JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Voimia raskaaseen aikaan. :flower: Ei löydy sanoja minulta sinun tilanteeseesi. Oletko yrittänyt löytää tai löytänyt vertaistukea? Ihmiset, jotka ovat joskus olleet samankaltaisessa tilanteessa ja tietävät, miltä tuntuu osaisivat varmaan auttaa kaikista parhaiten. :hug:
 
Minunkin puolestani vielä osanotto liinulin perheen suureen suruun.

Täällä myös yksi, joka voisi syödä makeita klementiinejä vaikka koko ajan. Onhan se tietysti parempi kuin vaikka karkinhimo :whistle:

Mulla on tänään ollut jotenkin huono olo. Vaikea selittää, mutta jonkinlainen tunne, että ei saa kunnolla henkeä. Toivottavasti ei oo vakavaa. Avasin pari kertaa oveakin ja vedin syvään ulkoilmaa. Onko kenelläkään muulla ollut jotain hengitysvaikeuksien tapaista? Vauva ei ainakaan ole vielä laskeutunut, joten puristaisiko se nyt keuhkoja niin pahasti..

polka ja pikkuinen 35+6
 
Liinulille voimahalit täältäkin... :hug: Mietinkin tässä että mitäköhän sulle nyt kuuluu ja sitten olitkin kirjotellu tänne. Jaksamista ja ois tosiaan varmaa hyvä jos saisit jostain vertaistukea jos haluat. :hug:

Meillä on ollu kiva päivä, oli tuparit ja kämppä täynnä porukkaa! Miehenkin kaveri tyttöystävänsä kanssa pääsi käymään vaikka alunperin niillä piti olla menoo. Oli niin kivaa kun oli paljon kavereita. :) Mies on pienessä huppelissa nyt ja on niin ihana kun on niin hellyydenkipee... ja halittelee ja pusuttelee ihan kokoajan :) :heart:
 
Kiitoksia kannustuksesta Asrai ja Hulivili! Jotenkin vaan tuntui ettei saisi olla ahdistusta ym kun tässä ollaan nyt tulossa äidiksi ja muutenkin superihmiseksi :) .

Polka, minulla nuo happi loppuu kohtaukset olivatkin harjoitussupistuksia! Hoksasin sen vasta kun niihin yhdistyi alapäätuntemuksetkin! Tarkkailemalla ylävatsaa näin myös selkeää kovettumista.

Liinuli, otan osaa menetyksenne johdosta! Kamalan murheellinen taakka kannettavaksi varsinkin näin raskauden loppuvaiheessa, jonka pitäisi olla iloista valmistautumisen aikaa. Voimia!
 
Kiitos lilleriina ja Porsche. :flower:

Asrai oon vähän "kade" kun oon saanut jo vauvan sänkyä laitettua... Mun vielä pitää saada ensin aikaiseks tyhjentää sieltä kantokassi ja jotain muutakin tavaraa. :D Koottiin siis pinnis jo valmiiksi, mut ihan siitä syystä et saadaan ne osat pois seinän vierestä ja sinne saikin sitten hyvin nostettua vähän tavaraa jolla ei vielä oo paikkaa... :whistle:

liinulille edelleen paljon :hug: ja voimia, ja tyttärelle myös. En osaa vieläkään sanoa muuta kuin voimia... :hug:

pinkeijun kanssa samoilla linjoilla ton toppapuvun pesemisen kanssa, et eikös ne aina hiukan sitä lämpöä kadota pestessä? Ja kun ei se iholle suoraan tule, niin siksikään... Samoin en pessyt toppalakkia enkä -töppösiä/tumppuja enkä sitä välipukua... Vaan ne mitä tulee suoraan iholle...

Närästyksestä kärsitään myös täällä. :wave: Ja mulla ei vaikuta syömiset eikä juomiset, yleensä tulee pahin olo iltaisin... Onneksi ainakin vielä Rennie auttaa, ja kävinkin sitä just ostamassa taas ison paketin. :D

Kampaajalle mä en raski mennä, mutta mietin josko tässä vielä ennen synytystä (tai viimeistään ennen joulua...) raskis värin laittaa hiuksiin ite... Tai siis juurikasvun pois... Mä kävin muutama viikko sitten laitattamassa kaverilla geelikynnet, ja aion näitä nyt tarvittaessa aina huoltaa... Meneehän siihenkin turhaa rahaa, mutta on nyt kuitenkin yli puolet halvempi kuin jossain oikessa kynsistudiossa, kaveri kun opiskelee niin tekee tutuille melkeen ilmaseks ja vähemmän tutuille edullisesti. ;) Ja olin ihan :eek: , kun tulin kynsihoidosta, niin mies kysyi et "kai sitten menet huoltamaan ne kun on sellanen aika". :heart: Ei nämä sit kai kovin kamalat ole... ;)

Onko jollain selkävaivoista kärsivällä käytössä joku tukiliivi tms? Mulla alkaa selkä tuntu siltä, etten viitsis minnekään mennä kun sit ei yöllä meinaa ylös päästä... :/ Selkään sattuu ja Torsti vielä pukannut itsensä kylkiluiden alle, niin hankalaa on nousta. ;) Mulla oli sellaiset mammalappuhousut, ja niissä oli hyvä se tuki tuossa mahan alla, mut ne tuli käytettyä puhki... :whistle: Mietin sitäkin, et jos sellaisia menis vaikka katsomaan jos sattuis jostain löytymään kokoa... :whistle:

Nyt aloittelemaan ruokaa, kun isäntä ja neiti on ulkona, niin on sitten ruoka valmis kun tulevat sisälle. :) Isäntä lähteekin renkaita vaihtamaan kahden maissa, ja sen jälkeen kai sitten lähdetään käymään kaupassa (jos ne on sitten tänään auki... :whistle: ). Jospa sitä sais nuo houkuteltua Myllyyn, niin sieltä sitten vois löytyä neidille toppapuku ja -kengät, ja ite pääsis katsoon niitä mammahousuja... :D

Sunnuntaita kaikille. :wave:

Shamandalie ja Torsti 34+6 :heart:
 
Sunnuntaita mammat :wave:

Liinulille heti ensimmäisenä :hug: Ja jaksamista!! Voin vain kuvitella surusi määrän. :'(

Hulivili: Musta on hienoa että kerroit tuosta masennusjutustasi, se on valitettavan usein aihe josta vaietaan.

Ulpu : Mä kans käytän uusista ne pullon tutit jotka on tytöltä säilyny hyvinä. Tuossa heittelin jo menemään ne jotka oli ihan silmin nähden huonoja ja loput keitän ja teen venytystestit sun muut ja jos näyttää ettei oo hapertumista tms niin käyttöön vaan. Vielä extrasuperhyvä pesu ja keittäminen ja en ainakaa näe mitää oikeeta syytä miksei niitä vois käyttää :) Huvitutit tietenki on lentäny roskiin vaikkei tuo neiti niistä perustanutkaa muuten ku leluina.

Shamandalie: Onnea nyt sitten uuteen kotiin :wave:

Porsche: Täällä kans yx neuroottinen joka kehitteli itelleen hepatoosin ja vaikka mitä, kiitos Googlen.. No sappi ja maksa- arvot oli ok joten lienee oireet johtua jostain muusta, toivon mukaan kuitenki katois synnytyksen myötä. =)

Enkuli: Tuosta raskaudesta nauttiminen.. Voi mua joskus ainaki oikein ärsyttää se et raskaudesta pitäis vain ja ainoastaa nauttia. Anoppiki joskus ku odotin kakkosta ja valitin hiukan siinä väsyä ja muuta niin sai päähänsä etten oo onnellinen tulevasta vauvasta yms. kun en nauti raskaudesta.. jep. :/ Ei tää nyt aina niin herkkua oo, toisilla koko raskaus on yhtä helvettiä ja silti se lapsi on erittäin toivottu ja tervetullut. =)

pmmj: kiva kuulla susta :wave:

Myrskynmerkki : Pakko kommata tuota antibioottiallergia hommelia ku esikoinen kans allerginen. Toissa keväänä pojalle tuli tosi paha ihotulehdus joka kehittyi ihottumasta jota poitsu sit rassas ja raapi paskasin käsin. No, sit sai antibioottikuurin jota ehti syödä 3 päivää ku tuli kauhee nokkosihottuma siihen kaupan päälle, onneksi ehti antibiootti sen verran purra että tulehdus meni ohi ja eiku allergialääkettä sitte vaan perään.. Ei ollu kivaa.. Ja ku sitä yritettiin kans sanoo et tulee iho-oireita.. Joskus vähä pelottaa et jos ei ookkaa mitää antibioottia joka sopis pojalle ja se saa jonku vakavan taudin niin mitäs sitte. :( No tää nyt oli vauva-aiheen sivusta nyt ja pahasti =)

Liikelaskennasta Asrai jo tekikin selvityksen, jännä että on annettu virheellinen ohje laskea niitä. Ite harrastin tyttöö odottaes laskentaa viimeiset 2 viikkoa ja just silleen et puol tuntia-tunnin makoilin siihen aikaan ku oli vilkkain jumppahetki ja aina tuli 10 liikettä kasaan alle 10 minuutis. Hiljainen hetki ku on niin jorma ei ainakaa liiku ollenkaa pariinkaa tuntiin mut pakkohan toisen pienen on vähä nukkuakki :D

toppahaalarin pesusta Et en kyl ite sitä ainakaa pesis, tuulettaisin vaan. Niinku joku jo mainitsiki et lämmön pitävyys huononee, ja ainaki äp haalari on sellanen joka ei kovin montaa pesua kärsi ku on jotenki niin pehmeetä matskua, mikä on tietenki aivan ihanaa pikkuisen päällä.

Kampaajalle pääsystä haaveilee yx ja toinenki, ite oon saanu kutrit kuosiin mut kosmetologille ois kiva päästä. Sais kulmat oikein kunnolla laittaa ku en oo ikinä sellases käsittelys ollu ja lisäksi haluisin väriä ripsiin ja kulmiin.

happi loppuu -supistus on täälläki aika normaali ilmiö, se on vaan toki ihan erilainen tunne ku tää ahdistus-hengästyminen-hikee pukkaa-sydämentykytys-ilmiö. Ja sit tuos joku pari viikkoa sitte oli vielä ihan vauvan asennostaki kii kuinka saa hengiteltyä, jos jorma oikein venyttelee ylös ja samaan syssyyn tulee supistus niin kyllähän on hankalaa olla, istualtaan ei voi olla kuinkaa. Ainakaa ihan normaalisti.

Onkos joku vielä ihan töissä vai joko kaikki on joko mammalomalla tai saikulla?

Ja sitte vielä pistäisin tällaisen Raskausarpigallupin pystyyn.

Eli onko tullut ja minne? :) Ite oon selvinny arvitta tässä raskaudessa, edellisistä on toki vielä nähtävissä reisissä ja persposkissa raitoja ja sit sellasia värittömiä pieniä rinnoissa. Mutta mahanahka on ilmeisen venyvää lajia täälläki ku siihen en oo yhtään viivaa saanut aiemmin enkä nytkään, enkä muutes oo rasvannu ihoani juuri ollenkaa ku oon niin laiska. :ashamed:
Noissa kahdessa ekassa raskaudessa tuli arvet vasta ihan loppumetreillä, sanottaisko et viimeisen puolentoista kuukauden sisällä.

Joo tulihan kommattua kerranki kaikenlaista, nyt voinki varmaan omasta navasta jutella seuraavan viikon?? :D No heh. Eipä siitä mitää kerrottavaa, jorma on menny vähä alemmas ja hikottelee nykyään ihan jatkuvasti. Värkissä on polttava tunne ja ainoot housut mitkä on mukavat on sellaset jotka saa mahan päälle. Tai sit tosi väljä vyötäröiset. Supistelee välillä helpostikki et jos itelle ennustaisin vauvan syntymän niin sanoisin et marraskuun aikana syntyy. (ja joulukuun puolivälissäki vielä täällä tuskailen :kieh: )

Eipä muutaku hei ny ja koittakaas jaksella!!


Apalle muutes :hug: Ja jaksamista, päivä päivältä vauva vaan on vahvempi, jaksamista sulle!!

Maukkis ja jorma 36+1
 
Kiitos Maukkis. =)

Ja tohon Maukkiksen kysymykseen tulinkin vielä vastaamaan, kun unohdin "kehua", et perjantaina mulla oli ensimmäinen äippälomapäivä, tosin olin ollut jo saikulla sitä ennen mut kuitenkin. :D

Ja raskausarpigallupiin osallistun: mulla ei vanhat ole muuttuneet miksikään, et vaaleita on mutta ne on jo esikoisen jäljiltä. Uusilta siis olen säästynyt. :)

Ja sama olo on, et jos Torsti vielä kolmisen viikkoa jaksais ootella, niin sitten sais tulla jo mun puolesta... :whistle: Alkaa olla kärsimätön olo... ;)
 
Aurinkoista sunnuntaita Kuopiosta!

Mä olen niiiiiiin kateellinen miehelleni, lähti just koirien kanssa metsälenkille ja täällä on aivan upea ilma! Haluaisin niin mielelläni itsekin lähteä, mutten ihan oikeasti jaksa juurikaan ulkona liikkua ja sen minkä jaksan, liikun sitten yksikseni, tai ihan lyhyillä pissityslenkeillä koirien kanssa. Voi että mä odotan sitä synnytystä, että alkais kuntoutua "omaksi itsekseen".

Liinulille toivon minäkin paljon voimia surutyöhön! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Asrai oon vähän "kade" kun oon saanut jo vauvan sänkyä laitettua... Mun vielä pitää saada ensin aikaiseks tyhjentää sieltä kantokassi ja jotain muutakin tavaraa. :D Koottiin siis pinnis jo valmiiksi, mut ihan siitä syystä et saadaan ne osat pois seinän vierestä ja sinne saikin sitten hyvin nostettua vähän tavaraa jolla ei vielä oo paikkaa... :whistle:
iholle...
Kieltämättä on ollut kiva laittaa tuota valmiiksi. Ihan meitä vanhempiahan varten se on, tuossa Stokken omassa pinniksen reunasuojuksessa on vielä hassusti nuo kivat kuviot ulospäin, eli vauvalle itselleen ei niistä mitään iloa ole. Toisaalta voi olla hyväkin, että itse sänky sisältöineen on suht neutraali paikka vauvalle, koska eihän siellä niinkään touhuilla, vaan nukutaan.

Mua muuten myös närästää, ihan kamalasti! Rennietä oon popsinu, nyt mies laittoi vielä korotukset sängyn pääpuolen päihin, ja se on auttanut tosi paljon! Suosittelen kokeilemaan, jos ei ole vielä käytössä. Meillä on ihan jotkut vanhat kirjat siellä jalkojen alla.

Raskausarpigalluppiin vastaus: Ihme kyllä yhtäkään raskausarpea ei ole vielä ilmaantunut. Joillekihan ne voi revetä jo ihan plussahetkestä, toisille ihan viimeisillä viikoilla. Kaiketi osalla reagoi iho herkemminen hormonien ja venytyksen aiheuttamiin muutoksiin.

- Asrai ja Tiitiäinen rv37+2 -
 
Aurinkoista talvipäivää!

Liinulille vielä :hug:


Me käytiin tuossa aamupäivällä ulkoilemassa koko perheen voimin ja sen jälkeen juniorille maistuikin ruoka ja uni. Nyt saa itse hetken hengähtää :)

Vastapainona perjantain paniikille ja masun hiljaiselolle, tänään ja eilen on vauveli ollut melkeinpä ylivilkas :D

Raskausarvista: Mulla tuli esikoisesta kunnon raidat vatsaan ja tässä raskaudessa kohteena on ollut reidet ja ylävatsa. Maha on nyt paljon ylempänä kuin esikoisesta. Esikoista odottaessa rasvasin hullunlailla ja arpia tuli, nyt en ole rasvannut ollenkaan ja arpia tulee, muttei se enää haittaa, vahinko on jo tapahtunut :whistle:

Mulla on vielä 5 päivää ennen kuin äitiysloma alkaa, tosin hoitovapaallahan mä olen ollut viime syyskuusta.

liplap rv 34+1
 
Liinuli :hug: .

Tulin nyt kuitenkin vielä käväisemään, vaikka lupasin olla pois äippäpolikäyntiin asti. Mutta oon nyt nähnyt sellaisia painajaisia näistä sokereista, että ihan itku tulee. Pari yötä mennyt pyöriessä ja miettiessä. Ja tunnetusti yöllä asiat saa ihan valtavat mittasuhteet. Sain itelleni migreeninkin tästä aikaiseksi. Pitkästä aikaa tuli ja suht helposti meni kyllä ohi, mutta eihän se koskaan ihana tauti oo. Ihme kauan kesti se aura-puutumis-vaihe. Mulla ei oo koskaan ennen jalkaan asti puutuminen mennyt, mutta nyt oli koko oikea puoli kropasta ihan puuduksissa; kieli naama, käsi ja jalka.

Raskausarpia esikoiselta tuli vain mahaa, eikä niitä nytkään oo muualle tullut. Tosin enempi näitä nyt on kuin viimeksi. Muualla en nää, jos ei sitten takapuoli oo ihan seepraraidoissa, enkä vaan näe.

No joo meen murehtimaan näitä sokeriarvojani ja jännittämään huomista. Kun sais yön nukuttua ja kaikki siellä olis ok.
 
Liinulille voimia :hug:

Enpä oo minäkään toppapukua ja pussia pessyt just sen takia kun joka pesu vie kuiteski sitä lämmittävyyttä niistä toppavaatteista.

Kunniamerkkejä(raskausarpia) on kyllä entisiä mutta en oo ainakaan huomannut et ois uusia tullut, vaikka mistäpä sen tietää ku ei tuonne mahan alle nää :D

Mulla tuntuu nykyään istuminen aika pahalta kun kohtu niin ylläällä et tuntuu vauvan takapuoli koko ajan tuosa heti tissien alla ja pallea ja keuhkot ihan läjässä. Välillä hengittäminen tosi hankalaa ja käy kipeetä ku puskee tolla pyllyllä koko ajan. Supistuksia on mullakin joka päivä, välillä ihan napakoita. Toissa iltana tuli noin tunnin ajan n.5min välein säännöllisesti et kerkesin jo aatella et nykkö tuli lähtö :eek: Mut kun nousin ylös ja aloin äkkiä hädissäni täytekakkuja vääntään mitkä multa oli tilattu niin supparit onneksi loppu. Muutenkin oon huomannut et niitä alkaa levossa aina tuleen ei muuten. Täytynee siis koko ajan olla touhu päällä ;) Jotenkin en voi kyllä uskoo et synnyttäisin ennen laskettua aikaa kun nuo muutkin menneet sen yli (41+4,40+5 ja 40+1). Tai ainahan mulla on nuo raskaudet vähän lyhentyneet :) 18.12 ois vauvan kyllä hyvä syntyä kun kuopus täyttää samana päivänä 2vee ja kerettäs kotiinki jouluksi jos ei mitään hämminkiä ois =)

Vähän hirvittää ens torstain neuvola ja sf-mitta. En ymmärrä mihin tuo kohtu enää voi kasvaa ku nyt jo ottaa ääripää vastaan. Kuopukselta se kasvo 37cm:iin.

Maukkis kyseli joko kaikki äippälomalla; mulla alkaa 10.11 mut eipä se muuta mitään ku hoitovapaalla oon, muutako rahaa alkaa tulemaan huomattavasti enempi!Onneks!

Mrs Nobodylle tsemppiä huomiselle!

Maikka+nelonen 34+0
 
tulin nyt vain pikasesti tuohon raskausarpigalluppiin vastaan, pitää lukee noi tekstit läpi sit paremmalla ajalla.. Mutta meillä ainakin neuvolantäti sanoi et noihin arpiin ei vaikuta mitkään rasvaukset, et joillekin tulee ja joillekin ei, riippuu niin paljon noista hormoneista sun muista..
Ja itellä niitä on tullu kyllä niin kiitettävästi että huhhuh.. nousee noi seepraraidat jo navan yli, rinnoissa on ja reisissä + kankussa.. Uidessa onneks uikkari peittää suurimman osan arvista..

mafiamamma & heppu huoleton 32+2
 
kysyn nyt teiltäkin,onko kukaan suunnitellut tilaavansa vauva-lehteä tulevaisuudessa....? kun mulla on toi kuponki jolla saa ne 6 numeroa,ja se tarjous on voimassa vaan oliko joulukuun loppuun,ja oon omat lehteni maksanu johki kevääseen......voisin myydä ton kupongin niin että tulis sillä edullisemmaksi tilata ne 6:n kk:n lehdet kuin muuten....

tulin vaan pikaseen tota kyselee,pakko mennä nukkuu,on jotenki viime viikot ollu alkuillasta jo ihan naatti,nytkin hoputin lapsosen nukkuu et itekki pääsee.vaikuttaakohan toi pimeyski asiaan....

mulla on huomenna se ultra,jossa tarkistetaan se joku verisuoni,että onko siirtynyt vai onko synnytyksessä tiellä. eli ymmärsin niin että saan kuulla voinko synnyttää alateitse vai täytyykö leikata.....jänskättää sikana!
mutta yritän olla optimisti ja ajatella että tottakai se on sen verran siirtynyt että saan itse pukata vauvan maailmaan.

nyt täytyy mennä maaten,tuntuu että ollut päivä sellasta touhua että luvassa on pari hengityksen salpaavaa supistusta....

illanjatkot! :wave:

menninkäinen 35+3
 
Paljon Onnea ja Voimia pulleropallero ja koko perhe!

Iltaa muillekin!
Rentouttava sunnuntaipäivä takana. Kateltiin pari leffaa ja vaihettiin autoon renkaat, niiin ja käytiin päiväsaunassa. Se oli tosi mukavaa.

Mulle ei oo juuri noita raskausarpia ilmestynyt, mut vielähän ne kerkiää tulla...

Sit yks kysymys. Voiko supistus tulla vaan alavatsaan? Kun ei oo aikaisempaa kokemusta. oon vaan kuvitellut, että supistus tuntuu koko mahassa, mut eilen teki pari kertaa tosi kipeetä alavatsassa sillain kiristävästi, niin kuvittelen, että ne ois ollu niitä.

Ei kai tässä muuta. Huomen aamuna neuvolaan...

 
Onnea Pulleropallerolle!!!!! =) =) :hug: ihanaaa!! Reilun kokoinen poika, vaikka syntyikin ajoissa..
olin ihan äimistynyt kun luin syntymisuutisia...

Arpigallupiin, mun repes tissit reilu kuukausi sitten mut masu on vielä arveton ja toivon todella että sellaiseks jääkin. Mulle on aivan sama auttaako rasvaus vai ei mut mä rasvaan.. se ainaki vie kiristyksen tunnetta pois.

Liinulilla on ollut kova viikonloppu, voimia sulle.. :hug:

Klementtiinit oli joo parempia ennen, nyt nää mitä toin kaupasta on iha kirpeitä :( mut silti uppoo..
:LOL:

olin reippailemassa tänään, ja oli ihanaa köpötellä ku ei supistellu! olin ihan ihmeissäni kun viimeks kun olen yrittänyt lenkkeillä niin en päässyt kotititetä pidemmälle.. :D

Huomenna saa ihanaa maa-artisokkakeittoa, kuorin tänään varmaan lähemmäs 10 kg maa-artisokkia ja keittelin soseeks.. namnam
nyt kolottaa suklaa hammasta.. toívottavasti isäntä otti vinkistä vaarin kun on tulossa kotiin niin saisi kiepata kiskan kautta.. =)

navan tilanne on sama kun ennen.. liikkuu vilkkaasti mut ei muutosta asentoon.. oon saanu nukuttua hyvin.. tää raskaus on ollu kyl mulle niiiii helppoa.. =)

mut nyt taidan siirtyä vahtaamaan bigbrotheria..
ulpu
 
Tässä tulee nyt samassa viestissä koko elämänkirjo;)

Pulleropallerolle ja koko perheelle...
Onnen lapsen,
pienen ihmeen
kannoit alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen,
syliisi saat ottaa sen.
Tunnet käden pienen hennon,
tunnet posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa
kun alku uuden elämän!
Lämpöiset onnittelut koko teidän perheelle pikkuprinssin syntymän johdosta :flower:


Liinulille sekä tyttärellesi :hug: :hug: ja voimia tuleville päiville...
Antaa kyynelten virrata, antaa itkun tulla.
Antaa sydäntä pakottaa, antaa ajatusten sattua.
Kun suru on kohdannut, lamaannuttanut, mykistänyt.
Kyyneleet pesevät, itku hoitaa. Sydän aina tuntee
ja ajatukset tekevät surutyötä.
Surutyö on hyvästijättöä ja luopumista.
Luopumista siitä mitä emme koskaan omistaneetkaan,
vaan saimme pitää määräajan lahjana.
- Marleena Ansio -

ja sitten jos osais vielä kommentoida näitä pieniä arkisia asioita... jotka kyllä tuntuu jotenkin niin tois arvoisilta noiden isojen juttujen jälkeen...

Jossain vaiheessa mietittiinkin että kukakohan on eka meidän sakista joka pikkusen saa ja Pulleropallerohan se sitten ehti ekaksi. ja toivotaan että kaikki menee hyvin kun pikkumies kuitenkin on vielä niin pikkanen...

Jossain vaiheessa joku mietti että pitääkö öisin käyttää liivejä ja suojia, ja vissiin vähä makuasia, mutta ite ainakin on ollu pakko pitää liivejä ja liivinsuojia öisinkin ja silti valskasi, ja jossain vaiheessa hoksasin että ne muovitetut froteet on tosi hyviä myös itelle käyttöön lakanan alle vaan niin ei petaria tartte aina olla pesemässä ja tarvittaessa toinen vähä alemmas kun meinas olla jälkivuotoa... eli voin suositella että niitä kannattaa hankkia heti enemmän... ovat tosi monikäyttösiä... vauvalle sänkyyn, kärryihin ja mitä isompi sen paremmin suojaa sekä puklaukset että vaipan valskaamiset ja sitten taas lapsen kasvaessa hyvä kun opettelee kuivaksi ja kun on oksennustautia ym niin tyynynpäälle suojaksi niin ei tartte tyynyjä pestä :LOL:
oho tulipa taas pitkästi tekstiä yhestä pikkujutusta ;) no toivotaan että oli edes jollekkin uutta vinkkiä :whistle: ja hyötyä...

mutta nyt taidan välillä tän jo laitella ja selata läpi mitähän olen aikonut kommentoida ja tulla tarvittaessa takas :eek:
 
Pulleropallerolle onnea täältäkin! Ihania uutisia! :flower:

Mrs Nobody: :hug: Tuttu tunne että välillä sokerit vaivuttaa epätoivoon ja tulee itkukohtauksia. Just varsinkin iltaisin ja öisin. Ole onnellinen että pääset jatkotutkimuksiin, itsekin haluaisin mutta ei, mittaillaan vaan päivä toisensa jälkeen... Tänään ulkona syömässä seisovasta pöydästä enkä ole edes uskaltanut koskea mittariin...olokin on ollu kamala tän päivän.

Täällä raskausarvet tuntematon käsite myöskin!

Ja toppapukua en päätä siis pestä minäkään!

Viime yönä olin hereillä vähän päälle tunnin oudon kivun vuoksi. Oli ihan kuin vatsalihakset kipeinä, särki ja kolotti. Välillä kuului ja tuntui ruksahtelua mahasta. Aluks luulin että no niin nyt niitä kivuliaita supistuksia, mut ei kai sellaset yhtämittaa tuntia kestä?? Mies etsi jo synnärin puhelinnumeroa ja kaikkee, sit otin panadolin ja kipu vähän lakkasi, ja nukahdin. Tänään illalla tuntunut vähän samalta. Kipu liittyy erityisesti virtsaamiseen. Siis ottaa kipeetä kun rakko vähänkin täynnä. Onko kellään käsitystä mitä vois olla?? Mulla lääkärineuvola ke, jossa aion asiasta vasta kysyä.

Vointeja, mammat! :wave:
 
Onnea pulleropallerolle, ensimmäinen vauva pinossa etusivulla!

Itelle ei oudompia, olo normaali, ei edelleenkään raskas tai tukala. On tää helppoa!
Vielä kun toi pää pysyisi kasassa...
Jotain mun piti kommentoida mut en nyt taas millään muista...

Huomenna on täälläkin lääkäri neuvola ja alkaa 37:s viikko, herranjestas!

Palaan päivällä kun muistan mitä piti jutella,

Tuitsu ja Tirppa rv 35+6
 

Yhteistyössä