JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Alkuperäinen kirjoittaja hapikko:
Synnytystapa-arvio lääkäri oli ja meni. Lääkäri oli hiukan töykeä eikä puhunut keisarinleikkauksesta mitään, vain lantion kuvaamisesta, vaikka asukki sitkeästi edelleen perätilassa. Sanoin, että on ihan turha kuvata-en suostu alatiesynnytykseen jos vauva ei käänny. Huomenna pääsen Tyksiin sitten tarkeampaan arvioon kun se sf-mittakin oli huitaissut 35cm:iin. Oli muuten aika pirullisen kivulias se käsin tehty lantion luiden arviointi. Onkos muilla ollut samaa? Kohdun suu oli sormelle auki ja pehmentynyt. Milloinkas sen kuuluu yleensä tapahtua?
Hapikko viikoilla 35+5
Sinullahan on sama tilanne sitten kuin minullakin, vauva täydellisessä perätilassa ja nyt joutuu sitten pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja synnytyksen kannalta. Minulle lääkäri sanoi, että ei ruveta kuvaamaan jos en edes aio alakautta yrittää, ettei vauva saa ylimääräistä säteilyä. Harmittaa kyllä, olisin halunnut yrittää alakautta, mutta kyllä tuo perätilasynnytys pelottaa kovasti.

Minulla kohdunsuulla sama tilanne, eli sormelle auki ja pehmeä.

Vauvaa kokeiltiin kääntää ja kyllä se oli minulle kivuliasta. Vatsa on nyt hellä kuin yrjötaudin jäljiltä ja lääkäri sormenjälkiä ( =mustelmia) löytyy.
Vaavi oli parkkeerannut peränsä niin tiukasti, ettei sitä varmaan enää saa käännettyäkään. Kokeilun jälkeen jouduin sydänkäyrään ja samalla mitattiin supistuksia. Niitä (erittäin kipeitä) alkoikin tulla, sain tuta mitä tuleman pitää. Onneksi loppuivat kuitenkin kun vauvaa varten ei ole mitään vielä kunnolla valmiina.

Meille on tulossa pieni sokerivauva (minulla r- diabetes ja insuliinit) kokoarvio viikolla 35+5 oli 2,4 kg. Sukupuoli on arvoitus vielä! Itse olen paisunut noin 10kg tämän raskauden aikana, tuosta saattaa nyt viimeisimmät kilot olla kyllä ihan nestettäkin.

MM viikoilla 35+6

 
Tracy75 kyseli et olenko käyttänyt kertakäyttö vai pestäviä liivinsuojuksia; Mulla nuista pestävistä tullut maito heti läpi eli kertakäyttösiä olen pitänyt parempina, yöllä kahtakin päällekäin ja vielä pyyhettä lakanansuojana :D Mulla ei ole kenenkään vauvan aikana ennakkoon maitoa tullut ja sitten kolmantena päivänä synnytyksestä ruutannu ihan kunnolla ja tosiaan luovutukseen asti riittänyt.

Ihania masuja ootte kuvanneet =)

Nyt Joululehen kimppuun joka tuli tänään ;)

Maikka+nelonen 33+4
 
meikäläisellä ollut kans tänään kiukkupäivä. |O tai paremminkin ilta.. isäntä seurannu vaan jääkiekkoa radiosta ja kävi harkoissa. mä pyykänny Nyytin nallet (mun ja isännän lapsuudesta..), tiskannu, tehny ruoan, laittanu pyykkejä, imuroinu ja muuten touhunnu.. isäntä vaan hokee et no oisinhan mä ihan just imuroinu; joo joo niin varmaa!!!! |O

nyt oon ihan puhki ku kiukuspäiten piti touhottaa..

huomenna lähdetään pääkaupunkiseudulle sukulaisiin ja ahdistaa valmiiks parin tunnin auto matka.. :( no mut kivaa tiedossa kun saadaan sieltä mukaamme kaikkee vauvakamaa =)

minkä hintasta siellä Changessa on? en oo ikinä uskaltanu liikkeeseen sisälle, kun näyttää niin hintavalle ja mä kun en osaa sanoa ei vaikka tietäsin et ei ole varaa.. :LOL:

apua, luin MM:n kirjotuksen kääntämisestä ja nyt alko jännittää.. tosin vielä en edes tiedä että joudutaanko me siihen mut parin viikon päästähän tuo kai selviää.. tai mä ainaki oon olettanu et siel vikas lääkärintarkastuksessa annetaan se aika kääntämiselle..

mut meen nukkumaan nyt kiukkua pois.
ulpu
 
Ajattelin tulla vielä kertomaan että oli oikeen mukava tapaaminen äitipolilla, sektio päätöksen sain ja päivämäärä lyötiin lukkoon.
Vauvan kokoarvioiksi tuli 2,5kg ja syntymäpaino arvioksi 3,5kg.
Hiukan lääkäri yritti vielä puoltaa alatiesynnytyksen puolelle mua,
ja sovittiinkin että jos vauva alkaa syntymään luonnollisesti ennen
sovittua leikkauspäivää ja on vaikka jo tulossa pää synnytyskanavassa sairaalaan mennessäni, annetaan siinä tapauksessa syntyä niin kuin kohtalo määrää.. Toki vielä silloinkin saan päättää itse mennäänkö leikkaukseen.

Tracylle rentouttavaa äitiysloman alkua!

Tuitsukin kuulostaa paljon pirteämmältä kun aikoihin!

Mauahtavaa, ei ole yhtään tyhmä ajatus mennä kuvauttamaan itseään jonnekin raskausaikana. Mä olen miettinyt ihan samaa.

Täytyy kyllä kehua munkin Papanan kuvaa, kaunis!

Mullakin on Hapikon tapaan muutama itselläni ollut vauvan vaate
kaapissa, sellasia ruskeita mutta erittäin tyylikkäitä ja sopivasti kulahtaneita, ei ainakaan saumat paina uutuuttaan. :D

Riikkulille vielä että älä ota stressiä rajahtämisestä, sellaista joskus
sattuu kuule ja tiedän tasan tarkkaan miten huono omatunto tulee.. Riittää kun lapsi osuu vaan väärään aikaan, äidin heikkona hetkenä tekemään jotain mikä saa verenpaineet kattoon. Vaikka oikeesti ei tapahtunutkaan mitään mistä olisi saanut suuttua. Thats life.. :saint:
 
Höh, taas mä eilen vai oliko toissapäivänä kirjoitin tonne Joulunodottajat lokakuisiin, kun en älynnyt, että tää seuraavan kk:n ketju aloitettiin taas hieman etukäteen. Ja sit ihmettelin, että miten kukaan ei kirjoita mitään :eek:

No jops, tänään oon touhunnu, siivonnu ja kuskannu pikkumiestä ihan liikaa fillarilla, kun selkään ja vatsaanki on koskenut jonkin verran. Pitäisi tajuta ottaa rauhallisemmin. Yritän vaan muka samaan malliin viilettää fillarilla kuin ennenkin ja sittenhän se kostautuu illemmalla.

Mulla on vieläkin urakkaa tän meijän huushollin siivouksessa ja mun työpapereiden ym. kamojen järkkäämisessä. Ajattelin laittaa ne ihan laatikoihin pois näköisiltä. Mitäs ne tässä nyt vuoden hyllyissä tekis pölyä keräämässä. Sitten kun siivousurakka valmis, pesen vasta vauvan vaatteet. Kyselin jo aiemminkin, että onko kenelläkään muulla aikomus laittaa vauvan vaatteita esim. koreihin/laatikoihin ja laatikot ihan vaikka johonkin hyllyyn? Vai onko teillä kaikilla hoitopöytä? Meillä ei oo, sängyn päälle tulee hoitotaso ja sänky/hoitotaso ovat silleen nurkassa, että vauva ei voi tasolta tipahtaa.

Tuntuu jännältä, huomenna enää tasan kk laskettuun päivään!!! Jotenkin tuntuu, että se on liian pian. Oonko mä muka jo valmis kaikkeen tähän, kriik!

Vielä lisään tiistaipäivän vauvan painoarvion eli se oli 2600g ja silloin oli 35+2. Laskettuun aikaan mennessä paino ehkä lähempänä 3500.

Polka + pikkuinen rv 35+
 
Jos heti alkuun omaa napaa ja yritän sitte muistella mitä kaikkea olen aikonut taas kommentoida :LOL:

Elikkäs terveiset neuvolasta jossa tänään kävin ja määräys vaan levätä ja levätä :eek: ja hyvinhän se onnistuu tän sakin ja huushollin kaa :whistle: mutta yrittää pitää että pikkanen ei ihan vielä rupeis enempää syntyy...

mulla oli viikonloppuna kipeitä suppareita ja veti ihan ripulille sen jälkeen ja supparit vaan jatkui joskaan eivät olleet enää niin kipeitä ja nyt alkuviikosta taas meinannu supistella välillä ja kun sanoin siittä neuvolassa ja pyysin että tarkistaa kohdunsuun tilanteen niin
:ashamed: oli pehmentynty ihan ja auki yhdelle sormelle :eek: joten ohjeet oli paljon lepoa ja runsaasti vettä ja mikäli rupeaa supistelee niin panadolia paritabua ja paljon vettä ja pitkälleen niin jos helpottais...kun vaikka viikkoja on nyt 33+6 niin vielä olis kuitenkin hyvä muutama viikko saada pitkitettyä...
muuten "tuloksia" painoa oli tullut 420g/vk (kaikkiaan nyt 11,2kg)
rr 134/88 ( ja tuon alapaineen takia mittari kotiin ja seurantaa päivittäin kun on meinannu päätäkin särkeä aina välillä)
pissa puhdas
hb 131
sf 32 ja rt
sydänäänet + jotain 140-150 väliin heitteli

ja noiden supistelujen ja verenpaineen takia seuraava käynti jo ens vk perjantaille...

muuten mulle vois tonne alkuun vaihtaa synnytys sairaalaksi oulaskankaan (ja vaikka jättää tuon (oys) tuolleen sulkuihin) kun päätin sitte mennä testaan tuon oulaskankaan kun on kehuja saanu kodinomaisuuden ym vuoksi ja tietty se ammesynnytyskin kiinostais :ashamed: kokeilla, joskin tänään just neuvolassa sanoi että saas nähä miten menee nää tehyn irtisanoutumiset jos on vielä sillon tällämallilla niin pääsee testaan kajaanin synnärin :eek:

pitää vissiin silmäillä nuo teidän teksit uusiksi ja kommentoida sitten ;) sorry tuli oikeen (.) enemmälti mutta jospa joku jaksaa nääkin lukea :whistle:


 
Liskojen yö takana eikä uni enää maistu, vaikka väsyttääääää..... |O

Mulla supisteli taas yöllä ja nyt aamulla oli vatsa aivan ripulilla... :ashamed: Sillai alkoi viimeksi esikoisen synnytys, mutta jospa tää pikkuinen ei kuitenkaan ihan vielä syntyis.

Näin niin outoo untakin viime yönä. Mä lähdin Tyksiin synnyttämään ja siellä ei ollu kuin 2 kätilöä ja 8 äitiä synnyttämässä samaan aikaan. Sitten ne kätilöt sanoi, että molemmat ottaa neljä samaan huoneeseen ja sitten yritetään vaan ehtiä. Mulla oli mun tyttökin mukana, kun mies oli siinä unessa tulossa töistä just sinne sairaalaan. Joo, ja sitten se kätilö alkoi tekemään sisätutkimusta ja se olikin yhtäkkiä yksi suomalainen näyttelijä ja sitten mä heräsin... :eek: Aika outo uni...

Porsche: Ihanaa, sä tiedät jo pikkuisesi syntsäpäivän... :heart: kivaa...
Ja tiedän, että kaikki joskus hermostuu, mut jotenkin mä koin eilisen niin kamalana, vaikka ihan vaan räyhäsin tytölle kuten joskus aikaisemminkin, mut kun meillä on ollut tytön kanssa niin seesteistä viime aikoina.

Tänne ei muuta tähän aamuun. Pitäis töissä mennä käymään viemässä ne viralliset äippälomapullat, kun tänään on sitten ensimmäinen virallinen äippälomapäivä... :D

Riikkuli 34+5
 
eemmaa, luettu ja vastattu :D

Hyvää äitiysloman alkua Riikkulille ja Tracylle!

Hurjalta kuulosti tuo MM-:n kääntöyritys. Vaikka jotain tuon suuntaista olenkin sen olettanut olevankin. Tyhmä kysymys, mutta onko tuohon "väkisin" kääntämiseen pakko suostua? Meidän vauvalla on vielä aikaa kääntyä, mutta kyselen jo ennakkoon jos rt:an ei jostain syystä käännykkään.

Ulpu23, tiedän tasan miltä tuntuu. Mun ja miehen imurointi- ja siivouskäsitteet harvemmin kohtaavat. "Just imuroitu" on miehen mielestä viikko takaperin. Meillä kun asuu yksi karvastaja (koira), imurointitarve on melkein päivittäin. Sen lisäksi mun kontolla on edelleen kaikki muukin taloudenpito pyykinpesua lukuunottamatta (tämän mies hoitaa). |O Kun joskus pistää kiukuksi! Ja mies kyllä tekee, auttaa ja häärää kaikennäköistä, mutta useimmiten se tapahtuu jonkun muun kotona kuin omassa. Nyt viimeistään tarvitsisi ymmärtää, että kotona tarvitaan enemmän apua kuin anoppilassa, kavereilla, sukulaisilla, naapurissa... Niin, että rentoudu ja lepää tässä sitten! |O

Riikkulilla ja äitiliinillä kipeitä suppareita... :hug: Jaksamisia niiden kanssa. Mulla ei auta edes lepo niihin, onneksi olen löytänyt muutaman ei-supistavan asennon, missä voi makoilla kun oikein yltyy. Mä en pysty yhtään olemaan puoli-istuvassa asennossa, se tuntuu olevan pahin supistusten laukaisija. Tuleeko teille supparit levossa vai liikkeellä, ja supisteleeko joka asennossa?
 
Ulpu23: imetysliivit maksaa Changessa muistaakseni 35?, tavallisten liivien hintahaarukka on 27?-50?, ja sitten on "exclusive"-mallisto joista saa pulittaa jopa 90?. Mutta on nuo kalleimmat liivit tosi kauniitakin. Nyt niistä voi vain haaveilla...

Hapikko: alkaako changessa joku kamppanja "osta kahdet samanlaiset liivit, maksa vain yksistä"? Kiinnostuin, sillä seuraavat liivit on imetysmallia, ja samalla vois ostaa mustat ja valkoiset!

MM-: toivottavasti pienokainen ei ala syntyyn liian aikaisin vaikka lääkäri yrittikin kovakouraisesti kääntää pientä raivotarjontaan! Äitini kertoi juuri viime viikolla syyn miksi minä (28 vuotta sitten ) synnyin 5 viikkoa etuajassa: lääkäri oli "väkisin" eli hyvin kovaotteisesti yrittänyt kääntää (siinä onnistumatta ) minut raivotarjontaan, ja tämän seurauksena minä synnyin kaksi päivää myöhemmin hätäsektiolla. Toivottavasti näin ei kuitenkaan tapahdu sinun kohdallasi :) Itse päätin että minun vauvaani ei lääkärit lähde kovakouraisesti kääntämään (vauva tällä hetkellä poikittain ) ettei historia vaan toistaisi itseään!

Jeps, nyt täytyy lopetella, jatkan myöhemmin paremmalla ajalla :wave:

Nora ja Vilma 33+4
 
Täällä taas...... taitaa viime kerrasta olla kuukausi :| Jutut on kyllä luettu joka päivä mutta oma vointi ollut sellainen että ainut hyvä asento on makuulla kyljellään ja lukeminen onnistuu mutta kirjoittaminen vähän vaikeeta siinä asennossa. Tänään vähän parempi aamu niin ajattelinpas muutaman rivin raapustaa.

Omaa napaa sen verran että muuten kaikki hyvin mutta nuo "kohtaukset" jatkuu vain. Eilenkin oltiin neidin kans kerhossa katsomassa näytelmää johon koko perhe kutsuttu. No just kun näytelmä alkoi niin mulla nousi pulssi yli 120 ja hiki rupes virtaan vaikka vaan istuin tuolilla. Ei tullut tuolilla istumisestakaan mitään vaan lähimpänä löytyi invaWC niin sitten sinne lattialle kyljelle makuulleen että kohtaus loppuis. Onneks ei kestänyt kuin muutaman minuutin.

Perätilassa herra muuten meilläkin majailee. Ens viikolla neuvola ja jos edelleen niin sitten aika äippäpolille kääntöyritykseen. Täällä meillä ei kuulemma edes anneta synnyttää perätilassa vaan menee sitten suoraan sektioon. Nyt jännätään sitten miten käy. Ja jos menee sektioon niin jännittää tuo lakkokin, mihin sairaalaan sitä joutuu sitten. Kokoarvio vauvasta tehdään tuon sokeriseurannan takia, mutta en tiedä sitten millä viikoilla.

Painogallubbiin sen verran että mulla taitaa olla painoa tullut semmoinen 11kg :eek: ihan liikaa omasta mielestä kun noita kiloja ennestäänkin on kannettavana. Elän toivossa että imetys tepsii taas tohon kuten esikoisellakin.

Mitäs muuta te olittekaan jutskaillut, muisti pätkii.... Hermot täälläkin kireellä ja välillä tulee tiuskittua isännälle ja neidille ihan syyttä tai jostain mitättömästä asiasta ja sitten kaduttaa vähän päästä :ashamed:

Näkeekös muut ihan tyhmiä unia, mä olen ruvennut näkeen ihan tyhmiä unia raskausaikana. Yks yö pelasin polttopalloa Lordin kanssa :D Unia kerkee kyllä näkeen vaikka herää sata kertaa yössä ja unen saaminen kestää 3 tuntia kun paikat puutuu ja vähän väliä joutuu asentoa vaihtamaan.

Olen tunnistanut itsestäni Lehmänkin kun joutuu märehtiin. Ruuat tuppaa tuleen ylös uudestaan nielastavaksi :( Oksentaankiin olen pari kertaa joutunut. Musta tuntuu kuin tämä pahoinvointi ois alkanut uudestaan, ruoka ei oikein maistu ja semmoinen äklö olo.

Että sellaista täällä, hyviä vointeja kaikille ja :hug: niitä tarvitseville.

Saparo + Tiku Tiikeri 33+1 (ehkä)
 
Täällä taas...... taitaa viime kerrasta olla kuukausi :| Jutut on kyllä luettu joka päivä mutta oma vointi ollut sellainen että ainut hyvä asento on makuulla kyljellään ja lukeminen onnistuu mutta kirjoittaminen vähän vaikeeta siinä asennossa. Tänään vähän parempi aamu niin ajattelinpas muutaman rivin raapustaa.

Omaa napaa sen verran että muuten kaikki hyvin mutta nuo "kohtaukset" jatkuu vain. Eilenkin oltiin neidin kans kerhossa katsomassa näytelmää johon koko perhe kutsuttu. No just kun näytelmä alkoi niin mulla nousi pulssi yli 120 ja hiki rupes virtaan vaikka vaan istuin tuolilla. Ei tullut tuolilla istumisestakaan mitään vaan lähimpänä löytyi invaWC niin sitten sinne lattialle kyljelle makuulleen että kohtaus loppuis. Onneks ei kestänyt kuin muutaman minuutin.

Perätilassa herra muuten meilläkin majailee. Ens viikolla neuvola ja jos edelleen niin sitten aika äippäpolille kääntöyritykseen. Täällä meillä ei kuulemma edes anneta synnyttää perätilassa vaan menee sitten suoraan sektioon. Nyt jännätään sitten miten käy. Ja jos menee sektioon niin jännittää tuo lakkokin, mihin sairaalaan sitä joutuu sitten. Kokoarvio vauvasta tehdään tuon sokeriseurannan takia, mutta en tiedä sitten millä viikoilla.

Painogallubbiin sen verran että mulla taitaa olla painoa tullut semmoinen 11kg :eek: ihan liikaa omasta mielestä kun noita kiloja ennestäänkin on kannettavana. Elän toivossa että imetys tepsii taas tohon kuten esikoisellakin.

Mitäs muuta te olittekaan jutskaillut, muisti pätkii.... Hermot täälläkin kireellä ja välillä tulee tiuskittua isännälle ja neidille ihan syyttä tai jostain mitättömästä asiasta ja sitten kaduttaa vähän päästä :ashamed:

Näkeekös muut ihan tyhmiä unia, mä olen ruvennut näkeen ihan tyhmiä unia raskausaikana. Yks yö pelasin polttopalloa Lordin kanssa :D Unia kerkee kyllä näkeen vaikka herää sata kertaa yössä ja unen saaminen kestää 3 tuntia kun paikat puutuu ja vähän väliä joutuu asentoa vaihtamaan.

Olen tunnistanut itsestäni Lehmänkin kun joutuu märehtiin. Ruuat tuppaa tuleen ylös uudestaan nielastavaksi :( Oksentaankiin olen pari kertaa joutunut. Musta tuntuu kuin tämä pahoinvointi ois alkanut uudestaan, ruoka ei oikein maistu ja semmoinen äklö olo.

Että sellaista täällä, hyviä vointeja kaikille ja :hug: niitä tarvitseville.

Saparo + Tiku Tiikeri 33+1 (ehkä)
 
Hyvää perjantaiaamua joulukuisille! :heart:

Ihanaa kun on viikonloppu edessä taas, saa miehen kanssa hupsutella. Mulla alkaa tää arki olla suht tylsää, ja harmittaa aina sunnuntaisin, kun viikonloppu on hupsahtanut ihan yhtäkkiä ohi.

Enpä sitten muista yhtään, mihin piti kommentoida... Mä vaan jo toivoisin, että tää penska ulostautuis jo tälle puolen, kun oma olo alkaa olla jo tukala. Nukkuminen on pätkittäistä (hyvää valmistautumista tulevaan?), närästää, oksettaa ym. :ashamed:

Ei sen kummempia, katsotaan irtoaako myöhemmin mitään järkevämpää.

- Asrai ja Tiitiäinen rv37+0 -
 
Piiitkästä aikaa aattelin kävästä lueskelemassa ja kirjottelemassa. Johan oli ihania masukuvia, mun massua oo kuvattu vielä ollenkaan...unohtunu tykkänään koko kamera...

Noh, kuulumisia sen verran että eilen oli neuvola. Kaikki muuten ok paitsi maanantaista asti supistellu ja lirautellu lapsivettä. Mahan pinta on jo tosi arka, vauva ku potkii ni sattuu ihan älyttömästi. Kohtu on kuitenki kiinni, kohdunkaula pehmeä ja lyhentyny. Saapa nähä viihtyykö nassikka laskettuun aikaan asti vai tuleeko aiemmin.
Oon kyllä jo tosi kyllästyny koko raskaana olemiseen, ei jaksais enää. Ensinnäki melkein koko raskausajan joutunu tökkimään piikkejä ja ku tiiän että niitä ei välttämättä tarvi pistellä kauan synnytyksen jälkeen ni jotenki vaan innostaa oottaan synnytystä... :ashamed:
Mulla siis tukosten ehkäsyyn napapiikki ja neljä kertaa päivässä insuliini+verikokeita tuon tuosta. Mullahan todettiin raskausdiabetes ja nyt reivataan edestakasi insuliinien kans mikä annostus ois sopiva. Ei meinaa sokerit pysyä tasasina. Aikansa kutakin, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa tuoki "stressi".

Saparo79: Mitä kohtauksia nuo on mitä saat? Kuulostaa tosi kamalalta.

Unista sen verran että mitä ihmeellisimpiä unia näkee nykyään, yleensä nään semmosia joissa vauvan itku kuuluu mutta en löydä sitä mistään. Inhottavia unia.

Nukkuminen on nykyään enää torkkumista. Just ku saat unen päästä kiinni niin alkaa joko mahoton suonenveto tai sitte tarvii käyä vessassa. Sitte ku tarpeeks monesti on heräilly ni on noustava ylös ku ei enää saa unta.

Kiva homma kävi, mulla alko tänään äitiysloma ja eilen soittelin kelalle ku päivärahoista ei kuulu mitään. Siellä täti väitti ettei löydä mitään tietoja mun hakemuksesta!! Vähän pisti sapettaan ja murisin kyllä siihen malliin että lupas tänään ilmotella mitä asiasta selviää. Tympäsee tuommonen.

Mitäs muuta...ei nyt kyllä taida tulla enempää tekstiä, josko myöhemmin lisää.

-Äitika ja nassikka 34+5-
 
Vitsi mikä olo...

Kun mä tossa taannoin valittelin että ei supista niin eilen illalla kyllä supisteli.
Notuin pylly pystyssä sohvalla kun sattu niin saakelisti lantioon ja samalla vielä toi iskias paukkui oikein mallikkaasti.
Yöllä uni tuli vasta kun kävin pitkässä kuumassa suihkussa ja nyt on kyllä ihan turta olo. Onneksi ei supistele enään...
Lapsikin on ihan uninen mahassa kun eilen oli hirvee show käynnissä.
Hetken kyllä mietti että nytkös sitten mennään...

Palaillaan!

Saparoa yksi päivä mietinkin että missä oot ollut mutta en huhuillut kun aattelin että sun kirjotukset on menny multa aan ohi! Koitas nyt tajuissasi pysyä! :eek: :hug:

Tuitsu ja Tirppa rv 35+3
 
Täällä kans yks laiska kirjottelija, lukemassa istun kyllä useita tunteja päivässä, mut ei vaan jaksa mitään kirjotella. Olin jo unohtanu salasananki, mut muutamalla kokeilulla löyty se oikee...

Äitiysloma alko sit virallisesti eilen =) , mut sairaslomalla oon ollu jo viitisen viikkoo noitten supistelujen takia. Nyt sit ollaan jo niin pitkällä, ettei kauheesti tarvi enää varoo. Paikat ei oo kumminkaa auennu, mut kanava lyhentyny 3cm:stä 1,5 cm:iin.

Perätilassa täälläkin oleillaan tai oikeestaan välillä myös poikittain. Parin viikon päästä on aika äitiyspolille mahdollista kääntöö varten, jos ei siihen mennessä oo sit vielä kääntyny. Edellisessä raskaudessa (12v. sitten) kääntäminen ainakin onnistu ihan hyvin, eikä kyllä tuntunu miltään, joten luotan siihen, et tääkin saatais käännettyä...

Muuten ei tässä sen ihmeempiä, närästys on taas ihan hirveetä, pari kertaa oon oksentanu. Mitkään mantelit ei enää auta, renniee on menny useempi paketti. Painoo on tullu vähä reilu 12 kg. Ja neuvolakäynnit on nyt viikon välein.

Pi pa re :lle pitäny kommentoida jo aikaa sitten sitä sun edellistä masukuvaa (joskus lokakuun lopulla), oli niin saman näkönen, ku mulla, et piti mies ja 14v. tyttö pyytää kans kattoon ja ne ei uskonu, ettei oo mun kuva. Käsi ja vaatteet ja kaikki täsmäs ja tutkittiin jo luomiaki tarkemmin, mut ainoostaan takana olevat kaapin ovet oli erilaiset ku meillä. No kyllä ne vielä rupes väittään, et oon sen kuvan ottanu jossain muualla =)

Äiskä73 rv 34+6
 
Niin ja Porshe, tuntuukin ihan hyvältä.
Jotenkin kun saa apua ja keskustelua tähän ja ymmärtää että psyyke ei oo ihan normaali näin raskausaikana, niin on vähän keveämpi olo. :)

Ja lapsikin on ollut vilkas, se aina rauhoittaa.
Kiva että huomaat. :hug:
 
Aaaarghh, vitsi mikä flunssa! :| Olo on kuin jyrän alle jääneellä... Hiukka hankalaa kun ei oikein voi ottaa mitään normaaleja lääkkeitä. Onkohan tää jotain psykologista kun heti iski flunssa kun jäin pois töistä kokonaan. :kieh:
No joo, ei auta valitus. Kiitti Suzyco suklaasikari vinkistä... niin mä vähän ajattelinkin että niitä löytyy vaan erikoisliikkeistä. Pitää miettiä missäpäin sellainen täällä Espoo-Hki akselilla löytyisi.
Eilen tuli postissa Meidän perheen isi -paita ja ihana ruokalappu "tähtää ylemmäs Isi". Josko saisin isyyspakkauksen valmiiksi isänpäiväksi...
Kerroinkos muuten mitä mies osti viime viikolla? Ihan tuli tippa linssiin kun mies kotiin tullessaan toi vauvalle ostamansa ekan "lahjan"... Se oli "Kun sinä synnyit"-kirja... Tosi liikuttava ja suloinen kirja. On se vaan ihana tuo mies... :)
Tracylle mukavaa äitiysloman alkua! Porsche: varmaan aika jännää tietää vauvan syntsäpäivä jo... Varmaan helpottavaa sulle että sait sektion kun eikös sulla ollut niitä ikäviä kokemuksia/pelkoja alatiesynnytyksestä?
Mukavaa päivää kaikille, mä taidan kömpiä sohvalle peiton alle josko tää flunssa joskusmenisi ohi.
:wave:
 
Heii!

Polka: Meille ei nyt kasattu hoitopöytää ollenkaa, parissa lipastossa on vauvan vaatteet ja hoitotoimenpiteille on sellanen alusta ja ihan sängyn päällä ajattelin suorittaa vaipan vaihdot ja muut. Ja sit jos tulee tarve saada hoitopöytä niin tuolla se on jemmassa, tarvii vaan raivata sille tila jonnekki kohtaan makkaria :)

Saparo: Kuulostaa tutulta tuo sun kohtaus :eek: Ihan ku oisin ite kuvaillu ku silloin tällöin tulee samanlainen olo, eikä siihen tarvita fyysistä rasitusta tms. Mulla ainaki tuntuu et happi loppuu, ei saa vedettyä tarpeex henkee tai jotain, ja sit just toi syke on tosi korkeella ja hiki nousee pintaan. Ei ollenkaa mukavaa :|

Äitika: Niin ootko käyny polilla tuon lapsivesiasian kans? Eikös se oo aikas vaarallista jos sitä tihuuttelee kauan? Tulehdusvaara tms?

Tuitsu: Hui! Sulla on ollu jo aikas mukava supistelu"kohtaus". Silloin ku esikoista odotin ja tuli aika usein noita pahoja supistelujuttuja niin mietin et kuinkahan sitä osaa lähtee sit sairaalaan ku koko ajan on tällasta, kävinpä käyrilläkin polilla ku oli sen verran paljo suppareita. Mut tulipa seki päivä ettei ne loppunukkaa..

Asrai: Mä kyl veikkaan ettet sä ainakaa 41-42 viikolle asti pääse.. ;)

Täs nyt ku näitä juttuja on lukenu niin tuli kyl sellanen olo et tarttee itekki käydä laittaas joku side housuihin tavallisen pikkuhousun suojan sijaan, näkee sit et onko tuo litku tosiaan valkkaria vai jotain ihan muuta. Viikon ja yhden päivän haluaisin kyl vauvan pysyvän viel turvassa niin ois sit virallisesti täysaikainen.

Liivinsuojistaki tuol oli puhetta ja ite kans tykkään et kertakäyttöiset on parempia ku pestävät. Niitä kyl kuluu ihan hirveesti.. Yöllä kätevämpää on pitää jotain harsoa tai muuta vastaavaa imukykyistä liinaa suojana, ja sänky kannattaa vuorata (nimimerkillä 5 kertaa parin viikon sisään petarin edellisen synnytyksen jälkeen pessyt ) Se äidinmaito ku alkaa haista ei niin mukavalta aika nopeesti.. :whistle:
Kotona olles tuli kyl pidettyä muuloinki ku öisin jotain riepua suojana, nuukuus ku iski liivinsuojien ostamises ja ku niitä piti tosiaan ihan tunnin välein olla aluksi vaihtamas.

Jeesjees. Ulkona taas arska paistais mut täs lakialla ku asutaan niin tuulee niin helvetin lujaa et tissit tulee tyyliin sekunnis ihan sikakipeiksi. Illalla tää menee kirpparille käymään ja nyt vois väsätä parit kuviot lastenhuoneen ikkunoihin kalvoväreillä yllätykseksi.

Heippa ja voikaa hyvin :wave:
 
Tulin vain nopeasti kysymään teiltä viisaammilta kun pähkäilen täällä tuttipullojen tuttien kanssa. Sain kasan käytettyjä tuttipulloja ja tuttiosia niihin. Tuttipulloja voi tietystä käyttää keittämisen jälkeen mutta eikös tuttiosia suositellan vaihdettavan kuukauden välein, eli käytössä olleita tuttiosia ei kantsisi käyttää kun ei tiedä miten kauan ovat olleet käytössä. Sain myös noita Avent-tuttipulloja ja niihin tuttiosia, vaikuttavat näppäriltä. Mistä tuttipulloista te olette tykänneet, onko ollut eroja?
Tulen myöhemmin kirjoittelemaan enemmän......
 
En mie einakkaan käyttäis käytettyjä tuttiosia. Tosiaan pullot voi minustaki ihan hyvin littaa kiertoon. Aventin pulloista ei oo kokemusta, mutta tulevan vauvan sisaruksilla (nyt siis 3 ja 4v) tykkäsin eniten ihan niistä perinteisistä ainun pulloista. Tosin löysin kyllä sitten sievempiä pulloja, mihin kävi tuo ainun tuttiosa, mut tuttiosista paras oli siis minun mielestä ainu. Tulipa vaikeasti sanottua yksinkertanen asia :LOL:

Apa ja Martti 31+4
 
Apa näin mäkin ajattelin, mutta sitä on niin tietämätön näissä jutuissa kun ei oo tota kokemusta :kieh: Siispä heitetään roskiin noi vanhat tuttiosat. Mä myös ostin eilen pari Ainun tuttiosaa kun niitä tuttipulloja oli myös mukana.
 

Yhteistyössä