JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Nostelenpa meitäkin vähän ylemmäs kun oltiin tiputtu jo toiselle sivulle :LOL: :LOL: Olen kyllä käynyt päivittäin lukemassa mutta en ole jaksanut enkä ehtinyt rueta kirjailee...

joku päivä luin että kukahan se miettikään (tämä horisko ei muista nimiä) siittä piikin pistämisestä... voisin lainata tommosen reilunkokoisen "mahamakkaran" mihin olis hyvä pistellä...:LOL:

Tänne ei sen kummempaa hullun kiirettä töissä kun kaikki pitäis saada tänään tehtyä kun loma alkaa... :p on sitä jo odotettukkin, nyt vaan tuo keli ei näy suosivan mua, täällä sataa :headwall:

kateeksi käy nuo teidän massut, on niin vauvamassun näkösiä kun itellä tuntuu että on vaan niin ku läskiä olis kertynyt taas entisten lisäksi vaan :LOL:

jospa lähtis äkkiä käymään kahvilla ja töitten kimppuun että pääsee joskus poiskin eikä tartte ylitöihin jäädä ;)

 
Moi!

Täällä kans yks trampoliinin virkaa toimittava,mutta yritän aina siirtää neidon syrjään kun itelläki tekee pahaa ku toinen pomppii mahan päällä.

Uskallaudun minäkin pistämään mahani kuvan
http://www.aijaa.com/v.php?i=700517.jpg
Tuolta pitäisi löytyä,toivottavasti osasin niin kuva on tänä aamuna otettu eli 15+4 viikkoja.

Eipä mulla mitään järkevää asiaa tänne ollu.


 
Moi! Pitkästä aikaa. Nyt on kesälomareissu tehty. Kivaa oli mutta aina on kiva palata kotiakkin. Käytiin Muumimaailmassa, Korkeasaaressa ja Turun saaristossa.

Tästä tulikin nyt pikavisiitti kun neiti kutsuu, palataan asiaan uudestaan....
 
Voi että mitä massuja teillä! Ihania! :D

Kyselisin lähinnä ekaa odottavilta, mutta miksei muiltakin. Onko teillä jo liitoskipuja? Itsellä on nyt viime aikoina alkanut olemaan tuskaisia viiltokipuja alapäässä ja nivusissa, jotka tosin menevät ja tulevat yhtä nopsaan. Liikunta jopa lisää niitä. Onko niihin mitään helpotusta (voin toki tonkia keskusteluarkistoakin, mutta ajattelin jos täällä jollain hyviä vinkkejä...)? Sen olen huomannut, että sitä mukaa kun kivut lisääntyy niin vatsa on myös alkanut kasvamaan! :eek: Oikeita kasvukipuja siis...

Veeruska - 81 on innostunut leipomisesta. Täytyy myöntää, että siinä vaiheessa kun minut saa kiinni pullanpaistosta, saa melkeinpä soittaa valkotakkiset paikalle... :ashamed: Ruoanlaitosta tykkään muuten todella paljon, mutta leipominen on sananmukaisesti oikeaa pakkopullaa! :/ En usko, että itsestäni koskaan kuoriutuu pullantuoksuista äitiä (vannomatta paras...). Suoraan sanottuna en vaan osaa leipoa, mutta ehkäpä minäkin joskus opin tekemään jotain muutakin kuin likilaskuista känttyä... :ashamed:

 
Heippa kaikille! :wave:

Heti alkuun toivotan kaikki uudet tervetulleeksi mukaan, nimiä kun en kuitenkaan muista... :D

Mä kävin tänään koko perheen voimalla ostoksilla (todella nautinnollista ja rauhallista ;) ) ja sain ostettua ison laatikollisen mun niin kauan himoitsemia mansikoita. Tuli sitten senverran niitä ahmittua, että vieläkin on ähky. :ashamed: Mut ne oli vaan niin hyviä.
Sain samalla lastenhuoneeseen ihanaa boordiakin ja Lindexiltä parit mammapöksyt.

Ihania masukuvia teillä tosiaan, omakin pitäis päivittää kun tuo kumpu on kasvanut ihan silmissä! Eräs jo luuli, että laskettu aika on ihan näinä päivinä, senverran valtava tuo kuulemma on! :eek: Kiva siihen sanoa, että no kasvatellaan sitä nyt vielä ihan rauhassa joulukuulle saakka! :LOL:

Rakenne-ultraa jo kovasti odottelen, miestä olen koittanut "pehmitellä" että josko kuitenkin kysyttäsi kumpi meille on tulossa. Vaunut sain hankittua, Oran Jovi Air-merkkiset ja tosi hyvältä vaikuttavat. Tukevat, mutta kuitenkin kevyenoloiset työnnellä.

Ihanaa, ei ole enää montaa viikkoa kun saa laittaa äitiyspakkaus-hakemuksen Kelaan. Saa hypistellä niitä mielinmäärin. :D



 
Noniin nyt on sitten tehty se urotyö, että anopille on kerrottu tästä meidän tulevasta joulukuisesta. Kertomista pitkitettiin tahaltaan mahdollisimman pitkään, kun tiedettiin jo ennakkoon että mitään positiivista ei tulla kuulemaan. Ei kysynyt edes millon on laskettu aika. Odotettavissa tämä oli mutta ollaan nyt miehen kanssa vähän apealla mielellä, kun meille joka lapsi mikä saadaan on yhtä suuri ilon aihe. Mä jaksan aina vaan miettiä sitä, että miks se ei halua lapsenlapsia enempää kun yhden?! Kun ei tää sentään vielä mikään yhdeksäs ole, kolmas vasta. No onneks muu suku on tulokkaasta innoissaan!

Keskiviikkona oli neuvola ja pikku sydän löi 160. Oliskohan tää nyt tyttö. Esikoisesta joka oli tyttö äänet oli 160 ja kakkosesta 120, joka oli poika. Poika olo on kyllä ollut.

Nyt syömään kun on lapset yökylässä, ja mies on kokannut meille pihvit ja mustapippurikastikkeen!Nam, toivottavasti pysyy hyvät ruuat sisällä kun ei ole toi takasinvirtaus vielä hellittänyt.
 
No niin uusi yritys =) Neiti on yöunilla joten jos nyt sais rauhassa naputella.

Tosiaan siellä kesälomareissulla oltiin ja kiva reissu oli. Tosin en enään ikinä lähde muumimaailmaan Heinäkuussa oli nimittäin ihan täynnä :(

Omaa napaa sen verran että lapsivesipunktion tuloksia odotellaan edelleen, viikko jo takana, 1-2 edessä. Liikkeitä olen tuntenut joka päivä että keskenmeno ei enään jännitä mutta nyt on ne tulokset ruvennut jännittään. Olo ei ole ihan paras ollut, sykkeennousuja ja heikotuksia paljon. Ja ruoka ei oikein tunnu maittavan vain kylmiä juomia olis kiva juoda. Seuraava neuvola on 17 päivä ja rakenneultra olis heinäkuun viimeinen päivä.


 
iltaa pitkästä aikaa

tervetuloa kaikille uusille :wave:

kyllä mua väsyttää tää remppa. nyt kuivaus vaihe menossa eli ei oikein voi mitään tehdä kuin odottaa.

iltaisin tuntuu ettei maha nahka veny enempää. liitoskipuja on ollut ja liikkeitä ei vielä tai sit tän kiireen keskellä en ole edes huomannut.

meillä päin ei vielä mansikoita saa laatikossa :'( mut viinirypäleet on ollut korvikkeena vaikkeivat maistu samalla. kävin tänään ostamassa kuvioillisia harsoja. muuten sit odotetaan isompien ostosten hankitaa.

lilleriina ja tonttu-ukko 15+6 ( ja aivan poika olo. rakenneultra olis jo 17.7.)
 
Öitä taas!
Nukuin jälleen illan sohvalla ja nyt uni ei tuu...
Täällä oli useamalla ollu poika olo. Mulla taas on ihan tyttö olo. En sit tiiä onko se jokin toive vaan vai äidin vaistoa. Poika, kun on jo ja kummilapsiksikin on siunaantunut poikia vain. Olisi kiva vaihteeksi katsella keiju ja prinsessa kamaa, autojen ja dinojen ja bioniclejen jälkeen. Mutta kaikki käy. On ihanaa olla raskaana. Nyt on alkanut liikkeet tuntumaan. Sellaista möyrintää joka saa onnen tunteen kuplimaan :heart:

Kivoja masu kuvia kaikilla. Täytyis ottaa omasta masusta kans kuva...
EI tässä ihmeempiä.

Pinkeiju 15+5
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyviä uutisia saaneille. Saparolle vielä peukut pystyssä. db :)

Lomareissu takana, isännällä vielä ensi viikko lomaa. Kiva oli lähteä, mutta oli kiva tulla kotiinkin. ;) Tämä päivä mennyt ollessa ja sitten käytiin kummankin vanhemmilla kylässä. Mä toin itselleni tuliaisiksi mammahousut (ja oli muuten kamalan hintaiset! :ashamed: Mut pakko oli tuhlata kun oli sopivat ja menee loppuun saakka) ja tänään kävin niitä vähän lyhennyttämässä. On muuten ihanat jalassa kun ei purista. :) Käytiin menomatkalla ensin Ähtärin eläinpuistossa ja esikko oli innoissaan eläimistä. :heart: Siitä sitten Seinäjoelle yöksi ja aamupäivällä lähdettiin ajamaan kohti Iitä. Siellä oltiin sitten viikko, eilen ajettiin kotiin. Yhden päivän aikana tultiin, ja pydähdeltiin paljon. Liikkeelle lähdettiin n. 11.30, eka pysähdys oli jo Oulun torilla. ;) Kotona oltiin aika tarkkaan klo 23, että olihan niitä pysähdyksiä. :D Mutta yllättävän hyvin esikko jaksoi, ainut kiukkukohtaus tuli Jyväskylän jälkeen kun ei heti siltä istumalta saanut muumi keksejä, jotka ostettiin matka evääksi. :LOL: Paljon on tekstiä tullut, ja koitan jaksaa lukea kaikki, ainakin suunilleen... :ashamed:

Jajepoo Mulla kanssa liikkeitä tuntuu yöllä enemmän, ja varsinkin vähän sen jälkeen kun itse rauhoittuu sänkyyn. Esikosta oli sama juttu, eli iltapalan jälkeen alkoi riekkuminen... ;)

Mötkylä oli innostunut shoppailemaan. :D Mä olen pitänyt itseni kurissa, ja oikeastaan unohtanutkin koko homman enkä ole vielä mitään hankkinut vauvalle... :saint: Tosin olen ostellut sitten esikon tulevalle serkulle lelua sun muuta. :LOL: Meillä oli viime muutossa anoppi "auttamassa", ekaa ja vikaa kertaa. Hän tuli laittamaan ruokaa (joka piti ehdottomasti laittaa uudessa asunnossa) ja sitten mun piti ensin etsiä hänelle kaikki välineet jotka oli vielä laatikoissa tai vanhassa paikassa, ja sitten tuo jätti vielä tiskit tiskaamatta. :kieh: :headwall:

Pinkeiju kertoi et on nimet valmiina... :) Meillä ei oo vielä mietitty, en oo itseasisassa edes muistanut... :D Pitääkin nukkumaan mennessä ottaa kalenteri iltalukemiseksi... :LOL: Sulla on esikko ollut pieni, kun on niin pieniä vaatteita käyttänyt. :heart: Meidän esikolle mahtui just laitoksella 50cm body. :LOL: Onneksi niitä ei ollutkaan kuin yksi... ;)

Tuitsu pohti ettei tunnu et maha kasvais yhtään... Täällä sama tunne, mutta johtunee siitä ettei se läskien alta mihkään näy... :whistle: Mutta toisinaan tuntee että alkaa olla tiellä... Tässä kun bikinirajaa koitin siistiä, huomasin ettei se enää onnistu vaikka kuinka vetää mahaa sisään... :snotty: Että onhan se sitten kuitenkin kasvanut...

Kiekura kyseli painonnoususta. Nyt en oo loman jälkeen puntarilla käynyt, mutta ennen lomaa ei ollut paino noussut. Ja nyt jos menee, niin se johtuu ihan varmana lomasta. :ashamed: No, seuraavaan neuvolaan mennessä nekin saa karistettua, niin ollaan edelleen lähtölukemissa. ;)

Mrs Nobody mulla hemppa hyvä enkä syö rautaa. :wave: En nyt uskalla mitään lukuja sanoa mitä viimeks oli, muuta kuin et oli oikein hyvät. Näin oli esikkoa odottaessa ja toivottavasti nytkin.

vauveliini Eikö se klexane ole marevanin korvike raskausaikana? Muistaakseni miehen veljen vaimo sitä pistelee kun muuten on marevan jatkuvassa käytössä. Hänellä viikkoja pian 38, ja sanoi just tänään et toisinaan alkaa tehdä tiukkaa kun on maha niin pinkeä. Mutta hyvin saanut tähän asti laitettua, ja jos itellä menee uskallus niin sitä varten on miehellekin opetettu pistäminen. :)


Maukkis ja Kiiuska kertoi ettei tykkää et vieraat käy omaisuutta tutkimassa/siirtämässä... Mäkin tunnustan. :wave: Tämä nyt varmasti on naurettavaa, mut viimeksi reissussa otin hiukan nokkiini kun mua ei kuunneltu. :kieh: Oltiin siis miehen sukulaisten luona yötä reissussa, ja oltiin jo ennen lähtöä puhuttu et pestään siellä vaatteet, mutta kerätään sitten omia vaatteita koneellinen ja pestään ne itse. No, meille sitten sanottiin että voidaan pyykkikassi jättää valmiiksi koneen lähelle. Mies siihen että "joo, ja me pestään ne sitten kun siellä on vielä lisää". No, seuraavana päivänä tuli sitten viikattuna ja pestynä kaikki vaatteet meille yläkertaan. :kieh: No, ei muuten mun mä en tykkää ajatuksesta kun siellä on ollut alusvaatteita, ja eteenkin liiveistä olen tarkka miten pestään (=käsin) koska en raski usein ostella ja kun muutenkin on sopivia vaikea löytää... :kieh: Onneksi mulla olikin niin paljon vaatteita mukana, ettei sinne pesuun tarvinnut omia vaatteita toista kertaa viedä... Ja ihan oikeesti, itku meinas tulla. :'( :eek: :ashamed:

Kengurumeininki tiedän tunteen. :/ Me kun kerrottiin appivanhemmille, niin appi ei sanonut mitään ja anoppi kysyi ekaksi että jääkö mulla taas koulu kesken... Jotain vastaavaa odotin, mutta kyllä siitä silti mielensä pahoittaa.... :/

Mutta nyt nukkumaan, tosin iltapalan kautta... Mua odottaa keittiössä päivällä keitetyt herne-maissi-paprikat mitkä jäi päiväruoalta. :p Nyt koitan ahkerammin päästä koneelle ettei mene koko iltaa tässä... :whistle:

Shamandalie ja Histamiini, viikoista ei tietoa (-> lunttaamaan...)

17+4 :eek: Minne ihmeeseen se aika on mennyt?? :eek: :eek:
 
Ihania masukuvia täällä. :heart: Mä en omastani vielä kuvaa kehtaa ottaa... :LOL:

Ja pinkeiju mulla on ihan poika olo, mutta johtunee siitä kun on alkuraskaus ollut ihan erilainen kuin tyttöä odottaessa. Miehen kummitäti sanoi, että on miettinyt et miehen veljelle tuli poika. Niinhän se onkin ultrien perusteella. Meille olisi hänen mielestään tyttö tulossa... No sitten sen näkee... ;)
 
Yötä!

Mulla alkoi sitten kesäloma,Ihanaa!
Muutama yö on nyt ollut tämmöstä kukkumista.Herään pissalle ja sitten ei uni meinaa tulla ollenkaan.Nytkään en jaksanut tuolla pyöriä vaan tulin lueskelemaan.

Onhan muillakin päiviä että ei tunnu liiikkeitä.Välillä tuntuu että on niin hiljaista.Tänään piti taas oikeen suklaata ostaa että sai pikku potkuja tuntumaan. (hyvä syy herkutella :D ) Ja joinain päivinä ei tuu potkuja ollenkaan, pikku möngerrystä vaan. No, kai ne ajan kanssa vahvistuu.

Listeria pelkoisille.Listeriaa ei sa mistään tietystä ruuasta, se on ruokamyrkytysbakteeri ja ruokaaina itsessään on ihan turvallinen. Ja uskokaa, jos saa listerian niin sen kyllä huomaa!!!! (lentää nimittäin ja molemmista päistä ja LUJAAA!) :x
Mutkun on kesä niin muistakaa että ette mitään seisota auringossa tai muualla lämpimässä.Sen ruokamyrkytyksen voi saada vaikka mistä huonosti säilytetystä kamasta.
Itteeni vähän jännää mennä ens viikoööa espanjaan kun vähän stressaa mimmoista ruokaa siellä sitten uskaltaa syödä. Mut jos ei missään rupupaikoissa syö niin eiköhän oo ihan turvallista.

Mulla on tyttöolo. oon melkeen satavarma että on tyttö. Perjantaina rakenneultrassa aijjon kyllä kysyä!Edelleen kyllä aina välillä jännittää toi vauvan elossa pysyminen...Onko muita joita vieläkin vähän pelottaa?

Mä oon rautaa nyt syöny, mut siitä tulee maha kipeeksi että en taida jatkaa. Mulla ei ollu ihan huonot arvot mutta tippuneet. Pitänee jatkaa jos tippuu vielä. Mikäs ruoka oli hyvä rauta-arvojen nostaja.

Mun tekee mieli herneitä. Mansikoita ja kermavaahtoakin voisin popsia :p

Tulisi nyt kelit kun lomakin alkoi. Heti oli sateinen päivä kun on vapaata...
Ens viikolla on sukujuhlat ja aattelin kävellä sinne maha pystyssä. Meillä kunn ei sukulaiset vieläkään tiiä. Hauska kattoa mummojen tukehtuvan sumppiinsa. :D

Nyt kokeileen jos uni tulisi.

Keilläs muilla oli rakenne ens viikolla, veeruskalla taisi olla ainakin?

Tui ja tyttö 18+4
 
Ihan pakko oli tulla hehkuttamaan... Toissapäivänä ja eilen "nutunen" liikku tosi paljon, jopa siihen malliin että muutkin NÄKI ku masussa muljahteli. Ja tuleva isoveikka oli ihan haltioissaan ku tunsi liikkeet tosi hyvin. Molempina iltoina käyny vähän väliä kyselemässä liikkuuko vauva ja maltilla pitää kättä masun päällä tunteakseen "nutusen" liikuskelua.

Supistukset mua ahistaa edelleen, melkein joka ilta on kivuliaita supistuksia. Voiko niistä olla jotain haittaa?

Ja juu-u, ei oo tarvinnu enää yrjötä moneen iltaan!! Pahaa oloa on kyllä ollu mutta ei yökkimistä, alkanee helpottaan?

Noh, nyt pyykinpesulle, aattelin vaan pikasesti kirjottaa kuulumisia.
 
Shamandalie juu kyllä sitä käytetään sekä että toisille passaa marevan ja toiset tykkää että klexane on turvallisempi. Mulla ei ole hyytymistekijöissä mitään häikkää kun on se spr verikoepakettikin otettu x2 onnex =) ainoastaan tutkimuslääkkeenä menee tän raskauden ajan. Kyllä muakin hirvittää loppuaika kun olen Diabeetikko ja insuliininkin pistän mahaan niin nakha on nyt jo ihan mustelmilla :| insuliinissä ei mitään ogelmaa pistää ku neula on niin ohut mutta tämä klexane kun se neulaki on niin saakelin paksu että sen oikeen pyöräyttää että se menee :kieh: onnex on mahamakkaraa ja paljo :saint: Niin ´pahoinvoinnista on ollut puhetta mä olen kans voinut pahoin ihan viikolta4 ja tänä aamunakin kaikki juodut vedet lensi ja viikkojahan on jo se 17+2 että taitaapi tämä oksentelu kestää loppuun asti :$
 
On vierähtäny taas vähän aikaa kun olen viimeksi kirjotellu, lukenu olen joka päivä teidän juttuja.

Mullakin on ihan tyttö olo. Melkein olen niin varma että turha ees kysyä rakenneultrassa.

Ihania masukuvia teillä. Ihan raskaana olevien näkösiä taidetaan olla kaikki. Itellä ei mahdu enää vanhat housut jalkaan. Yhdet ennen raskautta löysät farkut mahtuu mutta niissä on vyötärö sellasessa kohdassa et koko ajan on tippumassa.

meilläkin tyttö välillä pomppii sylissä ja jos on mahaan jotenkin osunut niin olen sanonu että muistathan että vauva on siellä masussa ja sitä sattuu niin tyttö on aina sit pyytäny vauvalta anteeksi ja antanut mahaan pusun :heart:

Tuntuu et on iäsyys viimeisestä neuvolasta. Seuraava on parin viikon päästä ja sillon on myös rakenne ultra. Liikkeitä olen tuntenu iltasin joten olen vähän rauhottunu sen ansiosta.
Me ollaan uusittu meidän olkkari ihan kokonaa viikon aikana. Kaikki vanhat lähti paitsi sohvat. tänään käydään vielä Ikeasta ostamasta valkonen lipasto niin on valmista. Pesänrakennusvimma varmaan alkaa jo vaivaan kun koko ajan hommailen kotona jotakin ja siivoilen joka välissä.
Torstaina käytiin siskon kanssa Irinan keikalla ja ihan hyvin pystyin tanssimaan vaikka maha vähän hidastikin vauhtia. Oli kyllä tosi kivaa ja ihanaa kun ei haissu röökille vaatteet ja hiukset kun tuli kotiin. Hyvä on mun mielestä uusi laki.

Pakko lähtee taas siivoileen että päästään aikasin kauppoihin. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
sama vika täällä että hiukan pelottaa kuinka nappula jakselee,on ollut alavatsakipuja (ei kasvu),pariin otteeseen lääkärissä käyny,ei ole tulehdusta.eikä täällä edes tehdä rakenneultraa,niin ei varmuutta saa,pitää odotella neuvolaan menoa,jos uudestaan pääsis lääkäriin. lähetteen avulla pääsis rakenneultraan.mulla oli viikolla 13 hirveä verenvuoto,tuli kertarysäyksenä mieletön määrä verta ja sit loppu kerrasta vuoto. ehkä sen takia ei ole uskallettu kertoa kuin parille lähimmälle ystävälle raskaudesta.eivät osanneet mitään syytä sanoa lääkärissä mistä olisi vuoto voinut johtua. nyt viikkoja 17+5.
 
Hei kaikille! :wave: Ilmoittautuisin uutena mukaan jos porukkaan mahtuu..? Monet kerrat kirjoituksia lukenut mutta mitään en ole uskaltautunut kirjottamaan.. :ashamed: Vähän itsestäni; Kokkolassa asustelen avomiehen ja mäyräkoiran kanssa. Ikää on 19 vuotta ja rv 15+4.. Tuntuu että maha kasvaa rintojen kanssa kilpaa.. :D Laskettu aika olis 25.12. Että jouluvauva sieltä ompi tulossa :heart: Synnytyssairaalana toimii Keski-Pohjanmaan keskussairaala, lyhenteestä en ole aivan varma.. Olisko k-pks, tai jotain.. Ihan hävettää kun en tarkkaan tiedä :ashamed: Mutta että tälläistä.. Jos mukaan mahtuu niin innolla olen mukaan porukkaan liittymässä.. :)
 
Huomenta! Heräsin tuossa vast ikään.... isäntä nousi neitin kans kahdeksan jälkeen ja mä jatkoin unia ja ohops kello olikin yksitoista kun neiti tuli herättään mut.

Tervetuloa Mafiamamma porukkaan =) Mulla laskettu 21.12 ja sama synnytyssairaala, tavataankohan siellä =) Esikoinen syntyi kyllä melkein pari viikkoa etuajassa ja toivon että tämäkin syntyy niin sais joulun olla kotona =)

Tuitsu: Hyvää kesälomaa

Jotkut veikkaili tuolla sukupuolta.... Mulla ihan poikaolo. Varmaan sen takia että raskaus ollut täysin erinlainen kuin esikolla.

Nyt täytyy lähteä tekemään jotai hyödyllistä kuten pyykkiä peseen ja keittiökin on kaaoksen jäljiltä kun tein illalla mannapuuroa ja mansikkakakkua ja jäi tiskit vain pöydälle kun laiskuus yllätti :ashamed:
 
Tuitsu samoja juttuja pohdin minäkin, että mitä jos kaveri ei elossa olekaan? Koittaa aina väkisin tuntea liikkeitä, mutta eihän ne silloin tunnu... Pitäisköhän munkin tuota suklaata kokeilla? ;) Niin, ja hyvää lomaa. :flower:

Vauveliini Mä kuulin tuolta sukulaiselta, että marevania ei voi käyttää ollenkaan raskausaikana, koska menee sitten sikiöön. Ja klexanea taas ei käytetä muuten kuin tosi harvoin (ainakin tulpan liuotuksessa, ja kai harvoin jatkuvana lääkityksenä) koska haurastuttaa luita. Tämä sukulainen sanoi, että hänellä piikitys loppuu heti synnytyksen jälkeen, ja että äippäpolilla oltiin sanottu että vasta 12h klexanen pistämisen jälkeen voi antaa epiduraalin.. :eek: Onhan sekin pitkä aika odottaa puudutusta, jos on just ehtinyt pistää... :/ No niin tai näin, niin olen tyytyväinen ettei mun tarvii pistää. :D Mulla niin kamala piikkikammo että huh huh! Toisia kyllä pystyn surutta pistämään, mutta et ne ois mulle. :eek: :D

Ummali täällä kans yks joka tyytyväinen tuosta tupakkalaista baareissa. :wave: Tosin en ole sen aikana vielä ehtinyt käydä, mutta jo ne tupakkakopit auttoi melko paljon. Parin viikon päästä pitäis mennä, ja varmasti on paaaljon kivampi sitten olla. Kun aina ne sauhuttelijat tuppaa siihen viereen, ihan kun ois magneetti. :LOL: Muuten ei se niin paljon se tupakan haju ja savu häiritse, mutta nyt raskausaikana se on alkanut tosissaan ällöttää... :x

Tervetuloa mafiamamma joukkoon iloiseen. :D :wave:

Mulla ollut tänään kankean aamun jälkeen melko energinen olo. :D Ensin ei millään meinannut herätä, mutta kun isäntä lähti ulos esikon kanssa niin siivoilin vähän. Vielä ois imurointi, sitä en ehtinyt kun neiti meni päikkäreille, ja kukkasia on suihkussa odottamassa että menisin ne suihkuttamaan... Miehen veli tulee tänään vaimonsa kanssa meille syömään, ja isäntä lupasi tehdä tonnikalapastaa. :p Nam, se on isännän pravuuri... Pelottaa se ähky jo valmiiksi. :LOL:

Sain vihdoin aikaiseksi koneella laittaa valmiiksi ja tulostaa kaason tekemän hääpuheen... Ajattelinkin nyt lykätä vielä vähän kukkien suihkuttamista ja siirtyä hääalbumin tekoon. Kuvat on jo järjestyksessä, joten ne pitää vielä saada paikoilleen ja kuvatekstit tehtyä. Mä tykkään tuollaisesta näpertämisestä, mutta se on vaan jäänyt kun tuntui niin hankalalle saada tuo puhe kirjoitettua loppuun videosta. Alku olikin "kunnolla" kirjoitettu, mutta loppu oli vaan kaasolla ylhäällä muistisanoilla, joten kirjoitin sen nyt melkein sanatarkasti paperille... Sitten kun on kuvat ja tekstit paikallaan, sitten voisi vielä jotain tarroja ostaa koristeeksi. Samantapaisia tarroja joita kaaso on käyttänyt mun polttarikansiossa ja vieraskirjassa... Kyllä siinä vaan taas itku tuli kun sitä videota katselin ja puhetta kuuntelin... :heart: Se päivä ei varmaan koskaan unohdu... :heart: :heart: :heart:

No niin, nyt saa riittää hempeily täällä, painun parkumaan valokuvien kanssa. :LOL: :wave:

B)
 
Mä heitän tänne tuoreimmat kuvat ennenkuin unohdan ja lueskelen sitten teidän viime päivien kuulumiset :) .

Ekassa maha toissapäivänä 16+2 normaalitilassa


Tässä maha samana hetkenä "pullistettuna" eli niin isona, kun se toisinaan turpoaa.



No niin, jotakuinkin muutama sivu kahlattu läpi.

Mä en ole tuntenut mitään kuplintaa enkä liikehdintää sitten alkuviikon, kun yhtenä iltana tunsin jotain kummallista. Liitoskivut olivat samana päivänä, mutta mitään ei ole nyt ollut, vähän sattui toissapäivänä mutta hetken vain. Olen huomannut, että kropan venyttäminen (esim. kissanselkä-asentoon eli selkä kourulle) tuntuu tosi inhottavalle, ikäänkuin mahassa joku venyisi ja ottaisi kiinni. Mun mahaturvotus tai mikälie lihominen ovat tehneet mahalle sen, että jonakin päivänä se tuntuu alkavan suoraan rintojen alta ja rintsikatkin ovat alkaneet ahdistaa. Toki olen herkutellut ihan liikaa viimeisen viikon-kahden aikana, että voihan se olla lihomistakin tuo kaikki turvotus. Oman vaakani mukaan paino olisi noussut 1,5 kg lähtöpainosta.

Joulunvietosta; musta olisi aivan ihanaa olla jouluna synnyttämässä :xmas: . Ei yhtään kiinnosta viettää jouluaattoillallista anoppilassa ja itse en jaksa paljon jouluun panostaa, kun synnytys on niin lähellä. Olisi muutenkin ihana ja ikimuistoinen joulu, jos pikkuinen syntyisi silloin :heart: .

Mäkin olen välillä epäillyt, että voisiko tämä raskaus vielä mennä kesken, kun en tunne liikkeitä ja luin eräästä toisesta ketjusta, että saman kuun synnyttäjän sikiö oli kuollut ja kirjoittaja joutui synnyttämään kuolleen vauvansa :( . Toisaalta, ainakin ne alkuviikon liitoskivut ja kohdun tunnustelu päältäpäin kertovat, että joku siellä kasvaa. Jos tällä kertaa en tunkisi neuvolaan ennenkuin varattu aika on muutaman viikon päästä.

Jos rakenneultrassa ei kerrota sukupuolta, menemme varmaankin 4 d:hen. haluan tietää sukupuolen etukäteen ja alun poikaolo on muuttunut välillä tyttöoloksi ja sitten ei-voi-tietää -oloksi.

Jep, tangofinaali alkaa. Olen kai niin keski-ikäistynyt, että menen sitä seuraamaan :D .

tivoli 16+4
 
Moi!

Meinas ihan paniikki iskee kun ei toissaillan ja eilisillan välillä netti toiminu.. hui!!! Heti tuli vieroitusoireita :D

Tervetuloa vaan mafiamamma munki puolesta :wave:

Voi kun oliski pian jo se kaivattu ultra mut reilu 2viikkoo odottelua jäljel, tänään pyörähti jo 20. viikko käyntiin että eiköhän se sielt tule ku aika tuntuu muutenki lentävän..

Lohduttavaa kuulla etten oo ainoo joka inhoo toisten sormenjälkiä henk koht kamoissa :D

Kuinkas te muut joilla jo lapsia, ootteko miettiny jo ammasysteemeitä? Kun itellä on jo mielessä, ja aikaseen oon asialla.. tiedetään.. :ashamed: Ja sama ongelmahan on eläinihmisilläkin, varsinkin koiran tms omistajilla? Niin siis siksi aikaa kun on synnytys yms?

Tänne ei oo varsinaisesti tullut tyttö vai poika oloa, poikaa veikkaan mutta mikään varsinainen tunne se ei ole. Josko sekin selviäis siel ultras sitte :) Saas nähdä kuin monen tunne on oikees tuossa asiassa, onhan siinä 50% mahdollisuus arvata oikein =) Ihan jännittää sekin.

Ei mulla mitään asiaa ollu, kunhan taas jaarittelen. Inhottava paineen tunne ja treenisupparit tekee kiusaa täällä jos vähäkin huhkii liikaa. Niin ja tuitsulle: Mä ainaski pelkään joka toinen minuutti et papu on kuollu vaik tiedän ettei se ihan niin mee mut onhan se tuol alitajunnas koko ajan et varovainen täytyy jo olla..

Nyt meen etsiin kaapista jotain hyvää rasvattoman ja sokerittoman mansikkajätskin kanssa, ihmeen hyvää muutes. Ihan testimielellä ostin paketin :p Mut täytyy höystää sitä vähä jollain ettei vaan oo liian terveellistä :whistle:

Heikää mammat :wave:

Maukkis ja minimii 19+0


 
Heipsis

Täällä tulee vettä kaatamalla :(. On jotenkin tosi masentava ilma ja ei huvita tehdä oikein mitään :ashamed: . Onneksi viikonlopun ajan oli ystäväpariskunta kylässä ja oli oikein hauskaa :D . Ja eilen onneksi aurinko helotti koko päivän, että saatiin kaikki väriäkin ihoon :) .

Tervetuloa minunkin puolesta Mafiamamma!

Kuukiitäjä taisi kertoa, että oli ostanut Jovi airit. Ostitko kovalla vai pehmeällä kopalla? Me ollaan kanssa kovasti niihin päin kallistuttu, mutta emme osaa päättää kumpiko koppa ostetaan :whistle:

Oltiin tänä aamuna lähdössä ulos ja pitkästä aikaa ajattelin laittaa farkut jalkaan, mutta eipä sitten tarvinnutkaan laittaa enää vanhoja farkkuja, kun ei mennyt napit kiinni :D Etsin sitten ostamani lappuhaalarit ja kylläpä on mukava olo, kun ei purista eikä kiristä :D. Tiistaina on neuvolaan meno ja torstaina jo rakenneultra, totta tosiaa tämä aika menee hurjaa vauhtia :whistle:

Ai niin vielä tuosta tyttö-poikaolosta... Itse olen hieman kallistunut tyttöoloon, mutta sitten joka toinen hetki olenkin varma, että massussa myllertää poika. Mieheni on aika varma tytöstä, kuten myös useat työkamuni =) . Yksi työkamu oli nähnyt untakin, että saimme tytön :). Mutta silti koetan olla utelematta rakenneultrassa sukupuolta, joulukuussahan sen sitten näkee kumpi tulee =)

Nyt on pakko lähteä ripustaa pyykit narulle ja koettaa saada jotain järkevää aikaiseksi ettei koko päivä menis vain "nukkuessa"




 
Kirjoittelin jo joskus tämän ketjun alkuun, silloin harmaana ja nimimerkillä koppis. Yritin äsken kirjautua koppis-nimimerkillä, mutta se olikin jo käytössä, joten valitsin kesäisen mansikkaisen nimimerkin. Eli olen nyt sitten polka ja tämän meidän 3. vauvan laskettu aika on 2.12. Tänään siis rv 19+0. Olen aina välillä ollut vähän huolissani, kun vaavi on pitkiä aikoja ihan hissukseen. Tänään tuli onneksi kunnon liikettä, kun join toista kertaa tämän raskauden aikana tilkan kahvia. Heti tuo kahvin kofeiini näyttää vaikuttavan. Ehkä olen vähän tavallista herkempi nyt huolehtimaan myös siksi, että kotikuntamme ei järjestä enää minkäänlaista rakenneultraa. Voisihan siihen tietysti yksityisellekin mennä omin kustannuksin, mutta en nyt kuitenkaan ole mennyt. Meillä on kyllä neuvolassa ultra, jolla päällisin puolin katsotaan aina kerran kuussa sydämen syke ja kasvua. Ja ollaanhan tässä taas vanhennuttukin. Kaksi vanhempaa lastani täyttävät tämän vuoden aikana 7v. ja 5v.

Muuten olo on kyllä kiva, kun selvisin 10 viikon oksentelusta. Ainakaan vielä ei supistele, onneksi ja kävelylenkin ym. onnistuu. Maha on kyllä selvästi suurempi kuin aiemmissa raskauksissa. Saa nähdä vaivaako nyt raskausdiabetes. Olen tällä viikolla menossa sokerirasitukseen. Aiemmin olen kärsinyt lievästä raskausdiabeteksestä ja mittaillut loppuraskauden sokereita kotimittarilla. Niin, ja tietysti kituuttanut pienillä ruokamäärillä. Luultavasti tietysti taas sama homma. Olisin kyllä tyytyväinen, jos taas hoituisi pelkällä ruokavaliolla. Mutta, eipäs muuta täällä kertaa kuin paljon terveisiä teille muille joulukuun odottajille. Nyt kun rekisteröidyin, kirjoittelen varmasti ihan säännöllisesti täällä.
 
Minäkin ilmaannun pitkästä aikaa palstalle! Jotenki vain ei ehi kirjoittelee.. Kaikki vapaa mitä on niin on muka sit niiiiin paljon kaikkea muuta tekemistä että tuntuu välillä että ei ole niitä vapaa päiviä ollenkaan!
Mulla olis sit rakenneultra huomenna. Vähän jänskättää. Ja kun on olllut vähän ongelmia tuon painon ja turvotuksen kanssa. Turvotus on vielä jotakin aivan kauheaa ja kävin neuvolassa viime viikolla niin paino oli sit noussu 4kg!! :eek: :eek: No onneksi sain sit ens tiistaiksi lääkäri ajan. Kun ei oikein tunnu normaalilta tää painon nousu. Viis viikkoo ja tuo 4kg. Periaatteessa ei mikään maailmanloppu oo ja vielä kun oon ollu hoikka ennen raskautta mutta tuo turvotus.. Se pitää tarkistaa. Hemppaki oli tippunu 125:stä 104:ään. Sairaanhoitaja sit puheli että jos otettais noita sokeri arvoja että katottas et siellä puolen on kaikki ok. Niin ku ei mikään muu paikka oo levenny ku vaan toi masu kasvanu niin hurjaa vauhtia..

Porukka puheli tuosta tyttö/poika olosta ja nulla on NIIIIIN vahva poika olo ettei muusta väliä. Ja aikaisemmissa raskauksissa on mulla tuo olotila-arvio osunu ihan nappiin. Saas nähä sit. Huomennahan sen kuulis mutta mies on sitä mieltä että ei kysytä. Toisaalta tekis mieli tietää ku molemmat jo kotua löytyy.. =)

Masua ei piiloon saa ja porukka alkaa hoksia mikä on homman nimi. :whistle: miehen sisko sai tietää viikolla ja huomenna sit saa meidän äiti tiedon asiasta. Meinaan että tulee mummille kiva synttäriylläri! :heart:

En kyllä enää muista mistä te ootte rupatellunna ku oli niin paljon lukemista mutta saittepahan vähän paljon taas mun napaa!! :LOL: :ashamed:

Jep mutta nyt pyykkivuoren kimppuun..

Lumienkeli ja Ariel 17+2
 

Yhteistyössä