JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Alkuperäinen kirjoittaja Veeruska -81:
Heipsis

Täällä tulee vettä kaatamalla :(. On jotenkin tosi masentava ilma ja ei huvita tehdä oikein mitään :ashamed: . Onneksi viikonlopun ajan oli ystäväpariskunta kylässä ja oli oikein hauskaa :D . Ja eilen onneksi aurinko helotti koko päivän, että saatiin kaikki väriäkin ihoon :) .

Tervetuloa minunkin puolesta Mafiamamma!

Kuukiitäjä taisi kertoa, että oli ostanut Jovi airit. Ostitko kovalla vai pehmeällä kopalla? Me ollaan kanssa kovasti niihin päin kallistuttu, mutta emme osaa päättää kumpiko koppa ostetaan :whistle:

Oltiin tänä aamuna lähdössä ulos ja pitkästä aikaa ajattelin laittaa farkut jalkaan, mutta eipä sitten tarvinnutkaan laittaa enää vanhoja farkkuja, kun ei mennyt napit kiinni :D Etsin sitten ostamani lappuhaalarit ja kylläpä on mukava olo, kun ei purista eikä kiristä :D. Tiistaina on neuvolaan meno ja torstaina jo rakenneultra, totta tosiaa tämä aika menee hurjaa vauhtia :whistle:

Ai niin vielä tuosta tyttö-poikaolosta... Itse olen hieman kallistunut tyttöoloon, mutta sitten joka toinen hetki olenkin varma, että massussa myllertää poika. Mieheni on aika varma tytöstä, kuten myös useat työkamuni =) . Yksi työkamu oli nähnyt untakin, että saimme tytön :). Mutta silti koetan olla utelematta rakenneultrassa sukupuolta, joulukuussahan sen sitten näkee kumpi tulee =)

Nyt on pakko lähteä ripustaa pyykit narulle ja koettaa saada jotain järkevää aikaiseksi ettei koko päivä menis vain "nukkuessa"




Kovalla kopalla. Mun mielestä ehdottomasti hyvä, tykkään käyttää sitä vauvalla "ensisänkynä" ja näissä vaunuissa oli kyllä tosi tilava koppa edellisiin Brioihin verrattuna. Jos nyt oikein muistan niin kopan sisäpituus oli n. 80cm. Ei ihan hetkessä pitäisi jäädä ahtaaksi kun talvivauvalle tulee... =)


 
Muutamat muutkin kirjoitteli pelkäävänsä, ettei vauvalla ole kaikki ok. Mulla nää tuntemukset tulleet oikeestaan vasta viimisen viikon aikana. Aiemmin kaikki menny hyvin, mutta nyt sitten alko pelottaa jos jokin onkin pielessä! Johtuskohan siitä, että mahan kasvu on ainakin omasta mielestä pysähtyny ja minkäänlaisia merkkejä ei vauva oo itsestään antanu, vaikka oon yrittäny joka päivä/ilta kuulostella! Vaan keskiviikkona neuvolaan ja sydänääniä kuunteleen!

Jostain muustakin piti kommenteerata, vaan unohdin.... no täytyy palata asiaan kunhan muistuu mieleen =)
 
Mafiamamma tervetuloa. Mulla on la 24.12 et ihan samoilla viivoilla ollaan, mut sairaala on eri.

Jajepoo Mulla on kans painon tunnetta alapäässä, mut ei kai mitään pullistumia. Lekuri sano, et kohdunsuu on laskeutunut ulkosunnyttimiin. Välillä se tuntuu enemmän välillä vähemmän. Ei kai kuitenkaan vaarallista. Liittyykö se oksenteluun niin en tiedä, mutta ei se ainakaan helpota sitä tunnetta. Laatta kun lentää useeammin, kun kerran päivässä.

omanapa Mulla on hillitön kutina koko kehossa. Olen raapinut sääret verille ja joka puolelta kutkuttaa ja raavituttaa ilman mitään näkyvää syytä. Onko kellään muulla tällästä? Tarvii soittaa neuvolaan ja kysyä onko tällänen normaalia. Esikoista odottaessa mulla oli rv 30-32 mahassa ja rinnoissa ihottumaa, joka kutisi. Silloin selitys oli, että erittäin herkkäihoisena kehoni ylireagoi vieraisiin geeneihin. Levitin niihin rasvaa 3 kertaa päivässä niin helpotti. Mut nyt on ihan koko keho kuin tulessa.
Nautitaan kesästä! Hyvää lomaa kaikille lomalaisille!

Pinkeiju 16 tasan =)
 
Huomenta päivää kaikille mammoille!

Ja mafiamammalle tervetuloa, päivitän sut listalle. Ja koppis/polkan kanssa uudelleen!

Pinkeijju: Mä kutisen kanssa mutta mä luulen että se johtuu mun kuivasta nahkasta ja mahan venymisestä.Kutinakun tuntuu reisissä mahassa ja jenkkakahvoissa. Bodyshopista saa muuten loistavaa raskausarpiinkin tarkoitettua voidetta, cocoa body butteria. Ihanan täyteläistä. Ja kuulemma ehkäisee hyvin raskausarpien syntyä ja korjaa jo syntyneitä.

Jajepoo: toi ei uullosta kauheen normaalilta toi sun paine, tuntuu varmaan tosi inhottavalta.Kaverilla oli loppuraskaudessa tommosta ja se istukseli kaikenmaailman hernemaissipakkaspussejen päällä. Toivottavasti lekurista löytyy helpotusta.

Tännään oli pinon eka rakenneultra (muistaakseni, sori jos menny ohi), Onnea sinne. Tästä se alkaa selviimään, meijjän pinon tytöt ja pojat! :D

Maukkis, on se kumma miten tähän palstaan on addiktoitunu. Yhtenä iltana meillä oli netti katkos ja olin oikeen varautunut namilla ja herkuilla mun kaksplussessioon ja sitten en päässyt nettiin. Olin ihan kiukkunen ukolle kun olihan se nyt sentään sen vika että netti ei toimi... :LOL:

Kiekura, Mulla kanssa oli viikkositten tunne että maha ei oo kasvanu aikoihin ja sitten tuli yhtäkki hirvee spurtti ja maha oikeen nousi ihan uusiin korkeuksiin. Viikossa siitä tuli semmoinen puolipallosta munanmuotoinen kun korkein kohta nousi tonne nevan päälle.

Mulla on niin selvä maha että luullaan että vauva syntyy jo syksyllä ja kaikki on ihan :eek: kun sanon että vasta joulukuun alussa. Varsinkin kun oo oikeen shopannut mahaa korostavia vaatteita, niin oon ihan valas jo!

Tivoli, mullekkaan ei mahu enään vanhat liivit. Ukkokin on ollut ihan :p kun näyttää että olisin hakenut täytettä tallinnasta noihin tisseihin. Pitänee liivikaupoille mennä kun on vaan yhet rintsikat mistä ei pahasti pursua.

Mikä Maukkis on muuten amma?

Oma (.): liikeitä tuntuu jo ihan päivittäin. Välillä on ollut pari hiljaisempaa päivää mut useasti kun makoilen niin alkaa muljunta ja patterien potkiminen. Kyllä rauhoittaa kummasti. Lauantaina oli tosi vilkas päivä ja olin kälyllä ja kaveri monotti ihan kokoajan ja olin ihan hykerryksissä kun se on niin ihanaa.
Välillä tulee semmoinen olo että jos se ei ookkaan vauva vaan mulla on joku kauhee mahasairaus ja mun suolet poksuu ja on solmussa. Mut eiköhän se ihan vauva ole :D

Onko jollain ollut kivuttomia supistuksia. Mulla on pari kertaa illalla mennyt maha ihan kovaksi ja sitten taas rentoutunut. Ei liene vaarallista?
Ja mahakin on kovalle ja väsyttää. Rupesin syömään niitä rautoja mut lopetin kun mahaa sattu ja taitaa hemppa edelleen vaan laskea. Oon nukkunu 10 h yöunet ja parin tunnin päikkärit päivittäin mut silti väsyttää...

Palailen, lähen kahvittilemaan kaverin kanssa muutaman tunnin päästä ja pitää vahän lööbailla ennen sitä.

Käyks kukaan muuten yöpalalla? :ashamed:

Tuitsu ja tyttö rv 18+6
 
Shamandalie juu ei munkaan käsityksen mukaan sitä marevania käytetä raskauden aikana. Muillakin oli täällä sellanen olo että onkohan mahassa kaikki ok. nimittäin mulla sama tunne ku tuntuu ettei maha kasva ja liikeitä ei silleen vielä tunne, joskus jotain muljuamista mutta onnex huomenna on rakenne ja näkee onko kaikki ok :| Painon noususta joku oli huolissaan, (en muista nimeä) niin älä ole huolissaan mulla alko painon nousu jo alkuraskaudessa ja painoa on tullut tähän mennessä hurjat 8 KILOA syön ihan normaalia kotiruokaa, neuvolassa ja lääkärissä ei olla otettu kantaa eikä ole oltu huolissaan tuosta mun painon noususta onneksi! yksikseni olen sitä kauhistellu mutta se on varmaan niin että toisille tulee ja toisille ei myös mun äitillä ja siskolla on noussut paino hurjasti ja ei se heti diabetesriskiä teillä terveilläkään tarkoita. Osa neuvolantäteistä vaan vielä hysää ja hysterisoi nuita painoja joka on mun mielestä ihan ilmanaikoista ;) mullekkin vaan oulussa sanottiin että toisille tulee ja toisille ei :D mä olen ilmeisesti sitten se joka saa sen 20 kiloa tältä vauvalta painoa lisää :whistle:
 
Toivottavasti Jajepoo saat apua vaivaan. Meni oikein vilunväreet selässä, kun luin sun kuvausta noista kivuista... :hug:

Itsellä liitoskipuilut vaan jatkuu. Välillä kovina välillä vähän lievempänä. Lonkat tuntuu särkevän aamusta saakka, illalla vihloo sitten jo kaikki paikat :eek: . Massu se vaan kasvaa, nyt se on alkanut levitä jo sivuttaissuunnassa. Äippäpaitoja pidän töissä, mut ovat sellaista väljää mallia eikä kukaan vielä (ainakaan luullakseni) osaa epäillä mitään.

Mihinpäin Espanjaa Tuitsu on menossa? Itse käväisin Barcelonassa viime vuonna. Tänä vuonna piti lähteä Madridiin, mutta voi olla että vaavi lykkää sitä reissua muutamalla vuodella... :ashamed: En usko, että ravintoloiden ruoissa on mitään vaaraa tai riskejä. Ns. katukioskien ja -kojujen ruokaa en itse välttämättä söisi. Oikein nautinnollista ja hyvää matkaa sinulle!

Täällä oli keskustelua anoppien reaktioista. Meillä anoppi ei reagoinut mitenkään. Ei kauhistellut, onnitellut, ei mitään. Mieheltä oli myöhemmin kysynyt, että koska se sitten syntyy :( . En oikein tiedä mitä mieltä tästäkin olisi... Anopilla ennestään yksi lastenlapsi (joka on mieheni edellisestä liitosta) ja luulen ettei anoppi edes välittäisi useammista. Itsellä on ollut aina silloin tällöin vähän ulkopuolinen olo, ja nyt se taas oikein korostuu... :/

Painonnoususta sen verran, että itse olin (olen) alipainoisen rajoilla, ja painoa on tullut (vasta...?) +3 kiloa. Viikkoja kasassa 15+5. Syön kyllä määrällisesti vähän enemmän kuin ennen raskautta, sitä ennenkin ihan reippaasti. Mulla taitaa vaan olla suora putki suusta alas... :ashamed: Nyttemmin tuo aineenvaihdunta on selvästi hidastunut, joten toivottavasti painonnousu vähän nopeutuisi.
 
TUITSUUUUU!!! : Amma on hoitaja vaikka lapselle (tai vaikka koiralle) :D Ei muutes tullu mieleenkää et onkohan se joku murrehirmu sana??

Jajepoon vaiva kuulostaa tosi kamalalta, kaikki myötätunto sinne :)

Pikeiju: Mulla kans on ollu molemmis aikaisemmis raskauksis kutina vaivana siel jälkimmäisellä puolikkaalla odotusta. Ihan verisille viiruille ravasin kyl rinnat, reidet ja mahanahan..

Painoa on tullu tännekki enemmän ku laki sallii, ihan hirvittää huominen neuvola ja punnitus..
:whistle:

Nyt pistän ipanat autoon ja lähen kirpparille tutkimaan josko tekis jonku turhan ostoksen :D Heippa :wave:

Maukkis ja minimii 19+2

 
Nyt alkaa olla käsillä viikot kun selviää tytöt ja pojat tästä ketjusta, niinkun Tuitsukin mainitsi.
Mulla rakenneultra ens maanantaina, viikon päästä.
Viimeviikolla alkoi meidän "poika" liikkua niin että mamikin tuntee, joka päivä se siellä mellastaa ja potkii, jännä tunne kun siihen sitten konkretisoitui koko raskaus! Mulle tuli kertaheitolla kauhee
suojeluvietti päälle ja kaikki uhat on tullu mielessä käsiteltyä.
Mieli on niin herkkä että itkettää suurinpiirtein kaikki.

Mekin tehtiin ensimmäinen hankinta vauvalle, ostettiin Brio kombit.
Makuasia mutta musta ne oli parhaimmat mitä käytiin katsomassa.
Kalliit ku hiivatti mutta sellaiset että tykättiin molemmat.
Mä käyn niitä aina tuolla varastossa hypistelemässä. Mies ehdotti että otat nuken kyytiin ja lähdet lenkille niin kyllä se siitä.. :p

Meidän vauvoista tulee muuten Jousimiehiä, tai Kauriita. Käykääpä horoskoopeista kiinnostuneet lukemassa astro.fi lapsihoroskoopit,
oli aika hauska luonnehoroskooppi Jousimiehestä! :D
Minkäs merkkisiä lapsia teillä muilla on? Mulla on vanhempi vaaka ja nuorempi härkä. Siinä on äidillä kahdessa tytössä kyllä haastetta :D Ite olen neitsyt ja mies on skorppari joten hyvin mahtuu vielä yksi vahvaluontoinen yksilö sekaan :LOL:

Jajepoolle voimahalit :hug: ei kuulosta olotilasi kovin nautinnolliselta.
Toivottavasti saat lääkäriltäsi jotakin apuja.

Tuitsulle hyvää epsanjan lomaa, kun sen aika koittaa.

Muille sitten onnea rakenneultriin! Mä tuun lukemaan nyt joka päivä
niitä kuulumisia tänne!

Porsche ja poika (olo) ;) 18+5
 
Tivolilla on ihana Nanson mekko! Mä hurahdin yhessä vaiheessa noihin mekkoihin ja ostin niitä kaikkia eri kuoseja kaappiin. Varsinkin ne Paola Suhosen suunnittelemat mallit on hyvännäköisiä ja sopii hyvin vauvaa odottaville! ;) Hyvä vinkki muuten teille jotka etsitte kauniita hameita.. :)
 
Moikka kaikille

Täällä olen saanut hirveen paniikin kun vielä viikolla tuntui liikkeitä ihan hyvin ja kun rauhoittui ja laittoi käden masulle niin selvästi tuntui. ja sitten perjantai ja lauantai oli semmosta hötäkkää ettei paljon ehtiny miettii ;) ja eilen tajusin ettei torstain jälkee ole tuntunut mitään liikkeitä :/ ja eilisen illan märisin ja tuntui että varmaan jotain on tosissaan vialla :( ja edelleen jään vähän väliä kokeileen että eikö mitään kuulu. Mies yrittää lohduttaa että kyllä pikkunen on kunnossa ja vaan kasvattelee voimia että jaksaa taas "ryskää", mutta ei paljo lohduta... vissiin tään voi laskea johon kin näihin hormooni juttuihin tän hirveen paniikin ja itkukohtaukset :eek:
Tekis mieli soittaa neuvolaan ja kysyä, mutta kun joka tapauksessa on keskiviikkona aika niin tuntuu ettei kehtais nyt...

Maukkis epäili että amma on murresana ja vissiin onkin mutta ainakin meilläpäin ihan yleisessä käytössä.

 
Heipä hei kaikille tasapuolisesti!

Oon aktiivisesti lueskellut teidän viestejä mutta jostain syystä on tuntunut ylivoimaiselta kirjoittaa itse mitään... No, nyt teen parannuksen :)

Alkuun hieman omaan napaan tuijottelua: viime torstaina olin neuvolassa, ja taisin jännittää tapahtumaa sillä alkuviikon vaivasi etova olo. Etovaa oloa ei ole ollut sitten rv 10:n, ja nyt se iski ihan puskista. Etova olo myös katosi torstaina eikä ole palannut takaisin (onneks). Taisin vaan jännittää sitä että kuuluuko sydänääniä ja että kaikki on ok. No kaikki oli/on hyvin (paitsi että hb oli edelleen 105, vaikka syön rautatabletteja), ja sydänäänet saatiin heti kuuluviin. Ihmettelin vaan miks neuvolan täti oli ihan hiljaa eikä sanonut mikä syke on. Kysyin asiaa ja sain vastauksen että pienokaisen sydänäänet oli hänen mielestään liian alhaiset aluksi eli 125. No, aikansa kun täti "tökki" mahaa, taisi pienokainen herätä sillä sykkeet saatiin nousemaan 147 :) Jostain syystä musta tuntuu että pienokainen olisi poika. Kokemusta ei ole sillä tulokas on esikko, mutta... Ehkä tunnetta vahvisti se että muutama ystävä sanoi mahani näyttävän "poika-mahalta" :xmas: Tiedä häntä, onnellisia ollaan tuli kumpi tahansa! Haluaisin itse tietää kumpi tulokas on mutta mies ei missään nimessä. Joten emme taida kysellä sukupuolta etukäteen, en kuitenkaan osaisi pitää tietoa omanani.

Täällä on kans maha alkanut kasvaan kovalla vauhdilla. Nyt oon jo selvästi raskaana olevan näköinen enkä vaan keskivartalo-lihava :) Ei tarvi enää selitellä miks alkoholi ei maistu tai miten pystyin lopettamaan tupakoinnin kuin seinään. Nyt sen näkee jo päältä päin.

Uusperheistä oli puhetta aiemmin. Miehelläni on 12v. tytär edellisestä suhteesta, joten vaipanvaihto on hänelläkin jo unohtunut! Muutenkin, mies oli 20v. kun hänestä tuli ekan kerran isä, joten oletettavasti osaa kantaa vastuun nyt 32 vuotiaana "hieman" mallikkaammin kun esikkonsa kohdalla. Miehen tytär asuu meillä 2 viikkoa kuukaudesta, joten hänestä on enemmän kuin iso apu kun vauva syntyy! Meillä kun on saksanpaimenkoirauros (nyt reilu 1v.) ja mies joutuu reissaan välillä työnsä puolesta. Yksi lisäpari käsiä on siis tarpeen! Vielä täytyy toivoa että löydetään rivi-/omakotitalo ennen vuoden loppua. Ei oikein suju arki pienen lapsen ja ison koiran kanssa kerrostalossa. No, tänään ollaan menossa katsoon yhtä rivitaloa. Täytyy toivoa että se olisi sopiva (ronkeli ei voi olla). Siihen pääsisi muuttaan 1.9. ei oikein sopiva ajankohta. Ja jos myöhemmäksi muutto venyy niin "onneksi" oma äitini on työtön joten hänestä saa korvaamatonta muuttoapua. Askel kerrallaan...

Mitähän sitten... Kauheesti oli aiheita mitä piti kommentoida, mutta nyt muista enää olleskaan :/ Pitäis aina kirjoittaa paperille kommentoitavat asiat! Niin joo, onko kellään kokemusta alaselän tatuointi ja synnytys? Kuulemma toiset lääkärit suostuu laittaan epiduraali-puudituksen alaselkään vaikka siellä olisi tatuointi: ei tietenkään tatuoinnin läpi vaan "koukkaavat" neulalla siitä kohdasta missä tatuointiväriä ei ole (siis venyttävät puhtaan ihon siihen kohtaan mistä puudutus annetaan). Mutta jos epiduraalin voi tatuoinnin takia unohtaa niin kaipaisin kokemuksia muista kivunlievitystavoista!

Jeps, eiköhän tässä ollut asiaa taas tarpeeksi. Yritän ilmoitella itsestäni ja masuasukista hieman useammin B)

Nora ja papu (rv 17, tasan)
 
Mauahtavaa: Me ollaan jo loppuvuodeksi varattu kaksi ihmistä (mun sisko ja anoppi) jotka sitten ovat valmiudessa lähdössä meille pienellä varoajalla. Jompikumpi sitten on kuitenkin terveenä, niin pääsee ja ainakin vielä sisko on kotona ja anoppi menee töihin vasta iltapäivällä, niin kumpaisellakaan ei ole estettä ettei pääsisi vaikka keskellä yötä liikkeelle. :) Sitten suunniteltiin jo viime raskaudessa (joka tosin meni kesken) että kun lähtö tulee, niin soitetaan taksi hakemaan esikolle hoitaja ja kun tulee tänne niin mennään sitten samalla taksilla laitokselle. Tästä ei ole kuin 10 min ajomatka kummaltakaan hoitajalta, joten siinä ajassa mä ehdin sitten raahautua alas. ;) (Niin, edellisen laskettuaika oli tammikuussa, joten talviaikaa sekin. Ei sitten tarvii jännätä lähteekö auto käyntiin, jos ei osaa ajoissa mennä laittamaan lämppäriä päälle kun menee taksilla ;) ) Ja pitääkin ens kerralla kaupasta kyttäillä mainostamaasi jäätelöä. Harmi et just käytiin niin menee loppuviikkoon ennen kuin sitä herkkua saa. :LOL:

Voi Jajepoo, toivottavasti sun olo alkais helpottua pian... :hug: :flower:

Pinkeiju mullakin jalat verillä kun olen raapinut, tosin mulla syynä hyttysenpuremat... :whistle: Mutta ei nekään kovin mukavia, kun ne sattuu ja kutittaa yhtä aikaa, mitäs siinä sitten teet? Ja vielä kun mulla on muutaman päivän ollut nilkat ihan turvoksissa, varpaita ei saa kunnolla liikutettua ja kävely sattuu... :'( No, eiköhän nuo hyttysenpuremat kuukauden sisällä hellitä, niin ei tarvii niistä valittaa... :D

Tuitsu kyseli käykö kukaan yöpalalla... Mä en viiti, syön ennen nukkumaan menoa sen verran et pärjää aamuun. :LOL: Nyt on taas ollut ihanaa, kun on voinut nukkua aamuun saakka ilman et pitäis vessassa käydä. Mä oon niin laiska, etten yöllä viiti nousta vessaankaan ennen kuin on jo niin kova hätä ettei saa nukuttua... :ashamed: Syömisestä puhumattakaan. :D

Porsche: Meidän esikko on härkä, ja sen kyllä huomaa. :D Ja mulla on kolme kaveria jousimiehiä, ja sitten vielä mun sisko ja hänen poikansa on jousimiehiä. Niitä siis riittää. :D Ja minä olen vesimies ja isäntä oinas, että eiköhän tästäkin perheestä aikamoinen pakkaus aikaan saada. :LOL:

Mä olen tässä kanssa miettinyt, josko soittaisi neuvolaan ja kysyisi pääsisikö johonkin väliin kuuntelemaan sydänääniä... Hiljaista on meinaan ollut, pientä muljahtelua on tuntunut mutta en sitten tiedä onko se vauva vai jotain muuta. Mulla rakenneultra vasta(?) 24.7, joten siihenkin vielä pitkä aika odottaa ja pohtia. Neuvola vasta elokuun alussa...

Käytiin tänään asioilla, ja vietiin mun puhelin huoltoon. :'( Mua niin ottaa päähän, kun sain isännältä synttärilahjaksi helmikuun alussa uuden, kalliin puhelimen ja nyt jo alkoi reistailla... Muistikortilta katoaa tiedostoja ja osa on viottuneita, kuitenkaan puhelinta ei ole pahoinpidelty. Ei ole kertaakaan pudonnut, ei kastunut eikä edes kostunut... Mulla on joku kirous, kun aina tulee joka puhelimeen jotain vikaa... Ja tuntuu pahalle koska tykkään puhelimesta tosissani (kuolasin sitä yli puoli vuotta ja sain sen sitten yllärinä lahjaksi :heart: ) ja kun se oli vielä ihan julmetun kallis... :ashamed: Mä en tiedä, pitäiskö sitten alkaa pitää puhelinta samalla tavalla kuin isäntä että kestäis... :headwall: Ei taida sormet eikä varpaatkaan riittää jos lasketaan kertoja kun se on pudonnut, eikä aina edes kovin alhaalta... Ja vettäkin saanut ainakin kertaalleen... :whistle: Vai olenko mä sitten vaan niin pikkutarkka, että mua häiritsee jos puhelin ei toimi kunnolla... Saattaa olla molemmat... Onneksi siinä on takuu, mut silti menee 5-10 arkipäivää ennen kuin sen saa... :'( Miten mä tulen toimeen ilman mun rakasta luuria? :D

Ollaan tänään menossa kai katsomaan yhtä asuntoa... Toisaalta mua ei innostais, kun kuitenkin sitten ihastun siihen eikä sittenkään vielä sitä voida ostaa, ainakin loppuvuoteen pitää odottaa, että mun tulot nousee kun jään äippärahalle... :whistle: Käytiin tuossa pankissa, ja nyt kuulemma uudistunut niin, että asumismenojen ja lainanlyhennysten jälkeen pitää jäädä 250e/lapsi ja 600e/aikuinen! :eek: Meillä jäätiin vähän miinuksella, mut onneks äippäraha on niin paljon enemmän kuin opintotuki, että sitten onnistuu... ;) Kai sitä kuitenkin voisi katsomassa käydä, niin pääsis liikkeelle... Kaupassakin käytiin jo, niin ei sitten tarttis koko iltaa kotona kökkiä. :D

Ai niin, piti vielä teille kehuakin... :D Viikonloppuna oli miehen veli vaimonsa kanssa kylässä, ja kysyivät meitä pian syntyvälle lapselleen kummeiksi. :heart: Ette tiedä sitä kyynelten määrää jonka taas vuodatin... :LOL: Ihanaa, isäntä ihan ylpeenä kun hänestä tulee kummisetä (esikko sanoi tosin pummisetä... :LOL: ). Että olihan tässäkin viestissä jotain iloistakin... ;)

Nyt tää lähtee päikkäreille hetkeksi, sitten pitääkin mennä tiskaamaan ja laittamaan ruokaa... ;)

:wave:

Shamandalie ja Histamiini 18+0

P.S. Puhuttiin miehen kanssa, että kysytään ultrassa sukupuolta, mutta ei kuitenkaan ihan täysin siihen "uskota", eikä sitten muille kerrota jos se sattuukin näkymään. Teille tietty heti pitää kertoa, mut muille. Ainakaan isovanhemmille kun sittenhän ne alkaa jo nimeä miettimään eikä sitä olla itekään viel mietitty. :D
 
Älkää murehtiko niistä liikkeistä - mulla ei tunnu mitään liikkeitä ja perjantaina neuvolassa vauvan syke oli 145, eli kaikki hyvin :heart: . Mulle se terkka sanoikin taas kerran, että ensisynnyttäjällä liikkeet alkaa tuntua vasta rv 20 tietämillä.
Porsche horoskoopeista mainitsi: itse jouskarina olen tietysti vallan innoissani, että vauvastakin tulee ehkä jouskari :saint: . Ja tosi monta hyvää ystävääni on kauriita, joten ei huono vaihtoehto sekään. Joskin toivon itse joulukuisena, että vauva syntyisi joulukuun alussa, ettei ne synttärit unohtuisi joulun takia :/ .
Maukkikselle täytyy minunkin myöntää, ettei amma ollut tuttu sana. Ymmärsin kyllä asiayhteydestä, mutta täällä keskisessä Suomessa en ole kenenkään kuullut puhuvan ammasta muuten kuin äiti amman yhteydessä ;) .
Omaa napaa sen verran, että neuvolassa siis kaikki hyvin. Paino oli laskenut 300 g, mutta se johtunee siitä, ettei ruoka sula. Veri oli edelleen 150 tietämissä, eli se ei selitä väsymystä, jota siis on edelleen etenkin aamuisin...

Mitä muuten kuuluu Tracylle ja muille alkuaikojen aktiivisille?

Onnea rakenneultraan meneville =) ! Itsellä vielä pari viikkoa siihen koitokseen, mutta mieli on ainakin hyvä ja rento kun vauvan sydän kerran sykkii :heart: :heart: :heart: .
 
Ollaan nyt viime aikoina monelta kaverilta kuultu, että heille on sanottu, että poika tulee ja näytetty kivekset jne, mutta on tyttö tullut :LOL: . Eli jos nyt sitten jostain syystä kallistutaan kysymään sukupuolta, niin ainakaan ei suhtauduta siihen millään vakavuudella.
Shamandalielle onnea kummiudesta :flower: !
 
Olen kuullut myös samanlaisia juttuja eli "selvästi" on näkynyt pojan kivekset mutta tulokas onkin ollut tyttö. Tämä kuulemma johtuu siitä että tytön häpyhuulet on erehdyttävästi samanlaiset kuin pojan kivekset (siis ultra-kuvissa). Tää on yks syy miks mies ei halua kysästä rakenneuä:ssä sukupuolta. Samoille linjoille oon itse alkanut kallistua... Ennakkoon ajattelin ostaa vaatteita jotka ovat neutraaleja ja sopivat molemmille. Niin ja molemmille sopiva kuosi on ainakin nalle :) Kaikista pienimmissä vaatteissa nalle taitaa ollakin melko yleinen kuva.

Nora ja papu rv17

p.s. toivottavasti tällä kertaa vältyttiin kirjoitusvirheistä: edellisessä tekstissä kirjoitusvirheitä vilisi :) Kirjoitin antaumuksella kuin pientä novellia että siinä ei virheisiin ehtinyt kiinnittää huomiota!
 
Olen ihan kateellinen teille jotka olette jo vaunuja ym. hankkineet. Olisi kiva jo hipeltää kaikkea vauvakamaa. Netistä olen kyllä kovasti katsellut ja mietiskellyt, että mitähän kaikkea sitä mahtaa tarvita. Pitäisi kait sitä pikkuhiljaa alkaa hommailemaan jotakin, ei ole kiva sitten kerralla ostaa kaikkea kun on kuitenkin aika lailla hintaa vaunuilla, turvakaukaloilla ym.

Olenkohan jokin kummallisuus kun esikoista odotetaan ja liikkeitä tuntunut jo tuolta 16+ ihan kivasti ja nyt 19+3 tuntunut jonkin aikaa liikkeet jo päällepäinkin. Jokapaikassa vaan sanotaan ja lukee et niitä voi tuntea päällepäinkin vasta joskus paljon yli 20 viikoilla. Ehkä se vauva vaan tosiaan on sit ihan tuossa "ihon alla" just tai jotain.

Edelleenkään ei pysty sanoon että ois mitenkään tyttö tai poika olo. Viikon päästä rakenne ultra... saiskohan siellä tietää. saa nähdä.

Olitte miettiny joulun viettoakin. Minä myös. Lähinnä siltä kannalta et viitsiikö niin pienen nyytin kanssa lähteä yökylään. Laskettu aika kun on marraskuun puolella niin sairaalassa ei toivon mukaan enää jouluna olla. Mutta aika näyttää, ei onneksi tarvi vielä päättää mitä jouluna tekee.

Tuitsuko se kyseli yöpalalla käymisestä. Kuten joku muukin jo kertoi olen myös niin laiska ettei tulisi mieleenkään lähteä keskellä yötä syömään. :D Kaikki aika täytyy käyttää nukkumiseeen, koska yöt ovat sen verran katkonaisia muutenkin. Wcssä hyppäämisestäkään en ole vielä päässyt, kerran pari yön aikana pakko käydä. Onhan se siitä 4 kerrasta toki vähentynyt. :)

Taitaa kohta tulla sellanen sepustus ettei kukaan jaksa lukea. Hyviä vointeja kaikille. Jaksamista kaikille joilla epämiellyttäviä vaivoja, toivotaan, että menevät ohi ja pääsette nauttimaan raskaudesta.

Snoukku



 
Hei taas! SnowTiger: minulla on vaavin liikkeet tuntuneet aina n. vk 14 paikkeilla, joten aivan varmasti voit tuntea liikkeet nyt viikolla 16. Viikon 20 paikkeilla omassa mahassani on aina ollut jo melkoista menoa. Riippuisiko esim. kohdun asennosta, istukan sijainnista jne. Jotkut tuntevat ekat liikkeet vasta vk 20 jälkeen, se on niin yksilöllistä. Mulla nyt menossa rv 19+1 ja liikkeiden määrä vaihtelee todella paljon päivästä toiseen. Jonakin päivänä ei tunnu mitään, ainakaan jos ei oikein keskity tunnustelemaan.

Mä olen kyllä aika kateellinen teille, joiden kunta järjestää rakenneultran. Meillä sitä ei ole enää lainkaan. Toivottavasti meidänkin pikkuisella olisi kaikki hyvin. Tällä viikolla käyn sokerirasituksessa. Pitäkää peukkuja, että arvot olisivat edes suunnilleen kohdallaan. Kaksi kertaa olen jo raskausdiabeteksestä kärsinyt, suht lievästä, mutta kuitenkin. Ylipainosta ei ainakaan minun kohdallani johdu, sukurasitusta varmaan.

 
Tervetuloa uusille,mukavaa että meidänkin iso joukko vieläkin kasvaa =)

Minä ainakin juon ihan liian vähän vettä,esikon raskaus ajasta muistan kun koko ajan oli jano ja piti ravata hanalla juomassa vettä,mutta nyt ei vain janota ja näin se sitten unohtuu,illalla aina sitten tankkaan ja juon muutaman ison lasillisen vettä.

Laitetaas lisää gallup kysymystä:Kuinka paljon te juotte maitoa tai muuta mistä saatte kalsiumia?
Mulla on alkanu mietityttään että saankohan minä sitä tarpeeksi,koska maito ei nykyään enään niin kovin maistu paitsi nyt on taas parin viikon sisään alkanut tekeen mieli maitoa.Jätskiä onneks menee ja paljon,siitäkään en ole huonoa omaatuntoa saanut just tuon takia kun ainakin sitten saa kalsiumia ja masu asukki luu aineksia :)
Ja lisäksi yritän muistaa popsia joka päivä monivitamiinia.

Jajepoo tuuthan sitten kertoo mitä neuvolassa sanoivat,mulla ei ole varmastikaan nuin pahana kuin sinulla,mutta tuntuu että nyt on pahentunu ja herkemmin menee turraksi tuo alapää ja tuntuu että on turvoksissa,mutta en ole ainakaan havainnut että sielä mitään verisuonipullistumia olisi.

Sitten selkäkipuisille kysymys:Onko teillä se kipu ihan vain selässä?
Kun mulla se säteilee jalkaan asti,varsinkin vasempaan jalkaan ja tuntuu että selkäkin on ihan katkipoikki pinossa.Kertokaa ihmeessä jos ootte avun saanu jostain nuihin kipuhin mitä vois itsekin kokeilla.

Kauhia ku tuntuu että on niin raihnanen ja joka paikkaa kolottaa ja särkee ja viikkoja vasta 16+0 saa nähä miten lopussa mennään vai mennäänkö.Esikoisen raskaus aikana olin niin elämäni kunnossa ainoastaan liitoskivut vaivasivat lopussa,mutta en minä niistäkään välittäny kun muuten olo oli niin mainoa ja nyt on jo nyt alkanu nuo liitoskivutkin kun tuntuu yölläki inhottavalta kylkeä kääntää.Toisaalta kuitenki nyttekin ihan hyväs kunnos kun en ole saanut kärsiä mistään pahoinvoinnista ja semmosista mitkä olis hirveesti häirinny arkea.

Anteeksi nyt tämmönen vali vali viesti,toivottavasti ens kerral ilosempaaki uutista.
 
Moikka taas!

Vettä juon aivan liian vähän. Ennen join paljon enemmän, nyt ehkä menee pari litraa päivässä. Maitoa juon lasin päivässä ruoan kanssa.

Liikkeitä en ole tuntenu pariin päivään ja sekös huolettaa. Ottaiskohan ne mut neuvolaan nopsaa kuunteleen sydänääniä? Huolestuttaa.. mies sano et ihan normaalia kun on noin alussakin vielä ja tottahan se on mut kun on oma pää niin ei voi mitään.

Selkäkivut mullakin jatkuu mut ei ne jalkaa asti mene. Inhaa vaan kun yskittää niin selkää sattuu samalla ja viel meinaa pissa tulla housuun vaikka just ois käyny.

Hui nuo teidän viikot näyttää jo isoilta. 19 !!!! Puolessa välissä kohta ja justhan me vasta pinouduttiin ekan kerran. Ihanaa että niin moni on pinossa pysynyt vaikka ne muutamat ketkä joutuivat keskenmenon tai tuulimunan vuoksi lähtemään olivat ihan liikaa.

Mä aina käyn lunttaan netistä et millä viikolla olen, nyt on vissiin 17 + ?

Kauheesti väsyttäis koko ajan. Väsyttääkö muita koko ajan?

Ai niin tervetuloa uusille! Kyllä on joulukuussa synnäreillä ruuhklaa.

Niin vielä tuosta joulun vietosta. Jos tämä raskaus menee yhtä paljon yli kuin edellinen niin olen jouluaattona synnyttämässä. Mutta jos kävis niin kivasti että tulis aikasemmin niin me vietetään joulu mun äidillä. He ei onneksi kaukana asu niin voi tulla kotiin yöksi. Esikoinen varmaan haluaa kyllä jäädä mummon ja ukin lellittäväksi. No siihen on vielä aikaa...

Mä en ole vielä ostanu yhtään mitää vauvalle. Odotan että rakenneultra on ohi ja sit voisin vaikka alkaa katella uusia vaunuja. Ihania pienen pieniä bodeja kattelin eilen cittarista ja teki mieli ostaa mutta ne saa jäädä vielä pariksi kuukaudeksi ainakin.

Nyt pakko mennä huuteleen tyttö sisälle ja suihkuun...
 
Polka: kiitti vastauksesta, en siis olekaan mikään kummajainen :LOL:

Galluppeihin:
Vettä menee jokunen litra päivässä. En oo koskaan kauhean tarkasti laskenu. Puolen litran pullo tulee täytetty jonkun kerran päivässä. Se on kyllä hyvä kun sitä kuskaa mukana niin paljon paremmin muistaa juoda. Silloin vielä paremmin kun on kuuma ilma. Nyt meinaa unohtua kun on aika viilee sää eikä tuu pulloa raahattua mukana.

Maitoa olen koittanut tankata ym maitotuotteita. Ennen raskautta en maitoa juonut, koska maku ei jotenkin viehätä, mutta terkan suositus oli että ehdottomasti pitäis koittaa opetella juomaan tai sit kalkkitabuja. No nyt tulee juotua 3-4 lasillista päivässä eikä se hulluman makuista ole, kunhan on rasvatonta. Niin kyllähän se vauva sen kalsiumin repii vaikka mistä, mutta sit itelle tulee kalsium vajausta jos ei saa sitä tarpeeksi. Näin minulle sanottiin.

Olipas hyviä mansikoita kun piti vähän tuossa herkutella :p

Snoukku
 
Mulla on sukurasitteena osteoporoosiriski, oon syönyt kalsium + d-vitamiiniyhdistelmää jo useamman vuoden. Siitä ei paljon maksettavaa itselle jää kelakorv. jälkeen. Tosin reseptillisiä yhdistelmiä ei ole tällä hetkellä kuin purutabletteinä (yäk! :x ), mut tottuuhan niihinkin. En ole maidon ystävä ollenkaan, mutta nyt raskausaikana olen koittanut syödä päivittäin muita maitotuotteita; viiliä, raejuustoa, jogurttia, yms..

Minttuliina, mulla ihan samat fiilikset kuin sulla... Kremppaa ja jos jonkinlaista kolotusta on koko ajan. Ja viikkoja piirun vajaa 16! Mietin jo ihan tosissani, että pitäisköhän pyytää muutama päivä saikkaria, vaikka pelkkää istumatyötä teenkin. Nivuset ja lonkat kipeenä, ja kipu säteilee suoraan sanottuna per**n saakka! :eek:

polkan puolesta sormet ja varpaat ristissä, että sokeritulokset viitteiden sisällä. Soittelin itse tänään neukkulaan ja kyselin kilpirauhaskokeiden tuloksia. Se oli melkoinen jännitysmomentti, vaikka oireita ei kumpaankaan suuntaan (liika- tai vajaatoimintaan) ole liiemmin ollut. Arvot oli erinomaiset! Ihan keskellä viitearvoja! *huoh* Mitäs sitten seuraavaksi stressaisi... :whistle: :p

Ainiin, mites teillä pysynyt nuo mielialat/ fiilikset hallinnassa? Mä oon alkanut poraamaan joka kerta, kun joku asia naurattaa suunnattomasti :eek: Aika psykoottista, ainakin miehen mielestä... :ashamed: Ja tälle ei kertakaikkiaan voi yhtään mitään! Ei vaikka kuinka koittaa itseänsä psyykata. Melko normaalia... :LOL: :LOL: :LOL: Välillä on sellanen olo, että vois soittaa pari valkotakkista hakemaan...
 
Juomisesta Juon aivan liian vähän. Tälleen pikaisesti laskettuna ehkä litran päivässä jos lasketaan piimät, maidot, vedet jne. kahvia en tietty laske kun se on diureetti. En vaan osaa :headwall: Välil tulee juotua lasi pari extra vettä kun muistaa et ainii :p

Neuvolassa käytiin tänään.
rr 139/80
hb 128
sf-mitta 16.5
pullan syke vahva ja tasainen.
liikkeistä vilkastukselle ++
 
Kuorotyttö: Tervetuloa joukkoon mukaan =)

Snoopy: Vettä juon liian vähän mutta kuitenkin paljon enemmän kuin ennen raskautta. Rasvatonta maitoa menee kurkusta alas paljonkin, olen aina ollut kova juomaan maitoa. Mies on sanonut monesti että pitääks meille hommata oma lehmä =)

Joku kyseli yöpalalla käymisestä niin tarvetta välillä olis mutta olen niin laiska nousemaan tuolta sängystä ylös. Wessaankin jaksan raahautua vasta sitten kun hätä on niin kova etten saa unta. Nyt olen muuten viikon verran säästynyt tuolta yölliseltä wessakäynniltä.

Liikkeistä sen verran että eilen en tuntenut liikkeitä :( Pitää tänään mennä ajoissa sänkyyn makoileen niin jos ne tuntis. Tuossa pari palaa suklaatakin söin että jos se auttais asiaa ;)

Tein tänään ensimmäisen hankinnan vauvalle tai oikeastaan neitiseni (3v) teki. Hypistelin taas kerran H&Mssä vauvan vaatteita ja neiti nappas bodyn käteen ja sanoi että tää olis sopiva meidän vauvalle. Body oli nätti valkoinen jossa keltaista ja vihreää (sopii molemmille) joten ostimme sen sitten. Muutenkin on neiti ruvennut viime päivinä puhuun vauvasta, iltapalaa syödessäkin kysyi että jokohan vauva nukkuu =) Itse en ole vauva keskusteluja aloittanut kun edelleen ne tulokset tulematta.
 

Yhteistyössä