JOULUTÄHTÖSET -05 TAMMIKUUN 2009 PINOON

Maanantaita :)

Vihdoin ehdin tännekin:)
Ihana lukea teidän kuulumisia,mun käymiset ovat viimeaikoina jääneet tuonne facebookiin :/
ja sinnekin vaan aikasta nopsasti...

Jotakin laitoin paperille ylös mitä ajattelin kommentoida:
Pepille:Kiitos Oskarin onnitteluista :heart:
Oskari ei nuku enää päiväunia paitsi jos mulla on migreeni niin sit tulee mun kanssa hetkeksi nukkumaan iltapäivällä.
Illalla on joskus hankalaa lähteä autolla kauppaan kun meinaa väkisin nukahtaa autoon ;)
Oskari nukkuu joka yö n.11 tuntia.

Jellona: Oskari lukee mielellään kirjoja ja mä luen melkein päivittäin sille jotakin kirjaa.
Tosi mielellään se kyllä itse tutkiskelee kirjoja.

Lillukka:Mä tykkään lukea kaikenlaisia romaaneja mutta yleensä luen rakkausromaaneja ;)
Cooksonin ja Nora Robertsin kirjat ovat suosikkejani :)

Tänään käytiin 3v neuvolassa ja kaikki meni hyvin,oli jäppinen 96 senttiä pitkä ja painoi 14,5 kiloa.
Pelkäsi vaan kovasti että rokotetaan :/
Kävin meinaan itse aamulla verikokeessa ja pikkumies piteli vakavana kädestä ja silitteli :D :D

Muutoin täällä kaikki ennallaan,tytöt koulussa ja eskarissa ja Oskarin kanssa yhä olen kotosalla,nyt Oskari aloitti tiistaisin kerhon ja onkin ollut ihan innoissaan siitä:)
Mä itse olen nyt työttömänä mutta olen päättänyt nyt aloittaa vihdoin ja viimein hierontatoiminnan ja muutamia lisäkurssejakin olen katsellut valmiiksi ;)

Nyt täytyy taas jo lopetella ja koittaa saada imuroitua ja ruokaakin tarttis alkaa suunnittelemaan:)
Hauskaa viikonalkua kaikille :wave:

Tinttamooses
 

:wave:
Heräilin tuossa päikyiltä; koko päivän särkenyt päätä kovasti :/ Mies on kotosalla, aamulämpö oli 38.2 .Muuten näyttäis jo pikkasen parempana olevan. Saas nähhä onko vielä huomisen kotona vai lähteekö jo töihin. Ei kyllä enää kiukuttele, eli vois mun puolesta huomisenkin vielä kotosalla olla :D
Julle kävi nukketeatteriesityksessä ja oli tykännyt kovasti. Minun piti tänään lähteä shoppailemaan, mut päänsärky sotki suunnitelmat.

Nyt taidan mennä katsomaan poikasten leikkejä; nauraa kikattavat niin, että on pakko mennä katsomaan, että mitä siellä oikein tapahtuu :D

T. Gerbera
 
Maanantaita!

Unettomalle kiitos Joonatanin nimpparionnitteluista :hug: Ihanan kuuloinen viikonloppu teillä ollut :heart:

Meillä on tuttu kampaaja, joka on aina leikannut poikien hiuksia, muistaakseni ottanut 5e/pää... Muistankohan oikein... Tällä viikolla pitäis taas leikata!

Paranemisia kipeille!

Nyt meen :wave:
 
moi

Joonatanille tulin nimppari onnittelut laittamaan :flower: =)

Uneton: Itse asiassa en muista ulkoa mikä se on mitä just nyt luen :whistle: :ashamed: voin luntata kun otan kirjan taas käsiini :LOL:
Otan aina kirjastosta summanmutikassa jonkun ja os on hyvä niin luen tai sitten jätän kesken.. joten suositteluja otan vastaan ;)
Mutta romaaneja tykkään lueskella pääasiassa.. ei mitään hirveitä kauhujuttuja koska niistä menee yö unet :LOL:

Tintta: Kiva teidän kuulumisia lukea! Millos aiot hieronnat aloittaa?

Gerbera: Meillä kans mies aina tosi kipee kun kipeenä on ;)
tuntuu oudolle miten sitä ite jaksaa kipeenä kun toinen aina ihan puhki.. mut onneks sairastaa harvoin ;)

Meillä pojan pään leikkaa aina kummi.. on ammatiltaan kampaaja. Tosin nyt en taas tiedä millon nähdään seuraavan kerran ja ois kohta jo aika taas leikata.. viimeksi leikattiin synttäreille ja on kasvanut paljon siitä.

Itse päätin aloittaa vähemmän stressittömän elämän.. siis kun tuntuu että päivät menee siihen että koko ajan teen jotain kovalla kiireellä että saisin kaikki asiat tehtyä ja pysymään suurinpiirtein järjestyksessä.. itse on sitten aina ihan puhki ja väsy ja ylikierroksilla.. ja Tatu raukkakin saanut sen kuulla sitten kun äiti on väsy ja kiukkuinen :ashamed:
joten nyt oon päättänyt että teen just ne hommat mitkä hyvin kerkeen ja loput sitten joskus.. ja otan enemmän itselle aikaa.. järjestelin jopa täänään valokuvia mitkä oottaneet kauan kaapissa :D
Tänään en ole muita kotihommia tehnyt kun lustunnut pyyhkeet pois narulta ja pessyt koneellisen vauvan vaatteita.. muuten mennyt Tatun kanssa leikkiessä..
Pe en aio Tatun kerhon aikaan siivota hullun lailla vaan kokoon yhtä palapeliä joka odottaa että saisin sen joku kaunis pv läjään.. ja sitä rataa ;) :LOL:

ulkona käytiin olemassa reilu tunti illasta ja luistelemassa.. hieman varmemmin jo Tatulla menee vaikkakin hakusessa vielä..

 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Kiiruista on elämä tälläkin suunnalla. Päätinkin jatkaa osa-aikatyötä nyt ainakin toukokuun loppuun asti. Vaikkakin tilipussissa tuntuu, niin on kyllä ihanaa nuo ylimääräiset vapaatkin, nytkin koko vko vapaita :D Työn puolesta on nyt vaan kotonakin tehtävä muutamia juttuja, kun osallistun isoon koulutukseen, 2x3päivää, toinen osa helmikuun alussa ja toinen huhtikuussa, mielenkiintoisia juttuja kyllä käsitellään, mutta kun ei ole omalla äidinkielellä, niin tulee vähän lisähaastetta. Maaliskuussa järjestän sitten itse yhden koulutuksen kahden työkaverin kanssa, huh. Omaa erikoisalaa se aihe, eli kiinnostavaa sekin.

Otto tuntuu nyt kasvaneen niin isoksi pojaksi, uhmakin tuntuu helpottaneen ainakin toistaiseksi. Ulkoilusta tykkää yli kaiken ja nyt se onkin ihanaa, kun on kunnolla lunta tälläkin suunnalla :) Luistelutreenejä on ollut ja kerta kerralta paremmin menee, toki ihan aloittelijan asteella vielä ollaan. Muuten on suorastaan uhkarohkea, mutta kaatumisen pelossa jäällä on arkajalka. Itse ei nyt ole päässyt luistelemaan kuin pari kertaa, kun on treenailtu vaan Oton kanssa. Miehen kanssa meidän pitäisi ottaa pienimuotoinen luistelukisa tässä jonain päivänä, Lotta kovin odottaa sitä :D Mies osti työkaveriltaan tosi hienot luistimet ihan pilkkahinnalla, niistä olen aikas kade :whistle: Eli jos vie voiton kisassa, niin ihan luistimien piikkiinhän se menee ;) Mulla on n. 1/10 maksaneet luistimet siitä miehen luistimien oikeasta hinnasta :eek:

Luistelusta tuli mieleen, että me ollaan Lotan ja mun siskon kanssa la menossa katsomaan Disney on Ice-näytöstä Hartwall-areenalle. Pe tullaan jo Hkiin, ollaan hotellissa yö ja la aamupäivällä sitten näytökseen. Lotta haluais, että matkat tehtäis junalla, mietitään vielä, kun meidän kolmen junalippujen hinnaksi tuli 140euroa :eek: Eipä oikein joukkoliikenteeseen tueta, kun autolla päästään yli puolet halvemmalla... mutta katsotaan vähän, millaista keliäkin lupailee.

Yövaipan poisjättämisharjoituksia on Oton kanssa harrastettu. Aika huonolla menestyksellä. Mutta stressiä en asiasta ota, kun ihan varmaan oppii aikanaan =) Itse halus mennä nukkumaan ilman vaippaa, niin siksi päätettiin nyt kokeilla. Kokeillaan nyt vielä jonkin aikaa, ja jos kastelut pysyy ennallaan, niin vaippa takaisin ja uusintakokeilu muutaman kk:n päästä.

Parturiin meidänkin pitäisi Oton kanssa mennä, molempien. Oton parturi on ottanut jotain 10 euroa leikkauksesta.

Kattinka vierailu jäi tällä kerralla väliin, seuraavan kerran kun tulette, niin sitten toivottavasti ei sairastella =) Olis niin kiva nähdä teitä! Vai nousee tyttöset jo ylös?? Miksi se eka vuosi menee niin kovaa vauhtia, ettei mukana pysy :D

Nyt lähdetään ulos Ottopoikasen kanssa, moikka ja ihanaa tammikuun loppua kaikille! Kommentointi jäi nyt, mutta koitan korjata asian tässä lähiaikoina :D
 
Nopeasti kävin vain kuulumisenne luaisemassa. Olen just lähdøssä Ottoa päikystä hakemaan, muuten ei ois vielä kiire, mut tytøt on vedelleet hirsiä jo tunnin ja saisivat nukkua vielä tuon päiväkotireissun.

Gerbsulle pakko kommentoida kun teidän lapset ei kiukuttele niin vaihdettasko? Ja ne miehet on niin kipeitä kun ovat kipeitä...

Siru:sta kiva kuulla. oonki aatellu laittaa viestiä, mut ei koskaan sit saa aikaseks...

Danjuskan puolesta tä¨llä jännäillään.

Koivunkävyn sakin elämä ei ole ainakaan tylsää....

Meillä ei kummenpia. Emeline sairasti kuumetta viimeviikon ja nyt on tytøillä ripulia molemmilla. Ilona on taas ollut tosi onneton aj olisi vain sylissä. Yøt ei meillä ole nukkumista varten...Voi miten sen Oton vauva-aika sentään oli helppoa. luulin oikeesti et kaikki vauvat vaan on sellaisia...

Hitsi nyt on joku vaunuissa jo hereillä. Tuleekin ongelmallinen Oton hakumatka :headwall:
 

Kertokaapas Helsingissä-Espoossa ja siinä lähitienoolla asuvat eteläsuomessa asumisen hyviä/huonoja puolia! Maksetaanko siellä kuntalisää ja minkä verran se on? Meillä saattaapi olla sinne päin muutto edessä... Ihan Helsinkiin ei tahdota, mutta ei hiiiiiiirmuisen kauas kuitenkaan. Max tunnin ajomatka töihin helsinkiin.
 
Gerbsu espoolaisena, suosittelen toki Espoota ja meillä maksetaan kuntalisää ;). Täällä on aika hyvät julkiset, mutta jos asustelee P-Espoossa sitten tarttee auton. On kerhoja (srk ), leikkipuistoja, avointa päiväkotia jne., luonto lähellä ja Hesa naapurissa :D Ja julkisilla (jopa lähijuna ) pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi pk-alueen sisällä (hesa,espoo,vantaa ja kauniainen ).

Mä täällä vetistelen :'( . Pojulle olisi tulossa siirto isojen ryhmään maaliskuun alussa. No se olisi pieni ryhmä max. 12 lasta, mutta suurin osa on 5-6 vuotiaita. Täällä espoossa on ihan sikapitkät jonot päivähoitoon, varsinkin 1 vuotiaita (mikä on kumma koska täällä saa kuntalisää ). Ja ne tietenkin tarttee sen pienryhmän.
Ja koska Sami ja sen kaveri ovat ryhmän vanhimmat, ovat he toki ensimmäisiä jotka siirtyisi. J :'( mä en suostu siirtoon, niin joka tapauksessa ne ymppää sinne pari yksi vuotiasta lisää, koska pojat on jo yli 3 vuotiaita (hittoon koko laskennallinen malli :kieh: ). Ja sitten hoitajat ei taas pystyisi luomaan tarpeeksi kehittävää ja mielekästä toimintaa näille vanhemmille lapsille, koska ne yksi vuotiaat tarvitsevat enemmän hoivaa.
Eniten mua nyt sitten pelottaa, että Sami jää jalkoihin siellä isompien ryhmässä ja tulee hankalaksi ja villiksi. Ei toi poju kuitenkaan ole vielä niin iso ja omatoiminen, vaikka onkin sopeutuvainen ja reipas. :'( :'( :'( :'( :'(
 
iltoja

täällä kotiuduttu päivystyksestä.. Tatu alkoi seiskan jälestä itkemään korvaansa ihan hysteerisena.. ei auttanut särkylääke joten päivystykseen lähdettiin vaille yhdeksän.. huuti sen parikytä minuuttia ihan kurkku vääränä mikä ootettiin.. no, toinen korva olikin tulehtunut..
nyt vasta alkoi poika hiljetä... halus omaan sänkyyn.. ei saanu äiti olla vieressä, kohta piti mennä takas ja silittää ja mentävä pois.. ei mitenkään reppanalla hyvä. Rykii ja vuo vettä litra tolkulla.. yöllä todennäköisesti noustava housut vaihtamaan kun en usko että herää hätään.. on nimittäin aamulla noussut seiskalta ja jo ihan yliväsy toinen..

Kattinkan tytöille parantumista ripulista ja jaksuja öihin! :hug:

Smirgelaine:
Onpa siellä sitten kehno hoitotilanne, :hug:

|O jos tässä vähän kiertelis netissä ja kuuntelis mille mallille alkaa pojan uni kallistua.. jos sais sitten itekkin unta jollain aikaa.. onneks ei oo tuo päivystys tuon kaumepana.. autolla parin minuutin matka.
 
Keskiviikkoa


Ollaan kohta lähdössä Oskarin kanssa uimahalliin,saas nähdä mitä siitäkin tulee :whistle:
oskari ei kesälläkään kauheesti uimaan tullut mutta siksi ajattelinkin et jospa tuolla sitten uskaltautuis mun kanssa kahdestaan
;)

Danjuska:Tatulle paranemisia korvatulehduksesta :/
Aloitan tuon hierontahomman heti vaan kun saan tarvittavat paperit tehtyä ja välineet ostettua :)

Ihanaa kun on lunta,saapi muksut hiihtää ja rakennella lumilinnoja,eilen traktorilla nostettiin noita kasoja niin pääsevät kunnolla laskemaan pulkillaan ja liukureillaan ;)
Kuinka monella tähtösellä on vielä yövaippa?
oskarilla on kun joka aamu se on ihan märkä :/
Kerran nukkui ilman ja oli sit koko patja märkänä |O

Miten teidän lapset syö?Oskari syö tosi huonosti ja ihan mielettömän vähän ruokaa.
Tosi harvoin syö lautasen tyhjäksi,kaikkea muuta kyllä söis mielellään,esim. hedelmät ja kasvikset maistuu...

Nyt pitää juoda aamukahvee että kerkiin sinne uimaan kymmeneksi :wave:

Tinttis
 
Tintta hyvä että edes ne hedelmät ja kasvikset maistuu. Aikoinaan mun yksi tuttu teki niin, että pisti ensin lihat ja perunat tms. ensin lautaselle ja sitten vasta kun lapsi oli syönyt/maistanut niitä sai muuta.
Samikin tykkää salaatista ja söisikin sitä eniten, mutta meillä laitetaan ensin pikkusatsi sitä lautaselle eikä saa lisää ennen kuin muuta ruokaa on syöty.

Danjuska ongelma on se että porukat ei tajua että vuodenvaihteessa on vaikeampi päästä hoitoon. Mä tiedostin tämän jo vuosi sitten ja siksi pistin pojun pk.hon syksyllä.
Kyllä mä uskon että poika pärjää siellä hyvin. Mutta mulle tämä on isompi asia. Siis onhan Sami iso ja reipas jne. Mutta samalla se mun oma pikkupoika "äidin oma vauva", jota pitää suojella ja hoivata. Tajusitko? ;)
En mä halua että mun poikani takia pienten ryhmän kokoa kasvatetaan 14-16 lapseen. Se ei ole kenenkään etu, joten mun pakko hyväksyä tämä. Itseasiassa olen tänään menossa juttelemaan sen tulevan ryhmän hoitajien kanssa tänään.
Eniten mua mietityttää toi, kun niillä siellä pienten ryhmässä on ne omahoitajat, niin saako Sami sieltä jonkun turvallisen "oman" tädin johon kiintyä? Sami pitää tämän hetkisestä omahoitajastaan hyvin paljon.

Oikeastaan mua jännitää ihan sikana se, että minkälaisia tätejä siellä ylhäällä on...

 
Heippa!

jos jotain meidänkin elämästä...

tänne on rantautunut sairastupa. itellä ja Aksulla flunssa, Miikka vesirokossa. Vesirokkko alkoi maanantaina siis tasan kaksi viikko meni siitä kun aleksi aloitti. aksun vesirokko meni tosi lievänä. mikkiksellä ei ole ollut kuumetta ainakaan vielä, pilkkuja on enemmän mitä Aksulla, mut hyvin on selvitty. ataraxia antanut aina välillä, ettei kutittais niin paljon. viime yö meni miten meni. nukuin miikan huoneessa patjalla, kun ei jostain syystä saanut itekseen nukuttuu. Yskää on jonkun verran sillä. Aksulle nousi ihan aamulla vasta kuume pikkuhiljaa.
alkaa kovasti näyttämään siltä että meidän miehen kanssa yhteinen lapsivapaa viikonloppu uhkaa menemään mönkään. mikä kylläkin suunnattomasti harmittaa jo nyt, mut perjantaina sit tiedetään varmasti mikä poikien vointi on. :ashamed: on vaan niin kauan oottanut tätä. :/

Pojat kattoo nyt videoita..täytyis ite mennä varmaan lepää. katotaan saanko edes miikkaa päikkäreille, kun nukku kuitenkin 8 asti. ei oikein ite pysty muuten lepää rauhassa, kun täytyy kokoajan kuulostella mikkiksen juttuja, jos hereillä on.

tintta, meillä on kaikki mahdolliset vaipat edelleen käytössä. luulen että ollaan viimosia poisjättäjissä. mutta ei mitään halua pojalla ja mulla ei jaksua. meillä ruoka maistuu aika hyvin tai siis hyvin. tiettyjä ruokia on joita mikkis ei syö innolla tai ollenkaan siis keitot, mut muut oikeestaan menee. päivähoidossa täti oli ihmetellyt, kun oli pyytänyt salaattia, kurkkua, tomaattia lisää.

danjuskalle, kovasti jaksamista tähän päivään. :hug: toivottavasti kohta alkais lääke vaikuttaa. ollaan sit valvottu viime yönä melkein yhtä loistokkaasti.

smirgelle, ymmärrän hyvin huolesi. minun kamppailuni mikkiksen puolesta on vasta alussa. eikä varmaan koskaan lopu. aika vaikee homma toi teidänkin hoitohomma. jaksuja. :hug:

oltiinkin danjuskan ja smirgen kanssa yhtä aikaa kirjoittelemassa. :)

jaksuja kaikille muillekin sairastelijoille. :hug: ja muuten vaan :hug: muille.
 
väsyneet heipat!

Täällä yö meni vähän puihin kuten arvelinkin.. eihän Tatu muuta kun torkahti sillon kymmenen aikaan.. sitten alkoi taas ihan hirveä itku ja mitenkään ei ollut hyvä.. menin sitten sen kanssa alakertaan että saa edes mies nukutuksi. Sohvalla sylkyssä istu.. välillä torkahti ja sitten taas kamala huuto.. laitoin viimein muumin pyörimään ja siihen sitten nukhati. puolilta öin kannoin reppanan omaan sänkyyn ja pääsin itse pitkälleen.. ja kun pääsin uneen niin alkoi taas itku.. loppu yö pyörittiin sitten vierekkäin..

Lääkkeen onneksi ottaa kiltisti.. lämpöä vaan meinaa nostaa.. aamulla oli 37.2 ja nyt 37.6...
Jospa alkais lääke pian vaikuttaa.

Tintta: Tatulla ei ole yövaippaa.. Halus itse jättää pois viime toukokuussa ja hyvin on mennyt.. jokunen vahinko sattunut mutta ihmettelen miten hyvin alkoi heti sujumaan.

Meillä Tatu on (ainakin taas tällä hetkellä) miltei kaikkiruokainen ja syö kyllä hyvällä ruokahalulla.
Tieten jos on tullut naposteltua niin sitten ei ruoka uppoa ja menee pelleilyksi.. Itse olen huomannut että poika kyllä syö mutta liian paljon tulee laitettua ruokaa lautaselle niin ei jaksa kaikkea.. kun osaiskin laittaa just sopivasti niin oppis syömään lautasen tyhjäksi.
Mutta noin pääpiirteittäin täällä ei ole ikinä mitään ongelmaa syömisen suhteen ollut =)
Mutta on nykyään paljon ennakkoluulisempi uusien ruokien/makujen suhteen mitä ennen.

muoks.. oltiinkin oltu samoihin aikoihin linjoilla Jellonan ja Smirgen kanssa :D

Jellonan
sairastupaan pikaista paranemista!! toivotaan kovasti että saisitte kuitenkin viettää lapsivapaata viikonloppua! :hug:

Tulehan Smirgelaine sitten kertomaan miten keskustelu meni ja mimmoset fiilisket jäi.

Täällä taisi poika nukahtaa päikyille kun aivan hiljaista.. jospa itsekin kohta kallistan pään tyynyyn ja ainakin luen jos en unta saa.
 
Lyhyesti jotain yks kätienä kirjoitan. Mulla on toisessa kädessä pahasti tulehdusta , ehkä tenniskyynärpää. Huomenna pääsen lääkäriin.

Gerbera Kauheesti en osaa asuntoasiasta kertoa , mutta me asutaan Porvoossa joka on noin.50km Hesasta. Tää on kiva pikku kaupunki asua ja nopeesti pääsee motaria pitkin Helsinkiin. Kuntalisästä en tiedä kun ei ole meille ajankohtainen ,sellanen pitäisi olla tulossa jos ei vielä ole. Kauppoja on jonkin verran ja sittenhän täältä voi tehdä shoppailureissun helposti Itikseen , Vantaan Ikeaan tai Jumboon reilun 30 min automatkan päässä. Muualla en ole asunut joten en tiedä niistä.Täällä on edullisemmat asunnot kuin pääkaupunkiseudulla.

Voi itku kun tota kättä alkoi taas särkemään :'( :( on verrattavissa kovaan hammassärkyyn tai muuhun ihan tajuttomaan kipuun. Menen ottamaan buranaa heippa :wave:
 
Iltaa!

Kävin nyt sitten tapaamassa sitä uuden ryhmän tätiä. Hän oli oikein mukava ja se lto joka on siinä ryhmässä on alan konkari. Tiedän ne kaikki tädit siinä ryhmässä, joten se hempottaa vähän oloa. Ja parasta on se että tässä nyt sitten kk aikaa totutella.
Niillä on siellä kivat tilat ja mukavasti ohjelmaa.
Sami varmasti siellä viihtyy.

Gerbsu esim. P-helsinkistäkin löytyy kivoja asuinalueita. Mutta halvimmat kämpät löytyy Kehä 3:n ulkopuolelta. Kai Vantaallakin on jotain kivaa, mutten osaa sanoa kun en ole siellä koskaan asunut.
 
Iltoja!

Pojat nukkuu, ihanaa =)

Rasmuksella nousi eilen illalla (tai oli mennyt jo nukkumaan ja heräsi kesken unien parin tunnin päästä ) kuume, koko yö menikin sit pyöriessä ja hyöriessä, poika oli ihan tulikuuma. Luulen, että sille on taas tulossa hampaita, on siis pelkkää korkeaa kuumetta, eikä ole syönyt moneen päivään ja vatsa on ollut välillä löysällä, sillä on ennenkin hampaiden tulo nostanut korkeankin kuumeen, sitä on kestänyt pari-kolme päivää. Flunssaa, eikä muuta siis ole. Jos ei ylihuomis aamuun mennessä ole helpottanut niin vien kyllä sit lääkäriin, korvat nyt ainakin vois kattoa. On ollu poika melkoisen kiukkuinen ja sylkyssä on enimmäkseen viihtynyt :heart: 11 vähän jälkeen nukahti mun kainaloon tohon sohvalle ja nukkuikin 2,5h päikkärit :heart: Toivon, että ens yö menis... No, turha se on kai edes toivoa, huonosti se varmaan menee, niinku aina ku kipeinä ollaan, kun muutenkin ihan terveenäkin heräilee öisin :ashamed:

Danjuska, kiitos sullekin nimpparionnitteluista :hug: Huh, jaksamisia ja paranemisia teille!! Miten Tatu on nyt voinut? Toivottavasti saisitte ensi yönä nukuttua :hug:

Sirun perheen kuulumisia oli mukava lukea :heart: Oot kyllä usein mielessä ;)

Kattinkan tytöille pikaista paranemista!! :hug:

Gerbera, yhdyn Smirgen kirjoituksiin tästä Espoosta ihan täysin! :D Täällä on kaikkea, mitä vaan voi kuvitella tarvitsevansa :whistle: Helsinkiin julkisilla maks 30min. Meri lähellä ja luontoa riittää myös :flower: Ja kuntalisääkin maksetaan. Mä tykkään kyllä ihan hirveesti just tästä alueesta, missä asutaan ja missä Smirge asuu! En kyllä oo muualla päin Espoota koskaan asunutkaan, mut kuitenkin on tuttu kaupunki ja tämä on ehdottomasti sitä parasta aluetta :whistle:

Smirge, mä oon ollut siellä yläkerrassa, isojen puolella työharjoittelussa, mut siitä on aikaa jotain, herranjestas :eek: :eek: 7 vuotta!!!!! Eikai voi olla... :eek: :ashamed: Kyllä mä 16 olin silloin. Tuntuu, kuin se olis ollut ihan justiinsa :ashamed: En tiiä et minkä verran on henkilökunta tänä aikana vaihtunut, mut silloin siellä oli ihanat hoitajat :heart: Teija oli mun ohjaaja siellä, ihana ihminen =) Huh, kun tuntui niin tutulle toi sun kirjoitus (isojen puolen ryhmään siirtymisestä jne.) ja siitä tuli oikeastaan vähän paha mielikin..... :'( :ashamed:

Tintalle muuten myöhästyneet synttärionnittelut :flower: :hug: Joonatanilla jäi yövaippa pois viime syksynä, alkuun kasteli sängyn ja sen jälkeen pidettiin vielä pari viikkoa vaippaa yöllä (poika riisui sen ite pois...) ja sen jälkeen koitettiin taas, josko onnistui, eikä oo sitten enää vahinkoja sattunut :) Joonatan on pieniruokainen, mut syö kyllä aina (aamu/iltapuurot ja lämmin ruoka x2, joskus jotain välipalaa, hedelmää tai hedelmäsosetta tms.). Rasmus on sitten taas vaikeampi tapaus :whistle: Sillä on kausia, kun ruoka maistuu ja syö hyvin (tosin, nyt en sitä kautta enää kunnolla muista :whistle: ), mut sit myös näitä kausia, kun ei moneen päivään kerta kaikkiaan suostu syömään MITÄÄN tai sitten yhden lusikallisen jotain, mitä tarjotaan :|

jellona, voi että, toivottavasti pojat paranisi perjantaihin mennessä :hug: Mitäs teillä olis suunnitelmissa?

Nevelle jaksamisia käden kanssa, toivottavasti se saataisiin pikaisesti kuntoon :hug: Koitahan jaksella! Kiva, kun kävit edes vähän kirjoittamassa :) Porvoo on kyllä nätti kaupunki :heart:

Pitäisköhän puristaa iltapalaksi yksi appelsiini ja omena tolla mehulingolla :p Hyvää yötä!
 

Täällä on ihanan hiljaista :D Ja mä kuulen omat ajatukseni :D
Poikaset on siis päiväkodissa tän ja huomisen päivän. Tänään kävin shoppailemassa. Löysin pienille pojille päiväpeitot! Olenkin etsinyt mieleisiä jo kauan ja nyt ne löytyi ihan sattumalta! Mukaan tarttui myös muuta kivaa, ihan kodin sisustukseen. Ja ostinhan minä sit itselleni muutamat sukat :D Iltapäivällä menen kyläilemään ystäväni luokse. Illalla täytyy hinnoitella vaatteet, mitkä otan kirpparille myyntiin (lähinnä Aleksin vaatteita ja omiani). Juliuksen & Wernerin pienet vaatteet olenkin saanut muutamaa vaille myytyä!

Werneri ei ole nukkunut kahteen päivään päiväunia!! Nauraa vaan ja kiemurtelee sängyssään, eikä ole yhtään sen oloinen, että uni tulisi. En viitsi väkisten tainnuttaa, joten ollaan jätetty päikyt sitten välistä. Ekana iltana meinasi vähän väsy kesken illan iskeä (väsy unohtui, kun rakenneltiin legoilla), mutta eilen ei. Vissiin sitten meinaa jättää päikyt jo pois... mikä on kyllä erittäin sääli, kun sekin aika olisi ihana ollut antaa Jullelle tai tehdä itse jotakin sellaista, mikä Wernerin hereillä ollessa voisi olla hankalampaa.

Kiitos kun jaoitte mielipiteitä asuinalueista! Minä, joka olen AINA ollut pääkaupunkiseudulle muuttamista vastaan olenkin nyt sitä mieltä, että voitaishan sitä sinne hyvinkin muuttaa. En halua olla miehen uran luomisen tiellä ja toisaalta olishan se kiva vaihtaa vähän maisemia. Aleksi on niin sosiaalinen ja reipas nuorimies, että pärjää kyllä uudessaä ympäristössä ja koulussa varmasti ihan hyvin ja pienet poikaset sopeutuu varmasti myös erinomaisesti uuteen kotiin. Nyt on vaan kaikki kiinni miehestä! Uusi työnkuva on samaisessa firmassa kuin missä mies nytkin on ja voi olla, että haluavat sit kuitenkin pitää miehen nykyisessään työnkuvassaan, kun uutta sopivaa siihen hommaan ei helposti löydy. Eli odotellaan nyt ja katsellaan! Ei hätiköidä :D Tosin olen jo katsellut asuntoja "sillä silmällä" etuovi.comista :D

Mulla on koskenut päähän 3 päivää! En tiedä onko poskiontelotulehdusta vai ihan vaan hartiat jumiutuneet. Mitkään lääkkeet ei auta, joten kärsiä vaan pitää. Lääkäriin en jaksais lähteä.

Nyt taitais olla kotihommien vuoro!
Sairastupiin pikaista paranemista!

T. Gerbsukka
 
Heippa!

sairastuvassa voidaan suht hyvin. mulla räkä lentää edellen, mut yö meni kaikkien osalta onneksemme tosi hyvin. lääkettä joka suuhun illalla ja sit nukuttiin melkein puol 9. minä kyllä jo heräilin 7 aikaan, varmaan eilisten päikkäreiden takia. mies on töissä. Aksulla ei ole tuntunut tänään kuumetta olevan ainakaan kädellä, täytyy varmaan kohta korvasta tarkistaa. Mikkis lähti mummin luo tuossa hetki sitten. pääsee edes ulos hetkeksi.

suuri toive on edelleen viikonlopusta että sen saisi viettää kaksin miehen kanssa +tietysti tietokone. :attn: hermo menee tuon asian kanssa, kun kaveri ei voi olla siitä edes hetkeä ilman. kait mie jotenkin selviän.
jotain hyvää meinattiin syödä, ehkä ravintolassa, ehdotin myös luistelua, kun ei niitä suksia olla saatu hankittua. kaupunki asioita täytyy hoidella jossain välissä hiukan. katotaan nyt sit mitä loppujen lopuksi saadaan aikaiseksi. =) vai tapellaanko vaan koko viikonloppu, joka sekin hyvin mahdollista. :/

peppi, kuis teillä voidaan?

kuis danjuskalla jaksellaan?
täytyy varmaan mennä lepäilee tai tekee jotain helppoa hommaa. palaillaan.

:wave:
 
perjantaita ja hyvää alkavaa viikonloppua!

Peppi ja Jellona: Täällä voidaan ihan ok. Tatulla ei enää koske korvaan mutta yskii ja pientä lämpöä pitää koko ajan.. mietinkin että onkohan normaalia kun lääkekuuri kuitenkin päällä...??
Itsellä meni viime yö rykiessä ja aamuyöllä tuli poika viereen pyörimään.. huoh.. että eipä juuri unta tullut..

Mites Jellona teidän viikonloppu suunnitelmat?? saatteko pitää vapaa viikonlopun??

Kuinkas Rasmus voi??

me on Tatun kans oltu aamuipäivä kahdestaan.. miehellä loppui eilen työt.. (saivat vapaa päivän täksi päiväksi) niin lähti kaverinsa avuks johonkin puuhommiin..

onneksi mennyt hyvin meillä vaikka kauhulla ajattelin että miten jaksetaan kun molemmat väsyjä =)
Ollaan leikitty sisällä ja samalla siivoillut minkä viitsinyt. Ja kiva nyt kun talo taas siisti. Petivaatteetkin vaihdettiin ja Tatun vauhdista päätellen poika ei kovin kpeä ole vaikka lämpöä onkin..

Saa nähdä mitä sitä la ja su keksitään jos pojassa edelleen lämpöä..
 
Heips!

danjuska, siis eihän sun miestä lomautettu? kuulin vaan uutisista että jostain sieltä suunnalta lomautettiin porukkaa niin sanoin heti miehellekin että toiv. ei käyny teille huonosti...vai loppuko vaan tältä viikolta työt?!
me saatiin meidän lapsivapaa viikonloppu, alkoi jo eilen se, kun vietiin illalla jo pojat mummolaan. ihan mukavaa ollu tähän asti. :)
hyvä että tatu jo hieman parempana. :hug:

mie oon jo ihan täysin unotahnut aiemmin kertoo, että miun pappa kuoli viime perjantaina ja hautajaiset on sit ensi viikon lauantaina. melko odotettua oli, meni nopeasti sairauksien vuoksi alaspäin. :'(

tänään on tehty kaupunki shoppailua, ostin uuden puhelimen, korvikset osti mies mulle, hautajaisiin löysin yhdne villatakin. muuten on otettu ihan rennosti. katotaan mitä illalla ja huomenna tehdään. luistelee ainakin kovasti haluaisin. saas nähdä sitten.. =)

mitäpä muille viikonloppuun?

kuinkas unettoman ja miehen viikonloppu silloin onnistui??? :wave:

jospa kävis naamakirjan vilkaisee viel...hyvät viikonloput kaikille. =)
 
Jellona: no taitaa siinä niin käydä että irtisanomislappu tulee.. ma alkaavat jakaa niitä kait ja ens viikolla pitäis olla tiedossa se pienen pieni määrä jotka saa jäädä.. :/
Tähän asti oltu turhia stressaamatta (mitä se auttais.. ) mutta nyt on kyllä vähän ihme olotila..
katotaan mitä ensi viikko tuo tullessaan ja sitten tuumitaan miten edetään..
Ihanaa viikonloppua teille! :D

Tatussa vaan lämpöä.. virrkuna ollut ja just toin nukkumaan vasta (katottiin kotivideoita ;) ) suihkun kautta sohvalle miehen kainaloon kattomaan elokuvaa jonka kävi vuokraamassa..
 
Lauantaita!

Rasmus on jo terveenä, eilen oli vielä puolikuntoinen ja toissa yö meni huonosti, oksensi kerran sänkyynsäkin, mut ei onneksi ollut mitään vatsatautia vaan jotain tähän tautiin liittyvää tai muuta vastaavaa. Viime yö menikin sit tosi hyvin! Nukkui koko yön sängyssään, heräsi 2-3 kertaa vaan ;) Ja aamulla heräsi vasta vähän yli seitsemän! Kiitos voinnin kysymisistä Jellona ja Danjuska :hug: :hug:

Joonatan oli eilen mummonsa ja tätiensä (hassua sanoa niitä 9-vuotiaita kaksosia tädeiksi :LOL: ) kanssa Tallinnan risteilyllä! Jäi sitten mummolle yöksi vielä.

Kuinkas Tatu voi, joko on kuume/lämpö laskenut?

Danjuska, tosi ikävää toi miehesi työtilanne :( :hug:

jellona, ihanaa, kun teidän kahdenkeskeinen viikonloppu onnistui :heart: Tuuhan kertomaan, mitä kaikkea teette/teitte =)

Samilla oli torstaina keikka, tuli vasta yöllä kotiin. Minä lähden sitten vuorostani tänään kavereiden kanssa keilaamaan :) Siinäpä viikonloppusuunnitelmia. Huomenna Sami menee varmaan taas Joonatanin kanssa luistelemaan :D

Rasmus puhuu itsestään muodoss "minä" :) On Jontulta oppinut ja päiväkodista varmaan. Jos esim. pojilla on leluista kinaa niin huutaa: "minun, minun" :whistle: Tai jos ovat esim. molemmat tulossa samaan aikaan syliin niin huutaa: "minä, minä" :D Joissain lyhyissä lauseissakin sanoo noita sanoja, siis ihan oikeissa kohdissa ja niitä tarkoittaen :) Esim. "minun auto" "anna minuun" :D Musta se oli vaan yllättävän aikaisin, kun Joonatan rupesi vasta viime kesänä puhumaan itsestään minä-muodossa ja saattaa joskus edelleen (aika harvoin kuitenkin) puhua itsestään "Jonttuna". Mut niin kai noi toiset lapset oppii asiat aiemmin =) Ei Joonatan tässä iässä vielä lauseita puhunut. Rasmuksella tulee, mut kyllä sit tulee edelleen sitä omaa kieltäkin jonkun verran :whistle:

Noniin, jospa lopetan tän höpöttämisen taas. Tulkaa muutkin kirjoittamaan!
 
pakkashuomenta! kylmä ku siperiassa :saint:

Kauppaan pitäs lähtee jahka auto sulaa jonain päivänä, samalla hakee pojan uusi toppapuku.
siivotakki pitäs tänään, ei vois vähempä kiinnostaa, siitä kun ei tunnetusti ole mitään hyötyä meillä :kieh:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Olen kerrankin yksin kotona, joten on rauhallista kirjoittaa :) Muutenpa onkin ollut niin kiireistä, että hätäisesti olen ehtinyt käydä lukemassa teidän kuulumisia. Aloitin loppiaisen jälkeen työvoimatoimiston kautta harjoittelun neuvolassa, pääsee vähän taas sisälle oman alan hommiin 11 vuoden tauon jälkeen. Paljon on sinä aikana tullut uutta ja ensimmäisenä aamuna ajattelin kyllä ajellessani, että osaankohan enää yhtään mitään. Kummasti ne asiat kuitenkin palautuu mieleen pikkuhiljaa..ja eihän tässä ihan kokonaan aihepiiristä sentään ole vieraantunut, kun lasten kanssa on kotona ollut. Vielä kun sitten harjoittelun jälkeen jostakin löytäisi töitä, voihan se olla, että työnantajan silmin tuo 11 vuoden poissaolo on niin paha asia, että muut menee aina edelle.

Lapset ovat saaneet totutella äidin poissaoloon turvallisesti isin kanssa, kun miehellä ei nyt tällä hetkellä ole töitä. Itsellekin on ollut helpompaa lähteä, kun lasten arki ei niin hirveästi ole muuttunut. Sitten keväämmällä varmaan nuorimmaisilla on edessä hoitoon totuttelu, kun miehellä alkaa työt. Jos en saa töitä, niin olen ajatellut hakea sellaiselle hoitoalan tiedot ajan tasalle-kurssille, joka alkaa keväällä, jos se vähän parantaisi työnsaantimahdollisuuksia.

Yllättävän hyvin lapset ovat suhtautuneet äidin poissaoloon, pahimmissa kuvitelmissani ajattelin, että kotiin tultuani kaikki kuusi yhtäaikaa tulevat ja kiistelevät äidin huomiosta. Elina kyllä tulee minua kovasti halailemaan aina kun tulen ja sanoo, että sinä olit kauan pois. Toki nuorimmat pojatkin, varsinkin ekaluokkalainen, tulevat enemmän äidin syliin kuin ennen.

Toisella harjoitteluviikolla meillä hajosi molemmat autotkin. Ensin meni volvosta startti, hinattiin se sitten volkkarilla käyntiin, niin saatiin se kotiin. Seuraavaksi, kun kylmänä pakkaspäivänä miehen ja nuorimmaisten kanssa lähdettiin aamulla liikkeelle, lakkasi keskellä nelostietä volkkarin pitkään oikutellut automaattivaihteisto vetämästä sekä eteen että taakse. Onneksi yksi ystävä oli kotosalla ja hinasi miehen ja lapset kotiin, minä jatkoin sitten aamun ainoalla linja-autovuorolla (joka onneksi oli just tulossa) harjoitteluun. Mummun ja papan auto jouti onneksi pariksi päivää lainaan. Viikonloppuna sitten vietettiin miehen kanssa romanttinen hääpäivä starttiremontin merkeissä, onneksi saatiin vanhasta pihalla seisovasta varaosavolvosta siihen toimiva startti. Hääpäiväkakkukahvit maistui hyvältä sen jälkeen, kun saatiin auto toimimaan =)

Vauvarintamalla meille kuuluu taas huonoa, vähän ennen joulua siinä ns. niskapoimu-ultrassa todettiin, ettei vauvan sydän enää lyö :'( Kyllähän sitä vähän huolestunein mielin meni siihen ultraan, kun on näitä keskenmenoja ollut, vaikka sinänsä kaikki siihen asti olikin ollut hyvin. Itsekin huomasin heti kun näin vauvan ultrassa, ettei nyt ole asiat hyvin, olen jo ehtinyt viimeisen vuoden aikana niin monta kertaa nähdä ultrassa elottoman vauvan :'( Jotenkin tuntui, kun kuuli huonot uutiset, että mitenkähän tästä noustaan ja jaksetaan laittaa muille lapsille joulua. Onneksi sentään oli edellisenä iltana vielä saatu olla hyvillä mielin lasten koulun joulujuhlassa, viimeksi meni kevätjuhla sairaalassa. :'( Tällä kertaa keskenmenon syytä ei edes tutkittu, kun vauvalla oli ikää alle 12 viikkoa, edellisellä kerralla syyksi todettiin istukan kehityshäiriö. Ekasta keskenmenosta ei saatu syytä selville.

Joulu meni lopultakin olosuhteisiin nähden ihan mukavasti, toisaalta varmasti ihan hyvä oli saada muutakin ajateltavaa. Isänikin joutui vielä jouluksi sairaalaan, hänellä todettiin sydämen vajaatoiminta ja rytmihäiriöitä. Hän on kuitenkin toipunut hyvin ja voi lääkityksen turvin oikein hyvin.

Toisella kertaa sitten enemmän, nyt äänekäs perhe tuli kotiin vaatien ruokaa =)
Kaikille :hug:
 

Yhteistyössä