JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Minäkin paikalla ja yhtenä kappaleena.. Kaikki lupaavat oireet hävinneet. Ei mahda mitään, taitaa mennä yli lasketun ajan...

Nimim. turhautunut ja jättänyt palstailunkin vähemmälle

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Terhikki :hug: !! Toivotaan että saat olla aaton kotona, minäkin toivon samaa. Mutta sinulla on varmasti jo tosi tukala olo kun viikkojakin noin paljon. Koita kestää, pian odotus palkitaan!
Kiitos :flower:

Toivon tosiaan samaa... Ja ei haittaisi lainkaan enää odotellakin vielä useampi päivä, jos nuo supparit jättäisi rauhaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Terhikki :hug: !! Toivotaan että saat olla aaton kotona, minäkin toivon samaa. Mutta sinulla on varmasti jo tosi tukala olo kun viikkojakin noin paljon. Koita kestää, pian odotus palkitaan!
Kiitos :flower:

Toivon tosiaan samaa... Ja ei haittaisi lainkaan enää odotellakin vielä useampi päivä, jos nuo supparit jättäisi rauhaan :/
Voin kuvitella miten turhauttaa kun aina lupaavia oireita ja sitten ei mitään.. ja sitten oireet jatkuu ja uhkaavasti aatto lähenee.

Mua turhauttaa tämä jännittäminen. Esikoinen tulossa ja kovasti jännittää tuleva h-hetki, synnytys kipuineen ja onko lapsi terve. Aiemmin ollut kipuja ja olen luullut niiden enteilevän synnytystä, mutta ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Terhikki :hug: !! Toivotaan että saat olla aaton kotona, minäkin toivon samaa. Mutta sinulla on varmasti jo tosi tukala olo kun viikkojakin noin paljon. Koita kestää, pian odotus palkitaan!
Kiitos :flower:

Toivon tosiaan samaa... Ja ei haittaisi lainkaan enää odotellakin vielä useampi päivä, jos nuo supparit jättäisi rauhaan :/
Voin kuvitella miten turhauttaa kun aina lupaavia oireita ja sitten ei mitään.. ja sitten oireet jatkuu ja uhkaavasti aatto lähenee.

Mua turhauttaa tämä jännittäminen. Esikoinen tulossa ja kovasti jännittää tuleva h-hetki, synnytys kipuineen ja onko lapsi terve. Aiemmin ollut kipuja ja olen luullut niiden enteilevän synnytystä, mutta ei.
Ymmärrän ihan täysin, sitä kun ensimmäisen kohdalla niitä ajatuksia ja jännittämistä on noin sata kertaa enemmän kuin nyt kolmannen kohdalla - mun murheet kun on vain sitä että 'kun pääsis pian kotiin' :ashamed: :ashamed: :ashamed: .

Luotat siihen että kaikki menee hyvin, huomaat varmasti kun oikeasti synnytys alkaa käynnistymään :hug:
 
Huomenta kaikille!
Täällä kans ollaan ja odotellaan.
Grynna kiitos! Kyllä tässä alkaa tulla kylmä hiki pintaan kun ajattelen et huomenna on sinne laukkujen kans mentävä ja se on sit menoo....

Juli täällä on kans Tirri niin hiljaa välistä et pelottaa. :/ Pieniä liikkeitä on joka päivä tuntunut: kädet ja jalat... Mut on tosi hiljainen... Kaikki on varmaankin ok, kun pe neuvolassa sydän jyskytteli hienosti, mut piruja vaan maalailen seinille täällä. :headwall:
On taas sellainen olo et lähen just sairaalaan et ottavat vaavin ulos ennen kuin jotain menee vikaan totaalisesti... Kauheita ajatuksia on pää täynnä. :x
Ehkä se johtuu siitä et kun masu ei oo pahemmin kasvanut taaskaan. Mulla on sit mielessä et onkohan istukassa jotain vikaa... Eli jos se ei toimi kunnolla... Nyt on pakko lopettaa nää jutut, kun ne ei ketään täällä iloiseksi ainakaan tee.......
Jive ja Terhikki Toivottavasti saatte toivomanne aaton. Mä oon ihan sinut mun aaton kanssa nyt. Eri asiaha se teil on kun/jos silleen sattuu. Se ei ollut "suunnitelmissa". Toisaalta välistä elämä heittää ympäri ja suunnitelmat menee uusiksi. Sen oon nähny niin usein.... Mut toivon teille tosiaankin supistamatonta aattoa, et voitte kotona olla rauhassa.
Tuli tuosta mieleen et ihmettelen kovasti jos ei muita satu jouluksi synnärille. Varmasti joku muu sinne kans joutuu. Elämä ei siihen kyllä lopu. Vaan alkaa tavallaan. :xmas:
Jive Mua kans pelottaa et onko lapsi terve. Ihan noiden km:jen jälkeen ei kaikkea automaattisesti odota. Ensimmäinen toive on et lapsi on elävä. Eli kyllä sairaan lapsen kanssa myös varmasti elämä sujuu jos niin on suotu. Toinen on tietysti et toivon et olisi terve jos mahdollista. Muut toiveet sit tulevat perässä ja sen näkee mitä mun toiveita on kuunneltu. :ashamed:
Taidan lopetella turinani nyt. Ei tuu kauheen iloista tekstiä. Laitan sit vielä joulun toivotukset perään tulee niille jotka sulkee koneensa jouluksi.

NP ja Tirri :xmas: 38+4
 
NullPoints, anteeksi kovasti kun manailin joulusta sairaalassa - ajattelin taas vain omaa napaani :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mutta tottahan se on että eri asia kun sen on tiennyt jo pidemmän aikaa, on voinut suunnitella kaiken sen mukaisesti jne. Minä taas (kuten sanoinkin) olin koko odotuksen liian varma siitä että ainakaan jouluna en siellä ole :/ .

Ihan varmasti useampikin tästä pinosta viettää joulunsa sairaalassa, on meitä täällä niin monta vielä :whistle:

..ja tyttövoittoisuus on näköjään vielä hurja, pitäisköhän meidän loppujen tehdä sitten niitä tonttupoikia? :xmas:
 
Terhikki Joo en ottanut tuota henkilö kohtaisesti ollenkaan. :wave: Mieluummin minäki kotona olisin jos voisin valita. :$
Niin typyjä vaan satelee. Kai niitä poikiakin jostain päin varmasti tulee tasoittamaan tilannetta. Sen näkee mikä täältä tulee. Kunhan tulee joku tosiaankin, niin hyvä. :$
 
Heipat!

Vihdoinki kerkesin tänne pikaseen kertoon, että meidän perheen 3. prinsessa näki päivänvalon 19.12. klo 11.28. Vesien menolla lähti tapahtuma käyntiin yöllä yhden aikaan. Pituutta neiti oli keränny 51cm ja painoo 3525g. Lauantaina sit jo kotiuduttiin ja hyvin on lähteny arki sujuun. Tuun joku toinen aika kertoon paremmin :wave:
 
Minäkin vielä täällä.... :wave:
Täälläkin toivotaan, että sais joulun olla kotona kaksin tai kolminkappalein(näyttää kovasti siltä että kaksin)...mutta jos pikkunen haluaa jouluna tulla ulos, nii minkäs siinä voi :D Tietenki nyt toivon, että menis joulun yli, ja sit sais tulla uudennuoden aikoihin :xmas:
Kiva kuulla että oot Jive kunnossa :hug: ...ku ei mitään ollu kuulunu, nii mietin jo onko kaikki hyvin, tai ootko pikkuisen jo saanu :heart:

Neuvolaa odotellessa täällä....(toivottavasti viimenen neuvola :kieh: )

vauvis neiti 39+1
 
Hei vaan,

Mustatukkainen poika syntyi 19.12 klo 02:43. Pituutta 52cm ja painoa 3480g. Synnytys meni kaiken kaikkiaan kivasti, kätilö oli aivan ihana ja miehen tuki oli suuri.
Kotiuduimme eilen sairaalasta, ylpeä isoveli oli täällä meitä odottamassa.

Ihanaa ja lämmintä joulua kaikille ja kyllä ne kaikkien vauvat sieltä syntyy, monilla oli jo aika malttamattomat fiilikset, samoin oli mulla, mut syntyi sit kuitenkin :)
 
Napille ja Jasuliinille onnittelut vauvoista! :flower: NullPointsille tsempitykset tulevaan koitokseen!
Kyllä täälläkin Terhikki ajatellaan sen verran itsekkäästi etten millään haluais joulua sairaalassa viettää. :ashamed:
 
Moikka :wave: Täällä ollaan vielä.. Huomenna poksuu taas viikot! Aika menee onneksi tosi nopeasti. Täällä yks merkki havaittavissa, eli suoli tyhjentyy hyvää vauhtia. Katsotaan mitä se enteilee... Viime yö ihan kamalan levoton, samoin mies pyöri sängyssä kunnes annoin sillekin pari pilleriä homeopaattista lääkettä, niin johan uni maistui. Sille se on vielä tärkeämpää kun joutuu töihin vaikka olis kuinka väsynyt. Itse saan nukkua päikkärit anytime.
Eipäs muuta ihmeempää.
Kovasti paljon onnitteluja vauvaantuneille :flower: :flower:
sarabi rv 37+6 (huomenna poks*ahtaa)
 
Onnea uusista vauvoista!

Nyt omaa napaa vain: Eilen oltiin koko paiva liikenteessa ja kaveltiin pitkat matkat. Illalla sitten alkoi supisteleen ja niita tulikin monta tuntia 8 minuutin valein. Klo 3.30 yolla sain sitten nukuttua kun eihan ne supparit edes ollut kipeita mutta kun alkoi jannittaan. Muutaman kerran herasin vessaan yolla mutta muuten ei mitaan. Tana aamuna herasin sitten yhdessa koossa ilman suppareita. Mutta sitten oli vatsa vahan loysalla ja limatulppaa (hurraaa!!!) tuli tana aamuna. Nyt on sormet ja varpaat ristissa etta tassa paastais kohta tositoimiin kun nama on kumminkin ensimmaisia oireita.

Sain ruikattua neuvolankin tuolla meidan laakarinvastaanotolla talle paivalle. Aion kerjata etta tutkivat mika tilanne tuolla kohdunkaulalla oikein on mutta ne ei kauheasti tykkaa taalla pain kapaloida...

Huoh...

Tsemppia kaikille kanssa karvistelijoille!

Naputtaja ja Sean (rv. 39+6)
 
Sarabi hih, olisitko mun kans samaan aikaan synnärillä ja Naputtaja!!!!!!! Mähän sanoin sulle Naputtaja et niin se varmasti menee!!!!!!!!!! :D Heh, onpas hauska juttu jos tosiaankin niin käy! :kieh:

Olipas kaunis runo Mrae. Totta on meni miten meni, niin tän joulun tuskin kukaan unohtaa.
 
Täällä myös yksi odottaja jolla tänään viikot tasan 40 eli laskettu aika muttei taida syntyä kuitenkaan vielä. Aiemmathan tuli 41+3 ja 40+5 joten jos tällä viikolla syntyis tämä kolmas niin olis aikaisempien keskiarvo....

Onnea kaikille vauvan saaneille! Taisi viime perjantai olla suosittu päivä siinä.

Joulun vietosta ei tule mitään kun ei voi suunnitella mitään mutta kaapit on herkkuja täynnä joten kotona sitten vaan mässäillään jollei synnytyksestä mitään kuulu.

Mulla oli viime viikon keskiviikkona vauva tosi hiljainen mutta sitten illalla liikkui jo paremmin. Sen jälkeen liikkunut enemmän mutta tuntuu että tänään on ollut taas hiljaisempaa. En ole laskenut liikkeitä mutta kai illalla täytyy taas tehdä sitä. Tämä on kaikesta inhottavinpaa tässä lopussa kun pelottaa jos ei liikukaan tarpeeksi. Joku muukin kirjoitti siitä.

Harjoitussuppareita tulee usein muttei ole voimistuneet vielä niiksi oikeiksi:(

Tänään olen ahkeroinut kun lapseni 2-v oli vielä hoidossa. Kävin kaupassa, hautausmaalla, leivoin 2 kuivakakkua ja imuroin ja pesin vauvan vaatteet koneessa. Käytin ne vielä kuivauskoneessa ja on kyl kaikki niin pehmeitä ja ihan oienneet etten aio silittää.
Ruoka pitäisi vielä tehdä mutta teen vähän myöhemmin tänään vielä.

Onko kellään ollut lonkan hermokipuja?
Mulla on silloin tällöin ja eilen illalla tuli järkyttäviä sellaisia oikeaan lonkkaan niin että vaan huusin ja kiroilin. En voinut kävellä koska silloin ne iski vaan piti vaan istua ja pakaralihaksen venytys auttoi vähän.
En tiedä johtuisko siitä kun lopetin ladyvita plussan syömisen viime viikolla niin jospa en saa tarpeeksi magnesiumia. Tänään ostin taas uuden paketin ja aion niitä syödä ja katsoa josko auttaisi.
Tuntuu että raskaus raskaudelta vaivat lisääntyy, ei mulla ekassa ollut muistaakseni mitään vaivoja mutta varsinkin kolmannessa on ollut kaikenlaisia.

Hikkaileeko teidän vauvat usein? Meillä usein iltaisin ainakin pari kertaa päivittäin :)

Huomenna päivällä on neuvola ja sitten seuraava ensi viikon maanantaina (silloin tasan 41 viikkoa) ellei vauva sitä ennen synny.

Tsemppiä ja koitetaan kestää vielä nämä muutamat vikat päivät (kenties viikot, toivottavasti ei nyt kuitenkaan).

T: Sartsa 40 viikkoa tasan! :xmas:
 
Hellurei!
Poika syntyi 18.12. klo 13.58 ja kokoa kaverilla oli 4190g ja 55cm!! Ihan pikkasen meni nimittäin synnytystapa-arviossa tehty painoarvio pieleen. Tänään pääsimme kotiin.

Lyhyesti synnytyksestä: polttoja tuli tosiaan koko edellisen päivän ja sitten kymmenen aikaan alkoivat olla säännöllisiä. Seuraavan päivän puolella menivätkin sitten lapsvedet kotona. Lähdettiin sairaalaan josta melkein samantein synnytyssaliin jossa samantien epiduraali, joka toimi! Ikävin vaihe alkoi kun ponnistaminen alkoi (olin siis kuvitellut että helpoin osuus edessä). Ponnistelin tunnin verran ilman tulosta ja siinä vaiheessa kaikki kivunlievitys pois (paitsi ilokaasu) ja lisättiin oksitonia supistusten tehostamiseksi. No tehostusta tuli mutta lapsi ei liikahtanutkaan. Anelin jo leikkausta tuskissani ja lääkäri totesikin sitten että juuh, lapsi on kasvotarjonnassa ja imukupilla lähetään vielä yrittämään. Näin jälkikäteen toteankin että minulla ei ole tämän lapsen syntymän kanssa mitään tekemistä koska lääkäri kirjaimellisesti kiskoi lapsen minusta pihalle. Traumaattinen kokemus kokonaisuudessaan... Tietty paikat repesivät ja epparit tehtiin. Verta menetin 850ml, jonka vuoksi en pysynyt yhtään pystyssä ekana päivänä. Eilen mitatussa hb:ssä tulos oli 88, joten se varmaan synnytyksen jälkeen oli jotain ihan järkyttävän vähän.

Mutta kotona nyt tosiaan, paikat ovat kipeät mutta on ihan hyvä fiilis jo. Imetys ei ota sujuakseen mutta koitan olla ottamatta siitä enää stressiä. Tsemppiä kaikile tuleville synnyttäjille ja myös jo synnyttäneille!!

Keukeu ja Poika 4pv.
 
Keukeu olipa sinulla kokemus. Itse kirjoittelen kunnon kertomusta kunhan ehdin, mutta samiksia ollaan kun vauvat syntyi samana päivänä ja täällä myös imukupilla. Vaikka ponnistusvaihe kesti papereiden mukaan vain 10 minuuttia, sekin tuntui jo liian pitkältä ajalta. Täälläkin imetys hieman takkuilut, mutta toivottavasti maitoa alkaa pian tulemaan enemmän.
 

Yhteistyössä