JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Uudestaan huomenta, sain kuin sainkin nukuttua :D

Toivotaan että viimeistään sitten sunnuntaina päästään menemään, tai sitten vasta joulun jälkeen. Tämä on luultavasti kuitenkin sen sortin jäärä että syntyy 24. päivä just puolen yön jälkeen :LOL:

NullPoints mä oon aina värjännyt hiuksiani, ja nyt raskausaikana en sitten kertaakaan. Tosi nättiä ollut. Sain kuitenkin kasvatettua niin että nyt viimeisimmällä kampaajakäynnillä lähti viimeisetkin värjätyt osat :eek: Ihan äärimmäisen oudon näköistä kun on ihan oman väriset hiukset kun en edes muista mullon oli ollu :D Mulla on kyllä luonnostaankin tosi tummat, mut jotenkin kaipaisin lämpösempää sävyä... mut sit taas viittinkö värjätä kun sit täytyy taas värjäillä koko ajan. Tosin ostin nyt kaappiin kevyt värin.. Elämän suuria ongelmia taas mullakin :LOL: Mä ostin kantoliinan kun ajattelin että jos on semmonen tyyppi että viihtyy vaan sylissä niin eihän sitä saa mitään tehtyä. Liinan mukana tuli sidontaohjeita ja siinä oli myös tohon imettämiseen sidontaohje, eli pitäisi onnistua.

Terhikillä onkin nyt sitten paineita :D Toivottavasti tehoaa =)

Meillä mies eilen tokaisi kun lähdettiin kaupungissa käymään, että alkaa oleen jo niin lähellä lähtö että pitäs varmaan sitä kassia pitää autossa... Mä olin sitä mieltä että ehditään kyllä kotoa se hakea mutta mites te muut, onko teillä jo kassi autossa valmiina mukana kun liikutte jossain?

Äh, mun tekis mieli mennä taas takas nukkuun kun ei huvita vaan pyöriä täällä tekemättä mitään ja mitään ei huvita tehdä... järkevää :)
 
Olittepas taas kirjoitelleet! Ja pari vauvauutistakin taas! On se vaan aina yhtä ihanaa. :heart:
Onnea uusille perheille!

Grynna: Silmään osui noi sun vakuutusihmettelyt. Muistan, että jotain selvityspapereita sieltä silloin aikanaan tuli... Meille kans kiva lahja vakuutusyhtiöltä: Vakuutuslasku 450 euroa... Mies on noi meillä hoitanut, mutta huomasin ton laskun keittiön pöydällä ja meinas teet ja piparit mennä väärään kurkkuun. Sinkkuaikoina mulla oli vaan pakollinen kotivakuutus ja liiton kautta ilmasiks matkavakuutus ja niillä pärjättiin! Toivotaan siis Grynna että saat parempaa palvelua toisessa vakuutusyhtiössä ja että lapsukaisesi on harvinaisen tervettä sorttia! Onneks meillä on kuitenkin tuo terveyskeskus...

Meille tuli jo päätös lapsilisästä ja saadaan eka 100 euroa 23.12. Saa sillä pienet jouluruuat pienelle perheelle. =)

Isyys tunnustettu (ihme touhua sekin?!) ja ristiäiskirkko varattu. Nyt ehkä vihdoin voidaan pienokaisen kanssa keskittyä ihan vaan tohon tulevaan jouluun. Meillä on muuten kaksi kuusta. :D Toisen koristelin jo ja toinen tuodaan sisään ja koristellaan vasta aattona. Pikkasen sitä puuttunutta joulufiilistä oon saanu haalittua, että HO HO HO vaan kaikille!

Kamalaa lukea teidän kärsimyksistä. Inhottavaa, että ihmisiin sattuu, eikä voi auttaa mitenkään. Mutta ihan kohta se on ohi! Pienet pinnistelyt enää! Voimia ja jaksamista kaikille!

Aino & "Lumi" 3 viikkoa 3 päivää
 
voisiko täällä olla lähtö pian?
alaselkää jomottaa,"puukoniskuja" alapäähän vähän väliä ja maha vedellä..tällästä koko aamun ollu ja yritän tässä viel siivota,toivottavasti pääsisin :whistle:

sini ja elsa 40+4
 
maarith
Kiitos teille tsempityksistä mä olen ihan kauhusta jäykkänä,kun tänään aamupäivä meni supistellen,mutta nyt onnex taas suhteellisen normaali olo.Anoppi tulee miesystävänsä kanssa aamusta vahtimaan näitä lapsosia ja me lähdetään sinne sairaalaan tuossa vähän yli 8..jännittää kamalasti ja tietysti sekin jo vetää mahaa löysäx. :| Ajattelin kyllä varmuuden vuox illalla laittaa miniperäruiskeen tai aamulla ennen tuonne lähtöä.Toisaalta jännitys aamulla tyhjentää kummasti putkea tuolla takapäässä :kieh:
No juu.täytyy mennä vielä siivoomaan keittiö ja yläeteinen,kun miekkonen saa muuten slaagin,jos sen äidin tullessa on sotkusta(ihme akka,kun ei voi siivota ite,jos häiritsee :LOL: )

 
Täällä saatu siivottua, eikä mitään vaikutusta... Tää tais nyt päättää jäädä sit sisälle :D Ei pitäis varmaan kiukutella niin isoon ääneen että pienikin pelästyy? :whistle: :ashamed:

Seksiin en ole suostunut, ja siivous ei tosiaan tehoa... saunan korvikkeena se kuuma kylpy eilen, ei muuta kuin tosiaan se armoton alapääkipu pariksi tunniksi. Hmm... seksiunia tuli nähtyä yöllä pitkästä aikaa, jospa ne auttais mullakin :saint: :D

Limatulpasta
vielä, kellä jo synnyttäneellä se tuli havaittua - ja kellä nyt vielä odottavalla? Ei voi muistaa taas niin kauas :ashamed: . Mulla kun tuosta kuopuksesta tuli tosi selkeä tulppa pari päivää ennen synnytystä, esikoisesta taas ei tainnut olla mitään enkä sellaista osannut odottaakaan... sitten vasta alkoi verensekainen lima kun synnytys lähti käyntiin supistuksilla.

Nyt siis ei ole moista näkynyt :/ . Muutenkin suhteellisen kuiva olo, välillä lorahtelee ihan tavan valkkaria ( :x ). Ei juurikaan mitään limaista, ellei nyt äärivähän joskus jos on hyvä mielikuvitus. Ei siis tulpasta tietoakaan...
 
Heissan naiset!
Täällä pitkästä aikaa tosi hyvät unet takana. Nyt pitäisi alkaa siivoilla, mut eipä oikein nappais. Eilen leivottiin pojan kanssa urakalla, koristeltiin piparitalo ja tehtiin lumihiutaleita ikkunaan. Jäänyt tänä jouluna aikas vähille nämä joulutohinat täällä, mut kaipa se joulu tulee kuitenkin.
Monella tuntuu olevan suppareita ja muitakin oireita kovasti! Toivotaan niiden jatkuvan, että saataisiin pieniä tuhisijoita lisää :heart: Mä taidan sompailla täällä itekseni vielä tammikuussakin. Mulla tosiaan kaikki oireet käytännössä hävinneet tässä muutaman päivän sisään! Harjoitussuppareita tulee, that`s it! Noo, mikäs kiire tässä..Harmittaa vaan esikoisen puolesta, jos joulu menee laitoksella :(
Niin ja se kuuluisa limatulppakin irtosi tuossa jo liki 3vkoa sitten eli ei mulla ennustanut sekään mitään. Tosin sanoivat äippäpolilla, että voi sisätutkimuksen takia irrota jo hyvinkin aikaisin.
Vaavi on nyt pysynyt pää alassuin, mut kylkeään kääntelee ahkerasti. Tosin uussynnyttäjällähän ei välttämättä kiinnity missään vaiheessa, joten siitäkään ei voi mitään arvailla.
Nyt pakko tarttua imuriin ja moppiin..Mies poikansa kanssa tulee kotiin tänään :heart:
Haleja, jaksuja ja mukavaa päivää jokaiselle!
 
Mitenhän luotettavia nuo sokerimittaukset on, ku äsken mittasin arvon, ja heti perään huvikseni kokeilin uudestaa samasta sormesta, verestä ja reijästä, ja toinen arvo oli 0.9 enemmän ku se ensimmäinen :eek: :eek: :eek: ...Eihän tuo voi olla yhtään luotettava tulos, tai yleensäkkää mikään noista tuloksista!!!...
 
Neuvolasta terveisiä:

Terhikki:Kyllä ne nyt taas väittivät että on se pää kiinnittynyt vaikka pääseekin kylkeään vaihtamaan, en tajuu koko juttua. :D

4kg käsituntumalla arvioivat ja ihmettelivät kun siellä missä pylly tuntuu niin oli jotain liikettä muutakin ja kiusasivat että oiskohan siellä kaksi. :eek:
Se oliskin sitten mielenkiintoinen ylläri, eipä mulla ole ollut kuin kaksi ultraa,toinen np ja toinen rakenne 20-21 viikolla. =)

Proteiinit oli yhen plussalla ja 2kg pamahtanut viikossa painoa. :ashamed: Ensi tiistaina sitten taas, toivottavasti ne proteiinit ei nouse kahteen silloin koska eiköhän se ole pikanen käynnistys ja vielä 23.12.Hemppa oli noussut 139 ilman rautaa eli oiskohan nyt jo lähellä syntymä kun viimeksikin nousi just ennen synnytystä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Hei, synnyttämään siitä! :D

Tänään on hyvä päivä syntyä: meidän poitsu näkin päivän(!)valon tasan vuosi sitten! :heart:
Oi, onnea teidän isolle pienelle :heart: :flower: =)

..ja niin, sitähän tässä on koitettu kovasti sitä synnyttämistä :whistle: :whistle:
 
Punahattu: Eli luota nyt siinä sitten terkkojen sanaan :whistle: . No toi oli jo pelottava vihjaus, joko sillä on vauhdikas pylly tai sitten saatte totaalisen jouluyllärin - mietipä jos sillä onkin kaveri mukana :saint: :D

Mulla ei ole mitään kokoarvioita tehty tästä, silloin joskus viikolla 36 se lääkäri käsikopelolla sanoi että 'suunnilleen varmaan sitten on samaa kokoa kuin edellisetkin' (eli molemmat 3750g), eli noinkin tarkka arvio :whistle:
 
Terhikki:Siinä olisi jouluyllätystä kerrassaan. :LOL: Tulee mieleen se juttu(vai vitsi) 60-luvulta kun joku mamma oli ollut synnyttämässä ja lääkäri oli sitten vauvan synnyttyä painanut istukkaa ulos ja oli tullut toinen vauva ja sitten lääkäri oli painanut taas istukkaa ja oli tullut kolmas ja sitten se mamma oli jo huutanut että "älä paina enää!". :LOL:
 
maarith
babyseven juu se taitaa olla paljon paljon parempi vaihtoehto,koska muuten supistelee koko yön ja joutuu vielä silloin lähtemään.Odotetaan siis aamuun,jos saan nukuttua yöllä ollenkaan jännityksen takia.

Mä päätin,että nyt riittää sokeridieetti ja juon glögiä vähän tyttöjen kanssa,jotta juhlitaan vaikka pikkujoulua :D
 
Hei kaikille ja onnea uusille vauvaantuneille :heart: :flower: :heart:
Olen käynyt välillä lueskelemassa tilanteita täällä. Nyt meni muutama päivä etten ole ehtinyt. Vauvan nukkuessa olen touhunnut kaikenlaisia joulupuuhia ja juossut jouluostoksilla. Nyt ajattelin kuitenkin välillä piipahtaa täällä. Vauva ja nuorin pojista ovat nukkumassa, vanhin pojista ulkona kavereiden kanssa ja isäntä meni sinne jouluostoksille.
Huomasin tuossa lueskellessani, että millimenninkäinen olimme sitten yht'aikaa sairaalassa. Hämeenlinnassahan sinäkin olit ? Aikamoinen sattuma, meidän tyttö kun syntyi ja pääsimme sitten sinne osastolle katselin siinä käytävällä, että kaksotytöt olivat syntyneet ennen meidän pikku prinsessaa ja nyt tajusin, että ne pikku prinsessat ovat sinun tyttöjäsi. Näimme varmaan siellä käytävillä joskus tai ruokaa hakiessa ? Onneksi olkoon sinullekin !
Sitten syysusva kyseli jatkosta tuolla vauvat 0-12 kk osiossa. Eiköhän sinne kannattaisi jo pino syntyneille avata. Kokoajanhan lisää tulee :) Ainahan voimme surffailla näiden kahden pinon välillä lukemassa kuulumisia. Voin avata sinne sen pinon jossain vaiheessa tänään, mutta laitetaan sinne listaa sitten myöhemmin. Kävisikö Joulutonttut -08, joulukuussa tms. ?
Nyt täytyy lopetella tälläerää. Jaksamisia kaikille odottaville kauhiasti =) Ja ihanaa vauva-arkea jo vauvan saaneille =)
 
Moikka! Meillä leves sitten jääkaappi eilen ja käytiin miehen kanssa hakemassa uusi. Nyt sitä tuolla asennetaan paikoilleen. Aamulla oli neuvola ja sf mitta oli laskenu taas puoli senttiä. Verenpaineet oli koholla ja vauvan sydänäänet kuului todella alhaalta. Jouduin menemään portaita viidenteen kerrokseen kun hissi oli rikki. Otti muuten voimille. Kun tulin neuvolasta niin lähdettiin hakeen sitä jääkaappia ja saatiin se mahtumaan meidän farmariautoon niin että penkit ihan eteen. Siinä sitten rönötin melkeen kaksi kerroin ja sanoin miehelle että jos tämä vauva ei tällä synny niin ei sitten millään! Tilanpuutteeseenhan ne loppujen lopuksi reagoi. Neuvolatäti sanoi että saapi jo syntyä ja tuumas että seuraava aika on varattu mutta ei tartte tulla jos on parempaakin tekemistä ;)
Katsotaan miten tää ilta ja seuraava yö etenee. Toivoisin jo kohtaavani loputkin siitä limatulpasta, niin antais uskoa sekin!

Täällä oli jännät paikat ainakin Sintzillä, jos lähtö tuleepi niin onnea matkaan!

Joku kyseli onko ollu laukku autossa valmiina. Meillä ei ole ollut. Neuvolakortti on aina mukana laukussa mutta sairaalalaukku on kotona.
Tämmöstäpä tänne.
sarabi rv 37+2
 
Vauvis: tosta mittailusta, mä olen huomannut saman että jos ottaa samasta reiästä uuden näytteen, niin se näyttää aina jotain ihan hevonpyllyä. Epäilen, että kun se veripisara vähän levahtaa, niin mukaan tulee kudosnestettä ja/tai jotain skeidaa sormen pinnalta, mikä sotkee sen jälkimmäisen näytteen. Jos olen ollut epävarma tuloksesta, olen ladannut pistolaitteen uudestaan (ihan samalla lansetilla kylläkin) ja ottanut uuden reiän. Niin ja kannattaa ennen pistämistä pestä kädet sekä pyyhkäistä se ensimmäisenä esiin tirahtava veritippa paperiin ja vasta toisesta pisarasta mitata. Eikä puristella sitä sormea hirveästi vaan esim. pitää käsi alaspäin ja toisella kädellä liu'uttaa pitkin kämmentä ja sitä pistettyä sormea, ellei verta tule heti (mulla tulee tosi huonosti, vaikka pistolaite on isoimmalla). Öh, toivottavasti tajusit jotain... =)

Mussupussu, vakuutukset on joo ihan törkeän hintaisia! Meilläkin kun on vielä miehen työn takia auto, sen vakuutukset vasta maksaakin... Matkavakuutukset meilläkin liiton kautta, mut sitten on näitä koti- ja perhe- ja autovakuutuksia kuitenkin. Oikein kivat rahat ollaan vuosien mittaan Pohjolalle kannettu kyllä, mutta jos heillä kerran on liikaa asiakkaita... :kieh: Kiitokset myös Punahatulle myötätunnosta!

Maarith:lle tsempit huomiselle!

Joulu masuvauvalla vai ulkoistetulla vauvalla: En osaa sanoa. Tammivauvaa olen syntymäpäivän takia toivonut huhtikuisesta plussatestistä alkaen, mutta nyt kun on iskenyt pelko vauvan koosta ja mahdollisesta sektiosta, niin olen alkanut ajatella että tulkoon vaikka jouluaattona kunhan alateitse tulee. Jotenkin ajatukset pyörivät nyt vain siinä, en osaa miettiä joulua omalta kantiltani. Helpompaa olisi tietysti vain yhden kuin kahden pienen kanssa joulua viettää (meillä esikoinen nyt 1 v 4 kk, tammikuun alussa tulee 1 v 5 kk täyteen).

Kantoliina mulla on, ja toivon tällä kertaa pääseväni sitä käyttämään. Mulla on sellainen, jolla vauva sidotaan tohon eteen, ja en sektion jälkeen pystynyt sitä käyttämään (sekin voi olla yksilöllistä että miten kelläkin tuntuu). En sitten raatsinut investoida vielä sivulle sidottavaan, ja lopulta koko homma jäi. Rintarepussa (joka saatiin tutulta) mulla vauva oli joskus lyhyitä aikoja jotta sain esim. ruuan laitettua, meillä esikoinen ei viihtynyt yhtään yksinään vaan kaipasi koko ajan viihdytystä, ja kun hän ekat 2 kk nukkui yötä päivää 20-60 min pätkiä niin ei edes hänen uniensa aikana saanut tehtyä mitään (omasta nukkumisesta nyt puhumattakaan :x ).

Minttu-parka, tuo 3 viikkoa on kyllä pidempi aika kuin mitä kellään olen kuullut limatulpasta menneen aikaa! Varmaan se sit sen tutkimuksen takia irtosi eikä tällä kertaa siis ollut mikään enne :( . Mälsää.

Ja Sintzille myötätunnot myös, raivostuttavaa kun luulee että alkaa jo tapahtua ja sitten hyytyy. Jaksuja :hug: kaikille muillekin joilla tätä on nyt ollut!

( . ) ei muuta kuin armotonta väsymystä, en nuku enää juuri ollenkaan ja päivät menee kuin kolmen promillen humalassa (tai sinnepäin kai, vaikea sanoa kun sellaisissa promilleissa en taatusti eläissäni ole ollut :LOL: ). Ehkä vähän niin kuin ilokaasuhumalassa :D

Onneksi miehellä alkaa nyt (teoriassa) joululoma. Joutunee ensi viikolla vielä yhden keikan tekemään, ehkä, ja tammikuun alusta ei myöskään vielä tiedä, mutta noin 1,5 viikkoa on kotona. Vähän helpotusta arjen pyörittämiseen tämän mahtimahan kanssa!

Joulupukille :xmas: olis vielä sellaista asiaa, että tilauksessa 1.1. syntyvänä sellainen alle 4-kiloinen ja terve ipana. Kiitos.

Grynna 39+2
 
Onneksi olkoon Taapero pikku prinsessasta !! Onneksi nykylääketiede on niin osaavaa, että varmasti löytyy apu pikkuisellekin :heart: Jaksamisia pienokaisen kanssa !

:attn: Jatkopino tuonne vauvat 0-12 kk on sitten avattu ! Surffaillaan tässä kahden pinon kuulumisia lukemassa viimeiseen vauvaan asti =)
 

Yhteistyössä