JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Huomenta kaikille,

Taaperolle paljon voimia ja :hug:

Olivialle onnea vauvasta :flower: :flower:

Naputtajalle, olihan sulla kokemus, mutta nyt varmaan ihan mahtavaa kun kaikki ohi :flower: :hug:

Terhikille ja muille joilla paljon yli tsemppiä :heart:

Täällä huomenna laskettu ja ei niin minkäänlaisia merkkejä,paitsi vatsa tipahtanut alas,jos se vielä paljon tippuu niin se on kohta polvissa asti, ihanaa kyllä että närästys vihdoin helpottanut. =)
Mulla seuraava etappi olisi sitten uusivuosi, eli jos nyt sitten vasta silloin syntyisi.Huomenna kyllä saatan olla sitä mieltä että ihan millon vaan tervetullut, kun laskettu aika koittaa. ;)

Nyt alkanut tulla puheluita ja tekstiviestejä vähintään 5 päivässä vaikka siis kaikille sanonut että kyllä mä ilmotan, ei vaan ymmärrä ihmisten logiikkaa asiaan.Miksi pitää kysyä jos on kuitenkin luvattu ilmottaa. :snotty:

No eipä muuta kuin :wave:

Punahattu 39+6 :heart:
 
Taaperolle voimia :hug: Inelille ja Napille kiitokset tarinoista.
Eilen tuli illasta taas aika kivuliaita suppareita,mut ei kyllä yhtään säännöllisesti.Loppuivat viimeistään,kun pääsin nukkumaan.Aamut mulla alkaa aina näillä kovilla menkkajomutoksilla,mut menevät kuitenkin ohi jossain vaiheessa.Miehelle on tullut kiukuteltua aika tavalla.Sais jo vauva tulla ulos.
Huomenna la :heart:
 
Jaahans, synnytystarinaa:

Lauantai-iltana oltiin tosiaan miehen veljellä glögeillä ja ilta menikin ihan kivasti eli ei pahemmin supistellut tms. Yöllä kolmen aikaan heräsin supistukseen ja kävin vessassa. Yritin mennä takas nukkumaan, mutta vähän ajan kuluttua tuli uusi aika pitkä supistus, joten päätin painella suihkuun (mitään odotuksia ei vielä kovasti heräillyt, kun noita oikein kipeitäkin supistuksia ollut niin pitkään ja usein). Suihkusta könysin takaisin sänkyyn, mutta pian päätin lähteä takasin suihkuun ja sanoin miehelle, että aion nyt soittaa oman äitini hereille, että tulee kattoon tyttöä ja tuo auton meille. Sitten menin takasin suihkuun ja puol viis soitin kättärille, mies nousi ja lähdettiin ajamaan. Haikaranpesään savuttiin 10 vaille viis ja suoraan saliin. Automatkan (onneksi lyhyen sellaisen ajan) oli koko ajan TODELLA kipeitä supistuksia ja vähän alkoi jo ponnistuttamaankin. Olin sitten jo 9 cm auki ja yritin anella edes kohdunkaulan puudutetta, mutta koska kalvorakkula vielä pullotti, sitä en saanut. KÄtilö "ronklaisi" uudelleen ja vesi meni, mutta nyt oli sitten pnnistamisen aika, eli luomuna mentiin. Pää tuli ulos vissiin kolmella supistuksella ja pahin vaihe oli, kun puoli päätä oli syntynyt ja piti odottaa seuraavaa supistusta. Tämä kuitenkin toimi hyvin ja väliliha sai aikaa venyä... tuli vain pari tikkiä ja nekin tuohon virtsaputken suulle. Syntymäaika 5.12, eli semmonen kaks tuntia ekasta supistuksesta ja siitä 20 minuuttia sairaalassa. 9 pisteen tyttö. Jälkeisten kanssa oli hieman ongelmia ja lääkäri tuli paikalle, kun verta oli tullut 2400 ml... Myös esikoisen synnytyksessä menetin paljon (n. 1600ml) verta ja ilmeisesti se on joku kohdun taipumus, joka voi liittyä just nopeisiin synnytyksiin. Kaikennäköistä tippaa siinä laittoivat vähän joka käteen ja lääkäri jo väläytteli jotain leikkaussalia/nukutusta/kaavintaa, mutta onneksi verenvuoto saatiin sitten loppumaan. Hemppa laski ihmeen vähän heti siinä ja päättivät olla antamatta jo tilattuja punasoluja. Seuraavana päivänä Hb kuitenkin 67 ja tiputtivat neljä yksikköä verta. Olihan siinä vähän korvissa jo suhissutkin, vaikken varsinaisesti pyörtynyt, kuten esikoisen synnytyksen jälkeen. Tosiaan kahden päivän päästä kotiuduttiin ja nyt on sujunut oikein kivasti.

Nyt lopetan tähän, kun pelottaa, että kirjotukset häviää, kun tulee keskeytyksiä. Jatkan kohta muista kuulumisista.

O ja neiti 5 päivää.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille, ja Taaperolle :hug:
Kiitos synnytystarinoista :flower:

Täällä ollaan koossa vielä, mutta sentään jotain edistystä; limatulppaa irronnut useampana päivänä ja eilen tuli oikein kunnolla. Tänään on tullu sellasta rusehtavaa vuotoa =) En nyt ala intoilemaan kyllä sen enempää, mut on se kiva että jotain tapahtuu :LOL:

Viivi ja Masi 40+3

 
Heippa kaikille:) Onnea paljon vauvansa jo saaneille! :flower: :heart: en hirveesti ole tänne kirjoitellut,lähinnä lukenut teidän muiden kuulumisia,itse hieman huono kirjoittaa... :ashamed: täällä kans yhdessä koossa vielä...huomenna olisi se suuri LA! :D tiedä häntä sitten mahtaako poika haluta ulos tämän vuoden puolella vai ei...;) paljon saa lukea teidän juttuja, kuinka supistellut yms,must tuntuu etten vielä tässäkään vaiheessa tiedä oikein kun supistaa...;) :eek: sen verran vaan kun ollut sellaista vatsan pingoittumista ja menkkajomoilua,ei mitään selvää kaavaa...;) aamuyöllä heräsin ku oli tukala olo ja selkää ja lonkkaa särki niin vimmmatusti ja nyt on koko aamun ollut sellainen olo kuin olisi turpiin ottanut;) :eek: maha tuntuu tippuvan kokoajan alemmas et mietityttää kuin lähellä maata sitten raahaa jos tässä tammikuulle mennään...taaperolle myös täältä iiisoooo :hug: neuvola olisi ensi ti jos ei sitä ennen tapahdu jotain...painoarvio viimeksi oli noin 3100kg:) terhikki kiva että sulla nyt kuitenkin ihan varma tieto milloin et ainakaan ole enään yhtenä... ;) toivottavasti lähtee itse tulemaan:) kaikille niin hyvät loppuodotukset kuin tässä tilanteessa voi;) ja vielä kerran onnea kaikille jakaantuneille:):) kiitoksia vielä teille ketkä jaksatte noita synnytyskertomuksia kirjoittaa,mukava lukea miten menee nuo :D Heleneh 39+6
 
Huomenta! Aamunimenhuutoon osallistun. Yöllä oli aikamoista jomotusta selässä ja juoksin vessassa sen sata kertaa. Olin jo vähän kuulolla että nytkö tästä edistytään...Mutta täälläpä mä vielä olen. Nyt aamulla ollu painetta alapäässä enemmän mutta empä usko että tästä mihinkään lähdetään. On niin epäuskoinen olo ettette usko :kieh: Mä varauduin tositoimiin jo tällä viikolla koska kakkonen syntyi 38+2 joka siis meni eilen. Esikoinen taas syntyi 39+1, joten en kai ihan turhaakaan tässä hermoile. Nyt on vielä kaksi olemassa olevaa lasta joka luo vielä enemmän jännitystä. Onneksi meillä on kaiket yöt miehen serkku, mutta hänkin lähtee takas kouluun 4.tammikuuta. Sitten tulee hoitaja muualta, ei onneksi kaukaa hänkään, mutta olis niiiin ihanaa lähteä synnyttämään vähemmällä stressillä.
Yritin etsiä paikallisia vyöhyketerapeutteja , mutta eikai ne nyt oo töissä kun vasta ens viikolla. Mies on vähän menettänyt uskonsa noihin akupisteisiin kun ne ei saa aikaan yhen yhtäkään supistusta. Jospa ammattilainen sais jotain aikaseksi...
Tämmöstä tänne, aika alavireinen teksti tulee meikäläiseltä aina, mutta tätä se nyt on...
sarabi rv 38+3
 
Heippa taas:) sellaista vielä kyselisin että mitä "lääkkeitä" yms sellaista kannattaisi olla kotona vauvaa varten jo valmiina??tarkoitan näihin mahdollisiin ilmavaivoihin tms...??? "perustarvikkeita" ;) tuntuu et pää lyö ihan tyhjää nyt ja ei mitään hajua onko jotain todella tärkeetä peruskamaa mitä olisi hyvä olla... T: (tietämätön) :ashamed:
 
Heleneh:Mä hommasin cuplatonia vauvan maitopulloja ajatellen,poistaa siis vaahdon niistä.Tosin mikäli imetys sujuu ja pulloja ei tarvita niin aika turhia, ja ainakin ennen sai antaa niitä ihan pienellekin.Keittosuolaliuostippoja hommasin kanssa jos nenään tulee kuivaa rähmää niinkuin esikolla.Melkein kuitenkin sanoisin että kannattaa mennä ostamaan vasta tarvittaessa niitä, eikä etukäteen kun ei tiedä tarviiko niitä.Eli nou hätä, katsot sitten tarpeen mukaan. =)
 
Heip! :xmas:

Terveisiä täältäkin ja hyvää joulua kaikille!
Paljon onnea vauvan saaneille! :flower: =)

Meillä poika on kiltti ja kasvaa hyvin. Mulla maitoa riittää vaikka muille jakaa.. Arki on lähtenyt hyvin rullaamaan ja esikoinenkin tuntuu sopeutuneen ihmeen helposti, vaikka saattaahan se vielä muuttaa mieltään.=)
Mies pitää isyysloman sitten tammikuussa.. Kai tässä pitäis alkaa miettimään ristiäisiäkin jo.

Mites, oliko jo joku pino perustettu meille vauvansa saaneille? Oon tainnut missata sen tiedon..

Tsemppiä kaikille odottajille! Nyt ei oo enää pitkä matka! :hug:

Findy ja poju 13 pv
 
Tapaninpäivää!
Täällä alkaa olla tosi väsynyt mamma. Jo monta vkoa mennyt 4-5h katkonaisilla unilla ja nyt Joulun seutuun olen saanut supistuksilta ja närästykseltä nukuttua vain parisen tuntia yössä. Eilenkin suppailut alkoi puolilta öin ja valvottivat aamukuuteen :'( Mitään ne ei kuitenkaam tunnu tekevän. epäreilua. Päivisin on rauhallisempaa, mut en ole raaskinut jättää esikkoa Jouluna yksin puuhailemaan vaan notkunut vaan tossa soffalla. Alkaa itku olla herkässä ja mieli maassa :( Toivoisin vauvelin syntyvän vasta ensi vuonna, mutta jos tämä jatkuu näin en tiedä, miten tässä jaksetaan..KAmalaa valitusta, sorry :snotty:
Kiitos synnytyskertomuksista, niitä on mukava lukea!
 
Taralle lämpöiset onnittelut pojasta! :flower:

Ilmoittaudun. Pa*ka olo vaan jatkuu, viime yönä sentään vähän nukuin. Kohta yritän päikkäreitä. Ihanaa kun on mies lomalla, nyt on takki niin tyhjä että yksin ei jaksaisi. Kauhulla mietin, että jos nyt joutuis synnyttämään, mitäköhän siitä tulisi. Jos vielä menee samalla lailla kuin esikoisen kanssa sairaala-aikakin - runsaan 5 vuorokauden aikana nukuin yhteensä 8 tuntia :( :(

Olivialle kiitos synnytystarinasta! Ja kiva kuulla myös Findyn vauvakuulumisia, ihanaa kun vauvautuneet viitsivät vielä käydä täällä moikkailemassa! :wave:

Mintulle jaksuja väsymykseen, taitaa olla meitä unettomia kohtalotovereita täällä paljonkin.

Heleneh:lle Punahattu vastasikin jo varsin tyhjentävästi, eli keittosuolatipat ovat kyllä hyviä olemassa, auttavat tukkoiseen nenään (ja täysin vaarattomia, voi antaa vauvalle, ja vaikka itsekin käyttää ). Melkein itse ostaisin niitä jo varalle, jos sitten tulee että keskellä yötä tarvitaan, kuten Murphyn vauvalaki menee ;).

Ilmavaivoja voi tulla niin tissi- kuin pulloruokitullekin, ja niihin voi kokeilla Cuplatonia tai sitten Disflatylia, joka meillä esikoisella toimi paremmin. Sitä kyllä ehtii hankkia sitten myöhemminkin kun näkee tarvitseeko.

Masujumeihin (jos panttaa kakkaa) sopivat mallasuute tai Levolac, mutta niitäkin vasta tarpeeseen, ja kannattaa neuvolankin kanssa jutella. Mainitsen vaan, kun kyselit, mitä vauvalle saattaa tarvita :). Mitään Rela-tippoja ym. ylimääräistä en rupeaisi antamaan ns. varmuuden vuoksi, nekin voivat sekoittaa mahan toimintaa ja aiheuttaa esim. puklailua.

Ai, yksi juttu vielä, Septidiniä kyllä ostaisin kaappiin varulta (sitä voi omiinkin haavoihin ym. sitten käyttää ). Sitä nimittäin voi tarvita napatyngän puhdistamiseen, jos tynkä alkaa märkiä. Muuten riittää vesi. Vanupuikolla sitä kaivelet muutaman kerran päivässä, sairaalassa kyllä näyttävät sitten ennen kuin kotiudutte!

Viivillä jo tulppaa tulee kovasti, jei! Taitavat kaikki mun LA-kaverit häipyä täältä, kun Naputtajakin jo jakaantui. No, olenkin koko ajan odottanut synnyttäväni vasta tammikuussa, että ei tule yllätyksenä tämä hännille jääminen =)

Nyt pötköttämään
Grynna 40+3
 
Mun synnytyskertomus ei häävin pitkä.. aamulla 14 päivä tuli harvakseltaan kippeita suppareita. Pakattiin tavaroita ku mul tulee niin nopeesti ja mentiin mummolaan joskus 12 aikaan. 12.30 lorahti lapsivettä ja lähdimme heti koska olen syöksysynnyttäjä. No päästiin nóin 13.30 sairaalalle ja kivut olivat aivan kamalat.. Hoitaja ei ottanut tosissaa ja laitto käyrään. Sit sanoin et pakko päästä saliin.. Rauhassa siinä tehtii lähtöä. Lääkäri laitto 14 aikaan kohdunkaulupuudutteen ja 14.09 lapsi olikin sitten maailmassa. et nopeesti tuli. :heart:
 
Ilmoittaudun minäkin..taas :ashamed:

taaperolla tosiaan nopeeta toimintaa :)

Pitäis tosiaan saada jotain muuta ajateltavaa! Ei tää näin voi jatkua enää vaikka kahta viikkoa!! Yöt ja päivät kaikki ihan samanlaisia..

Milja +vaavi 40+2
 
Kättärillä käyty kontrollissa...
Kaikki hyvin vauvalla, paikat vielä kiinni mut lyhentyny ja pehmeet. Teki lääkäri sit kovemman sisätutkimuksen ni toivon et jospa käynnistyisi siitä! Lääkäri totesi et n.4kiloa ja tyttö "edelleen", kuinka mulle sanottii et pienempi kuin isoveli mut onki paljon isompi...AUTS!!!
maanantaina sit käynnistykseen jos ei muuten tule...odottavan aika on pitkä |O

sini ja elsa 41+5
 
iltoja vaan :wave:
täälläkin käytiin tänään äippäpolilla tarkistuksessa, kohdunkaula enää 1 cm ja paikat auki 1 cm. Lääkäri sano että pikkunen on kuulemma syntyny ennen maanantaita, mutta sama lääkäri sanoi yhdelle tutullenikin että parin päivän sisään vauva syntyy ja hänellä meni vielä kaks viikkoo :LOL: :LOL: Viime yönä 12 aikoihin alko supistukset , aamu 5 lähtien niitä on tullu pitkin päivää 7-20 minuutin välein, reilun tunnin saattaa tulla säännöllisesti mutta sitten taas lähtee heittelemmään ajat miten sattuu :kieh: toivottavasti sairaalaan lähtö tulis tämän illan/yön aikana, peukut pystyyn :D

maria & pikkuinen 41+1
 
Pikainen ilmoitus tässä tissien lypsäämisen ohessa, meille syntyi aattona pieni tonttu tyttö! :heart: 46cm ja tasan 3kg. synnytys kesti 4h josta ponnistusaika 3min! =)

Mä lykkäsin viimiseen asti sitä sairaalan lähtöä, kun kuvittelin, että oli vaan ennakoivia suppareita...no silloin kun niitä tuli 2min välein ja piti mennä maahan ottamaan ne vastaan ihme asentoon, niin suostuin lähteä sairaalaan "näytille"...no 5cm auki ja suoraan synnytyshuoneeseen, kerettiin just antaa spinaali ja sitten ei muuta kuin ponnistamaan...eli alle tunnin sairaalassa olon jälkeen meillä oli pieni prinsessamme siinä! :heart:

Täytyy kyllä sanoa, että tuo spinaali oli jotain niin mahtavaa!! Pyysin epiduraalia, mutta kätilö sanoi, että spinaali helpottaa nopeammin ja synnytys etenee niin vauhdilla, joten saisin siitä avun myös ponnistusvaiheeseen..no paikkansa piti! multa lähti tunto kokonaan lantiosta alaspäin, enkä tuntenut oikeastaan mitään kun vauva tuli ulos! :eek: naureskelin ja juttelin siinä ponnistamisen lomassa kätilön kanssa...en uskonut kun se sanoi ekan ponnistuksen jlkeen, että tukka näkyy jo..seuraavalla ponnistuksella tuli pää ja sitten loppu vartalo...jos synnyttäminen on aina näin ihanaa niin mä voisin tehdä vaikka kymmen lasta! :LOL:
 
Paljon onnea tara ja jennae vauvoista!!! :flower:
jennaen synnytys kyllä kuulosti hyvälle, mulle kans sitte joskus tuommoinen, Kiitos :D

Täälläkin taitaa mennä tammikuulle ennenku syntyy, jos sitä yrittäis tähdätä vuoden ensimmäiseksi vauvaksi :D :D

Pakko sanoa, että olipa ihana syödä maksalaatikkoa(kaupan) pitkästä aikaa!! :p :p ...vaikkei sitä sais oikeen syyä sen a-vitamiinin takia, mutta eihän noissa kaupan maksalaatikoissa oo sitä itteensä niin paljon, ku täydessä,oikeessa maksassa...mutta söinpä kuitenki.... :xmas:

vauvis neiti 39+5 :heart:
 
Hellurei...

terhikki huokaus noita sukulaisia..toiv. saatte kuitenkin tositilanteen tulleen lastenhoitaja ja mies pääsee mukaan. ja toiv. se tositilanne tulee pian!! ymmärrän hyvin huolesi ja onton olosi...kun ei vielä ookaan vaavi sylissä ja mulla sama, vaikka okei la vasta huomenna, mutta huoli pienen voinnista..toimiiko istukka loppuun asti jne...
tsemppiä, pian se vauva sylissä on!!!! :hug:

[/b]inelille onnittelut tytöstä!!!! :heart: pitkä ja rankalta kuulostava puserrus, mutta ihanaa kun kaikki hyvin!!! leppoisaa ( en tiedä onko sopiva sana )vauva-arkea teille!!

jennae upea tarina ja onnittelut vauvasta!!! :hug: :heart: ihana kuulla, että jollakin "noin helpolla" meni... voi voi, kunpa menis itelläkin!! hieno juttu kerrassaan!!! vaude!!!!

punahatun [/b] kans samois mennään...huomenna la... ja ei oireita... mutta toivon että alkais tapahtua ja pian!!!

onnea vielä kaikille vauvan lunastaneille!! :heart:

saunaan taas... :wave:

kathe ja kulta 39+6
 
Ihania noi synnytys kertomukset. Mulla varmaan tulee olemaan sama tilanne kun Jennaella, että pitää olla todella kaksin kerroin ennenku lähden näytille. Tänään on supistellu puoli kahdesta lähtien kovastikin ensin 4 minuutin välein sellane pari tuntia jonka jälkeen hiipu mutta ei loppunut kokonaan. Äsken käytiin taas lenkillä ja tuli niin kovia että hammasta purren reippailin vaan eteenpäin, enkä viittiny paljon miestä innostaa asiasta kun olin varma ettei jatku samanlaisena kotona. Eipä jatkunu niin :kieh: mutta ei kokonaan loppunutkaan. Tässäpä sitä nyt taas ihmetellään mitä tekis... Jos tää vauva menee laskettuun aikaan asti niin ompa nähty sekin päivä! Mutta kukaan ei jaksa uskoa että tässä niin kävis.
Mitäs luulette uskaltasko ottaa levolacia? Siitä tulee muistaakseni kovat ilmavaivat, mutta en kyllä risiiniöljyäkään uskalla ottaa...Kertokaa mitä mieltä olette?
 
Suuret kiitokset Punahatulle ja Grynnalle! vastauksista :flower: :wave: ketkäs kaikki täältä vielä kasassa olevat ovat menossa kättärille??? (itse sinne suunnistan) en ole ihan perillä ku löysin tämän ketjun aikas myöhään... :| Oikein hyvät yöt kaikille,yritetään saada unta palloon jotenkin ähkinän lomassa... ;) ! :D
 

Yhteistyössä