JOULUNA 2009 ILMAN VATSAMAKKAROITA

Mulla on myös tyyli että telkkaa katsoessa pitää olla jotain syötävää..ja esimerkiksi kun on tullut nukuttua huonosti tai on muuten vaan paha mieli ostan karkkia :ashamed: Mutta nyt oon päättänyt että nyt loppuu!! Aloitan kuntosalilla käynnin ensiviikolla ja muuten yritän käydä lenkillä ainakin kahdesti päivässä joonaksen (lapseni)kanssa.

Ärsyttää kun ei löydy sopivia vaatteita kaapista..Onhan tuolla noita vanhoja farkkuja jotka meni vielä 2-3 vuotta sitten :)

Nyt lähden lenkille!! Heippa.
 
Nyt lenkillä käyty ja vatsalihas treenit väännetty :) En vain tiedä mitä kevyttä teen iltapalana...En halua mitään raskasta syödä. Ananaksia söin juuri,mut jäi nälkä.

Mitäs muut syö tälleen laihiksella yleensä? Aamu,päivä ja iltaruoka? Onko kukaan kokeillut niitä valio profil tuoteita..?Onko mistään kotoisin..Mä muuten syön tota tonalin rasvanpolttajaa jos saisin yhtään helpommin kiloja pois B)

Nyt suihkuun =)
 
Sannis Mun ateriat koostuvat suurinpiirtein seuraavasti:

Aamupala: leipää, vähärasvaista leikkelettä, 1 juusto viipale, kurkkua, rasvatonta jugurttia ja kahvia. Juusto on mun suuri herkku ja juuri siitä syystä koetan syödä sitä vain määrätyn määrän. Ennen painonpudotusta söin sitä aina leivällä.

Lounas: maitoon tehtyä puuroa, 1 leipä jonka päällä tonnikalaa öljyssä tai vedessä, mehukeittoa. Syön aika paljon proteiinia, jotta nälkä ei yllättäisi. Lisäksi ehkäisee ettei lihaksista lähde painoa kun pudottaa painoa. Pitäisi enemmän käyttää marjoja puuron seassa.

Välkkäri: voileipä, keittokinkkua(tai muu vastaava), kurkkua, joskus lisäksi omppu.

Iltaruoka: pääruoka, ei leipää paitsi keiton kanssa.

Iltapala: leipää 1 kpl, keittokinkku, kurkku, hedelmää.

Välillä tuntuu että ruokailut on yhtä leivän puputusta. Alkaa jo kyllästyttää koko leipä. Se pitää kuitenkin nälän hyvin loitolla ja siksi sitä käytän. Syön noita Vaasan ruispaloja. Ne on aika isoja, joten pari palaa riittää hyvin aamulla.

Tilasin netistä ravitsemusterapeuttien tekemän Hyperfit-ohjelman. Se on samantapainen kuin Keventäjien. Laihdutus- ja liikuntaohjelma siis. Virtuaaliohjaaja antaa palautetta minulle, varsinkin viikkopalalutteessa. Olen saanut moitteita siitä etten käytä riittävästi rasvattomia maitotuotteita. Suolaa tulee myös liikaa ravinnosta. Hedelmiä ja marjoja tulisi syödä enemmän. Aterioita on ollut liikaa. Muuten minun ateriarytmi on kunnossa mutta vesijuoksun jälkeen on pakko ottaa välipala etten pyörry. Virtuaaliohjaaja, Virtsu, nalkuttaa mulle kun en ole liikkunut riittävästi. Välillä ottaa se päähän mutta tulee kyllä lähdettyä liikenteeseen aina kun askelia puuttuu. Tänään jopa suurensin päivittäistä askeltavoitetta. Alkuun mulla oli vain 5000/päivä. Nyt suurensin 6000/päivä. Aion pikkuhiljaa hilata sitä ylöspäin. Kuntoliikunnan tavoite mulla on 120 min per viikko. Se on tähän mennessä ylittynyt mutta siitä ei ole ainakaan haittaa. Tänään sain muuten sykemittarini jälleen käyttöön. Se on ollut miehellä lainassa. Hän hankki nyt oman ja sain omani takaisin. Lenkillä pystyy kiristämään vauhtia jos menee lepsuiluksi. Tietää myös täsmällisesti kulutuksen vaikka Hyperfitkin laskee kyllä jonkinlaisen kulutuksen liikunnalle. Ne ei tietysti ole niin täsmällisiä kuin sykemittarilla otettu.

Nyt on varmaan käytävä laittamaan lapsia nukkumaan. Huomiseen!
 
nöpö,jos uni ei pikkuiselle tule ilman pulloa,laita sinne kauramaitoa (eihän sille allerginen?)
maitoallergiset ovat joskus tosi allergisia myös soijalle,että sitä en ehkä iltapulloon laittaisi kokeilematta ensin..
 
Heipsan,

Menee ihan asian vierestä mut pitäähän mun onnellisena tulla ilmoittamaan mun laihdutuskamuille kaikki iloiset asiat.

Niskaturvotus-ultra takana ja siellä nukkui ihanainen vauva. Turvotusta 1,2 mm eli ihan normaalissa mennään. Ultraajan mukaan näyttää oikein hyvältä. Meidän pikkuinen on pää-peppu mitoiltaan 5,4 cm pitkä :heart: :heart: ja näytti oikein rauhalliselta tapaukselta. Nukkui kunnes herätettiin ja silloinkin näytti vaan kääntävän kylkeä ja hakevan uutta uniasentoa, äidin pieni kulta :heart: .

Rauhallinen lapsi vois olla uutta ja ihmeellistä, kun tuo esikoinen mennä painaa pää edellä joka paikkaan.

Iines ja Sintti 12+3
 
Iines :heart: :heart: :heart: Ihanaa että kaikki oli hyvin..Teille on ihan 100%:n varmuudella tulossa pikku-prinsessa, pojan koltiainen olisi surffannut taukoamatta ja ihan kokoajan pitkin yksiötään :D Sanokaa mun sanoneen..tyttö se on :heart:

-Anu-
 
anuaanua: No näinpä mäkin olen asian ajatellut. Nimittäin meidän esikoinen oli järkyttävä vipeltäjä just np-ultrassa. Tämä vaan hiukan käänsi kylkeä, huitaisi kädellä ja siirsi jalkoja JA jatkoi unia. Lisäksi mä oon miettinyt sitä, että kun nää naishormonit aiheuttaa mulle muutenkin päänsärkyjä ja tää raskaus on ollut siinäkin suhteessa vaikea ja kivulias (mieshormonit sopi mulle, niistä ei tullut mitään :LOL: ) niin pakkohan sen on olla tytön tyllerö.

 
Iines 79: Hyvä että kaikki oli kunnossa :heart:

Tänään on liikuttu aika hyvin. Käytiin kaupungilla ja sen jälkeen vielä kahdesti lenkillä. Mutta sorruin ostamaan pussin tutti frutti natural karkkeja. Tänään kaupassa ostin profil jugurttia ja ruisleipää. Puuroakin tuli ostettua,pitää nälän paremmin. :)

Nyt iltapalana olisi ruisleipää ja jugurttia. Nyt lähden kyllä katsomaan telkkaa ja syömään. Heippa!! :flower:
 
mä en kestä |O
paino ei putoa yhtään,ei yhtään!!!!! mä en oikeasti syö juuri mitään,koska ei ole nälkä,mutta mun elimistö ei vaan anna periksi :headwall: :headwall: :headwall:
ensi keskiviikkona on lääkäri,katsotaan vaan niin se merkitsee mut toivottomaks tapaukseksi!!!!!
 
Huomentaaa..

Huh huh mikä yö.. Ompulla on aivan kamala flunssa ja kuumetta melkein 40, suppoa toisenperään olen pistänyt, mutta silti on niin vaivainen.. Edellisyönä taisin nukkua 3 tuntia ja senkin katkonaisesti ja nyt saldona on tuskin tuotakaan..rattaissa sain nukkumaan osan yötä ja vieressä loput.. Räkä valuu ja henki ei kulje. Naama naamaa vasten piti nukkua ja pepusta hytkyttää että poitsu nukkui. Välillä heräsi huutamaan aivan hysteerisesti, olin jo varma että koskee korviin.. Taisi kuitenkin olla rakas isukki joka kuorsata korautti korvan juuressa ja sitäkös piti alkaa pelkäämään :LOL: Huomaa että poika ei nuku meidän sängyssä yleensä, minä olen niin tottunut tuohon korahteluun ja yöllisiin yksinpuheluihin että en aina edes herää :D

Olen aivan varma että unohdan huomenna punnita, joten tänään oli 85.5 ja sen pistän jos muisti pätkii B)

Mulla tökkii noi puurot ihan pikkuisen..20 vuotta joka aamu töissä niin yök..kotona en pysty syömään..Laitan Ompun kaurapuuron laidalle usein vaniljajugurttia ja maistuu aika hyvälle..suosittelen maistamaan vaikka näyttää ja kuulostaakin kamalalle :LOL:

Taidanpa lähteä apteekkiin ostamaan lisää pyllylääkettä..mukavaa päivää..


-Anu-



ellapuu Ei aaarrrrggghhhhh!!!!!! kyllä se putoaa..odota vaan :D
 
Voi ellapuu :hug: :hug: !!!!!!! Älä vaan nyt masennu ja anna periksi!! Voiko olla, että sun kroppas ei vaan heti anna periksi sille lääkkeelle? Jospa sulla menee pidemmän aikaa? Mites muuten, voiko tuon lääkkeen aikana mennä kroppa säästöliekille. Jos syöt tosi vähän, niin jospa syöt ihan liian vähän? Kannattaisko sun soitella terkkarille tai lääkärille ja kysellä vaikka niistä ruokamääristä.
 
periaatteessa voi mennä säästölle redujen kanssakin,mutta jos ymmärsin terkkarin puheet oikein,nii käy silloin jos ei syö mitään,ja silloinkin harvoin.
Kyllä mä syön,aamulla,klo 12,16,20 mutta vähän,koska ei ole nälkä eikä maistu. Ja just tuo onkin sen lääkkeen idea,että syö vähemmän,vatsalaukku pienenee ja samalla oppii järkevän tavan syödä,että on helppo jatkaa lääkkeen lopettamisen jälkeenkin.
Ja mullahan tää lääke on nimenomaan siksi että saadaan elimistö pois säästöliekiltä |O
Tai kai se sitä on,kun se aineenvaihdunta jumittaa :eek:

Mua vaan ahdistaa..mä varmasti odotin liikoja,ja nyt ketuttaa kun ei tule tuloksia. Katsotaan kumpi antaa periksi,mun tahdonvoima vai elimistö . :kieh:

on muuten hyviä puoliakin tuossa lääkeessä,on reipas olo,jaksaa touhuta ja tehdä :D
 
Mä en ole käynyt puntarilla maanantain jälkeen. En edes uskalla katsoa sinne..ei se paino varmaan vielä ole pudonnut. Kovasti yritän kuitenkin. :) Aamulla söin puuroa mikä pitää nälkää poissa paremmin, ja siihen mehukeittoa niin olipas hyvää.

ellapuu: Kyllä se paino putoaa, odota vain =)

Mä kävin juuri joonaksen kanssa vaunulenkillä..mutta tänään täytyy vielä käydä ainakin toisen kerran lenkillä!

Ooteko kokeilleet näitä rasvanpolttajia kuten tonalin yms..? Toimiiko ne? Mä ostin tota tonalinia ja nyt mietin että toimiikohan se varmasti...!!
 
jaksamista anu!!! :hug:
toi lasten sairastelu on tosi rankkaa,varsinkin kun ei yöllä saa nukkua ja päivällä pitää kuitenkin jaksaa..

musta toi jogurtti ja puuro ei kuulosta ollenkaan kummalta,niin sitä meilläkin syödään :D
 
Sade82
Ellapuu Älä vielä menetä toivoasi lääkkeen suhteen. Elimistö menee varmaan alussa täysin säästöliekille, kun ruokamäärät pienenee huomattavasti ja tuloksia tulee varmaan vasta muutaman viikon "tottumisen" jälkeen. En tiedä, mutta näin vois kuvitella..Toi on oikee asenne, et katotaan kumpi antaa periks.. Tahdonvoima vai elimistö :LOL:

Toivottavasti anun poitsu paranee pian.. jaksamisia pikkusen kanssa :hug:

Huomenna punnitus.. aargh.. mä en oo tietoisesti käyny koko viikkoon vaa'alla, vaikka mieli on tehnyt kyllä moneen kertaan. Päätin, että kokeillaan nyt viikko ilman vaakaa ja katotaan mikä on tulos. Turhaa ressiä tuo se ainanen kurkkiminen.. (mitä oon saattanu harrastaa monta kertaa päivässä :whistle: )
 
Ellapuu: Täytyy sanoa sulle samaa mitä hoen itselleni: maltti on valttia! Kyllä se paino alkaa pian tippumaan. Jouluun mennessä ennätät pudottamaan vaikka kuinka paljon! Ajattele pidemmän aikavälin tähtäimellä, jos se helpottaisi. Tosta tuli mieleen että oletteko asettaneet itsellenne välitavotteita? Mulla ei ole, pitäisiköhän miettiä pari ainakin.

Anu toivottavasti teillä pian parannutaan! Väsyneenä ei oikein jaksa paneutua tuohon painonpudotukseen.

Eilen olin harrastukseen liittyvässä koulutuksessa. Vitsi että oli hyvä koulutus. Päätin että minä mihinkään lähde harrastuksesta koska se on ollut ja on niin tärkeä minulle. Sain onneksi tukijan itselleni. Ehkä hänen kanssaan saan asioita vietyä läpi! Minulla oli illalla pää niin täynnä ideoita että en meinannut saada unta. Taidan olla sellainen luova ihminen että pitäisi heti päästä luomaan ja tekemään niitä asioita jotka päässä pyörivät.

Painokin oli tippunut, tänään punnitsin itseni. Vaaka näytti 93,1 kg. Mitähän mahtaa huomenna näyttää! En uskalla toivoa liikoja etten pety. Voi olla jopa enemmän kuin tänään. Riippuu aivan miten nesteitä on kehossa. Siksi olisi järkevää tuo Sade82:n tekniikka: kerran viikossa punnitus.

Tänään on vielä lenkki tekemättä ja askeleita puuttuu lähes 4500, joten saan kipittää ihan tosissani illalla! :wave:
 
Tänään oon kävellyt kolmesti lenkillä =) Mutta huominen hieman jännittää..koska pelkään että painoa ei ole pudonnut näin 3 päivässä mitään. :ashamed: Ei nyt tietenkään niin pian mitään ehkä tipu mutta kova on yritys..

Iltapalana jugurttia (rasvatonta tietenkin) ja ruisleipää. Toivotaan että vaaka näyttää huomenna vähemmän. =)

Nyt suihkuun ja syömään.
 
Tänä aamuna meni jo herne nenään. Punnitsin aamulla itseni. Vaaka näytti ensin(kaksi kertaa) 93,8 kg. En sitä uskonut kun oli lähes kilon enemmän kuin eilen. Kahvin saatuani tippumaan kävin vielä punnitsemassa ja tulos oli (useamman kerran) 93,2 kg. Kai se on tuo uskottava. Tulee kyllä epäuskoinen olo kun vaaka näyttää mitä sattuu!

Tässä tämän aamun rivi:
Mandi.................96,5kg/169 cm........93,2kg/-0,9kg.............70kg

Tuohan näyttää erittäin hyvälle. Pudotusta lähes kilo. Ja minä kokoajan mollaan itseäni kun paino ei tipu. Nyt saa loppua mollaaminen ja alkaa itsensä kehuminen! :D
 
Sade82
Meilläkin toi vaaka näyttää mitä sattuu.. Ekaks kun astuu, niin näyttää jotain ja seuraavaks saattaa olla kilo vähemmän :kieh: Tiedä nyt sit siitä, mutta joka tapauksessa pudotusta siis on tullut ensimmäisellä viikolla :D

Sade82.................88kg/166 cm........85,8kg/-2,2kg.............75kg

Nesteitä siis lähtenyt hyvin ensimmäisellä viikolla, mutta antaa tsemppiä jatkoon :)
Välitavoitteista: En ole välitavoitteita sen kummemmin asettanut, mutta tuo 75kg on eräänlainen välitavoite ja siitä sitten 65/70kg vois olla lopullinen tavoite. Asetan kuitenkin nyt tavoitteeks ensin tuon 75kg, niin ei tunnu ihan mahdottomalta. En meinaan muista koska olisin painanut niin vähän :LOL:
 

Yhteistyössä