JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Alkuiltaa!

Galluppeihin voisin osallistuua..
Autoilu onnistuisi, mut meillä ei oo autoa =)
Seksiin oon vongannut miehen painottamalla miten tärkeitä synnytystä edistäviä entsyymejä sen tavarassa on :LOL: Tehonnut pari kertaa viikon sisällä (wau) Mulle ei käy kipeetä ja asennotkin löytyy (suosittelen kyljellään peräkkäin) ;)
sairaalakassi pakkaus aloitettu, mut aika vaiheessa..
yöhikoilua joo jos peiton alla nukkuu.. Tää flunssakaan ei tunnu auttavan asiaa..
neuvolakyllästyminen täälläkin (vaikka en o käyny ku 2 viikon välein). Tuntuu ettei siellä kuitenkaan ole mitään uutta koskaan..
Mitähän muuta..

Huomenna ois taas kättärillä kontrolliultra vaavin kokoa kun tarkkaillaan. Saas nähdä onko kasvanut viikossa yhtään!? Jos ei ni vissiin ainakin harkitaan käynnistystä johonkin väliin. Tässä olisi vaan tulossa siskon yo-juhlat ja toisen siskon tuparit ym. joten nyt ei oikein sopisi =) Ei vaan, tietty jos vauva ei voi masussa hyvin ni ulos vaan!
Se eilinen synnytysvalmennus kyllä teki vielä entistä malttamattomammaksi! Siellä kun osastolla kierrettiin, ni mielessä oli vaan että "tänne äkkiä ja vauva kainaloon!"

Härkis meillekin Kela myönsi hurjat 30? esikoisen kotihoitoon.. Sillähän sen elättää eikös?! :whistle: :/

Findy :heart: 38+5
 
Syysusva05 juu, kyllä ahdistaa henkeä. Vauvan peppu on tuossa niin ylhäällä että siitä varmaan johtuu.. Ja tosiaan mulla on myös nenä tukossa! Varsinkin iltaisin ja öisin!! Ja usein vain toinen sierain?!?!? ikävä vaiva... Yöllä muutenkin hankala nukkua, niin sitten vielä henkikään ei kulje! Apteekista ostin sellasta merisuolaliuosta mitä voi nenään ruiskia, mutta sitä pitää ruiskia melkosta paljon ennenkuin mitään tehoa huomaa...

Sairaalakassi on mulla ihan nolon iso!!! :LOL: En vaan osaa sieltä karsia mitään poiskaan! Pillimehujakin siellä on varmaan 12kpl!! :D nooh...
 
:flower: Ensiksi onnittelut prinssinsä ja prinsessansa jo saaneille :heart:
alkaa syntyneiden listaan tulemaan kokoajan nopeutuvasti lisää pituutta :)

meillä alkupäivien euforinen olotila vaihtunut armottomaan väsymykseen kun ihanainen pikkuneiti on täydellinen yökyöpeli.aloittaa vääntämisen(on aikamoisia ilmavaivoja) joka yö noin klo: yksi ja lopettaa aamulla viiden ja kahdeksan väliin :headwall:
ihmettelen jälleen kerran miten minun ja mieheni geenit toimivat aina samalla tapaa ja saamme aina uuden yökukkujan....
mutta aika aikansa kutakin,kyllähän se sitten taas joskus helpottaa ;)

mutta on se niin ihana siis tuo pieni suloinen pörrötukkainen ihme joka on vienyt meidän perheessä jokaisen sytämen ja vaikka ajatus ja silmät seisoo itselläni päässä ja arki rullaa ohikiitävänä niin hetkeäkään en tästä kaikesta vaihtaisi pois :attn:

TSEMPPIÄ JA JAKSAMISIA kaikille loppumetreillä kamppaileville....lopussa kiitos seisoo ja saa kumminkin sellaisen joululahjan ettei sitä mikään asia maailmassa voi korvata :heart: :heart:

valas ja "hikka"jo 2vk+3pv :saint:
 
Tuli tuosta valaan pikkuisen nimestä mieleen sanoa että tällä masupienellä on taas ihan jatkuvasti hikka :eek: . Ei ole näin usein ollutkaan vielä tähän asti, ja nyt kun ne hikkaukset ei ole enää mitään pieniä niin koko maha hytkyy...

Löytyihän sitä energiaa lopulta jostain; pipareiden lisäksi innostuin leipomaan kahvikakun ja sämpylöitä :whistle: . Siinä sämpylöitä pyöritellessä sitten supistelikin kivasti, mutta johonkin ne taas katosi :/
 
Iltaa naiset!
Tänään sitten istuttiin 2h äippäpolilla odottamassa sitä käännytysyritystä". Tai ajoihan ne käyrät ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras vauvan asennon vielä, mut sitten kun piti päästä itse asiaan, joku äkkinäinen synnytys vei salin ja lääkärin meiltä. Huomenna siis uusi yritys..
No pääasia että vauva voi edelleen hyvin. Pylly on tiukasti tuolla alhaalla, lääkäri tunsi sen sormiinsa. Kohdunsuu sormelle auki, pehmennyt, muttei lyhentynyt. Verenpaineet nousseet kamalasti! 136/94, mulla ei oo ikinä ollut tollasia paineita vaan aina tuolla 100-110/55-70. Eli seurantaan jouduin nyt niidenkin takia. Hyvähän se on, että pitävät pienestä huolta. mutta alkaa tämä jatkuva ravaaminen kyllästyttää.

Hikoilusta joku kyseli. Mäkin hikoilen nykyään kuin possu, vaikka yleensä olen oikea vilukissa. Ja hengästyn, mitä pienemmästä ponnistelusta. Tän takia ei hirveesti tota seksiäkään tee mieli harrastaa, kun tuntee itsensä puuskuttavaksi valaaksi :kieh: Niin ja nenä on kroonisesti tukossa jo toista kuukautta. Saisipa oman kroppansa ja päänsä(järkky dementia)pian takaisin!
Ihana kuulla aurinkomamma sun synnytystarinasi, sillä olenhan itsekin menossa samaan paikkaan synnyttämään! Nyt mulla ollut kyllä viimeiset kerrat äippäpolilla niin ihana lääkäri ettei mitään rajaa, hyvältä tuntuu että tulee kohdatuksi ja kuulluksi!
Jaskamisia kaikille :heart:
 
Piti vielä tulla pikasesti...

Katsotteko tätä "vauva tulossa"-sarjaa neloselta? Mä menin äsken katsomaan tallentamani jakson eiliseltä,siinä kuvattiin taas yksi synnytys. Mua alkoi tekeen hurjan pahaa, nyt kun on jo kertaalleen tuon synnytyksen kokenut, osaa pelätä ehkä enenmmän ku silloin 3 vuotta sitten esikoisen synnytyksessä

Mä haluan vauvan kovasti jo syntyvän, mutta eikös sen synnytyksen vois jotenkin skipata :|

Olen [/b]Findgirl:n kans samoilla linjoilla, seksi tuossa ns.lusikka-asennossa ei käy kipeää,sitä kannatteepi kokkeilla. Miekin mainitsin miehellä tästä synnytystä edistävästä aineosasesta, ni mies pelkää nyt et synnytän suurinpiirtein sänkyyn kesken touhuilun:LOL:

Tässä taas jännällä odotellaan, mitä tuleman pitää..supistelee vain harvakseltaan, tuskin siis ihan ens yönä lähtö tulee..

illan jatkoja

Syysusvis ja muru 39+4
 
Iltoja!

Sain sit siivottua, vihdoin ja viimein, ku imuriin tartuin. Ja jipii, haettiin pinnikseen se kauan kaivattu patja. Mutta, koskahan mä saan sen kassin pakattua :whistle: Ukkoki kysy jo töistä tullessaan, että joko sä sen pakkasit :ashamed: Anoppilassaki tossa iltasella pyörähdettiin, mulla varmaan melkein kuukausi, ku viimeks siä käyny, normaalisti poiketaan pari kertaa viikossa.

Huomenna olis sit neuvola ja sinne kurvailen tosta muorin ja vaarin "mopolla", ku tulevat likkoja siks aikaa kattoon. Eli edelleen tulee tota autolla ajelua harrastettua enemmän ja vähemmän, pitkiä matkoja en itte kyllä enää aja, mutta tossa keskustassa kurvailen harva se päivä.

Juu, mutta nyt taidan suunnistaa joululahjojen paketointiin, jos vaikka sais taas jotain aikaseks :xmas:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsempitykset vielä pallona oleville! :) Oli pakko tulla fiilisteleen tänne ja muisteleen vuodentakaista. :) Oma tyttöni syntyi 1.12.2007 nopee ja helppo synytys oli vaikka oli esikoinen, nyt jännätään että oisko kakkonen tuloillaan... ;) Vielä kerran onnea teille kaikille ja muistakaa kasassa olevat levätä nyt nämä viimeiset hetket,kohta niitä voimia tarvitaan! :flower:
 
Huomenta!

Edelleen ehjänä.. Mutta missä on babyseven??? Ettei vain ois päässy tositoimiin!!!

suzyco Toivotaan, että pikkukakkonen olisi jo mukana.. siinä sitä joululahjaa olisi taas tälle vuodelle!!!

Ihana oli lukea taas teidän kirjavat kirjoitukset! Oikeesti piristi! On meillä täällä kuitenkin niin monitahoinen porukka, että ei oo tosi.. toiset jo saaneet nyytit ja toiset kantaa vielä eturepussa, mutta silti samoja kuvioita ja tunteita. Ihanaa!!!

Minä vaan oottelen itteeni takasi.. missä vaiheessa minusta tulikaan kotona mököttävä pirttihirmu? Tajusin tuossa yöllä, kun kuumuuteen heräsin, että en käy enää missään, en tee enää mitään, en pidä kavereihin yhteyttä.. ja olen aina kiukkuinen. :ashamed: Minä, maailman sosiaalisin ihminen, aina valmiina auttamaan ja kuuntelemaan ja aina valmis mihin tahansa ja milloin tahansa.. Milloin minusta tuli tämmöinen kotihiiri ja kiukkuinen harppu? Taivas.. asialle on tehtävä jotain!!! Ja tänään kyllä nypin kulmat, siivoon talon, vaihan lakanat ja otan yhteyttä pariin kaveriin ihan vaan siksi, että kysyn mitä niille kuuluu. Ukon käsittelen kyllä illalla, tuli mitä tuli.. kävelee piru kuin rautakanki.. raukkaparka.

Sit huonoja uutisia. Tai siis hyviä minulle, muille huonoja.. Appiukon ajokki jäi eilen auton alle ja kuoli.. Ukon uusi ajokkipentu viedään sinne tilalle lauantaina, niillä on pakko olla koira, se vaan on pakko olla. Ukko on kuin maansa myynyt ja voinsa syönyt ja minä kiljun äänettömästi riemusta!!! Yksi hoidettava vähemmän tai lähinnä yksi karkuri vähemmän!!! Ja kyllä reilusti pitää sanoa, että appiukolla on enemmän aikaa sille pennulle kuin meillä, joten ratkaisu on enemmän kuin hyvä ja silti se säilyy ukon koirana, mutta osaavampi kouluttaa sen. Niin ne asiat lutviutuu..

Ja sitten.. kilahin eilen yhelle kyselijälle.. tein selväksi, että yksikin turha kysely ja utelu ni kumminhommat on peruttu. Tajuis nyt, että kummi tod.näk. saa ekojen joukossa tiedon neidin syntymisestä.. :headwall: No.. tajus kyllä. Olin vaan taas liian äkäinen. :headwall:

Meillä olis viikonloppuna kans lakkiaiset, ihana ettiä siistiä vaatetta, kun mikään ei mahu päälle.. JEE!!! Sais neiti tulla ulos, että voisin surutta missata ne bileet, vaikka ystävän bileet onkin. Noh, kyllä mä jotain keksin tarvittaessa päällekin, mitään juhlien kuningatarta minusta ei kyllä saa.. mutta eihän ne minun bileet olekkaan! :LOL:

Nyt pikana herättämään tytöt kouluun ja aamuaskareisiin!

Härkis & Neiti 39 POKS
 
Mä tahon synnyttämään!!
Mitään ei tapahu. Tylsää maata vaan kotona jouten. Mulle ei ikinä tullut sitä sellasta pesänrakennusviettiä missä siivotaan komeroita ja järjestellään paikkoja. Mä olen KOLME kuukautta jo maannut tässä sohvalla. Niin kiittämätön retale mäkin olen, että tänään aikaisemmin tuolla toisaalla huomasin valittavani siitäkin kun nukuin viime yön taivaallisen hyvin ilman yhtäkään supparia.

Mulle on tullut kolmena iltana peräkkäin semmoisia lyhyitä supparijaksoja, että kestää just jotain tunnista kolmeen ja sitten laantuu. Vähänkö se ärsyttää! Mieskin alkaa olemaan jo ihan hermona, vaikka taatusti molemmat tiedetään, että tässä ollaan vasta toista päivää yli lasketunajan, ja varsin todennäköistä on ettei tää synnykään ilman käynnistystä, johon taasen pääsen aikaisintaan 11.12. mutta todennäköisimmin 15.12. Ollaan tosi malttamattomia vaan molemmat! Ja sitäkin ollaan naurettu, että kuinka kahdelta "olen aina ajoissa"-tyypiltä voi saada aikaan tämmöisen "mulla ei ole kiire mihinkään"-vauvan :D .

Härkis, pieni myötäilon poikanen kevyen repeämisen muodossa tapahtui täällä kun luin tuosta teidän "koiraongelmasta" ja sen ratkaisusta. :LOL: . Asioillahan on tapana järjestyä!
 
Neuvolaa täällä ootellaan.Niin,kun moni muukin niin täällä kans ollaan kyllästyneitä neuvolaan.
Mun serkku oli täällä eilen pitämässä seuraa 7 kk ikäsen poikansa kanssa.Oli kyllä niin ihan tapaus tää pikkunen.Tahtoo pian oman pikkusen syliin.
Kamomillalle tsempitykset! toivotaan et pikkunen haluais pian ulos sieltä masusta!
 
Kamomilla Niimpä, asiat vaan jotenkin järjestyy.. :whistle: MUTTA MILLÄ ME JÄRKÄTÄÄN NÄÄ VAUVAT ULOS???? Miksei se asia nyt vaan järkkäydy?

Mä imuroin jo alakerran.. vielä pitäis viedä imuri ylös.. pitäis nyt vaan rueta.. Ja kyllähän mä rupeenkin. Rupes vaan välillä huippaamaan, joten jätin vähäksi aikaa heilumisen ja tässä koneella tasaan itteeni. Otin yhteyttä jo yhteen kaveriin ja se lupas (ainakin lupas) tulla kylään vielä tällä viikolla. Jeee!!!! Mutta skeptisenä ootan vaan sitä toteutusta..

Nyt meen taas. Oishan ne lakanat oottamassa kans.. mut eka imuroin, kun leluja ei oo vielä levitelty. Minä hirviöäiti laitoin pienet kattomaan barbieta ja kielsin levittämästä leluja ennenku oon imuroinu.. :ashamed:
 
Edellee yhtenä :ashamed:
yöt alkaa olla niin kauheeta ja kipeetä tuo kääntyminen, ettei iltasin halua nukkumaan...
viime yön sain suht ok nukuttuu melkeenpä jäykkänä yhdessä asennossa!
mulla nyt ollu häpyluu ja muutki tuon alapään luut ihan sika kipeet, nytkin olo et joku olis vasaralla hakannu noita luita,istuminen,makaaminen ja kävely sattuu :kieh:
nythän tää alkaa olla mulla vaan valitusta,sori!

mut nyt lähen siivoo, jospa siitä olis apuja!
jaksamisia muille isomahasille!

sini ja elsa 38+3
 
Huomenta,

nyt apuja kaipialisin..millaista se limatulppa on kun tulee pois? Viime yönä oli tullu alushousuihin semmosta vaaleanpunertavan-rusehtavaa vuotoa. Mitään supistuksia ei oo, menkkamaista juilintaa vain ja illalla oli kyllä ihmeen levoton olo, ei paikallaan pystyny olee..nyt olo normaali.
 
Härkiksen tapaan mä en ole vielä joutunut kärsimään yhtään 'joko, joko?' -uteluista - taisin tehdä jo ajoissa tarpeeksi selväksi ettei loppuviikoilla SAA kysyä olenko jo synnärillä... muuten saa kyllä kuulumisia kysyä :whistle:

Mä olen jotenkin kauhean liikuttunut, maanantaina soitti oma mummoni jota en ole nähnyt hetkeen ja oli niiiiin ihana turista kuulumisia - oli hirmuinen ikävä :heart: . Eilen mies toi töistä tullessa oman mummonsa meille iltakahville (en ole myöskään hetkeen nähnyt) ja oli kyllä ihana nähdä. Nuo on molemmat ihan mun lempimummoja (hö, saako sillain sanoa :ashamed: ) - ei yhtään hössöttäjiä vaan sellaisia ihanan rauhallisia höpöttäjiä.

Vaikken olekaan kauhean ylisosiaalinen tapaus enkä sukulointia rakasta, niin mummoja on aina kiva nähdä.

Lapsenvahtijärjestelyistä
synnytyksen alkaessa vielä... Meillähän oli idea että ensisijaisesti oma äitini tulisi - ja hälle nyt voi soittaa vaikka yöllä, kunhan muistaa että välimatkaa sen 80km. Olen kuitenkin itse asennoitunut siihen että tuo itsenäisyyspäivä olisi hyvä päivä syntyä, mutta mietin että se tuo pari muttaa mukanaan :/ . Äitini ottaa mitään alkoholillista todella harvoin ja maltilla, mutta ovat suunnitelleet jonkinlaisia pikkujouluja juuri itsenäisyyspäivälle. Nyt mua ahdistaa jo valmiiksi kun EN halua sanoa että 'ethän sitten ota mitään jos joudut lähtemään tänne', koska todennäköisempää on ettei tämä synny ens viikonloppunakaan jne.

Äitini on itse asennoitunut niin että tämä menee jokatapauksessa LA:n lähelle, ja pelkään ettei osaa ajatella niin että voi tulla aiemminkin - vaikka toki olen muistutellut.

No, on meillä toki varalla tuossa anoppi ja miehen velikin, mutta haluaisin nimenomaan oman äitini :ashamed: . Tytöt kun niin vähän on kenenkään hoidossa olleet ja ne harvat kerrat vain äidilläni - anopin kanssa lähinnä sellaisia parituntisia. Ja en usko että anoppikaan itsenäisyyspäivänä ihan kuivin suin on :ashamed:

Kehitänkö mä nyt itse tästä itselleni ongelman? :/ Mulla on vaan sellainen kauhuskenaario että tää synnytys käynnistyy just sellaisella hetkellä kun ihmiset katselee Linnanjuhlia terästetyt glögit kourassa ja en kehtaa ketään häiritä / kukaan ei pääse lapsia katsomaan. :ashamed:

Ja miksi mä olen niin vahvasti tuon ensi viikonlopun kannalla? Mulla vaan on sellainen tunne. Ei sitä osaa selittää... Ja jos tämä tulee ennen LA:ta niin joka päivähän se todennäköisyys kasvaa.

Äsh, anteeksi vuodatukseni.

- Terhikki ja PieniIII rv 38+3 -
 
pientä purinaa ja murinaa... :kieh:

Huomenta vaan kaikki JOulukuiset ja paljon voimia jo vauvan saaneille ja sitä pian hakemaan lähteville!! toden totta, tämä kuu on jo h-hetki-kuukausi...jee!!
Nyt luvassa kuitenkin avautumista tämän niin ihanan asian keskeltä, tuntuu typerältä valittaa, mutta olo kevenee ehkä hieman kun saa nää aatokset pois päästä...tai ainakin ulos =)

Mulla la vasta loppukuusta, mutta olen jo kypsä lähtemään..todella tuo vauvan peppu painaa palleaan ja menkkakipuja on koko alakehossa, muttei niin kovia että oisivat "oikeita" suppareita! Huomenna lekuri, toivottavasti edes jotain on tapahtunut!
Eilen sairaalatutustumisen jälkeen olo oli todella ristiriitainen, oon ollut ihan fiiliksissä viime päivät mutta eilen illalla alko vit..us ja näköjään se jatkuu tähän aamuun. Mieliala nolla ja itkuinen, hermostunut ja pinna kireällä.. mihinkäs muuhun sitä kohdistaa kuin mieheensä.. voi helkutti. tuntuu vaan, että voi "urpo, etkö sä tajua yhtään mistään mitään"... kattoo telkkua tai pelaa pleikkaa kaiket illat, enkä jaksa kerjätä huomiota...vois joskus osoittaa sitä ihan oma-aloitteisesti (okei, tekee paljon niin, nyt vaan valitusvirsi päällä...) ja mua tympii kun sukulaisten muutto tos joulukuun lopussa johon mies lupautunut auttaan, tietty hieman varauksella, mutta tuntuu että jokainen haluaa jotain joka taholla ja tää vauva ja mu synnytys ei ketään kiinnosta...okei hieman rankasti sanottu, ylireagoinita paljon mutta on vaan niin tympee olo!!
lopetan siis tältä erää--

kathe ja kulta 36+4 ja 37+2
 
ja vielä sanonkin terhikin kirjotuksen luettuani että aika samoja fiiliksiä on paljon...
meillä miehellä lapsi joka toinen vlop kylässä meillä ja pelkään tietty et osuu synnytys kohalle just silloin... ja mies on on niin huono asioita hoitamaan, ettei vielä oo ees äitiltään kysyny mahdollista lapsenhoitoapua jos sattuu sille päivälle ku laps täällä...tuntuu että saan kaiken hoita ja huolehtia vaikka mun pitäs saada keskityy vaan tähän omaan oloon ja saada tukea tähän. vitu..aa oikein urakalla!
ei kai se mies tajuakaan kun ei oma kroppa oo kyseessä, oon niin pahal mielel että parempi kun yritän nyt lopettaa tän marinan tähän..teen ite asioista isoja, tiedän... mutta en just nyt osaa oikeita mittasuhteita asettaa mihinkään. tunnen itteni 3-vuotiaaks marisevaks tenavaksi :eek:

jeps.
 
Heipat taas

Mähän alan asuun täällä :whistle: Juu, se neuvola olis reilun tunnin päästä ja vähä muitaki asioita hoidettavana, jos vaan äiti ja isä kerkiää pitään likoille seuraa ja kerkiäähän ne.

Meillä ei onneks tuota ongelmaa saada likat johonki, ku synnyttään pitää lähtee. Meidän äiti on luvannu tulla vaikka keskellä yötä, eikä sillä oo matkaa ku reilut 10 km, eli vartissa on täällä. Ukon sisko asuu puolen km:n päässä, joten likat vaikka heittää sinne, jos niin kiire tulee ja mun sisko asuu parin kilsan päässä, joten ei kaukana sekää. Sisko menee ukkonsa kans pe pikkujouluihin, ukon sisko on siellä töissä ja meidän äiti menee hoitaan siskon lasta, mutta ollaan sovittu, että sinne saadaan siskon ja sen ukon kotio roudata likat, jos lähtö tulee, joten kaikki suunnitelmat alkaa olla selvillä.

Mä sain eilen illalla kassin pakattua, paitsi pesuaineet ja hammasharja odottaa viä tossa hoitopöydällä. Mutta eiköhän ne siitä sit aika nopeesti tonne kassiin sujahda, jos tarve vaatiin, tai taidan laittaa, kunhan saan tän perssiini ylös tästä tuolista :whistle:

Kattotaan, jos kerkeen viä illalla poikkeen, kurkkaamaassa ketjun pituutta, ku on noita vieraitaki tulossa :wave:
 
Hei, täällä ollaan edelleen ehjänä :wave: Eilen oli pari supistusta, mutta siihen ne taas jäi. En tiedä miks mulla oli sellainen (väärä) aavistus, että tää kaveri syntyis jo 38-viikkoisena. Nyt tuntuu kyllä viihtyvän erittäin hyvin masussa. Välillä se saa ihan kauheen möyrintäkohtauksen ja oudosti sen jälkeen kun olen ottanut paracetamolia kipuihin - ehkä vaan kuvittelen tän?

Voimia kaikille, ei tässä auta muu kuin ottaa päivä kerrallaan, vaikka haluis jo tietää koska vauva syntyy.

Nasu ja masu 38+6
 

Yhteistyössä