**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Huomenta taas.

Mmiliia: Uimahallis saa käydä ihan normaalisti, mikäs sen parempaa liikuntaa! Itekki haluaisin käydä mut oon jääny haluamisen asteelle :/

Pi pa re: Mä ainaki muistan sut ja just tuosta sun nimimerkistä =)

Lilleriina: En tiedä nyt kyllä tieteellistä selitystä mutta alkuraskaudessa ei niitä rautatabuja saa popsia. Se mehu on ihan hirveen makusta mut jos se yhtäänkään auttaa niin eiköhän sen joten kuten kärsi.. :$

Mäpä kysyn uusista viel asiaa jonka eilen jo kysyin jos vaik on menny vaan ohi.. Eli Ootteko te muut joilla on jo lapsia, kertoneet jo heille. Koska aiotte ja kuinka?

Pakko viel tuohon eiliseen ikävämpään aiheeseen lisätä et eihän tääl mikää läsnäolo pakko oo, mut jos haluaa sitä monien kaipaamaa huomiota niin sitten melkein on kirjoittamalla itsensä tuoda julki. Ite en oo niin huomion kipee eikä haittaa vaikka juttuni sivuutettaisiin, sillä näinhän se menee lehtiäkinlukiessa, jotkut jutut vaan jää mieleen jostain syystä ja toisia ei ees muista lukeneensa.
Joka tapauksessa ootte kaikki todella ihania, ja meillä on yksi yhdistävä tekijä vaikka muuten ollaanki aika sekalainen seurakunta. Meillä on jokaisella se maailman ihanin vauva navan alla kasvamassa :heart:

Mukavaa alkavaa viikonloppu KAIKILLE :wave: :wave:
 
Santra mammalle piti jo eilen kommailla tuosta maksalaatikosta. Joo eihän sitä syömällä saa syödä mutta ei totaalikieltäytyjäksi ei tarvi ruveta. Tyydytä ihmeessä himosi pienellä nokareella maksalaatikkoa. Mulla on ainaki useesti niin et jos himoitsen jotain ruokaa niin sit ku sitä saan, se on pettymys ja pahaa tms :D
 
Ja vielä hassuhöpölle, määki taisin mainita jotain tyyliin et näppynaama ilmottautuu =) Ja samalla marisin harmaista hiuksistani jotka ristiriidassa finnien kanssa. Näin ne saattaa hukkua tuonne kirjoituksien sekaan noi jollekkin suunnatut jutut. Ja nyt meen pois ennen ku suututte muhun ihan täysin.
Pidetään lippu korkeella eikä ruveta me veemäisiksi ollenkaan. Jos ite unohdan tuon niin saatte häätää mut täältä saman tien :D

:wave:
 
Huomenta kaikille!

Kuvitelkaa, mulla on vapaapäivä ja olen jo hereillä :p B) HÖLMÖ! Voisin nukkua, mutta ei, läksin jo koiran kanssa hyvälle lenkille ja nyt voikin sitten surffailla hyvän tovin.

Surffailusta aasinsillan kautta pinoa hieman kuohauttaneeseen aiheeseen. Minä yritän kerätä noita komentoitavia juttuja uusiin tageihin ja sieltä sitten poimin niitä, koska en muuten muistais millään, kenelle piti kommentoida ja mihin aiheeseen. Tällä palstalla on tosin sellainen tekninen ongelma (tai sitten en ole osannu ratkaista sitä), että ainoastaan yhden käyttäjän viestiä voi lainata, useampaa jos lainaa, menee pötköön koko lainaus. Ja minähän oon ollu jo useamman vuoden hirveän ahkera nettipalstoilla pyörijä, kun on ollut opiskelujen ohessa aikaa (tosin muutamia hiljaiselon vuosia tuli vietettyä - erityisesti kevät, kun miehen kanssa tavattiin :heart: ). Niin, minä todella siis kirjoitan, pitkään ja hartaasti :LOL: Joskaan en valitettavasti millään muista kommentoida ihan kaikille tässä ketjussa kirjoitteleville. :ashamed:

Noista kielletyistä ja sallituista ruoka-aineista oli puhetta ja ainakin Santra kyseli, saako maksalaatikkoa syödä. Maksassahan on paljon A-vitamiinia, jonka vuoksi sitä ei ainakaan suurissa märin suositella raskaana olevalle. Mä olen vältellyt savustettua kalaa (ja muutenkin oon tarkka kalan ja lihan suhteen, että on kypsennetty hyvin ja säilytetty muutenkin hyvin), papuja ja leseitä en syö, mutta kaikkia pästöroituja maitotuotteita kyllä. Homejuustoa, mikäli ruoassa, joka kuummennetaan uunissa. Ja tietenkään ei alkoholia, sen suhteen mulla nollatoleranssi.

Terppari Tais olla menossa tänään np-ultraan, onnea kovasti ja toivotaan, että kaikki on hyvin!

mmiilia kyseli, voiko raskaanaollessa käydä uimahallissa normaalisti. Minusta voi, kunhan ei oo mitään vuotoja ja kohdunsuu kiini (no näillä viikoilla pitäis kaikilla kyllä kiinni olla :p ).

Mulla on vasemmanpuolen selässä kipeä piste, tosi inhaa :x Mulla on selkä muutenkin semmonen vähän heikko kohta ja pelottaa, miten tää raskausaika oikein menee...

Mun pitäis kertoa uuteen työpaikkaan tästä raskaudesta, kesäkuun eka aloitan ja jo kesäkuun kuudes olis seuraava neuvola :/ Jotenkin oon hirveän saamaton asian suhteen, varsinkin kun tiedän, että ainakin muutaman potilasajan joutuvat perumaan, että ennätän sieltä neuvolasta vastaanottoa pitämään... :ashamed:

- Asrai ja tiitiäinen rv14+0 -
 
huomenta.

mauahtavaa kyseli milloin kertoa sisaruksille. itsellä haluttais kertoa esikolle, jolla ikää 4 ja puoli vuotta. kun nyt jo ymmärtää asiaa, niin olis niin kiva keskustella.. mies ei vielä eilen luvannut, siitä kun varmasti seuraa tiukkoja kysymyksiä. mutta en kyllä enää kauaa malta pantata. viikon.. kuopus 1 ja puoli, hänelle olen jo kertonut =) taputti vatsaani ja sanoi vauva.

nyt siivoamaan, anoppi tulee tänään. ja saa kuulla tänään. nimittäin mun tupakoimattomuus paljastaa. ei olla nähty pitkään aikaan, asuu niin kaukana

hauskaa viikonloppua kaikille!

:wave: :wave: :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 16:37 Mötkylä kirjoitti:
Minäkin kuulin kultsukkani sydänäänet eilen eikä kukaan onnitellut :ashamed: Huomenna np-ultra heti 8 aamulla.

Äsken raivosin miehelle, kun tekis mieli tehdä kaikkee muttei mitään jaksa. En oo jaksanu enää yhtä usein tännekään vaivautua, jotenkin tuntuu puuduttavalta ainaisia samoja löpistä... Varsinkin kun mulla ei oo ikinä mitään kommentoitavaa ja petyn kun kukaan ei puhu mule mitään. Jospa menisin päikkäreille ja aloittaisin kaiken alusta :/
Olisin voinut vannoa, että olen onnittelut Mötkylää, mutta kun luin sivuja taaksepäin, niin enpäs ollutkaan :( . Anteeksi Mötkylä ja oikein paljon ONNEA sydänäänten kuulumisesta.
:heart:

En jaksanut tehdä muistilappua, niin kommentoinpa nyt sitten asian kerrallaan :ashamed: ...
 
Heips kaikki tasapuolisesti :wave:

ONNEA kaikille, jotka ovat kuulleet sydänäänet tai nähneet oman kullannupun ultrassa :hug: .

mmiilia: Kyllä uimassa saa käydä, mutta uinnin jälkeen olisi hyvä pestä heti alapää, että kaikki altaasta tulleet pöpöt saisivat kyytiä :LOL:.

Minäkin kuulun tähän sakkiin, joka ei jaksa aina kommentoida asioita, mutta mielellään käyn lukemassa kaikkien kuulumiset.

Täälläkin on väsymys edelleen aika uskomatonta, mutta jospa se unenmäärä alkais pikkuhiljaa vähentyä, kun viikkoja tulee enemmän :whistle: .

Mukavaa viikonloppua kaikille :hug:

-Veeruska & Heppu Huoleton 12+4-
 
Lilleriina:Voithan sinä käydä neuvolassa mittauttaan sen hempan jos itsellä vaivaa että onko se tippunu vai noussu vai onko sille tapahtunut mitään.Salmiakki on kans tosi hyvä raudan nostattaja,vaikka sitä ei hirveesti nyt kyl saa syödä.

Nuista kieletyistä ruuista esim.kuten tuo maksa niin mulle neuvolas just eilen sano että toki voi silloin tällöin syödä jos vaikka kyläpaikassa tarjotaan tai ruokalassa niin hyvin mielin vain poskeen,mutta kunhan ei miksikään himo herkuksi sitä ota.Ja varmasti sama on nuissa kaloissa,mutta niissäkin se lohi on se turvallinen syötävä mitä saa syödä ilman että pitää miettiä että tuliko nyt liikaa syötyä.Ja tonnikala toki myös on sallittujen listalla.

Uimahallissa saa tosiaan käydä niinkuin rannallaki niin kauan kuin ei ole vuotoja ja paikat on kiinni.

Tuosta eilisestä vielä sen verran,että toivottavasti tämä ei mene nyt semmoseksi vakavaksi että kaikki alkaa tekeen jotain muistilappuja että kuka sanoi mitäkin ja että aina pitää kertoa että mistä kukakin on jäänyt mieleen,koska mulla ei ole aikaa tehdä semmosta listaa muuten voisin tehdäkin.
Minä kyllä luen niidenkin viestit jotka kirjoittavat vain oman napan kuulumisia,sieltäkin saattaa saada jotain vinkkiä ja löytää kohtalotovereita.Mulle kans sama muistetaanko minut,mutta minusta on mukava kun saa johonki purkaa näitä asioita,luki niitä joku tai sitten ei.Ja sitten saa samalla lukea muiden tapahtumia jotka elävät samassa tilanteessa kuin itse,saa sitä vertaistukea.
:flower:

Nyt poistun ulos aurinkoon B)

Minttuliina ja joulutähti oisko se sitten 9+4 tänään
 
Heipparallaa kaikille

Mauahtavaa kyseli koska kertoa sisaruksille. Meillä pojat 3 ja 4, mut ei olla varsinaisesti kerrottu. Eilenkin illalla nuorempi osoitti mun mahaa ja sanoi että sulla on pullea maha! Ihana! Mies sanoi että sitten kun alkavat kysellä, lapset ei kuitenkaa ymmärrä että siihen menee vielä niiiiin pitkään. Mutta vauva tulee kuitenkin ennen joulupukkia! Varmaan kyllä kerrotaan lähiaikoina. Kaikki muut meillä jo tietää paitsi naapurit, joille pitäis kertoa kohta. He odottavat ensimmäistään noin 10 vkoa meitä edellä eikä olla tohdittu kertoa kun hehkuttavat niin omaansa. Kiva että joku naapureista on kotona silloin, edellisillä äippälomilla ei naapurustossa ollut ketää vauvaperheitä.

Eilen taas ryhdistäydyin ja hain uusia ihonhoitotuotteita, niitä käyttäessä mielikin kohentuu ja se näkyy heti ihon kunnossa. Eli Hassuhöpö, voin ehkä kohta perua pussi päähän neuvon...

Oli muuten kiva että mutkin muistettiin, koen kuitenkin olevani listahiljainen. Olen kyllä niin koukussa tähän listaan että jos pomo tietäis niin ei tykkäis. Toisaalta, ehdin kyllä tehdä kaikki työt ja pidän sitten "tupakkatauot" teidän kanssa täällä.

Meinaan muuten ruokiksella hakea ekat äippähousut! Tästä se alkaa

Hauskat viikonloput, palailen tänne vasta maanantaina!

Suski huomenna tasan 13
 
Lilleriinalle unohtui sanoa, että hae ihmeessä sairaslomaa!

Mun hyvällä ystävällä oli kans tosi huono hemppa ja joutui sairaslomalle vaikkei tainnut yhtä väsynyt ollakaan. Heti ekan lomaviikon jälkeen alkoi arvot nousta.

Ei todellakaan tarvitse jaksaa liikaa, sun täytyy huolehtia oman terveytesi lisäksi myös pienestä ihmisen alusta. Työt jää väistämättä tärkeydessä alemmalle sijalle. Eikös hemppa juuri vaikuta miten happi kulkee veressä.

Oli itselläkin lähellä alkuraskaudessa etten hakenut saikkua kun väsymys oli niin kova että työt jaksoin mutta kotona vain makasin. Hemppa oli 120, eli ei kehuttava mullakaan.

Suski

Eikä ollut tarkoitus saarnata, mutta sellainen tästä taisi tulla... ethän pahastu. Tarkoitan vain hyvää
 
Kiitos Suski MLL vinkistä, pitääkin käydä kurkkaamassa niin jos sitten säästyis ite tekemiseltä. ;) Eikä se haittaa vaikka ei ois sitä isosisko tekstiä, pääasia tulee siskostakin selville. ;)

Joku jo Mötkylälle vastasikin, niin tosiaan sen np tuloksen kuulee heti. Mut mulla ei ainakaan esikoisesta mitään verikokeita otettu? :eek: Tai siis joo, otettiin ne missä katotaan kuppa ja HIV ym, mut ei muuta. :eek:

Minttuliina tuo amme olisi hyvä idea... Kai meidän sellainen pitää kuitenkin hommata, kun meillä on vaan suihku niin pääsee sitten esikoinenkin kylpyyn vaikka vauvallakin ois kylpypäivä. Ja onhan se ehkä kuitenkin kiva vaikka sisaruksia ovatkin... Eri juttu isompana, saavat samassa punkassa istua. :D

Mulla samanlainen himo kuin Santra Mammalla :p Mä esikkoa odottaessa kysyin maksalaatikosta, niin terkkari sanoi mulle että kaupan valmiissa maksalaatikoissa on niin vähän maksaa, että jos mieli tekee niin huoletta voi syödä 2krt/kk. Ja minähän söin... :whistle: Oli tarkkaan laitettu kalenteriin koska viimeks syöny, et joko vois. ;) Ja rusinaton maksalaatikko ja siihen päälle vähän margista.. :p Arvatkaa mitä haen tänään kaupasta... :whistle:

Ummali kysyi sokerirasituksesta. Muistaakseni se on 20 viikon paikkeilla, tosin jotku menee kaksi kertaa... :ashamed: Mulla siis ensi viikolla ensimmäinen ja toinen sitten silloin myöhemmin... :ashamed: Kiellettyjen ruokien välttämisestä myös kysyit... Mä en nyt ihan pilkun tarkkaa niitä ole seurannut, mutta jotain kyllä. Esim. pastoroimatonta en käytä aina kun muistan asian tarkastaa... :whistle: Kalaa en saa muutenkaan syödä kun olen allerginen (ja anoppi viisauksissaan ehdotti kalanmaksakapseleita kun ovat niin terveellisiä.... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Juu, en kiellä, onhan ne... PAITSI ALLERGISELLE!!! \|O ). Mutta jotain tulee tarkkailtua. Limukkaa juon ihan kuten ennenkin (eli vähän...) ja olen niissä juonut sokerista vaikka kovin mainostivan light limuja neuvolassa. Totesin, että niin vähän kun sitä juon niin otan mieluummin sokerit kuin lisäaineet. Jälkimmäisiä kun tulee muualtakin ja sokeria taas vähemmän kun meillä ei sitä juuri missään käytetä... Muutenkaan en makeaa niin kovin paljon välitä syödä...

Mmiilia voit huoletta käydä uimahallissa ja uimassa muutenkin vielä. Kyllä ne neuvolassa sitten sanoo kun alkaa näyttää siltä ettei enää kannata mennä. =) Meillä on itseasiassa ollut miehen kanssa puhetta, että mentäis tytön kanssa joku kerta uimahalliin. Mies ei oo kovin innokas uimari, mut en mä yksinkään tykkää mennä... Mä kun otan lasit pois päästä niin näkö häviää. :D Saas nähä päästäänkö ikinä hallille saakka... :ashamed:

Hassuhöpö meillä alkaa piina pikkuhiljaa nousta. :D Vielä on ihan rento fiilis, mut katsotaan mikä meininki on ensi torstaina. :D Onneksi mies on jo esimiehensä kanssa sopinut että pääsee mukaan, ja mikäli kaikki ei ole ok, niin on sitten loppupäivän pois töistä. Onneksi isännällä on hyvä esimies; viimeksi kun mentiin niin sanoi että tietty mies tulee mukaan. Se olikin niin iltapäivällä ettei sitten enää ehtinyt töihin, ja seuraavana aamuna tää esimies oli kysynyt varovasti et oliko kaikki ok. Mies sitten kertoi ettei ollut, ja olisi siltä seisomalta saanut luvan lähteä kotiin... Ja samassa hänelle sanottiin, että sitten kun on se aika et mennään kaavintaan tms, niin mies sitten vaan on poissa ja laittaa puhelimen kiinni. Ihana esimies, ymmärsi tosi hyvin eikä ajatellut silloin töitä... Kertoi sitten miehelle, että heillä oli joskus aikoinaan samoja hommia ja tiesi kokemuksesta ettei se miehellekään helppoa ole...

Tulipahan taas tekstiä ihan asian vierestä. :D

Vastaan sulle Mauahtavaa uudestaan :D Mä kerroin tuolle 2v tytölle miksi ei saa potkia mua mahaan (tietty muitakaan saa potkia... :whistle: ). Välillä kun tulee vielä tossa pesukoneen päällä laitettua vaippaa ym, niin silloin jalat käy jos homma ei miellytä... Hän sitten taputteli omaa mahaansa ja hoki vauvaa... Ajattelin siis asian antaa olla vielä. :D Mutta tytölle on syntymässä serkku kesällä, joten päästään sinne "harjoittelemaan" vauvaan tutustumista. :D Ollaan jo puhuttu miehen veljen perheen kanssa, että sitten tehdään niinkin että kyläillessä me miehen kanssa myös pidellään vauvaa ym, niin saa neiti tottua hiljalleen siihen. Sitten voi ehkä olla helpompi saada asia ymmärretyksi, kun nyt on tyttö päivitellyt kummitätinsä isoa mahaa, ja siitä seuraakin vauva. Saas nähä kuinka sitten vaan käy. :D

Ai kamala kun kello on jo paljon! Mun on pitänyt siivota, ja sisko tulee hakeen mut kauppaan klo 12 maissa... :whistle: Mut nyt äkkiä hommiin et ehti kyytiin mukaan.

:wave: Viikonloppuja

Ai niin, me mennäänkin huomenna katsoon TiTi Nallea. :D Ootte varmaan kateellisia... :LOL:
 
Heissulivei.
Vielä kolme yötä ultraan on... Jännää. ;)
Sitten ollaankin jo viikolla 14! wau!

Mun masussa kasvaa karvoja, sellasii mustia höhhöjä :D Olikos tää ennuste tytöstä vai pojasta?

Mulla ei ole mitään fiilistä vielä tästä, että onko poika vaiko tyttö. Ekasta oli alusta asti niin selvä tieto, että tyttö tulloo ja niin tulikin!
Nyt odottelen aikaa, kun saa päästä masun ulkomuodon perusteella veikkaamaan kumpi tulee/ja muut kun saa kuvia nettiinkin.

Pi pa re: meikä kyllä muistaa piparin tarinan kun eilisen kun mulle jotenkin jäi pipari big brotherin kakin kautta takaraivoon, ja siten en voinut edes unohtaa sitä! :)
 
Schätzchen taas
Huomenta kaikille :wave: !
Olikin niin paljon tekstiä, etten jaksakaan kommentoida niitä :whistle: .
Jos nyt vielä jauhetaan tätä, kenet muistetaan ja ketä ei, niin fakta on se, että luonnollisesti itseni mukaan lukien Shamandalie, mauahtavaa, Burberry, Pi pa re, Asrai, Tuitsu ja muutamat muut vaan kirjoittavat niin paljon useammin, ettei heitä voi sivuuttaa ;) ... Ja sitten esimerkiksi Tracy75 on jäänyt mieleen sekä lennokkaista jutuistaan :D (pelkästään positiivinen huomio) ja samasta la:sta kuin omani. Ja Nelma samasta kuumeiluketjusta jne......
Ja ainahan sitä kommentoi niitä asioita, mitkä koskettaa itseään jollain lailla. En esimerkiksi kommentoi pohdintoihin milloin kertoa muille lapsille, kun esikoista vasta odotan :saint: . Kiinnostuneena silti luen kaikki teidän juttunne.
Kerkes jo ajatus katkeamaan...
Burberrykös se kyseli eilen, että eikös ole ihanaa, kun oksu alkaa helpottamaan. ON. Tosi ihanaa B) . 4. aamu jo ilman oksua. Hiphiphurraa.
Eihän tässä voittajafiilis ole vieläkään ja väsymys on tajuton \|O mutta kumma kun ei jo hampaat tippunu suusta siitä oksentelusta :ashamed: .
Mötkylälle hurjasti paljon onnea niskapoimuun!!! Kerrohan sit heti kuulumiset.
Ihme paatosta tää mun juttu... :LOL:
Palaan tuonnempana ihan asioiden tiimoilta B) .
 
Huomenta kaikki!

Mä mieluummin jätän osoittamatta kommenttiani kenellekään henkilökohtaisesti, ellen ole aivan varma, kuka jostakin asiasta kirjoitti. Täällä on niin iso lössi porukkaa, ettei millään voi muistaa, kuka kirjoitti ja mitä. Ja koska mä kurkin tänne useimmiten töiden lomassa, en todellakaan ehdi kommentoida kaikkea, saatika kirjoitella muistilappuja. Niin että mun osalta voitte olla huoleti, luen kaikkien viestit, mutta en vain muista tai ehdi kommentoida. Eikä se nettikeskusteluissa aina ole edes tarpeellista.

Ja koska oma napa on tärkein, niin kerronpa aamun neuvolakuulumiset. Oltiin siellä siis tänään ekaa kertaa. Kuunneltiin pikkuisen sydänäänet ja hyvinhän ne sieltä kuuluivat, kun terkka aikansa niitä ensin etsi. Tuli niin onnellinen ja helpottunut olo :heart: . Terkkari vakuutteli moneen kertaan, että eiköhän meillä kaikki mene ihan hyvin. Sain valita, haluanko tavalliseen vai nt-ultraan, ja lääkärineuvola jätetään nyt väliin ainakin aluksi. Ja koska raskaus on hormonihoidoin saatu alkuun, niin saan 4 raskauden aikaista ultraa! Ihan huippua ja mahtavaa :) . Mä haluan nähdä vauvani niin usein kuin mahdollista :heart: . Pääsen myös sokerirasitustestiin, koska pcos:laisena verensokerini on hiukan kohollaan normaalistikin. Ja terkka laski kuukautisista LA:ksi 21.12 ja tänään olisi silloin 9+6. Mä kuitenkin lasken edelleen ultran mitoista ja ovulaatiosta, joten pysyttelen itse muutamaa päivää myöhemmässä laskuissani. Nt-ultrassa katsotaan sitten LA:ta uudestaan.

Noista ruoista. Maksaa ei suositella ollenkaan, koska siinä voi olla ympäristömyrkkyjä liian A-vitaamiinin lisäksi. Järvikaloista kuha ja hauki sekä isot ahvenet (vanhat petokalat) ovat kiellettyjen listalla (samaiset ympäristömyrkyt tms), mutta muita kaloja saa ja pitää syödä. Silliä saa syödä uusien perunoiden kanssa, ellei verenpaineen kanssa ole ongelmaa. Vakuumipakattuja kaloja ei, mutta jos valmistaa savulohta vaikkapa itse, se on sallittu. Myös suomalaiset tuorejuustot ovat ok ja homejuusto kypsennettynä. Ulkomaalaiset pakastemarjat ja herne-maissi-paprikat täytyy kuumentaa ennen syömistä. Ja muita rajoitteita ei liiemmin tullut. Terveydenhoitaja käski mun opetella syömään 6 pientä ateriaa päivässä ja lisätä joko maitotuotteita tai kalkkitabletti ruokavalioon. Mulle tulee olemaan vaikeaa tuo jatkuva syöminen. Noh, kunhan saan äitiyshousut jalkaan, niin voin harkita ruoan lisäämistä :whistle: .

Kiva kun olette laitelleet kuvianne pikkuisista profiileihinne :heart: . Mulla ei ole skanneria (paitsi töissä, jossa ei tiedetä raskaudesta), joten omia kuviani en voi liittää. Snow Tigerin vaavi näyttää jo ihan oikealta vauvalta :) .

Mä lähden viikonlopuksi reissuun, joten palailen alkuviikosta lomapäivien merkeissä. Oli pakko ottaa tämän hirvittävän väsymyksen vuoksi lomaa pari päivää. Mukavaa viikonloppua kaikille :wave: .

tivoli 9+3 (9+6)
 
Vielä Schätzchen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 10:35 Shamandalie kirjoitti:
Ummali kysyi sokerirasituksesta. Muistaakseni se on 20 viikon paikkeilla, tosin jotku menee kaksi kertaa... :ashamed: Mulla siis ensi viikolla ensimmäinen ja toinen sitten silloin myöhemmin... :ashamed: Kiellettyjen ruokien välttämisestä myös kysyit... Mä en nyt ihan pilkun tarkkaa niitä ole seurannut, mutta jotain kyllä. Esim. pastoroimatonta en käytä aina kun muistan asian tarkastaa... :whistle: Kalaa en saa muutenkaan syödä kun olen allerginen (ja anoppi viisauksissaan ehdotti kalanmaksakapseleita kun ovat niin terveellisiä.... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Juu, en kiellä, onhan ne... PAITSI ALLERGISELLE!!! \|O ). Mutta jotain tulee tarkkailtua. Limukkaa juon ihan kuten ennenkin (eli vähän...) ja olen niissä juonut sokerista vaikka kovin mainostivan light limuja neuvolassa. Totesin, että niin vähän kun sitä juon niin otan mieluummin sokerit kuin lisäaineet. Jälkimmäisiä kun tulee muualtakin ja sokeria taas vähemmän kun meillä ei sitä juuri missään käytetä... Muutenkaan en makeaa niin kovin paljon välitä syödä...


Hassuhöpö meillä alkaa piina pikkuhiljaa nousta. :D Vielä on ihan rento fiilis, mut katsotaan mikä meininki on ensi torstaina. :D Onneksi mies on jo esimiehensä kanssa sopinut että pääsee mukaan, ja mikäli kaikki ei ole ok, niin on sitten loppupäivän pois töistä. Onneksi isännällä on hyvä esimies; viimeksi kun mentiin niin sanoi että tietty mies tulee mukaan. Se olikin niin iltapäivällä ettei sitten enää ehtinyt töihin, ja seuraavana aamuna tää esimies oli kysynyt varovasti et oliko kaikki ok. Mies sitten kertoi ettei ollut, ja olisi siltä seisomalta saanut luvan lähteä kotiin... Ja samassa hänelle sanottiin, että sitten kun on se aika et mennään kaavintaan tms, niin mies sitten vaan on poissa ja laittaa puhelimen kiinni. Ihana esimies, ymmärsi tosi hyvin eikä ajatellut silloin töitä... Kertoi sitten miehelle, että heillä oli joskus aikoinaan samoja hommia ja tiesi kokemuksesta ettei se miehellekään helppoa ole...
Vielä kommentoin...
Mulle sanottiin, että viikolla 26 on toi sokerirasitus. Se oli kyllä kova kolaus itsetunnolle prkl :/ .
Kyyneleet tuli silmiin, kun oli niin ihana toi Shamandalien miehen pomo :'( . Ai, että herkkäkö minä ;) ? Ja eilen tuli kyyneleet silmään kun näin jommankumman iltapäivälehden lööpin siitä rauhanturvaajasta "hän uhrasi henkensä rauhan puolesta". Nytkin menee kylmät väreet, kun ajattelen sitä :'( .
Nyt jätän teidät hetkeks rauhaan ja teen töitä... :whistle:
 
Mä oon maailman onnellisin!! :heart: Siltä nyt tuntuu en tiedä itkeäkö vaiko nauraa :D :snotty:

NP ultrassa aamulla nähtiin meidän pikkuinen,
6 senttinen vilkas "poikamme" ;) Me oltiin ihan halolla päähän lyötyjä
kun kuva oli niiin selkeä että melkein kasvonpiirteet erottuivat, kätilökin sanoi että harvinaisen vilkas tapaus, yleensä niitä joutuu tökkimään että vaihtavat asentoa mutta tää siellä potki, pienet varpaatkin erottui!
Sitten se venytteli siellä ja oikoi itseään... USKOMATONTA. Aivot, munuaiset, virtsarakko, selkäranka.......... huh huh Mä en muista että tyttöjen aikaan olisi ollut noin selkeää kuvaa sikiöstä.

Istukka mulla oli aika kohdunsuulla joka selittää verenvuodon.
Niskaturvotus 0,8mm, verikokeen tulokset tulee 2 vko:n sisällä.

Miten olo helpottuikin, ultra kuvaa en saa tänne kun en ole kirjautunut :(

Mauahtavaan kysymykseen, lapsille en ole vielä kertonut, tosin tytöt ovat arvailleet mutta olen sivuuttanut aiheen. Taidan vielä pihdata kertomista
odotan ns. oikeaa hetkeä jolloin se tuntuu siltä että nyt, toistaiseksi
sellaista ei ole tullut. Kukaan ei siis vielä tiedä kun mun mies.

Mmiilia: Arvaappa oliko mulla vaikeeta Italiassa kun työkaverit nautiskelivat koko viikon viinejä ja oluita! Siinä mä selittelin että en voi juoda auringossa jne jne.. seli seli .. ja illallisella kastelin huuliani
viinissä ja olin juovinani.. Olis kyllä kieltämättä tehnyt mieli edes
LASILLINEN Chiantin alueen ihanaa viiniä, mut toin sitä kotiin
odottamaan parempia hetkiä :)

Mut nyt ihanat naiset, Burberry lähtee ton mun 6v:n ja 6cm:sen kanssa nauttimaan herkullisen salaatin kaupungille ja ehkä ostan jotkut ihanat töppöset muistoksi tästä ihanasta päivästä.. :heart:

Nähdään myöhemmin :wave:
 
Mä selvittelin tässä vähän noita äitiysrahakuvioita :\| Kyllä osaa olla vaikeeta! Tietääkö kukaan, miten määräytyy äitiys-/vanhempainrahan verotus? Mulle tulee tämän vuoden tulojen perusteella veroprossa 20%, korotetaanko äitiys- ja vanhempainrahan veroprosenttia vielä paljonkin tuosta?

Äsken muuten soittivat PAPP-A + HCG - verinäytteistä (eli kuuluvat 1. kolmanneksen aikana suoritettavaan Down-seulaan yhdessä niskaturvotuksen kanssa), ja riskisuhde ihanasti 1:3000, eli ei mitään hätää tämän suhteen (sataprosenttisen varmojahan nuo ei ole, mutta huokaistaan taas hetkeksi... :LOL: ).
 
Ihania uutisia Burberry, onnea :heart: :flower: ! Meilläkin on Italian matka varattu syyskuulle. Hiukan harmittaa, etten pääse maistelemaan viinitilojen viinejä, mikä oli matkan yksi tarkoitus. Eipä silti, seison vaikka päälläni loppuvuoden, kunhan pieni voi hyvin.
 
Tervehdys vaan minultakin tasapuolisesti kaikille "joulun odottajille" =)

Käyn kutakuinkin päivittäin ja välillä monestikkin päivässä katteleen mitä muille täällä kuuluu ;) joskin oma kirjottelu on ollu välillä vähän hitaanlaista ja varsinkin kirjautuneena, kun vällillä kattelen työkoneelta :whistle:

yritän muistaa mihin kaikeen aioin taas kommentoida, mutta vissiin jotain raskauteen liittyviä "ongelmia" kun unohtelen asioita jne muuta mukavaa :headwall:

Sokerirasitukseen osa oli jo menossa(BMI 32) ja mullakin on tiedossa, mutta muistaakseni vasta jossain 20 viikon jälkeen... Olen kaikissa odotuksissa sen käyny tekee kun on ollu joko suoraan painoa niin paljon tai sitte valkuaista virtsassa? vai olikohan jotain muuta, olen tällänen "horisko" etten muista...

Ultrien määrästä joku kyseli... Meillä kunta ostaa OYS:ilta kaks ultraa toinen np-ultra viikoilla 11-14? ja toinen rakenne-ultra viikoilla 18-20?, noista viikoista en ole ihan satasen varma mutta jotain sinnepäin. Ja ite odottelen jo tuota np-ultraa jännällä :) olis 5.6 aika, joskin vähä helpotti kun neuvolassa jo maanataina kuului sydänäänet ja terveydenhoitaja katto sillä niitten "perus-ultralla" että ihan näyttäis olevan oikeassa paikassa ja suunnilleen viikot vastaa... joskin oli vielä istukka vasta "tulossa" ja ruskuaispussia näkyvissä ja meinas että siittä johtuu vielä nää mun jatkuvat pahoinvoinnit ja oksentelut:) siittä tulikin mieleen että kateudesta vihreänä, vaiko pahoinvoinnista :LOL: luin noita joilla on jo ohi tämä vaihe :x mutta toivossa on hyvä elää että jospa se jossain vaiheessa itelläkin helpottaa...

Sitte sisaruksille kertomisesta ;) Meillä ei vielä ole ollut mitään puhetta siittä miehen kans edes ja tiedän että kun meidän tytöt 8 ja 9 v saa tietää niin tulos on sama jos ilmoittais paikallislehdessä :LOL: ne on varmaan kuuluuttamassa kaikille siittä ja 4v velipoika varmaan perässä ;) joten taidetaan vielä oottaa joku viikko... ja mummuille ja papoillekkaan ei olla vielä kerrottu mitään, vissiin sitte ton np-ultran jälkeen jossain vaiheessa, joskin "pelkään" että appiukko on sen jo huomannu... oli kälystäkin sanonu jo reilua kuukautta ennen kun ne kertoi että varmaan niille on tulossa... :whistle:

Joku pahoitteli ettei ole skanneria... itekkin meinasin ja joku tais jo kertoakkin ottaneensa digikameralla kuvan(ilman salamaa) ja se vaan koneelle ja liittään profiiliin... joskin mun tarttee odottaa vielä sinne 5.6 asti että saan sen kuvan kun en edes tajunnut kysyä terveydenhoitajalta sitä, niin innoissani vaan kuuntelin ja tuijottelin sitä näyttöä... ja kun en osannu odottaa että se edes kuuntelee saati sitten katsoo...

Ohhoh tulipas taas tekstiä ja oikeen omaa "napaa"

ja vielä niistä maksalaatikoista:) mulla ei sitä nyt ole tehnyt mieli mutta ykspäivä oli ihan pakkosaada ruisleivän päälle maksamakkaraa ja söin hyvillä mielin pari leipää... ja muutenkin vissiin sitä neljännelle jo käyttää enemmän maalaisjärkeä tän odottelun suhteen, eli en ole jaksanut niin millilleen kaikkia ohjeita noudatella...


äitiliini75 ja vertti, viikkoja on vissiin 11+0
 
Voi kiiitos Tivoli ja Asrai... =)

Minne päin Italiaan olette menossa jos saan udella?
Mä rakastuin Italiaan ihan kerta heitolla, maisemat, ilmasto ihmiset ja ne
kengät ja laukut.. voi herranjumala se on taivas... B)
Oon fiilistelly kotona Laura Pausinin levyn tunnelmissa loman jälkeen sinne jäi ikävä.
Ensikerralla vaan on pakko päästä sinne oman kullan kanssa!
 
Heissuli!


Papana: Mulla oli kamala karvamasu esikoista odottaessa ja poikahan sieltä tuli :D Kaverit niin povaskin, kuulemma mieshormonit aiheuttaa ;) Uskoo ken tahtoo... Nyt en ole vielä moista huomannut, en tosin muista missä vaiheessa ne viimeks iski!

Mä oon myös miettinyt koska alkaa puhumaan pojalle, että äidin masussa on vauva? Ikää kun on vasta reilu vuosi, niin kuinkahan on edes ymmärryksen laita :whistle: Toisaalta siinä vaiheessa on pakko, kun masu alkaa olemaan tiellä. Tästä seuraakin se, että kun ikäeroa tullee se 1v10kk, niin onko se tuplarattaiden hankinta järkevää? Ja te joilla on kokemusta, suositelkaahan hyviä, kiitos =)

Sokerirasitus on mullakin edessä, ekan kerran jo rv 15 ja sitten joskus rv 30 seuraava, ekassa raskaudessa oli yks arvo kohollaan ja siitä seuraa tää. Ja just olin kontrollirasituksessa ennen kuin tulin raskaaksi, kyllä mua nyt rasitetaan!

Nyt syömään, tein eilen jauhelihatäytteisiä lettuja :p


liplap rv 10+6 <br><br>
 
Tervehdys vielä... tää horisko jatkaa kun muisti palaa pätkittäin

ja ihanaa että Burberryn ultrassa kaikki oli hyvin :flower:

Joku kyselikin niistä itkuista ym herkistelyistä... minä olen ihan toivoton tapaus kans välillä...

Eilen olin meidän nuorimman kevätjuhlat päivähoidossa ja mulla kyyneleet valui kun vesiputous kun "hoito-täti ja -setä" soitti kitaraa ja lauloi kouluun lähteville eskareille sen laulun kuudenikäinen (Äiti jääköön nukkumaan, puuro lautaselle jää, ei estää saa kun juostaan elämään. Täällä kuudenikäinen, elää hetken jokaisen, tietämättään onnellinen olla saa...) :'( melkein valuu taas kyyneleet kun muistaa miten ihanasti ne lauloi...

Rattaista... meillä sillon kun toinen syntyi oli esikoinen 1v6kk ja meillä oli alkuun velipojalta lainassa rattaisiin sisaristuin mutta todettiin melkosen pian että ei toimi kun kuitenkin matkaa kauppaan ym tuli reipas kilometri ja isompikin nukahti matkalle ja nuokkui ja lähes tippui siittä istuimesta... ;) ja ostettiin sitten sellaiset isoilla renkailla olevat peräkkäin istuttavat rattaat josta takemman sai ihan makuu asentoon ja etummaisenkin melkeen ja ne oli kyllä tosi hyvät ja on olleet sen jälkeen kaveri pojillakin lainassa ja voin suositella... kun ovat peräkkäin niin pienempi saa takana rauhassa nukkua ja isompi ei sitä pääse "härppimään" toisin kun vierekkäin olevissa :LOL: mutta sekin on vissiin makuasia kummista tykkää... ja pitkälti minkälaisessa maastossa niillä ajelee...

jospa lähtis äkkiä syömään ennen kun kovin pahaolo yllättää :D joskaan se ei edes yllätä vaan on jo ihan tiedossa olevaa :LOL:
 
Mauahtavaa pikana
Papana : Mulla kans oli tyttöä odottaes karvainen vatsanahka, saas nähdä onko taas tulossa samanlainen turkki :D

Nuo ruokajutut on niin sellaisia joo-o. No siis kaikkihan pian kielletään jos aletaan oikein tosissaan pilkkuja viilailla. Järjen käyttö noissa asioissa on paras vaihtoehto kuin se että tuntee hirveitä omantunnon tuskia maksalaatikon syömisestä esimerkiksi. Onhan noissa opuksissa ne ohjeet mitä saa syödä ja mitä ei, no jokainen sitten itse soveltaa sen itselleen sopivaksi. Just kävin pitsalla, oli suolaa ja rasvaa. Voi kamaluus. Mutta hyvä mieli tuli kun sai nautiskella.. Joskus jo aiemmin kirjoitin mielipiteeni tästä kamalasta vouhotuksesta mikä vaan yltyy vuosi vuodelta liittyen raskauteen yms. Ei me mitään sairaita olla.

Burberry: Olipas pirteet ultrauutiset sulla :heart: Mukavata!!

:wave:
 

Yhteistyössä