***Joulutähdet 2005 Toukokuussa***

Helmi Ella Katariina
Heini Elina K..aroliina? Ei kulje. Mjulle on tullut sellainen olo, että laittaisin tytölle nimeksi Helmi, jos sellaisen saisin. Ja Elina on yks lemppareistani myös.

Moronnääs vaan. Töissä kulutan aikaani, istun yksin myymälässä ja toivon että asiakkaat tajuais pysyä hetken poissa, että ehdin teitä moikata! :LOL: Toivottavasti pomo ei eksy tänne.. :whistle:

..jahas ei ne tajunnu.. :eek: :LOL:
 
Heippa!

nyt on nukuttu tänpäivän unet sit illalla lisää.

pepille piti tulla vastailee että en ole hirveesti kyselly onko kummallakaan ikävä. Mikkis ei taida käsitettä edes ymmärtää mut luultavasti kaipaa kuitenkin isoveljeä. Aleksistakaan en tiedä, kun en hirveesti ole jutellut hänen kanssaan nyt reissun aikana sen eka illan jälkeen. ja parempi ettei ehkä liikaa ala kyselemään voi muuten ikävä olla sit kovakin, nyt ei sitä varmaan niin hirveästi ajattele. Aleksi on onneksi reissannut jo kuitenkin monta kertaa ja ollu pienestä pitäen mummolla yökylässä niin pärjää sillein tutussa turvallisessa seurassa vaikka ympäristö onkin vieras.
jaksuja :hug:

unettomalle, onnittelut kun olet saanut opparin esitettyä. ja kovasti tsemppiä muutto hommiin. ja paranemisia taudista. :hug:

jeps mut nyt painun imurin varteen..mie haluun tänne puhtaat lattiat.. :wave:
 
Pakko oli tulla kaiken kiireen keskeltä kurkkii teidän nimiehdotuksia. Jellona sä olit ovela, sun ehdotuksen takia palasin linjoille piipahtamaan joka päivä, toivottavasti teidän vierailu Tigrun luo onnistuu!

Pepille jaksuja poikien kanssa! Se on totta että kun lähtee jonnekin, piristyy itsekin.

Unettomalle paranemisia teidän sairastupaan!

Nimistä ;). Nyt teillä on siellä jo oikeita arvauksia nimistä, jotka alkaa kirjaimilla E ja H mutta keltään ei ole tullut oikeaa K-nimeä. Se onkin "erikoisin" noista nimistä, kuultiin se yhden tytön nimessä muutama vuosi sitten ja jotenkin ihastuttiin, mutta mistään oikeasta erikoisnimestä ei ole kyse. Hih. Saattekohan nimen kasaan ennen kastajaisia ;).

 
Huh, oltiin eka ulkona pari tuntia, oli tosi ihana, aurinkoinen ja lämmin ilma! Siis tossa hyökkiksen puistossa, siellä oli äitienpäiväkorttien askartelua, mut pojat ei meinanneet oikein innostua ja sit Rasmus innostu vähän liikaakin :whistle:

Mentiin sit bussilla vielä käymään Isossa Omenassa ja tultiin kotiin päikkäreille. Nyt molemmat pojat nukkuu ja mä odotan, että Sami tulis töistä niin mä pääsisin lähtemään...

Smirge, laitoin sulle takas yv:tä.

Hannamari, kiva, kun kävit edes pari riviä kirjoittamassa ja nimeä arvailemassa, mä oon ihan innoissani tästä leikistä :LOL: Et kiitos vaan Jellona :D

jellona: Juu, eipä sitä kannata kauheesti kysellä, jos ei sitä mitenkään ilmaise/kysele perään =)

Lillukka, kiitos :hug: Okei, eli mä rupeen arvailemaan vielä K-nimeä :whistle: Kiira? Kamilla? Kara, Kastanja.. Mikähän mulla oli hetki sit vielä mielessä, ainiin Kaisla! Jaa, E ja H ollaan arvattu. Olisko se sit Essi tai Elina tai Emma Tai Enni :LOL: Emmi :whistle: Vaikee on kaikkia nimiä oikeassa järjestyksessä yrittää arvata =) H-nimi vois olla Hanna, mitä muita me ollaan ehdotettu :D No, jatkan miettimistä ;) Eiku ei se Hanna ainakaan ole, mä jotenkin veikkaisin sitä Helmiä :)

Tulis jo se Sami niin mulla ei menis niin myöhään tänään...
 
Heips,

Mites olis Kiia? Siis lillukan tytön nimeksi? Pakko heittää omakin lusikka soppaan. :LOL:

Täällä on kuulkaas nyt opparin jättölupa saatu toiselta vaadittavalta opettajalta ja toisen kanssa mulla on huomenna klo 9 palaveri. Toivottavasti ei nyt enää kamalasti mitään korjauspyyntöjä esitä. Mulla ei enää hermot riitä tähän työhön. Huomenna pitää vielä liittää toimeksiantajan lausunto työhön ja tekniset piirustukset, jotka joudun menemään koululle tallentamaan uudestaan paremmilla resoluutioilla. Ja sit pitäis katsoa tarkkaan kaikki mahdolliset palautelomakkeet jne, ettei jää sitten siitä kiinni. Maanantaina työ menee painoon. Huoh. Viikonlopun otan kyllä ihan rennosti.

Nyt on pakko mennä päikkäreille, tää jatkuva koneella istuminen ja stressaaminen ei tee hyvää päälle... eikä varmaan vatsallekaan.

Voikaatten ihanaisesti!
 
Heipparallaa! :wave:

Joonas lähti juuri isin kanssa äestämään :) Saapa nähdä, että kuinka pian puhelin soi ja mies käskee hakemaan pojan pois, kun ei enää malta istua paikallaan :D Mies jo meinasi perua koko homman...mun ois ollut sitten kiva kuunnella Joonaksen huutoa :whistle:

Lillukka: Mä veikkaisin tytön nimeksi Helmi Elina...K:lla alkavaa nimeä en nyt millään keksi, pitää jatkaa miettimistä ;)

Uneton: Pikaista paranemista teille ja jaksamista muutenkin! :hug: Hienoa, että opparin esitys on nyt pidetty :)

Koivunkäpy: Suloisia vaatteita! Toi keltainen mekko on minunkin suosikki :D

Jellona: Mukavaa vapaata! :)

Nyt ei juttu oikein luista, joten poistun muihin puuhiin tai jatkan surffailua :)
 
Unohtui vastata Kävylle, en tiedä niistä vuokrattavista mökeistä, kun en koskaan ole semmoista tarvinnut. Strandbo groupilla on kyllä jotain, mutta en tiedä niiden hintaluokasta. Voin pitää silmät kuitenkin auki. Varmaan ihan vaiks turun turistisivujen kautta löytyy tietoa. Luulis ainakin.

Matte istu äsken vaipatta nojatuolilla ja tajus ekaa kertaa mennä ihan itse AJOISSA potalle. Toivottavasti tää on nyt merkki siitä, että asiassa edistytään.
Hei taas.
 
Lillukan prinsessan nimestä Enni ja Onni sointus hyvin yhteen. Toiset nimet vois sit olla Kaisla Helena tai Hannele.


Unettomalla osui sairastelu huonoon saumaan. Tuntuuko yhtään haikealta jättää vanha koti? Onko muutto etelään suunniteltu pysyväksi vai väliaikaiseksi?

Kaizalle taas kerran ihmettelen, et jaksat keskellä raskautta tota oppari hommaa. Musta ei ois kyl ollu ainakaan tässä raskaudessa mihinkään.

Koivunkäpy. Innolla odotan mekkoja ja muitakin vaatteita. Kiitos kun vaivauduit. Katson joku päivä miten paljon mul on euroja ja jos ei riitä pyydän äidin tekemään tilisiirron sulle.

Mä oon ollu päivän pihalla. Intiaanikesä jatkuu ja oon saanu jopa rusketusraidat. Autteli natashaa siivoilussa kun Otto yritti nukkus päikkäreitä (lauloi melkein 2 tuntii sängyssä, mut uni ei tullu) ja nyt kämppä kiiltää. Tosin selkä ja nivusetkin tietävät että on tullut tehtyä. No jospas sitten uni maistuis illalla.

Laitampas Otolle iltapalan valmiiksi niin pääsee sit ajoissa sänkyyn. vat Papan kans kohta varmaan suihkusta valmiita.

:hug: Kattinkalta 34+2
 
hetkeksi seuraanne :)

Poika omassa sängyssään-pikku nuha nenä.. aamulla hiukan oli huono omatunto kun vein hoitoon mutta parempana oli kuin aamulla.
Iloinen poika tuli vastaan. Tykkää ihan kamalasti tästä sijaishoitajasta. On vanhempi nais ihminen.. semmoinen vähän mummomainen =) Siellä tatu istui hoitajan sylissä kaloja kattelemassa kun menin hakemaan illalla.

Huomenna pojalla onkin vapaapäivä.. kummitäti kattoo.

Niin ja muutes.. Poika ei halunnut eilen illalla vaippaa yöksi! Ajattelin sitten että no ei laiteta kun pysynyt pitkään kuivana. Kerran herätti että pissittää ja se siinä. Ei halunnut nytkään vaippaa.. Tosin on siellä lakanan alla se "muovi" jos ja kun vahinko tulee niin ei mene patjan pesuksi.

Unettomalle :hug: ja hirveästi voimia! + pikaista paranemista :flower: Muistahhan huolehtia myös itsestäsi kaiken kiireen keskellä :hug:

Itse mietin Lillukan vauvan K.lla alkavaa nimeä ja ekana tuli mieleen Kiia..

Aamulla siivottiin joten puhdasta on..toistaiseksi.

Jokos sitä kyselisin tässä aviheessa muitten viikonloppu suunnitelmia??

Mulla la vapaata :D ajattelin houkutella miehen kirppareille.. :whistle: ;)
ja jos kehtaan niin kävisin siinä hääpukuliikkeessä kattelemassa hiukan. Jotenkin tuntuu koko homma vielä niin kaukaiselta mutta kohta onkin jo sitten kiire.

nyt laittamaan lakanat sänkyyn.. pesaisin nekin aamulla :D
 
LILLUKKA olen Katinkan kanssa samoilla linjoilla eli Enni Helena Katariina

JELLONA käyn huomenna Veetinkanssa lääkärissä, epäilen silmätulehdusta tai sit allergiaa.

olen leiponu koko illan kakkuja ja piirakoita kaverille, huomenna vielä kaks peltiä piirakkaa.

Viikonloppuna oon la vaippaesittelyssä ja su toivon että saan nukkua pitkään ja olla tekemättä yhtään mitään.

mut nyt kutsuu nukkumatti joten lähden treffeille höyhensaarille

öitä
 
Huomenta!

Rasmukselle nousi sitten viime yönä kuume |O Heräili vähän väliä ja oli ihan tulikuuma. Ei halunnut nokkamukista vettä, kun koitettiin tarjota. Ennen kuutta ei meinannut enää millään nukahtaa, mut sain sit piiitkän nukutuksen jälkeen sen vielä nukahtamaan, mut nukkui vaan 15min ja sit heräsi, kello oli 6.15. Laitoin poitsulle supon, kun oli ihan tulikuuma, en vaihteeksi löytänyt kuumemittaria niin en tiiä et paljon sitä kuumetta oli. Mentiin sit sänkyyn sen kanssa makoilemaan ja sinne jonkun puolentunnin päästä nukahti!!

Joonatan oli herännyt joskus klo 8, kuulin sen kyllä, vaikka itekin taisin nukahtaa. Poitsu tuli ihan hiirenhiljaa kattomaan tonne huoneeseen, mut ei päästänyt ääntäkään. Kuulin, kun otti keittiöstä tuolin, menin sit kattomaan et mitä se puuhaa niin jääkaapille se oli menossa :LOL: Aatteli varmaan ite mennä aamupalaa ottamaan, kun me R:n kanssa nukuttiin :heart: :whistle:

Mulla oli taas eilen vauva hoidossa, oltiin koko konkkaronkka Helsingin keskustassa pyörimässä ja ette usko miten paljon saatiin katseita :D Yhdet kaksosten rattaat ja pikkukärryt, jossa vauva oli kaukalossa. Ihmiset tuijotti, jotkut hymyili, jotkut pudisteli päitään, nyökkäilivät ja hymyilivät, toiset nauroi :whistle: Olishan se mahdollista et meillä tämmönen kokoonpano olis. Onneksi ei :LOL: 3 alle 2,5v poikaa :eek: *Pyörtyy* :whistle:

Mä mietin kans Kiiaa, mut ilmeisesti unohdin sen arvailuihini kirjoittaa. Mun pikkuserkun nimi on Kiia, siitä se tulikin mieleen.

Kaiza, tuu heti kertomaan, miten palaveri meni :wave: Hienosti oot kyllä jaksanut!

Niiskuneiti, miten meni Joonaksen ja isin äestys? =) Mitä äestys on? :ashamed: Blondi kaupunkilainen ilmottautuu :whistle: ;)

Kattinka, ihanalta kuulostaa teidän intiaanikesä! Paljos oikein asteita on? Miten lämmin teillä on kesäisin? Suomeen verrattuna...

Danjuska, hienosti on Tatu ollut ilman vaippaa ja yöllä herättäny pissalle :flower: Millaista hääpukua oot aatellut, minkä tyylistä? :heart:

Tigru, tuuhan kertomaan, mitä lääkärissä sanottiin! Miten oot ite nyt jaksellut? :hug:

Metkun kuulumisia haluan sit viikonloppuna lukea enemmänkin ;)

Mitähän kuuluu Tanskulle??

Pitääks meijän nyt sit olla kotona, jos Rasmus kerta on kipeenä? Luulen, että se suppo+nukkuminen kyllä laski kuumeen... Toivottavasti ei enää nousiskaan... Aina sitä toivoa voi!
 
Perjantaita ystäväiset! :wave:

Peppi: Eipä Joonas kauan traktorin hytissä viihtynyt, alle tunti meni kun puhelin soi :) Sitten jo oli alkanut nuokkumaan, kun siellä on sen verran kuuma ja halunnut pois. Oli sitten karannut siihen lähitaloon kissoja katsomaan. Sen talon vanha pariskunta olivat sitten katsoneet Joonasta sen aikaa, että mä ehtisin hakemaan =) Äestys on siis pellon tasoittamista ennen kylvämistä ;) Enpä mäkään näistä asioista pahemmin tiennyt ennenkuin tänne maalle muutettiin vajaa kolme vuotta sitten :D
Voi Rasmusta, pikaista paranemista!!! :hug:

Voi kyllä kadehdin teitä, keiden joulutähdiltä pottailu sujuu, mä en nimittäin enää yhtään jaksaisi tätä vaipparumbaa :headwall: Joonas kun ei siis koskaan itse potalle/pytylle pyydä, niin ei mekään sitä sitten pahemmin jakseta sinne houkutella :whistle: Väkisin vaan haluaa kakan vaippaan tehdä, vaikka yritettäisiin potalle viedä, kun kakka on tulossa. Sanoo vaan, että pois, pois ja menee jonnekin piiloon ähistämään :kieh: Auttaisko tähän asiaan jotkin keinot vai pitääkö vain odottaa, että itse asian tajuaa? :whistle:
Mutta suuret onnittelut siis kaikille, keillä homma jo sujuu! :) :flower:

Minäkin tässä yksi päivä ajattelin, että mitähän Tanskulle mahtaa kuulua, kun mun edessä ajoi autokouluauto :D

Tigru: Toivottavasti ei Veetillä olisi mitään allergiaa! :hug:

Meidän viikonloppuun ei kummempia kuulu. Huomenna mies menee ainakin hetkeksi veljensä luokse hommiin ja hakee sitten tullessaan sen äitienpäiväkakun :p Me ollaan poikien kanssa varmaan ihan kotona vaan. Sunnuntaina sitten herkutellaan kakulla, ellei jo lauantai-iltana ;) Poikien kanssa käyn sitten mun äitiä onnittelemassa, mies menee varmaankin veljensä luokse taas hommiin siksi aikaa.

Kyllä on Joonaksella taas katsomista, kun naapurinsetä on tuossa meidän ikkunan alla peltohommissa :D

Kahden maissa pitäisi mennä yhden kaverin luokse kylään ja sen jälkeen olisi vielä kauppareissu tehtävä. Sopivasti sitten varmaan ehtii juuri Suomen peliksi kotiin :) Onneksi on tänään aikaisempi peli kuin Suomen muut pelit, ne on ollut vähän liian myöhään, kun loppupelissä on jo alkanut vähän haukotuttamaan |O Mies ei kyllä ole jaksanut katsoa ainuttakaan peliä loppuun asti, viimeistään toisessa erässä on sohvalle nukahtanut tai sänkyyn lähtenyt :D

Mutta nyt laittamaan Jesseä päiväunille! :wave:

Mukavaa viikonloppua kaikille! B)
 
Perjantaita =)

Eilen jo kirjoittelin pitkät tovit mutta johonkin se samperin teksti sit meni |O |O
Onpas tympee olo
:'(
Ketuttaa kaikki asiat,ei jaksaa innostaa mikään...vois vaan mennä maate ja nukkua kokopäivän...

Jellona: Kiitos kysymästä,täällä kaikki sujuu hyvin,myös se asia josta yhteisössä vuodatin :)
Selkäkin jo kunnossa muuten vaan tympäsee taas...

Pepille jaksuja Rasmuksen kuumeen kanssa :hug:
Toivottavasti nyt ei enää nousiskaan...Ihana Jonttu kun itse olis aamupalaa ottanut,mitähän olis syönyt ;)
Muistan aina kun mun pienempi pikkuveli oli n. 3v,hän aamutuimaan tyhjensi koko jääkaapin mutsin nukkuessa.
Kysyttiin sit että miksi oikein tyhjensi niin sanoi että" Täällä jääkaapissa haisi joku niin pahalle" :D

En lähde nimeä arvailemaan koska olen niin surkian huono arvailemaan :/
Oskarista olisi tullut Enna,mikäli olisi ollut tyttö.
Varmasti ihana nimi Lillukan neitoselle tulossa :heart:

Meillä ei ole mitään erikoisia äitienpäivä rutiineja ollut,tänä vuonna käydään mun äidillä syömässä ja tullaan kotiin,anoppilassa ei käydä koska ovat mökillä...

Nyt tarttis alkaa siivoushommiin...Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

Niiskuneidille unohdin vastata että meillä Oskari ei käy potalla,joskus suostuu sinne istumaan ja sihisee hetken muttei vielä ikinä ole sinne mitään saanut aikaiseksi,ai niin onpas kerran...yhdet pissat on tehnyt...vahingossa kylläkin ;)
Mä en pakota enkä väkisin sinne vie,mä olen sitä mieltä että jokainen oppii ajallaan ja kun on siihen valmis :)
 
Laurille ruokaa laittaessa tuli mieleen Helmi Katri Emilia Onni ja Helmi kuulostaa minun korvaan hyvältä sisarusparilta!

Meille ei kuulu ihmeitä. Päivissä on jo mukavasti rytmiä, kun A:kin syö kiinteiä jo vähän ja imetyksessäkin on siten pidempiä taukoja.On ulkoilt aika paljon ja illalla kaaduttu rättiväsyneinä sänkyyn.

Äh. kirjoitan myöhemmin lisää. Aleksi ei viihsykään lattitalla ja just sainLaurin menemään sänkyyn...
 
väsyttää ja jostai syystä vtuttaa kaikki.
yöllä valvoin pojun kans 3h, miks hlvetissä se ei nuku??

Tintalle jaksamista, ja aurinkoa!

Mään miettimään jos pyykit laittas kuivamaan kun nekään ei itestään mene narulle, typerät. :kieh:
 
Moikka kaikille!

Täällä vähän väsynyt äiti, joka joutui yövuoron jälkeen heräämään jo 12.30, kun mies lähti iltavuoroon. Ihan liian vähän unta mulle, tiedän kyllä, että monetkaan ei ikinä nuku pidempään... ja mulla oli siis vaan yksi yö :whistle: No toivottavasti illalla tulis sitten uni hyvin, lupasin tehdä nimittäin huomenna aamuvuoron, kun siinä oli vajausta ja sain näin äitienpäivän vapaaksi =) Keskiviikkona oli se stand up-ilta, mihin mut oli ystävieni toimesta nakitettu juontamaan. Se meni kai ihan kohtuullisesti, vaikka jännitin tietysti etukäteen aikaslailla. En kaatunut mikin kanssa, enkä "jäätynyt", mitä mun kaverin mies veikkas :LOL: Noin 170 henkeä oli paikalla ja oli todella hauskat ne oikeat esiintyjät, sai nauraa poskilihakset ja maha kipeinä koko illan.

Jellona ihana idea tuo Lillukan tyttösen nimen arvailu. Mäkin tykkään ihan hirveästi Helmi-nimestä, se on Lotan toinen nimi. Sopis mun mielestä kanssa tosi hyvin Onnin kaveriksi. Myös Elina-nimestä tykkään, se on Lotan 3. nimi :) ja mun toinen ja mun äidin nimi. Kolmas nimi vois olla Kamilla tai Kerttu tai Klaara. Helmi Kerttu/Klaara Elina olis ehdotus tai Helmi Elina Kamilla. Tosi kiva leikki kyllä :D

Kattinka kiitos viestistä, yritän vastata mahdollisimman pian :) Samoin Pepille :wave:

Käpy toivottavasti ketutus menis pian ohi ja väsy :hug: toivottavasti Villekin kohta ymmärtäis, että yöt on nukkumista varten. Onko jotain vaivaa hällä vai ei vain uni riitä? Nuo sun tekemät vaatteet on siis suloisia!!

Äitienpäivärutiinit on ne, että saan itse aamukahvit sänkyyn, mistä sitten siirryn kyllä keittiöön syömään :D ja siis jos en töissä ole. Ja sitten tietty tulee lasten tekemät lahjat. Itse en halua mitään muita lahjoja, nuo lasten tekemät on ihan tärkeimmät ja rakkaimmat, enkä ole mieheni äiti. Mutta yleensä hän jotain on ostanut silti. Jossain välissä käydään mun äitiä onnittelemassa ja mun mummua samalla :heart: Äidille ostin eilen Fiskarsin vaaleanpunaiset oksasakset ja puutarhan voimasakset-setin, kun hän sanoi, ettei tarvi mitään, mutta just meni oksasakset sillä huonoon jamaan. Mummulle ostin kapustoja ja kauhoja. Hänkään ei omien sanojensa mukaan mitään tarvi.

Potta-asiasta on ollut juttua. Mäkään en lähtisi pakottamaan missään nimessä potalle, siitä ei yleensä seuraa kuin huonoa. Vaippaa voi pikkuhiljaa kokeilla jättää pukematta ja antaa kalsarien kastua, jos kastuu ihan yhtenään, niin vaippa takaisin. Jonkun toisen pikkulapsen mallin olen kanssa kuullut toisilla lapsilla auttavan. Eli kun näkee toisen pikkuisen menevän potalle ja tuottavan sinne jotain, niin voi keksiä sen tarkoituksen. Mutta Niiskuneiti, koita olla stressaamatta asialla :hug: Se on niin yksilöllinen juttu, eikä kerro mitään lapsen "hoksaavaisuudesta", vaan vain siitä pissarakon kypsyydestä (olipas typerästi ilmaistu, mutta varmaan tiedät, mitä tarkoitan).

Peppi mikä Rasmuksen vointi nyt? Voi pientä :heart:

Pitäis alkaa siivoilemaan :| eikä kiinnostais yhtään...

Aurinkoista viikonloppua kaikille B)
 
Muistatteko Leevin jalat kuin pylväät ja rinnat niin ylväät... Rinnoista en tiedä, mutta jalat on luin pylväät. Mulla on tänään ollut tukisukat jalassa... ja kesämekko. Upea yhdistelmä :LOL:

Peppi kyseli meidän kesäilmoista. Toukokuun alku on usein lämmin, mut viimeistään 17.5 (Norjan kansallispäivä, juhlitaan kuin Suomessa vappua, mutta paljon suuremmin) tulevat mereltä kylmät tuulet ja myrskyt sateineen. Kesät ovat kylmiä. Muistan ainoastaan yhtenä kesänä olleen heinäkuussa pari vk hellettä. Golf tekee talvista leudot ja kesistä viileät ja sateiset täällä lännessä. Vuorten toisella puolella idässä onkin sitten hyvin suomalainen ilmasto, tosin hirmupakkaset ovat harvinaisempia.

Ollaan oltu aamu leikkipuistossa. Mua väsyttää ja kolottaa ihan hirveesti. en jaksa mennä ees aurinkoa ottamaan. Iltapäivällä mies hakee Oton kanssa veljensä lentokentältä. Sit grillataan ja siihen mun ei tarvi osallistua. Huomenna oonkin sit koko päivän itekseni kunlähtevät Sindren rippijuhliin. Ihanaa kun ei tarvi hirveesti siivouksiakaan miettiä kun eilen oli siivouspäivä.

Taidan ottaa pienet päiväunet. |O

 
Lisään itseni väsytys ja veetutuspinoon.. :/ En voi käsittää miksi koko ajan väsyttää, joka ilta ja joka aamu, vaikka nukun 7-9 tuntia yössä ja useimmiten sikeästi koko yön, syön vitamiineja ja kalaöljyjä ja kasvispainotteista ruokaa, ja teen 4-päivästä työviikkoa. Mikä vaivaa?! :eek: Pinna kiristyy, ahistaa, kämppä on kuin pommikaivueen jäljiltä (enää ei yks pommi riitä), pitäisä pitää huolta itestään ja parisuhteestaan että lapset sais hyvän mallin ihmissuhteista ja onnistuis niissä isona ite, pitäis ulkoilla ja liikkua että jaksais, mutta kun ei jaksais......... äh. Höpsöä pölinää.

Vilin jutuista tuli vielä mieleen supelpäm, millä tarkoittaa spidermania, appenniisi, joka on tietenkin appelsiini ja .. ja ..öh, vitsit kun olen tyhjäpäinen päm.juu! Saippulikuplia pitää usein puhallella! :D
 
Täällähän minä. Koko päivän koneella roikkunut :ashamed: Samalla kuitenkin tehden poikien kanssa kaikenlaista, mm. piilosta leikkinyt, pitänyt Rasmusta sylissä, antanut ruoat, pessyt 4 koneellista pyykkiä :eek: Ja semmosta. Ulos ei sit viittitty lähteä ollenkaan...

Niiskuneiti; kiitos :hug: Tota vois ehkä kokeilla tota Sirun vinkkiä, siis jättää vaan vaippa pois ja muistuttaa vähän väliä et jos on pissahätä niin täytyy mennä potalle. Vois kuvitella, että saattais jossain vaiheessa ymmärtää et kannattaa potalle mennä niin ei housut kastu :D En kyllä tiiä, kun en oo koskaan kokeillut/nähnyt kokeiltavan =)

Tintalle lähettelen oikein isot :hug: Tiedän ton tunteen!! Toivottavasti menee pian ohi :wave: Kiitos sullekin :) Mun serkut pieninä ollessaan (niillä on siis ikäeroa vanhimmalla ja keskimmäisellä 1v9kk, keskimmäisellä ja pienimmällä 11kk, kaikki poikia) levittivät kans joskus kaikki keittiön kaappien sisällöt vai olikos se nyt jääkaappi vaan, no, kuitenkin ihan hirvee sotku oli siinä, enkä usko, että tää on tapahtunut vaan kerran :whistle: :LOL: Näin muistan kuulleeni. Ja ite muistan sen, kun ne aina tiputti yläkerrasta kaikki lelunsa portaita pitkin alas :eek: Siihen aina heräsin, kun yhdessä vaiheessa olin niillä joka viikonloppu yökylässä, ihmettelin aina et miten ne joka aamu herää siinä 6-7 välillä :whistle: Mä kun olisin halunnut nukkua pidempään. No, menipä taas tarinaksi :ashamed: Ja korjaan nyt, että tää yksi näistä pojista täyttääkin tässä kuussa 18, eikä 17v. niinku joku aika sitten kirjoitin... Ja yksi näistä veljeksistä oli se, joka kuoli joulukuussa 2006 :'(

Koivunkävylle lähettelen myös paljon :hug: Koitahan jaksaa! Naistenklinikalla joku sanoi, että vasta 3-vuotiaana lapsen aivot (tai aivoissa joku osa tms.) on niin kehittynyt, että silloin pitäisi normaalisti nukkua yöt heräilemättä.. Emmä muista, miten se meni, jotain tohon suuntaan.. Sitä odotellessa Rasmuksenkin kanssa :kieh:

Siru; Rasmus on nyt päiväunilla, se on jaksanut kivasti leikkiä ja touhuta ja syönytkin hyvin, alkoi kyllä väsymään ja aika-ajoin halus sylkkyyn tulla, lämpimältä on koko päivän tuntunut. Laitoin taas supon ennen päikkäreitä. Mä en kyllä käsitä, miten se voikin olla noin usein kipeenä ja miten siihen aina HETI tarttuu kaikki taudit :ashamed: Mun äitillä oli eilen toi kuume tai alkoi toissailtana, jolloin se oli poikien kanssa pari tuntia. Kiva, että juontokeikka meni hyvin!

Kattinka, noin muistelinkin sen teidän ilmaston olevan tai sään kesäisin. Voi sun pylväsjalkoja, koitahan rakas kestää, ei oo enää pitkä aika, kun pääset tosta olotilasta! Mä niin haluaisin kesällä tai sillon elokuussa tulla sinne teille, mut en tiedä, miten se onnistuis...

Jos nyt lopettelisin... Teillä menee varmaan hermot mun romaaneihin, joita on taas ruvennut tulemaan :ashamed: Ehkä se kertoo siitä, että meillä täällä kotona alkaa vähän helpottamaan tai ei ole niin vaikeeta nyt =) Vaikka väsyneitä kyllä ollaan, mut niinhän me aina ;)

Hannamari; halit sullekin :hug: Koitahan jaksaa! Ja vitsi, miten tuttuja ajatuksia, mä oon miettinyt ihan hirveesti tota parisuhdeasiaa ja sitä, että meidän käyttäytyminen toisiamme kohtaan vaikuttaa lapsiin just tolla tavalla tai et ne oppii meiltä sen... Äh, en osaa edes selittää. Mut välillä on kauhean paha mieli ja huono omatunto siitä :ashamed: Mut niinkun sanoin, meillä menee paremmin nyt, kuin mitä joku aika sitten meni... Jospa tää tästä!
 
Heips
Mä kurkkasin nopeeta nyt itsekkäästi vain teidän nimiehdotuksia, jos nyt oikein vilaisin niin edelleen se K-alkuinen nimi puuttuu eli taitaa olla vaan teidän odoteltava mikä tulee nimeksi. Teillä on ollut AIVAN ihania nimiehdotuksia :). Kastajaisvalmistelut on kiivaimmillaan, ovat huomenna jo klo 12.30 kun haluamamme pappi on iltapäivän varattu kokonaan muualle. Lupaan palata taas kommentoimaan IHAN VARMASTI kun nää kastajaishässelit on ohi. Ymmärrätte kiireen varmasti.

 
Moikka!
Kirjoitin juuri pitkät pätkät ja unohdin mitä piti kommentoida , selailin sitten sivuja taakse päin ja niin se teksti olikin sitten poistunut. Nyt en ehdi paljon kirjoitella uudelleen.

Niiskuneiti mun siskon poika oppi pottailemaan sillai että kävi kesällä mökillä "kukkapissillä" Tykkäsi kovasti kastella näin kukkia ja innostui myös pissaamaan potalle.

Meillä kanssa tuo flunssa vielä jyllää ja taitaa nyt vihdoin iskeä minuunkin.Onkin jo yrittänyt tulla muutaman viikon :kieh:

Lillukka Kiva nimi varmasti tytölle tulossa. En nyt kyllä keksi mitään k:lla alkavaa nimeä jota ei olisi jo ehdotettu. Helmi on minunkin mielestä kaunis nimi.

Nyt menen laittamaan tytöille iltapalaa ja sitten nukkumaan. Meillä Vera menee edelleen nukkumaan 19.30-20.00 aikaan ja minä saan nauttia omasta rauhasta muutaman tunnin ennen kuin menen itse nukkumaan. Heippa :wave:
 
Iltoja!

tänne ei suurempia ihmeitä. eilen sain päivällä nukkumisen jälkeen siivottuu ja illalla sai sitten olla vaan. hetki ulkoiltiin ja saunottiin. Aleksi tuli 19 aikoihin, kerkesi sit vielä hyvin saunaan. isänsä oli kysynyt että oliko ikävä meitä niin Aleksi oli vastannut että isiä kolmanneksi, äitiä sitten ja Mikkistä isoin ikävä. aika kivasti vastattu. kun noin eritteli.
tänään nukuttiin ihanaa puoli 8 asti. mikkis kyllä tuli viekkuun miehen lähdettyä töihin 5 aikaan, mut nukku sit siinä. käytiin aamupäivällä mun työpaikalla viemässä muutama lappunen ja verotoimistossa vähennykset ilmoittamassa.
siskoni toikin jo sitten nuoremman tyttönsä meille päiväksi. mukavaa kun oli pojille leikki seuraa ne tykkää hirveesti noista serkku tytöistä. vanhemman tytön mies kävi ratsastuksesta iltapäivällä hakemassa. ja isänsä sitten meiltä haki tytöt tuossa hetki sitten pois. kivaa oli. :D
nyt katotaan peliä tai kaikki muut kattoo intensiivisesti ja minä sivusilmällä.
mies teki äsken meille huomisen ruuan niin keittiön siivous odottais tuolla minua.

niiskis, elä ressaa tuosta pottailu jutusta. meillä mikkis juoksee karkuun tai sanoo niin tiukasti ei etten ole juuri asiaan lotkauttaa korvaa. voithan kokeilla tuota sirun ehdotusta, koska jotkut lapsethan saattaa olla niin fiksuja että oppivat tuollaisella tavalla, mutta meillä mikkiksellä ei niinä muutamana kertana kun esim ennen saunaa on hetken aikaa alkkareissa, useimmiten pissaa niihin, eikä välitä yhtään. yritetty pari kertaa käydä pihalla nurtsi pisua tekee mut silloin ei tule mitään. joten jätän kesälomaan.
olen kuullut sellaisen tapuksen missä vanhemmat kyseli lapselta useaa että pissittääkö ja lapsen kanssa ravattiin monta kertaa vessassa ja aina ei tietty mitään tullutkaan. no lapsi oppi lopulta kuivaksi, mutta hälle jäi päälle se vessassa ravaaminen, vaikkei ollu mitää tarvettakaan. eli liika kyseleminen/yrittäminenkään ei ehkä ole hyvä juttu. tai minä en siihen ainakaan lähde. aleksin kanssa aloin olla sillo aikanaan epätoivoinen kun 3vee lähesty, mut hiukka ennen sitä poitsu tajus kuin naps että kuinka käydään pissalla ja missä vaiheessa. niin nyt en ole just hirveesti asialla ressannu. olipas tyhjentävä vastaus. =)

lillukka, hitsi kun tietäis onko se K:lla alkava nimi kuitenkin allakassa?! tuli mieleen viel Kielo, mites olis Helmi Kielo Emilia. Onnin kanssa kävis tosiaan Enni mut aika samanlaiset kyllä sitten. mut ihana nimi kyllä. ja minunkin mielestä Helmi ja Onni olisivat samantyyliset nimet. huomenna ollaan jo toivottavasti iltapäivällä hirmu paljon viisaampia. pistät sit jollekin edes viestiä et jos hän sais ilmoittaa tänne tai jotenkin ei hirmu pitkään jaksais olla jännityksessä. =) mukavia ristiäisiä teille. en kuitenkaan ehdi tänne heti aamulla.

peppi, rasmukselle kovasti paranemisia. :hug: ihana että teillä menee paremmin.

kattinka, jaksamisia ihan hirveesti. :hug: kaikkine pökkelöjalkoinesi.

hannamarille, kovasti jaksuja sinnekin. :hug: omalla tavallaan juuri tuon takia mulle ei sovi 8-16 siis normaali päivätyö. mie olisin kanssa ihan törkeen väsynyt. kun olin parin aamuvuoron jälkeen jo sitä ja silloin olin tyytyväinen taas jälleen kerran tähän kolmivuorotyöhön. toivotaan että väsymys ja veetutus väistyisi edes äitienpäivänä. :hug:

sirulle, jaksuja. :hug: toivottavasti saat illalla unen päästä kiinni nopeaan.

tintta, kiva että kaikki asiat on tällä hetkellä mukavasti. =)

danjuska, huomenna mies saa mennä asioille minkä tarvii me muut ulkoillaan. sunnuntaina otetaan rennosti ja käydään mummoloissa. :)

jaahas se o mentävä auttelee iltapala jutuissa sun muissa..saavat pojat sit vielä kattoo ton kolmannen erän. ja sit nukkuu siis lapset.

mukavaa viikonloppua kaikille,toivottavasti aurinkoista sellaista. :hug:
 

Yhteistyössä