JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Ihanaa, lisää vauvoja vaan putkahtelee :heart: :heart: :heart: Onnittelut pikkuisista nyyteistä!
Onko jollakulla ollut tuo raskaushepatoosi? Miten se huomattiin ja kuinka sitten toimittiin? Mulla nyt 3 pv:nä lisääntyvästi kutisseet kämmenet ja iho muutenkin. Saattaa tietty johtua tästä turvotuksestakin, mut vähän huolestuttaa silti. On tämä raskaus kyllä ollut kaikkine vaiheineen sellaista vuoristorataa ja kummitusjunaa, että ei vissiin pitäis näin vanhana" enää alkaa lisää lapsia hankkia :kieh:
Mä en muuten tiiä, mitä mä söhrään tän masiinan kanssa, mut tää on hävittänyt jo useamman postin tässä viime vkojen aikana . Tai siis ehkä mä olen ne hävittänyt kuitenkin, oon meinaan ihan käsi näiden laitteiden kanssa :ashamed: Kiitos muuten uudesta hienosta pinosta!
Kohta kaverin synttärikaffelle..Vettä tulee kaatamalla.
 
Onnea, Aurinkomammalle

Kateeksi ihan käy näitä vauvansa jo saaneita..

Tuosta seksistä..mulla on kyllä halut tallella, mutta tekoihin ne yltää enää harvoin,ni kömpelö olo ja iltasin ku poika saadaan petiin ja unille, alan itsekin nuokkumaan sohvalla. Mies on ymmärtänyt, se taas väliin pelkää että satuttaa mua jos.. Eilen tosin ajatus eteni tekoihin, kuhan joka iltaiset supparit loppu :LOL: ja olihan se kivaa, vaikka sellasta varovaista touhuahan se nyt on..

Kumpa tämä olis pian ohi, olis niin mukava jo saada oma takki päälle ja ostella hieman uusia,normi vaatteita ja nauttia siitä seksistäkin entiseen tapaan..

Huomena vika neuvola ennen synnytystä,luulisin. Synnytys käynnistetään viikon päästä, 9.pvä, jos ei aikasemmin tuu..

Illanjatkoja kaikille

syysusva & muru 39+3
 
Heissan ja terveisiä synnytyslaitokselta :flower:

Poika syntyi maanantaina käynnistyksellä. Synnytys oli karmea oli niin nopea, mutta hengissä selvittiin :D Poika on maailman suloisin ja oli vaivan arvoinen :) 3120g ja 50cm.

Kirjottelen myöhemmin lisää kunhan kerkeän. Nyt menossa taistelu bilirubiinien kanssa, mutta eiköhän se tästä.

Auris ja Iikka nyt mahan ulkopuolella :)
 
Heipat!

Onnea kaikille joulukuisille, jotka on jo saanut pikkusen käärön kainaloon!

Täällä kärvistellään kaiken maailman tuskien kans, mikä painaa milloin ja mihin. Viime viikon neuvolakeikalla kaikki oli ok, ei mitää ihmeellistä. Peittoki pölisee tuolla makkarin puolella kohtalaisen tiuhaanki, taas vaihteeks. Mutta ei siitä, eikä saunasta ainakaa oo ollu mitää hyötyä, jos ei haittaakaa, siivotakki vois ja sisko sano, et neljäski ässä löytyy, meinaan siideri, mutta en mä ainakaa taida sitä koittaa, ettei sit vaan satu tuleen reissu synnyttään siiderille lemuten :whistle:

Mutta juu, torstaina olis keikka Tampereelle, ku vanhemmalla likalla olis korvien tarkastus ja keskiviikkona olis neuvola, mutta katotaan, mihinkä tästä suunnataan ja koska.

Jaksamisia kaikille ja lisäsuppareita niitä tarvitseville :wave:
 
Muutes, kun kerran kaikki joilla ollut jo pidempään tosi lupaavia merkkejä (babyseven, nasu30, Nimra, Kamomilla...) olette vielä kasassa - ei varmaan ole sitten lupauksen murustakaan että minä pääsisin lähiaikoina synnärille :whistle:

Olen tarkkaillut Kaikkea, mutta ei varmaan ole toivoakaan. Suppailuja tosi satunnaisesti eikä kestä kauaa, limatulpasta tai limaisemmasta vuodosta ei ole tietoakaan - ei edes ihan vetisestä valkkarista. Ainoa mikä lisääntyy on tuo vihlonta, eli ei lohduttavaa. Samon yölliset jalkasäryt on tuskaa.

Olen siirtynyt siihen ajatteluun että jos edes viimeistään silloin 40+0 pääsisi niin ois oikeasti hirmuisen kiva :saint:

- Terhikki rv 38+0 -
 
Kiitos kun edes te ymmärrätte näitä Hormonihirviön aivoituksia :hug:

Lapsen isä on ihan ulalla ollu koko päivän, kun olen ollu tavallista hiljaisempi niin meinas jo väkisin aloittaa tappelun et saa mut normaaliksi. :eek: Täällä siis kaksi mököttää. Yritin kyllä selittää, toivottavasti meni jakeluun.

Sairaalakassia En ole mä edes vielä miettinyt. Kait sitä jotain osaa laittaa...

Aurinkomammalle vaan kauheasti onnea :flower: Toivottavasti pääsis itsekin nauttii kohta siitä vauva ajasta...

Nyt taidan mennä suihkuun pesuille, jaksuja kaikille taas!

Marttan + tytön tyllerö 37+0
 
Aurikselle myös isot onnittelut! :flower:

Nyt ei jaksa muuta, piti niin iso tappelu käydä ukon kanssa siitä että pääsee hetkeksi koneelle, että meni ihan fiiliksetkin :kieh: Enpähän kerrankin ole täällä suuna päänä joka asiaan :x
 
Terve!

Ja ensin täytyy onnitella Aurista ja Aurinkomammaa vauvojen johdosta! On se mahtavaa, että täällä päästään noin ihaniin lopputuloksiin!

Ja Minttu, itellä ei ole hepatoosia, mutta gynen kurssin just käyneenä voin sanoa, että raskaushepatoosi todetaan yleensä just noiden kämmenten ja jalkapohjien kutinan perusteella, tai siis siitä tulee epäily ja verikokeiden (ALAT, bilirubiibi) perusteella varmistuu. Hyvää lääkehoitoa ei kutinaan ole oikein, mutta synnytys hoitaa vaivan. Sikiötä seurataan tarkemmin, joskus otetaan osastolle seurattavaksi.

Itelle ei paljon mitään ihmeellistä, vauva on vilkas mutta ei oo osoittanu merkkejä ulostulosta. No, mulle sopii odotella vielä. Haluaisin katsoa itsenäisyyspäivän juhlat rauhassa ja mennä maanantaina tenttiin. Mutta ymmärrän lintassa olevaa vauvaa, jos se haluaa tulla ulos =)

Ineli 39+1
 
Onnea Aurinkomammalle prinsessasta ja Aurikselle prinssistä! :flower: :flower:

Täällä suppaillut mukavasti tänään, mutta ei kipeesti, joten ei nää oo vielä "niitä" :( Synnytysvalmennuksessakin tuli piipahdettua 3h..

Findy :heart: 38+4
 
Heissan!
Pikaisesti kuulumisia täältä!
Ensinnäkin, onnea Auris ja Aurinkomamma!!! :flower:

Mitäs täällä on jo ehditty pulista...
Seksistä, eipä juuri haluja enää ole.. On tuo alapää niin kivulias ja se asennon hakeminen on niin hankalaa ja muutenkin on niin möhkö olo!!! juu ei...

Autoilusta : Ei tule kauheasti enää autolla ajettua. Mulla on niin pieni auto että on melkosta vääntöä sisälle ja ulos päästä ja melkosesti ahdistaa tää istuminen, kun vauva on tossa niin ylhäällä... Tää koneella istuminenki aikas hankalaa! Pitää takakenossa könöttää...

Mielialat : Olen ärtynyt! Kai vissiin vähän tympäsee tää neljän seinän sisällä jumittaminen ja nää epämukavat olot.... rupeehan se jo vähemmästäkin kiukuttaa! Miehelle tulee tiuskittua, mutta yritän hillitä isommat äkäilyt...

Supistuksia tulee jonkin verran... Sekä kivuttomia, että sitten semmosia jotka jo vähän tuntuukin! Ei tosin kovin usein....

Alapäätä on nyt pari päivää sattunut jotenkin erilailla... Sellasta särkyä ja kävely tuntuu vaikeelta..tunne että on jalkojen välissä jotain... öööh.. selkeesti selitetty! :LOL:

Soittelin tänään synnärille siitä ambulanssiasiasta, mistä täälläkin kyselin! Eli siis että tartteeko ambulannsi tilata jos vauva ei ole kiinnittynyt ja vedet menee... Sieltä sanoivat ettei tartte lanssilla tulla! Että voipi tulla omalla autolla, kunhan ite ei aja! :D

Nyt kyllä ois pikkasen semmonen olo tosin tuola alakerrassa että vauva olisi kiinnittynyt... tiedä sitten.. Perjantaina ois neuvola, mutta kun en vakuutu mistään mitä se terkka sanoo. Viimeksi kun se kokeili niin sano että on kiinnittynyt, mutta viime viikolla lääkäri sanoi että ei olisi kiinnittynyt.. Ja jotenkin luotan enempi tuohon lääkäriin, kun tolta terkalta saa aika epämääräsiä vastauksia muutenkin....

Nyt on pakko taas poistua tästä koneelta.. pikkuinen vetää villiä rumbaa ja tekee aika ikävää tuossa kylkiluissa! Kovasti se myös kaivelee jotain tuola värkin puolella! :LOL:

Jaksuja ja suppareita kaikille!

Sapis ja myllerö 38+5
 
Onnittelut Aurikselle ja Aurinkomammalle täältäkin!

Maarith kyselit tuosta käynnistämisestä. La:han tosiaan olisi vasta 21.12 mutta viime viikolla synnytystapa-arviossa lääkäri arvioi tonttusen kooksi jo 3300g ja minulla jokin lantion mitoista hieman raja-arvoinen joten sen vuoksi ei kasvateta vauvaa enää yhtään isommaksi että mahtuisi mahdollisesti alakautta tulemaan ja nyt on tuo maaginen 37 viikkoa ylitetty eli vauva on jo täysiaikainen. Esikoinen syntyi sektiolla koska ei tarjontavirheen vuoksi laskeutunut kunnolla ja synnytys pysähtyi silloin vaikka olin jo auki 9cm. Eli siinä syitä käynnistämiseen, viimeiseen asti kyllä toivoin luomukäynnistymistä mutta kun ei niin ei ellei ensi yönä ihmeitä tapahdu, tuskin!
Autolla olen ajellut ihan normaalisti tähän asti vaikka mullakin on lyhyyden vuoksi se ongelma että maha on ratissa kiinni :LOL: mutta hyvin on kurvailtu siis!
Seksiä tekisi välillä kovastikkin mieli mutta kun asennot alkavat olla niin rajalliset ison mahan takia (meinaa mennä naureskeluksi välillä kun ei tiedä miten päin punkaisi) niin eipä ole tullut ihan aktiivisesti harrastettua... Voi kun nämä halut olisivat vielä synnytyksen jälkeen, mutta ainakin viimeksi alkoi sellainen kuiva kausi imettämisen vuoksi että empä elättele turhia toiveita ja jos sattuu vielä sektioon päätymään tämäkin synnytys niin ei puhettakaan seksistä ainakaan kolmeen kuukauteen, mä en käsitä kuinka jotkut voii jo heti seuraavalla viikolla suunnilleen, nostan hattua jos sellaisia täältä löytyy, vai onkohan se vaan jokin legenda ;) Tai ehkä olen vain kalkkis!
Supistukset tuntuu mulla enimmäkseen alavatsalla lievemmät vaan kiristää ja kovettaa mutta kipeemmät tuntuu siltä kuin joku kourisi alavatsan sisäpuolella ja se kipu leviää myös ristiselkään, kuin kuukautiskivut kertaa vaikka mitä!
Flunssan oireita täälläkin, harmittaa kun on koko raskauden ajan säästynyt flunssilta niin nyt sitten H-hetken koittaessa pitää kolottaa joka kohtaa. Esikoistakin käytettiin tänään taas lääkärissä ja nythän se flunssa oli sitten jo edennyt korviinkin, no nyt on onneksi antibioottikuuri menossa jos vaikka paranisi pian.
Huominen jännittää ihan kauheasti, tänään piti parit itkutkin tirauttaa kun ajatukset pyörii synnytyksessä, toivottavasti kaikki menee hyvin!
No, siinäpä vähäksi aikaa kommentointia, toivottavasti seuraavan kerran tulen kertomaan vauvauutisia, vointeja kaikille ja kärsivällisyyttä loppuajan odotukseen. Minä vetäydyn nyt hetkeksi takavasemmalle :wave:
Vennu ja Tonttu 37+1
 
En mä teitä hylkää! Joo, ehkä mä vaan täällä lueskelen ja kirjoittelen, kun te ootte niin kivoja. =)

Taas lisää vauvoja! Onnea!

Mietin tässä omia merkkejä synnytyksen lähestyvästä käynnistymisestä ja toi miehen kanssa tappelu on ainakin epävirallisesti yks selkee merkki. Meillä oli kunnon sotatila käynnissä, mutta kaikki kirveet haudattiin siinä vaiheessa kun tuli lähtö. Toinen juttu oli hyvät yöunet, paitsi sinä yönä, jolloin lapsivesi tuli. Ja ne ässät toimii OIKEESTI! Kokeilkaa!

Noista supistuksista... Kukaan ei voi oikeastaan sanoa, mitkä on niitä oikeita supistuksia. Mulla ne alkoi niinä mietoina menkkamaisina juilimisina selässä ja vatsassa, silloin lapsiveden menon jälkeen. Jatkuivat todella pitkään aika lievinä, siedettävinä, kunnes n. kolme tuntia ennen synnytystä muuttuivat nopeasti kivuliaiksi. Tuntuivat enemmän etupuolella ja siihen kätilöopiskelija totesi, ettei se vauva tule vielä pitkään aikaan, kun supistusten pitäisi tuntua selässä. Niinpäniin. Tuli aika kiire!

Mies nauraa vieläkin mun synnytyksen jälkeisille adrenaliinihuuruille, kun toinen jalka halvaannutettuna pomppasin ylös, meinasin lentää nenälleni, sain haettua jonkinlaisen tasapainon ja aloin siivota synnytyssalia ja räpsiä kuvia. :LOL:
Mähän pelkäsin alun perin synnytyksessä sitä, että sen jälkeen täytyy melkein heti kävellä omin jaloin osastolle...

Ihanaa oli, että olin ottanut omia vaatteita vauvalle. Siellä oli niin paljon vauvoja samanlaisissa, samankokoisissa sairaalan tylsissä vaatteissa. Aika turhamaista, mutta mun mielestä oli kiva pukea vauvaa ja kiva näin jälkikäteen katsella kuvia vauvasta sairaalassa kivoissa vaatteissa. Paljon tuota kiva -sanaa, sori. :ashamed:

Kyllä munkin käy vähän sääliksi sitä huonekaveria ja sen vauvaa. Ei sekään äiti saanut nukuttua ja mä jouduin kestämään sitä kiljumista vaan pari päivää, mutta sillä naisella se saattaa olla puolikin vuotta! Ja vauvathan ei itke turhaan, niin joku hätä sillä raukalla oli. Voivoi. Kamalaa, mitä ajatuksia äärimmilleen viety väsymys teettää! Siellä henkilökuntakin oli stressaantunu siitä ruuhkasta ja osa purkikin sen meihin "asiakkaisiin". Ei oo kyllä varmaan helppoa olla hoitsu.

No, enpä tällä kertaa vie enempää palstatilaa.

Aino & "Lumi" 8 vrk
 
ONNEE AURIS JA AURINKOMAMMA!!!!!!!!!!!!!


Täällä ei sen ihmeimpiä ollenkaan. Yksi päivä taas takana ja vapautta odottaen sekin meni. Viikonloppu oli kiireinen tosiaankin opiskeluiden kanssa. Puhti on siis poissa.
Kiitos uudesta pinosta! Itse laitoin tuolla toisaalla kans uuden pinon ja nyt se on 100% varmasti vika kerta. Tuskinpa mä nyt täällä enää palloilen tammikuussa. :eek:
Nauratti kauheesti lukea kuorsauksesta. Pikku sika oon minäkin täällä. :x Oon jopa heränny itse siihen. :LOL: Onneks se on vaan tapahtunut silloin kun oon vahingossa nukahtanut selälleni. Muuten tuo mies kyllä voittaa kuorsauksen mennen tullen. Se on nimittäin sellainen kone et kaikki aina ihmettelee miten mä voin sen kans samassa huoneessa nukkua. :kieh: Onneks oon sikee uninen, joten se ei mua haittaa.
(.) Täällä on alkanut nimien miettiminen nyt. Täytyy olla sellainen nimi et sopii molemmille kielille ja sit meil on oltava sekä tytön ja pojan nimet valmiina. Eli sellaista menoo...
Laitoin sit mun profiiliin uuden kuvan eilen. Masu vaan kasvaa......

NP ja Tirri-tonttu 35+4 :xmas:
 
Tuli vielä mieleeni... Onko muilla tullut "oireena" älytöntä hikoilua? Yöt hikoilen ja peittoa ei tartte paljon pitää ja nyt päivälläkin tulee näitä karseita hikoilukohtauksia... Jos se alkokin vaihdevuodet samantien :LOL:

Suklaata vedän tässä ja telkkua katon... ei huvita toi nukkumaan meno kun yöt on niin paskamaisia..... Nyt muutes tuleekin noita harkkasuppareita vähän väliä!! Jee! :)
 
Tulinpas kurkkimaan tänne 08 joulukuun pinoon muistelemaan 07 joulukuuta, jolloin meidän tonttu syntyi. :xmas: 18.12. on hyvä päivä syntyä! ;)

Onnittelut kaikille jo vauvautuneille ja tsemppiä odottaville!

kimallus ja poitsu 11kk 12pv
 
Aikaista huomenta kaikille!
Ensiksikin onnittelut Aurinkomammalle ja Aurikselle pikkuisistanne! :heart: :heart: :flower: :flower:
Taisin eilen viimeksi kirjoittaa, kuinka hyvävointinen oon ollut..Ois vaan pitänyt puuta koputtaa.. :kieh: Eilen päivällä alkoi vatsassa vellomaan ja tuli oksennettua hirveesti nestettä pihalle. Koko illan jatkui huono olo ja supisteli säännöllisesti. Supistukset ei vielä asteeltaan sellaisia, että niillä synnyttämään lähettäis, mutta sentään alaselässä vähän tuntuivat. Yöllä ovat jatkuneet siten, että sain nukuttua kaksi kertaa kaksi tuntia.. Nyt edelleen huono olo ja jaffapullo kaverina istun tässä koneella... :ashamed:
Toivottavasti tää nyt ois jotain, mikä synnytykseen valmistais. Mä en tiiä, johtuuko huono olo supistuksista vai tuleeko mulla suppareita osittain tän "taudin" takia..No pitää kuulostella itseään ja tarkkailla, mihin tämä johtaa..
Mulla harjoitussupistuksia on tullut kesästä lähtien ja kyllä nää siihen verrattuna ovat nyt tuntuvampia..Kipeiksi en niitä vielä kutsuis, mutta ehkä ne siitä kehittyy!
Voimia kaikille kanssaodottajille ja pikaisia jakaantumisia sitä kaipaaville! :heart: :heart: :)
Terveisin: Joululahja-08 38+0
 
Täällä kans suppaillu koko eilisen.Yölläkin supisteli ekaa kertaa.Olin ihan puhki eilen illalla et tuli miehellekkin kiukuteltua :/ Mieskin jo kyseli et joko raskaus alkaa ottaan voimille ja kyllähän tuo alkaa.
Autolla ajamisesta: Meillä tuo neuvola on tuolla vajaa 10 kilsan päässä et sinne on mentävä autolla,mut mielellään en enää ajais pitkiä matkoja.Lasten neuvola onneksi on täällä meidän pikkusessa kylässä et sillon ei enää tarvii autolla mennä.

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja tsempityksiä!
 
Huomenta :flower:

Kimallus:Jotenkin huomaa että raskaushormonit myrskyää kun liikutuin onnitteluista ja ajattelin että ensivuonna meilläkin kaikilla on melkein taaperoikäiset, kiitos onnitteluista. =)
Tuleekohan sitä itekin vilkaisee joulukuu 09 pinoa ja muistelee näitä aikoja.

Mä tein tossa yöllä herätessäni ekan kerran pohdinnan tän vauvan syntymäpäivästä ja mietin että miksi nykyisin ei enää lasketa laskettua kuukautiskierron pituuden mukaan vaan sen 28 päivän kierron mukaan?
Mullakin kierto 30 päivää eli sen mukaan laskettu olisi 29.12 eikä 27.12 ja jos kerran osa vauvoista syntyy 40+3(jossain luki niin) niin täähän syntyy sitten selkeesti 1.1.09. :LOL:
Se on hyvä olla jonkinlainen suunnitelma valmiina tohon millon syntyy :LOL:

Heiluteltiin peittoja eilen ja nyt kyllä kostautunut, yöstä lähtien ollut alaselässä kesto menkkajuilimista, välillä tulee vatsanpuolellekin mutta onneksi ei kovene vaan pysyy samanlaisina.Nivuset edelleen ihan tohjona...ja todella tuntuu että saa lyllertää kun ihan kuin pää olisi haarojenvälissä, no ei näitä enää vuoden päästä muista. :)

Punahattu 36+3 :xmas:
 
kimallus, kiva kun kävit kurkkaamassa =) :flower:

Täällä vaan omaa napaa... Koitin eilisiltana varovasti jotain jumpan tynkää jaloille, kyykkyjä jne - josko olis vähän apuja ollut yösärkyyn. Mutta ei niin ei :/ . Kurjaa kun muuten nukuttais ihan hyvin, mutta jalkasärky saa vaihtamaan asentoa vähänväliä - ja sehän ei niin huomaamatta käy. No, täytyy silti illalla vielä kokeilla.

Huomaa tosiaan jaloista että tätä painoa on jo ihan totaalisesti liikaa :headwall: . Vähän kun pidempään on jaloillaan vaikka edes perunoita kuorien niin jalat väsyy tosissaan. Ei vaan osaa kokonaan siirtyä salaattilinjalle eikä se enää juuri enää auttaisikaan :( .

Näyttäis että tytöillä on heti aamusta liikaa energiaa, ja mua ei nyt huvittais mikään. Vielä viime viikon olin jotenkin energisempi, nyt ei tee mieli tehdä mitään :ashamed: . Onneksi eilen tein piparitaikinan valmiiksi ja tuli jo luvattua että tänään leivotaan - jos siihen rupeamaan ryhtyisi.

Mie poistun nyt valittamasta - hyvä kun Mussupussu kävi kertomassa kuulumiset :flower: =)

- Terhikki ja rv 38+1 -
 

Yhteistyössä