JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Heippa kaikille ja onnittelut jo jakaantuneille =) täällä kans yks kärsimätön odottaja;) esikoista odottelen ja siitä syystä voi tämä olla hölmö kysymys, mutta voisiko joku ystävällisesti valottaa tietämätöntä...;) eli mitä tuo sormelle auki meinaa? :eek: tulipa ihana mieli kun teidän juttuja tässä lueskeli, kun on nämä viime viikot tuntunut että on yksin tämän masun kanssa ja pelkkää stressiä pukkaa... mutta johan helpotti kun luin noita kertomuksia ym...en olekaan ihan yksin tuntemuksieni kanssa;) :) voisiko joku itseäni viksumpi vielä kertoa että onko ne nyt ennakoivia supistuksia tms kun yöllä tai aamulla monesti nyt alkanut tulla menkkamaisia särkytiloja ja pakara tuntuu kuin kokoajan olisi puutumassa tms...???kiitos kovasti kaikille äipillle jotka jaksatte valoittaa tilannetta :hug: Heleneh 38+5
 
Täällä taas pohdin sitä synnytystä, niin sanokaapa, kannattaako ottaa sitä peräruisketta vai mitä ne nyt tarjookaan siellä..? En haluis, että itse synnytyksessä tulis hirveesti muuta kuin vauva :) Kaikkee sitä miettiikin...

Milja +vaavi 39+1
 
maarith
milja-85ainakin se yleensä nopeuttaa synnytystä,kun ei ole sitä itteensä siellä tökkimässä vastaan.Eli supistuksia tulee paremmin.
Mä ajattelin huomenna aamulla laittaa itelle miniperäruiskeen,kun näytti vielä olevan voimassa,kun joskus sairaalasta sellasen sain.Katotaan,jos sit käynnistäis itekin synnytystä niin ettei ne vois enää kotiin sairaalasta lähettää,jos ne ei aiokaan käynnistää.Inhottavaa,kun ei tiedä varmax,että käynnistääkö vaiko eikö.Riippuu varmaan siitä,että onko ruuhkaa ja mikä tilanne muutenkin on.
Pakko mennä nukkumaan,jotta sais edes vähän nukuttua jännitykseltä. :(
 
Nimra
Onnea Uusille vauvaantuneille ja taaperolle lisäksi
Tosiaan kuten aiemmin joku jo mainitsi niin sydänviat on nykyään hyvähoitoisia ja toivotaan, että teillä ei ole iso sydänvika. Kovasti jaksamista sinulle taapero

Mä olen ihan ulapalla.. :ashamed: :ashamed: kun en ole käynyt täällä taas vähään aikaan, niin suuresti tulee aina juttua että tippuu kyllä tällainen hitaampi ihminen kyydistä :headwall: Siis pahoittelut kaikille :hug: Mä olen tällainen :ashamed: :snotty:

Tosin jotenkin ne päivät menee tässä joulua laittaen ja tuota esikkoa (huomenna 2 vko ) hoitaen.. :D Kai se on tämä, että haluaa toisella olean kaiken hyvin niin jää sit joku toinen asia hiukka vähemmälle :whistle:

Mehän käytetään noita kestovaippoja niin eilen erään matkan ajaksi laitoin tytölle kertiksen ja sit vaihtaessa en ajatellut ollenkaan mikä vaippa ja laitoin samaan ämpäriin kestojen kans.. sit tänään pyykkiä pestessä olikin koneessa ylläri :LOL: :LOL: kerran pesty kertakäyttövaippa ja kone täynnä mupua ja sitä imu"kamaa" mikä on sen vaipan sisällä :D Piti sit pyörittää kone varulta tyhjiltään :headwall: :LOL: Onneksi ei mennyt rikki :whistle: Eipä täällä sit mitään ihmeellistä olekaan tapahtunut, kun tuota joulun touhuilua vain :xmas:

Tsemppiä ja Jaksamista kaikille viimoisilla metreillä meneville :hug: Piakkoin ne kääröt on teilläkin :wave: ja pääsette vauvantuoksuiseen arkeen kiinni :heart: Ihanaa!!!

Ellen käy täällä enää ennen joulua niin Oikein Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2009


-Nimra-
 
Nimra
Ihania synnytystarinoita täällä :heart: Vielä niitä taidetaan saada monia monia lisää B)

sintzi Kovasti jaksuja ja toivottavasti pääset pian hakemaan sitä omaa nyyttiä ja että ne oireet ei loppus enää, kun suraavan kerran alkaa


maarith Tsemppiä huomiselle!!! :wave:

Grynna Jopas on sulla ollut touhua vakuutusyhtiössä!! |O |O Joskus tuntuu, että ne on välillä just tuollaisia.. :headwall: Ehkä se on ison firman ongelma.. :whistle: Saisivat kyllä hommansa hoitaa kunnolla, mut valitettavasti yksi ihminen isoa yhtiötä vastaan on kuin ...kissan pissa valtameressä :headwall: :headwall: Se on NIIN VÄÄRIN |O

Kantoliina olis ehkä meillä tosi hyvä, kun Anni viihtyy sylissä vaiks koko päivän.. sais ehkä paremmin aikaan, kun hommais sellaisen :D Pitääpä todellakin harkita asiaa :p

 
Onnea taaperolle !! :flower: ...Ja luulis nykylääketieteen olevan jo nii kehittynyt, että pikkuisen vointi voidaan parantaa :hug:

Ja kiitti kaikille sokerimittauspurkaukseen osallistuneille :D :hug: ....

Käytiin tänään kattoo 3 viikkoa vanhaa pikku miestä, ja kyllä oli niiiin sulonen!! :heart: :D *tahtoo tämän oman ulos* |O ..*nyt heti* :D

Tänneppä ei sit erikoisempaa taaskaa... :|

vauvis neiti 38+4
 
Taaperolle lämpimät onnittelut vauvasta :flower: ja samalla myös iso lohtu :hug: . Nyt varmasti tuntuu pahalta ja pelottavalta, mutta toivottavasti tosiaan nykylääketiede ongelmasta selviää! Mitä teille on sanottu jatkosta, millaisia toimenpiteitä tehdään vai tarvitseeko (nyt) tehdä mitään?

Nimralle myös kiitos tsempityksistä, kyllä tosiaan harmittaa kun itse on ihan voimaton ison puulaakin edessä. Ja ironisinta asiassa on, että olen vielä yleensä todella pedantti ihminen, joka pyrkii hoitamaan asiansa vimpan päälle, niin ettei varmasti kellään ole nokan koputtamista... :headwall: Poikkeuksellista oli, että jäi perään soitteleminen näin myöhäiseen, tosin se "vastausaika" oli kuulemma umpeutunut jo joskus lokakuussa, eli tuskin olisivat silloinkaan enää suostuneet vakuutusta myöntämään. Oukei, mutta nyt olen jauhanut tästä jo niin että tulee varmaan kaikilta korvista :D

Heleneh, sormelle auki tarkoittaa että kohdunsuu on noin sormenleveyden verran auki, eli ei ole enää tiukasti kiinni. Se on hyvä merkki siitä, että paikat ovat alkaneet kypsyä synnytykselle. Voi silti mennä vielä aikaa ennen kuin jotain tapahtuu, tuon verran aukeamista ei vielä ole kovin paljon. Ja ne menkkajomottelut kypsyttelevät paikkoja, yleensä on ihan lupaavaa että niitä on!

Vitsit Maarith jos ne eivät huomenna käynnistä... :eek: :( Peukkuja pidän!

Nyt petiin...
 
Huomenta äidit, naiset upeaiset =)

Täällä taas kukuttu yötä, kun ei vaan osaa nukkua...pyörin ja hyörin ja mieskin valitti ettei paljoo saanut nukuttua kun aamuvuoroon lähti... :whistle:
Olo on koko ajan malttamaton, vaikka tässä tosiaan voi mennä (pahimmillaan) 20 päivääkin vielä!!! ( eiiiiiii.......taho edes aatella........)
Huomenna poksuu 39 täyteen, joten täytyy siitä olla iloinen eikä murehtia muita.

heleneh kö se oli joka kyseli aukiolosta...mulla kans sanoivat että sormelle on auki, mutta kohdunkaulaa on jäljellä 2-3cm, en tiedä paljonko on koko mitta (?) varmaan just toi 3cm...? vai onko 5?
mutta hyvä merkki se kuitenkin mun mielestä on!!ja tuo menkkajomotus on kans, mulla ollut sitä myös,mutta nyt pariin päivään EI MITÄÄN.. :kieh: vähän oon kiukkunen...ei tässä konstit auta, ei ainakaan koti-sellaset..

tää joulu on kans oma hössönsä ja mauste tässä sopassa...vaikka ei siitä pidä ottaa paineita yhtään, enkä oo ottanutkaan, eilen sovittiin että käydään anoppilassa syömässä aattona, mutta kotiin loppuillaks, ja varauksella luvattiin, ja jos mun olo on sellanen etten jaksa, vaikkei synnytys oiskaan lähellä, ni en aio kyllä lähteä...katon oman voinnin mukaan..se on varppi!
( tosin valmis joulupöytä kuulostaa herkulta helpolta! )

voi ketun viikset, tänään ois hyvä päivä lähteä synnyttään!! ois vaan.. taidan laittaa värin päähän, on sitten hehkeenä syndesalissa
:LOL:

joo..ei kai täss muuta..paitsi
maarithille toivon että oot päässyt nyytin hakureissulle nyt oikeesti!!! :saint:

kathe ja kultanen 38+6
 
Tervehdys taas täältäkin.

Juu ja yhdessä kasassa ollaan PRKL! Meillä sitten tuli tähän kaikkeen vatsatauti vielä päälle. Itse olin viikonloppuna ja tyttö sitten alkuviikosta. Sen jälkeen menikin mukavasti aikaa, että sain kaikenmaailman matot ja petauspatjat ja peitot ja tyynyt pestyä, kun tyttö lähti aina "vaeltamaan" oksennuksen tullessa. Siinä sitten juostiin miehen kanssa vuorotellen ämpärin kanssa perässä yrittäen ottaa "koppia". Oli kuulkaas mukava yö. Onneksi molemmat selvittiin semmosella parin päivän sairastamisella ja mies ei oo vielä saanut mitään.

Joulu: Vaikea on kyllä asennoitua kaikkeen, mutta oon nyt yrittänyt luoda joulumieltä, meni sitten miten meni. Piparitalon osat on paistettu ja tänään liimaan ne kasaan. Joulukuusi haettiin ja koristeltiin eilen ja se kyllä tuo musta ihanan tunnelman kynttilöineen. Viimeset joululahjatkin ostin eilen ja ajattelin tänään yrittää pitää pakkauspajaa, kun vein tytön tarhaan, niin olisi rauha maassa senkin puolesta. Miehelläkin on tänään vika työpäivä, niin sitten alotetaan lomailu.

Joulu mahassa vai sen ulkopuolella galluppiin: Mulla on aika selkee toive siitä, että jos ei nyt huomisiltaan mennessä aio syntyä, niin sais sitten luvan pysyä ainakin joulunpyhien yli, mutta vaikka ihan ens vuoden puolelle. Näitä supisteluja, kipuja ja nukkumattomuutta on nyt kestetty 8 viikkoa, niin ei muutama päivä enää mitään tee. Mieluummin kuitenkin olisin kotona ja tytön joulussa mukana. Jos olen yhdessä kasassa niin mennään anoppilaan ja siellä on sitten kaikki valmiina, niin mun ei tarvi kun pötkötellä. Jos taas vauva syntyisi tänään tai huomenna, niin sitten (jos kaikki menisi hyvin ja oltaisiin jouluksi kotiuduttu) ollaan ihan kotosalla ja mun oma äiti ja veli tuo jouluruokia ja paketteja niin saadaan aattoiltaan kuuluvat "rutiinit" vietettyä ilman omaa erityispanostusta. Sit jos oon sairaalassa niin sit oon... sitä mietitään sitten, mutta voi olla että kyynel vierähtää, jos näin käy.

Tää on ollut niin masennuksen täyteistä kipuilua ja sairastelua viimeiset pari kuukautta, että nyt oon alkanut tekee ihan tosissani töitä oman mielialan nostamisen eteen. Vähän se auttaakin, kun psyykkaa vaan sitä, että asioilla on tapana järjestyä ja sitten yrittää nauttia miehen ja tytön seurasta mahdollisimman paljon. Kyllä tää vielä tästä iloksi muuttuu ja muutaman viikon kuluttua koko raskausaika on muisto vain!

O. 39+2 (en olis ikimaailmassa uskonut, että tänne asti päästään näillä oireilla ) :x
 
Onnea taaperolle, ja voimia koko perheelle :hug: :flower:

Täällä taas ollaan niin rattoisissa tunnelmissa jotta :headwall: . Eilen siis oli ohjelmassa siivous + tehokkaampi ulkoilu ja päälle vielä ruokakaupoille meno (onneksi tämä viimeisin koko perheen voimin). Kaupassa sitten iski ihan mieletön supistus-/kipuilu-kohtaus ettei mitään rajaa, auton menin odottamaan muita.

Jatkui sellaisella alaosaston kivulla seuraavat pari tuntia, hetkeksi paikallaanollessa helpotti mutta muuten viilsi niin ettei mitään rajaa.

Siitä vaihtuivat supistuksiksi joita tuli aika tarkalleen 20min välein. Kunnes loppuivat :headwall: .

Heti kun alkoivat yhtään hyytymään tiesin jo että loppuvat Taas... kävin sitten lopulta nukkumaan. Pitkin yötä mahaa särki, ja nyt aamusta koko vatsan alue ihan totaalisen arka ja kipeä.

Eli lyhyesti sanottuna: |O |O - ja se siitä.

Siskokin yritti soittaa kasin jälkeen - en vastannut ja laitoin viestin perään että 'vasta olen heräilemässä, soitellaan myöhemmin' - niin vastasi että 'sori arvelinkin että nukut vielä, soita kun kerkiät' :eek: . Onneksi en vastannut, ois voinut tulla jotain painokelvotonta... Kuulostan kyllä kamalalta, mutta kun tiedän 99% varmuudella ettei siskolla ole 'mitään asiaa', vaan se kysyy 'joko joko', valittaa omaa flunssaansa ja korkeintaan kertoo että joku kaverinsa kaveri on saanut vauvan viime yönä :headwall:

...poistun taas hetkeksi olemaan huono ihminen, palaan myöhemmin :ashamed: :ashamed: :ashamed:

- Terhikki ja rv 40+4 -
 
oikein hyvää perjantaita vaan kaikille :wave:

täällä ollaan vieläkin yhessä kasassa ( ikävä kyllä ) , jotenkin sitä rupee olemaan jo niin tympääntyny tähän olotilaan että on koko ajan kärttynen ja muutenkin "masentunu" vaikka kyllähän tän jo etukäteen ties että ylite voipi mennä ja reilusti, mutta sitä vaan salaa elätteli toiveita että tää tulis hyvissä ajoin...kismittää koko laskettuaika :kieh:

joku kyseli tuosta sairaalakassista nii meillä se on täällä kotosalla aina odottamassa, neuvolakortti on kyllä aina kassissa mukana, ilman sitä en jotenkin vaan osaa lähtee kotonta mihinkään :LOL:

ja sitten vielä joulusta: yhdessä vai kahdessa osassa minä oisin niin kovasti halunnut olla joulun kotona kahdessa osasssa..tän mahan kanssa eläminen rupee olemaan jo niin hankalaa ja ahistavaa ja iltaa kohden aina vain tuskasempi olo , nii nautippa siinä sitten joulusta ja joulun herkuista, ei tuu mitään :kieh:

noo mutta jokohan tässä olisi valitusta yhelle kertaa ihan tarpeeks :D

maria & pikkuinen 40+1
 
Onnea taaperolle vauvasta! :flower: Täällä ravattu vessassa moneen kertaan yöllä.Heräsin viiden aikaan, valvoin siihen seiskaan ja menin sit takasin nukkumaan.
Eilen kävin päiväkodin joulujuhlissa ja kyllä vanhemmat ihmetteli mun isoa mahaa.Tietysti sitäkin ihmettelivät miten oon vielä yhdessä koossa.Yhdeltä äidiltä sain semmosen nalle puh nokkamukin ja tutin pidikkeen.Tosi ihanat!
Eilen suppaili kunnolla pitkästä aikaa.Aamulla oli tosi huono olo.Hetken mietin et mahtaako iskeä tuo vatsatauti.toivottavasti ei.

Voimahaleja edelleen kaikille! :hug:
 
Joku kyseli onko sairaalakassi aina autossa vai kotona...no nyt täytyy nolona tunnustaa, että en ole edes pakannut koko kassia! :eek: Joka päivä sitä sanoo ääneen, että "jaahas, pitäisiköhän se sairaalakassi pakata?" mutta ikinä en oo sitä tehnyt... :snotty:
Jotenkin vain tuntuu vielä niin kaukaiselta asialta...vaikka tosiasiassa la on jo ensiviikolla!! Ääh...ehkä sitten tänään.. :whistle:
 
Täälläkin sairaalakassissa on ainoastaa vauvalle vaatteet valmiina pakattuna.... :ashamed: Sitä ajattelee, että nakkelee omat vaatteet sitte sinne ku lähtö tulee :LOL: ...Ja kaikkea ei vielä voi pakata, ku osaa tavaroista viel tarvii....

vauvis neiti 38+5
 
Ei tullut sektiota...Kiitos tuesta kaikille
ELI käsittääkseni se toiminnan nopeus johtui
siitä, että pyhät aiheuttavat sulkuja sairaalassa
ja tämä meidän vauva on useasti ollut perätilassa.
ke illalla tein valmistelut ja psyykkistä työtä -
nukuin noin kolme tuntia. Meiltä matkaa sairaalaan
on 50 km joten sinne lähdettiin 5.50 ajamaan.
Kätilö otti meidät vastaan ja sitten ultraan.
Sielläpä sitten oltiinkin pää alaspäin!!! Eli
kääntyminen oli täytynyt tapahtua unen
aikana, kun mulla ei mitään havaintoa ollut
asiasta ja liikkui niin vähän aamulla. Joo...
Tietenkin se oli hyvä uutinen, mutta kun olet
valmistautunut leikkaukseen ja ne pyhätkin
kävi mielessä (vauva kotona jouluna) niin
oli ensin vaikea muuttaa oma ajattelu sen
mukaiseksi. Sitten pötköttelin käyrällä
n. tunnin. Lääkäri halusi katsoa kohdun
tilannetta, joka oli kaulaa 2 cm ja sormelle
auki eli mun supistukset ei ole juuri mitään
vielä vaikuttaneet. Mulle tarjottiin mahdollisuutta
käynnistysyritykseen tableteilla, mutta
keskustelun jälkeen tulos oli, että lähdettiin
kotiin. Neljä synnyttäneenä tiedän oman
kroppani. Tarvitsee aika paljon supistuksia,
että alkaa aukemanaan ja jos hänet nyt
kerran alateitse maailmaan saatetaan
tahdon lähteä kotoa kipeiden supistusten kera.
Vauvalla on kaikki hyvin ja viikot ei vielä täynnä,
joten ei ollut sille tavallaan tarvetta.
Sitä lääkäri sanoi, että jos sitten synnytyksen
käynnistyessä havaitaan taas varpaat alhaalla
se on sektion paikka siellä sitten, mahdollisesti.

Eilinen ilta meni asiaa sulatellessa... Nyt taas
eletään tätä odottelun loppua. Oma ajatus on,
että jos ei kuitenkaan aattona tarttis lähteä
, mutta joulupäivänä jo voisikin synnyttää.
Ihan kuin mun ajatukset siihen asiaan vaikuttais.

Jatketaan siis yhdessä matkaa vielä hetken odotellen!

:flower: Onnea Taaperolle! :flower:

Vaapukka ja Bertta (kohdun lämmössä edelleen) 38+6
 
Huh.. 10 sivua luettu. Päätin nimittäin, että tänään mä tulen tänne ja piste. Kaatukoot vaikka koko systeemi ja romahtakoot vaikka katto pään päältä ni mä istun koneella. :kieh:

babyseven Kappas vain!!! Niin onkin identtiset!!! Johtuisko se siitä, että tunsin synnärillä sielujen sympatiaa sinua kohtaan, lähes luomuna kun mentiin.. :whistle:

Prinsseistä ONNITTELUT: Maria-83, vennu, Findgirl, Divina ja ViikinkiHelga!!! :heart: :heart: :heart:

millimenninkäinen SUURET ONNITTELUT PRINSESSAKAKSOSISTA!!! :heart: :heart: :heart:

taapero ONNEA PRINSESSASTA!!! :heart: :heart: :heart: Voimia arkeen ja epätietoisuuteen! Asioilla on vaan tapana lutviutua, joten jaksamista. :hug:

Sartsa32 Tervetuloa!!!

Ja mitäs muuta?

Pakko taas kiitää kohta hommiin ja muuhun.. täällä ei hetken rauhaa ole ollut.. Ristiäiset on lauantaina illalla ja se aiheutti paheksuntaa suunnasta jos toisesta. Minä sit repesin ihan täysin ja sanoin kaikille "Eipä kuulkaas tarvii sit tulla, jos TEIDÄN menot ja jutut on niiiiin tärkeitä. Me kyllä saadaan nimi neidille ihan itekseenkin. Ja jos kerta on kaikki niin vitun vaikeeta ni pysykää sit poissa meiltä kokonaan, ei me teitä muutenkaan tarvita, kun omahyväisiä ja itserakkaita paskiaisia meillä ei hyyssätä." Kummasti meni viesti perille ja tuli oikein sateena anteeksipyyntöjä. Oli muuten syytäkin niitten tyyppien miettiä muutakin kuin omaa napaa.. :headwall: Mutta siis. Nimi annetaan ja bileet vietetään ja täts it. Sit alkaa meillä joulurauha.

Kuusi on jo sisällä koristeltuna, valoja laitettu, mutta tontut puuttuu ikkunasta, kun en vaan ole kerennyt niitä tekemään ja entisistä ei ole enää mihinkään. Tarjoilut on molempiin juhliin suunniteltu ja tilattu ja kaikki käytännössä valmista, lahjat vaan paketoimatta.

Kaverini sai uuden järkkykohtauksen.. ei taida helpolla selvitä osastoajasta.. mutta onneksi on siellä. Jouluksi varmaan pääsee käymään kotona, mutta sitten takasi. On aika paha tilanne sillä, mutta ammattilaiset on sitä varten, en minä.

Tissien korkit on nyt parantunu ja imetys sujuu. Sattuu kyllä vieläkin, kun neiti herää oikein leijonan nälkään ja imuuttaa kuin raviohjastajat!!! :LOL: Mutta kyllä se siitä.

Voi kun mä nyt saisin täältä teille vauhtia laitettua, siis niille jotka haluu vielä kotia ennen Joulua ja nimenomaan vauvan kanssa... Mutta jos ei ajatuksen voima auta täältä ni koettakaa kestää!!!

Meillä neiti on täydellinen, siis todella täydellinen, vaikkakin nukkuu päivät ja syö yöllä tunnin välein.. :headwall: Itku tuli yöllä, kun rupes kiukuttamaan se jatkuva heräily.. Jotenkin kesken kiukun tuli mieleen loppuajan kärvistelyt ja kiukut ja se piinaava odottaminen.. Minkä h**vetin takia sitä ei osaa olla mihinkään tyytyväinen? Sit muistin vielä teidät, rakkaat kanssamammat, ja siinä se oli.. ITKU. Märisin siinä kotvasen ja sit aattelin, että "haloo nainen!!! Pidä kiinni onnesta joka on siinä repimässä tissiä ja pidä ajatukset kasassa ja turpa kiinni." Noh. Sit laitoin asiat järjestykseen korvien välissä ja kyllä se siitä helpotti.

Eilen kävi neuvolatäti, annoin sille suklaa rasian. Neidin paino takasi syntymäpainossa ja kaikki ok. Napatynkä irtosi eilen ja se haisi, joten täti putsas ja lääkitsi sen. Ihana, kun sekin on nyt ohi. Äkkiä se aika vaan menee.. neiti täytti eilen viikon! :heart: Eilen oli myös isojen joulujuhlat, ärsyttävät tungettelevat idiootit taivasteli TAAS pojan puutetta. Ivallisesti vaan vastasin, että mitäs se teidän rauhaa järkyttää, kun se ei tod. ole teidän asia. Saatiin olla aika rauhassa sen jälkeen.. tunnetusti kun kovalla äänellä vastasin ni suurin osa kuuli mielipiteeni kerralla. :kieh:

Meillä jyllää tähän kaaokseen vielä kaupanpäällisenä kova kuume, järkky-yskä ja räkätauti. Isot on jo korvakuurilla, pieniä jännätään.. Mutta mutta.. kyl se siitä. Ukko on viimesiä hetkiä kotona, tanssisin lambadaa sen takia, jos värkin palautumiskivut antaisi myöten.. :LOL: Mulle hermot pinnassa sen tohottamisen takia.. repesin sille äsken, kun tuli keskeyttämään.. Kerroin aika selvästi mitä mieltä olen SEN kiireistä.. ja myös sen, että olen kurkkuani myöten täynnä sen jatkuvaa valitusta kiireestä. Mikä kiire sillä on??? Minä olen järkännyt ja hoitanut kaiken, ihan kaiken!!! Se on itseasiassa tehnyt sen verran, että pitää vauvaa sylissä sohvalla ja kattoo telkkaria, kun minä teen hommia. No, onhan se apu sekin. Paitsi, että eilen kun imuroin ni se vei isot suihkuun ja mun piti sit keskeyttää imurointi miljoonakertaa, kun vauva kaipas huomiota. Että jee jee.. Sain silti imuroitua. Onneksi on se TUTTI olemassa!!! Niin, ja ukko taktisesti varas lääkäriajan esikolle siten, ettei sen tarvinnu olla neuvolatädin aikaan täällä.. Kivat sille vaan. Mutta nyt laitoin ukon kauppaan, kunnon rundille ja pistin vielä kolmosen mukaan, koska se on tervein kaikista.

Vauva onneksi voi vielä hyvin ja toivottavasti tauti ei tartu, mutta jos tarttuu niin minkäs teet. Tulevan viikon ma ja ti on helppoja, kun ukko on töissä. Sit joulu, pyhät ja viikonloppu olis taas sellasta marssia, että mennään kuten ukko haluaa, kun SE on lomalla. Aaarghh... :headwall: Eli se oli hetken huumaa, kun ukko oli mieleinen.. :kieh:

Sitkeesti vaan sissitaktiikalla eteenpäin ja kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu!!!

Nyt yritän, ettei ole pitkää nettipimentoo jatkossa, muuten tipun kärryiltä liiaksi. Voimia teille!!!!

Härkis & Anna 1vko 1pvä.
 
Taaperolle onnea ja voimia :heart:

Huomenta...
Nousin ennen kuutta, koko yön taas kärvistelly jos jonkin moisten kipujen kanssa :ashamed: Olin kyllä niin aurinko noustessani, mies koitti heräillä ja olla ihana, kyseli että mitä rakas jne ja mä vaan marssin ees taas ja kiukuttelin :ashamed: Menin takas nukkuun ennen seittemää ja sain onneks nukuttuakin. Mieliala ei tosin oo yhtään sen korkeemmalla, taas oli yhdeltä kaverilta tullu viesti että "vieläkö oot kasassa? jännää!" Joo, tosi jännää... :kieh: Samainen kaveri ilmoitti tulevansa viikonloppuna täällä käymään. Kiitti v*tusti, ei voi kysyä sopiiko?! Siinä viestissä vielä oli että "ilmoitusluontosena asiana, sori vaan". Eilen makasin koko päivän kun ei huvittanut yhtään mikään, jotenkin masentaa tää olo.

No johan meni valittamiseks, anteeks :ashamed: Poistun hetkeks, ja palaan kun mieli on korkeemmalla :flower:

Viivi ja Masi 39+3
 
huomenta päivää kaikille:) mun kans pitää myöntää ettei ole sairaalakassia edes pakattu viel... :whistle: voipi olla et pakataa sit suppareiden lomas ku lähtö tulee;)Olivian kanssa aivan samoilla linjoilla että voi pysyä sisuskaluis pyhien yli jollei nyt sattuis lähtee piakkoin tulee;) aika epätodennäköistä kylläkin olisi jos lähtisi... (aina saapi toivoa) ;) paljon tietoa teillä naiset tuosta kohdunkaulan tilanteesta itsellä oli joskus about kk sitten viimeinen neuvolalääkäris käynti ja sanoi vaan että on pehmennyt ja 1,5cm... ei mitään muuta tietoa,eikä ole luultavasti tulossakaan... :/ miten teillä on neuvolassa??tutkitaanko teillä sitä kohdunsuun tilannetta viikoittain tms...???olisi kiva saada välillä vähän tietoa missä mennään ja onko mitään tapahtunut mihinkään suuntaan....taitaa olla turha toive ku ei siel muuta tehä ku katotaa verenpaineet ja sydänäänet...mä kuvittelin aina et nää viimeset neukkukäynnit olis kaikist mielenkiintoisimmat mutta ei..... |O kivasti Katherinen ja vaapukan kanssa menee noi viikot;) saas nähä ketä ottaa varaslähdön :LOL: on niin lähekkäin monil nyt noi LA,t et jänskä odotella mil viikoil tuleepi:) harmittaa kun löysin tämänkin keskustelun vasta tässä vaiheessa ku loppusuoralla jo mennään... :eek: nyt täytyy lähteä hakee siskon poikaa hoitoon...kaikille hyvää päivän jatkoa ja jaksamisia!! :flower: =)
 
täällä ei ainakaa katota alakerran tilannetta enää neuvolassa sen viimesen lääkäri-neuvolan jälkee...mulla on ollu 3 viikkoo sitte paikat pehmentyny, mutta kiinni ja kanavaa 2 cm jäljellä...tällä hetkellä ei hajuakaa tilanteesta, ja ei varmaan mitään tietoo tuukkaa, jos ei joudu käymää jostain syystä sitte sairaalassa...
 
Huomenta kaikille :flower:

Mä kanssa heräsin pirteenä kello 5 aamulla ja menin nukkumaan 8 aikaan, kun typykkä lähti kouluun ja nyt siis heräsin vasta taas.Huh mitkä unet, eipä taida tää nukkua ensiyönä ollenkaan. =)

Onkohan nasu ja muutama muu päässet tositoimiin kun ei tainnu tulla eilen mitään kirjoitusta?täytyy varmaan tarkistaa koska viimeksi kirjautuneet, jännää. :flower:

Ei meilläkään tarkisteta alakertaa neuvolassa, sillon 35+ viikolla viimeksi ja varmaan sitten jos menee paljon yli ja joutuu äippäpolille tai sitten kun menee synnyttämään.

Kiukkua täälläkin ilmassa, mutta siis lähinnä sellaista ettei jaksaisi vieraita ollenkaan, kaikki olisi hyvin kun saisi vaan olla ihan perheen kanssa, mutta ei toimi, kun esikolle ja tulevalle tuodaan kummeilta sun muilta joululahjoja ja pakko ne on siinä samalla kestittää kun ei olla hetkeen nähty. :ashamed:

Kaikille tsemppiä ja :hug:

Punahattu ja 38+6, huomenna poksuu viikot taas :heart:
 
Kiitos vauvis :heart:
Punahattu, mulla on just tota samaa, en jaksais kattella ketään "ylimääräisiä", haluisin vaan olla miehen kanssa kahdestaan.

Meillä katsottiin myös toi alakerran tilanne viimesen kerran viikolla 36 =) Sillon oli paikat pehmeet ja sormelle auki...

Mies on ilmeisesti tottunut noihin mun kiukkukohtauksiin, soitteli ja kyseli miten jakselen ja sainko vielä nukuttua :heart: Se jääkin nyt lomalle, loppui työt. Ihanaa!! Ehkä en tuu ihan niin hulluks kun on seuraa kotona =)

Siskolla olis huomenna tuparit (kahvit), laitoin just viestiä etten osaa sanoo mennäänkö kun tää mieliala on mitä on. Sisko on niiiiin ihana, kun se ymmärtää mua aina ihan täysin :heart:

Nyt täytyy mennä laittaan lisää pinaattilättyjä nassuun, kamala nälkä!
 

Yhteistyössä