
 
Poks poks... Tänään 36+0 =)

Ei tuu meillekään Vuoden Vauvaa. Jotenkin lehtijutuissa sanomiset ja äänensävyt aina muuttuu. On koettu niin moneen kertaan, että ei minkäänlaista mielenkiintoa tuollaiseen jossa periaatteessa aika tunneherkillä asioilla ollaan koko vuosi julkisuudessa.

Mäkin olen alkanut miettiä tuota OmituistaOtusta kun Härkis otti asian puheeksi.. Jotenkin meitä on täällä aika paljon, että heti ei välttämättä huomaa jos joku "puuttuu", mutta kieltämättä nyt kiusaa ettei vaan olisi mitään murheita. Toivottavasti kaikki on hyvin!!! Toisaalta onhan muutto sellainen asia,että monet muut jutut siinä kyllä jää jalkoihin ja tehokkaasti! Varsinkin jos sattuu olemaan viimeisillään raskaana... Huhuu, OmituinenOtus, tulehan kertomaan kuulumisiasi =) !!

Kamomilla voi miten jännittävää =) Sitähän se taitaa olla :flower: Tosin ilman limatulppaakin voi olla raskaana vielä moooonta viikkoa... (pakko vähän kiusata kun itsellä menee hermo tähän paksuuteen!!)

Mun maha muuten ei ole ikinä napsunut? Höh, sehän olisi mielenkiintoista!

Mä lähden nyt markkinoille. Lahdessa on aina kuun ekana keskiviikkona markkinat. En oo varmaan pariin vuoteen käynyt, ja siel on ihan hauska tunnelma. Jakauhee tungos. Ja pitäisi ostaakin jotain muovipussirullia mitä saa kaikkein kätevimmin perinteisiltä markkinoilta =)

Joululahjat on muuten kaikki nyt ostettuna :xmas: Mites muilla? Ajattelin että jos leikataan n kolmen viikon päästä (hui!!!) niin sitten oon niin pitkään toipilas että ei missään jouluostoksilla kiertelystä tule mitään. Ja eihän ennen jälkitarkastusta suositella edes nostamaan mitään vauvaa suurempaa.. Että mitenkäs ne vaunutkin pitäisi autosta sitten alas saada?! Ja vauvallehan pärähtää joku rs-virus jos sinne talvisiin tungoksiin lähtee.. Onneks nyt sattuu vähän lievempi epidemiavuosi, mutta huonolla tuurilla silti. Olispa tympeää olla infektio-osastolla limaimuissa jouluna. Kai sieltä sais jonkun rotaripulin sit kaupan päälle. *positiivisuuden perikuva*

Enää tarttis paketoida lahjat, ja senkin kans on kyllä kiire ennen kuin uteliaat ipanat keksii mun kätköni...

Miten teillä muuten vietetään isänpäivää? Meillä lapset antaa aamulla korttinsa ja pakettinsa, ja varmaan kakkua sit syödään. Minäen muista miestä isänpäivänä,lapsia on jo niin paljon ja ovat jo niin isoja että hekin sen hoitavat, ja paremmin kuin minä.

Ai niin, ja isyyspakkaukseen vois muuten paitava.net -sivustolta löytää kans jotain. Ihan hauskoja "tuore isä" -paitoja ainakin näytti olevan. Ja "minä olen raskaana" -paitoja...

Mukavaa syyspäivää kaikille!!!

Terkuin

Aubrieta + "Siiri" 36+0 *poksista poks*
 
Huh kun ootte ehtineet taas paljon kirjottaa ja paljon olis kommentoitavaa, muistankohan puoliakaan :eek:

Pulloja täällä on kaapissa aika paljonnkin :D Ja keittää ajattelin ihan uudet. Jatkossa varmaan aina välillä, muuten käsin pesten. Vaatteet on pesty, pitäs laatikkoon vielä viikata. Sänky on valmiina ja sairaalakassit alkaa oleen pakattu. Itelle täytys tossut vielä ostaa.

Eilen kävin kampaajalla, ja tänään täytys vielä kevytväri laittaa. Eilen oli myöskin synnytysvalmennus :eek: Kyllä täälläkin on äärimmäisen epätodellinen olo vauvan tulon kanssa... en osaa oikein ees sairaalaan saakka ajatella...

Meillä liikutaan tosi pienellä alueella. Jalat potkii tohon vasemmalle, ja peppua ja selkää punkee oikealla. Hikkaa täällä inhotaan, hetken kun on hikannut niin alkaa semmonen ärsyyntyneen oloinen venkoaminen :D Siskoni sanoi että maha on valahtanut :eek: Onko muilla tässä vaiheessa? Emmä kyllä tiedä onko se oikeesti =) Mulla on alkanut sormien niveliä särkeen, särkeekö muilla? Inhottavaa.. Lonkat särkee kans öisin.

Nepsuksen kulumisia oli ihana lukea, hienoa että tyttö kasvaa noin hyvin :heart:

Apua, pää tyhjeni mitä kirjoittaa! :eek:

Härkkiksellä oli ainakin ihan kammottava kauppakokemus! Olisin varmaan pillahtanut itkuun ja heitellyt sitä mummoa ostoksillani! Tai soittanut poliisin paikalle...Oon kans tosi nuoren näkönen, ja pukeudun niin kun teinit konsanaan, joten varmaan teiniäidiksi luullaan :D Mutta oon kans ajatellu että parempi näin päin, myöhemmin se on vaan etu ;)

Joululahjoja puuttuu vielä pari, joulukortit on valmiina :)

Taidanpa mennä lukeen ketjun vielä uudestaan, ja tulla kommentoimaan lisää jos jotain jäin :D

Jatkuu: lääkärikäyntejä piti kommentoida, täällä kuuluu kaikille kaks ultraa, np- ja rakenneultrat, sekä kolme lääkärikäyntiä, yksi alkuraskaudesta (en muista menikö tää normaalisti samassa kun np-ultra, kun me käytiin keskussairaalassa), keskiraskaudesta yksi jossa katotaan ennenaikaisuusriski ja sitten loppuraskaudesta yksi jossa katotaan tarjonta ja vissiin synnytystapaan otetaan kantaa.

Viivi ja Masi 33+1
 
Keskiviikkoa täältäkin !
Ollaan tänään nuorimmaisen kanssa haravoitu ja puuhailtu kaikenlaista. Ihan kiva sää tuo ulkona, ei sada eikä tuule kovasti. Kohta ruvetaan syömään.
Mullakin on masu napsunut välillä, tai tuntuu et nyt viimepäivinä se on vain yltymään päin. Ei se kova ääni ole, sellanen jännä, kai se tuo masu venyy ja paukkuu vaan :) Ei kans oo ollut aiemmissa raskauksissa tällästä.
Eipä oo joululahjoja vielä osteltu. Suunnitelmissa on kyllä tässä vielä ehtii niillekin kaupoille. Toiveita on kyllä udeltu, jotta sitten tietää mitä etsii. Tietty ei kaikkia toiveita toteuteta, mutta jotain kumminkin.
Ei meillekään tuu vuoden vauvaa, en oikein perusta tollasista lehtijutuista.
Isänpäivänä meillä iskä saa lapsukaisten kortit ja lahjat, sekä itse muistan häntä myös. Kyllähän ne miehet meitäkin muistaa äitienpäivinä :) Tai ainakin meill on sellainen tapa. Kakku tehdään ja sitten käydään molemmissa mummoloissa pappaa ja vaaria muistamassa myös.
Jaahas, nyt ruuan lämmittämiseen. Jaksamisia kaikille !

Aurinkomamma ja Tipu 35+2
 
ekaks tuos ku listaa katsoin, niin hoksasin et sairaalaa en ole maininnut, mä synnytän k-s ks:ssa.. jos sinne edes ehditään =) ja täällä tosiaan raskaus edennyt, syykin tuohon istukkaongelmaan selvisi, alkujaan tuplaraskaus. keskeytynyt 9-13 viikkojen välissä arviolta sen toisen osalta. tänään neuvolakin.

meillä oli rv 28+6 painoarvio 1076 gr, menee suunnillee samoilla käyrin kuin muutki ja reko kun syntyi rv 38+5 niin painoi 2,8 kg. kahden viikon päästä kontrolli polilla et sittenpä näkee lisää, ellei synny sitä ennen jo. muutoksia tapahtunut kaikin tavoin ja maanantaina tuli supistusten yhteydessä jo osa limatulppaakin.. ja hiiva, hyi mikä riesa.. senkin sain :( että semmoista odotukseen. pieninki täytti vuoden 16 pvä.. iso poika sekin jo, äitin vauva :)

oho ku meinas unohtua, rv 33+1!!
 
Limatulpaksi mäkin sitä epäilen, sitä tulee tasaisesti pieniä tai vähän isompia nokareita joka vessakäynnillä. No, se nyt ei varmaan vielä mitään lähtöä enteile, mäkin olen ymmärtänyt että ilmankin pärjää helposti yliaikaiseksi asti. Mä en jotenkaan voi uskoa että tämä täältä mihinkään ilman eri käskyä ja pakotusta tulisi, mitenkäs sitä nyt kun on pehmoista ja lämmintä, kuin ammeessa konsanaan. Isänsä lapsi :D .

Tuttipulloja ei ole yhtään hankittuna. Varmaan tarttis, täytyy kattella seuraavalla kauppareissulla... Pari tuttia ostin kun tein isälle sitä pakkausta joka muuten pitäis olla valmiina luovutettavaksi huomenna kun hänellä on synttärit! Puuttuu vielä ainakin kylpylelut :) .

Joululahjat kummilapsille ostettiin tällä viikolla kun Prismastakin saa sopivasti tuplabonukset! Tosiaan ajattelin, että hoitaa sen homman pois alta ajoissa, tuskin vauvan kanssa tulee ennen joulua mihinkään kaupoille suuremmin lähdettyä. Seuraavaksi ajattelin käydä joulukorttien kimppuun, eiköhän niitä jo kaupoista saa, ja muutaman ajattelin kyllä askarrellakin!

Jonkin sortin liitoskipuja on ilmaantunut riemukseni, tai mitä ne sitten onkaan kun alapäätä ja lantiota vihloo niin saamaristi ilman että kuitenkaan olisi supistus. Yleensä tulee vielä just sängyssä kun kuvetta kääntää. Mutta mulla noi kestää kuitenkin vaan hetken ja sitte menee ohi. Ei paha.

Mä en ole käynyt missään yksityisellä tämän odotuksen aikana, mutta eilen päätin että jollei tämänviikkoisessa synnytystapa-arviossa saa kunnon painoarviota niin voisin mielelläni mennä ultraan. Nyt kun siihen olisi varaakin...
 
mulla tullut kokkareita pöksyyn ja se on ollu valkkaria, hiivan muokkaamana. limatulpasta ei kyl voinu erehtyä. istuin ikuisuuden pöntöllä odottamas et se sitkeä inha klöntti tippuis. ja osa se oli vaan, ku vain teelusikallinen eikä tippakaan verta seassa..
 

Yhteistyössä