JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Saparo, hikoilua on! Se alkoi ihan muutama päivä sitten. Yöllä ihan hiestä märkä ja päivälläkin tosiaan tulee noita "kohtauksia". Ja mä oon vielä normaalisti tosi viluinen.

Täällä meni yö... jotenkin |O Koko yön oli maha ihan kipeä ja kova. Kuitenkin sain taas nukuttua kummallisen hyvin :) Ajattelin tänään taas lämmittää saunan kun illalla alkoi selkä taas vihjailemaan jumista :/ Tuleeko muilla saunaan mennessä päänsärkyä? Mulla se iskee heti kun astun saunaan, ja menee sitten ohi kun tuun pois. Ei viitti siis kauaa olla...Huomenna olis neuvola, painoa odotan kauhulla :$ Pitäis saada myös maksakokeiden tulokset, peukut pystyyn ettei oon merkkejä hepatoosista.

Mitähän Annukalle muuten kuuluu?

Viivi ja Masi 37 POKS
 
Onnittelut Aurinkomammalle prinsessasta :flower: :heart:

Onnittelut Aurikselle prinssistä :flower: :heart:

Terhikki: Mulla kanssa noiden jalkojen kanssa ongelmia, särkee ja kuumottaa. Ei saa nukuttua ja se kääntyilykään ei tosiaan ole niin yksinkertaista, koko sänky heiluu :LOL:
Et on tullut sohvalla vietettyä jokunen yö jotta mies saisi nukuttua.

Kuorsauksesta joku kanssa kirjoitteli, meillä mies valittelee, minun kuorsauksesta. On kuulemma niin karseeta, että ihan hirvittää. Ei kuulemma mitään kaunista kuunneltavaa :LOL: :LOL: .

Huomenna olisi taasen neuvola, hirvittää se vaa'alle meno :eek:

iittala 38+6 :heart:
 
Heissan kaikki joulukuulaiset! Ja onnea jo nyyttinsä hakeneille!!
Mahottoman nopeesti on aika menny, tuntuu että vastahan sitä sai sen plussan siihen tikkuun.. :) Vaiks toisaalta sais mennä nää loppuviikot oikeen hujauksessa, ois kiva jos vauva syntyis vähän etuajassa, että ehtis jouluks kotiin. Käytiin tänään synnytystapa-arviossa ja näillä näkymin ois tonttuliini ihan luonnollista tietään tulossa. Paikat on melko ahtaat, mut eipä se meidän tonttukaa ole ku n. 2700g. Kivuttomia suppareita tulee sillontällön, kohdunsuu on pehmentyny ja pienentyny, mut kiinni. Painoo on tullu 10 kg ja nyt viime viikkoina on turvottanu melkolailla. :| Mut kyllähän tätä kestää, kun on ihana palkinto oottamassa. :)
Lepposia loppuviikkoja kaikille!
 
DoB
Pitkästä aikaa kirjoittelen ja nyt tulee pelkkää avautumista :kieh: Täällä mennään 39+6 eikä merkkiäkään siitä, että pääsisi tositoimiin. Ei vaan jaksaisi odottaa, mä oon varma että yli mennään ja reilusti. kaikki ässät on kokeiltu moneen kertaan eikä mitään tehoa. Tää on niin turhauttavaa!! Huomaan olevani ihan tosi huonolla tuulella ja ihan kireä koko ajan ja siitähän sitten kärsii kaikki läheiset. Ärsyttää jo se neuvolassa juokseminen, huomenna sinne taas toteamaan että "voi syntyä koska vaan" ja mitataan vähän painoa ja verenpainetta.... |O Oon niin kateellinen teille kaikille, jotka olette saaneet jo oman käärön kainaloon :heart: Kovasti onnea teille kaikille!

Mä jatkan murjottamista täällä.

Dob 39+6
 
Dob:Mä en tiedä toimiiko tää, mutta löysin joskus aikoinaan kun mietin tätä loppukärvistelyä tälläsen linkin:www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Taisi olla tuolla synnytyspuolella juttua ja löysin sieltä, toimivuudesta ei kyllä tietoa tai takuutta. =)

Muokkausta: siis jotkut käytti näitä että saisi synnytyksen käynnistymään..

Yksi kamu vannoi pari viikkoa sitten jalkakyykkyjen voimaan myös mutta terhikki oli just jumpannut jalkojaan sillä ja ei ainakaan puhunut että synnytys olisi käynnistynyt joten.. =)

Ja kuulemma yksi S lisää oli suolihuuhtelu :D
 
Punahattu Mulla ainakin la:ta siirrettiin eteenpäin just kuukautiskierron mukaan, eli ensin la oli 21.päivä, mutta kun kk-kierto on 31, niin la on 24.päivä.. Ja rakenneultrahan mulla näytti että olis jo viikon edellä tuohon la:han..mutta tuskin on uskomista :)

Viivi82 Eikös se verokortti pidä viedä, jos haluaa pidätyksen kortin mukaan. Muutenhan Kela pidättää verokortin mukaan plus kolme prossaa.. Näin muistelisin.

Täällä öisin kanssa vaikka minkälaista kolotusta ja kuumotusta jaloissa. Tuntuu, että mitä enemmän on pystyssä tai kävelee päivän mittaan, sen pahempi on iltasin/öisin olla.

Hmm..kissa vaan vetää edelleen hirsiä :LOL:

Milja +vaavi 36+6
 
Mulla kaveri vannoo noiden akupisteiden voimaan, sai niillä oman synnytyksensä käyntiin. Itse en ole vielä kokeillut.

40+1 ja olo entisellään, aika hyvä itseasiassa. Ei mitään kunnon supistuksia, ainoastaan limainen vuoto on muuttanut väriään enemmän oranssiin päin. Hikoilua täälläkin öisin, peitto on lähinnä vaan polvien välissä.
 
Viivi: Mä soittelin verotoimistoon tuossa n.kk sitten ja sanoivat et toimittaa verokortin sit kelaan,kun kela alkaa maksaan sitä äippärahaa.Kannattaa soitella verotoimistoon ja pyytää verokortti sos.etuutta varten.
 
eilen koko päivän selkäjuilimista ja illalla supistelua...
yö oli outo,oli kuuma,sit oli huono asento ja mikään ei tuntunu hyvältä ja aamulla taas heräsin kaameeseen kakkahätää,tuntuu ettei mussa voi kohta enää tavaraa ollakkaa!
mä niin odotan et tää edistyis tästä mut ei...on vaa niin väsyny tähän kipuu jota nyt ollu jo monta päivää,mut eipä auta valittaa!
tänää olis varmaa aika lähtee esikoisen kanssa ulos ku monee päivää en ole saanu aikaseksi ni alkaapa sillä tota energiaa olla hiukka liikaa.
tekeekö teillä vauvan liikkuminen jo välil tosi kipeetä?

nyt ruuan tekoon!

sini ja elsa 38+2
 
Terve!!! Nettipimento on ohi, onneksi!!!

Neuvolassa kävin ja kerron ne ekaksi eli kaikki ok ja paino oli pudonnut 600g viikossa!!! 9,9kg on nyt sit kasassa alusta lähtien.. vähän outoo.. mulla ei ole ylipainoo ollu koskaan.. hmm.. Mutta kuulemma ok, vaikkei aiemmissa ollu tuota.. Nooh. Jospa se yökkääminen ja suoliston tyhjennys teki sit tuon.. aika paljon silti.. Noh, kohdun korkeus ei ollu noussu viikossa yhtään, edelleen 33cm. Syke hyvä ja pissa puhdas. Verenpaine hieman laskenut 102/60. Ja viikkoja nyt 38+6. Sain imetysoppaita ja sen semmosta paperikrääsää, mulla kun imetys on aina menny päin pyllyä. Jotta se siitä käynnistä, viikon päästä uudestaan ellei lähtö tule osastolle ennen sitä.

Sitten.. mitäs täällä..

SEKSI: mieli tekisi, mutta ukolla ei = ei seksiä.
AUTOILU: ajan isommalla autolla, mutta jos sitä ei ole niin pikkusella en ylety enää ajamaan.
MIELIALAT: tarvitseeko vastata? Olette varmaan lukeneet.. kiukkua ja itkua ja hammasten kiristystä. Odotan entistä, iloista itseäni takaisin ja taitaa muutkin oottaa..
SUPISTUKSET: on.. mutta ei sellasia oikeita.
HIKOILU: sitäkin on, yöt on tosi äklöjä ja lakanoita saa vaihtaa usein.

ONNITTELUT AURINKOMAMMALLE TYTÖSTÄ JA AURIKSELLE POJASTA!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Ihanaa, te selvisitte jo maaliin asti!!!

Sitten.. minäkin kaipailen jo Annukkaa takaisin kehiin.. samoin OmituinenOtus olisi ihana saada kuulla miten voit!!! Mutta te tulette takasi kunhan jaksatte. :hug:

Kimallus muistatko vielä vuosi sitten tätä odotuksen tuskaa? Onko meillä toivoa, että aika oikeesti kultaa muistot tälläkin kertaa?!

Voimia teille kaikille!!! Nyt koskee kylkeen ni pakko lähtee liikkeelle.

Härkis & Neiti 38+6
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea Auriksellekin pikkuprinssin johdosta :heart:
Meidän pikkuneiti juuri söi ja nukkua tuhisee taas tuolla =) On se vaan niin suloinen. Ja kuinka äkkiä sitä unohtaakaan kuinka pieniä nuo vastasyntyneet ovat. Meitin pikkupoju kasvoi kyllä kans viikonlopun aikana ihan hirveästi.
Synnytyksestä: Viimeviikon torstainahan oli neuvolassa ja kaikki ok. Silloin myös päätin lakata kärvistelemästä, että syntyisipä jo. Perjantaina olo oli mitä mainioin. Masua ei kiristänyt, ei närästänyt ja muutenkin oli sellanen "kevyt"olo pitkään aikaan. Ne kestosupparitkin olivat kadonneet johonkin. Menin nukkumaan ihan normaalisti joskus yhdentoista aikoihin. Kolmelta yöllä heräsin vessassa käymään, kuten monena aikaisempana yönäkin. No, vessassa sitte totesin, että taitaa tihkua myös lapsivettä. Sitä tuli vähän, menin takaisin sänkyyn, tarkoituksena jatkaa unia.No, hetken kuluttua lirahti taas vesiä. Kävin vessassa ja sitten totesin, etten viitsi sänkyyn mennä. Vuorasin sohvalle sellasen pedin, ettei sohva pääsisi kastumaan, jos suurempi tulva tulisi :) Aloin katselemaan boxilta aiemmin nauhoittamiani ohjelmia. Tässä vaiheessa ei suppaillut yhtään. Sitten joskun puol neljän jälkeen aloin tunteen poltetta alaselässä, mut en ollut vielä sittenkään lähdössä sinä yönä synnyttämään. Aattelin vaan, että surempi hätä siellä polttelee ja et kohta meen sen takii sit vessaan. No, polttelut menivät ja tulivat ja sit jotenkin tajusin, et niissä alkaa oleen tiettyä rytmiä. Aloin kellottaa niitä ja katselin siinä telkkua samalla. Siinä vaiheessa alkoi jo tulla todellisemmaksi, että meitin vaavi syntyy lauantaina. Puol viiden aikaan suppareita tuli jo 5-7 minuutin välein ja ne alkoivat jo TUNTUA. Menin herättelemään miestä ja sanoin, et voisi mennä laittaan auton lämpenemään. Kysyi unenpöpperöisenä, et "jaa, siltäkö nyt tuntuu, siis syntyyks se tänään ? " Sanoin, et syntyy juu. Sitten keräilin vähän tavaroita kasaan ja puhisin aina välillä. Soitin vanhemmilleni ja sovimme, että isäni tulee meille ja kun pojat ovat heränneet, menevät sitten mummolaan. Nuorimmainen pojista heräsi siinä sitten viiden maissa ja piti vielä hänelle selitellä mihin äiti on menossa. No, hän jäi ihan kiltisti papan kanssa katsomaan telkusta piirrettyjä. Olimme sairaalassa hieman ennen kuutta aamulla. Ne normaalit käyrät otettiin ensi. Siinä maatessa "hihnoissa" alkoi suppareiden kipu olla jo melko sietämätöntä. Auki oltiin vasta vajaa 3 cm. Sen vuoksi kätilö ehdotti ennen epiduraalia, jotain suun kautta otettavaa lääkettä, jonka piti lievittää suppareiden huippukipua. No, ei se auttanut ja jonkin ajan kuluttua sain sitten epiduraalin. Oi ihanuus kun se alkoi vaikuttaa, ei mitään kipuja. Synnytyksestä tuli siinä vaiheessa taas tosi ihanaa =) Sitten oltiin sovittu, että laittavat vielä pudendaalin lievittään ponnistusvaiheen kipuja ja sainkin sen. Ja kyllä täytyy sanoa, etten koskaan ennen ole nauttinut synnytyksestä enempää, vaikkei koskaan aiemminkaan kamalaa ole ollut. Meillä oli oikeastaan hauskaa. Ponnistusten välissäkin vitsailtiin kätilön kanssa. Oli muuten ihana ihminen.
Ei se ponnistusvaihe nyt tietysti aivan kivuton ollut. Kyllähän se tietyssä vaiheessa aina tuntuu, muttei tälläkertaa ihan hirveältä. Ponnistuksen tarpeen tunne tietysti noilla saamillani kivunlievityksillä hieman hukkui, mutta ponnistettiin sitten koneen näyttäessä korkeampia lukuja tai kun tunsin pienintäkään painetta alapäässä. Vartti siinä meni ja tyttö oli maailmassa. Ihana, pikku prinsessamme :heart:
Tippahan siinä silmäkulmaan tuli, onnesta. Niin äidille kuin isällekin. Isä suoritti sitten isän tehtävät ja sain pikkuisen rinnalleni siksi aikaa kun kätilö vielä otti istukan vastaan, joka tulla pulpahti hienosti ulos ja oli aivan sellainen kuin pitääkin. Repeämiä tai mitään tikkejä vaativaa ei tullut. Vauva vietiin punitukseen ja mittaukseen ja tuotiin kohta takaisin rinnalle ja saimme aloittaa imemisharjoituksen. No, eipä niitä kauaa tarvinnut etsiä. Tyttö kyllä tiesi mistä ja miten sitä ruokaa saa. Siinä sitten olimme ja tutustuimme toisiimme kunnes minulle tuotiin ruokaa ja vauva meni sillä aikaa kylpyyn. Syötyäni isälle ja minulle tuotiin vielä onnittelumaljat ja kahvit, joiden jälkeen minä pääsin suihkuun ja suihkun jälkeen siirryttiin osastolle. Että sellainen meidän tytön maailmaan tulo oli. Vieläkin vähän ihmeissäni koko tapahtumasta, tuli niin "odottamatta" ja niin "helposti".
Mutta nyt rupean vähän siivoilemaan. Pari päivää pois kotoa ja miesjoukkomme täällä keskenään, niin aina siivottavaa löytyy :) Mutta olen niin jossain onnenhuumassa, etteipä haittaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Dob:Mä en tiedä toimiiko tää, mutta löysin joskus aikoinaan kun mietin tätä loppukärvistelyä tälläsen linkin:www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Taisi olla tuolla synnytyspuolella juttua ja löysin sieltä, toimivuudesta ei kyllä tietoa tai takuutta. =)

Muokkausta: siis jotkut käytti näitä että saisi synnytyksen käynnistymään..

Yksi kamu vannoi pari viikkoa sitten jalkakyykkyjen voimaan myös mutta terhikki oli just jumpannut jalkojaan sillä ja ei ainakaan puhunut että synnytys olisi käynnistynyt joten.. =)

Ja kuulemma yksi S lisää oli suolihuuhtelu :D
Se oli itseasiassa toinen idea just niissä kyykyissä, jos sais pieneen vauhtia :whistle: :D

...mutta ei vielä auttanut :ashamed: . Ehkä mie sit huhkin tänä iltana taas lisää, otan nuo akupainannat avuksi jne.

Kuopuksesta kun synnärille lähdin niin siellä antoivat peräruiskun - siitähän ne supistukset innostui sitten järkyttävästi! En lähtis siis tuota suolihuuhtelua kokeilemaan ennenkuin valmiiksi sairaalassa... :whistle:

-------

Mulla ois huomenna neuvola, mutta kuten muutkin sanoneet niin tuntuu vähän turhalta jotenkin - mitään isoja huolia ei ole ollut ja en halua nähdä kuinka paljon neuvolavaaka näyttää :ashamed: .

Aurinkomamman synnytystarina lisäili vähän toivoa, jospa sitä itsekin pääsis lähtemään tuolla tavalla rauhallisesti :) :flower:
 
Neuvolasta pitää sen verran vielä kertoa, että marisin siellä tätä laskeutumista tai siis sitä, että neiti ei laskeudu. No, tätin kommentti oli, että eipä se useempikertalaisella aina laskeudukkaan etukäteen vaan vasta sitten, kun tositoimet alkaa. Sit manasin sitä, että harkkasupparitkin on kadonnu, mutta että normaaliahan se on ni se vastasi siihenkin, että niinpä ne katoaa sen takia, että sit hoksaa oikeessa tilanteessa lähtee. Että semmosta täti tuumaili tällä kertaa.

Lisäksi se taivasteli taas sitä, että miten hyvinvoiva ja pirteä olen. Niinpä niin.. ulkonäkö pettää. Mitäpä minä sille enää meidän ongelmista pulisen, kun sitä ei kiinnosta kuulla..

Tuli Kelasta kirje.. on se vaan niiiiin ilmaista hoitaa lapset kotona.. saan hoitolisää muutaman hupsun kympin... :LOL: Minkäs niille tuloille mahtaa vaikkei ne missään kuitenkaan näy.

Mitäs sitten?! Täällä vaan kylkikipu kärvistelyttää ja siinä kaikki. Väsyttääkin armottomasti. Kohta tulee isot koulusta ja kaadan kyllä kaikki unille joko hyvällä tai pahalla. Tai sitten luovutan ja nukun sohvalla. Saapa nähä millä tuulella tuleevat kotia..

Mulla on ihan semmonen olo, että pitäis lähtee Kysiin ajamaan ja huudella käytävällä Annukkaa tai Vuoden Vauvaa.. :LOL:

Ai nii.. ukko sai eilen tehtyä sen hoitotason vessaan.. muuten ihan pirun hyvä, mutta kun minä suunnittelin ja mittasin sen ja se sit teki sen ni eikö se piru laittanu sen väärinpäin. Saa se nyt sit kelvata, mutta MIKSEI VOINUT KYSYÄ?! Piti taas päästä pätemään.. en kyllä antanut armon käydä oikeudesta vaan mielenosoituksellisesti tuhahdin ja sanoin tympeesti "sen on sit kelvattava" siinä oli taas ilta pilalla, mutta mulla on ollut jo niiiin monta iltaa pilalla, että mitäpä se yksi lisää haittaa. Oppiipahan näkemään paikkansa. :headwall:

Nyt otan uusimman 2plus lehden ja luen sen kannesta kanteen tuossa sohvalla. :hug: Kaikille tarvitseville!!!
 
Heipat taas täältäki!

Jotenki taas tökkii tää plussa, ku oon koko aamun ja päivän koittanu saada tätä auki, eikä sit millää oo päästäny mua kurkkaan teidän juttuja, no nyt täällä kuitenki :whistle:

Meillä vissiin on jotain tapahtunu viikonlopun peitonheiluttelun tuloksena tuolla yksiön oven suulla ja eilen illalla oli sellasta pientä ilkeetä juilimista tuolla alaselässä, mitä mulla normaalisti on ollu menkkojen aikaan. Eilen oli sit sellaset tuntemukset, että peittoo ei taideta heilutella ja sanoin ukollekki siitä, niin sehän piru vie alko aukoon mulle päätänsä ja sitä siinä sit kuuntelin koko illan, tokas vaan, että voin ihan hyvin aukoo, ku en kuitenkaa saa :p Katteli jotain vanhaa tiliotetta, jossa luki että "panot kuukaudessa 1 kpl", ja tokas, että niinhän se meillä on ihan normaalia :xmas:

Voi kökkö, tarttis ottaa imuri kauniiseen kätöseen ja imasta lattiat ja se himputin kassiki tarttis ittellensä pakata. Illalla varmaan mennään hakeen pinnikseen kauan kaivattu patja ja sithän täällä alkais olla kaikki suhtkoht valmiina vauvaa ja joulua varten. Ja ne pirun piirakat pitää muistaa hakee anopin 5-kymppisille. Ei se ollukkaa niin yksinkertaista.

Nyt pakko mennä tekeen hommia :wave: :xmas:
 
Täällä piparit leivottu :xmas: Tai no isoksi osaksihan nuo neidit ne leipoi, kunhan itse hoidin uuniin ja pois ja vähän autoin kaulitsimisessa.

Vähän pohdin jaksaisko vielä pulliakin tänään tehtailla - ees vähäsen :whistle: . Sitten taas illalla saa kiukutella kun on poikkipuhki-olo :saint:
 
Neuvolaterveiset!

Pissa oli ok, verenpaine 118/71, paino -1 kg viime käynnistä, sf-mitta 36 eli kasvanut 2 cm edellismittauksesta (joka 3 viikkoa sitten, siellä ä-polilla ei mitattu). Yläkäyrän yläpuolella edelleen, mutta johtuu varmaan läskeistä, koska vauva tosiaan sairaalan tutkimuksen mukaan keskikäyrällä. Vauvan syke 160, korkeampi kuin vielä kertaakaan mutta liikuskeli tutkimuksen aikana. Ja nyt se viikon välein ravaaminen alkaa, ensi viikolla sitten taas.

Painoasiaan muuten kommenttina, kun sitä moni oli murehtinut, että mulla siis lähtöpaino sellainen, ettei tarttiskaan nousta. Muilla kyllä on ihan normaalia, että paino nousee ja etenkin tässä lopussa. Älkää siis vielä maatanne myykö, tässä lopussa vaan tulee just nestettä, ja vauva kasvaa jne.!

Niin juu ja kuten pelkäsinkin, ei ollut vauva laskeutunut. Pää tukevasti häpyluun yläpuolella (tuntuukin tuolla oikeassa nivusessani). Voipi olla, että tulee isoveikkaansa eikä koskaan laskeudukaan. No, ei haittaa kunhan alakautta silti lopulta tulee, pliis...

Kiva kuulla Mussupussun ja vauvankin kuulumisia - kirjoitelkaapa muuten muutkin vauvautuneet jos vaan ehditte, jotta miten teillä menee! Olis kyllä kiva, että porukka pysyisi kasassa mahdollisimman pitkään, koska siinä kyllä käy (nim. Kokemusta on) aina niin, että kun jakaannutaan kahteen eri pinoon, niin ne jutut eriytyvät aika lailla ja myöhemmin vauvan saavilla on aina vaikeaa tulla mukaan. En sano tätä siis mitenkään "pahalla" tai "kauheana asiana", se oli vain toteamus =). Sitä en sitten tiedä, kannattaisiko laittaa 2 vauvapinoa koska meille tulee kuitenkin väistämättä aika eri-ikäiset vauvat, osa saanut jo reippaasti ennen joulukuuta nyyttinsä ja osa varmaan vasta loppiaisen jälkeen? Puolensa ja puolensa. Eihän sit joskus enää myöhemmin parin kuukauden ikäero tunnu kyllä missään, ja toisaalta täällä on nyt jo opittu tuntemaan, joten eroaminen voisi kyllä olla kaikista ikävää.

Joululahjalle jaksuja yrjöoloon, ja kaikille supistelemaan ruvenneille myös!

Saunassa ei päänsärkyä tule mutta huimaamaan rupeaa viimeistään tokissa löylyissä, joten "synnytyssaunoja" ei otella täälläkään. En kyllä usein saunokaan kun ei ole omaa.

Vauvan liikkeet tekevät joskus häijyä, kun oikein ruhjoo tuolla alakertaa. Potkut eivät kyllä tunnu pahoilta, se punnertaminen kyllä (eli osaan kuvitella, miten kääntäminen joillakin sattuu!).

Grynna 37+0
 
Härkänainen,
mun odotus vuosi sitten ei ollut tuskaa, kun meillä oli vielä remontti hyvää vauhtia käynnissä. :whistle: Poitsun la oli 8.12. ja meni siis 10 päivää yli (käynnistettiin) ja saatiin remppa kutakuinkin valmiiksi ennen synnytystä. :LOL: Ja olin kaiken lisäksi tosi hyvävointinen ihan viime metreille saakka...

Koittakaahan jaksaa, kyllä te ne nykeröiset kohta syliinne saatte! :heart:
 
Heissan!
Kylläpä oli taas hankala yö viime yönä.... Vauva alotti jo illalla kauhean melskauksen masussa ja jatkoi sitä sitten kolmeen asti yöllä.. Ei ollut toivoakaan että olisi voinut nukkua! Niin kova meno oli päällä! Ja tosiaan ku ne liikkeet tuntuu jo aikas epämukavilta!!! Varsinkin ku se niin vilkkaasti meuhkas! Alapäähän se paukkas välillä niin lujaa ja äkisti, että luulin jo sen pullahtavan ulos!! kamala yö...

Noh, äitini sitten herätti aamulla kesken parhaan unen ja sanoi vievänsä mut vähän tuulettumaan. Mentiin sitten ostamaan mulle uudet matot :) Todella hienot ovat!! Kiva saada jouluksi uudet matot lattialle! Kunhan nyt mies kotiutuisi töistä että saa ne lattialle aseteltua... sohvaa kun pitäisi vähän nostella niin en yksin ala ähräämään... vaikka mieli tekisi :)

Kiitos aurinkomamma synnytyskertomuksesta! Ihanan kuuloinen synnytys! Täytyy toivoa omalle kohdallekin yhtä "rentoa" synnytystä! :)

Viivi82 Mulla kanssa toi hikoilu alkanut ihan nyt vasta! Tosi inhottavaa! Toivottavasti loppuu synnytyksen myötä... Kiva olla ihmisten ilmoilla kun välillä puskee kauhee hikipuuska päälle!

Alapää on kipeä!!!! Siis jatkuvasti ja koko ajan! Kävely vaikeaa ja kivuliasta... Ja sängyssä kyljen kääntäminen sattuu enemmän kuin koskaan. Ja tätä ollut nyt muutaman päivän ajan..

Tänään tuli aamusta yksi melkoisen tuntuva supistus, joka kesti ja kesti ja kesti!! Oli oikeesti aika kivulias... mutta siihen yhteen se sitten jäikin...Pelottaa ajatus että sitten kun tositoimiin lähdetään niin kuinka kovia ne supparit sitten oikein on!!!!

Ja tää vauva ei vaan tajua laskeutua edelleenkään... örp!

Nyt ripustelemaan pyykkiä... :wave:

Sapis ja möllykkä 38+6
 
Aurinkomamma Kiitos ihanasta synnytystarinasta, tippa tuli linssiin kun ajattelin et kohta sitä itsekin saa maailman mahtavimman palkinnon. :heart:

Nappi82 Voi vitsi kun repesin, panoja 1 krt kuukaudessa :LOL: Hyvä että huumoria löytyy sieltä kuin täältäkin. Meillä täällä vähän sama tilanne, et lapsen isä juoksee mua karkuun melkein aina kun vonkaan. Tuli viime kerralla tuota valkovuotoa sen verran että lakanat kastu, niin sitä peljoittaa nyt että mitä kaikkea mä vuodan jos vähän tökkii... ;)


Supisteluista Tuli mulle samanlainen kuin Saparolle Tuntu ettei lopu ollenkaan, mut jäi kanssa siihen.

Hikoilusta On ollut nyt muutamana yönä, mietinkin et olenko tulossa kipeäksi mut en näköjään. näkyy olevan yleinen vaiva. :(

Alapäätä jomottaa täälläkin ja liikkeet ei mustakaan tunnu mitenkään miellyttävälle enää, katsois noita liikkeitä mieluummin ulkopuolella. :heart:

Piti mun kysyä onko teillä mitään omituisia haluja tässä raskaudessa? Meinaan musta tuntuu etten enää ole normaali kun pyykinpesujauhe tuoksuu aivan mahdottoman hyvälle. Käytänkin sitä aivan liikaa että koko kämppä lemuaa ja purkki on auki et tuoksu tulee...

Tää muisti tekee taas tenän, kaikki ajatukset katos päästä, eikä sekään enää uutta ole, taidan lähteä kattoo postilaatikolta onko uusin vauva tullu....

Jaksuja kaikille eritoten Härkänaiselle tiedän miten voi ärsyttää tuollaiset pienet asiat.

MARTTAN + Tytteli 37+1
 
Alkuiltaa, siskot:)
Mie kävin tänään viimeisellä äitiysneuvolakäynnilläni.. Täti naureskeli et"millonkas sinä meinaat tän vauvan synnyttää?" Johan tässä jo joutas, kolmea pvää vaille laskettu.. Se sitten tutki masun ja meinas ettei vaavi ole kunnolla vielä laskeutunut alas asti.Mutta uudelleen synnyttäjällä se voi käydä äkkiäkin se laskeutuminen kunnolla kanavaan.. Vauva sydänäänet olivat kuulemma pehmeät"valmiin vauvan"äänet
Painoa ei ollut tullut sitten viime kerran lainkaan, vaikka väliin oon niin turvoksissa että..ja makeat maistuu :ashamed:

Kuinka monella ahdistaa henkeä? Mä oon välillä ihan tuskissani, kun ei tahdo happi riittää, kai se vauvan peppu puristaa palleaa tuolla. Ja nenä on alati tukossa, ni yritä siinä sit saada happea..

Lähen käyttään koiruuden ulkona ja sitten päivällisen kimppuun :p

sairaalakassi on vieläkin pakkaamatta, tai nakkasin mä sinne imetysliivit ja liivinsuojuksia, kotiutumisvaattet mulla on päällä kun sinne meen, en erikseen ota kyllä mitään, alusvaatteet puhtaat..ja ja hammasharjan, dödön..

Mutta palataan taas..Tsemppiä kaikille

Syysusva05&murunen 39+4
 

Yhteistyössä