***JOULUTONTUT -08, helmikuussa 2009 !***

Nimra
Minäpä kirjoittelen tähän ja kertoilen kuulumisia...ei niitä kyllä vielä ole paljoo viimeisestä ehtinyt tulla :LOL: mut joka tapauksessa :D

Terhikki mulle sanottiin, että vauvalla on sitten kuumetta kun peräaukosta mitattuna on 38 tai peräti 38,5 silloin kun Annia käytettiin lasteosastolla kuukauden ikäisenä, mutta olisko ollut niin, että kainalosta ei sais/kannattais edes pienen lapsen lämpöä mittailla eli muutamaan ikävuoteen muistaakseni tuon peräaukon kautta.

Katherine ja hyvät yöt vain jatkuu, onnittelut :D Ne hymyt on NIIN IHANIA :heart: ja ensimmäisen jälkeen haluaa nähdä niitä jatkuvasti :ashamed: Lutuisen näköisiä on lapset, kun ne hymyilee :p Mä en ole vielä baariin edes päässyt..enkä tiedä haluanko edes mennä :whistle: Siis EN tarkoita, että ei saa mennä...vaan luulen, että en osaisi nauttia siitä ajasta, jotenkin pienikin ero tytöstä...niin mä jo mietin, että miten menee ja onko kaikki hyvin ja ja ja... :ashamed: Mä siis hermostuttaisin hoitajan |O ja samalla en osaisi itse nauttia, kuten siitä pitäisi nauttia, joten jätän myöhemmälle ja olenkin isännälle jo sanonut, että sitten kun lähdemme niin hotelliin ja menenmme kuuntelemaan jotain iskelmätähteä :p Mulla on ihan samanlainen tyyli nykysellään käyttää konetta ja olenkin todennut, että parempi onkin nopsaan käydä, kun istua ja istua... (kaveri viettää päivän koneella ja lapsi sylissä :| ) joten tämä pikainen käynti on parempi :wave:

Juli mukava kuulla teistäkin :wave: Mukavaa, kun on alkanut yöllä tulla pidempiä unia sielläkin.

Maitohappobakteereista olette täällä jutelleet. Minähän en tosin imetä, mutta meillä ne on ainakin olleet suurena apuna ja meillä on käytössä Idoform-valmiste (tippoja ) ja käyvät hyvin ja auttavat, joten uskon että siitä on tosiaan hyötyä, kun imettävä äitikin niitä napsii =) Meille ei muut käynyt, kuin nuo Idoformit :/

Babyseven mä menen kanssa ehkä liiankin nopeasti lääkäriin, mutta se on jotenkin omassa luonteessa... Itse tosin kun on joku "Hätä" niin menen kun on pää kainalossa :x Joten itsekin saisi mennä nopeammin...ollaan miehen kanssa huonoja käymään lääkärissä, jos tarvii... Siis mä olen ihmetellyt ihan samaa, että mihin se aika menee... :eek:

Tintta ilmat on tosiaan ollut ihanan aurinkoiset ja vaunulenkillä on mielekästä käydä B) saa pitää aurinkolasitkin päässä :D ei tarvii katsella harmaatakin harmaampaa säätä :/ Kiva, että jaksat ja olet kunnolla saanut levättyä :wave:

Härkänainen mukava juttu, että mies on nyt mukava touhussa ja yrittää, kovasti sinne vielä jaksamista ja onnea. Ihana kuulla, että teillä on helppoa :p Kyllä niistä ajoista ja hetkistä varmasti osaa nauttia :saint:

Sartsa meille ei tullut onneksi kovin paljoa noita näppylöitä, kun tuntui neitiä aina välillä ahdistavan ja hankasi naamaa esim sylissä ollessa paitaan...ja aina joka alustaan missä oli..nyt onneksi jo loppunut. Kantoliina voisi täälläkin olla hyvä, kun rintareppu ei tahdo Annille käydä... jotenkin se kai "painaa" sitä tai sitten ei vaan viihdy :/ tai sitten ei vaan pidä ollenkaan sellaisesta.. :ashamed: Yleensä sylissä tykkää olla mahallaan, mikään muu asento ei käy :D Joo, oli ihana käydä kampaajalla :p kerrankin! Mut huoli oli koko ajan, että miten isäntä pikkuisen kanss pärjää :ashamed:

Meillä oli tänään kummallakin lääkärineuvola ja voi että... tyttö nukku melkein koko ajan :heart: niin kiltti ja lääkärissäkin vaan hymyili :saint: edelleen siis vieraskoreus jatkuu :LOL: no, hyvä niin =)

Anni oli kasvanut seuraavasti:

Paino: 5,4 kg (3.780 g )
Pituus: 58 cm ( 51 cm )
Py: 38.5 cm ( 34 cm )

Tasaisesti kasvaa ja tyytäväinen reipas tyttö (vaikka aina nukkuukin ;) ) Ihan oli siis tytöllä kaikki kunnossa ja seuraava neuvola onkin sitten kuukauden päästä :)

Itsellä oli proteiinit yhdellä plussalla, ei mitään tietoa mistä johtuu, mutta valkovuoto oli kuulemma runsasta, joten siitä arveli johtuvan :whistle: ja sain onneksi lähetteen sinne labraan jossa katsotaan tuo virtsatietulehdus... ja oli siinä kai muutakin.. klamydia, sappiarvot.. ym Mä sit sanoin, kun mainitsi tuon klamydian, että no on sitten tullut pyhästä hengestä, kun ei ole raskauden jälkeen (ei ennen sitäkään ) koskaan ollut ja nyt ei olla edes synnytyksen jälkeen mitään tehty niin lääkäri tuumasi, että kyllä niitä sattuu niitäkin :eek: :eek: Outoa, että jokin klamydia sit sikisee pyhällä hengellä... :x en teidä, ed edes kysellyt, ihmettelin vain! Onneksi ei ole ollut tuollaisia, enkä kyllä kaipaakaan |O Raskauden ajan DP:n takia menen sitten vuoden päästä synnytyksestä uudelleen sokerirasitukseen ja muutenkin pitää laittaa oma ruoka/liikunta asiat kuntoon :wave:

Kyselin tuosta kivusta niin eipä osannut sanoa yhtään mitään...eikä antanut lähetettä yhtään mihinkään :headwall: |O Pöh, kunpa nyt kivut sitten loppuu!!! Minä en kaipaa niitä! Tuon kivun takia otattaa se sappiarvotkin..

Muuten täällä menee ihan normaalisti, tyttö on siis periaatteessa kiltti (koko ajan ) mutta joskus osuu sitten känkkäpäiviä.... normaalia normaalia :D ja olen jotenkin jo oppinut niihin päiviin asennoitua ja sen osaa jo aamusella arvata :)

Mä olen täällä kauheesti jo yrittänyt siivota ja olenkin sitten pessyt joka paikkaan ja moneen kertaan..ja vieläkään EI tyydytä :headwall: :headwall: :headwall: NIIN normaalia mulle :ashamed: Keittiön kaappi pitäis siivota ja siellä olis kanssa kirpputorille tavaraa...joten sinne käy tieni. Eilen tein kauppalistaa nimiäisiin, että mitä tarvii, kun leivon vaikka mitä :eek: varmaan ihan liikaa, mutta onpa ainakin syömistä :saint: kun ehtis vielä ne leipoakin, luultavasti saan apuja kuitenkin edes päiväksi.. :whistle: Olis nimittäin tarpeellista :D

Jokohan mä taas höpöttänyt IHAN tarpeeksi :x

Ai juu, vielä haluan kiittää Tinttaa uudesta pinosta :wave: KIITOS :hug:

Nimra ja Anni (to 2 kk )
 
Tintta:Kiitoksia uudesta pinosta. :flower:

Mä alotin pikku ukolle Rela-tipat ja nyt tuntuu että ummetus ja vatsanväänteet loppuivat, koputan puuta.
Yöt mennyt hienosti nyt jopa kaksi yötä mutta katsotaan nyt sitten ensi yönä tilannetta uudelleen etten hehkuta liian aikaisin. =)

Musta on oikeasti tullut niin hajamielinen tai sitten rade ilman syytä on vaan pahentunut, oli paljonkin asiaa mukamas ja nyt lyö tyhjää. :whistle:
Eilen kävin duunissa niin sielläkin sama homma, pää vaan lyö tyhjää ja ei pysty keskittymään oikein juttuihin varsinkin jos ne on pitkiä.

No tuun takaisin sitten kun muistan mitä piti sanoa, eli puumerkki uuteen pinoon. :LOL:

Punahattu ja ukkeli 1kk ja 2pv :heart:
 
Aurinkoista päivää!

Meillä nimi annettu ja PINJA tuli meitin neidistä. Tilaisuudessa neiti nukku ja sitte onkin kukuttu ja itketty 2 päiää??? :(
Vaikuttaa että olis jotain masussa ku ei rauhoitu lainkaan ja kakkaa ollaan jouduttu auttaa nyt 2 kertaa ku itku pieneltä pääsee sitä vääntäessä :'( Kakan koostumus muuttunu, josko siitä johtuisi (annettu enempi vastiketta), on siis enempi sellainen tahna.
Tänään kokeillaan vielä muuttaa vastiketta josko auttaisi pienen masun tilanteeseen.

Kyllä sitä tuntee itsensä välillä niin riittämättömäksi ja tietämättömäksi että,HUH HUH! :headwall:

On kyllä muuten mieli korkealla kun ilmat parani, eilenkin olin yli 2 tuntia kävelyllä nauttimassa kauniista talvipäivästä.

Kat
 
Hei!

Ilmoittaudun taas pikaisesti, yritän pikkuhiljaa ruveta taas sosiaalistumaan, kun olo alkaa kohentua. Viime viikon aikana rupesi tuntumaan, että se lääke alkaa antaa vastetta (annostusta nostettiinkin, ja sain vielä toisen tropin tuohon ahdistukseen) ja kun on edelleen vielä anoppi apuna päivät eli en joudu yksin jaksamaan kahden pienen kanssa, tuntuu, että elämä voittaa jossain kurvissa.

Nimralle ja Katherinelle kiitoksia tsempityksistä! Olen vieläkin aika lukossa ja huonoja hetkiä riittää, mutta parempaakin jo yhä useammin. Tosi hyvä kyllä oli että tällä kertaa aloitin lääkityksen heti synnytyksen jälkeen, sitä parempia tuloksia yleensä kuulemma tulee kun ajoissa aloitetaan.

OmituisenOtuksen Pate-vauvalle kovasti paranemisia ja voimia koko perheelle! Samoin Härkis ja Babyseven korvatulehduksiin, ja tietty kaikille muillekin sairastupalaisille.

Tyttösemme täyttää huomenna 1 kk, ja eilen käytiin neuvolassa. Mitat:
paino 4,7 kg (syntyessä 4092)
pituus 57,2 cm (54)
nuppi 38 cm (37)

Kaikki oli muutenkin hyvin. Tyttö edelleen nukkuu aika paljon (onneksi nykyään myös yöllä!) mutta jaksaa jo seurustellakin, ja ensimmäiset tietoiset hymytkin on jo saatu :heart:

Viime pinon viesteistä muistui mieleeni, että vaippojen falskaamista on moni harmitellut. Meillä esikoispojalla oli sama ongelma, kertisvaipat vuotivat aina sivusta kun nukkui kyljellään (ja meillä nukutettiin niin ekat kuukaudet, kuten nyt tyttöäkin). Keksin laittaa kestovaipan kuoren kertisvaipan päälle yöksi, ja johan loppui sängyn kastuminen! Paras ja hengittävin on tietenkin villavaippahousu, mutta PUL-kuorikin ajaa asian. Kannattaa kokeilla.

Kuulumisiin taas
Grynna, poitsu 1,5 v ja tyttö 1 kk
 
Heippa!

kiitos tintalle paljon pinosta!!! :hug: :saint:
Luen kuulumisenne myöhemmin ja kommentoin vain nopsaan tuolle terhikille että kyllä terkka ajatteli vauvan saavan vastustuskykyä kun juon gefilusmehuja maidon kautta.. halvempia lienesivät noi kapselit vaaville kyllä, ja varmaan tehokkaampiakin.
ja meidän tytöllä oli pepustakin vain 36,6 lämpö...mietin ite onko alilämpöä , mutta eipä kannata varmaan hätäillä kun tuo niin yksilöllistä, varmaankin myös tuo yli 37 menevät lukemat ihan normia...kannattaa toki tarkkailla kun noin pikkanen kysymyksessä!!

jaa...hassua laitoin tytön nukkuun ulos vaunulenkin jäljiltä ja itkuhälytin ottaa naapuristakin häiriötä ja kuultiin mitä niillä sisällä tapahtuu!!! outoa salakuuntelua siis täällä harrastetaan !! no ei vain, kävin vaihtamassa toisen kanavan siihen niin ei enää kuulu...eka olin aika ihmeissäni kyllä että mitä.. :eek: muta aika huvittavaa :saint:
jaa, nyt pikaseen välipalalle jos neito herää...'

hei kuinka kauan uskallatte antaa nukkua ulkona päiväunia 1kk vauvan ?? kun nyt pakkasta vain pari astetta ja hyvin puettu...mutta silti??!!

palailen..kathe
 
Heipä vain.

Kiitos uudesta pinosta!!!

Grynna Samaistun niin tuohon sanoomaasi: "yritän pikkuhiljaa alkaa sosiaalistumaan" sitä samaa yritän itekkin. Uskosin, että aurinkoiset kevätpäivät tuovat taas meidät takaisin sosiaalisiin piireihin.. toivottavasti ainakin!!! Nostan sulle hattua ihan oikeesti, että puhut masennuksesta, sitä salataan niin pirun usein. Ihana, kun ne lääkkeet alkaa tepsimään, piristää se varmasti kaiken aallokon keskellä.

Jäin taas miettimään kaikkea mistä olitte jo puhelleet.. ja en taas muista mitään. Voi kökkö tämän muistin kanssa.. Mut sen tiiän, että aiemmin mulla on muisti pätkinyt vähemmän vaikka vauva ja taaperoita on ollut talossa, nyt tämä on ihan järkyttävää tämä muistamattomuus!!! Luulen, että se johtuu siitä, että nyt imetän ja aiemmin en.. vai mitä te luulette?

Nii.. Rela tippoja meilläkin annetaan sen lääkekuurin takia ja uskomatonta mutta totta, se kuuri ei aiheuttanut ripulia meidän neidille!!! Ilmeisesti saan kiittää niitä törkeen kalliita tippoja. Kertokaas te kokeneemmat tippojen käyttäjät, että mikä versio on halvin!!! Relatipat oli täällä euroo vaille 2kymppiä, olin lentää perseelleni siitä hinnasta.

Minä tossa aamupäivällä istuin ja lueskelin uusinta 2plussaa ja siellähän se VUODEN VAUVA juttu oli!!! Tuli sellanen "tirkistely" olo.. Annukalle vaan heipat, että en oo nähnyt sinua livenä, oisin tunnistanut kyllä.

Jahas.. en sit muista muuta. Meen nyt miettimään. Taas.

Härkis.
 
Hei!

Nopeesti taas kirjoittelen kun toi ukkeli aivan varmasti taas herää...
Kathe kiva et saat pikkasen aikaa itsellesi! Noi itkuhälyyttimet on just tollasii. :headwall:
Grynna kauheeta miten pahana sulle on toi masennus iskenyt. Noi on aika yleisiä, mut tietty vaihtelevat pikkasesta babybluesista karmeeseen masennukseen. Voimia sinne tosi paljon! :hug:
Nimra toivotaan et ei oo herpestä, se nyt olisikin vika asia minkä tohon tartteis. :headwall:

Mitäs muuta........ Täällä maassa ei suositella minkäänlaisia tippoja. Itse oon noita maitohappobakteereita syöny. Niin ja ulkona EI nukuteta ollenkaan. Et se noista jutuista.
Imetys on alkanut taas luistamaan paremmin. Nännit ovat ok ja maitoo tulee ihan kivasti. Pari pulloo annan päivässä et saa nännit rauhaa ja poju varmasti tarpeeksi sapuskaa. Paino ei ollut taaskan noussut paljoo mut terkka sanoi et on virkee ja vilkas vauva, joten kaikki on hyvin.
Huomenna sit meen jälkitarkastukseen.........

Täällä sattui kastajaiset kans ystävänpäivälle. Nimi oli jo päätetty ennen sairaalaan menoo ja se on kaikille kerrottu, joten ei yllätyksii tuu.....

Taidan lopetella kun esikoinen vaatii huomiota...
:heart:

NP ja "Tirri" 5viikkoo+6päivää
 
Nimra
Täällä TAAS :ashamed:

Käytiin äsken ostamassa kaupasta nämä nimiäisten tarvikkeet ja sinne meni reilusti yli satanen ja vieläkin menee, mutta käyn vasta perjantaina sitten kaupassa uudelleen... :whistle: Nooh, joskus se elämä vaan on ja maksaa :headwall: mutta SYY on ihana ja rakas, joten mitä en tekisi... tai mies tekisi :D

Kyllä täytyy sanoa, että jos meinaan noi kaikki "hävittää" tarjoiltaviksi tuotteiksi niin hiki nousee ihan varmasti pintaan :wave: mutta eipä siihen muuta voi ja toisaalta mä kyllä nautin juhlista ja laittamisesta... Mä olen hölmö ehkä tietyllä tavalla, mutta nautin ihmisten palvelemisesta... siksi ehkä olenkin ammatissanikin työntekijä enkä mikään pomo :saint: vaikka on siihenkin pyydetty :D En vaan halua, kun nautin siitä "paskan" lappaamisesta :whistle: :LOL: :LOL: No, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin :D

NullPoints: ei siis herpes vaan klamydia, mutta se lääkäri sanoi että se otetaan aina... tiedä sitten mistä johtuu :eek: Mä jo isännällekin tuumasin, että onpas jännä, kun tuollainenkin voi tarttua mistä vaan :headwall:

Grynna: hienoa että olet hyvillä mielin :hug: IHANA juttu! Kivasti on teidänkin neiti on jo kasvanut ja siitä se lähtee... Mä kun olen pieni (pituudeltani ) niin tuumasin tänään tytölle, että vielä kun kasvat 98 cm niin olet äitisi pituinen :LOL: :LOL: Tuo apu on varmasti TOSI mahtava asia sinulle ja antaa voimaa erilailla, kun moni lääke.. ja sosiaalistuminen tai sen aloittaminen varmasti osittain auttaa myös :p Minulla on monia ystäviä/tuttuja joilla on masennusta ja muuta vaikeutta niin olen itsekin hyvin paljon heille tukena ja apuna ihan jokapäiväisessä jaksamisessa ja tekemisissä, lähimmän ystävän luokse on 45 km =) mielelläni autan :wave: Aina on luonne ollut sellainen, että viimeksi kun autoin niin toiselle annoin viimeiset rahani ja toiselle annoin jääkaapista kaiken ruoan kun ei enää rahaa ollut.. ja sitten välillä siivoillaan yhdessä, jutellaan ja yritetään miettiä niitä ratkaisuja elämään.

Härkänainen: mä toivon ja puhisen sulle lisämuistia täältä :wave: Mä käytän Annilla Idoformeja ja ne maksaa piirun vajaa 10?/kesto vajaa 2 vko ja Relojen hintaa en muista, mutta ei ollut mielestäni noin kalliita, mutta meillä käy nui tipat niin mitäpä vaihtamaan ja relat aiheutti limaisuutta kakkaan.. ja huutoa :(

Katherine: onpas ollut mukava hetki itkuhälyttimen kanssa... On siinä voinut hiukan aikaa olla ihmetystä :D

NeitiKat: kaunis nimi tuli tytölle :heart: Onnea paljon. Harmi, että on tullut itku, huuto ja kitinäkin .... :( Niin, välillä olo on tosiaan aika riittämätön/kykenemätön, kun tuntuu ettei mikään auta tai helpota toisen oloa..., vaikka mitä tekisi. Meillä tuo kakka on siis "tahnaa" sinappia ja se tulee ilman itkua =) muutama sellainen äänellinen työntö ja siitä tietääkin, että vaipanvaihto on odotettavissa. Meillä syödään siis NAN-korviketta yli litra päivässä. Vielä piti sanoa, että meillä kakka oli alussa (ennen kuin muuttui sinapiksi ) niin todella limaista ja vetistäkin ja laittoin ihan verille pienen pepun, mutta nyt kaikki kunnossa. Mähän ostin sen kakan takia tuota Almiron Peptiä, mutta ei sitä sitten tarvinutkaan jatkaa kun asiat parani itsestään, kun tuli ikä lähemmäs 2 kk:ta =)

Punahattu: ajatukset ei välttämättä pysy vielä hetkeen kasassa.... ;)

Nyt menen syömään vielä kinkkupasteijoita ja teetä :p
 
Hohhoijaa. En millään jaksaisi rautalangasta vääntää, mutta kait se täytyy. Liikuntaa ja salilla käyntiä vastaanhan mulla ei mitään ole, päinvastoin. Itsekin olen hyvin liikunnallinen. Aikoinaan poliisikoulun pääsykokeita varten tuli treenattua 6 päivää viikossa -salit, lenkit & uinnit. Sen jälkeen melko säännöllisesti jumpissa, salilla, uimassa. Raskausaikana oikeastaan kaikki liikunta, lenkkeilyä lukuunottamatta, jäi jostain syystä. Varmaan alotan taas aktiivisemmin, kun lopetan imetyksen. Onhan tässä vielä vauvauintia ja äiti-vauvajumppaa... Hyvä fiilis siitä tulee! DD taas tahtoo vääristää sanomisia ja ymmärsi sen lapsiparkkihomman ihan väärin. Vanhemman lapsen voisin sellaiseen ehkä jättää, mutta näin pienen vauvan vien tutuille hoitoon. Ei ehkä luotto ventovieraisiin kovin vahva...

Enkä usko, että tämän palstan fiksut mammat kovin paljon tykkää siitä, että puhut heidän puolestaan DD, sanomalla että heillä on mielipiteitä kihlajaispäivästäni... Pointti siinä päivässä ei tosissaan ollut ryyppääminen ja vauva oli turvallisessa hoidossa isovanhemmillaan. Miehestä on ainakin kasvanut ihan kunnollinen, että kyllä ne vauvanhoitotaidot anopillakin on hanskassa. En mitenkään "suunnitellut" juovani alkoholia, mutta kukapa nyt voisi kieltäytyä samppanjasta, jonka arvo on 30 euroa/lasi? Sitä päivää en kyllä kadu hetkeäkään! Ja jos jollain ON siitä sanottavaa, niin senkun sanoo! Niinkuin aiemmin sanoin, en ota tätä palstailua kovin vakavasti, enkä varmasti loukkaannu jonkun mielipiteestä.

Sitten päästäänkin siihen fanaattisuuteen. Tiedät varmaankin DD, että kun nimimerkkiäsi klikkaa, pääsee lukemaan aiempia kirjoituksiasi. Kehuskelit, että vain 5 vkoa synnytyksestä vatsamakkaroita on nolla. Ihan kuin se olisi joku meriitti, virstanpylväs? Haitko kommentilla mitä, ihailua? Mittasikin kerroit ja sillä tarkoitin, että sinulla ei ole ainakaan hätää sinne salille. Punaista lihaakin välttelet, koska sen on jossain tutkimuksessa väitetty olevan epäterveellistä? Noista ja muista kirjoituksistasi yhteenvetona sanoin, että fanaattista meininkiä... Toki se on sinulle arkea, mutta MINUN korviini kuulostaa pakkomielteiseltä.

Sanonta mihin vetosit, ei mielestäni sovi anonyymiin palstailuun lainkaan, eli että vain kivoja asioita sanottaisiin. Täällä jos missä voi nostaa kissan pöydälle ja väitellä ja vääntää. Tottakai ensisijaisesti olemme täällä toisiamme tukemassa ja vinkkejä vaihtamassa.

Mua on nyt taas alkanu migreeni vaivata. Se todettiin mulla 7 vuotiaana, mutta oikeastaan teini-iässä ei enää kohtauksia ollut. Armeija-aikana kohtauksia alkoi taas tulla, raskausaikana taas hyvin harvoin. Nyt vauvan kanssa varmaankin väsymyksestä johtuvaa migreeniä. Mullahan on ne kaikki muodot: stressimigreenit sun muut. Pirullinen sairaus kyllä! Kun ei voi lääkettäkään ottaa. Onko muilla ollut migreeniä? Miten olette lääkinneet?

Ajattelin, etten enää viettäisi niin paljon aikaa netissä, kun tyttökin on niin aktiivinen jo, mutta taas löydän itseni täältä! Oli jo ikävä Härkänaista ja Babyseveniä! Kiva, että kävitte kertomassa kuulumisia. =) Hyvää matkaa Babysevenille! Ja Härkis, mulla on myös ollut sellainen tunne, etten oikein ole oma itseni. Ei mitenkään masentunut olo, vaan lähinnä kummallinen. Kai se on se väsymys ja yhdeksän uuvuttavan kuukauden odottelun päättyminen ja arjen alkaminen. Tai sit joku muu?

Nii joo, unohdettiin tietysti se Hesarin vauva-ilmoitus. Laitetaan sit kaikki samalla: kaikkien lasten nimet, valmistujaiset, kihlaus, häät yms. Tulee niin pientä printtiä, että suurennuslasilla täytyy lukea...

Aino & Lumi-Emilie 2,5 kk
 
Täällä käytössä noi rela-tipat myös :wave: ...Cuplatonia kokeiltii aikasemmin, ja autto jonkuverran, mutta halusin nyt kokeilla tota relaa, ja tuntuu että auttaa ehkä vähän paremmin =)
Täällä taas hyvin nukuttu yö takana...tyttö nukahti joskus 00.00 aikoihin, ja heräili tossa 8 pintaan aamulla :D ...Nyt on varmaan viikon verran nukkunu täys pitkiä öitä =)
En muista millon olis viimeksi joutunu yöllä herään syöttään, ja vaihtaan vaippaa :/
Nytki se nukahti aamulla syönnin jälkee uudestaan, ja nukkuu nyt tossa sohvalla :heart:

vauvis ja "peppana" 1kk (4vko) :heart:
 
Nimra
Mussupussu tuohon fanaattisuuteen ja kihlajaispäivä asiaan en sano mitään, sillä mielessäni pystyin kuvitella sen päivän ja onnellinen olin sun puolesta niin ihanasti suunnitellusta päivästä :D fanaattisuuteen en tosiaan sano mitään, kun ei oikein tuntunut mikään fanaattiselta :ashamed: tai sitten en vaan tajunnut, voi olla niinkin :wave:

mutta se niistä ja niiden asioiden rippeistä, mä en ainakaan jaksa vihoitella :saint:

Tuohon migreeniin, meillä siis suvussa |O |O Veljelläni on NIIN paha, että migreeni ja perfektinosmi aiheutti KOVAN murrosiän huimauksen ja veljeni ei pystynyt käymään koulua koulussa vaan oli kotona yhden vuoden, sillä jokaiseen paikkaan se täytyi kantaa, kun ei pysynyt jaloillaan ja näkee ja kuulee kaiken, eli osa aisteista kävi ihan ylikierroksilla... :headwall: Hän oli siis todella pahana kaksi vuotta, joista toinen oli ihan kamala :'( erittäin rankkaa oli koko perheelle.

Minulla on myös ollut migreeni koko ikäni, mutta diagnosoitu vasta nelisen vuotta sitten, kun en mihinkään päässyt kohtauksen alkaessa :x itkin kipua ja pientäkin valoa :ashamed: Mullahan on myös valoherkät silmät, jotka osittain ainakin minun tapauksessa aiheuttaa enemmän tuota migreenin tuloa. Mulla on (oliko se ennakoiva ) migreeni jossa tulee niitä kuvioita, mutta nyt synnytyksen jälkeen mulla on ollut myös stressiperäistä (? ) migreeniä jossa ei esiinny kuvioita vaan alkaa salakavalasti |O |O Sitä on nyt kestänyt tähän mennessä 2 kk :headwall: :headwall: joten olen aika loppu pääkivun kanssa... ja mulla on tuo lääkitys, kohtauksen alkaessa otettava, MUTTA joudun melkein aina hakemaan nenäsumutteen ja piikin pakaraan, jotta olo helpottuu :/ Pisin kohtaus mikä mulla on ollut niin 78 h ja OLIN KIPEE |O Kunpa sulla olis edes hiukan helpommat oltavat migreenin kanssa :hug: Jaksamista!

Meillä on myös neiti enemmän seuraa vailla ja en tosiaan vietä täällä aikaa kuten esim raskausaikana :D Kyllä se on niin, että LIIKA ON LIIKAA, oli se mitä vain =)

Ei kai se ilmoitus nyt kuitenkaan kovin vakava juttu ollut, vaikka unohtui :whistle: Ja kai sen voi vielä laittaa, jos haluaa ? En osaa sanoa, kun meille tuli vaan syntymäilmoitus Keskisuomalaiseen.. :ashamed:

Tuosta silmien valoherkkyydestä= eli jos menen kirkkaalla aurinkoisella tavlokelillä pihalle ILMAN aurinkolaseja ja katseeni osuu kiiltävään hankeen -> migreeni HETI
Tai jos ajan pimeällä autolla ja tulee esim joku pitkillä valoilla vastaan :headwall: tai kirkkaamilla ajovaloilla niin -> migreeni
tai jos on muuten aurinkoinen päivä niin se on automaattisesti -> migreeni ilman arskoja B)
Myöskään mitkään kirkkaat välähdyksen EI käy mulle, esim. salamavalo, discojen valot...

Miehen kanssa, kun harrastetaan tuota myrskybongaamista niin välillä on hankalaa, kun kova ukkonen tulee yöllä...ottaa nimittäin ne salaman iskutkin silmiin... :headwall:

Nyt menen leipomaan niitä kuivakakkuja :p

Kysymys kaikille: Millaisia mittoja teidän lapsillanne on ollut 2 kk iässä ?!?!? Siis paino,pituus, päänympärys ;)

 
Nimra
Vauvahaaveita meillä menee ihan samalla kaavalla täällä :wave:

Meillä tosin mentiin eilen nukkuun kympiltä ha herättiin syömään klo 08:30 :eek: nyt söi sitten 170 ml ja jäi vielä nukkumaan, kuten yleensä joka aamu, paitsi eilen kun meillä oli se neuvola, mutta nukahti syliin :saint: ja heräs kun lääkäri tutki, komee oli lääkäri niin varmaan ajatteli flirttailla :LOL: :LOL:

 
Onnea hyvistä öistä jotka niitä on saaneet nauttia, täällä on ehkä historian huonoin yö takana :ashamed:

Eilinen päivä meni kohtuu hyvin, mutta iltaa kohden oli taas vähän levoton. Ei siis edelleenkään itkuinen tämä ole, mutta kovaa murinaa, ähinää jne - kyllä se siitä itkuksikin muuttuisi jos yksin jättäisi.

No pieni söi taas useampaan kertaan, mutta mielestäni ei oikein ollut normaalia tankkausta - helposti lopetti syömisen välillä kesken ja oli rinnallakin tosi levoton, puklaili taas helposti eli ilmeisesti masuun meni jo liikaakin.

No lopulta tasan klo 00 sain petiin ja oli aika rauhallinen - yleensä tästä huomaa heti kun käy 'oikeasti' yöunille eli uni on heti sylissäkin sikeämpää. Kävin itsekin heti petiin umpiväsynä... tuo nukkumaanmenoaika on siis ihan vakio pienellä, muta olin jo muutoin aika poikki.

No pieni ei sitten nukkunutkaan kuin klo 01 asti ja taas tosi levottomana heräsi. En ole edes varma oliko nälkäinen, alkoi kuitenkin syömään kun tarjosin.

Koko yö menikin sitten 30min - 1h:n välein syöttäessä / vaipanvaihdossa / vaatteiden vaihdossa kun pieni puklaili, pissat tuli yli jne. :headwall:

En ehtinyt varmaan kuin kahteen kertaan nukahtamaan koko yönä, ja niiltäkin unilta siis heti herätys samaan rumbaan.

Lopulta aamukasin jälkeen pieni jäi 45min ajaksi vierelle nukkumaan, siinä hetkeksi itsekin torkahdin.

Mua ei siis yhtään haittaa vaikka pieni söisi kymmenenkin kertaa yössä, koska nykyään syömisen jälkeen nukahtaa helposti takaisin. Mutta tuo meni jo yli hilseen kun ei taas mihinkään rauhoittunut, enkä enää ollut itsekään perillä mitä pieni kaipaisi - tulihan taas kunnolla nämä vauva-arjen ihanuudet mieleen :whistle: Sänkyyn en vain voinut toista laskea rauhoittumaan ellei ollut unessa - heti puklasi jos siellä pyöri.

Nyt olen koittanut kovasti pohtia mistä tuo johtui, ja mitä voisin tehdä toisin. Kun kunnolla mietin niin juuri pari edellistä yötä on jo olleet hitusen levottomampia, ja tuo ekan unen pätkä on selvästi lyhentynyt.

En eilen syönyt mitään ihmeellistä - ehkä taas vain hitusen liian vähän... mutta kuitenkin syötyä tuli, en usko että sekään vaikuttaisi. Mitän sopimatonta en syönyt, ja vauva teki kuitenkin paritkin isot kakat alkuillasta eli sekään ei syynä. Aamusta vieressäni ollessaan kyllä paukutteli mutta se johtui jo useista yön syömisistä.

Tiheän imun kausi voisi ollakin (ihan kuin sitä ei olis ollut jo tämä koko aika), mutta toisaalta vauva ei edes halua kokoajan syödä vaan on muuten levoton :/

Ei auta kuin seurailla ja toivoa että ensi yö menisi taas paremmin.

Pulauttelu on tosiaan lisääntynyt. Alkuun tuntui normmaalilta, mutta nyt se on jo vähän turhankin kokoaikaista. Vaikka syönnin jälkeen röyhtäisisikin pariin kertaan niin silti saattaa puklailla - vaikka olisi pystyssä olalla.

Välillä nuo puklut on silkkaa maitoa joka ei ole edes 'ehtinyt vatsaan' vielä, välillä taas selvästi hapanta.

Täytyy lentää taas...

- Terhikki ja poika 5vkoa 2 päivää -
 
Annukka, luin minäkin eilen lehtijuttusi (muuta en ehtinytkään vielä lehdestä tutkia, ensimmäisenä etsin teidät :D ). Edelleen hieno juttu seurata teitä lehdenkin sivulta, toivon teille(kin) oikein ihanaa vauva-arkea pikkuisen kanssa. :flower:
 
Nimra
Annukka komeat on mitat! :D me tullaan hiljaa perässä :snotty:

Terhikki meillä on myös pulauttelu lisääntynyt ja huomasin, että se on sellaist ehkö hivenen sitkeähöä, joten aloitan uudelleen nuo keittosuolatipat =) kun tuntuu, että siellä olis taas räkää ja mitä lie.. ;) uskon, että tosiaan johtuu tuosta limaisuudesta :/ yskäkin on pienellä :| kaikki... toivottavasti olo kohenee lauantaihin mennessä, tai siis olossa ei mitään vikaa, mutta tuo pulauttelu tippojen avulla.

Meillä on myös tuollaista rauhattomuutta, mutta se johtuu lähinnä siitä, että on paljon virkeämpi noin muutenkin ja oppinut uusia asioita niin haluaa tehdä vaan niitä eikä nukkua :saint: mutta eilinen oli ihan ihme päivä... nostin klo 22 sänkyyn ja nukahti 5 min jälkeen :eek: :eek: ja pösötti melkein siis ysiin :D Ah, mikä YÖuni :p

Meillä Anni jo rauhoittuu ja viihtyy, kun laittaa mahalleen leikkialustalle...seurailee kovasti ja niskaa harjoittaa ja olalla rauhoittuu, kun pystyy katselemaan ympärille :wave: Nyt sain itse hetken levon, kun ensimmäinen kakku on uunissa ja tyttö söi just äsken muutaman kymmentä milliä näköjään tankkaus mielessä...kun ei "kunnon" nälkä ollut ;)

Onko muilla muuten ongelmaa, että lapsi syö nyrkkiä/sormia ?!?! Mä olen jo NIIN tympääntynyt laittamaan tuttia 1 minuutin välein suuhun ja ottamaan sormia pois...., mutta silti ne on siellä aina ja mä en halua, että tyttö alkaa syömään esim peukaloa tutin sijaan |O |O helpompi on tutti jättää pois, kun sormi/sormet :headwall: :headwall: APUJA kaivataan :wave:
 
Heips!
Nimra niin meni herpekseksi tuo vaikka mielessä oli kirjoittaa klamydia. :headwall: Siis hajamielisyys tai RADE tai mikä lie on... Tai olisiko tuolle hyvä nimitys TADE?????? (=tissittely ajan dementia). Tais Härkis valittaa tuosta kans.
Mussupussu henk. koht. outo olo on täällä ainakin univajausta. Huomaan et pinna on lyhyt ja joskus melkeen tekis hyppii tasajalkaa kun jokin ei mee mun mieleen..... :whistle:
Virtsaputkentulehduksesta sen verran, et jos on usein toistuvana, niin paras keino on siitä päästä eroon et laittaa miehen kiertoon. :kieh: Joidenkin bakteerikannat jne eivät vaan mee yksiin. Toinen on sit et käy pissalla ennen seksiä ja seksin jälkeen ja mieluiten sit kans suihkussa... Mul siis meinas olla kroonisena exän kans. Lääkäri sanoi et pian joutuisin koko aikaiselle lääkitykselle. No exä hävis kuvioista, samoin virtsis. :LOL: Eikä oo molempia sen jälkeen näkynyt. :kieh:
Terhikille jaksuja. Jos nyt auttaa ollenkaan, niin tääl vaihtelee herran vilkkaus päivittäin ja öin... jaksuja. :wave:
 
Jaksamisia niille joilla yöt tekee tiukkaa! :hug:

Täällä neiti ollu tosi, siis TOSI kiltti tänään...ei oo kätissy kertaakaan,paitsi aamupäivällä meinas alkaa vähän itkeskeleen, mutta turautti semmosen pierun, että loppu kätinä heti ja alko vaan hymyileen :D
Neiti ei oikeestaa oo tehny muutaku nukkunu ja syöny.
Puolenpäivän pintaan syötin sen, ja lähettii pikku kävelylle (30min), ei viittiny pitemmäksi aikaa jäädä ku mulla on tää alkava flunssa, jos se ei tästä pahenis.
Nukku ulkona sen jälkee semmoset 1.5-2 tuntia, sen jälkee vähän aikaa kateltiin, ja söi sen jälkee sit semmoset 150ml maitoa :LOL: ...sit taas vähän aikaa katteli siinä ja taas nukkuu.

Tää on luksusta, että nukkuu noin hyvin..vasta syntyneenä viimeksi nukkunu näin. yleensä jos nukkuu niin pikku pätkiä/torkahduksia pitkin päivää tai sit nukkuu vaan yhen pitemmän pätkän ja killottaa hereillä iltaan asti.
Tää alkaa kuulostaa jo siltä miltä pitäski...eli vauvat nukkuu ja syö :D ...Saattaapi olla että neidillä ei oo noita masuvaivoja tänään ollu...siksi uni maittaa eikä turhasta kätistä.

Saa nähä mites yön käy, jos nyt pitkästä aikaa nukkuu näin hyvin :whistle:
 
Täälläkin oli vähän flunssaa pikkuisella, mutta onneksi jo tänään melkein ennallaan. Jaksuja kaikille saman ongelman kanssa paineleville, vaikeeta se on nähdä oma vauva niin kipeänä ja olla itse niin voimaton auttamaan :hug: Erityisesti OmituiselleOtukselle hali, toivottavasti Pate parantuu pian :hug:

Minäkin odotan innolla Annukan jutun lukemista, jostain syystä vaan vauvalehti ei ole vielä tullut |O Tilataan nimittäin. Hienosti oli teidän vauva kasvanut, eihän se paikkaansa pidä etteikö korvikkeellakin. :)

Mulla oli tänään jälkitarkastus ja vauvalla lääkäri. Mulla oli kaikki kohdallaan, kuulemma tosi hyvässä kunnossa olen ihan kaikin puolin, ei meinannu lääkäri uskoa että olen synnyttänyt tai saatikka että repesin siinä touhussa kun niin hyvältä kuulemma näytti :LOL:

Neiti on kasvanut ihan loistavasti, kasvukäyrä on jyrkästi ylöspäin :D
Nyt siis 5100g (synt 3380g, viimeksi reilun 6vkon iässä 4710g) ja 55.5cm (synt 50, viimeksi 54.5). Eli täysimetys jatkuu. Kuulemma erittäin jäntevä vauva, ja terkka kehui kun tyttö hienosti piti päätään, seisoi ja otti askelia kun tuettiin ja jokeltelikin. Sanoi tuosta jokeltelusta että on meidän neidillä jo "isojen tyttöjen jutut" :D Ja miehetki pysähty kyseleen ja ihasteleen tyttöä yliopistolla. Äiti on ylpeä :flower: (Saahan sitä, eiks me kaikki olla omista vauvoistamme? :D)

Kiva kuulla etten ole ainoa joka kuntosalille on palannut/meinaa palata. Baby jumppa oli hauskaa, kun siellä yhdessä käytiin ja lauantaina viimeistään meen seuraavan kerran, vauva on sit miehen kanssa. :) On ollutkin niin ikävä liikkumista, kun vaikean loppuraskauden takia olin liikuntakiellossa monta kuukautta.

Olikos täällä muita kestovaippailijoita? Olisi mukava kuulla millaisia yövaippaviritelmiä teillä on! Me ollaan käytetty disanan nauhavaippoja + froteeimua + imsen kuorivaippoja, ja suht hyvin pitävät. Neiti kun ei itse sitä vaippaansa itke, niin täytyy itse muistaa vaihtaa. Näil systeemeil ollaan saatu 6-8h putki yöllä olla vaihtamatta, just se eka putki minkä vauva nukkuu eikä herää edes tissille (emme raaski herättää vaipanvaihtoon niin kauan kun itse on tyytyväinen). Sit kun noi imset käy pieneks tarvii vähän uusia vaippoja hommata, niin olis kiva kuulla kokemuksia et mitkä pelittää :)

DD ja potkurineiti huomenna 8vkoa :heart:
 
Piti tulla nyt kun muistan ainakin yhden asian mihin piti vastata elikkäs meillä tossa apteekissa maksoi rela tipat 23 egee eli voiko noissa olla noin suuria eroja apteekkejen välillä. :eek:
Oli kyllä sika hintainen pikku purtilo mutta on auttanut selkeesti meillä niin en valita. :/

Meillä pikku ukkeli meni vasta 1.30 yöllä yöunille kun ilmeisesti vatsaa väänsi tankkaaminen yötä vasten mutta heräsi vasta 8.00 syömään ja siitä sitten jatkoi unia 11 asti ja 12.30 taas nukkumaan ja nukkui vaunuissa parvekkeella 15.00 asti ja olisi varmaan nukkunut pidempää mutta mulle tuli huoli ja otin vaunut sisään, mistä tulikin mieleen että kuinka kauan tollasta vajaa 5 viikkosta voi/saa nukuttaa ulkona?Pakkasta oli muutama aste partsilla.

Niin ja niistä marttojen sukista tai siis väristä että Novalla oli haastateltu kuulemma jotain Marttojen jäsentä ja oli kertonut että värit tarkoittaa jokainen jotain niille mutta en ollut kuullut sitä ja sivuilta en löytänyt asiasta mitään.Ehkä se joskus tulee vastaan jostain. =)

Imetän vielä kerran päivässä joten Tade mullakin ja näköjään pahasti. :LOL:

Pulauttelusta vielä että huomannut saman asian että siis huomattavasti enemmän pulauttelee välillä mutta meillä selkeesti ukkeli syökin silloin liikaa tai toinen vaihtoehto että nielee ilmaa silloin enemmän.

Vatsanväänteisiin meillä auttaa vähän jalkapohjien hieronta ja masun hieronta, neuvolan terkkari näytti niitä mulle viimeksi.

No ei muuta kai nyt tällä kertaa tältä dementikolta.

Punahattu ja ukkeli vajaa 5vk :heart:
 
Ihan nopsaan...

Viime yö meni taas jo paremmin, ja itseasiassa päiväkin lopulta. Pidin eilen päivällä 2h syöttövälit - ei toki tarvinnut hirveästi suostutellakaan pientä ja olisin antanut aiemmin jos selkeästi olisi halunnut. En siis pienempiin kitinöihin tarjonnut maitoa.

Yöllä nukkui ensin 3,5h joka siis meille ihan hyvin, ja nukahti suht helposti. Jonkin verran oli loppuyöstä ähinää, mutta osittain siksi että vaipat falskasi (taas) kahteen kertaan :headwall:

Aamulla kovasti ähersi ja paukutti, mutta muuten aika tyytyväinen on. Tuossa otti hajamielisesti maitohörpyn ja nyt vähän vääntelee olalla - taidetaan jossain vaiheessa saada isot kakkalähetykset :whistle:

Niin ja tuon harvemman syömisen ansiosta ilmeisesti pulauttelukin vähän väheni - mutta kyllä sitä silti on selkeästi enemmän kuin noilla tytöillä aikanaan.

Jaahas, kalenteri näyttää Runebergin päivää ja samalla allekirjoittaneen syntymäpäivää :saint: En aio juhlia väsätä mutta taas mielenkiinnolla odotan kuinka moni läheisistä muistaa :whistle: . Äiti ehti heti aamusta viestitellä ja yllättäen mieskin jo onnitteli - olikohan muistutus kännykässä :D

- Terhikki ja poitsu reilu 5vkoa -
 
Paljon onnea Terhikki! :flower: Ihanaa kuulla myös että poika ei enää niin pulauttele ja nukkuu paremmin. :)

Piti vielä nopsaa kommata maitohappobakteeriasiaan, että onpas noi relat kalliita :eek: Miksi siis ostatte niitä? Onks nekin kuuri vai syödäänkö niitä yhtenään? Meillä mä syön lactosevenin 7 eri mhb:tä (täysimetän siis), ja annetaan neidille vielä tippoina toi idoformin 10pvän kuuri (hiukan alle kympin maksoi). Sitä ei siis tartte syödä kun toi kuuri ja vaikutus pysyy. Eipä olen ollenkaan masuongelmia ollut.

DD ja potkurineiti tasan 8 vkoa :heart:
 
Kiitos, DD =) Hassua että sitä vielä näin kolmannen lapsen kohdalla on niin tietämätön joistakin asioista, tai lähinnä ajattelematon. Niin ne vaan kaikki lapset on erilaisia ja yllättävät omilla jutuillaan. Koitan tästä eteenpäinkin muistaa etten tuputa sapuskaa ellei toinen ihan oikeasti ole nälkäisen oloinen - pääsee pieni masu vähän rauhoittumaankin.
 
Ihanaa Nullpoints, että täällä joku muukin osaa vitsailla vaikeilla asioilla! Mä en suoraan sanottuna viitti enää, kun joku taas vetää nenään litran herneen! Mut pidä sä toi.

Vaippojen falskauksesta on ollu puhetta. Me siis käytettiin 2kk ikään asti Pampersin 1 -kokoa ja oltiin niihin tosi tyytyväisiä. Saatiin lahjaksi Liberon 2 -kokoa ja sitten alkoivat ongelmat. Yhtenä aamuna oli kiva herätä, kun tyttö makasi kehdossaan omassa p*****ssa, kun Libero oli vuotanut selästä. Ei mitenkään vähän vaan PALJON. Meillä kun tyttö kakkaa kerran viikossa, ni sit kun sitä tulee, NI SITÄ TULEE! Ei lähteny kakka yökkäristä ekassa pesussa, vaan sitä piti käsin hinkata. Laitoin miehen hommiin. :ashamed: Nyt sit vaihdettiin Pampersin 2:seen ja ongelmia ei oo enää. Onpas paljon eroja merkkien välillä! Ootteko huomannu? Pampers on paljon kevyempi ja selkäosa korkeempi... Mut ajateltiin miehen kanssa, että isoille vauvoille noi Liberot on varmaan parempia? Tytön iho on ollu synnärin jälkeen tosi hyvässä kunnossa, joten ihon takia kestoilulle ei oo ollu tarvetta. Kokeilin kerran kestovaippaa ja tyttökin oli ihan ihmeissään, että mikäs ihmeen mötikkä siellä jalkojenvälissä... Rajoittaa tota liikkuvuuttakin. Kertisvaipat + vaipparoskis = tyytyväinen vauva & hyväntuoksuinen koti. Helvettiin joudutaan kuitenkin, kun biojätteetkin heitetään muun jätteen sekaan ja käytetään muovikasseja, PALJON. :kieh: Taisin vitsailla vakavalla asialla, cry me a river!

Vauvanvaatteista ei olla vielä kai puhuttu, mutta kyllä tässä jo alkaa omia lempparimerkkejä muodostua! Mä en tykkää noista massakulttuurivaatteista, Hello Kittyt, Snoopyt, Bamset sun muut... Oon saanu kaikenlaista lahjaksi ja niitä vaan aina putkahtelee jostain ja mä näen punaista. Lindexillä, Elloksella ja Name Itillä on joitain kivoja käyttövaatteita ja ehdottomasti parhaat söpöstelyvaatteet on 3 pommesilla, Monsoonilla ja Gymboreella. Kivoja merkkejä ovat myös Sucre d'orge, Mamas&Papas, Plastisock, Benetton, Mexx... Helpompihan se täällä Helsingissä on haalia kivoja vaatteita, kun tarjontaakin on enemmän. Mitäköhän mä teen noille HelloKittyBamseBambi -vaatteille? Myyntiin? Uffille? Ja tää ei nyt siis tarkottanu, että muut ei saa noista tykätä! Makuja on monia!

Nyt tuli mummeliini, eli mun äiti, käymään. Jotain mulla oli vielä, niin vaunuissa ulkona nukuttamisesta. Ei kai siinä mitään aikarajaa ole, jos vauva viihtyy. Pikkupakkanenkin tekee vauvalle oikein hyvää! Meillä ainakin nukutaan parhaat päikkärit juuri ulkona. Nyt kun sais vielä sen hemmetin itkuhälyttimen...

Aino & Lumi-Emilie 2,5kk (ja jo n. 4 kg) :heart:

Niin ja Nimra, voi sen ilmoituksen vielä laittaa. Pitää yrittää pitää se mielessä ja vain tehdä se! Migreeni ei oo mulla noin paha. Oksennan kyllä kun on kohtaus, mutta halvaantumisia ei oo enää ollu moneen vuoteen, thank God!
 

Yhteistyössä