* JOULUNTÄHDET 2006 *

Huomenta!
Viimeyö ei menny ihan kä'sikirjotuksen mukaan. Ronya heräili muutamaan otteeseen, eikä ois millään nukahtanu. Sylissä se torkku pari tuntia, ja sit annoin lisää maitoa ja se nukahti. Aamulla se heräti mut viiden aikaan, ja kun nousin ylös niin se nukahti uudestaan \|O Pikkasen sieppaa, väsyttäis ja mulle on joku flunssa iskemässä... Ei oo kivaa.
Mites teillä vauvat viihtyy lattialla? Meillä oikeestaan aika hyvin, jos välillä kääntää vaavin kylkee. Mahallaan ollessa nostaa päätä tosi hyvin, selällään yrittää kiemurrella karkuun. Kaikista hauskinta on jos otan Ronyan tohon säärien päälle kun oon selinmakuulla, ja alan jumppaamaan. Aina tyttöä naurattaa. Nyt on muuten jo nauranu ääneen :heart: , se on niin ihanaa kuultavaa.
Mun piti alottaa kestoilu heti ku Ronya synty, mutta en vieläkään oo saanu aikaseks... Nyt täytyy ottaa itteään niskasta kiinni ja ruveta hommiin, ennenku tyttö täyttää kymmenen... Tuntuu meinaan et aika kuluu niin nopee, ettei ehdi ees huomata ku lapset on isoja...
No, tarttee lähtee suihkuun, niin ehtii sitten kaupoille. Yksin aion mennä, ja ostan saumurilankaa, niin saan ommeltuu sisävaippoja ja kestositeitä. Kun prkl jälkivuoto oli olevinaan loppu, niin eikö eilen sit turahtanu vielä pienet... Voi kun se jo loppuis. Sit alkaaki menkat :kieh:
Tämmöstä.
Mahza ja Ronya
 
Aleksin 2v äiti
JUMA...TYPY VETI VIIME YÖNÄ 8,5H UNTA PUTKEEN...sit pikku luikaus tisua ja taas simahti kun saunalyhty!! :eek: =)
Kohta täytys vaa neiti käydä herättelemässä ja alkaa valmistautuun Typyn ekaan lääkäri/neuvolaan!! ;)
 
Moro vaan kaiklle!
Taidanpa siis minäkin ilmottautua tänne......Meidän tytsy synty 31.12.2006 Klo 18.47. 3210g ja 49.5cm. rv.39 ja6. Ei vaan enään pystynyt pidättelemään seuraavalle vuodelle ja tietty hän on meidän paikkakunnan vuoden viimeinen vauva . Meriittihän kai sekin?!?

Itse synnytys meni mukavasti. Kolmannella kerralla sitä kun osaa ottaa jo rennommin. Heräsin aamulla kun meni lapsivedet klo 9.20. Soittelin sairaalaan ja käskivät tuleen paikalle parin tunnin sisään jos mitään ei ala ennemmin tapahtuun. Kotona odoteltiin ja lähdettiin puoleltapäivin hymyssäsuin sairaalaan...........siis mitään ei tapahtunu.

Synnytys käynnisty vasta kolmen aikaan. Sit se olikin aikas moista menoa. Alko heti jumalaton työnnättäminen. Sain sit kohdunkaulanpuudutuksen ja se autto ilokaasun kanssa. itse ponnistamista ei juuri tapahtunu ollenkaan vaan kun kätilö yritti vielä pistää puudutusta joka auttaa ponnistaessa niin tyttö tuli ihan kätilön käsille. Ponnistus ajaksi merkittiin 1min. No aikasemminkaan tuo ponnistaminen ei ole tuottanut tuskaa 1. 3kertaa ja toisesta 2kertaa. Seuraava syntyy varmaan yskäsemällä. :D

Sairaalassa sit oltiin 2pv ja päästiin onneksi äkkiä kotiin. Imetys alkoi sujumaan mukavasti. Neidillä oli kyllä heti hirvittävät imuhalut joten se helpotti tilannetta. rinnanpäät kipeinä paripv mut ahkeralla rasvauksella asiat nopeasti ok. Maitoa tuleekin reilusti. tyttö punnittu viime pe ja painoa 4050g.

Suurperhe-elämä(siis meillä nyt 3 lasta) alkanut muutenkin hyvin.Isommat kovasti apuna (7-v ja 4-v) Toi mies kun onneks on myös tollanen vauvahullu. Meikäläinen saa nukkua ja nauttia vauvaelämästä. Neiti syö kerran yöllä ja nukkuu hyvin. Iltasin välillä vähän rauhaton mutta kapalointi auttaa.

Kyllä sitä muutenkin ottaa jo rennommin kun näitä lapsia on siunaantunut useampia. Kyllä se imetyskin sieltä onnistuu tai jos ei niin sit ei. Pineet pois niin kaikilla perheessä on mukavampaa. Mulla ei toi imetys onnistunu 2. lapsen kohdalla mut nyt taas tilanne ihan eri. Joten kaikki synnytykset ja imetykset niin kuin lapsetkin on erilaisia.


Tseppiä ja vointeja kaikille!!! kyllä ne vauvat on äkkiä uhmaiäsä ja olet välillä valmis myymään lapset jollekkin todella edulliseen hintaan...... :snotty:
 
Tervetuloa mukaan mepsu! :)

Lassi vetäs jo toisena yönä peräkkäin kunnon unet. Nukkui tänäkin yönä seitsemän tunnin pätkän yhteen putkeen! Ja tällä kertaa nukkui ihan omassa sängyssä eikä turvakaukalossa, jossa vetäs edelliset maratonunet :) Tässä alkaa olla itselläki ihan "normaali" olo kun on saanu nukkua niin hyvin jo kahtena yönä... Nyt vaan meinas tulla hankaluuksia päikkäreille menon kanssa kun pojua meinas itkettää, mutta onneksi on keksitty kantoliina :)

Hmm... Juttua piti olla vaikka kuinka paljon, mutta nyt ei tuu mitään mieleen :eek:

No, pitää lähtä kokeilemaan joko oma sänky kelpais pojulle kun en viitsis syödä ja siivota poju sylissä...
 
Vau minkäpitusia pätkiä muutamien vauvat nukkuu! Oon kade :kieh: Meillä yöt aika risasia edelleen, jos sattuu mahavaivat ajottumaan yöhön..Hyvänäkin yönä kyllä poju tankkaa pari kertaa. ja kyllä huomaa, että on kova syömään, oltiin 2kk lääkärissä painoa oli jo 6770gl
=) Melko mötikkä alkaa olemaan, syntyessään on ollut meidän lapsista pienin, mutta nyt painavampi mitä edelliset olivat samanikäisenä! Lääkäri kirjotti rota-rokotus reseptin. vaikka onkin aika tyyris niin kyllä ehdottomasti otetaan, vanhemmat lapset kun kantaa helposti pöpöjä mukanaan..

Imetys onneksi sujuu tämän kolmosen kanssa hienosti, ja tuntuu maitokin piisaavan.Ekan kanssa ei onnistunut alkuunkaan ja tokan kanssa jotenkuten. Poju on melko tyytyväinen vauva, paitsi sillon kun masua vääntää. Tönöttää sitterissäkin jopa jo jonkun aikaa ja päivällä unet maistuvat ulkona hyvin, nytkin koisannut yli kolme tuntia. pakkaspäivät olivat hankalia sisällä nukkui vaan pieniä tirsoja ja oli känkkäränkkää kun väsytti koko ajan.. tuttia tämä vauva vaan ei opi syömään, vaikka vähänväliä tuttikoulua pidetäänkin, heti pullauttaa pois suusta tai suuttuu vaan kahta kauheammin, mutta aion olla sitkeä jospa vielä sen huolisi!

Niin ja onnittelut hienoista nimistä! Meillä ristiäiset 11.2. Nimi taitaa olla päätetty ainakin etunimi =)
 
Aleksin 2v äiti
Typyllä painoa JOPA 4890g (pelkällä tissimaidolla) ja pituutta HUIKEAT 57cm!! ;)
Kasvu ja kehitys normaalia,seuraa katseella ja hymyilee!! =) :heart:


Joko teitin pikkuiset kääntyilee??
Neuvolatäti ja lääkäri oli tänään huuli pyöreänä kun likka meni pöydällä ensin masulta kyljelleen ja siitä sitten selälleen!!
Meistä se ei ollut kovin ihmeellistä ja sanoinkin,et ei tuo ny ensimmäinen kerta ollut...mutta hyö olivat asiasta kovin hämmästyneitä... :eek:

Ristiäiskukat kävin tilaamassa kukkakaupasta...kakkukoristeet pitäisi tytölle vielä hommata!!
Onneksi tuleva anoppi hoitaa tarjoilu-puolen (ja siitä suuri kiitos hänelle)!! :hug: =)

Äiti & Typy 6vk
 
Meillä taas eilen illalla huudettiinoikeen olan takaa :( Poika nukahti hetkeksi yhdentoista aikaan ja sitten heräsi. Kahdeltatoista alkoi olla taas aivan liian väsynyt eikä toinen osannut tehdä mitään muuta kun itkeä. Tunnin siinä sitten enemän ja vähemän suoraa huutoa huusi ennen kun isin syliin simahti :( Ja minä taas pyrittelin mielessäni kaikki kamaluudet korvatulehduksesta aivokalvontulehdukseen mikä pojalla mahtaisi olla :'(
Mutta ei hällä sitten tainnut olla muu hätä kun kamala väsymys (mies tunnistaa väsykitinän, miusta kaikki huudot on edelleen ihan samanlaisia) kun ei sitten herännyt eikä yölläkään itkeskellyt syömään havahtuessaan ja tämä päiväkin on mennyt suhteellisen mukavasti.

Eikä meidän Pyry vielä kääntyile muuta kun selältä kyljelleen =) Itseasiassa poika taitaa vihata mahallaan oloa :D Jos hänet tyrkkää mahalleen makoilemaan viltin päälle alkaa muutoman minuutin päästä kitinä että "hei älkää jättäkö mua näin tänne tai suutun!" :saint: Mutta onhan tässä vielä hyvää aikaa reenata hienoja kääntymis taitoja ennen kun alkaa huolestumaan.


tinde ja Pyry
 
Huomenta!
Mä kokeilin eilen erilaista taktiikkaa.. Eli illalla pidin huolen et Ronyalla on paljon virikkeitä, kuunneltiin musaa ja leikittiin ja sit vielä kylvettiin. Ja arvatkaas mitä...? :whistle:
Annoin sille iltaruokaa ennen suihkua tossa seiskan aikaan. Sit suoraan suihkusta nukkumaan, tiukka kapalo ja tyttö simahti itekseen, pari kertaa laitoin tutin suuhun kun se putos. Ja seuraavan kerran se heräs PUOL NELJÄ! Mä olin ihan öönä, ei kai se noin kauaa voi olla syömättä? Mut näin vaan kävi. Nyt odottelen et se heräis aamupalalle, kova tuhina kuuluu kopasta... Ette arvaa kuinka pirtee olo on ku sai nukuttua :)
Sit kyssäri jälkivuodosta... Onks teil muilla käyny niin, et vuoto on loppunu, mutta sit ootte liikkunu enemmän tjtn, ja on alkanu uudestaan tiputtelee? Mulle kävi niin, ja on tosi kökkö juttu. Mä jo luulin et se loppu, mut ei...
Juu, nyt kaikki lapset heräs! Lisää paremmalla ajalla!
Mahza ja Ronya
 
Huoh,meillä alkaa ilmavaivat olemaan jo takanapäin,tänä aamuna vasta huomasin ettei ukko ole kätissy niitä pariin päivään :D
Huomenna on kastejuhla,paljon on vielä tehtävä,tässähän alkaa olemaan vähä ressissä...
Yöt meillä menee mukavasti vaikka kolmen tunnin välein poika syö,mut nukahtaa heti uudestaan ni ei ole mitään ongelmaa. kehityksestä mie olen vähän huolissaan ku ukko olis aina vain oikealle päin,ollaan alettu reenaamaan et voi sitä vasemmallekki kattoa.Pitää alkaa enemmän pitää miestä lattialla eikä aina sitterissä tai rintarepussa minkä ostimme viikko sitte.
Mie vetasin ihme kilarit tuossa pari päivää sitte,itekki tiesin että oon ihan pöljä mut vain raivostutti ihan pirusti,voikohan tuon lyödä hormoonien piikkiin?
Ehkäsystä: aattelin kokeilla sitä kapselia,sit joskus ku lääkärin vastaanotolle pääsen,meillä on täälä hirveet jonot eikä tietoakaan et koska pääsis :/
Huoh,nyt vaan puunaamaan kämpää ku ukkoki nukahti,toivon et tää vkl menee äkkiä eikä enää tarvi varoa ettei nimeä lipsauttele :LOL:
Miila ja poju 7vk
 
Moikka!

Alas oltiin taas tiputtu..
Sain tänään jälkitarkastusajan ens maanantaille. Anoppi lähti tänään, niin alkaa stressi purkaantua. 10.päivä ois ristiäiset ja niitä pitäs järkkäillä... Onneksi minun äiti on kovasti leiponut, ite teen on leipäkakun ja täytekakun sit ens viikolla. Siivota pitäs ku kaukaa tulee kummit kylään koko viikonlopuksi, ja pitäs vierashuoneeseen saada 4-henkinen perhe mahtumaan..

Ja, tyttö kutsuu.

Leenu
 
jospas jotain kuulumisia kerkeis vihdoinkin laittamaan.. tuntuu välillä että tunnit ei riitä vuorokaudessa ja yksi käsipari lisää ei olis pahitteeksi. näiden kahden lapsen kanssa touhutessa aika vaan kummasti katoaa jonnekkin..meidän pikku mies on nyt vähän yli 6vk vanha ja vieläkin nukkuu lähes kaiken ajan tänään oli ensikertaa jopa 3 tuntia hereillä. ja hyvä vaan että nukkuu koska sen ajan mitä on hereillä mikään ei ole hyvin.. viihtyy herätessä hyväntuulisena n. 5min sylissä pitää kanniskella maha vaivaa hiukan mutta ei kyllä kaikki kitinä selity maha vaivoilla. lisä maitoakin olen antanu kun muuten viihtyis tissillä koko illan ja kun olen kaikki illat yksin lasten kanssa ei pysty imettää kokoaikaa (mies tekee pelkkää iltavuoroa) joskus tuntuu että pää ei kestä kasassa.. mutta joten kuten tästä kai selvitään. yritetään laittaa pikku mies nukkumaan n. klo 23. mies antaa ilta maidon pullosta ja minä kömmin jo sillä aikaa peiton alle. ekan pätkän poika nukkuu tosi hyvin heräilee siinä 3-5 aikaan mut sitten loppu yö/aamu menee tissillä roikkuen ja kitissen. onneksi poika on parikertaa yllättäny ja heränny vasta 7 aamulla ekan kerra. odottelen vielä ensi hymyä siis meillä ei ole vielä kertaakaan hymyilty no ei kai jos vaan kiukuttaa kun on hereillä. sillon ainoastaa hymyilee kun on nukahtamassa mutta muuten ei.. toivottavasti pian mekin saamme nauttia hymyistä.. onneksi olemme kaikki saaneet olla terveenä. ei kyllä olla missään käytykkään tai no tietty vuoroperään miehen kanssa ruokakaupassa.. voiko olla parempaa hetkeä kun se että pääsee kauppaa ihan yksin jee jee.. no kyllä tämä vielä tästä iloksi muuttuu.. ristiäiset on 18 ja niistä kun selviis niin sitten kaikki on ok.. ja lopuksi vielä että niin ihanaa kun tämä vauva arki onkaan mutta toisinaan sangen raskasta ainakin näillä kymmenillä =) mutta sisulla eteenpäin
miikku-75- ja pikku mies 6vk
 
tonttu harmaana
Iltaa!
Eelo vihdoin ja viimein kakkas, oli kaks viikoa kakkaamatta!! En tiedä olisko lääkkeen vaihdolla asiaa vai oliko vain sattumaa. Eli kakkaamattomuus alkoi kun vaihdettiin cuplaton siihen toiseen (dis....) ja kakka tuli kun vaihdettiin takaisin cuplatoniin?! Sitä sitten tuli paljon....
Neuvolassa käytiin tänään, paino 6110g ja pituus 59,5. Viikossa oli painoa tullut 360g, vaikka epäilin jo että oma maito ei riitä...

Mutta nyt pitää mennä, mua kutsutaan!
 
Täällä on rytmit aivan totaalisen sekaisin, niin pojalla kuin äidilläkin... :ashamed: Viime "yönäkin" aloin yöunille klo 6 aamulla :whistle: Miehen veli tuli käymään ja aika sitten meni jutellessa, kun ei olla nähty puoleen vuoteen. Poikakin heräili yöllä monta kertaa ja oli pitkiä aikoja hereillä, joten oli vaan hyvä että oli "valvomisseuraa" ja jakso pysyä hyvin hereillä. Sittenpä tänään nukuin vauvan kanssa klo 13 asti. Mun tosiaan tulee valvottua yöt ja nukuttua pitkälle aamupäivään. Pojan vaan laitan kouluun ja sit jatkan unia vauva kainalossa. Kaippa se ois pikku hiljaa alettava jonkinlaista rytmiä saamaan tähän eloon.
Mies on kait taas lähdössä 6vkon päästä töihin 300km päähän ja hän ei tule kotiin kuin viikonloppuisin, joten mulle jää koko huushollin pyörittäminen arkisin.

Nyt on muuten helpottunut olo :D Saatiin eilen vihdoin ja viimein päätettyä pojalle nimi ja päästiin kuin päästiinkin nimestä yhteisymmärrykseen:D Jo sitä tulikin pähkäiltyä... Ristiäisiä ollaan mietitty tuonne kuun loppuun jos vaan pappi saadaan silloin. Pojalle tulee kolme kummia, mun paras ystävä, miehen ystävä ja miehen serkku joka on meidän molempien hyvä ystävä, eli loisto kummit poju saa :heart: Poika saa mun sukunimen, niinkuin esikoisellakin on. Mun sukunimi on niin harvinainen, että sillä annamme sen heille miehen yleisen sukunimen sijaan.

Kyllä on nyt tullut minullekkin selväksi mitä yövalvomisilla tarkoitetaan. Tuolla pojalla kun on tapana valvoa keskellä yötä vähintään 2h putkeen, ja muutenkin yöllä herää kitisemään useasti. Vauvalla on ilmaa paljon masussa ja luulen että sitä menee masuun silloin kun vauva syö rintaa. Maitoa kun tulee suihkuamalla ja vauva joutuu hörppimään sitä ja hörppii siis samalla varmaan myös ilmaa... Rela-tippoja olen uskollisesti antanut, mutta en tiiä onko niistä mitään apua. Ostin myös niitä Jekovit tippoja ja olen nyt niitä antanut Devitolin sijaan. En kyllä vieläkään anna sitä 5 tippaa päivässä :ashamed: Oletteko muuten itse maistanu niitä Jekovit tippoja? Ihan hirveän makuisia! :x Syötä nyt niitä sitten vauvalle :/ Ilmeet on ainakin kohdillaan, kun niitä antaa...
Esikoinen oli tosi helppo vauva eikä itkenyt juuri koskaan ja öisinkin vaan heräs syömään ja jatkoi unia samantien, eli sillä nuo yövalvomiset on mulle "uusjuttu".
Vauva kyllä on niin suloinen öisinkin, kun hymyilee niin paljon (aina silloin kun masua ei väännä) ja koittaa jutella, että eipä nuo yövalvomiset mitään haittaa :heart:

Silmä pojalla rähmii edelleen ja naamassa on myös niitä ihonpuhdistusnäppyjä vieläkin, toivottavasti nuo molemmat "vaivat" menis kohta ohi...

Jaahas jospa sitä lähtis unta yrittään... Se onkin vuorokausi taas vaihtunut ja tänään on 3.päivä. Elikkäs meidän pikku-herra täyttää tänään 1 kuukauden :heart:

Lumiina ja "Ilmari" 1kk

:flower: Onnea avioituneelle! :heart: :flower: (En enää muista nikkiä... :ashamed: )
 
Viivuska
Meillä meni silmän rähmimiset ja punoitukset ohi kun annettiin ne tipat mitä neuvolantäti määräsi.

Ja täällä on jonkinlaista rytmiä saatu.. Ristiäiset on tasan viikon päästä. Nyt pitää mennä, moi!!!! :wave:
 
Heips! Täällä on alkanut tulla enemmän rytmiä päiviin tai siis lähinnä öihin. Neiti käy yöunille 21-22 ja sen jälkeen herää neljän tunnin välein syömään. Nyt nukahtaminen uudestaan omaan sänkyyn on käynyt melko mukavasti.

Päivät on vaihtelevia. Välillä ei suostu nukkumaan kun max yhden tunnin päiväunia ja esim. tänään tuntuu että neiti on nukkunut koko päivän.

Illat ovat levottominta aikaa. Pitää kokoajan sylkytellä muuten tulee parku.

Eilen sitten repäsin ja shoppaileen yksin. Pumppailin tossa edellispäivänä pitkin päivää maitoa ja seuraavana aamuna. Ensin ei tullu paljoa , mutta sitten tuli jo desi kerralla. Niiden maitovarastojen turvin mies jäi sitten vauvan kanssa kaksin. Olin poissa 4-5tuntia ja kaksi kertaa neiti oli syönyt, yhteensä pari desiä. Muuten oli mennyt hyvin, mutta meidän tuttipullossa on vissiin vähän liian iso reikä kun neiti oli hotkinut pullon tyhjäksi parissa minuutissa ja sitten itkeskellyt ilmavaivoja. Ostin kaupungista semmosen pullon joka ei heruta ihan yhtä helposti.

Nyt on rinnat pinkeinä. Toi pumppaaminen on varmaan hyvä keino lisätä maidon tuloa ja aika nopeasti ne pumpulla lypsettävät määrät kasvaa. Mulla on ihan semmonen käsikäyttönen ainu jolla saa jonkinverran tehdä töitä, että mitään heruu.

Kääks meillä on nimi vielä päättämättä. Ollaan vähän eri linjoilla nimestä, joudutaan varmaan kompromissi nimeen päätymään.

t.tähtityttönen+vaapukka 4vk+1pv
 
Miehet sammui yöunille, niin minä taas karkasin koneelle :)
Painun kyllä itsekin nukkumaan, mutta ajattelin käydä ensin lukemassa teidän kuulumisia ja laittamassa neuvolaterveisiä...
Eli perjantaina käytiin siellä 2 kk neuvolassa ja hyvin on Lassi kasvanu. Painoa oli 5440 g ja pituutta n. 59 cm. Täti sanoi että pituus on ainakin 59 cm kun ei saatu sitä kunnolla kun Lassi pisti aika hanakasti vastaan :) Herra ei tykkää tuosta pituuden mittaamisesta pätkääkään :)

Me jätettiin nyt ne Rela-tipat pois kun ne näyttää laittavan Lassin mahan kovalle. Viimeisten parin viikon aikana Lassi on kakannut 2-3 päivän välein, mutta nyt kun Rela-tippoja ei oo annettu kahteen päivään niin molempina päivinä on tullu kakka -tänään parikin kertaa... Harmi vaan että siitä ei tunnu olevan apua noihin ilmavaivoihin... Mietin että pitäisköhän niihin kokeilla niitä disflatyleja (?) kun niitä ei vissiin tarvi antaa joka syötöllä niin kuin cuplatoneja..? Toisaalta taas tuntuu vähän turhalta alottaa uusia tippoja enää tässä vaiheessa kun eikö noiden mahavaivojen pitäis helpottaa 3 kk iässä?

Lassi sai sitten kaverin sille nuhalle :( Eilisillasta lähtien pienen ääni on ollu ihan painuksissa ja käheänä... Päivällä se parani vähän mutta nyt illalla kun itki mahakipuja niin kuulosti jo aika surkealta. Mieskin sanoi itkun loputtua että kyllä meinas tulla itselläkin itku kun tuntui aivan kauhealta kuunnella kun pieni yrittää itkeä vaikkei ääntä tule lähes ollenkaan... En kyllä oikein tiedä että johtuuko tuosta nuhasta vai oisko eiliset huudot voinu aiheuttaa tuon kun ääni meni käheäksi eilen illalla kun Lassi huusi ja itki aika kauan... Voiko kova huutaminen aiheuttaa vauvalle käheän äänen pidemmäksi aikaa? Tietäiskö kukaan?
Tänään oonki antanu vähän helpommalla tissiä vaikka huomaiskin ettei itke nälkää kun pelottaa että ääni menee kokonaan :'(

Olin muuten aikamoinen näky kun mentiin sinne neuvolaan... Lassi antoi mun nukkua vain 4 tuntia edeltävänä yönä ja sain vielä migreenin siihen päälle joten itkettiin taas molemmat puoli yötä. Eli haukottelin jatkuvasti ja silmät oli ihan turvoksissa ja punaisena. Yritin kyllä aamulla pestä naamaa kylmällä vedellä, juoda kahvia ja laittaa hiuksetkin nätisti, mutta neuvolan täti tais huomata kun kyseli parikin kertaa että miten minä jaksan :D

No jaa... Mun piti käydä pikaisesti kirjottamassa neuvolajutut ja näköjään hurahti jo puoli tuntia :D
Sänky kutsuu. Öitä! :)

Pimmi + Lassi
 
Hmm... Mä taidan olla nettiriippuvainen mamma :)
Kirjottelen täällä yksinään :)

Neuvoja kyselisin sillä Lassilla on tuo ääni tosi käheänä ja vissiinkin kurkkukin kipeänä :( Jo minuutin itkun jälkeen ääni on ihan loppu ja itku vain pientä pihinää...
Eli pystyykö flunssaisen vauvan oloa helpottamaan mitenkään? Onko höyry ja supot ainoa keino?
Suppoja en mielellään antais ku Lassihan on vasta 2 kk, kuumetta ei ole ja kun tuosta kurkkukivustakaan en voi olla varma... Hankalaa kun vauvat ei osaa sanoa mihin sattuu :/
Tyhmiä kyselen, mutta kun olo on aika avuton ja tekis mieli olla hyödyksi ja auttaa pientä jotenkin :\|
 
Viivuska
Hei pimmi84 Meillä on tuo neiti nyt vasta toipumassa flunssasta *koputtaa puuta* ja sitä kesti jos kuinka kauan. Eli ainakin kaks viikkoo. Neuvolan täti sattu sopivasti kotikäynnille kun tuo flunssa alkoi, täti katsoi neitin kurkun ja se punoitti, eli itse uskon ainakin et vauvoillakin voi olla kurkku kipeä.

Neuvoiksi meille annettiin keittosuolaliuostipat ja vain tarvittaessa imaista enimmät räät pois, kuulemma jos liikaa käyttää esim. nenäfriidaa niin voi limakalvot kärsiä. Vauvan sängynpäätyä koholle (tosin meillä suositaan enemmän perhepetiä niin vähän hankalampi, paitsi päikkäreiden aikaan oma sänky) ja kylpyhuoneeseen lämmin/kuuma suihku valumaan ja sinne vauva hengittämään sitä kuumaa höyryä, pitäis helpottaa vähän.

Ja mulle sanottiin siitä suposta et vain hätätilanteessa voi antaa (meidän neiti ei ollut ees 5kg kun saatiin lupa käyttää tarvittaessa) ja eihän sitä ehkä kannata antaa jos ei nouse kuumekaan. Tosin kuumeinenhan pitäisi viedä lääkäriinkin jo näin pienenä.

Ja tuo äänenkäheys, meidän neitillä on pari kertaa mennyt ääni myös käheäksi kun itkenyt paljon, mutta uskon et se flunssan aikana menee helpommin, varsinkin jos siellä kurkussa/nielussa on jotain. Ja vauvoilla hankalaksi olon tekee flunssan aikana se ku se lima haittaa tuolla onteloissa ja on hankala olla kun ei saa hengitettyä kunnolla ja ahdistaa, siksi oliskin hyvä saada mahdollisimman auki nuo röörit pieneltä.

Kokeilkaa ihan reippaasti kaikkea mitä mieleen tulee maalaisjärjellä ajateltuna ja mikä näyttäis helpottavan teidän pienen oloa.. Itse tiedän kuin tympeä on katsoa kun toisella paha olla.

Ja vielä meille neuvolantäti sanoi, että flunssaiselle vauvalle äidinmaito on kuin lääkettä, unohtamatta sitä hellyyttä ja turvaa minkä vauva siitä saa niin ihan rinnalla olokin voi tehdä olon paremmaksi. Minäkin annoin neitin koko flunssan ajan olla tissillä niin paljon kuin halus ja olikin aika paljon, pitää vaan kattoa et saa tukkoisella nenällä hengitettyä siinä samalla kun imee.

Voimia sinne ja paranemisia pienelle!! Tulipas tuossa tekstiä ja sepostusta :D
 
Viivuska
Niin ja se vielä piti laittaa, että jos vauva imee rintaa ja on muutenkin ihan "normaali" lukuunottamatta kätinää ja itkua mikä tulee kun on paha olla ja väsyttää niin ei pitäis olla mitään hätää vauvalla, eikä nouse kuumetta, sekin kannattaa mitata aina välillä, me mitattiin pyllystä ja ohjeeksi meille sanottiin et jos nousee reilusti yli 37,5 asteen niin sit alkaa oleen kuumeen puolella.
 
Kiitos viivuska!!
Minäkin ajattelin ettei varmaan vielä kannata kovin huolestua kun ei ole sitä kuumetta ja tissi kyllä kelpaa hyvin... Onneksi tuo nenä ei ole enää hirveän tukossa ja ilma kulkee suht hyvin, että se ei tunnu haittaavan syömistä. Pitää kokeilla sitä suihkuhommaa illalla samalla kun ukko käy suihkussa :)
 
meille tyttär syntynyt 9.12.06. 3300kg ja 48 cm.Nimen sai 28.1.07.Harvinaisen ,joten en laita tähän.Kastettu 200 vuoden aikana 43 kpl!mutta sattuu menemään suvussa nuo nimet.
Täällä tahimme ilmavaivoissa .Välillä lapsi itkee,välillä molemmat..
Onneksi päivät on erilaisia ja itkuisempia päiviä alkaa olla vähemmän.Väsyttää ajoittain kuten moNia muitakin näemmä.onko jotkut jo aloitelleet kiinteitä tai vellejä..
 
ristiäiset menivät mukavasti.. tytteli oli hereillä koko seremonian ajan joka pidettiin anoppilassa.. loppua kohden vähä suuttui mutta rauhoittui äidin sylissä...
kasteessa 3.2.07 sai tyttö nimekseen Netta Maritta..... :)
profiilissa kastekuva..

Pia & Netta 6vko
 
Moi!

Ajattelin tulla pitkästä aikaa kirjottelemaan kuulumisia.

Eilen oli tytön ristiäiset ja meidän häät :heart:
Tyttö sai nimeksi Julia Johanna.
Jonkin verran jännitti noi häät. Kaikki meni onneksi hyvin.

Minusta tuntuu että toi meidän tyttö syö tosi vähän siihen verrattuna mitä muiden lapset syö.
Kerralla maitoa menee vain semmoset 80ml ja syö kahden tunnin välein.
Painoa oli viimeksi neuvolassa 4482g ja pituutta oli 57,5cm. Pituutta oli tullut syntymästä 6,5cm, että tosi nopeesti on pituutta tullut.
Neuvolassa täti sanoi, että pitäisi saada Julia syömään enemmän kerralla. Mutta jos yritän väkisin tyrkyttää maitoa niin oksentaa.

Nyt on pakko mennä jo nukkumaan.
Yritän kirjotella kuulumisia vähän useammin.

 

Yhteistyössä