JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA osa 2

No nyt päästiin asiaan.. Alkaa olla kunnon joukko jo koossa :hug:

Ystäväni Iines, imetysasiantuntija ;) Sanoppas alanko rasvailemaan tissejä jo ennen synnytystä Lansinohilla vai odotanko että kipu kirpaisee?? Jostain olen saanut päähäni että yritän imetystä 100 kertaa kovemmin kuin Oton aikana ja tällä kertaa se kanssa onnistuu.. Niitä helkatin rintakumeja en ostanut, kun viimeks tuntuivat niin hölmöiltä.. Saa ukko käydä shoppailemassa jos pakottava tarve iskee :saint: Kotikaljat kehiin jne.. Kantsiskohan alkaa juopottelemaan jo paria päivää ennen sovittua sektioaikaa.. Kokemuksia kenelläkään??

Kamala turvotus edelleen, ei tainnutkaan olla pelkkää taffelia :x Vettä en pysty enempää juomaan, mutta eiköhän se tästä..

Päivän piristys ja kauhistus, ainakin omasta mielestäni.. Oltiin Ompun kanssa suihkussa ja vessanovi tietty lukittuna ettei äipän tarvitse viuhahdella yllättäen pitkin kämppää naapureiden kauhuksi.. Omppu katosi.. Huutelin sitä.. Missä Omppu, kukkuu kulta jne.. Ei vastausta !! Kamala tunne.. eikä ovikaan ollut auki.. Hitto.. Kaveri seisoi mun mahan alla ja katseli ylös ihan pikkusen ihmeissään kun mutsi sekoilee vaikka hän ei oikein lähempänäkään vois olla :LOL: Verenpaine oli varmasti tähdissä kun niin säikähdin.. Ja nauroin.. Mitä kaikkea tässä voi vielä sattua..


nöpö.. Parantele!!


Anu
 
Heippa!

Nyt on punnittu... Eli 78 kg ja -1kg viime viikkoseen... Aika vähän kun ottaa huomioon tän mun tautini, mutta tästä se on taas alettava... Selvästi huomaa että ikä tekee tehtävänsä, eli paino ei enää putoa niin helposti kuin silloin ennen... Vielä silloin 2000 luvun alussa niin sellanen 10kg lähti tosta vaan, mutta nyt on joka gramma tiukassa, Tainnut tuo läski vuosien varrella pureutua melko tiukasti kiinni...
 
nöpö80 Kuitenkin kilo poissa ja sehän on pääasia =) Toi ikä-juttu on niin totta. Parikymppisenä elin ihan yhtä aktiivista ( lue laiskaa ) elämää kuin nytkin. Söin töissä samaa ruokaa kuin lapsetkin eli eineksiä.. kotona suklaata ja pullaa ja lähes joka ilta tilattiin kebabbia tai jotain pihviä ranskalaisilla.. Paino pysyi samoissa lukemissa, olisko ollut 62 ?? Luulin olevani lihava ! Kun 30 lähestyi niin voi luoja!! Ihan oikeasti pitää paikkansa sanonta että sekuntti huulilla, vuosi vyötäröllä. Pelkkä rasvan näkeminenkin nostaa painoa ja vaikka kuinka olisi ruodussa niin läski on tiukassa.
 
Pakko tulla hurraamaan tännekin, vaikka asia ei varsinaisesti laihdutukseen liity, mutta meidän vauva nukkui viime yön ilman tuttia... Siis eilen aamulla pakattiin tutit ja vietiin paketti "postiin" ja tutit matkasivat tuttiritarille... Ja oikeesti sen koomin ei juuri ole tutista kysynyt ja sentään siihen asti tutti piti olla aina mukana... Tänään sitten haettiin palkinnoksi oikea polkupyörä neidille joka on nyt iso kun on tutiton ja vaipaton.... Voi siis hyvin aloittaa päiväkodin ensi viikolla....

Laihdutusta sen verran että takkusta on. Mua ei yhtään himota mikään terveellinen, kun suklaa vaan... Mutta päivä kerrallaan. Ja nyt vähän mietin että oliskohan vietettävä sokeriton toukokuu... Mutta se vasta harkinta-asteella.
 
anu: Kyllä mä rasvailin jo ennen synnytystä Lansinohilla. Kannattaa kyllä, vaikkakin se kipu kirpaisee siitä huolimatta :x |O :headwall: . Mulla imetys teki kipeetä ekan kaksi viikkoa, siis niin paljon kipeetä, että itku kurkussa imetin. Onneksi tämä kakkonen on sen verran rauhallinen liikkeissään, ettei saanut imettyä rintoja rikki. Olisko rasvailusta ollut jotain hyötyä, enpä tiedä. Maitomäärän kasvattamisesta mä en tiedä, mulla on päinvastainen ongelma.

anu, nöpö: samaa oon mäkin pohtinut, että ikä on kumma juttu, kun läskinki liimaa tiukemmin kiinni. Oli se elämä joka kantilta katsottuna silloin parikymppisenä helppoa. Sai syödäkin mitä tykkäs, ei tarvinnut hikoilla ja liikkua ja silti oli normaalipainoinen :eek:.

No niin, nyt mä olen ahminut ne kaikki ristiäisherkut ja paljon ylimääräistä. Nyt alkaa terveempi elämä. Olin eilen jälkitarkastuksessa ja siellä juttelin terkkarin kanssa tästä painonpudotuksesta. En saanut varsinaista lupaa laihduttaa mutta sain luvan noudattaa sitä samaista diabetesruokavaliota mitä raskausajallakin. Jos sillä ja liikunnalla laihtuu, niin ok. Eli semmonen 1800 kcal pitäis päivässä syödä, jotta maitoa vielä tulee. Pitänee sitten panostaa liikuntaan, jotta paino alkaa pienesti pudota.

 
Ehtoota!
Mä en kestä... Paino tasan sama kuin viikko sitten... Mutta nyt on alettava tapahtua. Kävin tänään kaupassa ja ostin monta kassia laihdutusruokaa... Nyt on kielletty kaikki herkut. Tällä tavalla ois tarkoitus jatkaa toukokuun loppuun ja sitten kesäkuun alusta olis pyrkimys karkkipäivään esim kerran viikossa. Mut tämä suklaan mussutus on LOPUTTAVA!

Mutta nyt on mentävä nukkumaan, muuten tulee itku aamulla.
 
Paino tänään 113kg, -1kg että tyytyväinen pitänee olla... Viikonloppuna tuli kera vieraiden syötyä suolaista ym... Mikä siinä on kun ei voi/osaa kieltäytyä syömästä?!?!?! VAi tunkeeko joku väkisin ruokaa suuhun... Ja herkkuja varsinkin...
 
Korkeintaan viikko enää elämää tämän pötsin kanssa
Ja jos saa toivoa niin vaikka huomenna voisin lähteä Jorviin jakautumaan ;)

Pakastin on täytetty terveellisillä ja helpoilla ruoka-aineilla, kotiin kun palaan alkaa tiukkalinja ja naminamit ovat historiaa..
 
anu: Mä jo mietinkin milloin sulla on pötsin hävitys edessä. Joko sulla on aika sektiolle sovittuna?

Huonosti menee, ihan sikamaisen huonosti :ashamed: . Paino vaan nousee ja nousee, ei tietoakaan laskusta. Miten mä saan makeanhimon pois :eek: ?

Iines
 
Heippa tännekin pitkästä aikaa!

Tök-tök kun tökkii vaan täälläkin :headwall: Mä vaan syön, ja syön ja syön... Saa nähdä koska räjähdän :( . Mutta olkoon tuo tuleva maanantai taas se päivä jolloin laihdutus lähtee käyntiin, on pakko lähteä.... Syksy ja työharjoittelu lähestyvät joten painon on pakko alkaa vähetä ja reippaasti.

Makea se on munkin kompastuskivi, sokeriton toukokuu kesti n 10pv ja nyt on namia mennyt kaksin käsin...

Mutta yritettävä on...
 
Iines Alivuokralainen saa häädön perjantaina ellei tajua muuttaa ennen sitä :kieh: Kaikkeni olen tehnyt.. Eilen ravasin jopa Ikeassa ja tänään kutsuu kirppari-kierros.. vaan kun ei mikään tehoa!! Ainoastaan paikat kipeytyvät ja vauva vaan nauttii köllöttelystä.. Sektio ei pelota mutta mutta.. Miten ihmeessä saan edes ukon avustuksella ne pinkeät leikkaussukat näihin rotukoipiin???? Pikkusen nauratti ja hävetti kun kätilö mittas mun koipia..pituutta 74cm ja reiden ympärys 60cm. Tuumasin vaan että tolpat taitavat olla yhtä pitkät kuin paksutkin.. Noloa!

nöpö Sovittaisko että kesäkuun alusta palataan tiukalle linjalle, terveellisin elämäntavoin?? Ruoskitaan toisiamme päivittäin jos siitä olis apua ;)

Anu
 
Minä tulin ilmoittamaan, että kaivoin laatikosta Pv:n Points-laskimen. Aloitin tänään laskemaan, että kuinka paljon oikein päivässä syön. Lisäsin pisteisiini sen imetyksen tuoman 10 lisäpistettä.

Alkoi niin ahdistaa, kun aloin miettimään tulevaa kesää ja sitä, että viime kesän vaatteet ei mahdu mulle jos tätä menoa toi painon lisäys jatkuu... :eek:
 
Iines79 Pitäisköhän munkin sitten noilla pisteillä, olis varmasti helpointa.. Eikä tarttis miettiä paljonko imetyksen takia pitäis syödä "lisää" . Taidanpa lähteä samantien kaivamaan vihkot esille.

Ja itseni tuntien, olen toitottanut kaikille, että jos haluaavat olla mun kanssa jatkossakin tekemisissä niin Jorviin ei sitten raahata mitään karkkeja ja suklaalevyjä. Vaikka kuinka yrittäisin pitää näppini kurissa niin varmasti viimeistään yöllä pupeltaisin niitä :(

Kesävaatteista
Just ennenkuin tulin raskaaksi olin mahtua vanhoihin kesävaatteisiin.. Nyt ei taida olla toivoakaan ihan vähään aikaan. Tosin mullahan on se kolmenkuukauden tavoite :LOL: :LOL: :LOL: Siinä ajassa pitäisi saada nämä uudet löllöt pinkeeks ja läski edes vähän ruskeemmaksi että kehtaa vetäistä uikkarin päälle Turkissa. Viimeksi siinä meni vaatimattomasti vuosi..
 
Pakko tulla raportoimaan, vaikka vähän hiljaiselta tämä meidän pino vaikuttaakin...

Eli eilen oli eka päivä virallista piste-kuuria. Ja keskenhän ne pisteet olis loppuneet mutta minäpä olin reipas ja kävin työntelemässä tuplarattaita 45 min. Eikä se ole mitään kevyttä puuhaa meidän hiekkatiellä :D . Laskin antoi mulle kokonaista 6 lisäpistettä tuosta lenkistä ja päivän lapio-hommista (tein siis pihahommia) ja ne riitti just ja just illan pupelluksiin. Nyt taas muistuu mieleen miten suuri vaikutus on rasvaprosenteilla ja kasviksilla & täysjyvillä :whistle: . Tässä kun on mennyt PALJON oivariinia ja vehnäpullaleipää.

Eilen aloitin uuden tavan ja söin kaurapuuron aamupalaksi. Ei se nälkää pidä mulla kovinkaan kauaa mut mun mahalaukku onkin venynyt tästä mässäilystä. Päätin, että nyt aloitetaan kilojen karistus ja sen aion tehdä!
 
Heippa!
Onpa kiva jos tämä meidänkin pino nyt heräilee henkiin... Mä en ihan joka päivä täällä käy, mutta aika usein kuitenkin :)

Maanantaina alkoi myös mun pisteidenlasku, eli kolmatta päivää nyt mennään tätä puhtia ja hyvin menee toistaiseksi, ainoa mikä vähän haittaa on tuo pääkipu jonka uskon johtuvan suklaan puutteesta, mutta koetan korvata sen kahvilla, jota nyt nautin viidettä mukillista tänään.

Mun paino hiipi ylöspäin niin että 80 meni uudelleen rikki maanantaina :( . Siitä tuli se viimenen kimmoke että asialle on pakko tehdä jotain. Ja nyt sitten tehdään. Pisteet on ainakin alkuun riittänyt hyvin ja vaakakin on ollut aika myötämielinen näin alkuun, mut virallinen viikkopunnitus on sitten maanantaina...

 
Uskomatonta mutta totta, neljän päivän teholiikunnan ja kolmen päivän pistelaskun ansiosta aamupainoni oli 2,4 kg pienempi kuin mitä se oli pahimmillaan :eek: . Nesteitähän toi on mutta innostaa jatkamaan :D .
 
Moikkamoi!!!!

Pitkästä pitkästä aikaa, mutta jatkossa entistä useammin täällä. Laihdutus on sujunut suht
ok, nyt on ollut hidasta taas.. on tullut :xmas: grillaituakin..
Paino on tällä hetkellä 78 kg, eli 14 pudotettua kiloa!

paino oli jo alempana, mutta tuo oli tämän aamun paino. Tänään piti myös aloittaa 4 pvän mehupaasto, mutta en yksinkertaisesti kyennyt. meidän pienin on ollut kipeänä, kuumeessa 5 päivää..kuulemma jotain sellaista liikkeellä. Tarkoittaa siis, että mä olen valvonut..
Aloitan paaston huomenna.

Meillä on myös perheenlisäystä, 8 viikkoinen kääpiöpinseri :heart:
aivan mieletön persoona!! kunhan se vähän vielä kasvaa, siitä saa huippuhyvän lenkkikaverin!!

On ollut outoa tottua pienempiin vaatteisiin..siis että kaupasta voi ostaa vaatteita, eikä tartte aina etsiä plus-kokoa.ja että mä voin ostaa sellaisen kaksiosaisen uikkarin, topin ja bikinihousut! siitä oon haaveillut :)
onhan tota makkaraa masun kohdalla vielä riittävästi, se on jotenkin päättänyt muuttaa siihen pysyvästi.

työtä tää vaatii, mutta oon tosi iloinen tän hetkisestä saavutuksesta!

(ilman reduja kuukauden päivät)
 
Heipat kaikille..

Jakauduttu on :D Tässäpä tarinaa vaikka ei ihan synnytys-palsta olekaan :LOL:

Elikkäs.. Perjantaina laahustin Jorviin kasseineni ja labran kautta osastolle. Yhdeksältä leikkuriin valmisteltavaksi ja argh!! Eivät löytäneet kunnon suonta eivätkä kolosta selkäydin hommeleille. Piikittivät mua tauotta puoli yhteentoista asti jolloin paikalle liiteli joku osastonlääkäri ja tökkäsi neulat kerralla oikeisiin paikkoihin. Nahka on kuin dalmatialaisella :LOL: Anni syntyi vaille 11 ja oli komeasti 50 cm pitkä ja 3945g painava..Kaunis kaksoisleuka on rinsessalla, muuten ihan sopusuhtainen vaikka painava sentteihin nähden.. Äitiinsä tullut :saint:

Sunnuntaina kerjäsin luvan lähteä kotiin ja nyt opetellaan täällä arjen pyöritystä. Oikein kirjaimellisesti. Nutriletit himottavat edelleen, imetys ei ota tuulta purjeisiinsa, jo toinen penska joka katsoo halveksien toista rintaa.. En jaksaisi olla lypsyhommissa kovin kauaa.. Ehkä palaamme vastoin aikaisempia lupauksia ja haaveita Nanni-purkin ääreen.

Kiloja jäi Jorviin vaivaiset kolme.. Ihmettelen suuresti!! Johan tuo ipana painoi neljä kiloa ja litra verta+lapsivedet ja istukka.. Jaloissa on aivan kamala turvotus.. Nilkkaa ei tahdo saada suoristettua varpaiden taittamisesta puhumattakaan.. Ahistaa.. Pullaa ja ruokaa olen syönyt ihan ilman kummempia katsomisia, mutta karkkia en ole suuhuni pistänyt. Jo neljättä päivää ilman suklaata :D

Odottelen kovasti että pääsen lenkille, siis hitaalle kävely-sellaiselle.. Tänään kierrettiin tuo lähi pusikko ja tiukkaa teki, meinasin pummia itselleni paikan rattaista, sen verran alkoi sattua selkään... Odotellaan siis vielä jokunen viikko B) "laiharin" kyllä aloitan heti huomenna, imetinpä tai en.. Eipähän heikolla hetkellä lähde mopo kokonaan keulimaan jos valmiiksi jo olen tiukkana ;)

Mukavaa että saadaan taas joukkoa kasaan ja pysytään hengissä.. Uusiakin vaan mukaan ;)


Anu
 
Heippa!

Ja Anulle onnea prinsessasta! :flower:

Omaa napaa niin et reilun viikon olen nyt ollut tiukasti pisteillä, ja viikossa paino oli pudonnut 2,5kg... Eli kyllä ämä toimii kun vaan jaksaa noita pisteitä pyöritellä. Naminälkä on kamala ja kun ei karkkia ole niin sitten päätä särkee. Kahvi onneksi vähän helpottaa tuskaa, ja toisaalta se että on paljon puuhaa töissä, koulussa ja sitten noita pihahommia niin ei ole niin paljon aikaa miettiä syömistä. Nyt juuri kerään voimia pihahommien tekoa varten. Kiviä pitäisi kärrätä...

 
Huomenta,

Niin se vaan meni tauolle mun pisteiden lasku. Pari kehnoa yötä vauvan kanssa ja sokeria olis mennyt kilotolkulla vaikka suoraan pussista :x . Mä yritän joka päivä pysyä ruodussa edes sen verran, ettei paino ainakaan nouse, kun mäkin sain sen pari kiloa jo alemmas. Huoh, on tämä niiiiiiiin vaikeeta.

nöpö: Pihahommat on hyvää liikuntaa :) . Meilläkin olis kivien kärräämistä, tosin osa on kaivinkoneella nostettavia, mut pienempiäkin löytyy. Lapiohommissa olin viime viikolla ja sain nämä naurettavan löysät käsivarteni kipeäksi. Pihahommat on semmosta piiloliikuntaa, ettei tajuakaan kuinka paljon liikkuu. Joten jatketaan sitä samaa puuhaa :) .
 
Moikka..

Vihdoin paino on alle 90, meinasi jo iskeä paniikki siitä ettei ala pudota ollenkaan :p Olispa tämä painon karistelu aina näin helppoa, 9 kiloa viikossa.. Pikkusen motivoisi.. Vielä on matkaa 82:teen ja sitten alan nutrata. En viitsi "heittää" hukkaan herkku-nutreja kun tippuu vielä ihan hyvin tavallisella ruuallakin.. Tajusitteko pointin :D

Minä, laiska ja itsekeskeinen äiti :kieh: Vaihdoin Annin eväät teollisiin.. Ei oikein luonnistunut tissimaito ja Otto samassa yhtälössä. Pari päivää juoksin pojan perässä Anni tississä roikkuen, olis ollut piilokameran paikka ;) Sitten päätin että ehkä on kuitenkin parempi että luovun leikistä ja juoksen pullokourassa. Ei muuten satu yhtä paljoa kuin tissin kanssa paimentaessa :LOL: Ja muutenkin mun olo parani ihan hetkessä. Pinna ei ole yhtä kireällä eikä ole ällö oloa. Neuvolassa veikkasivat että mun pco-hormoni hommat vois vaikuttaa tuohonkin.
Pystyn jo liikkumaan suht'normaalisti, tikit on poistettu ja haava kivuton, mutta kunto!!! Huh huh, kunto on niin surkea!! Puuskutan kuin rolli-mummot ylämäessä :ashamed: Vaan eiköhän sekin korjaannu ajan kanssa..

Viikonloppua ja aurinkoa kaikille...

Anu
 

Yhteistyössä