JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

Nonih ! Nyt se on sitten uuden kevyemmän ja määrätietoisemman elämäni ensimmäinen aamu. (Sadannen kerran ehkäpä... :whistle: ) Aamupala oli suoranainen menestys kevennyksineen.

Intoa on ja puhtia löytyy, mutta katsotaan miten illalla, kun tämän sokerinarkkarin suonet alkaa huutamaan sokeria herkkujen muodossa. Pää kylmänä vaan.
Miten te muut selätätte herkkuhimon?? Oisko mitään näppäriä kotikonsteja ? Hedelmät ja vihannekset ei toimi herkkujen korvikkeena minulla. Muuten syön niitä kyllä paljonkin päivän mittaan.

Niin ja sitten tuo liikunta. Kuinka paljon liikutte viikossa ja millä tavalla? Itse ajattelin nyt alkuun keskittyä ihan tuota ruoka-ongelmaa säätämään normaaliksi ja siitä sitten jossain vaiheessa lisätä liikuntaa mukaan.

Miten voi "nyt ja heti"-asenteinen ihminen lyhykäisen pinnansa kanssa jaksaa motivoitua laihduttamaan 26kiloa? Se on niiiiiiiiiiiiiiiiiin hidasta. Jossain oli kerran vinkki, että laittaa peilin telkkarin viereen, niin että näkee itsensä siinä mussuttamassa herkkuja telkkarin ääressä. Takuuvarmasti toimisi omalla kohdallani, mutta voisin vaipua melkoiseen synkkyyteen sitä kuvaa katsellen. Kai sitä yrittää viimeiseen asti kieltää koko karun totuuden omasta vartalostaan, vaikka eipä tuota piiloonkaan enää saa. Yöks.

Jaksamista kaikille !!!! :hug:
 
Heippa kaikille
Toka päivä menossa niitä tabletteja,ja aika jännää kyllä ollut. Nälkä ei ole ollenkaan.
Tai sellainen jännä olo,että tuntuu että nyt tulee nälkä,mutta se katoaa jonkinasteisen kuvotuksen myötä.:eek:
Eli siis perusoire pahoinvointi on tullut.yök.sekä välillä sellaista ihon pistelyä,mutta se oli kyllä tosi vähäistä.Hassua kun mahassa tuntuu että on tyhjä,mutta aivot sanoo että ei sulla ole nälkä. Tosi villiä :D.

muuten täällä kaikki suht ok,jännittää kyllä torstain punnitus. Tai maanantaina mulla on "virallinen" punnitus tuon lääkkeen takia,mut torstaina punnitsen kuitenkin. Valmiiksi jo ketuttaa että odotan tosi paljon tuloksia,mutta luulenpa vaan tilanteen olevan taas sama 92 kg. :kieh:
 
Saanko jo ilmoittaa tämän viikon painoni, ei vaan, laitan huomisen vasta. Mä oon tässä nyt pitänyt tiukkaa linjaa ja vaaka näytti tänään 105,9kg eli 1,4kg pudotusta viime viikkoon. No joo, nesteitähän toi varmaan on, mutta mähän uhosin 2 viikkoa sitten että parissa viikossa täytyis saada 1,5-2 kg pois ennen neuvolakäyntiä, joka on siis tänään. Ja se kaks kiloo on menny :D :saint:
Mä tiedän, että tänään repee sitten illalla, jo nyt oon suunnitellu että mitä syön. Mä tiedän, toi on ihan sairasta :ashamed: Mutta mä tein sopparin terkan kanssa ettei paino nousis ekan puoliskon aikana yhtään ja aika hyvin oon selviytynyt ja oon tosi tyytyväinen.
No joo, mä tuun huomenna sitten ilmoittamaan virallisen painon, voi olla vähän eri lukema kuin tänään...

Kaikille uusille tervetuloa mukaan minunkin puolestani!
Iines, mites sun vointi, alkaako näkyä yhtään valoa tunnelin päässä?
Anu, olen pahoillani mummisi vuoksi :flower:

jaahas, ja työn pariin,
HW78 ja pikkukolmonen 19+0 :heart:
 
Huomenta!

Kaikille uusille lämpimät tervetulotoivotukset! Mukaan vaan karistelemaan kiloja :) . Tai no, mä olen huono sanomaan tuohon mitään, kun roikun mukana tasapainoilemassa :D .

anuaanua: Kurjaa toi päänsärky. Mä lähetän täältä parantumissäteitä!

HW: Kyllä nyt parin päivän sisällä on alkanut hiukan helpottaa. En ole oksennellut eikä yökötyskään ole enää päällä joka minuutti. Pitäis vaan alkaa myöntää, että maha on niin turvoksissa, että mammahousuille on tarvetta. Kun farkut puristaa masua istuessa niin silläkin saa kivasti yökötysolon aikaiseksi :x . Sä oletkin upeasti saanut painoa alemmas! Mun pitäis varmaan kanssa... Vielä olis kolme viikkoa aikaa karsia huonoja pois ruokavaliosta.

Tästä pääsenkin aiheeseen, nimittäin miten karsia pois ruokia, kun pakko on koko ajan puputtaa jotain ettei oksu lennä???? Ja kasviksia, nou tänks, mulla on rajoitettu ruokavalio, kun saan ajatuksellakin yökkäilyn aikaiseksi. No, mun mielestä paino ei ole noussut vaan pysyy samassa. Olis vaan kiva saada sitä hiukan alemmas.

Pakko jatkaa töitä. Nukuin huonosti, kun mielessä pyöri vaan laskut, laskutus, budjetit ja työsuhteet... :eek: :( .

Iines ja Sintti 11+4
 
Keskiviikkoa..

Mukaan vaan uudet laihduttelijat =) Keräilen teidän painorivejä sitten samalla kun muidenkin suuren suuret miinukset :hug:
Joo'o, mun miinukset taitaa olla vielä huomenna ihan kokonaista 1,4kiloa plussaa maanantain painoon nähden |O Edelleen syön kourakaupalla buranaa, mutta nyt pystyy jo kumartumaan ilman että aivopaineet pyrkii ulos kaikista mahdollisista reijistä..

Iines Hei ihan oikeesti, älä ota paineita painosta :hug: Syöt just mitä pystyt ja millä olo pysyy hyvänä!!! Enkä nyt tarkoita sipsejä ja fazerin sinistä..Kyllä sulla on aikaa vielä tän raskauden aikana kyttäillä noita eväitä.. Mulla ei ollut oikein muita pahoja ruokia kuin tuore omena, siitä lens laatta aivan heti. Ei vissiin oikein sulanut.. Muistan kun pyysin ukkoa lähtemään kauppaan ja ostamaan juhannukseks uusia perunoita.. Kohta se soittaa ja tilittää että on vaan ruotsalaisia..No, melkein kotimaisia ja niitä sitten osti. MULTAPERUNOITA!!! En kehdannut sanoa että yök!! Pesin ja pesin niitä, kaivelin multaa niistä tuhansista hakkuujäljistä ja keitin. Vielä syödessä narskui hiekka hampaissa.. En ole sen jälkeen saattanut syödä multapottuja..Inhon vesi nousee vieläkin suuhun pelkästä ajatuksesta.

Mummi kuoli..Kamalaa sanoa, mutta kyllä me koko perhe jo sitä toivottiin ja niin toivoi Mummi itsekin. Viimeisen viikon nukkui morfiinilla, kertaakaan heräämättä. Olivat yhtenä aamuna soittaneet isälle ja pyytäneet aikaisemmin tulemaan..ei kuollut sinäkään päivänä. Tais olla seuraava aamu, kun olivat siellä istumassa niin yht'äkkiä vaan huokas ja nukkui pois. Hautajaiset on nyt perjantaina, en mene.. Olen lapsenvahtina ja systeri hoitaa edustamisen. Mä vielä kestän sen surun ja ahdistavan tunnelman, mutta kun siinä kaavassa on isämeitä ja jeesusta tuhat kertaa, mulle iskee joku paniikkihäiriö..Ihan oikeesti |O Kävin kokeilemassa josko kestäisin.. Ukon eno, jota en ollut ikinä tavannut siunattiin..Omaiset olivat siellä ihan pakolla, ilmeisesti kukaan ei ollut ihan vapaaehtoisena..Kamalaa.. No, siinä me istuttiin ja ovet menee kiinni ja homma alkaa. Ainoa joka itki olin minä ja minäkin vaan sitä että kohta lähtee taju jos ovet ei aukea ja jeesustelu lopu.. On siis parempi kaikille että pysyn kaukana niistä menoista. Meillä kun on vielä se vaara että alkavat siellä tappelemaan. Jo Vaarin hautajaisissa oli ilmassa enemmän kuin vihaa/raivoa veljesten kesken ja nyt on viimeinen tilaisuus jossa joutuvat olemaan yhtäaikaa..Tosin setä ei vielä tiennyt kerkeääkö äitinsä hautajaisiin |O Mulla on sentään puolustuksena se, että olin mummin kanssa tekemisissä hänen eläessään ja näytin silloin kuinka rakas oli meille.

ellapuu Mites sun uus redu-elämä on tänään käynnistynyt? Mä oon jo kahden vaiheilla jätänkö tän vauva-projektin ja siirryn reduille :D Alkaa tympiä nää olemattomat hormoonit ja toi mihinkään kantaa ottamaton-ukkeli :kieh: Ehkä mä vaan haen jotain ehkäisyä ja sitten noi pillerit. Mulla on 10päivä lääkäri ja siihen mennessä pitäis päättää.. Kamalan vaikeaa..Sanoiko ne muuten kauanko pitäis olla ilman reduja ennenkuin yrittää raskautua?? Ja mitäs jos käy vahinko, onkohan odotettavissa kovinkin pahoja juttuja?? Hitto, kun osais päättää..

Haenpa lisää läski-perunoita..kaloreita varmaan 200/100g..ja niitähän nyt menee se koko 450g:n pussi..Huomenna taas ruodussa..On vaan vieläkin niin etova olo, että mitään terveellistä en suuhuni saata pistää..seli seli..

-Anu-
 
pikaisesti anulle:lääkäri sanoi että jos huomaa olevansa raskaana niin ne pitää lopettaa heti,ei sen kummemmasta varoajasta ollut mitään puhetta.toisaalta mä kyllä sanoin että vauvoja ei meille ole todellakaan tulossa vähään aikaan..kannattaa kysyä!
On ollut jännää,vähän sellaista pahoinvointia ja ikäänkuin nälän tunne olisi verhon takana :eek: eli siis mä tunnen sen kyllä mutta siis ei se nälkää ole.. :eek: toi outoa.
syön kuitenkin aamulla ja 12 ja 16 ja vielä illalla hedelmää,koska syömättä ei saa olla,silloin aineenvaihdunta tekee kuulemma tenän ja siihen loppuu se apu. saa nähdä miten käy.
 
Tänään on matalat fiilikset jatkuneet. Paino ei ole liikahtanutkaan alaspäin, tosin ei kyllä ylöspäinkään. Tiedän, tiedän! Olen aika malttamaton. Tässä alkuvaiheessa toivoisi niitä tuloksia nopsaan että motivaatio pysyisi korkealla. En oikein ymmärrä mistä johtuu että tulosta ei tule. Onko ruokien painot liian summittaisia? Vai johtuuko herkuista? Herkuista huolimatta olen sinnitellyt määrätyissä kalorimäärissä. Hemmetti! Taas tätä arpomista. Muistaako kukaan paljonko yhden painonvartijoiden pisteen kaloriarvo on? Voisin verrata onko nää kalorimäärät samaa luokkaa.

Lisäksi harrastuksissa on ollut vastoinkäymisiä. Tuntuu että mulle on lupa tiuskia ja purkaa mieltään. Sitten kun sanon takaisin niin sitten saan vihat taas niskaani. En kyllä suostu kenenkään kaatoaltaaksi, johon omaa pahaa mieltään voi purkaa. Sanon taatusti oman mielipiteeni vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään. Minun ei myöskään tarvitse tehdä mitään mitä minä en halua! Minua ei enää pompoteta!!!! |O Toissa iltana pimahdin meidän yhdistyksen puheenjohtajalle. Annoin tulla laidan yli kaikki mikä oli mielessä. Sen verran kävi ärsyttämään. Mitäs härkki minua! Sori, tämä vuodatus! Tuntuu kyllä heti paremmalle.

Nyt ruokaa laittamaan! Palailen huomenna rivin kera.
 
Mandi mä olen laskenut että yks piste olis 60 kaloria, onko tossa perää niin siitä en mene ihan varmaan takuuseen :D Pidä vaan puolesi, jyrääjät ovat aivan ihmeissään kun niille kerrankin sanoo vastaan :LOL: Tekee oikein hyvää huomata että maailma ei pyörikään heidän tahdon mukaisesti..

-Anu-
 
Paino on edelleen huipussaan, mutta pistänpä nyt kuitenkin listaan niin pistelee sydäntä sitä katsellessa :LOL:

Takana taas hyvin maattu yö..Ihan sama menenkö nukkumaan klo.8 vai 24, herään aina kahdelta..kiva siinä sitten maata ja miettiä asioita. Päätökset on nyt toistaiseksi tehty, Hommaan pillerit ja redut kunhan pääsen sinne lääkärille. Jos elämä niillä alkais helpottamaan, ettei tarviis tehdä muuta radikaalia muutosta. On tää vaan niin vaikeaa, tuntuu että pelkkä rakkaus ja rakastaminen ei riitä tällähetkellä saamaan mua onnelliseksi. No, jospa noi hormoonit tekis tehtävänsä ja mieli laantuis pikkusen..

ellapuu Googlasin kapselia ja oli ihan sairaan kallis.. eikä siinä kaikki, kertoiko ne sulle että se voi lähteä nahkan alla ajelehtimaan |O Jos tästä härdellistä mun pään sisällä pitää jotain hyvää keksiä niin kun lapsi-projekti on jäissä mä voin kerjätä redut B) Ehkä mun kohtelu muuttuu samalla kun persus pienenee..mullahan vois olla vaikka vientiä, kait tuo ukkokin reipastuu, jos musta kiinni haluaa pitää :kieh: Tiedä millainen bilehile mustakin vois kuoriutua :LOL:

Mukavaa päivää ja vaakalle mars.. :heart:


-Anu-
 
Tässäpä minun rivini:

Mandi.................96,5kg/169 cm........94,1kg/-0,1kg.............70kg

Sain edes 100 g lähtemään eilisen rääkin ansiosta. Kävin reippaalla kävelylenkillä ja siihen päälle polkaisin vielä kuntopyörällä 15 min hikilenkin. Oli tosi hyvä fiilis kuntoilun jälkeen. Illalla sitten sauna kruunasi vielä päivän! Vastalla oikein kylvin.

Nyt täytyy lähteä laittamaan tytöille aamupalaa. Palailen päivemmällä.
 
Sade82
Pääseekö vielä mukaan :wave:

Liittyisin joukkoonne pudottamaan :)
Jos laitan aloitusrivin tänään, eli:
Sade82............88kg/166cm...........xxkg/xxkg.................75kg
 
ellapuu........163cm/92 kg..............91 kg/-1 kg............70 kg

ohhoh
:eek:

nyt sitten eilen iski kunnolla ne sivuoireet..jessus miten paha olo on ollut eilisestä asti!! Mä en pystynyt ees autolla ajamaan,kun huippaa niin perkuleesti. Tän pitäs mennä ohi viikossa tai kahdessa,ja mähän kestän sen.
maanantaista paino tippunut kilon.täh?!
 
joo se voi lähteä ajelehtimaan,ellei lääkäri pistä oikein lihakseen sitä..se riski on otettava :headwall:
se maksaa tosiaan 170e /3v,mutta mun pillerit maksaa kolmessa vuodessa 396e...eli toisaalta säästän tosi paljon,vaikkakin tuo summa kerralla kirpaisee :kieh:
 
ellapuuJippii ihanaa!!!!!!!!!Mieti että kilo!!! Mulle kans heti noita tabuja |O saiskohan lekurin aikaa siirrettyä aikaisemmaks.. :LOL:

Ei sillä että mitenkään väheksyisin muiden kiloja ja pienempiä pudotuksia :ashamed: Mutta kun jännitti niin kovasti että kuinka reduilla käy :D

-Anu-


löysin vielä tallaisen keskustelun aiheesta...
http://kaksplus.fi/keskustelu/t535260
 
nöpö80.....89,4kg/158cm.............74,1kg/-500g...................60kg

Että tollanen rivi, näissä samoissa lukemissa sitä vaan pyöritään ja pyöritään... Tiedä sitten että millä sais taas sen motivaation kohalleen että paino lähtisi laskuun. Kiva tietty että vaikka välillä on tullut syötyä reilustikin niin paino ei ole noussut, mutta silti... MINÄ HALUAN ISOOOOOOOOON PUDOTUKSEN ENSI VIIKOLLE!

Muille kovasti onnea pudotuksistanne, on se kiva huomata että toisilla menee hyvin... Ai katkera vai... AI minä vai.... Ei vaan, ihan oikeesti kiva että toisilla sujuu... Kyllä mullakin vielä.

Eilen loppui loma ja nyt on sitten tiedossa ankaraa työntekoa varmaan ens kesään asti. Talvilomalla on pakko tehä joku sh-harjottelu pois ja sellasta. Luulenpa että edessä on varsin lennokas 2,5 vuotta, mutta uskon sen olevan sen arvoista.

 
vilkkuvälkky...........170cm/110kg...........109kg/-1.........85kg

no joo, tuossa mun lukemat... Ihmettelen kyllä että edes tuon kilon sai kasaan... Oon tässä kiireisen viikon seurauksena sortunut pikkuherkkuihin... Hih, miks aina käytän tuollaista vähättelevää termiä, niinku nytkin - pikkuherkkuihin :kieh: Ja p*sk*t... Ainakin pussi karkkia, suklaatakin, pullaa melkein joka päivä kun on vieraita ollut... ehkäpä tuo kilo lähti sit ihan liikunnan seurauksena. Melkein joka päivä on tullut tehtyä kävelylenkki. Ja kun noita tuplarattaita työntelee, niin väkisinkin tulee hiki...

Nyt pakosta muuttuu ruokavalio, kun meinaa tuon nuorimman mahaan käydä nuo mun herkut ym. Eli kaikki tuollaiset extrat pakko jättää pois ja ihan perus raaka-aineista alkaa väsäämään sapuskaa. Jos iltaitkut motivoisi äitiäkin enempi tässä painonpudotuksessa. Vaikkakin pakko myöntää, että sitä koliikki-itkua olisi helpompi kuunnella esim fazerin sininen kainalossa kuin porkkana kädessä :headwall:

No siinä oma napa tälläkertaa...

ellapuu : hienoa tuo sun kilon pudotus! Onnittelut. Sillä on varmaan tosi iso psykologinenkin merkitys jatkoa ajatellen. Nyt vaan toivotaan että nuo sivuoireet helpottaa!!! tsemppiä :hug:

anu Tuntuu kuin nuo sun taannoiset kirjoitukset tuosta parisuhteen ihanuudesta ja miehen loistavasta tilannekäyttäytymisestä olis mun kirjoittamia! Samojen asioiden kanssa täälläkin takutaan... Meillä lisäks ainainen 'tappelu' kuviosta kun mies tulee töistä, hän haluaisi mennä illaksi OMIIN HOMMIINSA!!! Jotain nikkaroimaan, katsoa tv:tä, 'omassa huoneessaan' väkertää jotain rauhassa... Sit kun kysyn, että kukas täällä tekee kotihommat tai että milloin mulla on omaa aikaa, niin vastaus on yksinkertainen: mullahan on kaiket päivät omaa aikaa kun olen kotona (joopajoo, kaksi lasta alle 1,5 vuotta siinähän on rutkasti omaa aikaa!!!). Sen tuntuu olevan vaikea käsittää, että joitain kotihommia mun on vaikea tehdä kun lapset pyörii jaloissa - että jos sen verran, että mies olis lasten kanssa niin sais siivottua tms. Eli eipä sekään olisi edes sitä omaa aikaa... Noh, onhan niitä hyviäkin hetkiä :) Mutta tsemppiä sullekin, ehkä mullakin pienessä mielessä (puolitosissaan ainakin) piilee halu laihtua ja saada itsestä sellainen hyvännäköinen kotiäiti, niin ehkä mieskin näkis että on musta muuhunkin kuin kotonaoloon ;)

tällaisin ajatuksin tälläkertaa...

-vilkkis-
 
vilkkuvälkky Mulla on päivän eka hiljainen hetki klo.17 ja aina ekaks menen tietsikalle kun kerrankin saan olla rauhassa, ilman että joku kirjoiottelee sylissä omiaan tai sammuttelee konetta =) Ja aina ukko tulee sopivasti töistä..On ihan sata-varma että olen ollut koko päivän koneella..kyllä kotona olo on helppoa :LOL: Jos aloitan aamuni klo.5 ja rapiat tuon pätkän kanssa syön ja paskon sen seurassa niin todellakin istun vaikka sitten sen koko päivän tässä.. (Mulla on monesti päiviä, että olen laulanut tai lorutellut lähes kokoajan, muuten en saa mitään tehtyä kun pallo on kokoajan jalassa kiinni..)
Päivän aikana tosin pesen ainakin koneellisen pyykkiä, siivoan edes jotenkin, laitan meille safkat+ukolle eväät seuraavaks päiväks, ulkoilen tuon kahleeni kanssa, haen pojan taxilta ja viihdytän/taistelen sen kanssa, taas pihalle odottamaan sen omaa äitiä ellei sitten jää yöks meille jne. että siinä aluks sitä päivälepoa..kaupat ja kaikki muutkin hoidan yksin.. Ukko on jos jonkin näköisessä harrastuksessa, tosin kaikki on vapaaehtoistoimintaa ja tekee toista työtäkin mutta silti..Saatan ottaa vähän ittseeeni kun tullaan kertomaan mun helposta elämästä :LOL: En tunne yhtään miestä joka viikossa pystyis lasten ohella selviämään tosta listasta.. Joo, on rakastava ja hellä, silloinkun jaksaa ja viitsii.. Tuntuu vaan että pitäis varata joku parisuhde-aika allakasta että kunnolla nähtäis toisemme :LOL:
No, tähän aikaan päivästä en ole enää ottamassa eroa, mutta ans'kattoo kun kello on huomenna viis ja rapiat niin kyllä taas pännii :LOL:

Pistän kirpparille kaikki vauvan vaatteet ja aloitan uuden hehkeän elämän..Ostetaan uudet kuteet kun pieniä vaatteita tarvitaan..niin mulle kuin jollekin toisella :LOL: Kiva uhota ja sitten mä en saakkaan niitä reduja tai ne ei toimi mulla :LOL: :LOL: Eiköhän trimmata itsemme sellaiseen missi-kuntoon että äijänkäppyröillä henki salpautuu kattellessa..Pitäis vaan saada se helkatin stepperi tuotua mutsilta meille niin kyllä polkisin..ainakin näin haaveissa.. En pysty jättämään tuota penskaa kellekään, hoitajia olis tarjolla, oikein hyviäkin, mutta kun sydän ei anna periks..vuodan verisiä kyyneliä jo ajatuksesta.. Pakko kait kohta opetella luopumaan edes hetkeksi.. Kait se on se kun vanhana vihdoin saa tuollaisen aikaiseks niin ei silmistään päästäis :D

Nytkin tuo yrittää piiloutua sängynalle, kait se on sieltä lähdettävä pelastamaan.. osaa vasta peruuttaa eikä taida olla vielä älliä kääntyä kun seinä tulee vastaan :LOL:

-Anu-
 

Yhteistyössä