Joulutähtöset -05 maaliskuu

Peppi nähtävästi suositukset riippuu paikkakunnasta, tääl on et sikäli sairaalaan ku vedet menee, tai supistuksia tulee tunti 10min välein tai tiheemmin. Toisessa paikassa on et jos vedet menee ni oottele 2h kotona(molemmat lasten serkut ois syntyny kotio jos oisivat jääny oottelee sen 2h) tai sit ku tuntuu siltä et ei enää kotona kestä ni pitää viimeistää mennä ja lujaa.. Mä oon molemmista menny "liian aikasin" mut mistäpä näistä tietää et kui nopeeta ne tulee, pojusta jos ois lähetty ku alko oikeesti koskee ni eiipä ois sairaalaan asti ehditty, siinäpähä oisin synnyttäny matkalla..

Lumikarpalolle täältäki :hug:

Ja Tigrulandiaan toivottavasti pöksyt mahtuu..
 
Hellurei! :wave:

Hannamari ja Kattinka: :D Onpa maailma tosiaan pieni ;)

Peppi: Hui kyllä jänskättää, että koska teille oikein sairaalaanlähtö koittaa =) Jaksamista edelleen! :hug:

Lumikarpalo: Osanotot :'( :hug:

Mä jo lisäilin muutaman kuvan Joonaksesta uuteen yhteisöön, käykääpäs nyt muutkin sinne liittymässä! :wave: :)

Muistihan munkin mies sitten kuitenkin minua eilen, vaikka muuta luulin. Oli naapurin kanssa sopinut, että kun mä lähdin illalla jäkispeliä katsomaan, niin mies ja Joonas oli lähti naapureille kuivakakkua leipomaan :D Naapuri sen varmasti oli kokonaan leiponut, mutta ajatus kai siinä on tärkeintä :heart: ja kyllä maistui kakku hyvältä... Vois taas mennä syömään palasen :p

Moi taas!<br><br>
 
jahas, mua ei varmaan paljo näy tuol uudessa paikassa kosa mä en tuu toimeen yahoon kasn, siis en yksinkertasesti opi käyttää sitä, enkä taho et ukko on aina vieressä neuvomassa ku tahon sinne kirjottaa jotai :snotty:
Siis kun en pääse edes liittymään sinne..
 
Jokos se Lillukka kertoilis kuulumisia, entäs Kristiinaaa? =) :wave:

En mie ainakaan päässyt Niiskuneiti sun linkistä kovin pitkälle, ois pitänyt hirveesti rekisteröityä jne.
Ois kiva ku olis suomenkieliset sivut ja mahdollisimman simppelit.
Kiitos kuitenkin kun jaksat aina uurastaa :flower:
 
Heippa hei, täällähän minä -kiitos kaipailuista Uneton ja Peppi :)

Eipä ole pariin päivään ollut mitään uutta kerrottavaa joten ei ole tullut kirjoitettua. Noh, eipä ole nytkään mitään uutta mutta tuli teitä kaikkia ikävä :D

Eipä tyttöjen yöt kaksistaan suju ollenkaan :( Viimekin yönä Veera olisi nukkunut hyvin mutta vaihteeksi Saara itkeskeli ja huhuili mua niin että pikkusisko heräsi \|O Tooosi rasittavaa juosta vähän väliä tyttöjen huoneessa rauhoittelemassa jompaakumpaa -usein siirrynkin sitten samantien patjalle... Ehkä sitten kouluikäisinä nukkuvat kaksistaan...

Uneton: lehti lähti tänään, eilen en ehtinyt viedä sitä postiin :ashamed:

Peppi: voi hurja kun jänskättää sun puolesta!!! Mä en ole koskaan katsonut kellosta suppareiden väliä vaan tunnustellut omaa oloa, ja lähtenyt sitten synnärille kun on siltä tuntunut. Mun synnytykset ovat olleet kestoltaan 32h, 7h, 10h ja 11h -ihan ajoissa olen aina mennyt Kättärille :D Tsemppiä sulle ihan hurjan paljon h-hetkeen :hug:

Gerberalle äärettömän paljon jaksuhaleja, olet arjen sankari :hug: :heart:

Hannele: kiva kuulla teistä, onnea uuteen kotiin :flower: :hug:

Lumikarpalolle osanottoni serkkusi poismenon johdosta :'( :hug:

Vähänkös muakin nauratti Kattinkan ja Hannamarin yhteinen ex :D

Viikonloppusuunnitelmista Peppi kyseli. Yritän ehtiä vielä tänään illalla mennä Saaran kanssa Itikseen kaksistaan ostamaan sille kevätkenkiä ja mun äidille synttärilahjaa. Jos ei ehditä niin sitten mennään huomenaamulla. Huomenna iltapäivällä mun äiti ja anoppi tulevat kahville, käyvät sitä ennen yhdessä lounaalla. Sunnuntaina mennäänkin sit mun äidille synttärikakulle ja aamulla käväisen jumpassa.

Ihanaa, ensi viikolla mennään katsomaan kavereiden tyttövauvaa :heart: Toivottavasti ei vauvakuumetta pukkaa :eek: :whistle: ;) :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt<br><br>
 
Perjantaita Länsirannikolta =)

Peppi; juu tunti kipeitä supistuksia 10 minsan välein tai alle, tai jos vedet menee tai jos veristä vuotoa tai jos tosi kipeä heti kättelyssä, niin synnärille suunta :D Ja kyllä sen sit tietää, ku ne on sellasia, että syntyy. Silloin ei tarvi miettiä, et mites pitkään piti mitäkin kattoa eikä tule mieleen soitella mihinkään sairaalaan, että joko sais tulla. Ärsyttäviä kyllä nuo supistussessiot, mitkä sit lopahtaa. Mut jos sul oli jo Jontunkin aikaan sellaisia, ni se on varmaan sitten ominaista sulle :hug: Kyllä jännittää, et koska se pikkumies sieltä maailmaan tulee :heart:

Niiskuneiti; en päässy mäkään puusta pitkään uuden yhteisön kanssa. Mut kuten Uneton totesi, ni kiitos silti kovasti aktiivisuudestasi taasen :)

Missäs tosiaan on Tanskuliini, myöskin aktiivinen jäsen =)

Vknlp-suunnitelmissa meillä on tänään esikoisen eskarista iltarieha, mihin siis hän menee... ilmoituksessa oli kyllä, että maksu eskareilta 10ekeä ja sisaruksilta 15, mitähän ne opet olis sanonu, ku olisin ilmoittanu, että Otto 1v3kk tulee myös :LOL: Esikoiselle aamulla sanoin, ni hän oli ihan että, no eikä, sit hän joutuu sitä koko ajan sitä hoitamaan siellä ;) Oikea pikkuäiti :heart: Me mennään tuon iltajutskan ajaksi miehen serkun perheen luo kyläilemään. Huomenna uimaan ja siitä vien esikoisen vanhemmilleni yökylään ja käyn mummun luona kyläilemässä. Ilta ollaankin sit kolmisin. Su käyn hakemassa esikon yökylästä ja mies meneekin töihin neljäksi tunniksi.

Nyt katsomaan, miten ruoka tuolla valmistuu :whistle:

Hauskaa vknlp:a itsekullekin!

Nonni, Tanskuliini olikin kirjottanu samaan aikaan :wave: <br><br>
 
Niiskis, kylmää käsken ukon opettaa kui se toimii.. ja täällä ainaki vika on ihan mussa varmaan.. yritin siis liittyy omalla spostiosotteella ni se vaan herjaa jotai...

Mäpä meen kuulemma plastiikkakirurgille! :eek: jos sais kropan kuntoon kertalaakilla! köski nlan täti mennä moisen juttusille ku me saadaan omaan terveyskeskukseen moinen, ongelmana on siis toi mun kylkiluu.. :LOL:
Piti siskoo kiusata et ens viikol kokeilen varata aikaa, tai sit joskus myöhemmin ku se alottaa vast huhtikuussa :whistle: <br><br>
 
Hyvvää Perjantaita kaikille!

Hetki tässä aikaa, vaikka olis kyllä muutakin tuhat hommaa, mut pakko teitä moikata.
Töissä menee päivät 2 takana ja 5 edessä. sit yksi vapaaa. huh. Meidän muu perhe lähti mummolaan..mies vie pojat sinne ja tulee ite yöksi kotiin. saadaan olla ihan kaksistaan. :heart: =) huomenna on vasta iltavuoroon meno onneksi.

Lumikarpalolle, osanotto minunkin puolesta. kovin surullista. mukava kun odotus on sujunut hyvin.

Kukahan kyseli saappaista..meillä ne on toivottavasti tuolla varastossa valmiina, aleksin jäljiltä. en hirveesti aio ihmeempiä ostella eiköhän oi edelliset vaatteet kelpaa. kattelen sit lähempänä.

Niiskuneiti, ihanaa kun perustit uuden yhteisön, mut voipi olla että minä jättäydyn pois siitä, kun en jaksa kolmatta osoitetta värkätä. ja mun valokuva kansion saa poistaa tuolta yhteisöstä. itse en sitä saanu. multa on pääsy kielletty kaikkeen 'kivaan' näköjään. :whistle: ja jos käpystä ei haittaa niin mun puolesta voi poistaa noi meidän tapaamis kuvat sieltä. jos helpottais tosiaan toi kuvien poisto tuolta tota hommaa. kirjoittelu kun siellä onnistuu ihan hyvin.

Tanskuliini, harmi kun nukkumiset ovat menneet siskoksilta kukkumisiksi. :hug: jaksuja kovasti.

Pepille, jännitys on täällä huipussaan. niin ja mulle sanoivat sillo viime hetkillä Miikka odottaessa, että sit kun et pysty enää oleen kotona niin tuut sit. Tosi hyvä neuvo sellaiselle, jolla aika korkee kipukynnys eikä helpolla ota mitään juttui. no sen 30min minä siellä sairaalassa viittinkin ennen Miikkan maailmaan tuloa olla. =) ihanaa kun olet viime yönä nukkunut. :hug:

hannamari ja kattinka, minäkin täällä naureskelin teidän pienelle maailmalle. ihme ettei enempää täällä ole meidän ketjussa tuttuja tai tutun tuttuja löytynyt. tietty jemman kanssa mulla on tuttuja sillein kaukaisesti. tää maailma on kuitenkin niin pieni loppuje lopuksi, että aina joku jonkun tuntee. =)

gerbera, mukava kun sait virkistäytymis hetken. :hug:

mulla on aikas väsyny pää ja pitäis käydä pikaiseen kaupassa, tiskata astiat...ainakiin. joten lähdenpä touhuun, kun viel jotenkin jaksan. :wave:
 
Juu munki puolesta voi meijän tapaamis kuvat poistaa! Mut mä en anna muitten poistaa mun kansiosta kuvia, siellä kun on muutama sellainen mitä ei oo missään muualla, kiitos ukon emolevyn vaihdon \|O

Nyt iski Annalle se karmea totuus että Lupu on poissa.. :'(

Ja ilouutinen, mä pääsen plastiikkakirurgille :LOL:
 
Huomenta!

Täällä huono yö takana, taisi se toissaöinen olla vaan joku ihmeellinen sattuma :'( Joonatan heräs ennen kuin mies oli edes sänkyyn ehtinyt, eli joskus 22.30 aikaan, ei nukahtanut millään uudestaan, pyöri ja hyöri vaan sängyssään. Mä menin sit kattomaan tilannetta, kun poika itkikin jo siinä vaiheessa, toisella kiersi masussa ihan kamalasti, reppana! Siis tuli sellaisia "kouristuksia" n. 10min välein :( Laitettiin suppo ja vaihdettiin vaippa, otin sit syliin ja rauhoittelin ja hyssyttelin siinä, vaikkei se kyllä enää itkenytkään. Oli rauhassa, kunnes taas alkoi vatsassa vääntää, silloin itki ja selvästi näki, että todella sattui pikkuista :'( Pojalle tuli näiden "kouristusten" aikana sellainen kylmä hiki pintaan, päässä vaan näkyi hikikarpaloita... Oli kyllä itellä jotenkin niin ikävä olo, kun ei tiennyt, että miten olis toista auttanut/oloa helpottanut. Sylissä kuitenkin pidin ja näiden "kohtausten" välillä siihen aina nukahtikin, mut sit rupes taas mahaa vääntämään ja heräs siihen ja meni jotenkin ihan jäykäksi, selkä kaarelle :( :( Pieruja pääsi aina välillä... No, siinä meni sit melkein 2h, Joonatan oli koko ajan mun sylissä, siihen lopulta sit nukahti täysin, eikä noita kohtauksia enää tullut, lieneekö supon teho alkanut vai miten.

Aamuyöstä alkoi taas se pyöriminen, ei kuitenkaan tainnut ku kerran herätä ja halus vaan tutin suuhun.

Ite nukuin ihan hirmu huonosti, oon niin täynnä räkää, toinen silmä rähmii ihan älyttömästi, kurkku on niin kipeä, kun vaan voi olla, nenä niin tukossa ja kun suun kautta pitää hengittää niin suu on ihan kuiva... Silmät, tai varsinkin tää toinen on ihan tosi turvoksissa. Huoh.

Joonatan heräs kuitenkin sit jo klo 6. Ei se mitenkään kipeältä vaikuta, en sit tiiä, että mitä se viimeöinen oli :/

Äiti jo eilen sanoi, että Joonatan vois mennä niille, kun mies lähtee just töihin ja on koko päivän. Vie samalla Jontun siis mummulle. Aivan ihana juttu!! En tiiä, että miten olisin tästä päivästä selvinnyt :ashamed:

Huh, johan tuli taas tekstiä :whistle:

Niiskuneiti: En mäkään puusta pidemmälle päässyt tuon yhteisön kanssa :( Mulla ei yahoossa oo sähköpostiosoitetta ja se Englaninkieli hämäs, en osannut sinne siis liittyä :/

Tinttamooses: Ihanaa, että Oskarin korvat on nyt kunnossa ja toivottavasti pysyvätkin!

Kiitos vastauksista tuohon synnytysasiaan Smirgelaine, Koivunkäpy, Tansku, Siru ja Jellona!! :flower:

Tanskuliini: Tylsää, että teillä on yöt menneet huonosti :(

Koivunkäpy: Hieno juttu, että pääset plastikkakirurgille!

Tuosta msn-yhteisön kuvista, mun kuvat saa kyllä poistaa myös, mulla niitä siellä onkin aika paljon, mut en vaan ite oo saanut niitä poistettua :/

Saiskohan sitä vaikka nukuttua, kun Jonttukin lähtee kohta sinne hoitoon. Viime yönä kertyi unta taas vaivaiset pari tuntia ja kun olo on muutenkin näin tukkoinen ja räkäinen niin \|O (=haukotus). Jospa kuitenkin päättäisin tän romaanin tähän!! :wave:

Ainiin, äsken vessassa käydessä tuli jotain vähän limaisempaa juttua pyyhkiessä :whistle: ;)
 
Huuu, jopas se peppi ois sitä kuuluisaa kekaratulppaa?? ;)

Huoh, mä jo luulin et oon oikeesti maailman ainut idiootti joka ei osaa käyttää ohjelmia, en nyt toki tarkota et esim. uneton ja peppi ois idiootteja..

Yö oli syvältä, 2jälkeen oon nukkunu ehkä 2,5h yhteensä(kun oikein tarkkaan laskee) ja tänää pitäs lähtä kaupunkiin..

ja hyvä et se Peppi kirjotteli ni mäki kehtasin ku ilenny enää kolmata kertaa putkeen kirjottaa tännekkään :snotty:
 
Huomenta!

Peppi, harmi, ettet saanut kunnolla nukutuksi! Koitahan tosiaan saada unen päästä, kunhan Jonttu ja mies kotoa lähtee! Ihana olis itsekin kaivautua lämpimän peitteen alle, vaikka sainkin yön nukkua hyvin. Mutta jotenkin tekisi nyt terää!
Olisko se limainen juttu voinut olla limatulppaa? Huih, kun jänskättää sun puolesta! Kohta saat ihanaisen pikkupalleroisen sylkkyyn :heart: Ja Jontusta tulee pikkuinen isoveikka :heart:

Hampilääkärikammosta on ollut täällä puhetta...Noh, täällä yksi kammoinen ilmoittautuu :wave: Nyt torstaina olisi hammastarkastus ja tiedänkin, että siellä on reikiä varmasti ihan kivasti. Poraaminen on kyllä ihan pientä tuon temppuilevan juurihoitohampaan rinnalla. Ollaan hoidettu se n. 6-7 vuotta sitten ja alkoi temppuilemaan pari vuotta sitten uudestaan, huoks. Nyt raskausaikana sille ei tehdä mitään, ellei tosi tarvetta tule, rontgenkuvat kun ensin haluttaisiin siitä ottaa. Mä en muuten ota koskaan puudutusta, kun hampaita porataan, minusta se puudutuksen laitto koskee enemmän kuin itse poraaminen :whistle:

[/b]Peppi[/b], vielä tuosta sairaalaan lähtemisestä; meilläkin Julius olisi syntynyt kotiin, jos mies ei olisi sanonut, että NYT lähdetään... Kivut oli kyllä kovat, mutta jotenkin ajattelin, että odottelen vielä, että josko ne vaikka sitten loppuu tms. etten siis turhaan käy synnärillä kääntymässä :D
Nyt miestä pelottaa jo etukäteen, että josko ei olekaan itse kotona synnytyksen käynnistyessä, kun tietää, että olen niin huono lähtemään...

Juups. Pikku-ukko tahtoo nyt aamupalaa, joten mentävä on!<br><br>
 
Tässä pari sämpylää ainakin syön, ennen kuin menen lepäilemään, muuten tulee taas niin paha olo :x Jos ei ole siis syönyt...

Koivunkäpy: Ihan vapaasti saa tänne kirjoitella monta kertaa peräkkäinkin vaikka ;) :whistle:

Koivunkäpy+Gerbera: Mä kans tota tulppaa mietin, kun mun mielestä ei ollut valkovuotoakaan, muttei siinä kyllä ollut mitään veriviiruja tms. niinku Jontun tulpassa oli :D Eikä sitä tullut läheskään yhtä paljon... Mut tiedä häntä :D

Piti vielä lisäämäni, että sehän voi alkaa irroittelemaan tuota tulppaa hyvinkin pikkuhiljaa ja vaikka monen viikon ajan... :whistle: Et enpä tuosta vielä niin innostu.<br><br>
 

Huomenta!

Peppi!: Koita tosiaan levätä. Ihanaa kun sulla on ne mummot siellä apuna.

Koivunkäpy: :hug:

Tota uutta yhteisöä katselin hieman eilen minäkin, mutta ei sit aika riittänyt ja enkku hämää muakin. Eiköhän se onnistu ajan kans sit kun oon kotiutunut.

Mummo lähti Oton kans mökille ja mulla on vapaa aamupäivä. Lähden kaupungille jos vaikka törmäis exän exään.

No pidemmittä puheitta menoks.

Mukavaa lauantaita teille jokaiselle.<br><br>
 
Äske en kerenny ni mää nyt kerron, mää näin unta et Peppi synnytti kotio, Jontuu ja ukko oli jossain(ei hajua missä) sulla alko supistelee ihan taju kovaa, siel sää soittelit Tanskulle, mutsilles, MUMMOLLES ja lie kelle kaikille et supistaa supistaa, kaikki käski vaan mennä sairaalaan, ei kuulemma kiirettä ja taas soitit äiteelles ku rääkäsit vaa puhelimeet et hitto, tää syntyy nyt ni äitis tokas kohteliaasti et mähä käskin mennä sairaalaan jo liki tunti sitten :eek: :LOL: Heräsin siihen et nauroin ääneen.. :snotty: Että jos alat soittelee puhelin rumbaa ni ala tilata jossai välissä piipaa autoo, jooko??
 
Täällä hyvä yö takana vaikka ylös noustiin jo 07:00. Tänään tulee meiän kummityttö(3v) ja sen sisko(kohta 6v) hoitoon päivällä, että vipinää riittää.. =) .
Peppi: Koita levätä, ihana äiti sulla on kun ottaa Jontun hoitoon. :hug:

Koivunkäpy: :hug:

Mukavaa lauantai päivää kaikille!
 
Meillä jätkä ekoilla unilla jahka herää niin lähetään viemään ukon tili prismaan :LOL: ja jos vaik kirpparillekki pääsis.. Tosin nuoukon kasn kauppareissut on aina painajaisia, se kun ei tykkää kierrellä, on sitä mieltä et tiedetän mitä ostetaan, muuta ei tarvita.. ;)
 
Voi :headwall: :headwall: \|O \|O

Rumasti voi #&%?$!* #&%?$!* \|O \|O


Alan olla jo niiin täynnä tätä #&%?$!* hommaa että, nyt sitten viikon huikean tauon jälkeen ollaan taas sairaana.
Esikolle tuli eilen oksennustauti, jeeeeeeeeeeeeee..........

Jopas tosiaan viikon oli terveenä, ni eikös nyt olekin ihanaa aloittaa taas.


Nii ja mies ku oli vapaalla, ni silloin ei mitään, nyt kun taas töissä ja tänäänkin illassa, ni sit se ralli alkoikin.
Mä oon niin täynnä :snotty:
 

Uneton, jaksuja! Minäkin tässä kauhulla odottelen milloin oksutauti on meillä... Anoppi oli aloittanut pas**ntamisen ja oksentamisen to-pe yönä ja hyöhän oli meillä sen torstai-päivän, eli voi hyvää päivää... tauti on taatusti kohta myös meillä :x

Olenpas saanut tänään aikani kulumaan ainakin tähän saakka hyvin! Kävin Aleksin kaikki kaapit ja lipastot läpi ja nyt on tavaraa kannettu selkä vääränä roskikseen ja paperin keräykseen! Kaikki sen kynätkin teroittelin, kun herra on niiiiin laiska, ettei itse viitsi. Kirjoittelee ja värittelee sitten erittäin tylsissä kynillä ja jälki on sitten sen mukaista...

Kävin myös alakerran varastosta etsimässä Aleksin vanhat pikkuruiset kumpparit (23) ja kesäsandaalit =) Hyvin mahtui kumpparit Julben jalkaan, vaikka vähän epäilin tuon pikkuisen koon vuoksi. Sandaalit on myös hyvät, joskin ovat sitten ihan kotikäytössä, eli omilla pihoilla niillä vaan kuljeskellaan.

Yhden pehmoisen "taulun", sellaisen seinävaatteen käyn vielä alakerrasta etsimässä, tarkoituksena on laittaa se vauvan sängyn viereen seinustalle. Oli tarkoituksena laittaa jo Julben aikaan, mut unohdin koko jutun. Äiti aikoinaan teetti sen Aleksille, joten siksikin se olisi kiva saada taas käyttöön.

Juups. Toivottavasti Peppi on saanut nukuttua makeasti!!

Jatkan taas hommiani!
 

Yhteistyössä