JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA osa 2





Tämä pino on tarkoitettu kaikille laihduttajille, kilojen määrästä riippumatta. Meitä löytyy laidasta laitaan, 10-40 kg:n tiputtajia ja jopa raskauden ajan tasapainottelijoita :) . Porukka on sanavalmis, hassunhauska ja tarmokas. Huonoja hetkiäkin löytyy mutta jengi antaa tarvittaessa huutia ;) .

Ainoa sääntö ryhmässä on se, että joka torstai annetaan oma henkilökohtainen rivi, jonka minä Anu siirrän etusivun listaan.
Rivi on siis tultava torstain aikana muodossa:

nikki..........pituus cm/lähtöpaino kg..............paino nyt kg/muutos edelliseen kg............tavoitepaino kg

Jos riviä ei löydy kuluvan viikon torstain viesteistä, se ei tule löytymään listasta. Anomuksia voi esittää ja lahjontaa voi yrittää, jolloin on mahdollista, että rivi tulee listaan myöhemmin . Ugh, olen puhunut..



http://kaksplus.fi/keskustelu/t1135747




VIIKKO 1

VIIKKO 2

VIIKKO 3

VIIKKO 4

VIIKKO 5

VIIKKO 6

VIIKKO 7

VIIKKO 8

VIIKKO 9

VIIKKO 10
 
Hiio'hoi,

Minäpä bongasin uuden pinon :) . Lupasin ryhdistäytyä uuden vuoden kunniaksi ja hiukan on jo onnistunut. Jouluruuat alkoi ällöttää ja nyt taas syön töissä lounaaksi joko salaatin tai puuroa ja ruisleipää. Pahimmat näyttää olevan illat. Kun väsy iskee, alkaa tämä mamma koluta kaappeja ja etsiä ihan mitä tahansa hyvää :eek: . Oon syönyt jopa raakaa piparitaikinaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: . Laitetaan raskauden piikkiin :saint: .

Kuinkas anulla on raskaus sujunut? Ihan ok vissiinkin, oon aina välillä käynyt kesäkuisissa vakoilemassa :D .

Täällä voidaan jo paksusti, mahaa on ja löytyy entisten lisäksi ja Sinttikään ei ole enää sintti vaan enemmänkin vonkale. Arvio oli, että laskettuna päivänä vonkale painaa n. 3,8 kg ja kun edellinen synnytys oli vähän dramaattinen, niin mua uhkailtiin käynnistyksellä viimeistään rv 38. Tai no, ei uhkailtu vaan suositeltiin ja ehkä parasta niin. Se vaan tarkoittaa sitä, että mulle iskee kiire ja paniikki. Toisaalta, pääsenpä aikaisemmin tavoittelemaan pienempiä mittoja :D .

Tämmöisiä tänne. Painoa on tullut tähän mennessä (jouluruokien turvotukset mukaan lukien) 8,8 kg mut luulen, että se voi jopa tippua tässä vielä, kun turvotukset ovat jo hiukan lähteneet liikkeelle sen myötä kun minäkin ryhdistäydyin. Katotaan kuinka tässä käy... ;)

Iines ja Sintti (vonkale) rv:lla 31+5
 
Iines Mitä, vakoillaanko me toisiamme :LOL: Aika niukasti kirjoittelen, ei tunnu multa oikein riittävän vielä asiaa tuonne kesäkuisiin. Päivät ovat niin samanlaisia ja tapahtumaköyhiä |O Mua ei ole luotu olemaan raskaana, kroppaa kolottaa aina jostain raosta, jos ei muuta niin v***ttaa.. Odotan toukokuun puolta väliä kuin kuuta nousevaa. Laskettuaika on vasta 29.5:ttä mutta olen jo itseni kanssa sopinut että 38 ja rapiat alkaa tapahtumaan. Buukkasin jopa lapsenvahtia jo noille viikoille :LOL: Ens keskiviikkona olis ultra, jos vaikka siitä sais taas uutta elämäniloa tähän loputtomalta tuntuvaan urakkaan ;)

Paino on noussut!! Liikakin, mutta just ei vois vähempää kiinnostaa. Syönyt olen ihan ruokaa, kamala nälkä kokoajan. Kyllähän herkutkin maistuu, mutta niissä olen pitänyt kohtuuden..ainakin melkein aina.

Omppu pitää kiireisenä.. Viikon lempihomma on ollut pölliä roskiskaapista pirkan muovipussirulla ja leväyttää koko 50kpl pötkössä lattialle..Ja taas äiti kerii jäkättäen pussit takaisin rullalle |O Ja kun kysyy kuka on taas tehnyt vähän hommia niin kuulemma Mummu?? Olipa Mummu käynyt yhtenä päivänä nakkaamassa mun alkkaritkin vessanpönttöön.. Piti oikein soittaa ja nuhdella.. Nalle Puh kulkee myös nimellä Mummu.. Kuulemma suodaan tämä Ompulle, pitäis olla vaan tyytyväinen kun ei nimitä jotain hämähäkkimiestä mummuksi :LOL: :LOL: Meillä on milloin missäkin pieni "muistolehto" Omppu käy pölläsemässä hautakynttilät ja asettelee ne kauniisti esim. ruokapöydän alle.. Kovin hengellinen kaveri. Siellähän töröttävät, siivoan aina imuroidessa ne paikoilleen.. Ukkoa pännii kun kynttilät lojuvat milloin missäkin..

Anu vihdoinkin rv. 20 tasan!!!
 
anu: Mä ihan luulin, että mut on luotu olemaan raskaana mut oon karvaasti kokenut, että raskaudet on erilaisia :/ . Mä oon kyllä niin valmista kauraa synnärille :ashamed: . Ja muka vielä pitäis jaksaa olla tämän kuun loppuun töissä :headwall: . No, jos mulla käy tuuri, niin käynnistävät synnytyksen ens kuun loppupuolella ja mä oon vaan onnellinen niistä jokaisesta päivästä, joita mun ei tarvi tämän olon kanssa kestää.

Ruokahalussa on tullut muutoksia. Nyt ajatuskin Hesen aterioista, pizzasta tai kebabista ällöttää ja teinkin eilen ihan perus hernekeittoa. Muutenkaan ruoka ei niin kauheesti maistuisi. Koen sen vaan hyvänä asiana painonnousun (ja vauvan koon) kannalta :) . Onhan tässä näitä viikkoja vielä jäljellä ja mä tiedän miten paljon mun alkaa taas tehdä herkkuja mieli, kun jään äitiyslomalle.

Iines ja Sinttiläinen 32+2
 
Heippa!

Kävin aamulla ultrassa ja kylläpä vauveli viuhtoi!! Veikkasi tyttöä, kun jalkovälissä ei näkynyt kuin ihan pieni nappula.. Aika näyttää saako nappula kaverit vai onko meille tulossa tyttö :D

Anu
 
ellapuu :hug: :hug: :D
Ovat tainneet siirtyä kilot mulle.. painoin eilen 89.9, vasemmalla jalalla paino ja keuhkot tyhjänä ilmasta.. ahistaa kun just pääsin takaisin omiin lukemiin ja sain pudotettua Ompusta tulleet kilot |O Toukokuussa alkaa taisto taas tosissaan, toivottavasti en syö sitä ennen kamalasti herkkuja.. Se riski on aina olemassa :ashamed:
 
Heipsan,

ellapuulle onnittelut uudesta kymmenluvusta!!!

anuaanua: Joopa joo, täällä ollaan jo ohitettu se mun laihdutuksen lähtöpaino. Vähänkös harmittaa :/ . No, kymmenen kiloa on nyt painoa kerrytetty viime neuvolaan mennessä rv 34, nyt veikkaan jotain yhtätoista - kahtatoista. No, on sentään vähemmän kun esikoisesta -> yht. 17,5 kg.

Mä päsen kilojen hätistelyyn jo ens kuussa :D . Arvatkaas vaan odotanko sitä :p . Oletan, että tälläkin kerralla imetys auttaa niin paljon, että parissa kuukaudessa kiloista on suurin osa lähtenyt, enemmänkin sais vaan tipahtaa.

Anyway, pitänee lähteä kampaajalle. On tämä äippäloma aika rauhoittavaa aikaa ;) .

Iines (ja Sintti jo rv:llä 36+3)
 
Huomenta!

Ellapuu Hienosti sulla on paino pudonnut! Hurjasti onnea siitä!

Iines Aika hurjaa että sun raskaus on jo noin pitkällä. Siis tosi nopeesti aika rientää. Ihan pian saat syliisi tuhisevan nyytin :heart: Voi sentään, yritän olla ajattelematta asiaa ja varsinkin tuhisevia nyyttejä...

Anulle myös kovasti tsemppimieltä loppuraskauteen.

Minusta sen verran että laihdutus ei suju, ei sitten millään. Muutama kilo on tullut takaisin ja 75-76 kilossa sitkeesti pyörin.

Mutta kunhan tästä taudista toivutaan niin ehkä sitten laihdutus saa uutta intoa. Meille on nyt iskenyt tuo influenssa, mä olen ollut puoli kuntoinen reilun viikon ja mies+tytär viikonlopusta ja pojan kuume nousi eilen.
 
Piipahdanpa tällekin puolelle vakoilemaan josko vauva-uutisia olisi ilmaantunut ;)

Omanapa voi päivä päivältä paksummin, lasken päiviä toukokuun puoleenväliin kuin lapset jouluna.. Alkaa olla paukut pikkusen loppu tämän paikoillaan kökkimisen kanssa ja kun liikkeelle lähtee niin auts, perästä kuuluu viimeistään seuraavana aamuna :LOL:

Pitäis syödä kunnolla, sokerit pikkuisen sekaisin. Onneksi ei hälyttävästi, mutta tarpeeksi kuitenkin. Ja olishan sitä pudotettavaakin sitten vähemmän..

Mukavia päiviä ja ilmoitelkaahan itsestänne ettei pääse koko ketju hukkumaan!!

Anu
 
Moikka,

taas pikana vastailen..paino nyt 78 kg,eli tooosi hitaasti tippuu..
toisaalta ehtii tuo vatsanahka mukaan,eikä jäis ihan hirmusti sitä roikkuvaa nahkaa. sitä oli tuossa joku aika sitten,mut nyt selkeesti "vetäytynyt" :LOL:
ihan hassua,miten on erikokoinen..kasvot on kuulemma kaventuneet tosi paljon, mulla,joka on aina,koko elämänsä ollut pyöreäposkinen!!! mulla on jopa selkeät kasvonpiirteet :LOL:
 
Minäpä ilmoitan tännekin, että meille syntyi pieni poika 3.3 klo 17.45. Miehellä oli mittoja 3660g ja 50 cm. Pienokainen suorastaan syöksyi maailmaan ja siitä ollaan ihmeissämme vähän vieläkin.

Ruokavalio ei ole kunnossa mutta ehkäpä siihen pääsen paneutumaan lähiviikkoina. Painosta sen verran, että raskauskiloja on jäljellä vielä 7,5 kg, joten hommaa on edessä...

Iines ja Sintti-poika 6 pvää
 
Ihanaa kuulla teistä, olenkin jo kaipaillut kavereita :hug:

Onnittelut molemmille hienoista suorituksista!!

Taisto jatkukoon.. Odotan niin toukokuuta, että saisin takaisin oman "oloni", mulle riittäisi jo tämä raskaana olo!!! Ja ehkä sitä jaksaisi taas uudella innolla paneutua tähän ruuan laatuunkin. Nyt vaan yritän syödä jotain että pysyy sokrut kohdillaan ja sitten kuitenkin lopulta sorrun kunnolla herkkuihin :ashamed: Poden kyllä paska-äiti fiilistä vähintään kerran päivässä. Miten suklaa ja cokis voikin koukuttaa heikon ihmisen niin täydellisesti??? Painoa on tullut nyt 8kg, mutta vielä olis 10 viikkoa aikaa syödä... Ahistaa..

Vali vali.. mulla on nykyisin aika positiivinen asenne elämään |O Ihan vakavasti olen alkanut miettimään, josko joku raskausmasennus (??) vaivaa. Tuntuu että elämä alkaa taas uudelleen keväällä ja nyt vaan kituutetaan sinne asti.. Päässä piippaa varmasti senkin takia kun en voi liikkua. Tein eilen jopa kilometrin lenkin rattaiden kanssa, oli kyllä pikkusen irtolunta, mutta meinasin kuolla.. Persus sanoi itsensä irti puolessamatkassa ja jäljellä oli vielä tautisen iso mäki.. Nyt ei voi edes kumartua kun vetää ja viiltää.. Arvatkaas tehdäänkö mulle sektion kanssa yhdessä sterilisaatio :LOL: Pakko, muuten taas unohdan tämän kamaluuden ja saan jonkun kuningas-idean vuoden päästä ja pamahdan raskaaksi.. Pikkusen on sentään jäljellä itsesuojeluvaistoa ja ennakoin tulevaa :LOL:

Antakaahan elonmerkkejä tasaiseen tahtiin että pysyy pino hengissä ;)

Anu
 
Huomenta!
Innolla odotan minäkin että pinomme herää taas henkiin, mun paino se hiipii pikku hiljaa ylöspäin ja vaikka en mielestäni ole syönyt juuri mitään niin kun mietin asiaa tarkemmin huomaan syöneeni pullaa, karkkia, suklaata ym.... pitkin päivää, mutta en todellakaan mitään kunnollista. Ruokapäiväkirjaa jaksan aina yhden päivän kerralla ja sitten loppuu virta...

Mutta nyt kun asiaa tarkemmin ajattelin niin ehkä aloitan tän pinomme elvyttämisen TÄNÄÄN

Eli Paino 11/07 94,6 kg
Paino tänään 79 kg

Ja mun punnituspäivä olkoon maanantai....
Toivottavasti saan pian seuraa teistä muista!
 
Nöpö80: Sait juuri ylipuhuttua minutkin taas mukaan :) Painoa tosin on PAAALLLJJJOOON enemmän kuin sulla :/ Vaaka näytti tänään 117kg :ashamed: :ashamed: Suunta on ollut taas pitkän aikaa ylöspäin... Ajattelin kokeilla laihdutuksen tueksi Nutrilet-tuotteita, yhdistettynä vähähiilihydraattiseen ruokaan. Kauhea makeanhimo, kun siitä pääsis eroon...

Anu: Onnea loppuraskauteen :hug: Muistelen että olin samassa ketjussa pudottamassa painoa kun plussasit...

Punnituspäivällä ei sinällään oo väliä mulla, maanantai passaa mulle vaikka tänään onkin tiistai.
 
Kiva kiva.. pidetään vaan keskustelua yllä niin pääsen minäkin asiaan oikein todenteolla toukokuussa :whistle:

Painoa on tullut nyt 10 kiloa ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin ainakin 2 tulee vielä.. Hyvin tippui ainakin viimeksi heti synnäriltä alkaen, mutta mutta.. Kiva oli yön pimeinä tunteina syödä kaikkia herkkuja väsymykseen |O Sieltä tulivat takaisin tosi nopeasti... Nyt on ukko psyykattu vahtimaan ja kantamaan salaattia kotiin :kieh: Itseeni kun ei ole luottamista.. Pienenä porkkanana on syyskuun alussa oleva Turkin loma.. Uusi uikkari on ostettava, mutta kun pitäisi kehdata vielä kellutella se päällä altaalla.. Missin mittoihin ei ole toivoakaan, mutta kunhan edes mahtuisi kaikki lölleröt kankaiden sisään :/

Liikuntaa tuskin taaskaan harrastan vihaan edelleen henkeen ja vereen kaikkea hikoilua ja nyt on edessä sektio ja molemmat on vielä aika pieniä enkä ajatellut satsata kaksostenrattaisiin. Yritän virittää jotenkin tuon sähköjäniksen sille seisomalaudalle..kenties ilmastointiteipin avulla :saint: Seli seli..meneekö läpi..

Hiilareita lasken nytkin tuon rd:n takia ja sillä on tainnut pysyä paino ihan kohtuudessa. Pistää sielusta kummasti kun popsii Fazerin sinistä.. Nutrilettea himoitsen edelleen.. Se suklaa pirtelö.. sairaan houkutteleva maku.. Ihan varmasti hörppään heti kun vaan on mahdollista :D

Päivittelenkö painoja?? Vai mennäänkö näin aluksi??

Anu
 
Ehtoota!

Vilkkuvälkky: Kiva että lähdit mukaan pinoilemaan! Yhdessä se on tämä laihduttaminenkin mukavampaa. Mä tosiaan painoin parhaimmillaan viime kesänä 72 kg aika pitkäänkin, mutta sitten se on pikku hiljaa lähtenyt taas nousuun. Ja nyt salaa haaveilen että saisinko kesälomaan mennessä (27.7) painon tonne 70 kg:n tuntumaan, tiukkaa se tietää mutta...

Anu: Ei nyt varmaan kannata ainakaan alkuun sen isompaa seurantaa kerätä, ehkä sitten jos saadaan hieman enemmän porukkaa mukaan. Mutta alkuun voidaan hyvin mennä näin.
 
Anu: Minunkin puolesta sopii että ei mitää pinoa tehdä. Mennään vain näin. Nutriletista... Mä en oo ihan varma että onko se suklaapirtelö hyvää vai ei... Toisaalta maistuu kyl makeannälkään, mut jotenkin on sellainen jauhoisen oloinen... Oon tykästynyt niihin patukoihin... Mietin vain että onko niiden patukoiden popsiminen vain itsensä huijaamista... Vaikka en mä niitä montaa syö, max 2/vrk ateriankorvikkeena... Tosin ovat taas kaupasta loppu, että kynsiä vissiin joutuu syömään...

Eilen tuli tehtyä parikin kävelylenkkiä, toisaalta 'herkuttelinkin' hieman... Tacoja syöden. Mutta lihana oli kanaa, muuten tomaattia, alaattia, kurkkua, oliiveja, fetaa... Että eipä mitenkään kauhean lihottavaa. Toisaalta kyllä huomas että suolaista oli, sormet vähän turvoksissa. Mutta toivotaan että huomenna vaaka näyttää edes hieman alaspäin, koska on PUNNITUSPÄIVÄ... Miinuslukema tsemppaisikin vähän...
 
Huomenta! Tuli sitten puntarilla käytyä, 114kg näytti eli -3kg näytti. Tuntuu että aamusta aina turvotusta on, nytkin vaikka en mitään erikoista eilen syönyt. Vettäkin olen yrittänyt juoda melko paljon... Olisko jotain vinkkejä? Ananasta en pysty syödä :(
 
Heipsan,

Ihanaa, pino on vähän piristynyt. Mä tulen mukaan, on ihan pakko :eek: ! Raskauskiloja oli yhdessä vaiheessa jäljellä enää 2 kg mutta kuten ennenkin, imetys herättää mun herkkuhimot ja sipsejä, karkkia ja pizzaa on mennyt enemmän kun laki sallii :headwall: . Äsken punnittu alkkaripaino (aamupalan jälkeinen) oli 114 kg, eli 2 kg on tullut herkkujen takia takaisin :headwall: .

Nyt on viheliäinen tilanne, sillä eilen oli ristiäiset ja eikös vaan tarjottavia jäänyt vaikka kuinka paljon. Mä kun olen päivät kotona, niin todennäköisesti en saa pidettyä näppejä erossa herkuista. Onneksi on hyvät ilmat, niin voidaan ratastella. Meillä on tuplat poikia varten ja ne painaa jonnin verran enemmän kun tavalliset vaunut, joten eiköhän se jo auta hiukan tuossa kilojen karistuspuuhassa.

Iines kera vauvan, jolla ikää kohta 7 viikkoa :eek:
 
Moikka!
Mä unohdin puntaroida tänään. Vietin koko viime yön ja tän aamun vatsataudin kourissa ja on sanottava että otti aika koville. Mutta toisaalta nyt voi olla tiedossa mukava pudotus tälle viikolle. Heti huomenna lupaan itseni punnita.

Tänään tuli myös tieto että mun vauva on hyväksytty päiväkotiin... 4.5 hänen pitäisi aloittaa joten pari seuraavaa viikkoa käydään tutustumassa. Kun ei oo ikinä ollut kun mun tai Jannen tai mun äidin kanssa niin voipi olla tuo tarhaan lähtö melkoinen shokki.

Vilkkuvälkky: Sullahan oli vallan hurja tuo pudotus. Onnea siitä kovasti!

Iines: Kiva että tulet taasen mukaan pinoilemaan. Ryhmässä on voimaa :D .

Mutta ilmottelen huomenna tän viikon lukemat.
 

Yhteistyössä